Jeden z největších skandálů AV v podobě sponzorované léčby Sykové má pokračování ve formě pohádky se špatným ale poučným koncem. Tak poslouchejte jednu pohádku z Národní: Syková měla 4 dcery: Mirku, co dělala neurofyziologii, Pavlu, co dělala kmenové, pluripotentní atp. buňky a pumpovala to do ALS, Alzh atp., Šárku, co dělala nízkoteplotní plazma a přírodní biomateriály a Lýdii, která pokračovala v práci maminky a měřila difuzní koeficienty. Po nečekaném a náhlém skonu maminky byla nejrychlejší a nejotrlejší ta, na kterou maminka nejvíce sázela, Mirka a ta začala dělat maminku sestřičkám. První skončila Lýdie, přeci jenom měřit difuze bez Sykové moc publikací nepřinášelo, navíc to bylo sexy naposledy v 80s a tak přešla pod Mirku. Lýdie dostane Mirku na neurovědy 2LF. Mirka z ní na oplátku udělala šéfku etické komise a Lýdie v ní sehraje svoji nešťastnou roli.
Bez maminky ale oddělení Mirky padá v hodnocení dolů, stejně jako oddělení jejího zástupce Malínského, který přemění v rámci fokusace oddělení mikroskopie na odd. buněčných membrán.
Mirka začíná vládnout a začne tím, že se chce zbavit staré rady v podobně prof. S,Š a H. doc. Čejková. Zakáže jim podávat granty z důvodu vysokého věku (nad 60 let). Šárce to přijde diskriminační. Dostane tak pod sebe z povinnosti doc. Čejkovou, která ale nemá granty. Mirka ovšem trvá na svém a granty nepovolí než do toho chce vstoupit ombudsmanka ohledně nepovolené věkové diskriminace. Mirku si někdo tajně nahrál na poradě vedoucích a poslal její vyjádření o starších zaměstnancích ombudsmance. Mirka se lekne, granty rychle povolí ale nastaví maximální věk pro vedoucí. Prof. S,H,Š tedy z vedení svých oddělení zmizí a na jejich místa se dostanou - náhodou - členové zvolené rady ústavu. Jedna perlička typická pro medicínské ústavy z 80s. Skoro všichni zmínění (noví i staří) mají ve svých odděleních své manželky v roli podřízených.
Kolegyně L. z UEM následně prezentuje na zahraniční konferenci poster, na kterém je uvedena Šárka bez svého vědomí a podivné nepřesvědčivé výsledky. Šárka náhodou na konferenci dorazí a žádá vysvětlení a když se ho nedostává, podá věc Mirce jako scientific misconduct. L. je dobrá kamarádka Mirky, řízení trvá skoro rok. Ve skutečnosti o řízení nejde, etická komise je poradní orgán ředitelky složený z podřízených. Po mnoha urgencích nakonec L. uzná chybu sama, dostane výtku a omluví se. Mirka se posmtí ale tím, že L. schválí podání grantu na materiál, který testuje roky Šárka, která se o grantu dozví až po jeho udělení. Považuje to za nefér jednání, ale to je tak vše a u Mirky se stížností nepochodí. Končí příběh první. Vlastně nekoncí. L. si ještě bez vědomí Šárky vezme pro ten grant i ten připravený biomaterál, který modifikuje a prezentuje ho jako svůj. Stížnost Šárky zamítnuta.
Docentka Čejková v téže době pošle Šárce jako vedoucí oddělení k submitaci článek, na které jsou obrázky očí králíků po treatmentu, nicméně nesouhlasí jejich počet s evidovanými lab. zvířaty, začne tedy obrázky zkoumat a zjistí, že je počet vzorků multiplikován kopieme obrázků otočených o 90 stupňů v powerpointu. Žádá tedy Čejkovou o všechny raw data mikroskopu, po odmítnutí to podává ředitelce Mirce k prošetření. Ta pověří zástupce Malínského, aby raw data sehnal, nicméně po roce neshánění a nečinnosti etické komise a po mnoha urgencích etická komise konečně začne formálně řešit podání Čejkové pro bossing ze strany vedoucí Šárky. Vedením je jí naznačeno, že když bude zticha proti nim, tak proti ní nepůjdou. To se ale nestalo a Šárka na prošetření trvala. Někteří členové rady dozorčí rady a rady dokonce veřejně prohlásí, že je nebaví číst ta podání, že na to nemají čas. Etická komise rozhodla tedy o výtce pro Čejkovou za ten jeden podvůdek a současně dostala Šárka výtku za bossing. Etická komise odmítne řešit další případy podvodů paní docentky, přesune ji pod Topinku a v lednu 2020 dokonce UEM nechá submitovat podvodný článek v pozměněné formě. Šéf rady UEMu ing. Topinka to odůvodní tím, že to nikdo stejně nečte a Mirka začne prohlašovat veřejně o Šárce, že není duševně normální.
Šárka tedy žádá o prošetření případu vedení samotné AV a její etickou komisi a má schůzku s Havlasem, který ji přislíbí prošetření podvodů i vlastní výtky. Podle svědectví kolegů ovšem jen Havlas přepošle podání Mirce, kterou tím vytočí jednání podřízené do nepříčetnosti, a nic ve věci neudělá. Vlastně udělá. V září přijíždí od ústavu Zažímalová jako předsedkyně AV a případ odmítne dál řešit.
Oddělení Šárky je sice v hodnocení v roce 2019 4.nejlepší na ústavu, ale dne 25.září 2020 je oddělení Šárky zrušeno pro špatnou fokusaci, což vzhledem k multifokusaci jiných oddělení je jen záminka, podepsanou zprávu Šárka nikdy nedostane, kolegové z rady následně neschválí strategii oddělení a Šárce je pohroženo okamžitou výpovědí, pokud nepodepíše mlčenlivost v etických otázkách. Tím je pohádka u konce. Abych nezapomněl na radní Pavlu, ta celou dobu dělá, že se jí to netýká.
Šárka organizačně spadne právě pod Topinku a jako kolegyni má Čejkovou. Zaměstnancům nesdělí vedení důvod zrušení, jen pošle strohý mail o změně vedoucího a zrušení oddělení k 31.12.2020. Tady pohádka končí.
Závěr : Ani etická komise UEMu, ani rada, ani dozorčí rada věc fakticky 3 roky neřeší a články staré i 5 let, kde se jedno oko stále dokola opakuje, jednou jako treatované, jednou ne, v rámci mnoha pokusů retrahovány nejsou, nehledě že počet zvířat je vymyšlený. Havlas dlouhodobě hraje roli užitečného přestárlého králíka s očima po treatmentu Čejka&Čejkové a Zažímalová maximálně tak jezdí na sebeoslavné jízdy s charizmatem ne nepodobným Drahošovi. A zbytek akademie věd - drží hubu jako za normalizace a bojí se tak impotentního a nečinného vedení.
P.S. : přestože jsem ohledně české AV naprostý cynik a v podstatě souhlasím s tvrzením UEMu, že články Čejkové a Holáně stejně nikdo nečte, obdivuji někoho, kdo se postaví mafii ve formě autonomní správy ústavu dlouholetými kolegy nazvané rada ústavu, dozorčí rada a etická komise paní ředitelky s rizikem zničení vlastní existence a věří dál v to, že věda není kanál na peníze a vědci nejsou lháři a pokrytci. Dokonce ji jistým způsobem závidím.
P.S. 2 : Omlouvám se za to zpoždění a děkuji dzurnalu Univerzity Palackého v Olomouci za rychlejší reakci, přestože ty Čejkové podvody se zde zmiňují skoro rok v diskusi, neudělal jsem si na to vlastní neschopností čas, čehož lituji a děkuji všem z UEM, 2LF a centrály AV za poskytnuté a zaslané informace a dokumenty.
P.S. 3 : Celá skupinka Topinka, Zažímalová, Mirka, Malinský i Havlas se nechají dokonce spolu vyfotografovat v den, kdy se připravili scénář následného divadla. Zda byly oči opět následně otočeny, protože nebylo dost králíků, se nám nepodařil zjistit.


5 000 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 2801 – 3000 z 5000 Novější› Nejnovější»To je nějaká chronická ouchylka politiků, že se všichni musí nechat fotit na Sněžce :-)
kde jste nasli, ze Horejsi kritizuje Zimovy rodinne pomery ? Ja to nikde nevidel.
Třeba se ta etická komise AV nemůže sejít, protože by je zkolil COVID.
7. ledna 2021 13:43 V diskusi pod článkem
Třeba se ta etická komise AV nemůže sejít, protože by je zkolil COVID.
Re : spíš je obava, jak by to zasedání po pár minutách vypadalo, když jsou nejbližší WC uzavřená.
Zima to zjevně vidí očima toho dítěte a mladé silné manželky. Naproti tomu je Hořejší zalezlý měsíce doma, celkem sešel, manželku má původní a doma je sám. To pak na člověka leze potřeba sociální i deprese.
Jen doufám, že nedopadne jako Hostomský, aby mu na unavený krk vždycky naběhly tři vnoučata :-) Vždycky si vybavím ten jeho pohled.
Do hajzlu, co to udělali ? Tam jsem chodil jíst na matfyzu a ted je z toho FHS, úpadek UK :-)))
https://www.archiweb.cz/news/v-libni-se-otevrelo-nove-sidlo-fakulty-humanitnich-studii-uk?fbclid=IwAR0mYE5eIJnSOmPB4-4BxDSTORtDTj8QawdHbmJs1UQ4P9z6FDg1fjwLMfs
7. ledna 2021 13:52 Copak jídelna, ale pamatujete Karla v Baru a Pumpu ? Souhlas, hnus velebnosti.
Karel dělal skvělý kafe a hnusnou Pizzu, ke který podával cibuli :-)). Jídelna stála za hovno, ale ten bufet dole byl luxusní, zvlášť ráno po opici.
7. ledna 2021 13:42 Zíma je kanec. Vypadá spíš na honiče a mlátohubu. Když ho slyším na ČR2, vypínám. To se nedá. To samé mám ale s Hořejším, ale toho zas moc nikam už nezvou.
7. ledna 2021 13:55 Pizza ? Nedělal ji v mikrovlnce ?
13:52 - nekde ty humaci studovat musi
doufam, ze se nakonec postavi i Kampus Albertov
7. ledna 2021 13:57 jasně, že dělal. Ale bylo to jediné, co vedle labu bylo.
no jo - takova vysoka fuknce dodava testosteron a adrenalin ;-)
7. ledna 2021 13:57 Tak na FHS je docházka mizerná, ale problém je celodenní vyléhávání asistentů, nicméně ani matfyz už není, co bejval. Udělali z toho takovou lepší ekonomku.
7. ledna 2021 13:59 pls. ať ALbertov nechají, jak je. Němci to postavili výborně a my to dnes jen posereme.
Třeba katolíkovi Hořejšímu jen vadí, že má levobočka. On si Zima taky občas hraje na věřícího.
re 14,01 - jako ze maji nechat tu hnusnou menzu a parkoviste a veda se tam ma delat v tech starych nevyhovujicich prostorach ? Ty 2 nove budovy maji byt navic k tem stavajicim - uz aby to bylo!
7. ledna 2021 13:59 Podle mě Zima je nevolitelnej. Trochu mě připomíná mírou umírněné vyblitosti Drahoše, evidentně se sice snaží do toho šlápnout, ale já si fakt nedovedu představit. I tu dohodu s PPF neustál a přitom šlo o prd.
7. ledna 2021 14:05 Je to ostuda, mohli by tam dát, co tam kdysi bylo a o to se srata. ale furt lepší než co bude.
Pokud chtějí ALbertov, možná by měli nejrve zrekonstruvat lékařské budovy a ukázat, že se umí starat. Ty vnitřky jsou hrozné.
To samé platí o dětské nemocnici nahoře. Je to ostuda.
7. ledna 2021 14:09 přesně, nebo Kateřinská. Naprostý otřes a oni chtějí něco stavět !
re 14,07 - pitomost, PrF a Matfyz si zaslouzi nove moderni budovy pro vyzkum - melo to byt uz davno, ale holt Praha prijde na radu vzdycky posledni. Ty stare budovy od Nemcu zustanou a nebudou se bourat, tak nechapu, v cem je problem. Misto parkoviste bude jedna budova a misto te menzy druha.
re 14,09 - hovadiny. Tohle je hlavne akce PrF s participaci LF a MFF. Nemocnice s tim vubec nesouvisi a budovy LF na Albertove zustanou (a nejspis se i nekdy zrekonstruuji) - ale stavajici kapacita PrF je naprosto nevyhovujici a nedostatecna. Vsude v civilizovanem svete se chemie a biologie presouva do modernich bezpecnejsich laboratori - ale obvykle se to cele vystehuje nekam do predmesti - zde to nastesti slo udelat ve stavajicim kampusu, coz je super.
7. ledna 2021 14:11 Neblbněte, já vám stavbu ALbertova nezhatím. Ale jednak koncept Alberta byl naprosto jiný a obsahoval VFN a zahustit ho těma kravskejma hrůzama za to nestojí. A za další lékařská část, krom Hlavnáku, je v katastrofálním stavu. UK nebude mít peníze za pár let na údržbu ani Viničné, takže bych radil, abyste půlku svého pseudovýzkumu zrušili a těm lepším by se místo uvolnilo.
A je mi líto, ale na chemárně o víkendech není nikdo, zoo to samé.
7. ledna 2021 14:21 Ten projekt je sice neudržitelný, škola nebude mít za pár let žádné zdroje a studenti začnou studovat dálkově na lepších školách, už nyní se to děje, ale pokud se peníze najdou :
a) doufám, že ke změně UP nedojde
b) zastaví se krásná část Albertova
c) pokud se MFF vrátí opět na přírodovědu, pak se prostory najdou.
Aby to nedopadlo jako ten slavný Campus Dejvice :-)
Ono jsou dva Opatrní. Ten jeden je starý prasák, ale ten to snad nedostal nebo ano ?
14:21 - ale zjevne jste typicky arogantni lekar a ostatni obory berete jako pitominy, ktere si nezaslouzi mit adekvatni prostory - potom vase prispevky davaji smysl
Chemie a biologie na PrF delaji relativne vybornou vedu (samozrejme ne uplne vsichni, ale celkove jsou to velmi dobra pracoviste), ale maji suverenne nejhorsi a nejstarsi laborky v CR a hustota lidi v laborkach uz je za hranou bezpecne prace [na rozdil od lekarskych pracovist, kde ma kazdy profesor velkou pracovnu, mistnost pre sekretarky a nekolik poloprazdnych laborek]. MU, UPOL, UPce - vsude uz maji nove budovy a laborky. VSCHT se take postupne rekonstruuje. Proste je to nutnost, pokud chce UK v prirodnich vedach drzet krok.
Kampus Kladno :-)
Mimochodem, v době akce Praha z VaVpI se ukázalo, že UK, na rozdíl od ČIIRK ČVUT, nemá na Albertov ani studii, natož územní rouhodnutí. Už ho mají?
Dalibor Štys
re 14:25 - to parkoviste a menza jsou krasne casti Albertova ? hahaha
re 14,32 - jo - uz je to cele schvalene a zacinaji se kacet stromy
7. ledna 2021 14:21 Jděte se nejprve podívat do lékařských pracovišť na ALbertově ! To uvidíte pracovny. Zkuste např. fyziologii na Albertově nebo onko na Karláku.
Za druhé chemii máte opravenou a nikdo tam není skoro celý týden.
VŠCHT to má z velké části opravené, ale rozhodne to funkčně nepovažuji za lepší - je to jen novější. To samé platí o těch zpackaných posluchárnách.
Nikdo nebere Viničné kvalitu, ale tak se spojte opět s matfyzem a zemědělkou a prostor máte habaděj a nekurvětě Abertov a nedělejte z toho bolševické Sudety.
Tak koukám, že územko máte. Ale kácet asi těžko, stavebko nemáte.
Hnus ... jak z 90s
https://kampusalbertov.cuni.cz/KA-31.html?news=11138&locale=cz
Proti umístění Globcentru nic nemám, to něco asi patří, i když je to naddimenzované a jen doufám, že sousedi vás to donutí snížit.
koukam, co je tu expertu...
Proste je to nutne potreba a postavi se to. Smirte se s tim.
re 14.35 - tak ted, kdyz maji bakalari a nediplomanti zakazanou praci v laborce, tak je hustota lidi v laborkach trochu nizsi (i kdyz i tak jen doktorandi, kteri delaji normalne laborky zaplni) - ale za normalniho stavu na chemickych katedrach casto pracuji 3-4 studenti v jedne digestori a to opravdu neni bezpecne. Chemak je opraveny jen kosmeticky - dnesni vede a bezpecnosti prace nevyhovuje a kapacita fakt nestaci (i kdyby bylo studentu mene).
7. ledna 2021 14:47 Bych si taky tipnul, že ten druhý areál neprojde.
to neni zadny areal - ale jsou to 2 nove budovy v arealu kampusu Albertov - jsou obe potreba a neni duvod, proc by nemely projit
re: V diskusi pod článkem včera 01:47-1
Jako svazácký funkcionář mimo jiné posuzoval, jestli studenti mohou vycestovat s rodiči do kapitalistické ciziny a Jugoslávie. A běda jak dotyčný vynechal průvod s mávátky na 1. máje. Že se stal nakonec rektorem naší nejslavnější univerzity, je jen triumfální tečka těch, kteří si naší čerstvou demokracii koupili než se stačila rozkoukat.
(Zima byl v letech 1983 až 1990 členem KSČ, vstoupil ještě před svou maturitou, byl předsedou výboru SSM na Fakultě všeobecného lékařství.)
8. ledna 2021 7:02 v KSČ byl v lokální funkci i s. Havlas. Jsou to prostě dobří manažéři a vy jim závidíte. Nakonec Pačes, Málek, Hořejší, Hašek, Šorm .. také exKSČ. Prostě kluci chtěli dělat kariéru a dnes říkají, že "nikomu tím neškodili".
8. ledna 2021 7:02 Tak on Zima i Hořejší jsou oba podubné produkty let 90s, v té době se dávaly profesury za pár blábolů každému, kdo to chtěl dělat. Volných míst po bolševicích byla spousta, počty studentů a tabulkových míst rostl, školy se chtěly rozšiřovat co nejvíc bez ohledu na kvalitu a dnes tady máme Prymuly, Hořejší, Flégry i Zimy. Nakonec většina z nich primárně vědu nedělají a přešli na bafuňářství.
ad 7:02: zajímavá linka je katolík Hořejší a ultra katolička Drtinová, kteří podporují budoucí kandidaturu Drahoše, kterého podporuje také vedení AV, tj. přes posálka Hořejšího dělají PR a anti PR.
Ten spor je totiž naprosto mediálně marginální, nezajímavý, ve skutečnosti jsou to 2:1 ,ale přesto si ho na DVTV pozve a na konci vytáhne kandidaturu. A člověk se ptá, jak s dávno známými názory Zimy, o kterém si můžeme myslete, co chceme, souvisí rok prezidentských voleb 2023 ?
Zima má totiž výhodu v tom, že před volbama vytáhne na Hořejšího a Drahoše jejich aktivismus v případě uprchlické krize, naopak Zima toho tak moc nepodělal (pravda on toho také moc neudělal).
Bába Zažímálová do voleb nejspíš nepůjde, navíc ji stále hrozí, že to vyhození nahlašovaelky na ní někdo v pravý čas vytáhne. Není znám nějaký jiný kandidát pražské kavárny ?
Pan Hořejší to podle mě dělá spíš ze strachu, on se COVI fakt osobně strašně bojí, celou dobu je zalezlý doma, my v UMG jsme se museli zavřít do kotců, připomíná to tady bunkr. Dole na MBU to funguje normálně, u nás je to jak po bitvě. Samozřejmě na to lidé tady také většinově kašlou, ale vedení se snaží vlézt vládě do zadnice opravdu neuvěřitelným způsobem.
Hořejší měl naposledy solidní poradenskou pozici za Bohouše, dnes se tam snaží dostat znovu, takže poslouchá nejvíc Konvalinku, protože Prymula si tam prosazuje své komerční koně a většinové jsou tam nalezlí kámoši Faltýnka. No a Konvalinka pochopil, že u vlády moc šancí nemá, na AV to taky nevypadá na solidnější flek, tak chtěl hrát roli při volbě nového rektora. V tomhle boji slizounů a sázkou na vládu Babiše ale asi jen těžko vyhraje, uvidíme.
V diskusi výše jsem si všimla pozoruhodných informací:
"Hořejší teď všude píše, že by si měl Zima uspořádat rodinný život"
"Hořejší tvrdil, že je to skrytý homosexuál"
"Hořejší se navážel do Zimovy homosexuality"
Já to nikde nemůžu najít - nemůžete sem dát odkazy? Opravdu bych to ocenila...
Tak se už začíná poklekávat před tvrzeními o účinnosti vakcín, panebože to je skvadra. :-)
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/blatny-po-nalehani-vojtecha-otocil-ockovany-clovek-muze-byt-infekcni-40347208
8. ledna 2021 8:36 Je to v reakcích na Hořejšího článek včera, dnes to je smazaný - snad správce nebo Hořejší sám.
8. ledna 2021 8:36 ale pokud si to načtete s historií, tak to tam je vidět (poloprůhledně, jt. jako již smazané). Musíte být přihlášen/a
Jaký článek, kde??
komedie na UPOL pokračuje:
Hrdlicka Jakub 8. leden 2021, v 8:36
Šálí mě zrak, nebo oddělení projektové podpory děkanátu PřF má od dnešního rána zpět své zaměstnance (viz. kontakty na upol.cz)?
Odpovědět
Soural Miroslav 8. leden 2021, v 8:49
Takže systém, který navrhuji níže, už běží?! To je ale fofr... Snad si toho ti zaměstnanci všimnuli a nejeli na špatné místo. Člověk holt musí udržovat bdělost a neudělat ráno tu školáckou chybu, že se místo do SAPu dívá třeba na Studio 6 nebo Snídani s Novou.
Odpovědět
Botur Michal 8. leden 2021, v 8:52
Já jdu dneska na přírodu, kdo tam bude taky? S kým dneska bouchám?
Odpovědět
Fnukal Milos 8. leden 2021, v 8:58
No, ještě větší sranda to musí být pro těch cca 600 studentů, co mají studijní referentku, která mění pracoviště a kanceláře třikrát týdně ... Nebo mají v nastalém zmatku chodit na studijní rektorátu, když v rom rektorát udělal tenhle ... nepořádek?
Odpovědět
Furst Tomas 8. leden 2021, v 9:55
v pohode, studenti na fakultu nesmi, to je vyreseny:)
Odpovědět
Furst Tomas 8. leden 2021, v 7:56
Pane prorektore Bilíku, kde jste? Pohleďte, jak zde zbloudilí kolegové ideologicky tápou! Zachraňte nás prosím a přispěchejte s tou jedinou správně excelentí interpretací převodů-nepřevodů smluv-nesmluv na CATRINu!
Odpovědět
Perina Jan 8. leden 2021, v 11:28
Ahoj Tome, toho třetího mušketýra co nosí místo kordu bedýnku s ekologickou zeleninou bych radši moc nevzýval... Mohli bychom se divit....
Odpovědět
Urban Milan 7. leden 2021, v 19:27
Ještě že nepřevedli na CATRIN i pracovní smlouvu pana děkana Kubaly, to by se asi divil ještě víc :D
Odpovědět
Furst Tomas 7. leden 2021, v 22:03
Kdo ví, možná převedli. Vzhledem k tomu, že se mu nikdo neobtěžoval ty údajné "smlouvy" o převodu ukázat ... možná si nějakou takovou kluci v centrech vyrobili i pro něj. Možná taky převedli pár lidí z CMTF na FTK a jiné zpět, bazén z Neředína na rektorát a služební superb rektora do jezírka v Holici. S tímto manšaftem na rektorátě už je zřejmě možné cokoliv:)
Odpovědět
Soural Miroslav 7. leden 2021, v 22:53
No takhle: já se třeba dnes doslechl, že někteří lidé tvrdí, že na převod smlouvy z fakulty na jinou organizační jednotku není třeba děkanův podpis. To mi přijde jako převratná myšlenka! Ještě bych to dotáhl v tom smyslu, že by na převod smlouvy nebylo třeba ani podpisu zaměstnance - stačil by podpis rektora: byl by to vlastně posun v rámci boje s nežádoucí atomizací moci, jak o tom ondynoj pan odstoupivší rektor hovořil. Prostě zaměstnance by přesouvalo vrchní velení po šachovnici UP dle svého osvíceného uvážení, tak aby bylo dosaženo maximální excelence. Takže by se člověk ráno probudil, dal si kávu a koblihu a přitom mrknul do SAP, kam že to má vlastně dneska vyrazit. Myslím si, že by to bylo skvělé dobrodružství! V pondělí by si pracovník zajel na pajdák, ale ve středu už třeba na fildu, v pátek by si před víkendem zacvičil na FTK a v neděli - to už určitě nemusím doplňovat. Poznal by spoustu nových, zajímavých lidí a mnohé by se naučil (navíc interdisciplinarita zaručena). Podle mě to nemá chybu, protože navíc - jak už teď díky misi VŠÚ všichni víme - majetek je univerzity, tudíž všech a proto i z pohledu materiálního by byl člověk všude "jako doma".
Odpovědět
Perina Jan 8. leden 2021, v 11:26
Dobrý den, toto mohu potvrdit. Opravdu je možné přesouvat lidi mezi fakultami bez souhlasu děkana. Má to ale omezení, tento přesun je možný pouze za listopadových hustých mlh.
Odpovědět
pokračování
Kotrle Kamil 7. leden 2021, v 16:07
Smím si dovolit požádat vedení o vyjádření k této situaci, a také k tomu, zda se považují za převedené i jiní zaměstnanci, v kontextu toho, co níže uvádí Dr. Spíchal?
Také bych si dovolil se zeptat, jakým způsobem bylo v tomto jednání nahlíženo na dosavadní dohody ohledně vzniku VŠÚ, protože z mého pohledu zde vnímám jakýsi nesoulad mezi tímto aktem a:
a) Statut CATRIN, Čl. 1, odstavec 2 (pokud se nemýlím, před novelou šlo o odst. 3):
„… Do ústavu mohou přistoupit další vědecko-výzkumné týmy, a to po předchozí dohodě mezi děkanem příslušné fakulty UP a ředitelem ústavu (dále jen „ředitel“). Děkanem příslušné fakulty UP a ředitelem odsouhlasený návrh na přistoupení vědecko-výzkumného týmu předloží ředitel k projednání v kolegiu ředitele (dále jen „kolegium“).“
b) Technická dohoda, čl. III
3.1 Změna pracovního zařazení zaměstnanců PřF UP z CRH a RCPTM PřF UP do CATRIN bude provedena v souladu se zákoníkem práce a ostatními dotčenými normami a založena trojstrannou dohodou o změně pracovního poměru. V případě nutnosti realizace jiného postupu u změny pracovní pozice bude PP ukončen dohodou a navázán novou smlouvou. Vše bude řešeno co nejpřívětivěji s ohledem na práva a právem chráněné zájmy zaměstnanců.
3.2 Přechod THP zaměstnanců děkanátu PřF UP na CATRIN bude řešen dohodou s ohledem na potřeby zabezpečení řádného chodu dotčených součástí PřF a CATRIN.
c) Usnesení AS PřF UP ze 14. 12.
Akademický senát PřF UP vyzývá vedení UP a vedení VŠÚ CATRIN k tomu, aby se zdržela uzavírání nových pracovních smluv na VŠÚ CATRIN se stávajícími zaměstnanci PřF UP do doby, než dojde k uzavření Technické dohody a dalších souvisejících dohod a budou nastavena pravidla užívání majetku.
Považuje vedení univerzity tyto podmínky u proběhlých převodů za splněné?
Děkuji za odpověď
Odpovědět
Halas Radomir 7. leden 2021, v 17:51
Pane kolego, opravdu očekáváte, že Vám někdo odpoví, když už se několik měsíců tváří vedení UP, že Reflexe neexistuje? Jsem zvědavý, kam tento totální chaos ještě povede, evidentně jsme ještě nedosáhli úplného dna.
Odpovědět
Kotrle Kamil 7. leden 2021, v 19:50
Možná je to naivní, vzhledem k tomu, že se tu vedení už prakticky nevyjadřuje, ale myslím si, že v této situaci jde o hodně a rektorát by měl vysvětlit, co se stalo, vzhledem k rozporuplným výkladům. Pokud se ukáže, že nejde o nedorozumění a opravdu došlo k převodu smluv v rozporu s dohodnutými pravidly, bojím se, že to bude poslední rána pro už tak dost otřesenou důvěru, a vyjednávání se vrátí zpátky do bodu nula.
Já z toho mám dost špatný pocit, protože jsem si, možná naivně, myslel, že technická dohoda, a na ní navazující plánované vyjednávání o provozu majetku je konečně krok k tomu kýženému a tolikrát na různých senátech skloňovanému konsenzuálnímu řešení. Že když už se všechny strany navzdory nevraživosti dohodly na způsobu, jak se pohnout z mrtvého bodu, na kterém se stálo po celý loňský rok, tak se to možná už konečně podaří posunout dopředu a budeme se konečně moci věnovat i jiným věcem, než ústavu a vyhroceným emocím kolem něj. A pokud se ta křehká důvěra a výsledky práce vyjednávací skupiny z memoranda děkanů teď rozbijí, tak opravdu nevím, jak bude možné nastalou situaci dál řešit.
Odpovědět
Furst Tomas 7. leden 2021, v 22:09
Na rektorátě už asi nikdo neví, co se stalo. Prorektor Lach, se kterým naši excelenti tyhle kouřové clony vymýšleli a vypouštěli, je pryč, jakož i vedoucí právního oddělení, které to potom krylo. Rektor se v tom zřejmě neorientoval nikdy, ten byl jen na ty projevy. Prorektor Zouhar byl s největší pravděpodobností uveden v omyl, protože podepsal cosi o čem se teď bude tvrdit (až do rozhodnutí soudu), že je to převod smlouvy.
Mně spíš zajímá, kdo si na rektorátě troufne poslat těm domněle převedeným první mzdu. Tím totiž vznikne škoda a pak se bude licitovat, kdo je za ni zodpovědný. Takže bych očekával, že posledních pár dnů už na vedení UP chodí příkazy jen a pouze telefonicky:)
pokračování
Urban Milan 7. leden 2021, v 22:30
No při současné koncentraci odposlechů a tajných nahrávek si nejsem jist ani těmi telefony, leda snad kdyby komunikovali kódem Navajo.
Odpovědět
Soural Miroslav 7. leden 2021, v 0:19
Nemohu si pomoci, ale tahle historka mi jaksi připomněla jednu slavnou scénku. Tak tedy pro odlehčení... https://www.youtube.com/watch?v=udRcgEMLuhA
Odpovědět
Luhova Lenka 7. leden 2021, v 0:50
Scenka je vtipná, ale situace, ke které došlo už méně. Myslím si, že většina z nás do nového roku vstupovala, s cílem podpořit jednání vedoucí k uklidnění a vyřešení situace. Tohle opravdu nebyl dobrý start a netuším, co se tím sleduje. Místo, aby se konstruktivně jednalo, tak je nastolen další problém. Pokud vím, tak se Lukáši opravdu nejedná ve výše zmíněném textu o smlouvy a přestup lidí s center.
Odpovědět
Luhova Lenka 7. leden 2021, v 0:51
oprava: z center
Odpovědět
Spichal Lukas 6. leden 2021, v 22:18
Vážení kolegové,
Asi se jedná opravdu pouze o anekdotu.
Nebo se v poslední pasáži tohoto příspěvku jedná o omyl, jinak si to neumím vysvětlit. Nevím, zda nebyl někým z PřF omylem dotazován nesprávný prorektor?!
Na mém dodatku smlouvy o převodu na CATRIN, je podepsán pan prorektor Zouhar, statutární zástupce rektora.
Rád bych tímto tedy vyvrátil tvrzení "Ten to ovšem na přímý dotaz jednoznačně vyloučil.", pokud tedy T. Furst myslí stejného prorektora. Muselo by to znamenat, že prorektor Zouhar popřel svůj podpis na více než dvě stě dokumentech. Tomu se mi nechce uvěřit...
Tyto dokumenty jsou již dlouho na stole pana děkana Kubaly. Sám pan děkan tedy může potvrdit, že podpis statutárního zástupce rektora tam ve všech případech je.
Lukáš Spíchal
Odpovědět
Botur Michal 6. leden 2021, v 22:31
Jste momentalne zamestnan na PřF nebo na CATRIN?
Odpovědět
Soural Miroslav 6. leden 2021, v 22:44
Ahoj Lukáši, to bude asi něco jiného než převody smluv, které máš na mysli. Prosím všimni si, že se tam píše o zaměstnancích děkanátu a dále se píše, že už nejsou zaměstnanci PřF. A to ty přece ještě zatím (předpokládám) jsi. Každopádně by opravdu bylo lepší, kdyby to byla anekdota a ne nějaký další olej do ohně (toho už bylo docela dost...). Snad se to nějak rozumně vysvětlí.
Odpovědět
Spichal Lukas 6. leden 2021, v 23:04
Ahoj Miro,
Reagoval jsem na pokus zmýlit akademickou obec tvrzením, že naše dodatky ke smlouvě nejsou podepsány staturním zástupcem rektora. Odlehčenou formou jsem řekl, že je to lež. Ano, souhlasím, že přilévat více oleje je netřeba. T. Furst to udělal a já se k tomu korektně a věcně vyjádřil svým nesouhlasem.
Toliko ke třem králům.
pokračování
Lukas
Soural Miroslav 6. leden 2021, v 23:38
No je to celý nějaký zmatený... Ale myslím, že se tu fakt bavíme o dvou různých věcech: 1) převody smluv zaměstnanců CRH/RCPTM, 2) převody smluv tří zaměstnanců děkanátu. Tudíž T. Furst netvrdí, že vaše dodatky ke smlouvám nejsou podepsány stat. zástupcem rektora, nýbrž to tvrdí o těch smlouvách tří zaměstnanců děkanátu. Ale jinak je to opravdu zvláštní příběh, protože jestli mi ještě funguje vnímání (toto píšu za střízliva!), vyvodil jsem závěr, že ty dodatky ke smlouvám zaměstnanců děkanátu nepodepsal pror. Zouhar ani děkan Kubala. Tudíž prohlášení, že je vše v pořádku a zaměstnanci již nepracují na PřF, mi vychází jako dvojnásob obskurní. Ale ono se to snad nějak vysvětlí. Jinak tím olejem jsem myslel něco trochu jiného než originální příspěvek, ale do rozboru co jsem tím myslel se radši pouštět nebudu, abych tím nedejbože sám olej nepřilil :-). Každopádně se měj fajn a mimochodem: gratuluju k NatComm!
Zencak Pavel 7. leden 2021, v 0:20
A prozradíte mi, kde jste tvrzení o dodatcích vašich smluv v příspěvku Tomáše Fürsta našel? Hned z první věty je zřejmé, že se jeho příspěvek týká zaměstanců děkanátu. Je to snad váš případ?
Opatrny Tomas 6. leden 2021, v 22:51
Protože jsem slyšel dvě verze (smlouvy převedeny byly vs. nebyly), dotázal jsem se dnes ráno telefonicky pana prorektora Zouhara. Ten mi sdělil, že k žádným převodům smluv z jeho strany nedošlo. Docela by mne zajímalo, odkud se bere informace, že by došlo bez souhlasu děkana ke změně pracovních smluv uzavřených mezi zaměstnancem a děkanem, pouze podpisem prorektora.
Spichal Lukas 6. leden 2021, v 23:31
Ve vztahu k tomu, co nám tu psal T. Furst, je skutečnost podobná španělskému rčení: "A donde vas? Manzas traigo!"
Odpovědět
Furst Tomas 7. leden 2021, v 6:32
Takže Lukáši, jsi prosím zaměstnancem Přírodovědecké fakulty nebo nejsi? Kdybys mohl odpovědět česky, ušetřím si google translate.
dokončení
Petrivalsky Marek 7. leden 2021, v 10:27
Ahoj Lukáši, když už jsme u těch výstižných španělských rčení, tak bych také jedno připomenul: "No hay peor sordo que el que no quiere oír". Volně přeloženo "není horšího hluchého než toho, kdo nechce slyšet". Jak Tě již jiní upozornili, výchozí text Tomáše Fursta se netýká zaměstnanců center, ale (bývalých) pracovnic děkanátu PřF.
Situaci pracovníků center, specificky CRH, na katedře biochemie řešíme neustále: těch, kteří přechází na katedry i těch, kteří přechází na CATRIN a nadále se podílí na výuce biochemie. Jak už to bývá, nikdy nemohou být všichni zcela spokojeni, ale nevidím zásadní problémy v tom, abychom nakonec dospěli ke pro všechny přijatelným kompromisům. Tolik tedy o Tvém "voze" a nyní zpět k Tomášově novoroční "koze".
Jak by ses cítil Ty jako vedoucí pracovník, kdybys po Novém roce zjistil, že Tě opustili beze slova 4 laboranti nebo věděčtí pracovníci, kteří Ti mimo jiné měli v lednu předat podklady pro výroční zprávy grantů ... a našel po nich jen vyklizené pracovny? A nejen to - že už v poklidu pracují na projektech na jiném pracovišti? To nejsou žádné výmysly - jedná se konkrétně o oddělení projektové podpory děkanátu PřF UP. Letmým nahlédnutím do informačního systému UP (https://www.upol.cz/kontakty/vyhledavani/) se může každý přesvědčit, že tři z těchto pracovnic jsou již vedeny na technickosprávním úseku CATRIN. Stejně jako já jistě nebudeš věřit tvrzení, že jde o administrativní chybu, nebo verzi, že dotčené pravocnice se 1.1 2021 podívaly do systému a zjistily, že byly vyšší mocí převeleny na CATRIN, kam poslušně se svými věcmi odešly.
Není zde třeba komentovat přístup a postupy vedení univerzity, které toto provádí a umožnuje a bude se jistě snažit všemi možnými prostředky legalizovat. Jak vedení UP a CATRIN, tak dotčené pravocnice, si musí být zcela jasně vědomy, jaké důsledky pro správu projektů na naší fakultě tato situce může mít. Pokud je tedy pravdou, že opravdu odešly bez jakékoliv domluvy nejen se svým (bývalým) nadřízeným, děkanem PřF, tak je to známka totální absence jakékoliv loajality a odpovědnosti. Pro mě osobně je to úplná ztráta důvěry - nedokážu si představit, že bych s někým takovým byl ochoten dále řešit pracovní záležitosti. Předpokládám, že dostatečnou motivací k tomuto kroku jim bylo nejen vyjímečně přítelské a familierné vztahy panující mezi vedením a manažery výzkumných center center a jím podřízenými administrativními pracovníky, ale i dostatečné platové ohodnocení svých schopností a dovedností, které získaly během svého působení na děkanátu PřF.
re: Hořejší tvrdil, že je to skrytý homosexuál
https://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=38549
Dřív (i dnes) to byla společensky přijatelná forma - legální manželka, popř. děti, a (tajný) milenec manžela. Viz třeba Jaroslav Lorman, než se zviditelnil.
Podle jedné odbornice, takové manželství může být velmi stabilní:
https://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/clanek/homosexualita-manzela-nemusi-byt-duvodem-k-rozvodu-186777
8. ledna 2021 12:01 Hořejší sice chodí poklekávat ke Salvátorovi, ale o homosexualitě nevíc nic u Zimy stejně jako u Halíka :-)
Frustrovaný ubožák Fürst lže, jako když tiskne xD Anebo mu lže ten, kdo mu nakukal ty hovadiny xD Některé věci se nikdy nezmění...
Jardy Lormana bych se zastala. Byl vychováný v katolickém duchu a celých 15 let řešil, zda je homosexuál a jak se má chovat. Církev mu tvrdili, že to musí v sobě potlačit a rodinný život je OK. Tak dělal jáhna a měl manželku a 4 děti a vystudoval morální teologii v Římě. Když mu to vše došlo, tak udělal coming-out, bohužel to neunesla jeho manželka, nakonec ani on.
Samozřejmě z humanistického hlediska ten bordel v duších způsobil on, ale bez vlivu církve by na to přišel ještě před manželství.
Paradoxně teď může být dá, že má 4 děti. Takže nakonec se může ukázat jeho cesta vlastně jako pozitivní (i když těžko schůdná).
8. ledna 2021 13:17 Čejková taky lhala a nakonec to odnesla Kubinová.
8. ledna 2021 13:20 to je fake story nebo reál-bizár ?
13:17 Frustrovaný ubohý anonym si vylévá své frustrace na neanonymním Fürstovi. xD Asi taková je informační hodnota příspěvku frustrovaného ubohého anonyma, který leda zapleveluje diskuzi svým hloupým a bezcenným výlevem. xD
Tak teď jsem to fakt schytala, že budu plakat celý víkend xD
Halík nemůže být homosexuál Kdysi tvrdil, že svoji sexuality přetransformoval v požitek víry, ale ž mu to trvalo 10 let. Tak nevím. Vypadá jak homosexuál, chová se tak, ale přitom je to oblíbený kněz. Bud je to náhoda - může bejt anebo je to vrchol zbytečného pokrytectví.
At tak jako tak, v Olomouci sice divně, ale komunikujete. U nás v Praze se za komunikaci vyhazuje z akademie :-)
Zimu nemusím,ale v tomto bych se ho zastal :
1/ je to biochemik a lékař
2/ neříkal to jako názor univerzity, ale jako názor svůj
3/ na prezidenta to nevypadá - to by si počkal až jak to za půl roku dopadne, a pak by kritizoval
4/ tím, že Hořejší apod. ho napadají, dělají mu to nejlepší reklamu
5/ svoji novou rodinu podle FB zjevně neskrývá, ale také nikam neuvádí (wiki atp.)
6/ jestli je rektor homo je jen jeho věc a Hořejšímu to může být jedno, jemu taky nikdo nemluví do toho, že v neděli zaklekne u Salvátora
7/ není pravda, že by jiní rektoři měli odlišné názory, např. ve Francii nebo části Itálie se do škol chodilo i za lockdownu (to jest do prosince)
Pěkný článek o hodnocení vědy. Bez keců k věci.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/07/hodnoceni-vyzkumu-prace-mezinarodniho-evaluacniho-panelu/
Ad 8. ledna 8:26
Nezaručené zprávy o Konvalinkově aspirantuře na rektora UK se objevily. Bylo by to skvělé, první rektor na částečný úvazek.
8. ledna 2021 14:30 UK mě nezajímá, víc mě trápí ta bazbarnost současné VŠCHT. Stará garda polehává a čeká na zázrak již 10 let, HUsákovy děti jsou postupně zaprděnci, co školu nerefermují ale konzervují, a moc mladých se sem nehrne.
8. ledna 2021 14:30 Pokud mohli schválit nudného Zimu, nebude Konvalinka problém. Nuda s nudou.
Konvalinka na UK prosadil program Primus pro financovani vzniku novych nezavislych skupin. Byl by to skvely rektor, ale obavam se, ze do toho nepujde a pokud ano, tak nebude zvolen.
Konvalinka nic neprosadil
https://vedavyzkum.cz/ze-zahranici/ze-zahranici/v-prvni-desitce-zebricku-eeca-jsou-dve-vysoke-skoly-z-ceska
České školy hrdinně bojují v žebříčku škol rozvojových zemí. Když se podíváme jak se rozvojové země za 75 let od 2. světové války "rozvinuly", víme, co nás čeká. A ono čeká, ne-obory, nevyužité investice z fondů EU, práce ve mzdě gardedám, dobrá adresa v nedohlednu... 31 let je z těch 75 nezanedbatelná část.
Dalibor Štys
re: s. Havlas. Jsou to prostě dobří manažéři ...
Zima i Havlas jsou oba bezzásadoví manipulátoři. Zima měl skončit třeba pro zametání Kovářova plagiátorství, Havlas se Ždímalkou pro zametání Čejkovic podvodů včetně snahy zlikvidovat WB. Všichni tři by měli odejít bez pocty - jako olomoucký Miller.
V akademii se ale skandály zametají snadněji, neb jednotlivé ústavy jsou ještě o dost izolovanější, než fakulty v rámci školy.
Dalibor Štys Otázkou je, zda není problém nikoliv v dotacích, ale v těch učitelích. Když jsem chtěl před 10 let na VŠCHT zavést povinné hodnocení učitelů studenty jako jeden z faktorů, nikdo to nechtěl, každý až na par vyjimek se zpětné vazby bál. Jenže americké a britské školy na té zpětné vazbě stojí. Takže máme nudné školy, nudu i na gymplu a to se pak přenáší i do práce, kde vrchol umění je se stát úředníkem nebo opět asákem.
A bez zpětné vazby a konkurence to nepůjde. Zatím konkurenci drží poplatky pro zahraniční studenty a zdarma výuka pro Čechy. Jestli těch 5 let "zdarma" i tak nejsou vyhozená investice si musí každý odpovědět sám.
re: ten slavný Campus Dejvice :-)
Kampus Dejvice má dodnes jedinou hmatatelnou položku. Lavičku Venci Havla, na které trénují oprsklí skejtři (na studenty VŠ jsou ale moc mladí).
Postavit novou budovu v parčíku před ÚOCHB by určitě neschválil hlavní architekt.
Navíc Hosťa za rok končí a musí si hlavně sám sehnat novou sesli.
tak on by se vešel barák mezi VSCHT, KTF a stavárnu stejně tak existuje smlouva mezi VSCHT a developerem na vyuziti prostoru smerem ke kulataku.
S UOCHB bych moc nepočítal, těm hrozí že za pár let je tam dejvičáci chtít nebudou a přestěhuje se tam FHS nebo tak něco :-)
Funkce hlavního architekta byla zrušena před 15 lety, dnes to dělá úplatný IPR a radní Havláček, co nechal České dráhy v prosinci 2019 prodat Sekyrovi pozemky na Smíchově za 5.000,-/m2.
Ad: České školy hrdinně bojují v žebříčku škol rozvojových zemí ...
Bratislavská technika k tomu přidala novou kategorii:
Kvůli plagiátorské kauze odstoupila rakouská ministryně práce Christine Aschbacherová.
Čelila nařčením, že opsala části své dizertační práce na Slovenské technické univerzitě v
Bratislavě (STU). Expert a známý lovec plagiátorů Stefan Weber Aschbacherovou nařkl, že
přinejmenším pětina textu její dizertace je zkopírovaná z jiných zdrojů bez uvedené citace.
Aschbacherová odevzdala práci na bratislavské univerzitě v květnu loňského roku.
Dňa 26. augusta 2020 sa uskutočnia obhajoby dizertačných prác doktorandov
Materiálovotechnologickej fakulty STU so sídlom v Trnave:
Doktorandka: Mag Christine Aschbacher
Študijný program: priemyselné manažérstvo
Téma dizertačnej práce: Entwurf eines Führungsstils für innovative Unternehmen
Školiteľ: prof. Ing. Jozef Sablik, CSc.
Miesto konania obhajoby: MTF STU so sídlom v Trnave
Ad 7:03 Tuto zábavnou příhodu sotva někdo rychle překoná. Disertace v němčině na pobočce slovenské vysoké školy zaměřené na materiálové technologie na téma "Entwurf eines Führungsstils für innovative Unternehmen" (Nástin vůdčího přístupu pro inovativní společnosti). Trochu lituji, že tam nebyl použit archetyp kyborga a feministický diskurs, ale člověk nemůže mít hnedle úplně všechno.
Překonat to lze... Akademická sféra radí "mafiánům", VIP posudky s razítkem UK. :-)
Server Lidovky.cz detailně zmapoval poskytování VIP poradenství profesora Jiřího Jelínka, který figuruje v kauze stíhaného soudce Vrchního soudu v Praze.
K tomu však sepisuje stanoviska ke kauzám jako Metrostav nebo Čapí hnízdo, které se přitom u tohoto soudu mohou projednávat. A v podpisu právních stanovisek používá kredit Právnické fakulty Univerzity Karlovy, což budí nevoli.
Jak zjistily Lidovky.cz, minulý čtvrtek kvůli Jelínkovi zasedlo kolegium děkana. To odmítlo, aby se Jelínek ve svých stanoviscích zaštiťoval právnickou fakultou. „Vedení fakulty uvádí, že žádná taková stanoviska právnická fakulta jako instituce nevydala. Vedení fakulty nedalo pokyn k jejich vydání ani nebylo o jejich vydání informováno. Skutečnosti, že právnická fakulta žádná odborná stanoviska jako instituce nevydává, jsou si vedoucí kateder vědomi. Pokud by takové stanovisko bylo za fakultu či za její katedru vydáno, bylo by s uvedenou praxí v rozporu,“ napsal Lidovky.cz Jan Kuklík, děkan pražských práv.
Ještě zajímavější než to, kdy posudek Jelínek zpracoval, je však, kdo si ho objednal. A tím byla advokátní kancelář Benešová Beránek Blaha, v níž je partnerkou sama ministryně spravedlnosti Marie Benešová. Kancelář zastupuje Metrostav dlouhodobě.
Posílila to skutečnost, že mu v říjnu 2020 prezident Miloš Zeman udělil státní vyznamenání – medaili za zásluhy v oblasti výchovy a školství. Kromě toho se s ním v trestních kauzách radí dvorní hradní advokát Marek Nespala.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/stret-profesora-jelinka-vadi-akademikum-v-pravnich-stanoviskach-pouziva-kredit-univerzity-karlovy.A210110_222614_ln_domov_hekr
re: kšefty Jelínka
Ten právní podnikatel Jelínek by měl do večera rezignovat na post vedoucího katedry (nerezignuje, ovšemže).
Ale na tom Vrchním soudě v Praze jsou vůbec vazby - třeba fotbalový boss Pelta si pěstoval předsedu a místopředsedu vrchního soudu (a nikdo se jich neptá, zda dary od Peltovy fotbalové
asociace zdanili):
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pelta-zaplatil-zajezd-na-euro-2016-i-soudcum-vrchniho-soudu-108236
znate tohle?
https://matematikazlocinu.cz/
on ten organizovany zlocin na akademicke pude jen kvete:) Fakt to stoji za poslech, i kdyz je to dost dlouhy.
Ad https://matematikazlocinu.cz/
Díky za odkaz. Humorné je dění i kolem toho odkazovaného seriálu. :-)
V srpnu 2018 jsme dělaly poslech pro management rozhlasu. Petr Šabata prohlásil, že žádná stanice neslíbila, že náš seriál odvysílá. Už v březnu 2018, kdy naše práce naplno běžela a on nastoupil na pozici ředitele Plusu, začal zpochybňovat, že si seriál vůbec někdo objednal.
https://denikreferendum.cz/clanek/29876-rozhovor-s-brit-jensen-a-magdalenou-sodomkovou-rozhlas-cenzuruje-nasi-praci
re: https://denikreferendum.cz/clanek/29876-rozhovor-s-brit-jensen-a-magdalenou-sodomkovou-rozhlas-cenzuruje-nasi-praci
Nakonec jádro pudla toho celého komplotu je v informaci: ... životní partnerka Petra Šabaty Veronika Křesťanová pracuje od roku 2017 jako místopředsedkyně městského soudu v Praze ... u městského soudu v Praze je zapsán jako znalec právě profesor Straus, s čímž po dlouhá léta nikdo nic nedělá ani nehodlá dělat.
Ten Straus to asi bude něco jako ten bafuňář Pelta, bude to mít nějak skrytě pojištěný.
Ad 14:06 - Ten problém bude hlubší... A také se týká akademických podvodů, viz bod 2.
1) Jeden z nejsilnějších momentů seriálu je vaše schůzka s tehdejším ministrem spravedlnosti Robertem Pelikánem. Vy jste za ním přišly s tím, že chcete mluvit o problémech s posudky pana Strause. Připomeňme, že v roce 2013 se podepsalo třináct kapacit z oboru biomechaniky pod dopis žádající Městský soud v Praze o přezkoumání odborné znalecké úrovně Jiřího Strause. A nedlouho na to byl odvolán z funkce vedoucího katedry kriminalistiky Policejní akademie v Praze. Robert Pelikán vás ale agresivně vykázal pryč. Co se stalo?
2) Je to tak, že Jiří Straus umožnil získat tituly lidem, kteří nestudovali poctivě? Na bratislavské policejní akademii to nebyl ojedinělý případ. A tito lidé dnes s titulem JUDr. anebo jako policisté nastupují do praxe — na místa, kam by se jinak nedostali. Znamená to, že tady v odvětví, které má bránit spravedlnost, pracují lidé bez kvalifikace, kteří se chovají jako hochštapleři a dělají chyby z blbosti, anebo — protože jsou sami nečestní — systém ohýbají? Jiří Straus učil i v Praze, v Karlových Varech na škole svázané s plzeňskými právy, v Bratislavě. Nepoctivě získané tituly, na kterých se podílela řada vysokoškolských pedagogů, jsou větší problém, než se může zdát.
https://denikreferendum.cz/clanek/29876-rozhovor-s-brit-jensen-a-magdalenou-sodomkovou-rozhlas-cenzuruje-nasi-praci
Tituly se vždy dostávaly za peníze, na tom nevidím nic špatného. Pokud chce někdo prokázat schopnosti tím, že ukáže titul, je blbý už sám o sobě a nezaslouží si soudní ochrany.
Ad 14:56
V praxi souhlas, ale ne pro státní správu. V naší státní správě je titul často vstupenka do určité pozice, ne schopnosti. Takže blb s podvodným titulem krásně jednoduše přeskočí schopnějšího kandidáta. Ještě důležitější je, že pro právníka je VŠ titul nutnost a mít "plzeňsky" zaháčkované své kádry u soudů a policie... Mafiánův sen! :-)
Úlohou státní správy v CEE je komplikovat situaci a problém není způsoben falešnými diplomy ale lidskou hloupostí nezkušeností. Veřejná kontrola funkce úřadu je 100x účinnější než kontrolovat pravost razítek na diplomu.
Že se u nás veřejnost o nic veřejného vlastně nezajímá a úřady nekontroluje, je ale věc jiná, ale náhražka ve formě kontroly razítek to nespraví.
Nevím, jak je to dnes, ale před cca 15 lety se bralo za realistický odhad, že 70% čínských prací v organice jsou podvody a u západních laborek to dělalo 30%. Nature v biomedicíně odhadoval více jak 40% článků za podvod, resp. za "ne úplně nepravdivý".
V tomto kontextu dlouhodobé chování UEMu publikující bláboly od Čejků a Holáně a pak pravděpodobně i necinknuté články dalších zaměstnanců vykazuje znaky normálnosti. Co je nenormální, je ta reakce na udání, protože každá západní laborka by to stáhla hned a ne až po 2 letech od podezření a už vůbec by nesabmitovala další blábol.
A chování vedení AV k vyhazovu Kubinové jen ukazuje, že fakticky žádná Akademie věd jako živý organismus nefunguje, ale jde jen o seskupení ústavů, které hledá lobisty s titulem pro čerpání státního rozpočtu jako štít. Podobnost s fotbalovým světem v mnoha směrech je tam evidentní a symptomatická. Počítám, že Hobza i Zbořil stále na UOCHB pokračují, což jen dokresluje šíbrovský styl fungování rozhodčích a la Berbr.
12. ledna 2021 8:28 Kdyby byla pravda vše, co se píše v imnunologii, nedávala by posledních 10 let smysl, dnes už každej při PhD objeví celou kaskádu a pak mu nezbývá než v těch pohádkách pokračovat jako postdok. Jako mladí doktorandi jsem si vyprávěli celé historky o malých a velkých podvůdcích našich profesorů, tak se nedělejmě svatí. Nikdo se přiznávat nemusí, ale prakticky všichni lžeme do žádostí a všichni čekáme na "správný" výsledek testů. Někdy se nám mohou hodit oba výsledky, ale většinou už při žádostí víme, co nám vyjde. Co je známka dobrého současného vědce, je koncipovat projekt tak, abychom eliminovali co nejvíce možných nepředvídatelných výsledků, protože následná imrovizace v případě opačného výsledku může mít slabá místa, které nejsme ve valné většině schopni předvídat. Našim štěstím je, že dnešní redakce odpublikují prakticky všechno, jen je třeba mít výsledky pokusů pod kontrolou. Taková ELISA, dobrá laborantka na histu a trpělivý mikroskopník jsou k nezaplacení.
re: https://matematikazlocinu.cz/
Konečně se začíná vyjasňovat třeba i ten oblíbený ač nesmyslný zákaz využívat policejní odposlechy:
V obvinění soudce Vrchního soudu v Praze Zdeňka Sováka policie zmiňuje kromě Sováka šest soudců a předsedu soudu Luboše Dörfla.
Soudce Pavel Zelenka zakázal v kauze exhejtmana Davida Ratha použít odposlechy. Jejich povolení podle něj nebylo dostatečně odůvodněné.
Zdeněk Sovák slíbil, že díky své osobní známosti by v případě senátu vedenému soudcem JUDr. Pavlem Zelenkou byl schopen domluvit ovlivnění ve prospěch odsouzených spol. Metrostav, a.s. a Ing. Pavla Piláta.
Ad 12. ledna 2021 8:52 Nojo, jenže u medicínského testování jde o život. A u medicínského testování v době pandémie o celé světové hospodářství.
Samozřejmě, že vím dobře, proč některým vědcům z nejpřednějších připadá (připadal) řádový a kvalitativní rozdíl jenom "trochu znepokojivý". Oni na takové rozdíly musí být přivyklí, jinak by nebyli z nejpřednějších. Jenže při podzimní "vlně" mnohým z nich najednou docvakla ta obrovská vina, kterou mají všichni se svými kamarády na krachu všeho co bylo, čím žili a co měli rádi. Nejen pro sebe, ale i pro své děti, vnuky a vůbec všechno lidstvo. Ovšem místo, aby se snažili zachráni co se dá, zakryjí si oči a vřeští na každého, kdo na to poukáže.
Třeba nebude tak zle. Ale pamatujme si to. A je, jejich typologii, abychom je už nikdy příště nebrali vážně.
Dalibor Štys
12. ledna 2021 8:52 Proč by mělo jít o život ? Biomedicínský výzkum je jen výzkum. A v příspěvku jsem nespojoval chyby/podvody biomedicíny a pandemii. Chyby ve vnímání pandemie bych nepřičítal imunologii ale osobním a profesním zájmům a touze být slavným, případně strachu. Podobné vlastnosti se u psaní článků projevují jen zřídka.
12. ledna 2021 10:17 Wellcome to the alibi club. Není to můj klub, tam já nechodím.
Nic není tak propojeno s akademickou sférou jako slavná evidence-based-medicine. Nikdo se při psaní grantů tak strašně nezaklíná záchranou lidstva jako slovutní biomedicíni. Důsledky vidíme. Já vřeštím i kdyby jen proto abych se před sebou nemusel stydět.
Dalibor Štys
Dalibor Štys:
OK, rikate, ze vrestite, ale nejsem schopna rozpoznat z jake pozice - podporujete ta protiepidemicka opatreni, nebo naopak to, co rikaji Pirk, Zaloudik, Klaus a Landa?
Zda se mi, ze bud kazdou chvili rikate neco jineho, nebo pouzivate taktiku "nerikam tak ani tak, ale na ma slova dojde".
Ad: Pirk, Zaloudik, Klaus a Landa ... a taky bezpříznakoví vironosiči na Capitol Hillu
Pramila Jayapal has announced she tested positive for COVID-19, the second Democrat to do so after legislators were locked down together in close quarters during the siege of the Capitol.
While Trump supporters stormed the Capitol, legislators of both parties were in a secure location for hours with many Republicans who refused to wear masks. On Monday afternoon, Bonnie Watson Coleman announced she had tested positive for the virus and blamed her Republican colleagues for not wearing masks.
Ad 12. ledna 2021 14:32 a 12. ledna 2021 16:49 To máte těžkém, když si myslíte, že každý má zastávat nějakou politicky zjednodušenou pozici.
Za prvé ocituji z článku https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/03/profesorske-exegeze-spolehlivost-pcr-testu/
"... Dále je třeba, aby všechny laboratoře pravidelně a ve strojově čitelném formátu zveřejňovaly anonymizované výsledky testů, včetně počtu PCR cyklů a metodiky hodnocení. Tohle by dle našeho názoru měl dělat Duškův ÚZIS. A bude jasno o případných nesrovnalostech mezi laboratořemi..."
No a dále bych si přál aby se trvale testovaly na významné části populace protilátky a buněčná imunita. Tento požadavek Václav Hořejší opakovaně zlehčoval. A nebyla by žádná diskuse Levínský vs Žaloudík, protože i Levínský by musel respektovat fakta.
Je otázka, kdo co dělá z blbosti a kdo za peníze. Protože peněz v RNA vakcínách lítá spousta. A pochybnosti jsou, bohužel nejvíce od lidí, kteří s chorobami imunity skutečně pracují.
Dalibor Štys
https://zivotvcesku.cz/stat-nezajistil-jehly-ceka-se-na-dovoz-z-ciny-pokud-vlada-nezvladne-ockovani-je-konec-s-duverou-mini-sandor/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=501701&dop_req_id=Og2OZkPUbRI-202101121634&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Nejsou jehly. Oni jsou tak blbí, že si nedokáží zajistit ani to základní pro ten svůj kšeft.
https://cnn.iprima.cz/chripka-letos-vymizela-vrati-se-na-podzim-az-se-rozvolni-opatreni-varuje-horejsi-16940?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=JpeAmEMgPZz-202101130529&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Sledovali jsme vliv roušek a dalších opatření na šíření čtyř respiračnch chorob. Jedna byla nová, dopodud nesledovaná. Druhá se u sledovaných subjektů vůbec nevyskytovala. Třetí a čtvrtá se šířily stejně jako dříve, bez jakýchkoliv opatření. Z toho usuzuji, že roušky a další opatření proti respiračním chorobám fungují. :-)
K tomu hláška naší prakické lékařky: "Bolí Tě na plicích jo? A roušku nosíš? Tak to máš zápal plic z roušky,.."
A k tomu hlavní planetární pneumolog Fauci (Fauci, ne Flegr) říká:
Americans need should be "doubling down" on preventative measures like mask-wearing and social distancing until the vast majority are vaccinated, advised Dr. Anthony Fauci, the nation's leading infectious disease specialist. It's a tough situation. We're having now more than 4,000 deaths per day. This is historic. We are in a very bad way right now. The only way we're going to get out of it, as we make a link to the vaccines, is by doubling down on our adherence to public health measures, which is the uniform wearing of masks, the avoiding congregate settings in crowds—particularly indoors—keeping physical distance, washing your hands as frequently as you can.
Dnes si může do medií říkat každý co chce a nic se nestane. Možná jsme jen old school a řešíme něco, co vlastně už nikoho nezajímá.
Aby toho nebylo málo, jsem zvědavej, kdy k nám na univerzity dorazí tohle:
https://echo24.cz/a/SiPN2/rasismus-na-prestizni-univerzite-protoze-jste-belosi-nemate-pravo-ucastnit-se-diskuse
Ad 9:52 Naštěstí jsme pořád spíš technická země a lidi se živí prací a ledacos chápou. Proto se na nás furt ječí, vyhrožuje a tají se nám pravda. Jinde to mají s lidmi, zejména s těmi pod 45, mnohem jednodušší.
Dalibor Štys
Vědecká rada PřF UK se neztotožňuje s obsahem opakovaných veřejných vystoupení rektora UK ve věci pandemie onemocnění covid-19, ve kterých se hlásí k některým překonaným přístupům, a může tak přispívat k matení veřejnosti a oslabování stanovisek oborově kompetentních členů vědecké komunity. Jedná se například o podporu v praxi vyvrácené teorie "promořování" a nekonzistentní vyjadřování k závažnosti onemocnění a významu ochranných prostředků.
https://www.natur.cuni.cz/fakulta/aktuality/prohlaseni-vedecke-rady-fakulty
13. ledna 2021 13:24 Jestli není chybou si myslet, že právě univerzity někdy patřily k ostrovu svobody. Pokud si vzpomínám, tak nacionální spory na UK před a hlavně za první republiky liberalismu fakt nenahrávalo, pak okupace, uzavření, zánik jedné poloviny UK v roce 1945. Hned potom vyhazovy v letech 1949-1952 akčními výbory.
V 50.letech zaostávání a strnutí, na konci 60.let pak Uni stály daleko za radikální uměleckou scénou, divadly, atp. 70-80. zatuhnutí, v 90s snad jediná doba naprosté svobody bohužel okopávaná honěním počtu studentů, resp. dotací a tlakem po české národní cestě v mnoha oborech včetně chemie, dnes světový podprůměr a pár průměrných škol.
Francouzské školy si prošly diametrálně odlišnou cestou, ale od 1969 je to trvalý sešup. Už jste někdy někoho viděli chtít jít na Sorbonu dnes ?
To je ta stejná vědecká rada, které neřeší Flégra ?
Pane Stysi,
myslim, ze by pro vas nemel byt problem jednoznacne odpovedet na otazku, kterou jsem polozila a kterou ted opakuji:
Podporujete ta vladni protiepidemicka opatreni, nebo naopak to, co rikaji Pirk, Zaloudik, Klaus a Landa?
Vase predchozi "odpoved" je opravdu ve stylu "nerikam tak ani tak, ale na ma slova dojde".
Jeste bych poznamenala: ja se sice jakozto chemicka v tom moc nevyznam, ale vy asi vite, jak by se mely provadet rutinni testy bunecne imunity, a kde ve svete se tak skutecne deje? Ja jsem mela dojem, ze nikde, ale vy mate mozna lepsi informace?
Ad 15:24
Moc nechápu, proč se tak vehementně dožadujete odpovědi ode mě a nehledáte si odpovědi sama. Nemám také nic než internet a svou hlavu.
Nicméně dnes už odpovědět umím, ale stejně tak si umíte odpovědět i Vy. Viz dnes 6:37
" https://cnn.iprima.cz/chripka-letos-vymizela-vrati-se-na-podzim-az-se-rozvolni-opatreni-varuje-horejsi-16940?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=JpeAmEMgPZz-202101130529&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Sledovali jsme vliv roušek a dalších opatření na šíření čtyř respiračních chorob. Jedna byla nová, dopodud nesledovaná. Druhá se u sledovaných subjektů vůbec nevyskytovala. Třetí a čtvrtá se šířily stejně jako dříve, bez jakýchkoliv opatření. Z toho usuzuji, že roušky a další opatření proti respiračním chorobám fungují. " Pravil Václav Hořejší.
Normální chemik by ale řekl, že když filtrujeme čtyři látky a z toho tři, včetně té námi sledované SARS-CoV-2, po filtraci v roztoku stále detekujeme, tak přes filtr všechny tři prošly. A pokud jednu z nich nedetekujeme, měli bychom se především přesvědčit, jestli v roztoku původně vůbec byla a třeba se nám nevysrážela při předchozích manipulacích. Koneckonců i působení imunitního aparátu začíná asociací.
Takže odpověď zní, že všechny ty roušky a sociální distance nezafungovaly. Což se zřejmě vědelo už po "jarní vlně", jen jsem se o to nezajímal, nedošlo mi to. Existuje ale velmi dobře provedený experiment https://www.seznamzpravy.cz/clanek/velky-test-pouzitych-rousek-co-nosime-denne-na-obliceji-123437, který ukazuje, co vše se na rouškách uchytí. A bakteriální zápal plic z toho může lehce vzejít.
Jsem proti rouškám a socálnímu distancování, protože se prokázala jako neúčinná. Ale zkuste je zrušit, už tak jsme za největší světové prašivce.
Dále na vaše dotazy:
1) Promořovací studie na protilátky byly dělány státem a nezávisle například nemocnicemi, lékařskými odbornými společnostmi atd. Ta státní byla s ostatními v řádovém rozporu a nenaplnila ani deklarovanou chybovost použitých testů. Přesto se stát nepokusil studii provést správně a nadále výsledky dílčích studií ignoruje. Nebyla prováděna studie, která by ukázala úbytek protilátek, máme jen pár dílčích studií, které všechny ukazují na dlouhodobou imunizaci v trvání nejméně 8 měsíců.
2) Buněčnou imunitu nikdo nikde rutinně nezkoumá. Je to poměrně drahá metoda, ale alespoň populačně významné studie v řádu 20 000 osob proveditelné jsou, flow cytometry má dnes každá větší nemocnice. Proč se nezkoumá se velmi razantně ptejme. Je to naše občanská povinnost, řekl bych.
3) O přetrvávání imunity po očkování proti SARS-CoV-2 nevíme nic, jelikož vakcína existuje jen krátkou dobu a pricip kauzality zatím nikdo neporušil. Podobně pokud jde o dlouhodobé komplikace po očkování. Logické by bylo tedy očkovat jen ohrožené skupiny lidí a u všech ostatních testovat imunitu.
4) Už i ministr Blatný musel přiznat, že očkování chrání proti střednímu a těžkému průběhu ale na sliznici může být virus stejně přítomen. Neboli PCR nebo antigenní test má jen velmi malý vztah k možným komplikacím. Naopak velmi dobrý test na to, zda komplikace hrozí, by byl kombinovaný test imunity, protilátkové a buněčné.
Pokud ještě chcete nějaké další shrnutí, tak že mám důvodné podezření, že se na nás šije bouda. A jestli někdo tvrdí, že je v této věci odborník, a vypadne z něj že se všechno dělá dobře, tak je buď blbej nebo zaplacenej. Ale jestli je zaplacenej a má minimum svědomí, tak v jeho kůži bych být nechtěl. Natož abych mu záviděl, jak mi nedávno podsunul.
Dalibor Štys
PS: Ještě můžete použít chemicko-termodynamický přístup a udělat si model tří reakcí: I. (1) nemocní, kteří reagují se (2) zdravými za vzniku (1) nemocných. II (1) nemocní se časem uzdraví a vzniknou (3) imunní. III (3) imunní se časem přemění na (2) zdravé. Potíž je trochu v tom, že je to ve 2D a tak se těžko dosáhne dokonalého míchání, ale budiž. Každopádně jsem se dopočítal, že kdyby lidi byli nemocní/infekční 5 dnů a imunní 8 měsíců = 244 dnů tak už měl virus dávno vymřít, protože než by se z imunních stali první zdraví, tak by se dávno neměl kdo nakazit. Jak to v AntiCovid týmu počítají mi jasné není.
Ale zjistil jsem od jedné paní z laboratoře kde dělají antigenní testy (tam chodí co nejnáhodnější populace), že pozitivních je asi 5%. A že antigen pozitivní = PCR pozitivní. Takže se opět motáme kolem těch známých hodnot pro falešnou pozitivitu PCR testů ale teď víme, že to není falešná pozitivita. Pokud má být v populaci 5% a předpokládáme 5 dní nakažlivost, období mezi tím než se "slizničně imunizujeme" a znovu "slizničně nakazíme" musí být asi 2,5 měsíce = 76 dní.
Shrnuto opět: Posmrkávat můžeme každého čtvrt roku, těžký průběh můžeme mít znovu nejdříve po více než roce pokud vůbec kdy v životě. Protože funguje kauzalita, vědět to nemůžeme.
Ale jsme zavření v kleci, hranice jsou zas zatažené a hrozí, že se nebudeme moci vypravit ani do vedlejšího města. Líbí se vám tento stav?
Dalibor Štys
Ad 19:26
Není odpověď na to, jak to počítají v AntiCovid týmu, ukrytá v rovnici I, v tom jak reagují nemocní se zdravými? Když budou reagovat málo, tak se žádná epidemie nerozjede, když o něco víc, tak jsme někde v půlce, když ještě víc, tak je to za námi, a když se to bude v čase měnit, tak dostanu tři nebo i víc vln? Takže když se zvolí vhodné číslo, kolik během těch pěti dnů jeden nemocný nakazí zdravých, tak s osmi měsíční imunitou nebo i jinou asi může vyjít, že virus už musel vymřít?
Parametrů je víc, nejvýznamnější je krok o nějž se nemocný přemisťuje "rychlost míchání" a počet nakazitelných na každém políčku "hustota obvyatel". Bez detailních dat je to ale věštění z křišťálové koule. A data se dozvídáme jen "když někomu uniknou" (viz Tomáš Fürst ve Finamgu).
To máte jako s těmi bariérovými prostředky a sociálním distancingem. Nefungují vůbec nebo jen v zemi, kde sice nemůžeme do hospody a´na lyžařský vlek ale zato smíte jet narvanpu MHD do drůbežárny kde pracujete při 35° bez ochranných pomůcek (viz Miroslav Macek)?
O naše, "špecifickém" způsobu chytré karantény jsem už psal několikrát.
Včera zas uniklo "papalášské" rozdělování vakcín do rodin "zasvěcenců".
Naši lidé nejsou blbí nebo neinformovaní. Jen relativně chudí a pracující ve mzdě. Navíc naše infrastruktura ledacos neumožňuje (třeba parkovat u zaměstnání). Takže si Češi vesměs nemůžou dovolit se chovat jak by chtěli nebo to ani není možné. Přesto nevymíráme, čehož si leckdo všiml. Takže skepse vůči tomu, co je nám vyprávěno a nařizováno, oprávněně narůstá.
Dalibor Štys
... sledování cynické komedie, kterou hraje vedení UP se zaměstnanci Přírodovědecké fakulty. Vedení univerzity spolu s partou akademickým podnikatelů na centrech předstírají, že se domnívají, že přes dvě stovky lidí od 1. ledna 2020 pracují na CATRIN. Ve skutečnosti vědí, že to není pravda. Děkan žádné převody nepodepsal a rektor i jeho statutární zástupce to na jednání Správní rady UP potvrdili – žádné smlouvy převedeny nebyly.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/14/good-bye-catrin/
" Přesto nevymíráme, čehož si leckdo všiml"
Svata pravda!
V roce 2020 prece umrelo navic (oproti predchozim letum) jen asi 15 tis. lidi (krome tech "beznych zemrelych", ktrerych je kazdy rok kolem 100 tis.)
To je samozrejme zanedbatelny pocet, ktery vubec nestoji za nejakou pozornost! A uz vubec ne za nesmirne ekonomicke skody zpusobene nesmyslnymi lockdowny!
Ostatne ti zemreli, jak vime, nezemreli na covid, ale nanejvys s covidem, a skutecnou pricinou jejich umrti bylo vystresovani z neustaleho straseni imaginarnim virovym nebezpecim! Lekari zkorumpovani Sorosem a Gatesem pripisovali covid jako pricinu umrti ke kdejakemu smrtelnemu urazu ci sebevrazde!
Spravne by byvalo, jak rika Vaclav Klaus, kdybychom zadna protiepidemicka opatreni nedelali, chodili normalne na fotbal, do kina, do hospod, do skol, a tak se prirozene promorovali a ziskavali tak prirozenym zpusobem imunitu - nemuseli bychom potom utracet tech 10 miliard za vakciny site horkou jehlou, ktere jsou stejne dobre jen pro dalsi zbohatnuti vydridusskych farmaceutickych firem, nicht wahr? Pri takovem postupu by se krasne promorila cela spolecnost a umrelo by pouhych 100 tis. lidi navic - jen zanedbatelne 1%! A to by byli z 90% jen lide stari, kteri nam mladym, zdravym, produktivnim jen zbytecne ujidaji svymi duchody!
Jsou ovsem bohuzel i taci (rouskarsti odpurci svobody), kteri zpochybnuji racionalni strategii promorovani:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-ani-svedsko-ani-landa-cesta-z-restrikci-existuje-ne-vsak-pro-nas-137389
Ad 11:16: V roce 2020 prece umrelo navic (oproti predchozim letum) jen asi 15 tis. lidi (krome tech "beznych zemrelych", ktrerych je kazdy rok kolem 100 tis.)
Jenže otázka zní, zda to bylo díky našemu "špecifickému" systému dělání všeho nebo jemu navzdory.
Nemá smysl opakovat všechny nesmysly, které zazněly. Ten nedávný, kdy tři choroby přes roušku prošly, jedna se vytratila, ale roušky jsou účinné, je cynický humor který vydá za všechny předchozí. Pokud ignorujete data, k pravdě se nedobereme.
Podle mého pozorování se všechna opatření dodržovala více než v okolních zemích. Proč by také ne, když jsme se na jaře chovali nadmíru vzorně. Takže příčinu toho, že máme více výskytu koronaviru na sliznicích musíme hledat jinde. I příčinu nadúmrtí musíme hledat jinde.
Chápu, že když na Vás zavřeští Babiš, tak přestanete přemýšlet a začnete kývat hlavou že má pravdu. To ovšem neznamená, že pravdu skutečně má. A nic, skutečně nic, nezabrání Vašemu okolí hledat pravdu, která se skrývá v pozorovaných jevech. Ani Váš anonymní ryk.
Ve svých letech jsem už pochopil, že kdo má víru, tomu jsou jakákoliv data jejím potvrzením. V tomto případě mne ta víra bohužel ohrožuje na zdraví a majetku. Ale nakonec to bylo vždycky v historii tak, s každou věrou.
Dalibor Štys
Blbost - masky funguji - viz. napr. https://doi.org/10.1073/pnas.2014564118
Vychodni Asie zvlada COVID tak dobre, protoze jsou zvykli masky nosit a dodrzuji pravidla.
Asie nic podobného nezvládá s výjimkou ostrovu. Šíří se to tam ve velkém a jen se to tají. Nakonec i Kim nechal vybombardovat hranicni body s Cinou, když se mu to tam začalo šířit. V Číně se nepodvádí jen ve vědě.
ad UPOL : v devadesátkách se na Univerzitách také děly věci. Zaměstnancům přijdou výplaty od těch, co mají smlouvu.
Masky fungují leda tak jako zásobárna patogenů, ale po pár minutách používání jsou k ničemu. I v tom článku je většina tvrzení nakonec obecná, tak že se pod ní vejde tvrzení, že se riziko snížilo z 10% na 9%,
Ad 13:56 Masky možná fungují - ale u nás se díky maskám chřipka nešíří, zato ostatní respirační choroby ano.
Pokud máte nějaké asijské vysvětlení této záhady, sem s ním. Já se přidržím svého vysvětlení, že náš "inovativní" systém diagnostiky a chytré karantény, kdy se vyřadili praktičtí lékaři a PCR negativní posílali do práce, vedl k akceleraci šíření. Chřipka s Covid19 nějak na úrovni slizniční imunity kompetuje, angína - nikoliv překvapivě - nekompetuje.
Lepší než víra se mi zdá být analýza dat, ale každý podle svého.
Dalibor Štys
Funguje i karanténa, jen je otázka, zda to má smysl, když na jednoho pozitivního sedí v díře 10 negativních,
Dalibor Štys : smyslem debilů Prymuly bylo inkasovat na testy (viz. Faltýnekovy schůzky) a proto musel vyloučit lékařské odborné společnosti. Takže testování řídí hochštapleři, vše se zavřelo, aby to mohli za levno skoupit a nemocnice u těch opravdu nemocných nechali na holičkách.
Hořejší a ta kráva na národní s konvalinkou to jen kryjou. Flégra nekomentuju
14. ledna 2021 15:26 asi tak. Babiš tuší, že Faltýnek má poslední rok na inkasa. Zhuntovali tento stát a když se jinak nemožný rektor UK ozve, tak se do něj ještě pustíme. Národ přizdisráčů.
pro mě je zajímavé zjištění, že to v Německu neklesá. Mám tam spousty známých a už je cítit, že to začíná lidi totálně vytáčet a když se Němci naštvou, tak je lepší emigrovat.
Ad 15:52 No, to bude tím, že nošení roušek zabránilo šíření chřipky a zároveň nenošení roušek způsobilo šíření Covid19. Protože lidi ty roušky na obličeji měli i neměli zároveň. Jednalo se o kvantové Schrödingerovy roušky ovšem omylem teorie se skrytými proměnnými. Takže si choroba v skrytu dělá co chce a potřebami koček, například Mutti Merkelové, se neřídí. Možná kdyby je vedla nějaká opravdová číča....
re 15,03 - kdepak - Asie zvlada proti EU nebo USA perfektne a to nejen ostrovy (JP, TW), ale i Jizni Korea, Vietnam, Indonesie apod. Cina samozrejme fixluje, ale i tak to zvlada dobre - kdyby meli 20% populace nakazene a 1,5% smrtnost (jako u nas), tak by meli 3 miliony mtrvych a to by neutajili. V Japonsku, Koreji nebo Cine je noseni rousek treba v hromadne doprave bezne i za normalnich okolnosti.
Rousky funguji a jsou na to i data (viz ten PNAS clanek: https://doi.org/10.1073/pnas.2014564118 ), ale musi je samozrejme nosit vsichni - kdyz ji nema siritel infekce, tak ty okolo nakazi i s maskou.
Ad 16:49 28. října ve Vídni byl daleko méně roušek než 15. září v Praze. Dokonce ani všichni na zastávkách tramvaje je neměli. Hospody plné, byť s registrací.
Melte si co chcete, důvod našich problémů je jinde. A rozdíl v "účinnosti" roušek mezi Covidem19, chřipkou a dalšími respiračními chorobami je toho jasným důkazem. Vira v Babiše - no to jsme to dopracovali.
Dalibor Štys
To Štys, 14. ledna 2021 17:29
Reálná situace z Brna, leden 2021:
Jedna nakažena (BTW, vedoucí jídelny) na poradě středního managementu větší školy. Bez ohledu na PES aj. pravidla tam byla většina účastníků/ucastnic bez rousek. Výsledek (po tydnu az 10 dnech) : temer kompletní vedení školy je pozitivní (téměř , jedna ze zastupkyn ředitelky to prodělala uz o prázdninách, a ted uz je imunní) ...
ad UPOL: Fürst je jen užitečný idiot. Ten jeho článek je jeden velký žvást a manipulace (nebo je možná jen tak blbej). Asi si chlapec nevšiml, že ani fakulta nemá rozpočet! Takže ani lidi na fakultě nedostanou výplaty!!!!!!!!! Nebo je to taky tím, že univerzita běžne schvaluje rozpočet v polovině roku a všechno funguje i bez toho? Ale to přece dlouholetý senátor nemůže vědět xD
ad UPOL: Je pravda, ze doc. Kubala zrusil prijimaci rizeni pro bc. a mgr. studijni obory, ve kterych byla vyuka zajistovana lidmi z CATRIN?
Ad 20:24 Mám lepší příběh, Vánoční. Babička, antigen negativní, šla navštívit prababičku, v té době PCR negativní v pečovatelském domě. Obě v rouškách a na předepsanou vzdálenost. V domě s pečovatelskou službou je nevyšší stupeň ochrany. Za dva dny obě PCR pozitivní.
Můžeme věřit čemukoliv - pokud si ovšem neříkáme vědci. Pak bychom měli věřit spíš pozorování. A fakt, že tři respirační choroby se šíří jakoby nic ukazue, že opatření proti šíření respiračních chorob nemají očekávaný účinek. Minimum by bylo nečinit závěry které jsou s tímto pozorováním na celé populaci v rozporu.
Dalibor Štys
jo, užitečný idiot se omlouvá, máte pravdu, patří tam, že CATRIN nemá na rok 2020 schválený žádný rozpočet. Takže všichni excelentni, kteří se do ústavu spasili útěkem před Etickou komisí fakulty (Zbořil, Kment, Kmentová, ...), tam momentálně pracují zřejmě nelegálně. Neexistuje mzdový předpis, na základě kterého je jim vyplácena mzda, a CATRIN neměla v rozpočtu na 2020 senátem přidělené žádné prostředky, nemá tedy mzdu z čeho vyplácet. Předpokládám, že po finální explozi i tohle budou řešit orgány činné v trestním řízení.
užitečný idiot Fürst
Pro mě je zajímavá ta nekritičnost v případě přijímaní prezentací z Číny nebo Vietnamu. To jsme to dopracovali. Mimochodem včera jsem byl na úřadě v Drážďanech a roušku tam neměl nikdo a naštvanost je maximální.
Zatímco u nás už se vyčerpal potenciál dobrovolníků na antigenních testech a (zároveň) laboratoře, které je dělají, už neposílají na PCR. Takže jsme na předvánočních počtech. Tím nepopírám, že přes Vánoce se nakazilo navíc pár lidí včetně dost seniorů. Ale jelikož se hlásí 0,7 kontaktů na člověka a většina to vyleží, ve statistice se moc neprojeví.
Dalibor Štys
to Fürst, 15. ledna 2021 7:24
Prostředky ERC ap. grantů nešly s jejich řešiteli ?
Pane Fürste, priznejte se, ta dáma co vám tady tak sprostě bez jakýchkoli věcných argumentů nadává, není to nějaká vaše zhrzená milenka? :-)) Jinak to už není normální, ta obsese vámi. To už není normální "za pravdu se každý nejvíc zlobí".
re: https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/14/good-bye-catrin/
ANO, má pravdu.
A zbořilovcihobzovci, přestaňte ho pomlouvat, nebo skončíte jak Zima:
Rektor Univerzity Karlovy (UK) Tomáš Zima byl ve čtvrtek hospitalizován s dýchacími obtížemi ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.
to Štys, 15. ledna 2021 8:45
Opakované PCR testy v domě s pečovatelskou službou nabízí otázku: Proč k nim docházelo ?
Možné důvody: nákaza mezi personálem, nákaza mezi ubytovanými, snaha snížit procento pro výpočet PES, ...
15. ledna 2021 9:21 Na té zprávě o Zímovi je zajímavé načasování.
Na té zprávě o Zímovi je zajímavé načasování.
Za chvíli vydají nějaké kající se prohlášení o "Poučení z krizového vývoje ve vědě a společnosti po ročním řádění kovidu". ;-)
Kolik lidi na CATRIN teda je?
Ad 9:46 : Opakované PCR má toto vysvětlení:
1) Babičce bylo špatně, tak ji tam poslal lékař. Předtím šla dobrovolně na antigen, jako všichni návštevníci toho centra.
2) PCR udělali po vánocům všem klientům, protože byly návštěvy, tak aby se to nešířilo. Pozitivní jen naše prababička.
Mimochodem to je zas jeden docela fajn vzorek akorát že nemáme přístup k číslům. Kdyby se tahle čísla na detailní úrovni agregovala, nemuseli jsme na sebe pokřikovat do rouškařů a chřipečkářů. Protože bychom věděli co se děje.
Ale to by si Babiš s Prymulou nazapouštěli hrůzu a mnoho "vědců" by si nepřihřálo svou politickou polívčičku. A pěkných pár lidí by zbytečně nezemřelo.
S pozdravem Dušek je vrah
Dalibor Štys
Ad babička a prababička --- já úplně nerozumím problému: přece to je známá věc, že antigenní testy nemusejí mít příliš vysokou senzitivitu, na https://covid.gov.cz/situace/antigenni-testovani/obecne-informace-o-antigennich-testech-popis-provedeni-testu se to píše explicitně a zvýrazněně "[...] 81 % až 98 %. To znamená že negativní výsledek z antigenního testování nemusí znamenat, že nejste nakažen s takovou spolehlivostí, jako PCR test." Co nic nestojí, za nic nestojí, negativní antigenní test mi dává šance 4:1, někomu to stačí, pokud chce mít někdo větší jistotu, zaplatí si PCR, pokud chce mít naprostou jistotu, prostě se sociálnímu kontaktu vyhne.
Stejně tak ty roušky, přece snad ani jejich největší zastánci netvrdí, že přenos viru blokují, prostě snižují riziko, rozhodně je neodstraňují. Takže zase, buď mi riziko přijde dostatečně malé, nebo si připlatím za respirátory různých kvalit, nebo se sociálnímu kontaktu vyhnu.
Paní babička s paní prababičkou tedy subjektivně vyhodnotily kombinaci antigenního testu a roušek (kdy navíc dost závisí na způsobu nošení, když si třeba teď v zimě brýlatí stěžují, jak se jim mlží brýle, no tak to je jen doklad, že to téměř neplní svou funkci) za postačující snížení rizika a bohužel to zrovna nevyšlo. To ale přece neříká nic o antigenních testech či rouškách (a už vůbec by bylo překvapivé takovéto anekdotické pozorování spojovat s nějakým vědeckým přístupem). Kdyby z toho přece chtěl někdo něco vyvozovat, mohl by pochybovat o kvalitě úsudku zmíněných dvou dám, ale i v tom případě bych se jich zastal --- celý život subjektivně vyhodnocujeme, jakou ještě cenu má smysl "platit" za ochranu před nejrůznějšími riziky, a kde už se to "nevyplatí" --- a holt se občas před rizikem neuchráníme, jako se stalo i v tomto případě.
re 14,23 - naprosto presna analyza - D. Stys uz zasel hluboko do demagogie
Ad 14:47 Ale já jsem nechtěl říci nic jiného než milý anonymní kolega 14:23.
Předcházela diskuse o rouškách a já jsem dokumentoval konkrétní přenos za dodržení všech opatření proti přenosu respiračních chorob.
Načež padl dotaz proč se testy opakovaly a padla pozoruhodná poodezření, některá by mi ani nepřišla na mysl. To jsem vysvětlil ve svém příspěvku.
Načež se vyvalily vlny zdola od uvědomělých soudruhů 14:23 a 14:47, kteří chtěli dokázat, že jsem demagog. Ovšem já s vámi, holoubci, nepolemizuji. Já se dožaduji dat, která se vztahují ke konkrétním podmínkám české populace. A tvrdím, že kdybychom k nim měli přístup a vážně je využívali, mohli jsme si odpustit možná 10 000 mrtvých.
Pro mne je prostě Dušek vrah a mnozí mu nadháněli oběti. I když je pravda, že tygr není vrah, tygr je velký pán.
Dalibor Štys
Re 14:59 - prdlajs - cele je to o minimalizaci rizik a kombinaci opatreni
Rousky (jeste lepe respiratory) spolu s ostatnimi opatrenimi evidentne zachranily desetitisice zivotu (mozna statisice v pripade, ze by se neudelalo nic a slo to exponencialne s totalnim kolapsem zdravotnictvi).
Jasne ze muzeme polemizovat o konkretnich opatrenich a rada z nich je stupidni a nektere naopak nedostatecne. Ale nechat tomu volny prubeh by byl totalni kolaps nejspis cele nasi civilizace.
Ad "Ale nechat tomu volny prubeh by byl totalni kolaps nejspis cele nasi civilizace."
Ano, a do dvaceti (nebo kolika) let nás všechny zahubí klimatická změna, že?
Na základě jakých dat berete tu jistotu? Vždyť ani nevíme, kolik lidí COVID-19 prodělalo.
Z dat https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr je např. už teď zřejmé, že počty pozitivních jsou jako ukazatel celkem k ničemu...
Je pozoruhodné napsat v jednom příspěvku "já jsem nechtěl říci nic jiného než milý anonymní kolega 14:23 [...] 14:23 a 14:47, kteří chtěli dokázat, že jsem demagog". :-) Pokud jste opravdu nechtěl říci nic jiného, než dokázat, že jste demagog, nic proti tomu, jen teda za sebe pro úplnost přidám, že já nic takového dokazovat nezamýšlel. :-)
Vrátím-li se ale k původnímu tématu, ten příklad konkrétního přenosu "za dodržení všech opatření proti přenosu respiračních chorob" pořád nechápu --- so what? Přece snad nikdo to "proti" nechápe tak, že ta opatření (natož, je-li realizována jen jejich zcela nejzákladnější úroveň) přenosu zcela zamezí. Prostě riziko přenosu sníží*), takže logicky lze pozorovat případy, kdy i přes "dodržení všech opatření" k přenosu dojde. Není mi stále jasné, co netriviálního by z natolik očekávatelného pozorování mohlo plynout.
*) Tedy, *snad* sníží, zrovna u těch roušek bych si soukromě myslel, že mají nějaký efekt jen v poměrně specifických situacích.
14. ledna 2021 21:24
je to pravda, ale doc. Kubala je nejspíš schizofrenik: tvrdí, že výuka nemůže běžet, když jsou lidi na CATRIN a současně tvrdí, že ti lidi na CATRIN nejsou. To nevymyslíš :o)
ad užitečný idiot Fürst
Jak rozpočet pro rok 2020 souvisí s výplatama lidí, kteří tam začali pracovat 1.1.2021? Za prosinec snad dostali výplaty z fakulty, ne? A ti co už tam byli předtím... to je snad problém UP, ta rozpočet má a ta vyplácí výplaty, ne fakulty, ty nemají právní subjektivitu.
15. ledna 2021 14:47
Tak a je to tady, už se nehodí ani Štys. Ale že se na začátku hodil, panečku, že? :o)
re: doc. Kubala je nejspíš ...... příklad na:
One person can make a difference (John F. Kennedy).
UK, o akademii nemluvě, takovou osobu zatím ZOUFALE nemá.
Ad 15. ledna 2021 18:48
Jestli to třeba nebude tím, že v univerzitním systému je pracoviště "CATRIN" pod které spadá "CATRIN"; "CATRIN Technicko-správní úsek"; "UMTM"; "CRH"; "RCPTM," ale jenom ta první "CATRIN" je ta vaše slavná Catrin. Vtip je v tom, že na začátku ledna (a dokonce už v prosinci, viz Zbořil) měli lidi úvazek v "CATRIN" ale ejhle, přišlo se na to, že vlastně podepsané smlouvy nikdo nepodepsal a najednou jsou všichni vráceni tam, odkud přišli, tzn. svítí jim úvazek na RCPTM, CRH atd. Jediný, kdo tam svítí pod Catrin jako "CATRIN" je Banáš, ale i ten má úvazek navedený hezky zpátky na RCPTM, protože úsek Catrin, který vznikl v prosinci, najednou zmizel. To je asi ten strach o výplaty :)) Hlavně, že máte všichni blbé kecy.
Ad Roušky: Správne používaná rouška, tj. sterilní a pravidelně každou čtvrthodinu vyměňovaná, odhazovaná do biohazardu, jistě šíření chorob respiračních chorob zpomaluje. Zkuste se takhle správně chovat v narvaném autobusu cestou do drůbežárny.
Každopádně
(1) Není možné, aby špatně používané roušky zcela zastavily šíření chřipky a téměř nijak nezabránily šíření Covidu a dalších chorob. To se nedá vysvětlit ani "neideálním používáním."
(2) Z (1) a též z osobního pozorování (Vídeň, Drážďany) vyplývá, že to nebyla naše nekázeň při používání roušek co způsobilo rozdíly v šíření chorob v ČR a jinde. Nehledě na to, že na jaře jsme naopak byli v prevenci šíření nejlepší. Tak proč na podzim najednou ne?
(3) Z otevřených dat by se daly najít různé korelace, ba i dovodit různé kauzality. Proto jsou data utajována, domnívám se.
(4) Po událostech posledních dnů si suž sotva někdo může myslet, že náš stát je něco schopen dělat správně. Rozdíly mezi dobrými výsledky a výsledky studií organizovaných státem tedy nejsou "trochu znepokojivé", ale indikující obří průšvih, který nastal.
(5) Ač je to pro někoho nepochopitelné, to, co se děje, není biomedicínský experiment, kde se čeká, zda nám řádový rozdíl ještě vezmou do článku, nebo zda projde, že jsme nekteré výsledky zatajili. Tady jde o životy. Totéž se týká modelů.
Ovšem, tygr je velký pán, ale možná by mu to tentokrát projít nemuselo.
Dalibor Štys
PS: Zrovna ten případ babičky a prababičky bylo to téměř ideální použití. Asi se to přeneslo jinak, nejspíš na povrchu vánočních dárků.
Dalibor Štys
15. ledna 2021 19:33
Doc. Kubala je spíš Donald Trump: nemá o ničem důkazy, ale neustále křičí o podvodech a o tom, jak jsou všichni proti němu... Jesho stoupenci pak vydírají lidi okolo... no radost pohledět :o)
Ad 15. ledna 2021 18:48
Děkan Kubala dostal v pondělí klystýr od správní rady, ta už ho prokoukla. A má příkaz převést lidi v IT systému do konce ledna. Ale tím ase asi nechlubí, protože HE WON BY A LOT! :o)
a v systému je na CATRIN už několik desítek lidí. Hlavně, že máte všichni blbé kecy. že :o)
Ale ve výsledku je Kubala beztak taky jen užitečná nastrčená loutka Ševčíka a spol... Tam by taky bylo zajímavý zjistit, jak firma sídlící na chatě v lese vymyslela a licencovala technologii za miliony... Jestli to náhodou nebude nějakej tunel z fakulty...
z UP reflexe:
Reakce a komentáře
Komentáře :
Opatrny Tomas 15. leden 2021, v 18:46
Bylo by jistě vhodné, kdyby vedení UP jasně deklarovalo, jaký je skutečný právní stav v této věci.
Jednu informaci šíří ředitel ústavu.
Odlišnou informaci mi dal telefonicky prorektor.
V SAPu se to mění.
Jeden odborový předák rozesílá hromadné maily o tom, že správní rada uložila provést jakési přesuny do 31. ledna s účinností od 1. ledna.
Nevím, jak může správní rada někomu něco takového ukládat, nota bene se zpětnou účinností.
Může se k tomu vedení UP jasně vyjádřit?
Chudák Opatrný.... nikdo si s ním nechce hrát... :o)
re: o podvodech ...
Podvody zbořilovcůhobzovců jsou jasné. Po JACS, NatCommun se stále čeká na retrakci CatalToday, a pak té dlouhé šňůry, co se táhne od retrahovaného NatCommun.
Ale jinak, na slušné uni -- jeden podvod by měl znamenat šmytec.
Souhlas. JACS je prokázaný, Heřmánek je mimo hru. Dál nikdo podvod neprokázal, takže není co řešit. Jak by asi sopadlo dotazování na data na druhé straně barikády? :o)
21:12 Ne Heřmánek, ale Zbořil je podvodník. Když dozorce donutí jednoho vězně bít druhého, tak je vinen hlavně ten dozorce.
Ty si trubka xD v takovým případě by byli na vině oba.
Sám jsi trubka, větší díl viny by měl ten dozorce, souhlasím s 21:37.
A proto etická komise rozhodla jak rozhodla. Na normální univerzitě by Zbořil dávno nemohl působit.
díky za potvrzení mých slov. nediskutovala jsem o tom, kdo má větší nebo menší díl viny. jenom že ji mají oba.
21:58 to netvrdí ani původní příspěvek ve 21:37. Jste asi poněkud nechápavá.
jo, jo, děkan PřF dostal od rektora pokyn nadřízeného, že má všech 250 zaměstnanců okamžitě převést se zpětnou platností:) Myslíte, že mají v nějaké vazební věznici tak malé pyžamo? Písemný pokyn k porušování zákonů je dobrej! Asi jdeme zvolna do finále...
Jake porusovani zakonu? ti lidi mají smlouvy, na ktery je napsano, ze jsou od 1. na CATRIN. Naopak tenhle stav by mohl skoncit u soudu (a soud nikdy neda prednost zamestnavateli pred zamestnancem). Co je nezakoneho na prikazu nadrizeneho podrizenemu? a není jich tolik... snad 60 uz je prevedeno.
"z osobního pozorování (Vídeň, Drážďany) vyplývá, že to nebyla naše nekázeň při používání roušek co způsobilo rozdíly v šíření chorob v ČR a jinde."
Vedec Stys používá metodu osobního pozorování a popírá na základě takto získaných výsledků závěry řádně publikovaných recenzovaných studií... Bravo!
Ad 10:02 Recenzované studie byly dělány na reálných situacích v Evropě? Že jsem si nejak nevšiml. Bylo to laboratorní experimenty nebo experimenty v kontrolovaných podmínkách.
Je pozoruhodné, jak se všichni oponenti vyhýbají tomu, s čím diskuse začala. Že roušky v České republice zabránily šíření chřipky ale nikoliv ostatních respiračních chorob. Docela rád bych věděl kdo tak vehementně diskutuje. Jestli náhodou nenese nějakou zodpovědnost.
Svědomí, to je takový ten hlodavec. A pár tisíc mrtvých navíc, to musí sakra hlodat.
Dalibor Štys
Dalibor Štys:
"roušky v České republice zabránily šíření chřipky ale nikoliv ostatních respiračních chorob"
Řekla bych, že je skutečně zajímavá otázka.
V první řadě nevím, jaké jsou o tom informace - odkud berete jistotu, že těch lehkých "viróz" (způsobovaných, pokud si pamatuji z přednášek virologie, >100 různými rhinoviry, adenoviry, pseudomyxoviry a také 4 koronaviry) je opravdu stejně? Vždyť se s nimi většinou ani nechodí k doktoru a lidi je věyšinou přecházejí!
Já bych se vsadila, že je jich také méně.
A pokud ne, pak se nabízí řada dalších vysvětlení - mohou být o hodně nakažlivější, takže ta nynější opatření jsou na ně slabá. Nebo jsou to viry, proti kterým vzniká málo trvalá imunita, takže v malém množství dlouhodobě přetrvávají na sliznicích, a po čase se znovu projeví (není potřeba přenos od jiného).
ALE HLAVNĚ BYCH CHTĚLA NEJPRVE VIDĚT TVRDÁ DATA...
SZÚ. Opět opakuji, mám jen svou hlavu a internet. Dejte to do tabulky a můžeme se hádat. Já s tím tvrzením nepřišel.
Václav Hořejší na to reagoval tak, že to pravda je. Možná si to přečetl špatně, to už u něj je celkem pravidlem. Šinkora to na SZÚ hledal a sám to diskutoval, třeba tu tabulku už má, on to zatím vždy měl dobře.
Každopádně chřipka vymizela a Covid nás promořil :-) A víra má (že roušky mají proti Covid přece nějaký smysl, když se používají fakt dobře) prababičku neuzdravila. Já si totiž předtím myslel, že alespoň správně používané roušky proti Covidu krátkodobě chrání. Že se po půlhodině nošení stanou zásobníkem patogenů bylo experimentálně prokázáno.
Dalibor Štys
re 13,44 - ted jeste napiste, ze se v rouskach mnozi viry (jak to casto psaly ruzne noviny) ;-)
Jasne ze nejaka bakterie se v tom pomnozi, ale pokud to clovek nenosi vic dni za sebou, tak z toho zadny zapal plic nebude...
http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/ARO_ARI/2020_2021/vysledky_vysetreni_vir_2020_2021/laboratorni_vysetreni_podle_typu_viru_53tyden_2020.pdf
Jestli tomu dobře rozumím, tak zdaleka nejvíce bylo HRV, mnohem více než CoV, ten ve standardních srovnávacích vzorcích byl zachycen dvakrát !!!. Chřipka 0.
K tomu srovnání 2019-2020 http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/ARO_ARI/2019_2020/vysledky_vysetreni_vir_2019_2020/laboratorni_vysetreni_podle_typu_viru_52tyden_2019.pdf
V minulé sezóně bylo všech nemocí více a to po celou dobu, včetně našeho vrcholného březnového vítězství nad covidem v týdnech 11, 12, 13, 14 a 15.
Jinými slovy, kdybychom letošní sezónu respiračních onemocnění posuzovali pohledem jiných sezón, tak je mimořádně mírná. A Covid? Ten byl na hranici měřitelnosti. Tak kde je ta naše nekázeň, nezodpovědnost a cynismus s níž jsme šířili viry?
Zdravím všechny anonymní vřešťany, příště byste mi mohli ušetřit práci tím, že byste nevřeštěli bez toho abyste se sami podívali. Možná zafungovaly roušky, možná to, že komu něco bylo, šel to vyležet a nenosil to do práce. Každopádně kdyby si Václav Hořejší našel výchozí data, musel by říci, že nejen chřipka, ale ani koronavirus, se letos nevyskytuje. To by byl ale příliš velký ústup z pozic. Každopádně taková blbost mne nenapadla, pořád ještě ten duševní stav podceňuji.
Dalibor Štys
"nejen chřipka, ale ani koronavirus, se letos nevyskytuje"
Svata pravda! tech 100-200 lidi denne navic umira z uplne zahadnych duvodu, rozhodne ne na nejaky vymysleny covid!
Asi ze strachu před Covidem... Nebo proto, že jsou součástí nějakého spiknutí a ilumináti ve spojení s výrobci vakcín je postupně vraždí ...
ad 15. ledna 2021 20:29
Správní rada - kromě žraní chlebíčků - může vydávat příkazy? A v pracovně-právních záležitostech? Vzpamatujte se, nejsme v Africe ...
Ad 17:04 a 18:46 Popíráte oficiální data z Národní referenční laboratoře. Až se vzpamatujete, můžeme diskutovat.
Dalibor Štys
ad: Štys
No, v údajích za mrtvé asi bude menší bordel: https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr ... na co ti "mrtví navíc" podle Vás umřeli? Nejlogičtější vysvětlení je, že data Národní referenční laboratoře jsou úplná hausnumera. I na Českém statistickém úřadě jsou občas exoti, ale jestli je člověk živý nebo mrtvý, to není až tak těžké poznat ...
Ad 0:38 Hana Zelená ze SZÚ už někdy v září psala, že když budeme takto intenzivně vzorkovat a takto citlivě detekovat HRV, budeme mít ještě vetší pandemii.Všíchni, úplně všichni, kdo letos umřeli, umřeli na HRV. Protože PCR test 40 cyklů každému z nás ukáže na sliznici HRV.
Ti mrtví navíc jsou s nejsvtší pravděpodobností na zanedbanou péči a další podobné jevy. A na jaře, za půl roku od září 2020, jich může být ještě o něco víc a obdomí nadúmrtí bude trvat déle.
Samozřejmě je možné výsledky Národní referenční laboratoře zpochybňovat. Pak ale zůstáváme zcela bez dat. Měli jsme kdy nějakou chřipkovou epidemii? Máme vůbec rýmu, nebo jsme posedlí zlým duchem a zapomnáme říct "pozdrav Pámbu"? Nevím, může být, při tom kdo dnes z úst vypouští různé roztodivné výroky.
Dalibor Štys
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/14/pes-a-pes-a-jak-se-jim-dari/
Průzkum dat, který měl odpovědět na otázku, zda tzv. index rizika skutečně souvisí s budoucí vytížeností JIP ...
to Dalibor Štys, 17. ledna 2021 2:37
změnu stavu mezi jarem/létem a podzimem 2020 (vid "...byl u nás první případ onemocnění COVID-19 potvrzen při pitvě až 22. září..." ) komentoval ve známém rozhovoru i soudní patolog Tomáš Vojtíšek
https://www.centrumnews.cz/onemocn%C4%9Bn%C3%AD-covid-19-m%C5%AF%C5%BEe-v%C3%A9st-i-k-n%C3%A1hl%C3%BDm-neo%C4%8Dek%C3%A1van%C3%BDm-%C3%BAmrt%C3%ADm
Primář ARO z liberecké nemocnice Dušan Morman:
Když pacient nesplňuje kritéria a spadá do pojmu „marná terapie“, tak nebudeme prodlužovat život, o kterém víme, že končí, protože je to neetické. Je třeba si uvědomit, že všichni určitou péči nedostanou.
Ad 9:18 Samozřejmě, že se na jaře Covid nesledoval. Ale sledovaly se ostatní respirační choroby a těch bylo víc, nehledě na to, že se tehdy roušky nadšeně používaly. Podzimní opatření fungovala a to lépe, než na jaře.
Důležité je uvědomit si, že Národní referenční laboratoř nepoužívá PCR. Od toho se odvíjí spousta dalších důsledků, které však nechám na důvtipu P.T. čtenářů, kteří jsou jistě mnohem inteligentnější než já. Ba i data si dovedou lépe najít. QED.
Dalibor Štys
"Samozřejmě, že se na jaře Covid nesledoval."
To snad není možné... A tohle bylo ministrem...
Komedie na UPOL pokračuje. Kubala a UI Furst prohlasujou, ze CATRIN ma jen jednoho zamestance Banase, ale v rezervacnim systemu stoji:
Podpis daňového prohlášení pro zaměstnance PřF (zaměstnanci CATRIN nechť se obrátí na své mzdové odd.)
Toz ted lidi nevi, jestli je teda uz Kubala prevedl a nebo ne :D
8:32 :-) Větší blbost jste z mozku už nevydoloval?
Dalibor Štys
18. ledna 2021 11:35
Jo, to je slušná schizofrenie xD
Kubala tvrdí, že jsou to jeho lidi, jeho vlastní mzdové oddělení tvrdí, že ne.
To bude ještě sranda.
re: Sovák slíbil u soudce Zelenky domluvit ovlivnění ve prospěch odsouzených ...
Ten Sovák je muž mnoha talentů - taky profláknutý plagiátor. Pokud by začal mluvit,
tak si asi půjde sednout soudců víc:
Zelenka na vrchním soudu je 25 let a je to velmi kvalitní soudce, uvedl mluvčí soudu Fořt.
Zelenka v pozici obhájce zastupoval i soudce Zdeňka Sováka. Ministr spravedlnosti ho chtěl kárně potrestat za to, že opisoval odborné texty od dalších soudců, které pak vydával za své. Vydával je dokonce v odborných časopisech či publikacích. Sovákovi pak pomohlo, že na usmíření vyplatil víc, než kolik by činily srážky z platu v případě, že by byl uznán vinným. Do pozornosti médií se soudce Zelenka dostal i s případem bývalého šéfa fotbalového svazu Františka Chvalovského. Rozsudek deset let za mřížemi si Chvalovský vyslechl od Městského soudu v Praze. Pražský vrchní soud pod vedením soudce Zelenky ale rozsudky nad všemi obžalovanými manažery zrušil.
@HonzaPalicka:
Ja navrhuji na statni vyzmamenani sebe za prinos české molekularni biochemii. O molekularni biochemii vim prd, vlastne ani nevim, zda neco, co by se oficialne jmenovalo molekularni biochemie, nicmene na prikladu pana Dzurilly je vidno, ze míra přínosu oboru je to dostatečná.
https://twitter.com/HonzaPalicka/status/1350460825518145536
Kdyby náhodou někdo četl tuto diskusi, aniž by nezávisle sledoval i dzurnal.cz: https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/18/neni-v-silach-komise-pro-etiku-vedecke-prace-av-cr-resit-otazky-etiky-vedecke-prace/
ad 11:35
polemizujete s něčím, co Kubala nikdy netvrdil: lidé, kteří dali výpověď a pak znovu nastoupili na CATRIN (fakticky Hobza a několik lidí, kteří utíkali před etickou komisí Př) + lidé, kterým Frébort odmítl prodloužit smlouvu končící 31. 12. 2020 a následně byli přijati na CATRIN, tam přirozeně jsou zcela legálně. Jde o cca 40 lidí - to nikdo nezpochybňuje. Spor se vede o lidi, kteří se na přechodu "smluvně" dohodli pouze s jendou stranou.
... nedala by se CATRIN nejak spojit s UEM? Tim vznikne skutecny gigant v oblasti vedecke etiky.
Ad: https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/18/neni-v-silach-komise-pro-etiku-vedecke-prace-av-cr-resit-otazky-etiky-vedecke-prace/
Pořád stejný lidi:
- Legendární podvodník Zbořil: rekordman v počtu publikací, u kterých etické komise Univerzity Palackého a její Přírodovědecké fakulty konstatovaly porušení zásad tvůrčí činnosti, případně které tyto komise ještě šetří,
- Šéfka akademické etické komise Petráňová: pod jejím vedením ta komise vlastně nikdy nezačala vůbec fungovat (jinak odbornice na lidové kroje).
Ad: https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/18/neni-v-silach-komise-pro-etiku-vedecke-prace-av-cr-resit-otazky-etiky-vedecke-prace/
Všem vědeckým podvodníkům!
Začněte se soudit a s "rychlostí" našich soudů máte na pěkných pár let s etickými otázkami kolem podvodných článků pokoj. A proč se podvodník nazývá pan X, lepší by přece bylo pan Z. :-)
re 10:22 a 10:40 - trochu nechapu v cem je problem a co by konkretne mela EK AV jako udelat. Vsechny 3 Zborilovy clanky jsou bud retrahovany nebo v procesu retrakce, takze doporucovat retrakci uz je pozde. U kazdeho byl vysledek setreni trochu jiny, ale ani u jednoho nedoslo k 100% prokazani viny Zborila, ze by sam falsoval nebo falsovani naridil - u JACS je to tvrzeni proti tvrzeni a "pocit EK UPOL", u NatComm se tusim priznal Tucek a u CatalToday se priznali Kmentovi a primo vydali prohlaseni, ze Zboril v tom nejel. Ty JACS a NatComm clanky byly publikovany jeste v dobe, kdy Zboril nemel ani castecny uvazek na UOCHB. U JACS a NatComm by mely probihat nejaka soudni rizeni (nebo tedy se aspon resi ruzne vzajemne zaloby). EK AV nemuze v tuto chvili udelat nic jineho nez konstatovat, ze k poruseni vedecke etiky doslo mimo AV a pred tim, nez Zboril formalne nastoupil na UOCHB (kde tedy nikdy fyzicky nebyl, ale budiz - ted tam formalne ma castecny uvazek), prace byly retrahovany a probihaji rizeni EK na UPOL a soudni rizeni.
11:10 Zbořil je odpovědný autor všech těch prací. Měl by z akademické sféry odejít sám, nebo být odejit.
Ad 11:10 - vysvětlení je přímo v článku... Jde o tu odpověď.
Tvrzení, že kvůli soudním přím pana X není v silách KEVP prošetřit můj podnět, je alibistická vytáčka paní předsedkyně: komisi přece zůstaly v ruce všechny standardní nástroje a postupy – mohla by prošetřit publikované výsledky s pomocí nezávislých odborníků, žádat od autorů primární data, oslovit všechny spoluautory a případně i obsluhu dotčených přístrojů a mohla by požádat nezávislé laboratoře o zopakování experimentů.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/01/18/neni-v-silach-komise-pro-etiku-vedecke-prace-av-cr-resit-otazky-etiky-vedecke-prace/
Okomentovat