Jeden z největších skandálů AV v podobě sponzorované léčby Sykové má pokračování ve formě pohádky se špatným ale poučným koncem. Tak poslouchejte jednu pohádku z Národní: Syková měla 4 dcery: Mirku, co dělala neurofyziologii, Pavlu, co dělala kmenové, pluripotentní atp. buňky a pumpovala to do ALS, Alzh atp., Šárku, co dělala nízkoteplotní plazma a přírodní biomateriály a Lýdii, která pokračovala v práci maminky a měřila difuzní koeficienty. Po nečekaném a náhlém skonu maminky byla nejrychlejší a nejotrlejší ta, na kterou maminka nejvíce sázela, Mirka a ta začala dělat maminku sestřičkám. První skončila Lýdie, přeci jenom měřit difuze bez Sykové moc publikací nepřinášelo, navíc to bylo sexy naposledy v 80s a tak přešla pod Mirku. Lýdie dostane Mirku na neurovědy 2LF. Mirka z ní na oplátku udělala šéfku etické komise a Lýdie v ní sehraje svoji nešťastnou roli.
Bez maminky ale oddělení Mirky padá v hodnocení dolů, stejně jako oddělení jejího zástupce Malínského, který přemění v rámci fokusace oddělení mikroskopie na odd. buněčných membrán.
Mirka začíná vládnout a začne tím, že se chce zbavit staré rady v podobně prof. S,Š a H. doc. Čejková. Zakáže jim podávat granty z důvodu vysokého věku (nad 60 let). Šárce to přijde diskriminační. Dostane tak pod sebe z povinnosti doc. Čejkovou, která ale nemá granty. Mirka ovšem trvá na svém a granty nepovolí než do toho chce vstoupit ombudsmanka ohledně nepovolené věkové diskriminace. Mirku si někdo tajně nahrál na poradě vedoucích a poslal její vyjádření o starších zaměstnancích ombudsmance. Mirka se lekne, granty rychle povolí ale nastaví maximální věk pro vedoucí. Prof. S,H,Š tedy z vedení svých oddělení zmizí a na jejich místa se dostanou - náhodou - členové zvolené rady ústavu. Jedna perlička typická pro medicínské ústavy z 80s. Skoro všichni zmínění (noví i staří) mají ve svých odděleních své manželky v roli podřízených.
Kolegyně L. z UEM následně prezentuje na zahraniční konferenci poster, na kterém je uvedena Šárka bez svého vědomí a podivné nepřesvědčivé výsledky. Šárka náhodou na konferenci dorazí a žádá vysvětlení a když se ho nedostává, podá věc Mirce jako scientific misconduct. L. je dobrá kamarádka Mirky, řízení trvá skoro rok. Ve skutečnosti o řízení nejde, etická komise je poradní orgán ředitelky složený z podřízených. Po mnoha urgencích nakonec L. uzná chybu sama, dostane výtku a omluví se. Mirka se posmtí ale tím, že L. schválí podání grantu na materiál, který testuje roky Šárka, která se o grantu dozví až po jeho udělení. Považuje to za nefér jednání, ale to je tak vše a u Mirky se stížností nepochodí. Končí příběh první. Vlastně nekoncí. L. si ještě bez vědomí Šárky vezme pro ten grant i ten připravený biomaterál, který modifikuje a prezentuje ho jako svůj. Stížnost Šárky zamítnuta.
Docentka Čejková v téže době pošle Šárce jako vedoucí oddělení k submitaci článek, na které jsou obrázky očí králíků po treatmentu, nicméně nesouhlasí jejich počet s evidovanými lab. zvířaty, začne tedy obrázky zkoumat a zjistí, že je počet vzorků multiplikován kopieme obrázků otočených o 90 stupňů v powerpointu. Žádá tedy Čejkovou o všechny raw data mikroskopu, po odmítnutí to podává ředitelce Mirce k prošetření. Ta pověří zástupce Malínského, aby raw data sehnal, nicméně po roce neshánění a nečinnosti etické komise a po mnoha urgencích etická komise konečně začne formálně řešit podání Čejkové pro bossing ze strany vedoucí Šárky. Vedením je jí naznačeno, že když bude zticha proti nim, tak proti ní nepůjdou. To se ale nestalo a Šárka na prošetření trvala. Někteří členové rady dozorčí rady a rady dokonce veřejně prohlásí, že je nebaví číst ta podání, že na to nemají čas. Etická komise rozhodla tedy o výtce pro Čejkovou za ten jeden podvůdek a současně dostala Šárka výtku za bossing. Etická komise odmítne řešit další případy podvodů paní docentky, přesune ji pod Topinku a v lednu 2020 dokonce UEM nechá submitovat podvodný článek v pozměněné formě. Šéf rady UEMu ing. Topinka to odůvodní tím, že to nikdo stejně nečte a Mirka začne prohlašovat veřejně o Šárce, že není duševně normální.
Šárka tedy žádá o prošetření případu vedení samotné AV a její etickou komisi a má schůzku s Havlasem, který ji přislíbí prošetření podvodů i vlastní výtky. Podle svědectví kolegů ovšem jen Havlas přepošle podání Mirce, kterou tím vytočí jednání podřízené do nepříčetnosti, a nic ve věci neudělá. Vlastně udělá. V září přijíždí od ústavu Zažímalová jako předsedkyně AV a případ odmítne dál řešit.
Oddělení Šárky je sice v hodnocení v roce 2019 4.nejlepší na ústavu, ale dne 25.září 2020 je oddělení Šárky zrušeno pro špatnou fokusaci, což vzhledem k multifokusaci jiných oddělení je jen záminka, podepsanou zprávu Šárka nikdy nedostane, kolegové z rady následně neschválí strategii oddělení a Šárce je pohroženo okamžitou výpovědí, pokud nepodepíše mlčenlivost v etických otázkách. Tím je pohádka u konce. Abych nezapomněl na radní Pavlu, ta celou dobu dělá, že se jí to netýká.
Šárka organizačně spadne právě pod Topinku a jako kolegyni má Čejkovou. Zaměstnancům nesdělí vedení důvod zrušení, jen pošle strohý mail o změně vedoucího a zrušení oddělení k 31.12.2020. Tady pohádka končí.
Závěr : Ani etická komise UEMu, ani rada, ani dozorčí rada věc fakticky 3 roky neřeší a články staré i 5 let, kde se jedno oko stále dokola opakuje, jednou jako treatované, jednou ne, v rámci mnoha pokusů retrahovány nejsou, nehledě že počet zvířat je vymyšlený. Havlas dlouhodobě hraje roli užitečného přestárlého králíka s očima po treatmentu Čejka&Čejkové a Zažímalová maximálně tak jezdí na sebeoslavné jízdy s charizmatem ne nepodobným Drahošovi. A zbytek akademie věd - drží hubu jako za normalizace a bojí se tak impotentního a nečinného vedení.
P.S. : přestože jsem ohledně české AV naprostý cynik a v podstatě souhlasím s tvrzením UEMu, že články Čejkové a Holáně stejně nikdo nečte, obdivuji někoho, kdo se postaví mafii ve formě autonomní správy ústavu dlouholetými kolegy nazvané rada ústavu, dozorčí rada a etická komise paní ředitelky s rizikem zničení vlastní existence a věří dál v to, že věda není kanál na peníze a vědci nejsou lháři a pokrytci. Dokonce ji jistým způsobem závidím.
P.S. 2 : Omlouvám se za to zpoždění a děkuji dzurnalu Univerzity Palackého v Olomouci za rychlejší reakci, přestože ty Čejkové podvody se zde zmiňují skoro rok v diskusi, neudělal jsem si na to vlastní neschopností čas, čehož lituji a děkuji všem z UEM, 2LF a centrály AV za poskytnuté a zaslané informace a dokumenty.
P.S. 3 : Celá skupinka Topinka, Zažímalová, Mirka, Malinský i Havlas se nechají dokonce spolu vyfotografovat v den, kdy se připravili scénář následného divadla. Zda byly oči opět následně otočeny, protože nebylo dost králíků, se nám nepodařil zjistit.
5 000 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 2201 – 2400 z 5000 Novější› Nejnovější»ad 9:38 Nějak zapomínáte, že ti Němci, přestože vědeli, že už je konec, stříleli na české civilisty z oken a při snaze o útěk k Američanům stříleli po všem, co se hnulo. Kolikrát i po svých vlastních lidech, kteří se snažili obnovit civilní moc. Takže kdo si o nich po všem, co se dělo za války, ještě snad myslel něco dobrého, byl definitivně vyveden z omylu. Jako moji rodiče, prarodiče a praprarodiče. Takže Němců se nikdo moc nezastával. Přehledně Jiří Padevět - Krvavé finále.
Ještě horší bylo, že to, co přišlo po nich, bylo podobně hrozné a dělali to naši vlastní lidé. Často, možná převážně, ti, kteří se báli následků vlastního selhání za protektorátu.
A strach z důsledků selhání je pořád hybatelem dějin, i ten Babiš se zjevně něčeho bojí a infekce a smrt nejspíš nebude to hlavní. Hajdůch to pochopil a z toho vlaku vystoupil. Až to vycinká, měl by si soukromně platit ochranku.
Dalibor Štys
Ad Hajdůch to pochopil a z toho vlaku vystoupil.
A to víte jak? Co vím, tak se Hajdúch velmi angažuje v R&D&I (Research, Development and Innovation), kde vše také jede přes vládu. Tam je bezpečněji, není to tak na očích, dobré kšefty a nemusí dělat Babišovi šaška, ne? :-)
Ad: 1.855 933,-Kč plus 10.516 951,-Kč plus 11.149.579,-Kč
Proč ÚMG nepodal trestní oznámení na zanedbaní povinnosti řádného hospodáře při správě cizího majetku:
Kdo z hrubé nedbalosti poruší důležitou povinnost při správě cizího majetku, a způsobí značnou škodu, bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců nebo zákazem činnosti.
Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán
a) spáchá-li čin jako osoba, která má zvlášť uloženou povinnost hájit zájmy
b) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu.
Český Hlava na Borech, to by definitivně znevážilo to oslavné píárové slovíčko excelent.
13:03 Však je o mně známo, že jsem takový důvěřivý dobráček. :-)
Dalibor Štys
10. prosince 2020 9:38
"Tohle organizoval jaký si Eda Beneš"
Sprosta lez - tohle naopak odsuzoval. Nejste potomek nejakeho nacisty?
Byl jsem upozorněn, že tady zase někdo pomlouvá BIOCEV a mě.
Tak tedy:
Výběrová řízení na to vybavení IT a na nábytek do BIOCEV proběhla zcela standardně - připravovala je specializovaná firma, v naší výběrové komisi seděli 2 právníci, vyhrály to firmy, které nabídly výrazně nejnižší cenu. Ředitel (já) dostal od komise i od Rady BIOCEV jednoznačné doporučení podepsat smlouvy. Což se stalo, dodávky proběhly bez problémů.
Při dodatečné kontrole (když už bylo všechno namontované) z MŠMT přišel posudek od jejich externího právníka, že ty nejlevnější firmy, které vyhrály, vyhrát neměly, protože údajně nebylo dostatečně prokázané, že jejich subdodavatelé splní své závazky (ovšem že je splnili...).
Takže to ministerstvo dalo k ÚOHS s tím, že když to tak dostali od jejich právníků, tak to tak prostě udělat musí, i když jsou si vědomi, že je to absurdní, že žádná škoda nevznikla (ba naopak!). A tak jsme dostali ty pokuty. Ještě jsme se kvůli tomu soudili (ještě pokračuje...).
Také tady kdosi pořád tvrdí, že BIOCEV je jakási Potěmkinova vesnice, že tam nikdo nepracuje, že se to tam bude rušit, protože nebudou peníze na provoz, a podobné nesmysly. Ten, kdo to sem píše, zřejmě postupuje podle osvědčeného hesla, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. S takovým lhářem nemá cenu diskutovat. Opakuji - ať se tam zájemci jdou podívat. Když tam přijedu, tak s obtížemi hledám volné místo na rozlehlém parkovišti.
Je mi jasné, že moje psaní sem nemá cenu, ale možná se mezi účastníky a čtenáři zdejší jeduplné diskuse přece jen najde pár slušných lidí, pro které jsem tohle napsal.
Tak a teď zase můžete dát do dalších lží a pomluv!
Václav Hořejší
10. prosince 2020 18:41 Tak já tam parkování najdu vždy, málokdy však najdu na ústavu např. p.Bryndu a další lidi např. z UMCH,FzU (Bačáková),UEMu (Jendelová), UMG (Hořejší) protože ve skutečnosti sedí na svých mateřských ústavech a na BIOCEV tak maximálně přivezli techniku, které překážela. Anebo se už v ČR dělá věda jeden den za 14 dní ?
Ad Tak a teď zase můžete dát do dalších lží a pomluv!
Takže žádná pokuta pro BIOCEV vlastně není, Zbořil tolik peněz nebere a nepodvádí. Králíci jsou také pomluva, jde o excelentní výzkum, proto nikdo etiku neřeší. A na stavebních zakázkách a přístrojích se vůbec nekrade. Hurá, dnes se mi bude lépe spát a začnu zase věřit v křišťálově čisté úmysly všech českých excelentnich altruistických vědců. :-)
10. prosince 2020 18:41 Kdyby Hořejšího skazky měla aspoň minimální pravdivostní hodnotu, pak by UMG těžko mohl dávat žaloby na náhradu škody pro zaměstnance.
Česká hlavička se nezapřela.
A k BIOCEVu : kdy tam jezdíte parkovat ? I když tam dnes parkují lidé ze Středních Čech kvůli modrým zonam v Praze, tak to je plné tak jednou za měsíc, když se poblíž podává smažák :-)))
ad Václav Hořejší
Pak nedává smysl to podání žalob UMG na zaměstnance.
Může mi někdo vysvětlit to Hořejšího zaklínání počtem právníků v komisích ? Copak oni skutečně rozhodují o ekonomických otázkách právníci ? Viďte, že to je další pohádka a mlha nad Krčí.
Kdo by nechápal, jak souvisí EU centrum excelence v podání dvojice Čejková Holáň s projektem BIOCEV, tak jen připomínám :
Prioritní osa: 1 - Evropská centra excelence
Výzva: 1.1 - Evropská centra excelence
Výše poskytnuté dotace:
Příspěvek Evropského fondu regionálního rozvoje: 1 959 323 237Kč
Příspěvek Státního rozpočtu ČR: 345 762 924Kč
Projekt BIOCEV, centrum BJOCEV pokracuje dale fazi provozni, tj. ode dne 1. 1. 2016 po dobu peti let od data ukonceni projektu, kdy bude v jejfm prubehu sledovana udrzitelnost projektu, tj. do konce roku 2020
Místo oprav Krče se vymyslela další blbost, na kterou za dva roky peníze nebudou a budeme rádi, když z toho budou kancly nebo outsourcované homeoffice.
10. prosince 2020 20:38
Babiš také říká, že jeho fond udělali právníci podle zákona a on už není vlastníkem :-) je to asi nějaká módní výmluva, když se lže.
Hlavní problém BIOCEVu není potěmkin, ale to, že to je celé dotační podvod, kdy se udělá centrum km od zakázané Prahy a ještě se to omlouvá klausovskou chytristikou, viz.
https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/jiri-chyla/eli-a-biocev-jako-capi-hnizdo
nakonec Koženému také nic nedokázali :-)
taky mě to dostalo. Ono se sice nic nestalo, to jen ti právníci, a proto žalujeme vlastní lidi :-) Kdo tomu věří, už tam běží.
Když se podíváte na výběrka BIOCEVu, tak většina má hodnotící váhu ceny méně jak 50%, další parametry mají např. 55%. Tak se "odklání" např. mikroskopy, některá výběrka se proto musela rušit a opakovat.
10. prosince 2020 10:53 Jak souvisí Němci z Liberce s nějakým střílením v Praze ? Jak souvisí názor nějakého příbuzného autora s vyhnáním 1,5 Němců (ženy, děti, staří lidé) , vraždění civilistů rok po válce anebo znásilňovacího centra na Strahově ?
To fakt budete žít v těch pohádkách a komunistických schématech i v roce 2020 ?
E.Beneš dekrety prosadil včetně toho známého zákona z roku 1946 o amnestii za znásilnění a vraždy německého civilního obyvatelstva po válce
Jednání, k němuž došlo v době od 30. září 1938 do 28. října 1945 a jehož účelem bylo přispět k boji o znovunabytí svobody Čechů a Slováků nebo které směřovalo ke spravedlivé odplatě za činy okupantů nebo jejich pomahačů, není bezprávné ani tehdy, bylo-li by jinak podle platných předpisů trestné
:-))))
Většina lidí v BIOCEVu je tam jen na oko, např. Hořejší dělá turboprofesora na UK, laboranta na BIOCEVu a UMG, většina Krčáků na BIOCEV samozřejmě pravidelně nechodí. Kdo tam parkuje nevím, ale odpoledne se tam člověk bojí, aby na chodbě vůbec někoho potkal.
Ale je pravda, že se kvůli BIOCEVU na LF objevila spousta geniu :-) to zas bude retrakcí
re: Proč ÚMG nepodal trestní oznámení ...
Stejně by to nonšalantně zametla třeba zkorumpovaná státní zástupkyně Máchová, co zametla OpenCard, nebo korupčník Sovák, nebo nějaký jiný zkorumpovaný jurist:
Soudce Sovák – vedle snahy ovlivnit druhou větev kauzy Rath – čelí obvinění, že na
objednávku zprostil letos v květnu obžaloby arménského podnikatele.
„Mildí, já jsem to švihnul! Možná jsem se tím nakopal dop***, možná mi to zlomí vaz, ale to
je jedno,“ odposlechli policisté z rozhovoru s jeho přítelem Milanem Bíbou. Dvojici pojilo
poněkud nesourodé přátelství. Zatímco Sovák byl soudcem vrchního soudu, Bíba invalidním
důchodcem, který měl v minulosti problémy se zákonem. Přesto se vídali několikrát týdně.
Syn obviněného soudce Ondřej Sovák, který jej obhajuje, se k věci odmítl vyjádřit.
Podmínky ghetta:
Mnohem častěji ale vede živoření k nehezkému existenčnímu zápasu každého s každým o kus žvance, v němž se probouzejí ty nejnižší lidské pudy, a k pomalé (někdy arci i rychlé) agónii oboru/katedry/fakulty.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/12/09/o-zavisti/
Presne jak jsem ocekaval - smrst dalsich pomluv a lzi.
Jen drobnost - proc bych proboha ja mel pracovat v BIOCEVu?? Ja tam obcas jezdim jen se vzorky na proteomiku (skvela laborator vedena K. Harantem z PrF UK).
O jakych zalobach UMG proti vlastnim lidem tady nekdo mluvi?? Kdo byl/je jako zalovan?
Proc by "krcaci" meli chodit do BIOCEVu? BIOCEVaci prece take do Krce nechodi, kdyz jejich pracoviste je ve Vestci?
Vyzkumne skupiny UMG kompletne lokalizovane v BIOCEVu:
https://www.img.cas.cz/vyzkum/lukas-cermak/
https://www.img.cas.cz/vyzkum/jiri-forejt/
https://www.img.cas.cz/vyzkum/zdenek-trachtulec/
plus velky utvar
https://www.phenogenomics.cz/ (https://www.phenogenomics.cz/about-us/our-team/)
re: proc bych proboha ja mel pracovat v BIOCEVu??
Nikdy jsem tam nebyl, a ta částka taky nesouhlasí:
Václav Hořejší, ředitel Ústavu molekulární genetiky AV ČR, v. v. i. (příjemce dotace na projekt BIOCEV)
Pro Václav Hořejší, ředitel Ústavu molekulární genetiky AV ČR, v. v. i. (příjemce dotace na projekt BIOCEV):
https://www.bibletv.cz/tema/lhani
Pro pana Hiřejšího , str. 60 z 63 výroční zprávy 2019
https://www.img.cas.cz/files/2020/10/Rocni-zprava-2019.pdf
Dne 1. 11. 2019 byla podána ze strany pracoviště žaloba o náhradu škody, konkrétně o zaplacení
12 492 884 K s příslušenstvím na administrátora předmětných výše uvedených VZ z důvodu
zabránění promlčení případného nároku na náhradu škody, přičemž následně bylo na základě
žádosti pracoviště přijato příslušným Obvodním soudem pro Prahu 8 ze dne 3. 1. 2020 řízení
přerušeno do doby pravomocného rozhodnutí ve věci vedené Krajským soudem v Brně pod sp.
zn. 29 Af 34/2017, ve věci vedené Krajským soudem v Brně pod sp. zn. 29 Af 48/2017 a ve věci
vedené Městským soudem v Praze pod sp. zn. 10 Af (výše uvedené správní žaloby)
Člověk se všimne té Hořějšího předpojatosti. On vlastně neargumentuje, ani nepodává fakt, jen se snaží shazovat protivníky. Před rokem se sem psalo, že na BIOCEVu není nikdo a na protesty Hořejšího byl dotaz, kolik dní na ústavu pracoval vedoucí z UMCH, nyní sem může doplnit Bačákovou nebo Jendelovou, nikdo je tam neviděl ani neslyšel :-) a opět neodpoví. Klasická mediální hvězda.
Co to plácá ? Ti lidé mají v BIOCEVu úvazek, přesto tam nepracují a jsou fakticky v Krči na původním místě. BIOCEV je prostě dotační podvod a potěmkin. Eduard Brynda jako šéf sekce a vedoucí je tam tak dva dny v roce. Z UEMu je tam tak 5 lidí z 30. Půlka lidí z UMG tam nechodí vůbec.
Dejte sem sjetiny počtu lidí, které tam každý den opravdu chodí. :-)
Ministryně školství Kateřina Valachová řekla, že BIOCEV je vlajkovou lodí české biomedicíny.
asi tak :-)
Kde se Anděrová inspirovala ?
"Jsem přesvědčen, že jsme většinu kritiků umlčeli," pochvaluje si Pavel Martásek.
Vestecký BIOCEV má přece přinášet prospěch celému lidstvu! A zúčastnění vědci, kteří na tom finančně něco "málo" vydělají, jsou přece také lidstvo. :-))
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/2016-06-16-vestecky-biocev-ma-prinaset-prospech-celemu-lidstvu-24892
11. prosince 2020 11:23:
Administratorem byla EXTERNI FIRMA zodpovedna za organizaci techto vyberovych rizeni, ktera je pro takove pripady pojistena. Nikoli nejaky zamestnanec UMG.
****************************************
11. prosince 2020 11:11:
Kde vidite nejakou lez?
Ja jsem byl reditelem UMG, ktery byl prijemcem dotace a garantem projektu (uspesne dokonceneho). V projektu BIOCEV jsem nefiguroval jako zamestnanec, prave tak jako reditel neni zamestnancem napr. v ramci jakychkoli jinych grantovych projektu, jejichz prijemcem dotace je ustav.
*******************************************
V. Horejsi
BIOCEV má stejně špičkovou úroveň jako UEM. Obě jsou to centra excelence, nicméně náš ústav získal toto označení daleko dříve a za daleko méně peněz. U nás se nehospodařilo jako v tatarstánu ve Vestci. Také naši kolegové museli přijmout tu těžkou roli a v době volna mají úvazky na BIOCEVu, aby vědecké kvalita BIOCEVU dosáhla špičkových kvalit a byla tak udržitelná. Spousta lidí se tam poslední rok ale nedostane, protože nejezdí šufle bus a musí tedy náročné úlohy mezinárodních projektů plnit na pracovišti EU centra excelence UEM. My se ale těchto výzev nebojíme a společný projekt mnoha skvělých ústavů AV v čele s jejím vedením na Národní a ve společnosti UK v čele se světoznámým biochemikem prof. Zímou obhájíme naše postavení ve světové vědě!!
11. prosince 2020 11:46 Přesně tak. Žaloval se administrátor, aby se kryl ředitel, který to podepsal.
Ono se dá pojistit proto úmyslnému podvodu ?
11. prosince 2020 11:49 lze
Mytí Standard / 29 Kč a 450 bodů
Mytí Extra / 29 Kč a 600 bodů
Mytí Premium / 29 Kč a 800 bodů
Mytí Super Premium / 29 Kč a 900 bodů
11. prosince 2020 11:46 Dualita úvazků je dána tím, že máme spoustu nápadů a věnujeme se vědě 16 hodin denně. Například my na UEMu máme běžně světlo v oknech i po 16.00 hodině a někteří kolegové na UMG dokonce svítí i po 16.30, kdy už nesvítí ani skleněná deska před UEM připomínající kvality našeho centra !
11. prosince 2020 11:32
11. prosince 2020 11:37
Pokud jsou nejake problemy s lidmi z jinych ustavu, tak je to jejich problem. UMCH, UEM, FGU stejne tvori jen par procent zamestnancu.
Pokud jde o lidi z UMG (viz vycet tech vyzkumnych skupin a velkeho centra CCP (asi 120 lidi)), tak ti nikde jinde nez ve Vestci byt nemohou, protoze v Krci pro ne proste neni zadne misto.
"Ministryně školství Kateřina Valachová řekla, že BIOCEV je vlajkovou lodí české biomedicíny."
MOUDRA TO ZENA ;-)
P.S.
V BIOCEVu sidli cely BTU.
Aha, takže Hořejší najednou připouští, že tam jsou jen úvazky :-) ale opět to omlouvá tím, že jde o marginálie.
Tak natvrdo ? Kolik lidí z Krče/Petřin a BIOCEVU tam opravdu pravidelně chodí? Z těch, co znám, NIKDO. Jsou to vedoucí sekcí, vedoucí oddělení i samotné vědci. Prostě mají dva úvazky ale vědu dělají v Krči, BIOCEV je jen kolonka na mzdovém formuláři.
Žádných pár procent, ale cca 50%, půlka tam opravdu má laborky, zbytek jsou jen cedule na dvřích, celé je to potěmkin a vy jste se na tom svinstvu podílel.
Pokud je cca 20-30 článků UEMU naprostý podvod a přesto je to ústav EU excelence ohledně biomedicíny, pak je možné vzít BIOCEV opravdu jako vlajkovou loď biomedicíny jako takové. Tam nejsou fake články, ale přímo fake autoři :-)
Pravda, BTU tam sedí, ale to je ústaveček a s biomedicínou nemá nic moc společného :-)
Blahé paměti Karel Ulbrich se nechal slyšet, že Vestec je další Dalík a měl pravdu. :-)
11. prosince 2020 13:39 Tak kolik lidí je právě ve Vestci ? 20 i s vrátnou ??
Oni dávají na administrátora žalobu jen aby se neřeklo :-))) Jen na soudních poplatcích za civilní žalobu a na advokátech za minimálně 5 úkonů zaplatí cca 1 mil.
Ta samotná původní správní žaloba vyjde sice na pár korun, ale pár úkonů advokátů to zvedne také na 0,5M Kč. Prostě malá domů, ale ve fondech na to rezerva je, jen se musí najít důvod ji čerpat.
Jasně, až to podle Hořejšího UMG vyhraje, tak to bude i vymáhat. To je nejen potěmkin, ale i ruské hospodaření. Zdravý rozum nula anebo prostě p. Hořejší jenom lže, a UMG se soudí, protože tam došlo ke škodě.
11. prosince 2020 13:29:
V BIOCEVu je zcela jiste, kazdy den:
cca 180 lidi z UMG (tito lide nemaji zadny uvazek v Krci, resp. mozna tak 10 jedincu ano)
cca 140 lidi z BTU (ti samozrejme nemaji zadny uvazek v Krci...)
Dalsi je muj odhad, uz skoro 4 roky s BIOCEVem nemam nic spolecneho (jen mam vzdycky velkou radost, jak to tam dobre funguje, kdyz tam za nekym prijedu):
cca 50-100 lidi z PrF a 1.LF UK (nevim, kolik z nich ma paralelne i nejake pracoviste v Praze); rozhodne pro vetsinu z nich je to jedine, nebo hlavni pracoviste.
cca 50 lidi z MBU, UMCH, UEM, FGU (nevim, kolik z nich ma paralelne i nejake pracoviste v Praze); pro vetsinu z nich je to jedine, nebo hlavni pracoviste.
Je mi jasne, ze hodne lidi stve, ze ten projekt dopadl (navzdory pranim mnohych skodicu) velmi dobre.
Jeste se tady nekteri sirili pomluvy o J. Spickovi; skutecnost je takova, ze soud jiz 2x pravomocne rozhodl v neprospech UOCHB (ustav podal podruhe dovolani, ktere podle me nema sanci).
Ad 11. prosince 2020 16:17
Ve Vestci má pracovat 400 vědeckých pracovníků a 200 studentů.
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/2016-06-16-vestecky-biocev-ma-prinaset-prospech-celemu-lidstvu-24892
Horní odhad:
180 + 140 + 100 + 50 = 470
470/600 * 100 = 78%
Spodní odhad (odečetl jsem pouze 10 "z mozna tak 10 jedincu ano", skutečnost může být i o dost horší, protože i další lidé tam nejsou na fulltime):
180 + 140 + 50 + 50 - 10 = 410
410/600 * 100 = 68%
Vytíženost BIOCEVu pouze 68% - 78%? Nevyužitá kapacita se využívá na co?
11. prosince 2020 16:41:
Ne, jen me odhady jsou prilis konzervativni.
Pokud mate zajem o presna cisla, napiste mi e-mail a ja vam to zjistim.
11. prosince 2020 13:29:
Upresjuji, jake jsou cca podily provoznich nakladu (zhruba umerne podilum zamestnancu) jednotlivych instituci podle partnerske smlouvy z roku 2013 (%):
UK 34.58
UMG 20.59
BTU 21.75
FGU 8.68
MBU 7.15
URM 4.06
UMCH 3.2
Samozřejmě je to všechno trochu jinak. Lidí z PřF mají dva z drtivé většiny dva úvazky, příp. dokonce tři (Krč, Biocev a Viničná), podobně LF UK, lidé z UEM/BIOCEV mají z 80% min. dva úvazky, FzU a FMCH také, pouze cca 15 lidí tam má single úvazek, většinou cizinci. Pro UMG dokonce jezdil kyvadlový bus, protože pracovali tam i tam. Takže kromě BTU a části UMG, která skutečně v BIOCEVu něco dělá, tak LF, UEM, UMCH i FzU a část UMG vůbec do Vestce nejezdí.
Mě je to teda jedno, pokud to někdo platí, proč by se nemělo hodovat, jenom mě vadí to lhaní.
Bych sem BIOCEV netahal. Ať si každý myslí svoje a udělá si obrázek sám.
Podle mě tzv, světová nanovlákna z Liberce byl jen začátek jedné velké PR párty, která skončí kocovinou a důležité je tam nezůstat do placení.
Ad 23:09 To je otázka kdo jak a proč to ještě platí.
Původně to mělo být tak, že se v programovacím období 2007-2013(+2) se budovy postaví (VaVpI) a rozběhnou (VpK). Pak, po poněkud neobratném (ale v zásadě správném) vyjádření premiéra Topolánka, že jaká udržitelnost, vždyť si to ústavy a školy staví pro sebe a budou si provoz dále platit ze svých peněz, vznikl Národní program udržitelnosti. I pro malé infrastruktury a II pro velké. Z něj se provoz infrastruktur měl platit 5 let po skončení stavby. NPU I a II byly odděleny z rozpočtu na VaV a lidé, kteří byli na nových infrastrukturách, tím byli zvýhodněni proti jiným (pozn. 1).
V roce 2012 se ukázalo, že nejenže se v rámci období 2007-2013(+2) budovy nerozběhnou, ale vesměs se ani nepostaví (pozn 2). Vymyslelo se takzvané fázování, kdy se budovy mohly stavět z peněz programovacího období (2014-2020+2). Tím v předchozím období vznikly úspory, které se narychlo utrácely.
V období 2014-2020+3 se nacházíme teď. Menší infrastruktury už vyčerpaly NPU I (často úspěšně) v roce 2017, velké infrastruktury - evropská centra excelence - NPU II (s velými obtížemi a jen z části) čerpaly do roku 2019. U NPU II byly obtíže s čerpáním působeny pravidlem, že polovinu peněz musí centra získat mimo český státní rozpočet. Nejlépe z grantů Horizon. Když jsou tedy Evropsky excelentní. Což tyto infrastruktury nezvládaly, a protože institucionální rozpočty mateřských ústavů pokrývají zejména topení a svícení na mateřských ústavech (jejichž provoz nikdo neomezil a nikdo se fakticky neodstěhoval, jak předpokládal Topolánek), najednou nastal obrovský tlak na GAČR a další grantové agentury.
V období 2014-2020+3 se též vymýšlely různé pseudozpůsoby jak pokračovat v podpoře infrastruktur z fondů EU. To snad radši nebudu komentovat, ale poměrně úspěšně se to povedlo. Na druhou stranu čerpat mohla i Praha, což byla pro tyto případy výhoda, zas se naopak žádalo pro Prahu a financovala udržitelnost venkova.... :-)
Co se bude dít v novém období nikdo pořádně neví, ale protože logika fondů EU je dělání pořád něčeho nového, bude intenzita lhaní zas o něco vyšší. Protože prostě kvalitních vědců nepřibývá, naopak, při platech, které v akademické sféře mimo olomouckou Catrin převažují, kvalitní lidé trvale odcházejí jinam.
Poznámky:
(1) V logice západního způsobu financování vědy byl tento postup správný - postavím nový ústav, nově ho vybavím a lidé se do něj samozřejmě nastěhují. Jenže tam se lidé stěhují za prací a odcházejí do důchodu. Za tu šíleně dlouhou dobu od 2007 až do doby ukončení NPU II 2019 by už dávno původní senioři, kteří projekt zaštiťovali, byli nahrazeni nově vybranými profesory.
(2) Projekty už mezitím běžely v mateřských budovách ústavů, kde byly instalovány přístroje a lidé byli financováni z provozní části VaVpI. Kde měly ústavy/fakulty pracoviště mimo Prahu, byli i lidé financovaní z VpK, kteří nikdy své "mateřské" pracviště nenavštívili. A placeni byli hodně dobře. To tehdy si lidé zvykli, že můžou v klidu sedět na původních pracovištích a virtuálně být mimo Prahu :-).
Dalibor Štys
11. prosince 2020 23:09 a Dalibor Štys:
Shuttle bus z Krce do Vestce jezdil hlavne pro dopravu ruznych materialu a mysi. Samozrejme, ze existuje cila spoluprace mezi krcskymi ustavy a jejich dislokovanymi pracovisti ve Vestci.
Opravdu nevim, kolik lidi z jinych instituci nez UMG a BTU tam na kolik % pracuje.
Rozhodne je to ale (velka) vetsina. Kdyby tomu tak nebylo, bylo by nepochopitelne, proc by ty instituce vynakladaly na sva vestecka pracoviste nemale provozni naklady, ktere na ne pripadaji...
re: Vestec je další Dalík a měl pravdu .....
Kde jsou ty pionýrské doby, kde Gardener - absolutní laik - nařídil koupit BEZ výběrového řízení počítač, který byl úplný šunt, jenom proto, že mu firma mazala med. A pak vyházel
whistleblowery Pancíře, Haslingerovou, Šavrdu, co si dovolili říkat, že je to úplný nesmysl.
Tak začínalo mafiánství v akademii.
Kdyby tomu tak nebylo, bylo by nepochopitelne, proc by ty instituce vynakladaly na sva vestecka pracoviste nemale provozni naklady, ktere na ne pripadaji...
Za mě to nepochopitelné vůbec není. Prostě pěkný příspěvek k platu za nic, ne? V našem Tatarstánu se dějí i horší věci...
Ad: Tak začínalo mafiánství v akademii ...
A na tom se ucil i Havlas. Ten by se nikdy nestal reditelem UOCHB, natoz mistopredsedou akademie, kdyby to nekonvenovalo Gardenerovi. Treba Holy o nem vedel sve, ale nechtel provokovat, aby nedoslo na dalsi pokus ustav rozkulacit.
A dneska Havlas dal rozviji tradice akademickeho sibrovstvi se Zdimalkou.
AD Václav Hořejší 9:46: No, vynakládaly by ty prostředky, protože musí hospodařit se svěřeným majetkem. A taky protože jsou vzájemně vázány smlouvou, že to budou dělat. S tím, kolik lidí tam dělá a jaké mají výsledky, to nesouvisí.
Zbavit se majetku laboratorních budov na venkově za odhadní cenu totiž není snadné. Zvláště, když jsou nové. Totéž se týká historických budov, zvláště, když jsou nedávno opravené. :-)
Dalibor Štys
12. prosince 2020 10:34 Opakovaně si říkám, zda Hořejší není schopen argumentovat fakty nebo prostě cíleně lže. Přeci není možné nevidět realitu (nechť si udělá sjetinu příchodů) a tu porovná s papírovým stavem zaměstnanců. Místo toho začne prohlašovat, že taková realita nemůže existovat, protože by to nevyhovovalo ústavům nebo univerzitě.
Pominu fakt, že těm je to jedno, protože podle jedné smlouvy musí peníze na Potěmkin vydat, ale současně jim vyhovuje, že u nich někdo pracuje a osud Potěmkina je jim ukradený. Navíc cesta například z Petřin nebo Karlovky zabere půl dne.
Je mi celkem jedno, co Hořejší tvrdí, jen připomínám zrušení kyvadlové dopravy a všichni, co měli a mají úvazek na BIOCEVu a v Krči jsou v Krči s vyjimkou jednoho oddělení 3 lidí.
A je smutné, že když se tady rok píše o podvodech Čejků, Zbořila a BIOCEV-Potěmkin, tak se nejdřív všichni zašťitují lžiwebem a pomluvami, aby se nakonec ukázalo, že prostě jen neumí strávit pravdu, která se liší od jejich představy.
Jen si říkám, jak takoví lidé mohou dělat solidní vědu, která přijetí opačného a neintuitivního názoru vyžaduje.
12. prosince 2020 11:00 jjoo, ono za dva roky se začne psát o Zažímalce a Havlasovi, že jsou hrobaři AV a také moc nechápu, že u nás všechno tak trvá. Na jednu stranu ta konzerva česká nese i pozitiva, ale v případě normalizace AV to nechápu. Jestli už to nikoho nezajímá nebo se zajímáme spíš o vlastní chaty ....
Přeci není možné nevidět realitu (nechť si udělá sjetinu příchodů) a tu porovná s papírovým stavem zaměstnanců. Místo toho začne prohlašovat, že taková realita nemůže existovat, protože by to nevyhovovalo ústavům nebo univerzitě.
Malá odbočka. Není to úplně stejně i v jiných oblastech "vědy"? Politická korektnost, různé kvóty, ekologie a další věci "vylepšující" ten nespravedlivý svět?
Ad 11:00 A čo vy Kefalín myslítě tou solidnou vedou?
Počty publikací a počty citací nebo snad nedejbože teoretický pokrok podložený novým experimentem, který plně chápete?
Od zodpovězení této otázky se to všechno odvíjí.
A já vám můžu říci, jak solidní českou vědu úředně chápe český stát:
1) Peníze na vědu je třeba utratit tak, aby nebyl průšvih, Akademie věd neposílala do ulic vědoživce s oslíma ušima a studenti neházeli melouny z balkónu.
2) Evropskou nebo světovou vědu stejně neděláme, to bychom čerpali z Rámcových programů (Horizon apod.) více, než do nich dáváme.
Z tohoto pohledu je BIOCEV zcela v pořádku, peníze se vyčerpaly, průšvihů moc nebylo a vyřešily se, výkazy se vyplňují. Evropské granty sice očekávali Hruda se Štysem (v NPU II), ale v podstatě to byla od nich jen provokace. Minimálně Štys to tak bral. Nejlépe v tom makonec uspělo podceňované superpočítačové centrum v Ostravě.
Za sebe dodávám to, co jsem nedávno řekl na otázku redaktora ČRo plus zda nedáváme moc peněz na aplikovaný výzkum na úkor základního: "Kdyby se dávalo tolik peněz na aplikovaný výzkum, museli bychom kole sebe vidět ty tisíce aplikací. A to nějak nevidím."
Dalibor Štys
12. prosince 2020 11:00:
Jeste jednou - naprosta vetsina zamestnancu krcskych ustavu, kteri pracuji v detasovanych pracovistich ve Vestci, proste NEMUZE simulovat praci ve Vestci a ve skutecnosti byt v Krci, protoze proste v Krci nemaji zadne misto pro praci!!!
A u UK je to totez. Proc by treba UK vydavala rocne spousu penez na provozni (nikoli mzdove) naklady jejich, podle zdejsich mudrcu prazdnych, laboratori ve Vestci???
Mimochodem, ten projekt prosel samozrejme uspesne vsemi kontrolami (MSMT, EU) udrzitelnosti.
Zdejsi magory, kteri nikdy nic nevybudovali a jen zavidi uspechy jinym, hrozne stve, ze se ten projekt povedl a bez problemu funguje (a samozrejme bude fungovat i nadale), a proto siri nesmyslne pomluvy.
Tak si tady vymyslejte a pomlouvejte, jak vam je libo. Ja uz na nic reagovat nebudu...
Ad prošla všemi kontrolami udržitelnosti....
Však já říkám, že na BIOCEVU se dělá skvělá věda podle kritérií české politiky. :-)
A vůbec Ti nic nezávidím. Fakt ne.
Dalibor Štys
Představa, že každý kritik něčeho, musí závidět, je dětinská. nic víc mě k tomu nenapadá.
Faktem je, že BIOCEV pohltil BTU (celý a bez selekce) ale Petřiny, Krč a UK si do Vestce tak maximálně jedou podepsat prodloužení smlouvy. Samozřejmě mají většinu věcí v Krči a na BIOCEV dali šunty (UMCH tam například dovezl 30.letý reometr, který na Petřinách překážel). Je to dům duchů.
12. prosince 2020 13:10 Proč se na to dávají peníze, když mají výzkum doma v Krči nebo na Karlově? Protože se k tomu zavázali smlouvou a musí předstírat, jinak by se vracela dotace. Takhle jedou například na centrum biomedicínského výzkumu na UEMu ultra čistý prostory už 10 let bez toho, že by v nich někdo něco dělal (cca 5 místností). Jeden podobný provoz je na Suchdole.
Ad 12. prosince 15:58 To jen ukazuje absurdnost těcho monstrakci. Malé infrastruktury, kde si fakulty nebo ústavy stavěly nové budovy místo těch starých, vznikly v rozumně čase a bylo jasné, kdo tam bude pracovat A ty budovy v naprosté většině fungují a něco se v nich dělá. Byly tam různé debilní podmínky, například VUTS v Liberci se potýkal s podílem státní podpory, ale vzhledem k systému, kdy se stavělo a už se měřilo, se těch pár let (1-3) faktické udržitelnosti dal nějak přežít.
U velkých infrastruktur a tam, kde je jen základní výzkum, který je víc politika než práce, se vždycky něco šíleného naplánuje aby se vyhovělo všem vlivným. Navíc často ti vlivní ani doma nic moc nedělají a vozí si výsledky ze stáží v cizině nebo si s garedeámami různě vyměňují materiál. Tak si nechají postavit stavbu jakou by potřebovali kdyby všechno dělalai doma a ještě melí velký úspěch. Ale lidi na to nemají.
Tak vznikají obří nevyužívané prostory. Ovšem v současném boomu "excelentních center" kdo obří stavbu nemá, ten je ohrožen na existenci. Protože po něm nikdo nepotřebuje pracovní výkazy. Navíc taková skupina prokazatelně NENÍ excelentní. Protože nemá papír na excelenci, které se rozdávaly, když se žádalo o velké infrastruktury.
Dalibor Štys
re: V našem Tatarstánu se dějí i horší věci...
Aby odvolání firmy Metrostav dorazilo na pražský vrchní soud ve chvíli, kdy byl na řadě jeho soudní senát. „Málem to dělí počítač, ale pak se najednou ukazuje, že je tady někdo, kdo má
klíče vod hajzlu,“ prohlásil v monitorovaných rozhovorech Sovák. Muži se dohodli, že budou za verdikt ve prospěch Metrostavu požadovat 50 až 100 milionů. Nakonec převzali jen milion a půl jako zálohu ovšem ne od stavební firmy, ale vyšetřovacího týmu, který už v té době jejich aktivity monitoroval.
A v akademii klíče od hajzlu drží lidé jako Zažímalová, Havlas, Hořejší, Anděrová - a tak se mohou vesele dít věci jako třeba na ÚEM, ale nemonitoruje to nikdo.
12. prosince 2020 15:58 Tzv. biomedicínské centrum UEMU byl fake od začáku. BIOInova am oficiálně nemohla být, protože je soukromá a to podmínky dotace neumožňují, tak to dnešní ministr Havlíček, který v tom měl podíl za zásluhy o dotaci, vymyslel tak, že si podíl koupil UEM a BIOIONOVa zabrala cca půlku patra. Druhá půlka větrala a čistila vzduch naprázdno už za Sykové a Anděrová v tom pokračovala. Nikdo tam nikdy fakticky nepracoval (větší část celého druhého patra). Ve třetím patře byl soukromý byt - kdo tam bydlel se tutlalo, dnes se z bytu udělala laborka a kancl :-).
V BIOCEVU má pracovní poměr cca 30 zaměstnanců UEMu, fakticky tam jezdí jen tři. Na FZU je to podobné. Prostě někdo vymyslel gigaprojekt, takže se na poslední chvíli vymýšlely teamy a co tam dovést, aby to vypadlo. O urovni vědy na LF UK pak už nemá smysl ani mluvit. 2/3 BIOCEVu je fake news. Člověk se tam v pátek bojí chodit sám.
Mohu se zeptat, s jakou inovací přišlo to Havlíčkovo centrum ?
http://www.iem.cas.cz/vyzkum/vyzkumna-centra/inovacni-biomedicinske-centrum/
Počítám, že to by testovací příklad dotačního kouzelnictví, které se pak ve větším měříku aplikovalo i pro BIOCEV.
1. Syková a Anděrová prokázala udržitelnost centra tím, že se nevyužívá a konzervuje se pro příští generace. To nalilo zdravou energii při přípravě BIOCEVU, která má nakročeno stejným směrem. Navíc to lze předělat na byty.
2. Buněčnou terapií zachránila pacientům ALS minimálně dva dny života navíc a ještě k tomu omezila hádky pozůstalých o dědictví.
3. Natavením fake spin-off firem spočívající v dotacích z ústavu inspirovala i tehdejší vedení UMG.
Co je "fake spin-off firma spočívající v dotacích z UMG"
BIOCEV je dům duchů, o tom nelze zapochybovat ani na chvíli! Úplně stačí se tam jít projít po chodbách a "jako" někoho hledat. Celkem jsem hledal 40 lidí a dva z nich byli skutečně přítomni, na 6 dalších jsem dostal telefon ( 4 z toho byly na pevnou linku v krčském areálu) a když jsem se konečně 2 dovolal, bylo mi slíbeno, že se se mnou rádi sejdou, ale "až příští týden ve čtvrtek nebo pátek".... Jinak v tak odhadem 30% laborek a kanceláří se ani nesvítí a ani to nevypadá, že lidé z nich s okolím znají. Je to černá díra na peníze, provoz musí být hrozná rána, mzdy ještě horší.
Ad Václav Hořejší 12.12. v 11:00 - Analogicky i někteří zaměstnanci jiných ústavů jsou zaměstnáni na několika pracovištích, aniž by tam kdy byli viděni, tedy s jedinou výjimkou toho,že si tam svého času ještě chodili pro výplatu. Těm dobám už naštěstí odzvonilo,takže už tam nechodí vůbec. Typickým příkladem je vaše kamarádka z UEM Anděrová, kterou "zaměstnává" 1.LF, ovšem každý z Motola vám potvrdí, že tam ředitelku UEM ještě neviděl. Zcela logicky, protoze v Krči tráví celé dny intrikováním a pomluvami nepohodlných, které občas přeruší jen neodkladnou cestou na Národní pro další instrukce jak "vést" ústav.
Rád bych se zeptal pana rektora, jestli hodlá rezignovat nebo jestli bude čekat, zda jej akademický senát odvolá. Při stažení článku Zbořil et al v Nature Communications autoři potvrdili, že původní data neexistují a závěry článku nejsou schopni ověřit. Rektor ovšem mnoho měsíců tvrdí veřejné opak, naposledy v odpovědi na podklady k jeho odvolání. Může v čele UP stát člověk, který neumí nebo nechce nerozeznat pravdu od lži?
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/12/14/vysoce-vymazlena-strategie/
A v čele akademie stoji lidé jako Zažímalka nebo Havlas, kteří přesne stejně neumí nebo nechtějí rozeznat pravdu od lži. V Olomouci dělají Millerovi nahrávače šíbři jako Hobza nebo Otyepka, na akademii dvojce Zažímalka-Havlas sekundují typy jako Anděrová nebo Hořejší.
13. prosince 2020 21:22 "fake spin-off firma"
Tehdy bylo v kurzu po vzoru UOCHB dělat spinoffy. Dělalo se tak, že se vytvořila firma, kam se dal kámoš a ten zpravidla byl prostředníkem mezi skutečnou společností a ústavem a žil v podstatě z nějaké provize. Vykuci samozřejmě takhle outsourcovali i normální procesy ústavu. Mohli se tak odklánět peníze a současně se vykazovala úspěšnost jejich výzkumu. UMG jim měla 6, UEM dokonce 8. Výsledkem byla tombola.
14. prosince 2020 0:03 Mám podobnou zkušenost. Bohužel tyhle hurá akce dopadnou vždy podobně. Může to fungovat v menších městech, kde jsou platy a příležitosti nižší, ale bohužel i kvalita. Když čtu ty výzkumy (a záměrně vypustím BTU, které se tam v podstatě jen přestěhovalo, protože nemělo barák) , tak tam opravdu nevidím nic špičkového, opakování Krče, nesmysly z Petřin a nakonec totální low-quality od LF. Za zmínku snad stojí jen PřF a část UMG.
Měli bychom se z toho Potěmkina poučit a být lépe připraveni než za každou cenu ojebat komisi frázemi a pak mít prázdnej barák.
ad 14. prosince 2020 9:56 Problém není prázdný barák, ale to, že kvůli němu někdo jiný nedostal peníze na skutečnou vědu.
Všimněte si jak vedení AV strašně touží po dalším ústavu (Virologickým), ale nikdy neřeší nekvalitní ústavy nebo teamy. Jsou odrazem nás všech.
Ad 9:59 Znovu se ptám. "A čo vy Kefalím myslítě tou skutočnou vedou?"
Věda je tím, čím se hodnotí. Jestli někdo vyhodnotil potenciálně prázdný barák jako projekt pro centrum VĚDECKÉ excelence, tak je výsledek jen odrazem toho, co ta SKUTEČNÁ VĚDA je.
Dalibor Štys
re: vedení AV strašně touží po dalším ústavu (Virologickým)
Tatáž motivace jak u Olomouckého supercentra - Miller potřebuje něco, čím by v médiích oslavoval sebe jako super úspěšného, až se bude snažit dostat do senátu. Podobně Zažímalka se chce oslavovat jako zakladatelka Viroústavu, čímž přece zachránila národ, až bude hledat pro sebe nějaké nové křeslo, ať už v senátu nebo rovnou na Hradě. Předtím Zima a Drahoš měli podobně Biocev, ale z toho nic smysluplného nevzešlo. Tak se Drahoš transformoval na zastánce nebohých pacientů před Sykovou, v čemž úplně zaniklo, že on těm nebohým pacientům opravdu nijak sám nepomohl.
Spíš někdo vyhodnotil, že pokud někudy projde miliarda, pak se pár desítek milionů v pohodě ztratí v podobě víceprací, subdodávek, supervize atd. Většina řeší proinvestování, tedy doslova utrácení peněz, nikdo už ale nemyslí na to, že by se mělo také spočítat, při jakém výkonu se vůbec provoz takového baráku vyplatí. Teoreticky by stačilo pár výkonných oddělení, ale skutečnost je jiná: 60% obsazenost, vesměs průměrný výkon nebo obsazenost pouze fiktivní, tedy papírová. Takže se bude za další peníze přemýšlet, jak zefektivnit, popřípadě změnit. Atd. Tyhle "drobné" milionky se v rozpočtu vždycky někde najdou. A po nás potopa a hurá v 80 do důchodu
Pomohl - zachranil je od placeni nesmyslnych castek za neco, co jim nemohlo nijak pomoci. Nekteri zoufali pacienti si na to brali pujcky a rucili barakem... Tohle bylo od Sykovy neeticke vydirani a spravne ji to stalo funkce.
Syková se nicméně posunula dál:
Neuroimunologický ústav SAV
3D in vitro model Alzheimerovej choroby s využitím astrocytov derivovaných z ľudských indukovaných pluripotentných kmeňových buniek
3D In vitro Modelling of Alzheimer’s Disease using Astrocytes derived from Induced Pluripotent Stem Cells
Program: APVV
Zodpovedný riešiteľ: prof. MUDr. Syková Eva DrSc.
Doba trvania: 1.8.2018 - 30.6.2021
10:41 - Samozřejmě nepomohl! Z hlediska zákona nebo etiky neporušila Syková vůbec nic. Ostatně poměrně přesný rozbor je na tomto odkazu
https://jinachemie.blogspot.com/search/label/Sykov%C3%A1
Ve výsledku byla jen obětí hysterického vykřikování nepříliš informované novinářky a snahy Drahoše dostat se v politice výš. Hořejší v tom sehrál svou úlohu, možná větší, možná menší, ale nikomu nepomohl. A stejně nikomu nepomůže ani teď, protože v lednu a v únoru jste o Hořejším neslyšeli a teď ho je ohledně koronaviru všude, možná i na tričkách. Tentokrát je to jeho další pokus, jak se dostat aspoň do politiky ( předpokládám na místo senátora), když má omezený příjem v ÚMG. To bude zase další hezká trafika.
Syková nebyla lékařskou, která předepsala neschválenou terapii ani nevedla klinickou studii, takže právně byla v pořádku, ale pravda je, že je zašťitovala. O úrovni pořadu ČT se nemá smysl bavit, udělali z ní byť ne příčinu nemoci.
Zatímco její kumpáni z BIOINOVY jako například současný ministr Havlíček vydyndali z pacientů statisíce, odpovědnost nenesou stejně jako ta sebranka, co navrhovala potěmkinův BIOCEV.
Přes stát se prostě krade nejlépe a beztrestně.
Zjevně je Syková na SAK tak často jako její čeští kolegové v BIOCEVU :-)
Bohužel ČSAV je od počátku svého vzniku v 50s pod vlivem kecálků a frází. Co na tom, že v BIOCEVu není polovina lidí, stále budeme tvrdit, že jde o superprojekt, kritici jsou závistivci. Žádné argumenty, žádný výpisy z prezence, žádné důkazy o tom, jak to ti vedoucí dělají, když jsou současně v Krči, na Petřinách na Karlově náměstí nebo Albertově :-).
Zvedá se mě z toho kufr...
To je bohužel přesně to, co si stát, na rozdíl od soukromého sektoru, nikdy neohlídá. Každý pak má 3 úvazky, byť částečné, plat tím pádem celkem slušný, ale výsledky žádné. Pravidelně v jednom zaměstnání dochází ve středu, ovšem tentokrát přišel v úterý, ale příští týden bude ve čtvrtek. V druhém zaměstnání je to lehce pozměněno a ve třetím ho nikdo nehledá, protože tam chodí jen jako. Pak vznikají kuriozity, kdy z nejmenované instituce shánějí někoho, kdo má u nás hlášenou dovolenou, ale u nich v tu samou dobu ne, byť by měl být v obou institucích přítomen každý den po dobu několika hodin. To jsou paradoxy!
re: ... dostal zadaní převzít granty od Zbořila, tak využil Gregora, pustil se i do Hobzy, kterému Havlas nemůže přijít na jméno ...
Bylo za tím i to, že Hobza dostal s pomocí Angely nějaký metál. Leč Gardener měl dost titulománii, takže jeho ješitnost očekávala, že ho dostane on. A ta nelibost se taky promítla do toho zadání využít zbořilizaci. Nicméně bez ohledu na utilitární motivace, to že zbořilizace byla popsána i ještě dalším kanálem nakonec taky pomohlo šířit pravdu o poměrech na UPOLu.
Národ požaduje pro Flegra za šíření poplašných zpráv přísné, ba nejpřísnější tresty:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/poplasna-zprava-nahravka-socialni-site-sireni-nouzovy-stav-armada-lockdown-trestni-stihani.A201211_202023_domaci_iri/diskuse
re 17:34 - to jsou uplne kraviny a nesmysly. Zadne zadani prevzit Zborilovy granty ani nemohlo byt, protoze je prevzit muze pouze UPOL (coz se stalo s OPVVV, ktery prevzal Otyepka). Jediny prenosny je EXPRO grant, ktery si naopak Zboril odnesl do Ostravy.
čo si pamätám za časov Sykovej a Anděrovej, nebol Amler na UEMe niekoľko rokov a výsledky mal. Je to tedy čudný postoj k vede, ale zjavne má v Čechách tradíciu.
15. prosince 2020 8:20 Smyslem aktivit Hořejšího a Gardenera ve věci Zbořil byla zamezit vzniku univerzitního centra. Byla by to konkurence pro turbovědce AV, který mají 0,2 úvazek na Viničné, 0.5 úvazek v BIOCEVu, 0.5 úvazek na UMG a 0.1 někde na lokální univerzitě, aby se jim propláceli cesťáky.
Ač nejsem příznivec Štysových lamentijí, dávám mu zapravdu v tom, že oddělení vědy od škol, který způsobila bolševická ČSAV byla chyba a AV se měla v 90s zrušit. Dichotomie úvazků, spory, pseudokonkurence vede jen ke ztrátám a žádným přínosům. Ať nestraním Zbořilovcům, Hobza byl jednu vedenej na UOCHB, Heyráku, UK, UPOLU i RCPTM a to se obávám, že jsem ještě na něco zapomněl.
Amler ? to je dobrej oddíl, cit. "V současnosti se věnuje tkáňovému inženýrství, nanotechnologiím, řízenému dodávání léčiv a kvalitě vnitřního prostředí inteligentních budov. V minulosti se zaměřoval také na proteinové inženýrství....."
U Amlera je těch perel víc :
https://is.muni.cz/th/b7yqf/WEIS.pdf
On sám je přesně výsledkem zoufalosti 90s a kocoviny následně. Do práce na UEMu nechodil celá desetiletí a že to v současné době nevadí 2lf je jen ukázka, že nelze řídit vědu, když ji sami neděláte. Podobně jsou na to i ty specialisti z LF na BIOCEVu, podobná sebranka.
Kdo to panebože ten Evžen je ?
Našla jsem
https://www.youtube.com/watch?v=GbTD25nUWIk&ab_channel=UCEEBBu%C5%A1t%C4%9Bhrad
:-))))) To fakt myslíte vážně ? Tohle jsem slyšela před (nekecám) 20 lety a ty pokusy byly již tehdy o řád jinde.
re 8:36 - nene, Zahradnik uz byl v dobe Zborilovych pruseru uplne senilni a do niceho uz davno nezasahoval. Horejsi to bral jako boj za spravedlnost a predstavoval si, ze je Johanka z Arku - tady mu nehrozila zadna odveta. Kdyz pak ale zacaly prusery na UEM, tak dela, ze nic nevi, protoze tam je v rade veci namoceny i on sam.
Nevim, jestli byl ten vznik CATRIN vedeni AV trnem v oku - mozna trochu ano, ale urcite to nebyl spoustec akce Horejsiho proti Zborilovi.
Hobza se nekolikrat presunul mezi Heyrakem a UOCHB a v posledni dobe mel uvazek i na RCPTM (soucast UPOL, takze to neni UPOL + RCPTM) - ale v tom nevidim problem (koneckoncu i Eticky kodex AV umoznuje az 150% uvazek a i v zahranici je casty pripad, ze nekdo pusobi na 2 institucich (i treba v jine zemi). V Nemecku je naprosto normalni, ze reditele laboratori z ustavu MPG jsou zaroven profesory na mistni universite a s nejakym malym uvazkem tam uci - je to win-win pro obe strany.
To jini borci jsou mnohem rozmachlejsi - napr. Pumera ma 4 afiliace: VSCHT, CEITEC/VUT, Taiwan a Korea... Zrejme v noci pracuje v Asii a ve dne v Evrope ;-)
Koukám, že UCEEB nastavilo kvalitu pro podobná centrem ve Vestci :-))))
Chápu to správně, že to celá desetiletí dělá VŠCHT na daleko lepší úrovni, děláme dnes s LÉKAŘEM, co na UEMU 20 let dělal pokusy typu žijou/nežijou a byl na výplatní pásce 6 vysokých škol současně :-)
o laborce Amlera :
https://www.uceeb.cz/system/files/souboryredakce/laboratore/pokrocilych-biomaterialu/rp3_laborator_pokrocilych_biomaterialu.pdf
Proč se na toto utrácejí peníze ?
15. prosince 2020 8:59 Zas tak senilní nebyl. Ještě před dvěma lety se vnucoval na jednu společenskou akci chemiků v Masarykově koleji a zbavit se ho dalo řídícímu výboru celkem dost práce a ještě si pak stěžoval.
Nejde o výši těch úvazků, ale o jejich počet. Chápu jeden vědeckej, jeden učitelskej, všichno navíc zavání formalismem a nenažraností (kdysi to mělo jiný podtext, když školy ani granty moc neplatily)
re 9:04 - senilita se s vnucovanim na akci nevylucuje - spise to tu senilitu potvrzuje ;-)
Vetsinou je to jeden vedeckej a jeden ucitelskej uvazek a ja osobne to v soucasnem systemu povazuji za spravne (pokud to samozrejme nepresahuje tech 150%). U doktoru tam k tomu jeste byla uvazek ve fakultni nemocnici a caste jeste v okresnim spitale a soukrome praxi - takze casto 300-400% - to uz je do nebe volajici, protoze takovy letajici profesor v nejakem spitale garantuje odbornost, ale nikdy tam neni.
Jinak s tim BIOCEV - krome vedeni tam lidi nejsou zamestnanci BIOCEV, ale svych materskych instituci, ktere v tom BIOCEV sidli. Ten BIOCEV si uvadi jako druhou afiliaci, ale placeni jsou od sve instituce (AV nebo UK), takze nejde o duplikace uvazku.
Jak dopadlo toto ?
03. 09. 2019
Ústav experimentální medicíny AV ČR, v. v. i. vyhlašuje v souladu se zákonem č. 283/1992 Sb. o Akademii věd České republiky, ve znění zákona č. 420/2005 Sb. a Stanov AV ČR výběrové řízení na pozici Vedoucí nově vznikajícího oddělení se zaměřením na biomedicínu
Požadavky: · vysokoškolské vzdělání a vědecká hodnost v oboru biologie, medicína, farmakologie, imunologie, buněčná nebo molekulární biologie · minimálně 10 let praxe v oboru · významné výsledky tvůrčí vědecké činnosti v daném oboru · organizační schopnosti a zkušenosti · jazykové znalosti – aktivní znalost AJ · vlastní představa o zaměření a cílech pracoviště zapadají do koncepce ústavu a strategie financování oddělení
Pracovní poměr je na dobu určitou od 1. 1. 2020 do 31. 12. 2022 s možností prodloužení.
Přihlášky se strukturovaným životopisem, s doklady o dosažené kvalifikaci, s přehledem dosavadní praxe, se seznamem hlavních vědeckých prací a představou o zaměření a cílech pracoviště zasílejte písemně a na elektronickém nosiči v obálce označené nápisem „výběrové řízení" nejpozději do 1. 10. 2019 na adresu: Ústav experimentální medicíny AV ČR, v. v. i. Vídeňská 1083, 142 20 Praha 4.
Bližší informace o nabízené pozici podá DiS. Pavla Mlčochová na telefonním čísle +420 241 062 715 nebo na e-mailové adrese: pavla.mlcochova@iem.cas.cz.
Uzávěrka přihlášek: 01. 10. 2019
15. prosince 2020 9:35 Tak to nevím, ale já na BIOCEVU byl a měl jsem na výplatní pásce peníze od FZU a od BIOCEVU a měl jsem tam i alokovaný úvazek odlišný od úvazku na fyzilogickým. A moje známá v postavení vedoucí tam má separatní úvazek.
15. prosince 2020 9:35 Souhlas. Už to začínáte chápat.
BIOCEV je jen skořápka (někdo to nazve příhodněji Potěmkinem). Pražské ústavy musely vymyslet způsob, jak formálně zmizet z Prahy a přesto v ní fakticky zůstat a dostat dotaci, proto se vymyslel spolek se sídlem ve Vestci, 1 km za hranicí Prahy. O novou budovu ani tak nešlo, ta byla zcela zbytečná, šlo o ty granty a to se povedlo. Bez budovy by nebylo grantů, bez sídla ve Vestci by nebylo budovy. Topení v budově jen zvyšuje náklady, pokusy i lidé jsou v Krči.
Jen si říkám, zda by se od nás neměli Zbořilovci učit nejen co se týče reakce na retrakce :-)))))
AV na opravy budov v Krči peníze nemá a není schopná se o budovy starat, proto postupuje bolševickým způsobem a staví místo toho budovy nové, na jejichž údržbu a provoz také nemá peníze, ale vychází z "too big too fail".
Stejně se chovala ČSAV ke spoustě budov v Praze, které místo rekonstrukce postihlo to, že se udělal nový ústav na Petřinách (UMCH), v Krči (FZU,MBU) a stávající budovy (např. Borůvkovo sanatorium, prostory na Hradčanské, Michle) nechali spustnout a pak je prodali. Rozdíl byl jen v tom, že se do nových budov opravdu odstěhovali a budovy nesloužily jen jako potěmkinovy vesnice. To je výdobytek nové doby a bývalých SSMáků a KSČ typu Zažímalová, Hlavsa nebo Hořejší. Ten jediný má navíc žaludek považovat toto za úspěch hodný závisti nepřejícníků a zlosynů. Ty ostatní dali ruce pryč ve stylu "eto váše dělo" a stačí slovo a celý BIOCEV se promění v dotační podvod.
Pak snad lépe pochopíte, proč Hořejší musel rok držet hubu ohledně podvodů dua Čejková Holáň.
U Flégra chybí objektivní stránka trestného činu. Aby mohl něco šířit, musel by být důvěryhodný. A on je důvěryhodný asi tak jako Babiš. Jen tak pro zajímavost kolegové ho prosili, aby nelez do online vysílání biologických čtvrtků, protože jim chodí negativní reakce od studentů na jeho přítomnost a tehdejší mediální lži. To, že odmítl vypadnout je jeho právo, ale bohužel on ani nepochopil, že ho někdo může kritizovat a dožadoval se jmen studentů, aby je udal na děkanát.
15. prosince 2020 10:06 stejná liga jako Hořejší nebo Fajkus. Mimochodem Flégr byl co si pamatuji v KSČ a kandidoval neúspěšně do fakultního výboru a už tehdy přeháněl.
15. prosince 2020 9:53
Hezky napsáno, BIOCEV je mrtvá schránka, na který je ale navázána dotace. Je to něco jako věčný plamen, který se musí udržovat do doby vyčerpání dotace plus pár let. Nebudu to hanit, z mého hlediska je to hlavně nevyužitá příležitost. Tím, že tomu dala kolektivní aura, nebude nikdo, kdo by otevřeně řekl, jak se věci mají. Všichni na všechny ostatní všechno vědí :-)
Prý Kubinová dala výpověď. Gratulujeme UEMu a celé AV
15. prosince 2020 10:29 Čeněk Gregor 2. Zbořilace dokonána.
Odchod paní Kubinové z EU centra excelence naplnilo jeho zaměstnance pozitivní předvánoční náladou a optimistickým výhledem pro nový rok. Naše osvícené vedení udělalo malý krok pro nás ale velký krok pro lidstvo a vědu a plody jejich práce budeme sklízet v blízké době my všichni. Nenávist a zloba odejde před vánocemi z našich pracovišť. Tomu říkám pěkný dárek pro nás všechny !!! Samozřejmě paní Kubinové přejeme hodně úspěchů a spokojenosti na novém pracovišti a to samé hlavně přejeme jejím novým kolegyním a kolegům.
A nakonec to nejlepší. Podle personální oddělení skončily na UEMu pouze dvě kolegyně paní Kubinové k 31/12 a všichni ostatní s radostí pokračují dál v jiných odděleních.
Tak hlavně že nám zůstala Zažímalová, to je radosti u nás v Krči :-)
Čejkovic zůstavaj ?
15. prosince 2020 11:01 ty jsou nezdolní ! Musejí přeci dokončit ty retrakce.
Kubinová neodchází. Nedělejte z ní mučenici. I ten Gregor byl spoluautor fake článku a mlčel !
11:35 Nelžete - Gregor nemlčel - hned, jak zjistil zfalšování toho grafu, byl to řešit za děkanem a když to k ničemu nevedlo, ventiloval tsvé zjištění na obou svých obhajobách (podle mě mu umožnili to opakování jenom kvůli tomu upozornění).
Proč neinformoval Gregor nebo Kubinová časopisy ? No protože takto mohli házet špínu na své daleko úspěšnější a renomovanější kolegy.
11:53 co je to za potroublou logiku?
re: Proč neinformoval Gregor nebo Kubinová časopisy
Oba postupovali korektne a snazili se vec v ramci nasich provazanych pomeru vyresit.
Jednali korektne, a NAIVNE si mysleli, ze system sam zajisti definitivni vyreseni problemu. Ale system je rozlozeny uz od devadesatek, protoze se do jeho vyssich pater navalily zastupy sibru, a instinktivne se snazi do nej dal dostavat sobe podobne.
Zazimalova, Havlas, Miller, Zima jsou ukazkove exemplare takovych sibru. Pro ne je likvidace opravneneho whistleblowera instinktivni samozrejmost. Jsou to vsechno jedovate zaby na prameni.
10:28:
"Hezky napsáno, BIOCEV je mrtvá schránka, na který je ale navázána dotace. Je to něco jako věčný plamen, který se musí udržovat do doby vyčerpání dotace plus pár let."
Ano, stokrat opakovana lez... Nevim, proc vam uspech BIOCEVu lezi tak v zaludku...
Realita:
https://www.avcr.cz/cs/o-nas/aktuality/BIOCEV-pokracuje-v-uspesnych-projektech-ve-vyzkumech-rakoviny-i-neplodnosti/
Další excelentní realita RCPTM (z pohledu dneška je nebo není virtuální?):
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/chemici-z-olomouce-jsou-krucek-od-revolucniho-neviditelneho-polovodice.A101201_1491973_olomouc-zpravy_sot
re: Zazimalova, Havlas, Miller, Zima jsou ukazkove exemplare takovych sibru
A jaký je rozdíl mezi tou čtyřkou a soudcem Sovákem? Jsou sice jako stejný honor, ale jinak stejná špína:
Na začátku září se dostal na stůl soudce Zdeňka Sováka verdikt Městského soudu v Praze. Ten odsoudil dva mladé vyděrače za to, že na poškozeného tlačili, ať na ně převede miliony bitcoinů. Dostali podmínečný trest. A soudce v nich viděl potenciální klienty, kteří za potvrzení podmínky zaplatí. Jsou to mladí chlapci a budou dobrým zbožím, odposlechli policisté Sováka. Že z toho ale nic nekápne, soudci Bíba potvrdil těsně před soudním jednáním, které proběhlo 13. října. Situaci mladíků popsal následovně: je tak špatná, že dát dohromady dvacet tisíc je pro ně podobně obtížný úkol jako pro jiné lidi sehnat dva miliony. A tak Sovák jim podmíněné tresty potvrdil.
Ad 8:46 Nelamentuji, vysvětluji. Sám jsem díky pochopení systému měl příležitost se zabývat tím, co si myslím, že by věda měla být: Technicky a teoreticky novým poznáním v oboru významných pro praxi. Myslím, že to tak budu moci dělat ještě příštích 20 let. Jen nebudu excelentní :-) Tedy pokud nás Covid nezastaví....
Ad 10:28 a 15:21 Podmínkou toho, aby člověk po čase nebyl moc směšný, je do médií pouštět věci dokončené do té míry, aby se daly prakticky použít. "..pokračovat v úspěšných projektech... " a "...být krůček od revolučního..." je po 250 opakováních už trochu nedůvěryhodné.....
Dalibor Štys
Tak výzkum reality jede na UMG celkem dlouho a nevšiml jsem si větších úspěchů. A to, co dělá Neužil je nesmysl, australské pracoviště ho s tím vyhodilo, tak si našel české trdélko a bude dělat tanečky. Podobně to funguje i v Izraeli, kde mají PR podobných "investic" daleko více promakané. I Syková našla FINEP, kluci ze Sotia napálili i samotného Kelnera. Nic nového pod sluncem, ale skutečný věda a skutečný přínos to mít nebude.
Akademie věd je objektivní při hodnocení svého výzkumu v BIOCEVu? :-) fakt to myslíte vážně ? Nejprve tam aspoň někoho nažeňte.
15. prosince 2020 15:21 Tím krůčkem asi myslí nějaký nový fitting křivky, ne ?
Biocev byla černá díra od momemtu, když se postavilo centrum vědy ve stredočeském kraji 1km za Prahou ze shuttlem z Krče. Jak někdo narazí na evropské dotace ze kterých jde vyždímat cca 40% tak do toho jde po hlavě, bez ohledu na projekt.
A evropske tištěné peníze se musí vyplatit, a pak se to musí obehrávat, když se opětovně a zasa další vědecký kandidát snaží dostat do politických kruhů.
Kdy si vědečtí pracovníci v důchodů uvědomí, že vedecký věk po 64 by nemněl zákonitě znamenat vstup do politické funkce? A hlavně, vědecká kariéra a celoživotní koukání na grafy z bunečních kultur neznamená, že dané kapacity v oboru mají kapacitu rozhodovat v politických funkcích. To jsme měli, nechtěně, právo vidět v posledních politických debatách, např. bývalého ředitele UMG s ústávním právníkem na DVTV.
Ad 0:00 Čeští vědci se dělí na většinu těch, kteří chápou limity svého konání a zůstávají v laboratoři a menšinu těch, kteří hned po doktorátu (někdy i před, někdo po postdoku) nastouopí do funkce. Ti druzí se vyznačují tím, že musí věřit tomu, co říkají/píšou. Současný systém hodnocení je v tom opakovaně ubezpečuje každým článkem v populárnícm časopise a každou další citací, byť fakticky patří gardedámě.
Přechod do politiky je pro dlouhodobé vědecké vůdce pak zcela samozřejmý. Rozhodně mnohem samozřejmější než pro majitele středně velké firmy, který narazí na limity svých schopností při každé druhé zakázce.
Dalibor Štys
re: BIOCEV je mrtvá schránka, na který je ale navázána dotace ...
A ten Virologický ústav bude Zažímalka a spol. organizovat přesně podle tohoto mustru. Většina lidí tam bude kmenovými zaměstnanci stávajících institucí, a na VÚ budou mít vedlejšáky - i když se na tom VÚ fyzicky prakticky ani neobjeví. Kmenovými zaměstnanci VÚ budou tak akorát vrátní, uklízečky, a milenky velkých šéfů na mateřské dovolené.
Ad: Hobza byl jednu vedenej na UOCHB, Heyráku, UK, UPOLU i RCPTM a to se obávám, že jsem ještě na něco zapomněl ...
To ukazuje i na pokrytectvi toho pravidla o maximmálně 1,5 uvazku celkem.
Nekdo muze mit 0,5 uvazku vedlejsak, za ktery bude dostavat treba 15000 Kc mesicne.
Vykuk typu Hobzy si poridi treba pet vedlejsaku, na papire kazdy na mizernych deset procent. Jenze jeden kazdy ten vedlejsak mu bude mesicne hazet treba 20000 Kc (to se okeca plky o excelentnosti) - mesicne sto tisic.
Pritom posvatne pravidlo o 1,5 uvazku je respektovano v obou pripadech.
Tak pozor - nikdo vam nemuze zakazat vedlejsi pracovni pomer (pokud to zvladate casove a nezanedbavate ani jedno z tech zamestnani). Kdyby si nekdo po vecerech privydelavat jako pokladni v Lidlu nebo uklizecka, tak to je snad jejich vec, ne ? Myslim, ze 150% uvazek se da splnit i bez fikslovani - rada vedcu, co znam delaji 60+ hodin tydne. Je samozrejme na kazdem z tech zamestnavatelu, jaka si nastavi pravidla kontroly a indikatory vykonu - ale typicky Hobza bez problemu publikacne uzivi 2 pracoviste. Zrovna tady problem nevidim - jak uz jsem psal vyse - horsi je to u letajicich doktoru s 300-400% uvazkem, protoze odborne ruci za nejake oddeleni, kde se vubec nevyskytuji a pacientum tam hrozi neodborna pece.
re 9:41 - kazdy je placen tak, jak si ho dana instituce ceni a co jim za ty prachy prinese (vyuka, vehlas, grantove penize, publikace atd.). Pokud nekdo chce platit nekomu 100 tis. za vedlejsak, tak na tom preci neni nic spatneho. Nemoralni to bylo pouze v pripade reditelu center, kde si ten vysoky plat vlastne urcovali sami - ale urcite to posvetil rektor, takze legalni to bylo taky.
re: Nemoralni to bylo ...
Nemoralní to je vždycky, když o tom rozhodují konexe a PROTISLUŽBY - viz třeba "vedlejšák" stále ještě rektora Millera. Pak je to forma korupce - fungování BIOCEVu je toho dobrým příkladem.
Ad kazdy je placen tak, jak si ho dana instituce ceni a co jim za ty prachy prinese (vyuka, vehlas, grantove penize, publikace atd.). Pokud nekdo chce platit nekomu 100 tis. za vedlejsak, tak na tom preci neni nic spatneho.
Na volném trhu ne. Je tu pouze jeden malý problém, v praxi by takové peníze asi nikdo nikdy nedostal. A tito lidé jsou stále placeni ze státního (tj. z peněz daňových poplatníků). Takto státní zaměstnanec přinese instituci zase peníze ze státního (nebo evropského, to je jedno), nevydělá je konkurenčním bojem. :-)
Byt se vetsinou soutezi o statni nebo evropske penize, porad je to soutez a prinese je jen excelentni vedec, ktereho musite slusne zaplatit, aby nepresel ke konkurenci. V dobach RIV bodu to bylo jeste silnejsi, kdy hodne a dobre publikujici lidi na VS mohli sve skole prinest hodne penez - tohdy vzniklo hodne tech castecnych uvazku a tem skolam se bohate vyplatily.
re 9:41
problém ve vědě je ten, že sehnat je granty jakože zisk té dané instituce, jenomže to není kontrolované i zvnější ve smyslu soukromého sektoru- když vymyslím blbost a firma přijde o prachy, nebo asistentka udělá průser a chova se ke klientovi jako kráva tak letí.
Věda celé léta podporuje lidi, kteří by jinde letěli z důvodu nepoužitelnosti nebo neschopnosti. Tito lidi se létama kumulují v institucích AV a latentně přežívají. Schopní lidi odcházejí často počas PhD. nebo po PhD. do soukromého sektoru, kde se uplatňují schopnejší a je možnost kariérního růstu závislého od výkonu, ne od počtu odkroucených let.
Věda je teda paralela se státní správou, což je smutný. Alespoň je vidět, že cokoliv od státních zakázek po grantové agentury je jenom prodloužená ruka byrokracie častokrát podporující nekonkurenceschopné projekty, které by soukromý sektor selekcí vyloučil.
A tady se tvářime, že mnet vizi je neco víc. Ne, mnět konkurenceschopní vizi, tu spočítat i z ekonomických nákladů, její přínosnosti a poměru zlepšení k nákladům je neco víc. A to se neděje na AV, to se děje např. ve farmafirmách, které stahují schopné lidi.
Ad 16. prosince 2020 12:17
Takže kapitalistická cesta nejmenšího odporu pro minimalizaci úsilí a maximalizaci zisku:
Excelenci pojmout jako "Potěmkinovu ves". Nabásnit excelentní projekty s excelenty, kde je hlavně přínos neměřitelný, tj. hlavně preferovat základní výzkum (=> není vidět, že to v praxi nikdo nechce). Používat obskurní nebo "edge" technologie, kde jejich validace pro vědeckou komunitu představuje problém (naměřili jsme to a dokažte opak, článek nestáhneme a nestáhneme, pořídíme si o tom i právní opus). Pohybovat se u aktuálních buzzwordů (určitě něco nano nebo chytrého) a básnit o tom v médiích (a vzdychat, jak je výzkum v této oblasti drahý). Přisát se k někomu už úspěšnému (=gardedáma) s kontakty, polopadělat články a ty mít jako hlavní výstup pro odměňování (nejlepší je i znát ty správné lidi z redakčních rad prestižních časopisů). Samozřejmě dobře platit své kolegy přes úvazky (=podělit se o peníze), otupí to kritiku výzkumu "on site". Čím pak bude vědecký excelentní projekt větší a čím víc "hlavounů" z vlády, akademické sféry atp. v něm bude angažovaných, tím klesne vůle kritizovat ho z vnějšku. Mít dobře pokryté PR a básnit o tom, jak jsou čeští vědci excelentní, musíme si jich vážit a že brzy přinesou tu revoluci v chemii, medicíně, informatice (střídat podle potřeby).
Sice výsledkem bude jenom fůra článků k ničemu, ale všichni budou spokojení a dobře placení, indikátory projektu splněné a radost všeobjímající. Chápu systém vědy správně? :-)
re 12:23 a 12:35 - placate nesmysly. Veda funguje stejne i v Zapadni Evrope a castecne i v USA (kde je tedy mnohem vetsi ochota jit s vysledky do praxe a zakladat spin-offy apod.). Zakladni vyzkum se samozrejme nikde nemuze uzivit bez dotaci z verejnych rozpoctu - ale z nej potom tezi ten aplikovany, kde uz se ty trzni principy uplatni - neni nahodou, ze zeme, ktere nejvice podporuji zakladni vyzkum maji i nejrozvinutejsi aplikovany vyzkum. Vsude se soutezi o granty a kazda lepsi univerzita nebo ustav se snazi lanarit nejlepsi vedce, aby zvysili svoji prestiz a ziskavali vice grantu (a s nimi i penez z overheadu - v USA byva overhead i pres 50%). Ti nejlepsi se casto nechaji pretahnout jinam s prislibem vyssiho platu a vetsiho laboratorniho prostoru a casto si nechaji dat nabidku jinde a pak licituji s vlastni universitou, ktera obvykle nabidku zkusi dorovnat, aby vedce udrzela - tohle je zcela bezna praxe v Nemecku.
ad Placate nesmysly. Veda funguje stejne i v Zapadni Evrope a castecne i v USA
1) Argumentační faul "Dovolávání se autority"[1]. Stejně můžu říct, že genderové programy a kvóty fungují stejně "dobře" i v Západní Evropě a částečně i v USA :-)
2) Jinak můj ironický příspěvek byl o co nejsnadnějším "obcházení" systému vědy, ne proti kvalitnímu základnímu výzkumu, nic proti němu nemám. Bohužel věda se potýká celosvětově s problémy kolem "nereprodukovatelných" výsledků základního výzkumu => něco selhává systémově. Tím ze základního výzkumu nemůže ani nijak těžit aplikovaný.
[1] Argumentační faul "Dovolávání se autority" (argumentum ad verecundiam nebo argumentum ab auctoritate) spočívá v tom, že se na podporu určitého tvrzení uvede, že s ním souhlasí nějaký pramen, který je považovaný za autoritativní (např. významný odborník, organizace, která se zabývá danou problematikou, známá publikace na dané téma). Ačkoli lze předpokládat, že kvalitní odborná publikace obsahuje převážně pravdivá tvrzení, že významní odborníci rozumějí své problematice a podobně, samotný fakt, že se tvrzení těší podpoře autorit, neznamená, že je toto tvrzení pravdivé.
A dokáže už někdo odhadnout co se stane s Biocevem v 2021? Končí jim to evropský financování, ne? Nejmíň peněz má určitě 1.LF..
Přejmenuje se na Virologický ústav a stát převezme jeho celé provozní náklady.
A hlavně - stávající zaměstnanci zůstanou dál na výplatní listině.
16. prosince 2020 15:50:
BIOCEV stejne jako vsechny dalsi ukoncene projekty zadnou evropskou podporu v obdobi prokazovani udrzitelnosti NEDOSTAVALY!!! Prave kvuli tomu se to jmenovalo "prokazani udrzitelnosti"!!
Jasně - nepřispíval na to nikdo, a ta částka taky nesouhlasí:
Centrum bylo financováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu pro výzkum a vývoj pro inovace. Celkové náklady činily 2,3 mld. Kč.
https://www.img.cas.cz/servisni-pracoviste/utvar-biocev/
Cyklické lhaní je základem úspěchu četných českých vědeckých excelentů: Zbořila, Millera, Hobzy, Otyepky, Kováře, Zimy, Hořejšího, Pačesa, Čejkovic dua, Anděrové, Havlase, Zažímalové, and much, much, more .....
17. prosince 2020 7:57 Přesně tak. Udržitelnost spočívá, že se vytvoří tlak na nevrácení dotace a stát něco přisype. Je to v podstatě hra jako o lobbystů, kdy se neargumentuje smyslem a přínosem opatření, ale možnou "ztrátou" v případně neopatření.
V prdeli byl CEITEC, BIOCEV atp. a stát musel poskytnout dotaci skrze nastavené mechanismy. Je to podvod a samozřejmě to odnesou ti ostatní, nicméně těm se zase tvrdí, že by ty peníze stejně nedostaly, protože jsou určeny na záchranu nesmyslné dotace :-)
17. prosince 2020 9:21 Samozřejmě ty dotace všechny dobíhají Pojem udržitelnosti je newspeak, který si vymyslely byrokrati, aby měly alibi. Samozřejmě se vše "udržuje" z dotací, kterých jsou fixní. Takže aby se udržela dotační svinstva Potěmkina, šetří se někde jinde.
Offtopic. Tři poměrně nadané děti známých v tomto půlroce odešly na zahraniční školu, kde se učí také online, ale daleko kvalitněji (UK+US). Platí si školné. Byla tady kdysi podobná diskuse, ale nemohu ji najít. Pozorují české školy podobný trend nebo jen to jen marginálie ?
Jeste jednou:
Anonym 15:50 rika:
"A dokáže už někdo odhadnout co se stane s Biocevem v 2021? Končí jim to evropský financování, ne?"
Jeste jednou:
Dotace na BIOCEV v celkove vysi 2.3 mld (85% z toho od EU) se musela vycerpat do konce roku 2015.
V obdobi udrzitelnosti (do konce roku 2020) uz do toho zadne penize od EU nesly.
Chcete to popirat??
Ad Dotace na BIOCEV v celkove vysi 2.3 mld (85% z toho od EU) se musela vycerpat do konce roku 2015. V obdobi udrzitelnosti (do konce roku 2020) uz do toho zadne penize od EU nesly.
Chcete to popirat??
Dalibor Štys zde napsal: V období 2014-2020+3 se též vymýšlely různé pseudozpůsoby jak pokračovat v podpoře infrastruktur z fondů EU. To snad radši nebudu komentovat, ale poměrně úspěšně se to povedlo. Na druhou stranu čerpat mohla i Praha, což byla pro tyto případy výhoda, zas se naopak žádalo pro Prahu a financovala udržitelnost venkova.... :-)
Teď bych se chtěl zeptat, jesti udržitelnost výzkumné infrastruktury cáloval český nebo evropský daňový poplatník? Případně oba dohromady a v jakém poměru? :-)
Ad 12:18 Běžel národní program udržitelnosti II, to byly české peníze. Ale také Excelentní výzkum a Excelentní týmy z OP VVV. Bez velkého googlení např. zde https://www.biocev.eu/cs/o-nas/projekty/centrum-nadorove-ekologie.7/do-projektu-cesko-americke-spoluprace-se-zapoji-take-vyzkumne-tymy-biocev.162 .
Píšu to jen pro věcnou korektnost. Obecně považuji financování infrastruktur z fondů dalšího období za správné, protože ten tlak EU na stále nové investice je naprostá zvrhlost.
Rakousko postavilo IST v Klosterneuburgu za národní peníze a stali se velkými vítězi v projektech ERC. To je mnohem lepší přístup. Ovšem v českém prostředí bychom sotva z národních peněz svůj "Weizmann" postavili. I v Rakousku to hodně drhlo.
Dalibor Štys
Ad Obecně považuji financování infrastruktur z fondů dalšího období za správné, protože ten tlak EU na stále nové investice je naprostá zvrhlost.
Malá odbočka - neukázalo se plánované hospodářství jako slepá cesta ve vývoji společnosti? Současná EU mi ten socialismus celkem dost připomíná. :-)
Systém řízení s přísným centralismem, podrobným rozepisováním práce, direktivními adresnými úkoly, úvěry na příděl a rozpočtovými dotacemi se překonal. Dostal se prý do rozporu s potřebami ekonomického vývoje.
https://www.investujeme.cz/clanky/30-let-do-historie-gorbacovuv-perestrojkovy-kolaps/
To je ale problém všech analogií. To, že funguje něco nějak, neznamená že stejně bude fungovat v jiné zemi, kultuře. Tom, že přineslo peníze UOCHB Holého patenty, neznamená, že něco vynesou patenty jeho současníků.
BIOCEV by se měl hodnotit tak jak stojí a leží a je pravda, že vycucává dotoace jako blázen a většina zaměstnanců je přitom v Krči, na Albertově nebo na Petřinách.
Ad 11:16
jasně, tak proč mají kluci a holky ve Vestci stažený prdele že budou končit?? si těm prachům říkejte jak chcete..ale OPVVV končí a co bude místo toho?? Dobře si pamatuju, jak moudří v UMG před lety říkali, že 5 let bude v pohodě, ale co potom... Ta doba právě nastala. Někdo tenkrát zmiňoval nějaký podobný institut v Řecku, který byl postavený na nějakýmn ostrově nebo co a který se musel zavřít... hahaha..
https://www.youtube.com/watch?v=f9936_JDDBI&feature=emb_err_woyt
podvodník Zbořil se nestydí vystupovat na AS UPOL
stejně jako další podvodník Kment
Miller na AS UP prohlásil, že v dubnu odstoupí z funkce rektora!
A proč to odkládá až do dubna???? :-)
Ad Anonym 14:46:
Je usmevne, jak tady nekteri zoufale lzou o BIOCEVu, jak by si hrozne prali, aby zkrachoval, ale on ne a ne...
"proč mají kluci a holky ve Vestci stažený prdele že budou končit?? si těm prachům říkejte jak chcete..ale OPVVV končí a co bude místo toho??"
Jestli si myslite, ze BIOCEV zije z OPVVV, tak jste totalne vedle; ani NPU II nebyl moc vyznamny.
Stejne jako dosud i nadale budou jednotlive skupiny financovany standardnim zpusobem z casti institucionalnich prostredku venovanych materskou instituci na svoje vestecke detasovane pracoviste, zcasti z ruznych grantu a jinych vysoutezenych ucelovych prostredku. Jako kazdy jiny... Zadny problem...
Od roku 2021 uz neni potreba vykazovat zadne indikatory, ten pred 5 lety dobudovany areal se proste stava uplne normalni standardni soucasti ceskeho zakladniho vyzkumu. Puvodne se sice predpokladalo, ze se to bude nejak integrovat (do nejakeho BIOCEV v.v.i.), ale nakonec to zustane jako konglomerat detasovanych pracovist 5 ustavu AV a 2 fakult UK (plus jednoho celeho ustavu - BTU). Taky dobre...
"Dobře si pamatuju, jak moudří v UMG před lety říkali, že 5 let bude v pohodě, ale co potom... Ta doba právě nastala"
Ano, nastala, a zadny problem neni. Movity a nemovity majetek porizeny z dotace je nadale vlastnen UMG a UK v pomeru 60 : 40, ostatni partneri jsou tam v "najmu" jako dosud, kazdy partner plati vlastni provozni naklady vcetne mezd a je jen na nem, kolik lidi tam chce mit a kolik na tato sva detasovana pracoviste da. Pokud vim, zadny z partneru se odtamtud nechce stahnout a naopak vsichni o tato sva detasovana pracoviste velmi stoji. Opravdu nechapu, proc by za takove situace jakakoli zucastnena instituce sypala institucionalni prostredky do udajne "Potemkinovy vesnice"?
Vim, ze je to pro vas smutne, ale smirte se s tim, ze BIOCEV (a myslim, ze i vetsina obdobnych projektu z OP VaVpI) je ziv a zdrav a ma pred sebou dobre perspektivy...
Vim, ze je to pro vas smutne, ale smirte se s tim, ze BIOCEV (a myslim, ze i vetsina obdobnych projektu z OP VaVpI) je ziv a zdrav a ma pred sebou dobre perspektivy...
Uvidíme... ;-)
https://www.investujeme.cz/clanky/ekonomicka-krize-se-blizi-jak-se-na-ni-pripravit/
17:39 aby stihnul zamést stopy? ;-)
Ad 18:30 NPU II nebyl nikde moc významný, protože skoro nikdo nedokázal významně naplnit podmínku sehnat polovinu prostředků z projektů EU. Takže samozřejmě musely platit instituce, které příslušné evropské centrum excelence (spolu)založily. Jinak na programu bylo peněz dost. Jenže nám šlo o to právě dokázat nakolik je osazenstvo těch center evropsky excelentní. Byla to taková konkrétní metodika 16+. Že takto vzniklou informaci nikdo nepochopil a nevyužil je smutné, ale dalo se to čekat.
Dalibor Štys
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-rektor-jaroslav-miller-rezignace-catrin-vedecky-ustav-valka-vedcu.A201217_183851_olomouc-zpravy_stk
Taková pěkná tečka...
Poukázal na to (Miller), že je fanatickým zastáncem plnění slibů. „Je to staromódní, je to rigidní, ale mám takovou povahu a nedá se s tím asi už nic dělat. Teď jsem manévrován do situace, kdy jsem byl zbytkem univerzity přesvědčen, že mám podepsat něco, o čem já jsem osobně stoprocentně přesvědčen nebyl, nicméně jsem to udělal v dobré vůli. Teď jsem se ocitl v neřešitelné situaci, protože ten slib nemohu splnit,“ uvedl.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3242666-rektor-univerzity-palackeho-miller-rezignuje-nesplnil-slib-tykajici-se-ustavu-catrin
Nikdo tady neříká, že BIOCEV zkrachuje. Jen se zmiňují duchové a omezení financování jiných projektů, případně se diskutuje účelovost umístění sídla. Zkuste si nejprve diskusi přečíst.
Rezignace za 4 měsíce :-))) anebo svině až do konce .
RE: Přesvědčen, že mám podepsat něco, o čem já jsem osobně stoprocentně přesvědčen nebyl.
Rektor nejvíce havlovské univerzity, Finále frašky "Zbořilizace".
Já se přece z principu nemůžu podílet na praxi, s kterou nesouhlasím.
Ferdinand Vaněk, Divadelní hra "Audience".
rektor Miller:
https://jaroslavmiller.cz/18-12-20/
18. prosince 2020 10:37:
"Nikdo tady neříká, že BIOCEV zkrachuje."
Tak to si tedy prectete diskusi nejdriv vy - prave ze rada zlomyslnych diskuteru tvrdila, ze po udajnem vyschnuti dotaci zkrachuje, bude prestaven na kancelare, apod. Pokud vim, uspesnost te udrzitelnosti "velkych" projektu OP VaVpI projednava RVVI. Tesime se na vysledek.
"Jen se zmiňují duchové a omezení financování jiných projektů"
Jaci duchove? Asi i vy verite tomu fejku o prazdnem baraku? O jakem "omezovani jinych projektu" mluvite???
Tak redesign BIOCEVU na kanceláře s parkováním nepovažuji já ani akademie za krach. Stavebně jde jen o změnu účelu užívání.
18. prosince 2020 11:26 Věřím, protože jsem na BIOCEVu před pár měsící dělal. Z MBU, FZU a UEMu tam pracují 4 lidí, co znám, zbytek je na svých mateřských ústavech. Za duchařinu to nepovažuji protože znám Krčské areály v pondělí do 12 a v pátek po 13.00 :-).
Osobně si myslím, že kdyby se ty miliardy dali na rekonstrukci Krče, mělo by to větší smysl.
Ono je to přesně naopak, dokažte počtem lidí za den, kolik tam chodí lidí pracovat a kolik lidí je tam evidováno. Můj odhad 1/3 od úterý do čtvrtka, v pondělí/pátek tak 1/5.
Na UPOLU se aspoň rektora zbaví, ale u nás nikdo nic proti podvodům a jejich zatajováním nedělá.
Tak Anděrová nakonec sklapka polobotky a aspoň zažádala o retrakce. To, že k nim nedošlo a nedojde a Čejkové zůstanou na UEMu a Kubinová musí pryč je věc jiná. Něco to o Akademii věd vypovídá.
Blahopřeji PřF UPOLu k částečnému dalšímu úspěchu. Bohužel u nás na Národní na podobný fičák jen čekáme, přitom Zažímalová i Havlas jsou na chlup stejní jako Miler a Milerů máme ve vedení ústavů několik.
Za sebe říkám, že než se takto rozhádat a rozložit univerzitu, je lepší strpět pár článků marginální autorky a jejího nemocného syna i s tím, že jde o výmysly.
Ad Za sebe říkám, že než se takto rozhádat a rozložit univerzitu...
Ne, v podstatě podvodné svinstvo se nedá omlouvat vznešenějšími úmysly, to je za hranou a pokrytecké (jeden podvádět může, druhý ne, jak k tomu ten druhý přijde?).
Ironie: Za sebe říkám, než mít špatnou vědu/politiku, tak je lepší ty šíbry, co naše vznešené cíle nesdílejí, rovnou pozabíjet.
18. prosince 2020 12:43
Ideální by bylo mít funkční postupy řešení etických problémů a vedení, co se k nim dokáže postavit jinak než zametáním pod koberec, ale to je u nás momentálně asi docela sci-fi :)
Bylo by lepší, kdyby se nemocný syn šel léčit, paní docentka zmizela z vědy kvůli podvodům a ředitelka opustila veslo ve prospěch někoho racionálnějšího. Svět ale logicky nefunguje, takže je nutno za spravedlnosti bojovat i s rizikem ztráty práce. K této ztrátě došlo, z odd. Kubinové dobrovolně odcházejí 4 z 7 lidí a podvodníci Čejkovi i Holáň zůstávají.
Jestli je to lepší než boj za nějaké etické hodnoty je na každém. Většině hodnota nějakých zásad dojde až je ztratí nebo se stanou obětí.
Je to smutný, nic se od nikoho nechtělo, jen poslat například podporu whistleblowerce, pár desítek takových se našlo, ale volba těch dvou person v AV to zhatila. Je mi to líto, ale život jde dál. UEM bude produkovat dál desítky podvodů , BIOCEV bude poloprázdný, PR pojede na plno. Trochu se v tom ztrácí člověk, jeho odvaha, etika a jistá uměřenost. Škoda.
Ad UEM bude produkovat dál desítky podvodů, BIOCEV bude poloprázdný, PR pojede na plno.
Aneb takto končí ta pravá, správná a nefalšovaná věda. R.I.P
Ad 13:56 I vy naivo. Toto JE ta pravá věda 21. století. Po světě takových BIOCEVů je, větších i menších, nepočítaně.
Ad 16:44
Ano, máte pravdu. Bez mučení přiznávám, že jsem s naprosto naivními ideály šel pracovat (tj. z mého pohledu snažit se pomáhat nemocným) do "excelentní" vědy... Má mladická nerozvážnost docela rychle skončila vystřízlivěním a odchodem do "sprosté" praxe. Teď je ze mě z určitého pohledu pouze vědou poučený cynik. Věda je úžasná, ale musí se dělat eticky a metodicky správně. Řekl bych, že správný vědec by měl hledat podstatu problému (=pravdu) a nic nenalhávat (sobě ani okolí). Vědu by měl dělat s pokorou (nejvíc sebejistý bývá většinou největší blbec, viz "mrazáky v ulicích"). Správná věda tak z mého pohledu není ten dnešní excelentní PR cirkus s "revolučními" výsledky bádání (často k ničemu), to už je úplně jiná disciplína. Hlavně obchodní a prezentační disciplína, vše je hlavně potřeba s náležitým sebevědomým prodat. I to je možná část odpovědi na otázku kolem psychopatů v řídících funkcích vědy. :-)
Doplnění (a oprava) ... s náležitým sebevědomým projevem výsledek prodat a získat víc a víc peněz na grantech. :-)
Darebák sedí na darebákovi a darebákem ho pohání:
Jiří Jelínek je šéf katedry trestního práva na Univerzitě Karlově. Zároveň pracuje jako advokát a donedávna i jako asistent soudce.
Soudce Sovák na odposleších dodává, že už profesora Jelínka požádal, aby mu připravil právní argumentaci, že trest zákazu veřejných zakázek byl pro Metrostav moc přísný.
V září žádá, jestli by Jelínek sehnal Metrostavu nějaké obhájce, „Se kterými by mohl následně poté, co by věc rozhodoval v rámci odvolacího řízení, jednat ve shodě“.
Jelínek pak Sovákovi doporučil advokáta, v jehož kanceláři sám působí.
Pětašedesátiletý profesor Jelínek přímo na vrchním soudu také působil, byl asistentem místopředsedy soudu. Po Sovákově zatčení ale Jelínkova práce pro vrchní soud skončila.
re: Jiří Jelínek je šéf katedry ...
Pokud někdo publikuje s profláknutým plagiátorem (a nyní i korupčníkem) Sovákem, tak jde o dost jasný případ:
Jiří Jelínek, Jiří Říha, Zdeněk Sovák - Rozhodnutí ve věcech trestních se vzory rozhodnutí soudů a podání advokátů, Leges, 2018.
re: BIOCEV bude poloprázdný ...
Kam se tam vejde těch víc jak 800 duší???
Vestecký areál sdružuje více než osm stovek badatelů a studentů z tuzemska i zahraničí v 56 výzkumných skupinách, přičemž provozní výdaje se blíží 700 milionům korun.
Ad Kam se tam vejde těch víc jak 800 duší???
Na začátku hlásili 600 [1]... Pokud projekt vezmete jako správnou "potěmkiádu", tak jich tam může být klidně nahlášeno i 8 000. :-)
[1] Ve Vestci má pracovat 400 vědeckých pracovníků a 200 studentů.
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/2016-06-16-vestecky-biocev-ma-prinaset-prospech-celemu-lidstvu-24892
Prof. Jelínek z PF UK má poměrně zajímavé skandály z minulosti. Asi tři roky měl pražskou fakultu zakázanou, protože zval několikrát studentky před státnicemi, kde byl součást komise, na svou chatu.
V druhém případě po kratší rozepři s ním jeho student ukončil život skokem do tzv. bazénu na fakultě. Nicméně zde doplním, že nebylo zjištěno, že by za to tehdy docent mohl.
Naprostý souhlas. Podobných BIOCEVů najdete v Portugalsku nebo Španělsku desítky. Vzniklo to z celé eurodotací a bohužel úroveň těchto zemí ve vědě je ve velkém založena buď na hostování zahraničních vědců (a placených z dotací) anebo na podvodech. Do jisté míry je to problém i Řecka nebo Itálie. CEE jede jen na stejné vlně.
Ad 18:51 To je omyl. Mnohé ústavy vznikly z národních peněz tak, že jeden ambiciózní profesor se potkal s mnoha politiky a přesvědčil je, že mu mají dát peníze na velký barák. Politici rádi přestřihávají pásky a v době, kdy by měl nový ústav zachraňovat lidstvo, už jsou dávno na Bahamách.
O tomto problému přesně probíhala diskuse před vznikem IST v Klosterneuburgu, že si Zeilinger chce pro sebe postavit ústav. Naštěstí byl Zeilinger takový formát, že se tam vůbec nejen on, ale ano jeho výzkumný směr, nenastěhoval. A taky tam byl souběh vzniku ERC a IST, takže IST si cíleně vybíralo jasné kandidáty na ERC a tím hodně rychle dokázalo získat větší objem peněz mimo rakouský rozpočet než se do něj nainvestovalo.
To byla přesně logika NPU II, že se nové infrastruktury tak rozjedou, že ukážou, jak se věda získávající velké mezinárodní granty dělá. Jenže klíčový program pro zvaní zahraničních vědců zařízli Zima s Chládkem v době, kdy už kandidáti dostali rozhodnutí. Čímž úplně odstřelili jakoukoliv důvěru zahraničních vědců v zaměstnávání na českých institucích, na další projekty OP VVV excelentní týmy už přišli převážně navrátilci.
Mimochodem, argument pro to zaříznutí byla tabulka ne v excelu, ale dokonce jen na papíře spočítaná kalkulačkou. Nakonec se ukázalo, že peněz bylo samozřejmě dost a vypisovaly se dodatečné rychlogranty na další investice pro stávající infrastruktury.
Od té doby jsme trochu pokročili, vládní rozhodnutí se řídí excelovskou tabulkou. Akorát, že pan premiér neumí protáhnout vzorečky, protože jinak by mu vyšlo, že 29. 4. již zemřelo 7,8 mld. lidí. Zdroj Ondřej Vencálek.
Dalibor Štys
Ad: měl dost titulománii, takže jeho ješitnost ...
Někdy jen správným hlazením ega po srsti se dají v akademických institucích dosáhnout věci.
To pochopil nejen třeba Hořejší, ale i jistý mnich František Jindřich Holeček.
Toho kdysi vyslala StB do Vatikánu, odkud dodával informace, za které pak šli lidé i sedět.
Po revoluci pochopil, že když ve Vatikánu zajistí tituly a medaile pro vedení akademie, tak
neprodělá - pomohlo mu to k Patočkově medaili a pak se dostat na UPOL:
http://abicko.avcr.cz/archiv/2000/7/obsah/udeleni-pametni-medaile-jana-patocky-phdr.-thlic.-frantisku-j.-holeckovi-o.-m..html
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/12/20/proc-rezignoval-rektor/
Zase další článek od hlavy Hořejšího :-) kdyby mladší ročníky neznaly z historie ČSAV časté případy senilské demence, mohou si je tímto připomenout.
Re: k Patočkově medaili a pak se dostat na UPOL
Když se prošvihlo, že ten mnich měl krycí jméno Čeřich, tak se akademie prvně tvářila, že se jí to netýká, neb mnich byl na UPOL. Pak ale vznikla petice, a tak mu tu Patočkovu medaili nakonec odebrali. Ale i tehdy Pačes mlžil, že jeho vědecký přínos byl nemalý - holt Pačes věděl, že pro svou vlastní politickou kariéru bude potřebovat nejen Topola, ale i lidovce:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/estebak-musi-vratit-medaili-rozhodla-akademie.A070109_161929_domaci_nel
Ad 11:32 Posílám odkaz na jednu skutečně rigorózně udělanou studii na Coviod19 https://www.prolekare.cz/covid-19/testujme-s-rozumem-dlouhodobe-protilatky-proti-sars-cov-2-u-senioru-125253
Pro ty, co to v denním tisku přehlédli, upozorňuji, že všech 9 PCR pozitivních hrášů Slávie se zázračně uzdravilo, "...klinika testy nevyhodnotila správně..."
S očkováním se spěchá a všichni pouštěči hrůzy jsou povoláni do služby aby se to stihlo dokud je dostatečný počet lidí vyděšen. Až bude většina na...štvána, objednané injekce se sotva uvalí...
Dalibor Štys
Re: předsedkyně AV ČR prof. Eva Zažímalová postoupila Váš dotaz z 15.10. odboru komunikace AV ČR. Proto si Vám dovoluji sdělit následující: ..... Ing. Jan Martinek, poradce pro komunikaci
Zametač Martinek opět na scéně:
Jak a proč komunikovat vědu. Kromě dalších přednášel i Jan Martinek, který má bohaté zkušenosti z řady médií - mimo jiné České televize, televize Nova i TV3, kde byl ředitelem. V roce 2009 nastoupil na Akademii věd, kde se podílel na vzniku oddělení komunikace a změně komunikační strategie.
https://vedavyzkum.cz/z-domova/z-domova/science-comunnication-2020-jan-martinek-predstavil-pokrok-v-komunikaci-akademie-ved-cr
Ad Jan Martinek
Když vědecké výsledky nejsou, tak musí aspoň vypadat, že jsou. Zlaté heslo PR od dob Goebbelse - 100x opakovaná lež se stává pravdou.
Jan Martinek?
Cizopasník, jehož užitečnost pro vědu v libovolném vyhodnocení vyjde v záporných číslech.
Ne tak v očích Zažímalky, které slouží pro vymlžování z nepříjemných záležitostí typu zbořilizace na ÚEM.
Problém není Martínek, ale ten, kdo ho za ty bláboly platí.
21. prosince 2020 8:35 Problém jsou ty bláboly a pak až jejich autorka :-)
Vážení a milí kolegové,
s blížícími se vánočními svátky a koncem roku 2020 bych Vám ráda poděkovala za Vaši spolupráci a skvělé výsledky Vašich výzkumných projektů. Vážím si Vašeho pracovního úsilí o to více, že si uvědomuji, jak komplikované období teď všichni prožíváme. Museli jsme významně omezit pracovní a sociální kontakty, stejně jako naše běžné aktivity. S ohledem na epidemiologickou situaci jsme byli bohužel také nuceni zrušit veškeré celoústavní akce, a to včetně letošního vánočního večírku. Těším se na dobu, kdy všechna omezení opět pominou a kdy si budeme moci tuto nucenou přestávku ve společném setkávání vynahradit.
Dovolte mi, abych Vám touto cestou alespoň popřála krásné a klidné vánoční svátky, příjemně stráveného Silvestra, a hlavně hodně zdraví, štěstí, pohody a mnoho profesních i osobních úspěchů v příštím roce.
Miroslava Anděrová
(převzato z hromadného mailu bez souhlasu autorky)
k silvestru:
„Paní předsedkyně volbou dostala velmi silný mandát, dokonce jeden z nejsilnějších, který kdy předsedové Akademie měli. Zároveň bych chtěl ale zopakovat, co jsem jí řekl při předávání kytice, že spolu s kyticí přebírá na sebe i velkou zodpovědnost," řekl na tiskové konferenci místopředseda AV ČR Pavel Baran.
„Dámy a pánové, dovolte mi, abychom společně s ostatními místopředsedy osobně popřáli paní předsedkyni Evě Zažímalové k opětovnému získání důvěry členů Akademického sněmu a jsem velmi rád, že ji společně můžeme navrhnout prezidentovi České republiky ke jmenování předsedkyní Akademie věd ČR pro funkční období 2021 až 2025,“ řekl bezprostředně po oznámení výsledků volby místopředseda AV ČR Jan Řídký.
Kdo ? PhDr. Pavel Baran, CSc. ?
Už jste někdo viděl jeho habilitační práce, to snad není možný :-)
Pro ty neznalé : K materialistickému založení hodnot a k hodnotovým aspektům vědy : [Autoreferát kand. dis.] / Pavel Baran
Okomentovat