čtvrtek 3. září 2020

Roušky plné českých zmatků a nadějí americké chudiny

Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém. Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců. Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne. 


Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží. 
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky. Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši. 



A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže. 

Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic. 

P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.

Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...

4 964 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   4801 – 4964 z 4964
Anonymní řekl(a)...

Ad 24. října 2022 10:09
1) Řekl bych, že nejste právník. Já také ne.
2) Ten judikát se z mého pohledu týkal něčeho dost odlišného.
3) V klidu, soud v případě Zbořil sepíše své odůvodnění. Možná nesepíše, když před tím na UPOL odvolají od soudu Kubalu (a o to asi šlo, protože jinak je Zbořil u první instance v háji). Jsem optimista, tak snad sepíše.
4) Zbořil se může odvolávat a odvolávat. Postupně až třeba do Štrasburku. :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:14 Po celou dobou, co se bude Zbořil odvolávat, bude naše akademická sféra v situaci, že si nikdo netroufne upozornit na byť ten nejzjevnější podvod v publikaci. Když se zavedl kafemlejnek a peníze se rozdělovaly zcela mechanicky, jsem upozorňoval na to, že tím dáváme úplnou důvěru recenznímu řízení. Teď k tomu budeme mít rozsudek že to tak je podle práva.

Důsledkem může být až zrušení státního financování základního výzkumu. Až se někdo fakt naštve co za podvody se financuje. Díky páni excelenti.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

9:48 Však říká se, že těch trestních oznámení na to šlo několik, včetně jednoho přímo od univerzity, a to už je docela silný kafe.

Anonymní řekl(a)...

24. října 2022 10:38 ...judikát se z mého pohledu týkal něčeho dost odlišného...

sledujte body 32 az 35 judikatu

32. Podle § 183 odst. 1 tr. zákoníku jako trestný čin porušení tajemství listin a jiných dokumentů ...

...

35. Z uvedeného tedy vyplývá, že e-mailová zpráva je jiným dokumentem, a to dokumentem uchovávaným v soukromí ve smyslu § 183 odst. 1 tr. zákoníku...

Anonymní řekl(a)...

10:38 Pochybuju, že se bude Zbořil odvolávat. Spíš to vyhraje. Proto teď tolik řevu od Kubaly a jeho nohsledů, že rektor převzal zodpovědnost za výsledek. Myslím, že se jim to náramně hodí.

Anonymní řekl(a)...

Ad 24. října 2022 11:18
Váš právní výklad je dost humorný, soudy normálně použití pracovních mailů v určitých případech připouští (najděte si aktivně/aktivisticky/propagandisticky judikáty). Pokud by Zbořil vyhrával, tak by nebyl takový řev z excelentní strany na odvolání Kubaly a nemožnost použití "kompromitujících" mailů jako důkaz. :-) Rozsudek se totiž už zveřejnit může, ne? ;-)

Předložené důkazy pak dle mého názoru významným způsobem mění náhled na některé části žaloby, např. ukazují, že dopis ex-rektora Millera, který je žalobcem prezentován jako přiznání pochybení ze strany univerzity, ve skutečnosti vznikal v součinnosti s žalobcem, u jednoho ze svědků, dr. Navaříka, pak mám důvodné podezření, že před soudem svědčil křivě. Další detaily, s ohledem na to, že soudní řízení stále probíhá, si dovolím nekomentovat.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/23/proslov-k-senatorum-akademickeho-senatu-univerzity-palackeho-v-olomouci/

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:18 Uteč kdo můžeš !

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

24. října 2022 11:56 Váš právní výklad

nejde o vyklad muj, jde o vety soudce NSS JUDr. Vladimira Veseleho. A v justici plati, ze "vetsi bere" ;-)

https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nscr/6-tdo-148-2021


Anonymní řekl(a)...

Ad 24. října 2022 12:20
Prostě jiný případ v jiné souvislosti. Stěžujte si na lampárně, soud v případě Zbořil čtení prostě a jednoduše umožnil, takže se Kubala ničeho protiprávního nedopustil.

Podejte trestní oznámení na Kubalu stylu:
Doc. Kubala se dopustil trestného činu tím, že u soudu citoval z mailů, kde "bylo soudem vyhlášeno usnesení, že důkazy budou provedeny s tím, že o tom, zda budou požity v rámci řízení, bude rozhodnuto v rámci konečného rozhodnutí".

Humor. Už to trestní oznámení někdo podal? :-)

Anonymní řekl(a)...

a vy jste si nikdo nevšimli toho, že soudce uvedl, že teprve rozhodne, jestli budou použity?

Anonymní řekl(a)...

24. října 2022 12:40 ...se Kubala ničeho protiprávního nedopustil...

Rektorat UP je nazoru jineho ;-)


https://www.dzurnal.cz/wp-content/uploads/2022/10/Navrh-na-odvolani-dekana-PrF-UP-pana-doc.-RDNr.-Martina-Kubalu-Ph.D..pdf



Anonymní řekl(a)...

Soudce rozhodl, že se maily v danou můžou použít jako důkaz ("důkazy budou provedeny"), může se tak u soudu zaznít jejich obsah, to je přece "směroplatné".
Dál soud teprve rozhodne, jestli budou maily použity v rámci konečného rozhodnutí ("s tím, že o tom, zda budou požity v rámci řízení, bude rozhodnuto v rámci konečného rozhodnutí"). Tím bych řekl, že jde o to, jestli v mailech nejsou jenom nějaké irelevantní nesmysly co se kauzy netýkají. No a tenhle fakt soud nemůže zjistit bez toho, aby je připustil jako důkaz.

Iura novit curia (lat., česky „soud zná právo“), takže právo pro tento případ soud vyložil tímto způsobem a použití mailů jako důkaz umožnil.

Anonymní řekl(a)...

24. října 2022 13:02

nejpozdeji na nejvyssim soudu pouziti nelegalne ziskanych e-mailu zakazou, a vrati to zpatky na okres

Anonymní řekl(a)...

Právní názor rektorátu, nás, vládních expertů, profesorů, docentů, jedné strany, protistrany je irelevantní a nemá to na probíhající soud žádný vliv, protože pravomoc výkladu má v tuto chvíli soud. Můžou se pak všichni leda odvolávat.

Anonymní řekl(a)...

Ad 24. října 2022 13:07
Ano, ovšem to nic nemění na mém příspěvku "24. října 2022 13:08". Navíc už bude dál k dispozici odůvodněný rozsudek soudu první instance. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Univerzita trestní oznámení na Kubalu podala, takže nemá cenu tady plkat ale nutno vyčkat jak to dopadne

Anonymní řekl(a)...

Ad 24. října 2022 13:35
A to trestní oznámení na Kubalu obsahuje i sekci "snížení bezpečnosti práce díky zastavenému úklidu hajzlíků na centrech" podle bodu 5? Když už komedie, tak aspoň pořádná! :-)

https://www.dzurnal.cz/wp-content/uploads/2022/10/Navrh-na-odvolani-dekana-PrF-UP-pana-doc.-RDNr.-Martina-Kubalu-Ph.D..pdf

Anonymní řekl(a)...

Že by? Pokud dostane jako trest veřejné práce tak může ty záchodky pucovat

Anonymní řekl(a)...

Aby ale jeho milá tvář u CATRIŇáků nezvyšovala množství průjmů a nevolností, to by pak měl dost náročný :o)

Anonymní řekl(a)...

Každopádně by přítomnost Kubaly na záchodcích Podvodníkova razantně zvýšila úroveň morálky na Catrin.

Anonymní řekl(a)...

19:12 Jakože by člověk odsouzenej za trestnou činnost zvýšil morálku mezi lidmi, kteří před soudem nikdy nestanuli a trestnou činnost nepáchali. Vskutku originální úvaha... :o)

Anonymní řekl(a)...

20:08 Naopak, takových bylo - viz třeba Havel.

Anonymní řekl(a)...

Jakože Kubala je nový Havel? Ten se musí v hrobě obracet za takový srovnání! xD

Anonymní řekl(a)...

Kubala je v hrobě? Nebo chcete říci, že Kubalovi oponenti trpí jako Havel? :-)

Anonymní řekl(a)...

Re: nejpozději však do 1 roku ode dne, kdy takový důvod k výpovědi vznikl ....
To ignorování Zákoníku práce rektorem je tady zase:

Je pravda, že o přístupu děkana Kubaly k emailům jeho bývalého podřízeného (pana Zbořila) 
víte již více než rok?
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/21/otevreny-dopis-rektorovi-univerzity-palackeho-v-olomouci/

Rektor byl o tom, že e-maily disponuji a hodlám je použít u soudu, informován krátce po svém nástupu do funkce, tedy před bezmála rokem a půl ...
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/23/proslov-k-senatorum-akademickeho-senatu-univerzity-palackeho-v-olomouci/

Řekla bych, že jsou pro p. rektora jen dvě možná vyústění:
Rezignace nebo defenestrace.
To jsme to teda na UPOLu zásluhou těch psychopatů z Catriny dopracovali.

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 13:01 ...nejpozději však do 1 roku ode dne...

dle rektoratu je problematicke Kubalovo jednani pokracujici prinejmensim do 20.9.2022

https://www.dzurnal.cz/wp-content/uploads/2022/10/Navrh-na-odvolani-dekana-PrF-UP-pana-doc.-RDNr.-Martina-Kubalu-Ph.D..pdf

Anonymní řekl(a)...

Za toto určitě potrestán nebude nikdo. A Kubalu obviňují že stejné věci, masivní únik dat... :-)

15:53 (web novinky.cz v rubrice "Stalo se")
Únik dat: Na internet unikla data 65 000 firem a institucí včetně dat některých organizací z ČR. Únik se pravděpodobně týká ministerstva vnitra, financí či VZP.

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 16:10 ...únik 2,4 terabytů dat ze serveru společnosti Microsoft ...

jeden z komentaru na iDnes: Data jen tak sama od sebe neunikají ;-)

https://socradar.io/sensitive-data-of-65000-entities-in-111-countries-leaked-due-to-a-single-misconfigured-data-bucket/

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/internet-unik-dat-firmy-instituce-ministerstvo-vnitra-financi-vzp.A221025_155936_domaci_remy

Anonymní řekl(a)...

Kubalovi žádná data neunikla.

Anonymní řekl(a)...

Ad Kubalovi žádná data neunikla.
A jak je to pěkně napsané... :-)

Za výpovědí pro děkana Přírodovědecké fakulty Martina Kubalu je masivní únik informací, který nyní musí univerzita řešit. Kubala u soudu vytáhl informace z interní pracovní pošty kolegů. Univerzita se obává obrovských pokut.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-masivni-unik-informaci-na-univerzite-palackeho-proto-rektor-vyhodil-dekana-216065

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 17:14 ...žádná data neunikla...

on jen pri tisku cizich e-mailu ztratil flesku

Anonymní řekl(a)...

Ona unikla: k němu. Nemá právo je mít. Už ani nemůže tvrdit, že je má kvůli soudnímu sporu, když mu bylo odebráno oprávnění UP u soudu zastupovat. On je tou neoprávněnou osobou. Drží je nelegálně. Čím víc si to bude svou arogancí zhoršovat, tím má větší šanci jít sedět...

Anonymní řekl(a)...

Kubala při tisku cizích e-mailu, které soud povolil provést jako důkaz v soudním řízení, ztratil flesku ze které žádná data nikam neunikla.

Dokazování v občanském soudním řízení
V občanském soudním řízení mají všechny strany sporu důkazní povinnost, musí tedy k prokázání svých žalobních tvrzení navrhovat důkazy (tzv. unést důkazní břemeno). O tom, které z nich se provedou, rozhoduje soud, navíc v nesporných řízeních musí provést i jiné, než které jsou navrženy, pokud je to nutné k prokázání skutkového stavu věci.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dokazov%C3%A1n%C3%AD

Anonymní řekl(a)...

Ad 25. října 2022 18:29
Data? Jaká data? Flashka je dávno několikrát přepsaná, žádná data nemám. :-)

Anonymní řekl(a)...

Ještě když tak olomoučtí excelenti ječí kvůli "svým" barákům center, tak bych se logicky ptal, jestli jsou opravdu postavené v souladu s projektovou dokumentací (na kterou dostali dotaci). :-)

Anonymní řekl(a)...

17:16 nesmysl. Požádal o Zbořilovu pracovní poštu se zdůvodněním potřeby získat informace pro soudní spor, který inicioval podvodník Zbořil a dostal ji.

Anonymní řekl(a)...

Ad 25. října 2022 19:40
Samozřejmě souhlasím, ale psal jsem v 16:10 "A Kubalu obviňují že stejné věci, masivní únik dat", kde jsem doložil v 17:16 článek, kde ho obviňují. Je psaný Ondřejem Koutným.

Z diskuze u článku, cituji bez úprav:
Ivo Chamrád
Nelzobte se, ale po přečtení článku mám pocit, že pánové redaktoři Mačí a Koutník neodvedli úplně dobrou práci.

Za prvé titulek Masivní únik informací na Univerzitě Palackého a v článku se dozvídáme, že šlo o "obsah mailů děkan Kubala použil jako zástupce univerzity ve sporu o ušlou mzdu s vědeckým pracovníkem CATRIN Radkem Zbořilem". Jedná se tedy opravdu o únik informací, když je zástupce dané orgainzace jejím jménem používá v rámci soudního řízení? A navíce MASIVNÍ, když jde o jdenoho člověka?

Jakub Kmec
Tak ono se stačí podívat, kdo je jedním z autorů článků. Pan Ondřej Koutný je bývalý student docenta Šaradína, jehož manželka je PR koordinátorkou catriny. A už kdysi v souvislosti vzniku catrin se tady od pana Koutného objevil článek, který byl značně pro-catrin a až nechutným způsobem dělal z PřF největší peklo na Zemi

https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/domaci-masivni-unik-informaci-na-univerzite-palackeho-proto-rektor-vyhodil-dekana-216065

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 19:40 ...potřeby získat informace pro soudní spor...

zvlastni cinnosti UP je vest soudni spory se zamestnancem s vyuzitim soukrome korespondence mezi zamestnancem a statutarnim zastupcem zamestnavatele (= rektorem) ? 😳 To nemuzete myslet vazne ...

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 19:46
* Je psaný samozřejmě Ondřejem Koutníkem, zmátla mě diskuze s chybou.

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 20:10
Zvlastni cinnosti UP je vest soudni spory a používat důkazy, které soud povolí použít! :-)

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 19:40

a v mezicase nejv. soud rozhodl, ze takoveto pouziti soukrome posty zamestnance je nelegalni (s typickou pokutou nekolik desitek tisic za kazdy e-mail) 😉

Anonymní řekl(a)...

Ad 25. října 2022 20:13
Ať si to laskavě vyřeší soudy mezi sebou a netahají do toho Kubalu. ;-)

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 20:16

Kubala s UP jen zaplati tu pokutu 😉

Anonymní řekl(a)...

Neměl by to zaplatit soud, který čtení umožnil? ;-) Jinak ten 100 * opakovaný nevhodně použitý judikát stejně řeší něco jiného, tak se právníci můžou dohadovat.

Anonymní řekl(a)...

20:18 Kubala už na UP dávno nebude. Pokutu zaplatí UP. Kubala se ale možná ještě nejakou dobu bude "bavit" soudy, tentokrát by to ale bylo jako obžalovaný z trestné činnosti.

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 21:00 ... Kubala už na UP dávno nebude...

typicky soudni spor stran duplicitniho postu dekana se tahne prinejmensim nekolik let. Na PF by mohli vykladat

Anonymní řekl(a)...

21:00 Jo takových pseudoinformací už bylo... viz zmrdičlánky v Hanáckých novinkách - třeba:
https://hanackenovinky.cz/2021/11/chystaji-se-volby-dekana-prirodovedecke-fakulty-kubala-uz-pry-nechce-kandidovat

Anonymní řekl(a)...

25. října 2022 20:20 ...nevhodně použitý judikát...

s takovou argumentaci to ma Kubala u nejv. soudu prohrane uz predem

Anonymní řekl(a)...

Ten judikát opravdu neřeší situaci povoleného přístupu do e-mailu zaměstnance zaměstnavatelem. Ochrana "listovního tajemství" totiž není u pracovních mailů absolutní. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je tak všechno, co můžete. :-)

Anonymní řekl(a)...

8:35 A co když má například email předmět "důvěrné"?

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 9:05
Řekl bych, že pokud po slově důvěrné pokračuje předmět mailu spojením "zpráva o lékařském stavu zaměstnance", tak je to něco dost jiného, než když vypadá například jako "Důvěrné - zprava o možnostech financování vědeckého centra co se osamostatní od fakulty".

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 8:35 ...situaci povoleného přístupu ...

takze znovu body 32 az 35 judikatu 6 Tdo 148/2021 (= Usnesení NS ze dne 21.04.2021 = z doby, kdy uz Kubala ty emaily mel)

32. Podle § 183 odst. 1 tr. zákoníku jako trestný čin porušení tajemství listin a jiných dokumentů uchovávaných v soukromí se posoudí jednání toho, kdo neoprávněně poruší tajemství listiny nebo jiné písemnosti, fotografie, filmu nebo jiného záznamu, počítačových dat anebo jiného dokumentu uchovávaného v soukromí jiného tím, že je zveřejní, zpřístupní třetí osobě nebo je jiným způsobem použije.

...

35. Z uvedeného tedy vyplývá, že e-mailová zpráva je jiným dokumentem, a to dokumentem uchovávaným v soukromí ve smyslu § 183 odst. 1 tr. zákoníku, neboť každá e-mailová schránka, do níž jsou doručovány zprávy, je chráněna jedinečným přístupovým heslem a samotné e-maily jsou uchovávány na serverech, ke kterým nemají neoprávněné osoby přístup....

+ instrukce Papouskove "...do e-mailů nemá zaměstnavatel vůbec oprávnění nahlížet..."

Anonymní řekl(a)...

Ale no tak.

Za jakých podmínek je možné kontrolovat e-maily zaměstnance?

v případě, že je potřeba zjistit i obsah zpráv, musí k tomu být závažné důvody (například bezprostřední ohrožení majetkových zájmů zaměstnavatele),

https://www.epravo.cz/top/clanky/za-jakych-podminek-je-mozne-kontrolovat-e-maily-zamestnance-107090.html

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 9:56

na stejnem odkazu (z 16. 3. 2018) pisou

zaměstnanec by měl být o možnosti monitoringu předem informován (např. vnitřním předpisem) + bude zajímavé sledovat, jak se bude právní úprava a rozhodovací praxe soudů v této věci dále vyvíjet ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 10:05
JJ, zajímavě se tam melou dvě věci - ochrana soukromí zaměstnance a ochrana zaměstnavatele. ;-) Ovšem je vidět, že Kubala nelhal ve svém vyjádření:

Soudce provedení důkazů připustil, z čehož plyne, že na použití e-mailů v daném soudním sporu a priori neshledává nic nezákonného.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/23/proslov-k-senatorum-akademickeho-senatu-univerzity-palackeho-v-olomouci/

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 10:10

Kubalovi cteni soukromych e-mailu zakazala Papouskova, a pouziti cizich "dokumentu uchovávaných v soukromí" je trestne dle § 183 odst. 1 tr. zákoníku.

A protoze Kubala v teto trestne cinnosti ocividne planoval pokracovat, postavil ho rektor mimo funkci

Anonymní řekl(a)...

Ad Čteni soukromých e-mailu zakázala Papoušková.
Ironie - Takže paní Papoušková musí zajít za soudcem a NAKÁZAT mu, aby obsah těch soukromých mailů okamžitě vyškrtl ze spisu. Soudce musí poslechnout, protože paní Papoušková je ta jediná správná vykladačka zákona a je dokonce z univerzity! ;-)

Autonomnost a nezávislost soudní moci je proto také jedním ze základních znaků moderního právního státu a její výkon je pak díky tomu ovládán určitými obecnými zásadami: soudní moc vykonávají nezávislé soudy prostřednictvím nezávislých a nestranných soudců každý se u soudu může domáhat stanoveným postupem svého práva.

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 10:28

u elektronickych souboru plati, ze co jednou odeslo do sveta, to uz zpatky na server nevratite.

Zde ALE debatujeme o tom, zda k zverejneni "dokumentu uchovávaných v soukromí" mel Kubala opravneni od svych nadrizenych (zde Papouskove), dle internich pravidel UP ci dle zakona, a nemel ani jedno ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 10:48
O přístupu dle zákona (což je v tomto případě nejvyšší instance, ostatní jsou podřízené) rozhoduje pouze a jedině soud. Už rozhodl v neprospěch Kubaly? Zatím jsem zaregistroval, že použití mailů v řízení se Zbořilem povolil. A zhodnocovat povahu mailu čtením zaměstnavatel může. Prostě si Kubala z toho množství mailů vyfiltroval pár zajímavých a ty "v omezeném a přiměřeném rozsahu, který odpovídá sledovanému účelu a cíli kontroly" prozkoumal. Kde je tedy porušení zákona? ;-)


3) monitoring by měl být prováděn v omezeném a přiměřeném rozsahu, který odpovídá sledovanému účelu a cíli kontroly,

5) v případě, že je potřeba zjistit i obsah zpráv, musí k tomu být závažné důvody (například bezprostřední ohrožení majetkových zájmů zaměstnavatele),

e-mail soukromé povahy doručený na pracovní či soukromou e-mailovou adresu zaměstnance není zaměstnavatel oprávněn přečíst (popř. dočíst, pokud již se čtením započal v rámci posouzení, o jaký druh e-mailu se jedná) či dokonce vyřídit, může však po zaměstnanci požadovat, aby tuto korespondenci z e-mailové schránky odstranil, případně vyřídil mimo pracovní dobu.


https://www.epravo.cz/top/clanky/za-jakych-podminek-je-mozne-kontrolovat-e-maily-zamestnance-107090.html

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 11:00 ...nejvyšší instance...

= nejvyssi soud CR, a ten slovy JUDr. Vladimira Veseleho vyhlasenymi dne 21.04.2021 rozhodl :

32. Podle § 183 odst. 1 tr. zákoníku jako trestný čin porušení tajemství listin a jiných dokumentů ...

...

35. Z uvedeného tedy vyplývá, že e-mailová zpráva je jiným dokumentem, a to dokumentem uchovávaným v soukromí ve smyslu § 183 odst. 1 tr. zákoníku...

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 11:00

a BTW autor Vami citovaneho clanku z 16. 3. 2018 vliv budoucich judikatu na problematiku soukromych souboru sam predvida ;-) :

Vzhledem ke zvyšujícímu se důrazu na ochranu osobních údajů (např. GDPR[6]) a ochranu soukromí je třeba, aby zaměstnavatel věnoval nastavení systému monitoringu e-mailů zaměstnanců náležitou pozornost, při respektování výše uvedených zásad však může související rizika účinně eliminovat. V každém případě bude zajímavé sledovat, jak se bude právní úprava a rozhodovací praxe soudů v této věci dále vyvíjet.

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 12:06 - Irelevantní, protože rozhoduje soudce v daném případu (a jak známo "soud zná právo"), viz

Spory o odposlechy v kauze takzvaných poslaneckých trafik, kde je stíhaný i expremiér Petr Nečas, pokračují. Česká televize zjistila, proč soudkyně Helena Králová označila některé odposlechy v kauze za nezákonné. Tvrdí, že nebyly dostatečně odůvodněné.

„Státní zastupitelství nemá pochyb o zákonnosti pořízených odposlechů. Máme za to, že jak podané návrhy soudu, tak vlastní příkazy soudů mají všechny náležitosti, které vyžaduje trestní řád,“ říká státní zástupce Rostislav Bajger s tím, že si chce počkat na odůvodnění Králové při projednávání samotné trestní kauzy.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2491216-proc-soudkyne-kralova-oznacila-odposlechy-za-nezakonne-vnima-je-jako-neoduvodnene

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 12:11

jo, kdyby si Kubala nehral na vysetrovatele, ale predal to "organum", to by byla uplne jina pohadka

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 12:11 ...rozhoduje soudce v daném případu...

...Mají-li tedy soudy nižších stupňů v obdobných věcech odlišný názor od dřívější judikatury Nejvyššího soudu, mohou se v takovém případě od judikatury Nejvyššího soudu odchýlit, ale jen za podmínky, že své rozhodnutí pečlivě zdůvodní, tj. z jakého důvodu se neztotožňují s právními závěry dřívějšího rozhodnutí Nejvyššího soudu a uvést k tomuto přesvědčivé argumenty...

https://www.bcak.cz/nekolik-poznamek-k-zavaznosti-soudni-judikatury-v-ceskem-pravu/

Anonymní řekl(a)...

Jj vyšetřovatel, žalobce, soudce i vykonavatel rozsudku v jedné osobě

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 12:11
Nojo ale nahlížení do pracovních emailů zaměstnance zaměstnavatelem je něco jiného, než odposlechy. O těch dejte info spíš Zbořilovi a Otyepkovi.

Anonymní řekl(a)...

Ad ...rozhoduje soudce v daném případu...

Však také Králová rozhodla špatně. A Bajger si stejně leda mohl počkat na odůvodnění Králové, nic s tím nenadělal. Tady si počká na odůvodnění Zbořil.

A nepřipadá vám trochu zvláštní, aby zaměstnanec mohl psát cokoli (s odvoláním na listovní tajemství) bez možnosti kontroly zaměstnavatelem (jehož jménem a za jehož peníze píše - to je totiž ta druhá část mailové adresy, za zavináčem). Tak bych to odůvodnil já, neprávník. ;-)

A vzhledem k rychlé akci excelentů kolem odvolání Kubaly z případu asi vše bylo právně v pořádku. :-)

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 13:13

holt Listina základních práv a svobod

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 13:24

Řekl bych trochu předpjatý výklad "Listiny základních práv a svobod".

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.“ - John Stuart Mill.

Anonymní řekl(a)...

* přepjatý výklad

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 13:37

Čl. 13

Nikdo nesmí porušit listovní tajemství ani tajemství jiných písemností a záznamů, ať již uchovávaných v soukromí, nebo zasílaných poštou anebo jiným způsobem, s výjimkou případů a způsobem, které stanoví zákon. Stejně se zaručuje tajemství zpráv podávaných telefonem, telegrafem nebo jiným podobným zařízením.

http://zakony.centrum.cz/listina-zakladnich-prav-a-svobod/

Anonymní řekl(a)...

Ad S výjimkou případů a způsobem, které stanoví zákon.

Což kontrola zaměstnance samozřejmě je, pokud zaměstnavateli hrozí citelná finanční ztráta. Tak co se tady řeší? ;-)

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 14:03

mate na mysli JINY zakon nez zakonik prace?

Anonymní řekl(a)...

10:48 Je prorektorka jeho nadřízená? Vždyť se tvrdí, že ani rektor není...

Anonymní řekl(a)...

14:03 Jaká ztráta?
Buď mu ta ušlá mzda náleží a má ji dostat = žádná ztráta, jen spravedlnost.
Nebo mu ta ušlá mzda nenáleží a zaplatí soudní výlohy = žádná ztráta, jen spravedlnost.

I když v tom prvním případě by vlastně ztráta byla = zbytečné soudní výlohy a úroky. Tuhle škodu by ale způsobil děkan.

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 17:09 ...ušlá mzda...

Ten zariovy soud s citaci e-mailu je o uslou mzdu (tj. nejspis o platnost/neplatnost vypovedi)?

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 17:09 + 26. října 2022 17:25 Jaká ztráta?

Existuje i nehmotná ztráta, například ztráta reputace (PřF UP). Navíc s výdajem za ušlou mzdu Zbořila se už v rozpočtu dál nepočítalo, takže pokud byl propuštěn protiprávně = samozřejmě finanční ztráta.
Hádají se nám tak před soudem vesele dva subjekty a soud v důkazní nouzi povolil pro dokázání stanoviska děkana použít pracovní maily. A Zbořil je celkem v ...... (a Navařík je už pomalu prokazatelně soudem uznaný lhář), tak všichni společnými excelentními silami spolu s rektorem vyhodili z případu Kubalu za "masivní únik informací" (řekl bych hlavně za únik informací co se nehodil do krámu excelentům). To se kolem toho muselo tady tolik debatit s odkazy na judikáty a "Listinu práv a svobod"? :-)

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 18:29

na zaklade jakeho zakona se Kubala k tem soukromym e-mailum (= pres 13. clanek Listiny základních práv a svobod ;-) ) dostal?

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 18:29

BTW, jak muze korespondence mezi (ex)rektorem a Zborilem ovlivnit spor o opravnenost/neopravnenost vypovedi (a zakonnost jejich duvodu)?

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 18:36
To mohl řešit soudce na návrh protistrany než maily povolil přečíst. Pokud Kubala něčím porušil zákon, tak předpokládám že maily budou vyškrtnuty ze spisu a OČTŘ můžou zahájit řízení proti Kubalovi a vše opět skončí u soudu. Opravdu, nezajímá mě ten jejich právní formalismus vůbec, je to věc probíhajícího soudního řízení a soudu, "co zná právo". ;-) Na rozdíl od zdejších "právníků amatérů" (kam patřím i já).

Anonymní řekl(a)...

A závěrečné shrnutí:
Několik e-mailů skutečně bylo použito, avšak výhradně v záležitostech souvisejících s daným soudním řízením a rozhodně nebyly nikde zveřejňovány (obsah soudního spisu je přístupný jen účastníkům řízení).

Co se týče otázky legálnosti celého procesu dokazování e-mailovou komunikací, tak jedinou autoritou pro výklad zákona je soud. Soudce provedení důkazů připustil, z čehož plyne, že na použití e-mailů v daném soudním sporu a priori neshledává nic nezákonného.

Předložené důkazy pak dle mého názoru významným způsobem mění náhled na některé části žaloby, např. ukazují, že dopis ex-rektora Millera, který je žalobcem prezentován jako přiznání pochybení ze strany univerzity, ve skutečnosti vznikal v součinnosti s žalobcem, u jednoho ze svědků, dr. Navaříka, pak mám důvodné podezření, že před soudem svědčil křivě. Další detaily, s ohledem na to, že soudní řízení stále probíhá, si dovolím nekomentovat.


https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/23/proslov-k-senatorum-akademickeho-senatu-univerzity-palackeho-v-olomouci/

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 18:47

takze Kubala a jeho obhajci Listinu základních práv a svobod, resp. jeji mozne poruseni v cl. 13 ze strany UP "neresi"?

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 18:52
Znovu a po stopadesáté. Řešit porušení Listiny základních práv a svobod, resp. její možné porušení v čl. 13 může řešit pouze soud (respektive OČTŘ). Buď kvůli nějakému oznámení, nebo v některých případech i "proaktivně". Být Kubalou nebo jeho obhájcem, tak bych reagoval - dokažte, dejte mě za to klidně k soudu (což se vám asi nepodaří, ale přeji hodně štěstí).

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 18:58

jste na debatnim foru, kde mohou debateri "resit" cokoliv 😉.

Proto opakuji dotaz: znaji Kubalovi zastanci zakon, na jehoz zaklade si UP a Kubala mysleli, ze mohou porusovat cl. 13 LZPS ?

Anebo ten zakon neznaji, ale je to "nasinec", kteremu odpustime (na rozdil od rektora UP) cokoliv, vcetne porusovani ustavnich zakonu?

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 19:18
A znovu. Znáte prostý fakt, že porušení zákona (a hlavně výklad zákona) řeší soud? Znají Kubalovi protivníci prostý fakt, že mají na něj podat trestní oznámení a dostat ho za to k soudu (kde se vše kvalifikovaně rozebere)? Se sporem o neplatnost výpovědi Zbořila moc neuspěli, tak to můžou zkusit jinak. Nebo jim v nejlepším případě OČTŘ celé oznámení s LZPS hodí na hlavu. ;-)

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 19:23

takze Kubalovym fandum to nevadi 😳

Anonymní řekl(a)...

19:18 Co to je za zmatek, jaký spor o neplatnosti výpovědi Zbořila, výpověď přece dostal Kubala? A ta je platná dokud ji na základě Kubalovy žaloby, kterou chce podávat, nezruší soud.

A trestní oznámení na Kubalu už podala UP. Pokud ho na základě trestního oznámení někdo dostane k soudu, tak to nebudou "jeho protivníci", ale státní zástupce na základě šetření policie. Anebo to policie odloží

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 19:38 ...jaký spor o neplatnosti výpovědi Zbořila...

dle prispevku vyse je to (= financni nahrady za neopravneny vyhazov) UDAJNE (?) predmet sporu PrifUP vs Zboril (= sporu, kde se v zari 2022 cetly Zborilovy soukrome emaily s rektorem UP)

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 19:38 ...Anebo to policie odloží...

v pripade poruseni ustavnich prav se da odvolavat doslova az do Bruselu 😉

https://ec.europa.eu/info/aid-development-cooperation-fundamental-rights/your-rights-eu/how-report-breach-your-rights_cs

Anonymní řekl(a)...

akademický senát přf dnes o návrhu rektora na odvolání děkana Kubaly nejednal z důvodu nedodání podkladů nutných pro jeho projednání.

https://www.prf.upol.cz/o-fakulte/fakultni-organy/akademicky-senat/#c49986

Anonymní řekl(a)...

Ad 26. října 2022 19:38
A trestní oznámení na Kubalu už podala UP nebo rovnou její excelentní bojová jednotka Catrin (=>jeho protivníci)? :-)) Vona ta policie, státní zástupce (OČTŘ) často jednají pouze na něčí podnět. A v případě porušení ústavních práv se dá odvolávat doslova až do Bruselu (máte i Štrasburk s mezinárodním EU soudem, proč do Bruselu?), kde to můžou hodit dotyčnému na hlavu stejným způsobem za 10 let (až se pěkně absolvuje celé kolečko všech odvolání a dovolání).

Nemo iudex sine actore (doslova: žádný soudce bez žalobce), nullo actore, nullus iudex (doslova: není-li žalobce, není ani soudce) a nulla iurisdictio sine actione (doslova: žádné soudní řízení bez žaloby) je latinské právní rčení, které vyjadřují zásadu sahající až do římského práva, uplatňovanou i v dnešních právních systémech: zásadu poptávky, důsledek obecnější zásady dispozice. Jde o stejný princip, který vyjadřuje rčení ne procedat iudex ex officio („soudce nejedná bez úředního pověření“).

Podle této zásady může soud zahájit proces pouze na žádost strany, která se v civilním procesu nazývá žalobce, který tak uplatní žalobu proti druhé straně, žalovanému civilním procesu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Nemo_iudex_sine_actore

Anonymní řekl(a)...

19:52 Pokud vím, Zbořil žaluje UP, protože mu Kubala jako zaměstnavatel pokrátil mzdu, prý neoprávněně. Dokazovat oprávněnost rozhodnutí u soudu musí zaměstnavatel, což může být obtížné. Těžko mu v tom pomůžou nějaké emaily, které získal až expost.

Anonymní řekl(a)...

Trestní oznámení na Kubalu podala UP, dyť to rektor říkal do médií. A trestní oznámení nevede k civilnímu procesu...

Anonymní řekl(a)...

Ad trestní oznámení nevede k civilnímu procesu...

Pracovně-právní vztahy neřeší trestní oznámení (kontrola pracovních mailů bude těžko trestný čin). Pokud se najde mrtvola s nožem v zádech, tak se trestní řízení rozjede automaticky. Pokud nějaký excelent podá trestní oznámení s pouhým podezřením na trestný čin typu koukli mi do mailu a já se můžu z toho zbláznit, tak se může rozjet nebo ho může policie odložit (ovšem bez podnětu by se nedělo nic). A to řvaní o "strašlivém hromadném úniku mailů použitých u soudu" dopadne určitě dobře. ;-) Psal jsem tak hlavně o "něčím podnětu" k soudu, bez kterého se jinak nejedná.

Anonymní řekl(a)...

A pokud Kubala nechce vrátit flašku jak ho na senátu opakovaně vyzývali, neplní pokyny a nespolupracuje na řešení problému se zaměstnavatelem tak ho musí rektor vyhazovat/odvolávat jinak přebere odpovědnost za případný průser sám. Včetně trestní odpovědnosti. Toť úděl statutárního zástupce.

Anonymní řekl(a)...

Děkan nemá přímého nadřízeného rektora, protože samospráva, volby a senát fakulty (kterému se zodpovídá a který ho odvolává). Vyřešte si to konečně ve VŠ zákoně, je v tom bordel. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ta prorektorka právnička evidentně chápe, že musí poslouchat a spolupracovat a nic se jí nestalo kromě pár dní neplacené dovolené, které si radši vzala...

Anonymní řekl(a)...

Souhlasím že bordel ve VŠ zákoně, ale výpověď se dává podle zákoníku práce. A pracovní smlouvu s děkanem uzavírá rektor.

Anonymní řekl(a)...

Nevím jestli děkana rektor musí taky odvolat než ho vyhodí z PP, ale evidentně se to snaží stihnout ve výpovědní lhůtě

Anonymní řekl(a)...

Ad A pracovní smlouvu s děkanem uzavírá rektor.

Proboha, vždyť i MŠMT řeklo, že se tímto způsobem nedá děkan (jako volená funkce) odvolat a "poníženě" poslali návrh na akademický senát fakulty.

http://www.dzurnal.cz/wp-content/uploads/2022/10/Navrh-na-odvolani-dekana-PrF-UP-pana-doc.-RDNr.-Martina-Kubalu-Ph.D..pdf

Anonymní řekl(a)...

Nevím co řeklo ministerstvo ale pokud Kubalu rektor odvolá přes senát univerzity, tak se ho zbaví o dost dřív než uplyne výpovědní lhůta. Senát fakulty se může k odvolání vyjádřit, ale o ničem nerozhoduje

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 20:33 ...kontrola pracovních mailů bude těžko trestný čin...

vs judikat NS ;-) a v soucasnosti obvykla sazba pokuty 30k/email pro prestupnika (=fyzickou osobu, ktera si email precetla a neopravnene "uzila")

Anonymní řekl(a)...

Máte to i na wiki. ;-)

Rektor může dle zákona odvolat děkana z vlastního podnětu, a to pouze po předchozím vyjádření akademického senátu fakulty a se souhlasem akademického senátu veřejné vysoké školy v případě, kdy děkan závažným způsobem neplní své povinnosti nebo závažným způsobem poškozuje zájem vysoké školy nebo fakulty. Funkční období děkana v ČR je čtyřleté a jedna osoba může tuto funkci vykonávat na téže fakultě nejvýše dvě po sobě bezprostředně jdoucí funkční období.

https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bkan

Samotný akt takzvané výpovědi považuji za zmatečný, neboť děkan fakulty je do funkce jmenován, a odvolán může být jen zákonem vymezenou procedurou, která však rektorem nebyla respektována a věřím, že postup rektora bude nezávislými soudy nepochybně shledán protiprávním. Totožný názor na tuto problematiku, totiž že postup rektora je protiprávní, zaujmula Legislativní komise AS PřF UPOL a také právní odbor MŠMT.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/23/proslov-k-senatorum-akademickeho-senatu-univerzity-palackeho-v-olomouci/

Anonymní řekl(a)...

Ano, kontrola pracovních mailů bude těžko trestný čin... Jinak by je soud nedovolil použít v jednání. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Vsak senát fakulty se dnes vyjádřil. Odmítl se tím zabývat. To je taky vyjádření. Zákon neříká, že se to musí věcně projednat.

Anonymní řekl(a)...

Soud řekl, že o použití teprve rozhodne.

Anonymní řekl(a)...

Já bych řekl, že "odmítl se tím zabývat" se rozhodně NEROVNÁ vyjádření. Spíš tím fakultní senát říká, že je to naprostá blbost. To máte stejné, jako kdyby policie se odmítla zabývat trestním oznámením a rovnalo se to vyjádření, že trestní oznámení má nějaký smysl a je "směroplatné". ;-)
Ne, soud řekl že relevanci mailů posoudí až na závěr.

Anonymní řekl(a)...

Senát se tím neodmítl zabývat, ale odročil jednání na další zasedání s žádostí o další materiály od rektora.

Anonymní řekl(a)...

Já mylsím, že to vyjádření je. Nikde není uvedeno, jakou má mít formu.
Takže se může vesele odvolávat.

Anonymní řekl(a)...

Ad Takže se může vesele odvolávat.

Posouzení tohoto odvolávání naštěstí není jen na vás, ale na právnících, odborech MŠMT atp. ;-)

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 22:07 ...odborech MŠMT...

empirie soudnich sporu pri problematickem jmenovani/odvolavani dekanu v Olomouci a Ostrave naznacuje, ze MSMT se do veci obvykle nezapojuje 😉

Anonymní řekl(a)...

Citoval jsem zde děkana Kubalu, MŠMT se k procesu odvolání děkana čile vyjadřuje. ;-)

Totožný názor na tuto problematiku, totiž že postup rektora je protiprávní, zaujmula Legislativní komise AS PřF UPOL a také právní odbor MŠMT.

Anonymní řekl(a)...

Žádné vyjádření to není, bod vypadl z programu.

Anonymní řekl(a)...

26. října 2022 22:33 ...Citoval jsem zde děkana Kubalu...


Kubala necituje zdroje => veri mu jen jeho fandove z PriF UP 😉

Anonymní řekl(a)...

Docela úlet je, že na PřF uspořádali sbírku pro Kubalu na soudní spory. Studenti a řadoví zaměstnanci se tak budou skládat na soudní spory člověk a s platem 3 miliony ročně. To nevymyslíš xD

Anonymní řekl(a)...

Tvrzení, že "Kubala má plat 3 mil. ročně" je lež, ke které se svého času už vyjadřoval i samotný Kubala.
Je to jenom další ubohá snaha o očernění Kubaly, a je zjevné, kdo za ní stojí...

Anonymní řekl(a)...

Jo, lhář Kubala tvrdí, že je to lež. Tak to bude zajisté věrohodné. Ať zveřejní daňové přiznání a je to. Ale to by nešlo, protože to by se jeho ovečky mohly třeba dozvědět něco nemilého...

Anonymní řekl(a)...

Nevím co řešíte, prostě nevyšel soudní spor Zbořil vs Kubala (tam to pro Zbořila před závěrem vypadá dost špatně), "hromadný únik dat díky Kubalovi" je také celkem na vodě, tak PR kancelář "Šaradín" excelentní bojové jednotky Catrin musí vymyslet něco dalšího, pořádně hnojometného. Za co jsou jinak placení? ;-)

Anonymní řekl(a)...

Na základě čeho to má vypadat pro Zbořila špatně? Já slyšel pravý opak.
Máte nějaký věrohodný zdroj a podělíte se?

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 9:06 ...na PřF uspořádali sbírku pro Kubalu...

Jako vážně? Link by nebyl ?

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 9:29
27. října 2022 9:22

tuší tu někdo, co je předmětem sporu ?

Anonymní řekl(a)...

Ad 27. října 2022 9:31
Ano, došly už argumenty na Kubalu kolem soudního sporu a jeho odvolání, tak se tu rozjela další akce Kubala bere 3 mil. ročně (viz 27. října 2022 9:06)!

Anonymní řekl(a)...

Z UP reflexe:

O dnu, které stále není vidět, a jednom poděkování
čtvrtek 27. říjen 2022, 9:07 – Text: Rostislav VODÁK

Milí kolegové,

jelikož na včerejším zasedání AS PřF měl být projednán návrh na odvolání děkana PřF UP, dovolte mi, abych provedl stručné shrnutí. Působení děkana Martina Kubaly je v podstatě od počátku provázeno osobními útoky na jeho osobu, podáváním trestních oznámení a oznámení k etické komisi, interními a externími audity. Do toho zažil tajné nahrávání a následné projednání vystřižených úseků těchto nahrávek na AS UP. Dopisy poslané na ministerstvo už ani nepočítám. Až do současné doby při žádné z těchto akcí mu nebylo prokázáno žádné pochybení. Současně jsem si ale nevšiml, že by se mu ze strany univerzitních orgánů a zejména rektorátu dostalo výraznějšího zastání, tj. že by se někdo veřejně ohradil proti těmto útokům na jeho osobu nebo se dokonce angažoval v pokusu tyto útoky řešit.



Během jednoho zasedání AS UP si předseda AS UP doc. Langer povzdechl: "Kam jsme se to dostali". Toto vyjádření si já překládám na: "Jak hluboko jsme klesli". Bohužel musím na pana docenta navázat a to tak, že to jde ještě hlouběji a dno zatím není vidět. Následovalo totiž podání výpovědi děkanovi PřF, které po upozornění (asi Olomoucké drbny?) pan rektor doplnil o klasické odvolání a požádal náš senát o vyjádření. Pominu-li, že se panu rektorovi nepodařilo minimálně část akademické obce přesvědčit, že se nejedná o pokus existenčně zlikvidovat svého názorového oponenta, tak jsem očekával, že v případě odvolání děkana podá akademické obci nebo aspoň minimálně AS UP a AS PřF maximum možných informací a na zasedání AS PřF bude velmi dobře připraven. Domnívám se, že času na přípravu podkladů bylo dost a své výhrady formuloval děkan PřF už 3.10. Navíc doplňující otázky formulované legislativní komisí AS PřF dostal pan rektor s dostatečným předstihem, tj. s předstihem, který se v tomto případě děkana PřF standardně používá. Bohužel tyto dotazy byly odmítnuty se slovy, že si musí AS PřF vystačit s informacemi, které od pana rektora dostal, a pan rektor sám nepůsobil dojmem, že je schopen toto vyjasnit přímo na zasedán AS PřF. Výsledkem je odložení výše uvedeného projednání, čemuž se nedivím. S ohledem na výše uvedený přístup se ale nemohu zbavit dojmu, že na výsledku projednání AS PřF zas až tak moc vlastně nikomu nezáleží.



Pokud jste dočetli až sem, tak jste možná překvapeni stejně jako já, co vše musel a stále musí v součtu Martin Kubala vydržet. Rád bych mu chtěl proto nejen za sebe vzkázat: Martine, díky za vše, co si pro nás udělal!

Anonymní řekl(a)...

Chudák a teď ho ještě odvolání, propustí a možná i zavřou. Úplný martyr

Anonymní řekl(a)...

Ad 27. října 2022 9:43
Rektor UP je přece gosudar, co nemusí nic nikomu vysvětlovat a akčně "excelentně" jedná. "Kam jsme se to dostali"...

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 9:29

Milí kolegové, na fakultě vznikla iniciativa pro podporu děkana doc. Kubaly v soudním řízení o zneplatnění výpovědi, kterou mu dal rektor UP dne 3.10.2022. V této souvislosti byla iniciována sbírka na soudní poplatky pro toto řízení, příspěvky přijímá RNDr. Chodorová z katedry algebry a geometrie. Pokud usoudíte, že si děkan vaši podporu i touto formou zaslouží, obraťte se na výše uvedenou dámu. Zdraví vás Libor

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 9:31 Už to to bylo někde: je to spor o ulou mzdu, kdy měl Kubala Zbořilovi nezákonně seškrtat plat až na tarif. Spolu s úroky a náklady na soudní řízení to budou jednotky milionů. Pokud to UPOL prohraje, měla by škodu vymáhat na Kubalovi.

Anonymní řekl(a)...

Ad 27. října 2022 9:48 + Na základě čeho to má vypadat pro Zbořila špatně?

Na základě toho, že tak blbě a "nebezpečně" (rozhodně ten způsob budí pozornost + právně úplně špatně) odvolávají Kubalu jako děkana těsně před rozsudkem sporu se Zbořilem. Pokud by soudní spor Kubala prohrával, tak by přece stačilo v klidu počkat a pak ho odvolávat za ten nepříznivý výsledek. :-)

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 9:38 ...došly už argumenty na Kubalu kolem soudního sporu a jeho odvolání...

argumenty nedošly, to se jen protistrany zakopaly na pozicích

"UP/Kubala neřekli, na základě jakého zákona mohli na UP číst cizí korespondenci" vs. "dejte to k soudu"

Anonymní řekl(a)...

Ad 27. října 2022 10:02
A argument je, zeptejte se dotyčného soudu, proč to povolil. Takže dejte si to k soudu v každém případě, pak můžete dát i dotyčný soud k soudu. A pokračovat s tím až do Štraburku. ;-)

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 9:58 ...byla iniciována sbírka na soudní poplatky...

pozor na pravidla pro verejne sbirky platna

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-117

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 10:06 ...dejte si to k soudu...

dobry argument do jinych zdejsich nekonecnych debat (treba tech o predsednictvi Zazimalove ci reditelskem postu Konvalinky)

Anonymní řekl(a)...

Ad 27. října 2022 10:10
Akademická sféra konečně budí trochu pozornost na veřejnosti, máte v ní občas na řídících postech pěkné panoptikum. Konvalinka také na diskuzních fórech není moc oblíbený, kvůli jeho finanční angažovanosti v covidu. Jen tak dále, s postupující krizí bude veřejnost na financování akademických veleústavů co produkují leda excelentní papíry dost citlivá.

Expert Trikolory Ševčík se stane děkanem na VŠE, i přes vlnu odporu

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sevcik-dekan-vse-narodohospodarska-protesty-trikolora-expert.A220614_103614_domaci_iste

ZÍDEK: Rektor Univerzity Karlovy Zima se sám usvědčuje z nekompetentnosti

https://www.lidovky.cz/nazory/zidek-rektor-uk-zima-se-sam-usvedcuje-z-nekompetentnosti.A181213_130933_ln_nazory_pev

Anonymní řekl(a)...

https://www.prf.upol.cz/nc/zprava/clanek/as-prf-up-odrocil-projednani-rektorova-navrhu-na-odvolani-dekana-nemel-podklady/

Anonymní řekl(a)...

Rektor Procházka na UP reflexi:
"Účel nesvětí prostředky a jedna nezákonnost nemůže být vyvracena nezákonností jinou."
Poté, co se pokusil nezákonně vyhodit děkana.
Vskutku důstojná reprezentace Univerzity Palackého.

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 10:36 ...Akademická sféra konečně budí trochu pozornost...

coz debater doklada 4 roky starym clankem o exrektorovi 🤣

Anonymní řekl(a)...

27. října 2022 11:32 ...nebyly dodány podklady nutné k tomu, aby tento bod mohl být projednán...

vycet NUTNYCH (nutnych dle ceho ?) nedodanych podkladu v clanku chybi

https://www.prf.upol.cz/nc/zprava/clanek/as-prf-up-odrocil-projednani-rektorova-navrhu-na-odvolani-dekana-nemel-podklady/

Anonymní řekl(a)...

Já vám to přeložím: Na poslední chvíli jsme si řekli o milion papírů, o kterých jsme věděli, že nám je nemůže nikdos tihnout připravit a podmínili jsme tím projednání daného bodu. Klasická obstrukce. Už teď se nemůžu dočkat, co vymyslí příště :o)
Jen by mě zajímalo, jestli ho budou tak glorifikovat i v okamžiku, kdy se dozví, co je zač a jak je celou dobu obelhává. Už teď se nemůžu dočkat :o)

Anonymní řekl(a)...

Ad doklada 4 roky starym clankem o exrektorovi

Odkaz na kontroverzního kariérního bolševika rektora, co se snažil "podržet" plagiátora, to byla jenom ukázka akademického exota na vysokém postu, který mimochodem zastával ještě v roce 2022. Chcete novější jméno akademického exota co byl (chvíli) v řídící funkci? Vojtěch Adam. Takový Zbořil v malém. A zklamání z Drahoše, který v prezidentské debatě nestačil ani na nemocného už ne moc inteligentního demagoga Zemana, to také nebyla moc dobrá vizitka schopností akademického funkcionáře. A nakonec takové vědecké řešení 45 pohlaví v akademické sféře je všem diskutujícími hodně pro legraci. Ta ztráta kreditů VŠ za poslední roky je značná a viditelná, veřejnost se ptá co vlastně financuje. Plagiátory, podvodníky a výzkumy naprosto k ničemu?

Tomáš Zima (* 2. července 1966 Praha) je český lékař, specializací biochemik, mezi roky 2014–2022 rektor Univerzity Karlovy

Kontroverze:
Členství v SSM a KSČ
Albertov
Jmenování děkanky FSV UK
Martin Kovář

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Zima

Nový rektor Mendelovy univerzity Vojtěch Adam po kritice svých publikací rezignoval

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/novy-rektor-mendelovy-univerzity-v-brne-vojtech-adam-rezigno/r~25522164826511eca06bac1f6b220ee8/

Anonymní řekl(a)...

23:45 nedočkáte se. Kubala totiž stojí za svými zásadami, klidně a věcně komunikuje a má velkou podporu a autoritu u velké většiny zaměstnanců PřF.

Ty Zbořilovy podvody a celá šaráda s Catrin jsou jasné - jde o jejich zakrytí a taky jde o frustraci z Frébortova nezvolení. Catrin by měl být zrušen nebo začleněn zpátky pod PřF, podvodníci kolem Gregorovy obhajoby vyhozeni nebo aspoň odstaveni od vedení a podrobeni důsledné kontrole.

Anonymní řekl(a)...

Proč už dávno Zbořil s Adamem nemá na krku vyšetřování pro manipulace s dotacemi, jak se ptá Petr Kreuz? Drzost našich vědeckých podvodníků je nebetyčná. Navíc mají často od vyšších akademických funkcionářů (rektorů) krytí.
A ještě dodám ke svým zmiňovaným exotům, stačí vzpomenout na "covidové" experty (jako Flégr a další, na tomto blogu se vše dost probíralo), tím se také pěkně snížilo renomé akademické sféry. :-)

Vzorový PR článek na objednávku. Prof. Adam v mnoha věcech mlží, někde na hranici lži. Navíc řadou výroků dělá ze čtenářů blbce v darebácké naději, že ti nerozumějí tomu, o čem mluví. Nevylučuju, že to nevěděla ani novinářka Zuzana Brandová, ale pak je třeba si klást otázku, proč píše o vědě a vysokých školách. Stát se to na jakékoli veřejné německé univerzitě z TOP 1000, tak prof. Adam letí, už nikdy nezíská katedru v německé jazykové oblasti a má na krku vyšetřování pro manipulace s dotacemi. To, že se paní redaktorka Brandová nezeptala člověka, který byl léta prorektorem MendelU, na mezinárodně známý a zdokumentovaný fakt, že má MendelU vážné, až groteskní problémy s tzv. kontrolou kvality už léta, považuji za zlovolné. Když už není schopná sledovat západní média a specializované platformy, tak se paní redaktorka o tom mohla dočíst přímo v médiu, kde pracuje.

https://petrkreuz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=782561

https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vojtech-adam-mendelova-univerzita-rektor-rezignoval-vysvetleni-nekdo-si-ulehcil-praci.A220304_653788_brno-zpravy_mls

Anonymní řekl(a)...

Ad 28. října 2022 10:35
A další kandidát na akademického exota, rektorka Danuše Nerudová, co měla podvodníka Vojtěcha Adama prorektorem, teď kandiduje na prezidentku. Myslíte, že o těch jeho podvodech nevěděla?
Pokud by náhodou vyhrála a pokud by se náhodou někdy u nás vědecké podvody vyšetřovaly, tak má akademická sféra možnost udělat to co udělal už Klaus a Zeman. Milosti, abolice... :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:02 Mám neodbytný pocit, že akademiky na pozice kandidátů na rektora vybírá nějaký ruský šváb. Protože neomylně vyberou někoho, kdo má tak jasně pokřivený charakter i životopis, že to musí dojít celé vysokoškolsky vzdělané populaci a i větší části středoškoláků.

Teď navíc švábi vybrali i generála Pavla, který to zjevně už pomalu vzdává, protože pochopil, že se sotva v ČSLA našla horší pozice než studovat na komunistického rozvědčíka.


Např. https://echo24.cz/a/Ssd8G/komentar-weiss-general-pavel-neschovat-za-spojence-provereni-nato cituji:

"...A podívejme se ještě na jeden příklad. Podobná slova, jaká o sobě rád uvádí generál Pavel, najdeme i v příběhu, který popsal britský novinář Edward Lucas. Jde o Hermana Simma, vysokého činitele estonského ministerstva obrany. V sovětských dobách byl policista, v době zápasu o nezávislost Estonska se ocitl v blízkosti důležitých lidí a sehrál pozitivní roli. Byl vstřícný a měl úřednický talent, takže se přesunul na ministerstvo obrany, kde se vypracoval. Měl tam na starosti systém nakládání s utajovanými informacemi a po vstupu země do NATO často spolupracoval se svými protějšky v členských zemí a jezdil do bruselské centrály Aliance. .....

Jenže Simm byl od roku 1995 agentem ruské rozvědky SVR. V roce 2009 byl zatčen a odsouzen na dvanáct let do vězení za velezradu. Odhalen byl díky spolupráci několika rozvědek. Před dvěma lety byl podmíněně propuštěn.

V následující nemilosrdné „pitvě“ toho, jak se to mohlo stát, nikdo nedokázal říct, proč vlastně nikdo nikdy neprověřil jeho dřívější kariéru, což by ukázalo, že ještě za sovětských dob nějaký čas zřejmě spolupracoval s KGB. Byl příjemný, pozorný až podlézavý a uměl zařizovat věci – k úlevě nadřízených. To stačilo. A to, jak je přijímán západními partnery...."

Možná, že to nedělají ruští švábi, ale to naši západní spojenci jsou mnohem blbější než by se dalo vůbec očkávat a stačí jim přesně toto: "...Byl příjemný, pozorný až podlézavý a uměl zařizovat věci – k úlevě nadřízených...."

Platí to pro Drahoše, Nerudovou, Zimu, Fischera, Pavla, ... nakonec i Babiše.

Jediná šance pro akademickopolitickou frontu je, že se do druhého kola dostanou dva její kandidáti. Pak máme šanci, že prezidentem bude opravdový agent KGB. :-)

Anonymní řekl(a)...

... na prezidenta ....

Anonymní řekl(a)...

9:49 Kubala je patologický lhář a lež má krátké nohy. Bude to pro jeho ovečky drsné probuzení. To bude na skupinovou terapii.

Anonymní řekl(a)...

Doufám, že se jednou dočkám drsného probuzení Zbořila v base za rozkrádání dotací pomocí vědeckých podvodů. Bude to i pro všechny další podobné excelenty drsné probuzení.

Anonymní řekl(a)...

Ad 28. října 2022 11:31 Naši západní spojenci jsou mnohem blbější než by se dalo vůbec očekávat.
Ten příklad není úplně stejný, pokud wiki nelže [1], tak v této NATO funkci mít nějakého ruského krtka by bylo ohromné ruské vítězství. A dodal bych, tak blbý v NATO nemůže snad být přece vůbec nikdo.
Jak už v jedné diskuzi na iDnes zaznělo, třeba za svého působení v ČSLA už byl Petr Pavel agent CIA. :-)

[1] Petr Pavel - Mezi roky 2015 a 2018 působil ve funkci předsedy vojenského výboru NATO; stal se tak prvním zástupcem zemí bývalé Varšavské smlouvy, který nastoupil do nejvyšší vojenské funkce Severoatlantické aliance.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pavel

Anonymní řekl(a)...

28. října 2022 14:27 ...třeba za svého působení v ČSLA už byl...

zlanarit plukovnickeho synka, ktery byl cele mladi (s vyjimkou obdobi 1983-88) permanentne na nejake vojenske skole?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pavel#Ml%C3%A1d%C3%AD_a_vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD

Anonymní řekl(a)...

Ad 28. října 2022 14:43
Přes otce, to byl také zpravodajec v činné službě. "Řemeslo se dědí z otce na syna..."

Petr Pavel se narodil roku 1961 v Plané u Mariánských Lázní do rodiny příslušníka Československé lidové armády, pocházejícího ze Lhoty za Červeným Kostelcem. Otec, plukovník Josef Pavel, který byl členem Komunistické strany, působil jako zpravodajec a měl na starost i elektronický průzkum, mimo jiné zachycování a analyzování zpráv armád NATO; počínaje rokem 1973 působil po mnoho let v Táboře na tamním Velitelství Západního vojenského okruhu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pavel#Ml%C3%A1d%C3%AD_a_vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD

Anonymní řekl(a)...

28. října 2022 14:52

na velitelstvi ZVO v jiznich Cechach se to v obdobi normalizace jiste zapadnimi agenty jen hemzilo, dtto u paraganu v Prostejove

Anonymní řekl(a)...

Ad 28. října 2022 17:07
Jako zpravodajec Josef Pavel působil předtím, od roku 1973 se zahrabal na ZVO... Syn se mu narodil 1. listopadu 1961, takže kdyby ho měl jako mladík v osmnácti (nenašel jsem jeho datum narození), tak se nám otec plukovník Josef Pavel narodil nejdřív někdy v roce 1943 a do armády jako plnoletý mohl nastoupit ve zmiňovaném roce 1961 (nebo po VŠ o cca pět let později). Co nám tedy dobrodružného dělal otec zpravodajec do roku 1973 (viz působil jako zpravodajec a měl na starost i elektronický průzkum), kde a kdy se nám mohl na někoho ze západu nakontaktovat?

Pokud měl syna ve třiceti, tak neznámá kariéra zpravodajce Josefa Pavla byla mnohem delší.
Dtto mimo u paragánů v Prostějově se nám trénoval Petr Pavel na vojenského přidělence na západní ambasády [1].

Jsou to ovšem všechno hypotézy založené na tom, že člověk s takovým otcem a s takovou minulostí nikomu na západě v takto hodně vysoké funkci NATO nevadil. ;-)

[1] Pavel s Benešem nastoupili v září 1988 s dalšími asi 20 vojáky do přísně utajovaného tříletého kurzu na Zpravodajském institutu.

Zde byl rozdělen na tři jazykové skupiny – angličtinu, ruštinu a francouzštinu, kam patřil i Pavel. Kromě jazyků měli na škole předměty i pro zpravodajce, například o cizích armádách.

I přes listopadové události v roce 1989 Pavel tříletý kurz dokončil, poté vystoupil z KSČ a přijal nabídku pokračovat v armádě. Stal se z něj náčelník generálního štábu a poté předseda vojenského výboru NATO.

https://echo24.cz/a/SHqNR/zpravy-domaci-kandidat-prezident-general-pavel-minulost-komunismus

Anonymní řekl(a)...

Ad 17:36 Žádný císař ani král by si člověka s minulostí a půvidem z rodiny zavilého nepřítele za náčelníka vlastní armány nevzal.

Ovšem o generálním tajemníku NATO Jensovi Stoltenbergovi se dočítáme https://cs.wikipedia.org/wiki/Jens_Stoltenberg "...Stoltenberg se v politice začal angažovat již v mladistvém věku. Tehdy na něj měla významný vliv jeho sestra Camilla. Ta byla v té době členkou marxisticko-leninské skupiny s názvem Rudá mládež. Mladý Stoltenberg požadoval vystoupení Norska z NATO a měl pravidelné kontakty se sovětským diplomatem, který byl agentem KGB...."

Takže vlastně rodina Pavlova možná ani žádným nepřítelem nebyla. KGB je s NATO personálně propojena a dobře domluvena. Jen občas způsobí menší humbuk a zabijí pár desítek tisíc lidí, aby jim to nepřátelství ještě někdo věřil a mohli dál vyrábět zbraně a ovládat lidi. No, dobře nám tak, milí Homo sapiens.

Anonymní řekl(a)...

Ad KGB je s NATO personálně propojena a dobře domluvena. Jen občas způsobí menší humbuk a zabijí pár desítek tisíc lidí...
X
Jsme loutky USA, jejich mopslík je EU.... Bývalý vojenský lékař Marek Obrtel, který se rozhodl vrátit svá vyznamenání, protože NATO v čele s USA je podle něj zločinecká organizace [1]

Takže je EU a NATO mopslík Ruska (dnes spíš ruSSka) nebo USA? Lepší bude dál rozebírat binec ve vědě, než mezinárodní situaci a konspirační teorie. :-))

[1] https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Praseciny-nenavist-Jsme-loutky-USA-jejich-mopslik-je-EU-Podplukovnik-Marek-Obrtel-ktery-vratil-medaile-shrnuje-nasich-25-let-364869

Anonymní řekl(a)...

Ad 19:25 EU byla a je vedena především Německem.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gerhard_Schr%C3%B6der "... v letech 1998–2005 spolkový kancléř a po většinu té doby též předseda Sociálnědemokratické strany Německa (SPD). V současnosti je Schröder předsedou výboru akcionářů konsorcia Nord Stream AG, zřízeného kvůli výstavbě plynovodu Nord Stream, který vede pod Baltským mořem. Je také poradcem švýcarského vydavatelství Ringier AG a angažuje se pro skupinu Rothschild Group, kde je členem jejího poradenského výboru (European Advisory Council of Rothschild). Od září 2017 do května 2022 působil také jako předseda dozorčí rady ruské ropné společnosti Rosněfť. Funkce se vzdal po kritice mnoha německých politiků, včetně vedení sociální demokracie. Sám se označuje za přítele Vladimíra Putina a bývá označován jako ruská loutka a lobbista nebo beneficient ruského ropného a plynárenského průmyslu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Angela_Merkelov%C3%A1 Od roku 1978 do 1990 pracovala jako vědecká spolupracovnice na Institutu fyzikální chemie Akademie věd NDR v Berlíně v oboru kvantové chemie. Zde byla členkou krajského vedení FDJ a stala se sekretářkou této mládežnické organizace pro agitaci a propagandu na Akademii.
https://media0.webgarden.cz/files/media0:5daf4eb9ef821.pdf.upl/Merkelov%C3%A1%20bez%20cenzury.pdf Tehdy se Angela přihlásila do nejšpičkovějšího Institutu fyzikální chemie při
Akademii věd DDR a brzy se stala tajemnicí Komsomolu (Freie Deutsche
Jugend) pro ideologii. Podle Gerda Langguta, jejího osobního historika, měla na
odpovědnost komunistickou agitaci a propagandu. Protože jí to bylo málo,
byla také v dobách sovětské okupace východního Německa členem Svazu
německo-sovětského přátelství. Později si získala přezdívku "Zonenwachtel",
doslovně "křepelka zóny" (sovětské okupační zóny), lidově řečeno - vrcholně
otravná a vždy fanaticky marx-leninská prorežimní dívka na Východ od Labe,
což jí už zůstalo…
..... Několik
měsíců strávila v Doněcku, oficiálně s cílem výuky ruského jazyka (který i bez
toho ovládala dost solidně). Nač potřebovala dokonalou ruštinu na Institutu
fyzikální chemie?
...... Více než podivné je, že paní Merkelová svůj půlroční život v Doněcku dnes
nezmiňuje ani slovem. Ani v životopise. Je nutné vědět, že špionážní kurzy
KGB a GRU trvají obvykle právě 6 měsíců. Mohla by se takovým intenzivním
studiem ruštiny blýsknout, kdyby to byla pravda a kdyby bylo by to čisté...!!!
Tři roky sdílela kancelář v Akademii s Michaelem Schindhelmem, také
agentem Stasi. V téže budově sídlila i televize DDR a elitní brigáda speciálního
určení Felixe Dzeržinského. Obyčejný smrtelník se dovnitř nikdy nedostal. ... Později se Schindhelm stal spisovatelem a ve svém prvním románu "Roberts
Reise" popsal nejen svou vlastní práci v Stasi, ale i práci své spolupracovnice z
kanceláře s krycím jménem "Erika", která Angelu Merkelovou více než věrně
připomíná. Schindhelm, který dnes šéfuje divadlu v švýcarské Basileji, studoval
ve Voroněži v SSSR (kde ho tajné služby i zverbovaly) a byl dvojitým kolegou
Angely Merkelové, řídícím orgánem a jejím milencem současně...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Olaf_Scholz Mezi roky 1987 a 1989 byl místopředsedou Mezinárodní unie socialistické mládeže, v jejímž vedení působil také současný generální tajemník NATO Jens Stoltenberg. Scholz tehdy podporoval marxistickou studentskou organizaci Freudenberger Kreis. Ve svých článcích v Zeitschrift für sozialistische Politik und Wirtschaft psal o „překonání kapitalistické ekonomiky“ a brojil proti „agresivně-imperialistickému NATO“.V mládí chtěl znárodňovat velké obchodní společnosti, ale později jako starosta Hamburku naopak velké korporace podporoval.

Asi tolik....

Anonymní řekl(a)...

Ad 28. října 2022 20:04
U Angely Merkelové jsme aspoň zpátky u vědy... :-) O ní si také myslím, že šla nápadně Putinovi na ruku, to odposlouchávání z USA mohlo být kvůli tomu (+ Berlusconi se chová také jako agent Putina, Gerhard Schröder je také nápadně proruský)[1]. Putin byl sám agent a za jeho éry se asi spousta spících zahraničních agentů reaktivovala. Takto to psal i Kalousek o Klausovi, který si (co jsem zaregistroval) si netroufl za to Kalouska zažalovat [2]. A o Zemanovi si asi každý udělá obrázek sám.

[1] Americké odposlouchávání Merkelové a dalších politiků bylo rozsáhlejší
Americká zpravodajská služba NSA odposlouchávala německou kancléřku Angelu Merkelovou a další vrcholné politiky víc, než se dosud vědělo... Odposloucháván byl expremiér Silvio Berlusconi i italský velvyslanec u NATO

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-americke-odposlouchavani-merkelove-a-dalsich-politiku-bylo-rozsahlejsi-342676

[2] "Dnes nepochybuji, že V. Klaus byl a je ruský agent, znovu aktivovaný po roce 2010" - Kalusek.

Já řekl to, o čem skutečně nepochybuji. Pokud zvolí právní kroky, tak je to jeho věc a právo a mně je to úplně jedno. Nevěřím, že by měl šanci uspět. Docela mě překvapilo, že se to pana prezidenta dotklo. Já myslel, že tím bude polichocen, když se tak intenzivně chová,“ uvedl.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/exprezident-klaus-zvazuje-soud-pote-co-ho-kalousek-oznacil-za-ruskeho-agenta.A190623_124723_ln_domov_ele

Anonymní řekl(a)...

Ad 20:53 No po pravdě se teď nejvíc prorusky chová Černochová, která poslala všechno armádní vybavení na Ukrajinu. Až USA spustí svůj Vietnamsko-Irácko-Afghánský program a z Ukrajiny utečou, budeme tu mít Rusy bez možnosti si po nich i jen vystřelit.

A při rétorice, kterou si od nás v poslední době vyslechli, nás nebudou šetřit ani do té míry jako v letech 1945-1948.

Má to ten Stoltenberg dobře vymyšlené....

Anonymní řekl(a)...

Ad 29. října 2022 5:00
V tom případě se už Poláci určitě těší, jak si vyzkouší svou armádu v akci. Ti Rusáky přímo milují a když by napadli člena NATO...

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:15 Kdyby napadli člena NATO, zbytek NATO, podle článku 5, "...pomůže smluvní straně nebo stranám takto napadeným tím, že neprodleně podnikne sama a v souladu s ostatními stranami takovou akci, jakou bude považovat za nutnou,..."

Například mohou výjádřit silné rozhořčení.

Anonymní řekl(a)...

Vraťme se prosím k vědě a vědeckým diskuzím, právo nechte právníkům a politiku nechte politiků (a zpravodajcům).

Polsko buduje obří armádu. Od tanků přes stíhačky až po nové houfnice (a co z toho vyplývá nechám už na vaší fantazii)

https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/polsko-tanky-leopard-raketomety-himars-letadla-f-16-f-35.A220818_133545_vojenstvi_erp

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:36 A my jsme zbraně vyvezli a místo nových šetříme na F35. To už je zralé na sociologickou studii, ne?

Pravda je, že Češi nejlíp bojují když jim někdo zbraně sebere https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/legionari-v-rusku-pred-100-lety-jde-o-fascinujci-pribeh-obyc/r~ca52231a754b11e88980ac1f6b220ee8/:

Přepadení vlaku v Zlatoustu a role legionářského bratrství
Rudogvardějci přepadli legionářský vlak s neozbrojeným štábem a hudbou prvního legionářského pluku. V soutěsce na ně spustili kulometnou palbu z obou stran.
Legionářům bylo jasné, že když ve vlaku zůstanou, tak zemřou. "S holýma rukama proto vyrazili do kopce proti kulometům, aby jejich obsluhy zabíjeli kameny, vším, co jim přišlo pod ruku. Přes Ural museli jít nakonec tihle 'zoufalci' pěšky. Z dnešního pohledu jde o neskutečný výkon," konstatuje Vácha. Bezmezná obětavost dala někdy v té době vzniknou pověstnému legionářskému bratrství.

Anonymní řekl(a)...

Ad 29. října 2022 11:04
Goodbye!

Anonymní řekl(a)...

Z diskuze u článku, je vidět že novinářská práce novináře Koutníka není moc oceňovaná. Souhlasím s výrokem Ivo Pinkase, "V tom případě jde o tendenčně napsaný článek". :-)

Petr Novák
„Jako zaměstnance mě nejvíc znepokojuje, že když se dostanu do sporu se svým zaměstnavatelem, tak v tu chvíli moje pošta není v bezpečí a může být kdykoliv použita proti mně,“ uvedl Lebeda. - ano, členům senátu by mělo být vysvětleno, že pracovní pošta může být vždy použita proti nim, není to soukromá pošta a jestli ji používají k soukromým účelům, porušují tak interní pravidla pro používání el. pošty.

Další manipulativní perlou v článku je pohoršení děkana jiné fakulty "Vstupování do soukromé e-mailové komunikace ostře odsoudil i děkan olomoucké Filozofické fakulty Jan Stejskal.", když u popisu skutku je jasně uvedeno, že archiv pracovní pošty byl zpřístupněn na žádost, která byla posouzena jako důvodná a omezovala se pouze na pracovní poštu (z logiky věci, viz výše).

Ano, je zvykem, že zaměstnanci si v pracovní době, z pracovních emailů, vyřizují soukromé záležitosti, nicméně je a bude to stále jen a pouze porušením z jejich strany, není to nabourání se do soukromé korespondence.
--------------
Petr Novák
ano, (mailová korespondence zaměstnance) je neveřejná, proto má škola nastaveny interní procesy pro případ, že je k nějakým datům potřeba přístup - nemá to kdokoliv, zpřístupňuje se na žádost, která se musí posoudit a rozhodnutí zdůvodnit. Pozor, je to jako s poštovním tajemstvím u pracovní pošty - ve velkých společnostech, i státních úřadech poštu přijímá podatelna, která ji taky třídí. A budete se divit, třídí ji dle obsahu. Je-li psaní adresováno na první pozici instituci a až následně jménu, podatelna poštu otevře, zjistí, o co se jedná, poté předá k dalšímu zpracování. Stejně tak odchozí pošta probíhá minimálně jedním dalším párem očí a ve spisové službě (a poté v archivu) je dostupná "na věky věků". Pouze pokud by vám dorazil na podatelnu dopis na jméno (nebo je z jiného zákonného důvodu označen "Neotvírat" (např. nabídky ve veřejných zakázkách), bude vám dopis předán bez otevření.

Taktéž pozor na to, že duševní vlastnictví z pracovního poměru náleží zaměstnavateli, ne zaměstnanci (ale záleží, o které části přesně se dohadují a jakou mají individuální smluvní úpravu, to nikdo z nás neví)
--------------
Petr H Taft
Je otazka pro pravniky, jestli pracovni mailova komunikace nalezi zamestnanci nebo zamestnavateli.

Co je nestastne, ze se spor resi pres media...
---------------
Jakub Kmec
Děkan žádná admin práva (k poště) nemá a nikdy neměl. Podal žádost na rektorát a bylo mu vyhověno, tj. bývalý rektorát mu e-mailovou konverzaci předal.

Stávající rektor o tomto navíc věděl od té doby, co nastoupil do funkce, tedy minimálně rok. Taktéž měl informace, že se e-mailová korespondence využije v soudním řízení. Proč rektor konal až po roce, co tuto informaci má, není jasné. A zajímá to i akademickou obec viz:
---------------
Ivo Pinkas
V tom případě jde o tendenčně napsaný článek.

https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/domaci-kauzy-rozhadana-univerzita-hleda-se-40-giga-citlivych-dat-z-pracovniho-e-mailu-217733

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 15:33
Patřilo to k diskuzi vedle, ale tady se to také hodí. Aneb co se děje u Zbořilů...

annonymous řekl(a)...

pokud máte problémy ve svém manželském domě a chcete rychlé řešení, poradím vám, abyste se obrátili na doktora Ajayiho, velkého duchovního muže bohatě požehnaného svými předky, zažívám jeho moc, když můj manžel říká, že se chce rozvést, ale já opravdu ho miluji a nechci, abychom se rozešli, takže kontaktuji doktora Ajayiho pro kouzlo lásky po přečtení svědectví od různých lidí online o něm, chci projít procesem, o který mě požádal, abych ho následoval, a dnes žiji šťastně se svým manželem protože zrušil a roztrhal rozvodový papír po milostném kouzlu Dr Ajayi, můžete mu napsat na jeho číslo Whatsapp pro rychlé řešení vašich problémů +2347084887094 nebo e-mail: drajayi1990@gmail.com

«Nejstarší ‹Starší   4801 – 4964 z 4964   Novější› Nejnovější»