čtvrtek 24. srpna 2023

Závěrečné shrnutí

V životě (nejen) starého chemika nebývá moc příležitostí uzavřít nějakou životní etapu s výjimkou té poslední. Vlastní změny si člověk všimne většinou tak nějak mimochodem a náhodou. Člověk se zpravidla nemění v reakci na nějakou konkrétní (byť i hodně tragickou nebo hodně emočně vypjatou) událost ale spíš nějak během času , prostě stárnutím, tj.  tím, že většinu věcí už člověk zažil a nějak sežvejkal a najednou po letech zjistil, že má na věc jiný názor než měl nebo v lepším případě si na původní názor už ani (bez ironie) nepamatuje. Tedy vlastně žádný velký zlom ale plynulá cesta, při které se ztratí většina původně pevných názorů. Proto člověka vlastně potěší, když zjistí, že některé jevy a procesy nejen plynou ale k něčemu dospěly, i když ten výsledek nestojí za nic. V případě podvodníků z UEM AV to došlo tam, že podvody krycí ředitelku si ústav za ředitelku zvolil opětovně, stále je v dozorčí radě ústavu člověk, jehož dcera získala vedoucí místo v ústavě.

Whistlbloverky se AV zbavila tak, že působí mimo vědu. Šéfka AV a její podvody kryjící zástupce v AV stále působí a nezbývá jim, než platit za vypracování projevu třetím osobám 100T/kus. To asi musí být rétorické perly paní ředitelky, bohužel zatím jsem měl smůlu a tu blbou osobu jsem nedovedl poslouchat déle jak 10 sekund.  A samotnou podvodnou dvojku českých vědeckých kapacit dlouhodobě schopných natočit obraz oka o 90 stupňů a nazývat ji odlišným vzorkem, policie našla před rokem na balkoně vlastního domu v Hostivaři ve stádiu fyzického rozkladu, takže se aspoň tato jinak komická dvojice matky a syna nakonec dočkala 80 sekund slávy na CNN Prima News, kde měla svoji relaci.  Smutné je, že celý UEM AV věděl, že oba nejsou tak úplně psychicky normální a navíc podvádí a patologicky lžou, přesto to překážka práce nebyla. 

Na celé věci tedy skoro vše dopadlo špatně, ale tak to je s celou AV, která se sice stále odmítá rozpustit do vysokých škol, které ale v kvalitě pokulhávají úplně stejně a na stálou reformu studia kašlou a tak maximálně čekají příkaz od ministerstva jako za starých dobrých časů. Bohužel za evropské peníze se dá koupit materiál, přístroje ale solidní vědce a pedagogy to neudělá. Když se dnes podívám na VŠCHT,  UOCHB a jejich  oddělek UMG musím bohužel konstatovat, že to jde s kopce dolů. Zájem o práci tam setrvale klesá, vedoucí jsou stále ti stejní (zpravidla Češi 😊, maximálně tak s praxí laboranta na lepší zahraniční škole). Mladí chemici nemají ve světové konkurenci vůbec šanci, vlastní iniciativa prakticky nulová, chemický průmysl i výzkum zaostalý, čest těm pár výjimkám. Na podnikání v chemii je škola neumí připravit, protože všichni vyučující umí tak akorát sepsat traktát a prezentaci, nikdy v kvalitní zavedené chemické firmě nepracovali, natož aby se v ní prosadili nějakým nápadem nebo se dokonce udělali pro sebe a začali chemií vydělávat.  

O CEITEC a BIOCEV atp. už ani nemluvě, v lepším případě dotační nesmysl, v horším případě dotační podvod, který je dlouhodobě provozně a ekonomicky neudržitelný a výsledků má ve stejné kvalitě jako ten olomoucký Zbořil. Masarykova univerzita může vystavět dalších 20 budov, ale ty budou plné stejně průměrných vědců jako před výstavbou.  V jistém smyslu chápu Hořejšího, že si musí dělat PR přes COVID, protože z těch jeho propagovaných  biotechnologiíí, Neužilových „léků na rakovinu“  a spinoffů UMG je jen kolonka ve výkazu vědecké činnosti jako za socíku a krom pár rozhovorů liokálním mediím to díru do světa neudělá.  A to je ten největší důvod – myšlení  a chování jak za socíku. Dokud tu srandovědu někdo platí, tak se v útrobách srandaústavů budou držet srandovědci a těm je jedno, že se podvádí a dělá pseudovýzkum, protože všichni za socíku věděli, že je to jen hra. Nikdo není ke skutečné aktivitě nucen, nikdo nemá zkušenost s úspěchem ostatních, za úspěch se v ČR považuje získání většího grantu. Oslava utrácení nezná mezí. Proto překvapí spodovné randovědce, že někdo chce potírat zjevné podvádění, jehož odhalování granty ani prestiž nenese. Naopak stejně jako v Rusku ho potrestají.

A AV jako  celek je bohužel jen hra na vědu a vedení AV to samo možná ví nebo so spíše myslí, že ten podvod funguje i jinde a  není síla to změnit. Pokud ale chcete dělat chemii včetně biochemie pořádně, měli byste jít jinam mimo AV. Jen je mi líto těch mladších, kteří stále věří vědeckému PR tlačení ČT a placené z dalších dotací a jsou ochotni trávit mládí u školitelů, jejichž vědecká potence je na českém průměru, který je v globálním srovnání hodně slabý a i po 30 letech od převratů se to nelepší. 

1 507 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   1201 – 1400 z 1507   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

https://www.ceskenoviny.cz/pr/zpravy/na-univerzite-palackeho-v-olomouci-hrozi-likvidace-elitniho-vedeckeho-centra-odbory-zadaji-rezignaci-rektora/2604881

Anonymní řekl(a)...

Nejen na UPOLu, taky v Praglu na akademii se teď bude volit nový šéf:
https://pravdive.eu/news/84784/prinesou-akademicke-volby-zlepseni-tamnich-pomeru

Anonymní řekl(a)...

Re: zadaji-rezignaci-rektora
Rektor Procházka: funkční období trvá do 30. dubna 2025.

Anonymní řekl(a)...

to hraje nějakou roli?

Anonymní řekl(a)...

Ad 5. prosince 2024 v 16:32 Ach tak, vy předpokládáte, že budeme sami bojovat proti Rusku nebo Číně. No tak to jsem skutečně neuvážil. Fakt si myslíte, že některé z těchto zemí bude stát za to na nás individuálně zaútočit? Nebo snad zaútočíme my? Nejmenujete se náhodou Černochová nebo Vystrčil.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Nikoliv, jediný realistický scénář většího útoku na NATO z Ruska je po společné přípravě (~ 3 roky) spolu s Čínou, ta si vezme Taiwan a okolní moře a Rusko Polsko atp. Současný vojenský rozpočet Činy je prakticky stejně veliký jako rozpočet USA a produkce stealth stíhaček v Číně předběhne tu v USA asi už tento rok. USA nebudou mít kapacitu - už teď v regionu tahají za kratší konec (ale se spojenci jako je Japonsko mají menší převahu), proto Polsko mohutně zbrojí. GB, FR a GER nebudou pomáhat.

Anonymní řekl(a)...

https://navarik.cz/
Podvodník Navalžík chce kandidovat na rektora UP. I když, proč ne, kdyby ho zvolili, krásně by to zapadlo do úrovně současných elit, jako je vláda, prezident, vedení parlamentu....

Anonymní řekl(a)...

Dezinformace a polopravdy. Olomoucká Univerzita Palackého se ostře ohradila proti útoku lidí z CATRIN:
https://hanacka.drbna.cz/zpravy/33312-desinformace-a-polopravdy-olomoucka-univerzita-se-ostre-ohradila-proti-utoku-odboraru-z-catrin.html?utm_source=copy

Anonymní řekl(a)...

Vždyť tou reakcí jim univerzita dává zapravdu. Rektor je srab, nemá ani odvahu se tomu sám postavit. Výzva byla jmenovitě na něj, ne na univerzitu. On se ale schovává za uni a pošle za sebe blábolit mluvčího, který to hájí na rétorické úrovni Lubomíra Volného a Kubalu, který je rázem rektorův BFF. Tím se krásně ukazuje, že patrně došlo k politickému obchodu mezi Rektorem a Kubalou: Rektor slíbil osekat CATRIN co to jde a Kubala mu za to slíbil podporu ve volbách. Rektor zjevně prodal svou čest a CATRIN za vlastní prospěch a Kubala si slibuje že teď bude diktovat univerzitě. Ostatně už tímto je to vidět, kdy rektor nechá Kubalu mluvit za univerzitu. Hysteričnost reakce poukazuje na to, že jim na to přišli a směšnost reakce se zase prokazuje tím, že jim ten blábol otiskl jen totální bulvár a žádné seriózní médium.

Anonymní řekl(a)...

Vzniklá osa zla Procházka-Kubala se navíc prokazuje i na UP reflexi a džurnálu, kdy je naprosté ticho a bojovníci z PřF tentokrát k rektorově návrhu absolutně mlčí. V jakémkoliv jiném případě už plánovali demonstrace, vyzývali k rezignaci rektora, vyvěšovali transparenty, psali řady článků a textů atd. Teď mlčí. Vědí, že ho mají v hrsti a že jim rektor tentokrát bude zobat z ruky. Nemůže to být průhlednější. Snad už jen, kdyby se sám přiznal.

Anonymní řekl(a)...

To je pěkný nesmysl, na up reflexi se o tom debatuje.

Anonymní řekl(a)...

Lež jako věž :o) Na Reflexi běží aktuálně jen jedno téma, a to je Navařík. Předtím ještě Hanácká kasárna. Rektorův jednostranný návrh (nikoliv dohoda, jak lže mluvčí UP) se nediskutuje a bojovníci PřF k tomu mlčí na všech frontách.

Anonymní řekl(a)...

Ono to má dvě roviny:
1. Strnadovi se podařilo využít Kubalu jako nástroj proti konkurenci. Další majtrštyk byl Novákův ERC, grant podaný za AV (UEB), který bude odvádět režije na AV, ale bude se "bádat" v prostorách a za náklady UP :D. Pokud tohle nevadí senátu PřF, pak je to opravdu jen banda kývačů. Vzhledem k tomu, že Kubala nezvládl stavbu F1 budovy, která opravdu nikdy nebude stát, tak jediné východisko pro PřF je "využít" prostory na budově H a darovat je Novákovi (který tuto informaci vykládá na potkání), potažmo Strnadovi a jeho Olchemimu. Otázkou je, jestli si Procházka vůbec toto uvědomuje.

2. Jediný kdo z PřF ostrouhá bude Opatrný, protože hlasy, které by mu šly od PřF senátorů půjdou Jiráskovi z FTK. Tím si Procházka vytvořil kliku pro svou budoucí roli jako prorektor pro internacionalizaci (čtete cestovka za rektorátní peníze). Na této pozici bude škodit univerzitě stejně jako doposud.

Anonymní řekl(a)...

Oni už se tím vůbec netají. Fürst měl nakonec pravdu: Akademická mafie na UP přecejen existuje. Odbory jim na to přišly, a tak je třeba je zničit. Jiné vysvětlení pro absurdní bezobsažný blábol mluvčího UP mne nenapadá. Navíc tam bezostyšně lže o tom, že je UP blízko dohodě. Žádná dohoda neexistuje, jedině ta zákulisní mezi Kubalou a Procházkou. Je to čistý diktát rektora Procházky (který patrně psal sám Kubala). Za to si Procházka koupí teplé místečko, 4 roky cestování kolem světa, večírky, bankety a recepce, to vše za veřejné peníze a bez potřeby jakékoliv práce. Jsem o tom přesvědčen.

Anonymní řekl(a)...

10:06 Lžete Vy, Navaříkův ZO VOS PR článek, o kterém se mnoho lidí dozvědělo právě z UP reflexe, je přímo o vyrovnání mezi PřF a Catrin. Ostatně historie je taková, že Senátem o fous neprošla varianta vyrovnání "Catrin dostane vše a PřF utře" a současný návrh to odráží. Na UP reflexi je i zajímavý odkaz na https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/424231100031206/cast/1083777/
Zase je to spíš o protestu Catrin vůči současné variantě vyrovnání. Kupodivu se do reportáže dostal i kus pravdy - "...je tento vysokoškolský ústav, tedy catrin, zdrojem ostudy ať z pohledu řady zfalšovaných odborných publikací, tak samotnou prezentací navenek."

Anonymní řekl(a)...

Každopádně je to u rektora Procházky zajímavý obrat - před zvolením byl kritikem podvodníků kolem Catrin, ale zdaleka ne tak vyhraněným, jako jeho protikandidát T. Opatrný, potom začal kopat za Zbořila takovým způsobem, že jsme si říkali buď ho Zbořil a spol podplatil, nebo ho vydírá a teď, zdá se, se zase začal chovat rozumně.

Anonymní řekl(a)...

14:27 Rektorovo rozhodnutí nikdo opravdu nediskutuje. A už vůbec ne nikdo z PřF, ani na Džurnálu, což bylo obvyklé. Tak nelžete :o)

Anonymní řekl(a)...

Rektorův obrat je zajímavý a jsem přesvědčený, že se prodal Kubalovi slibem za teplé místečko cestovatele okolo světa :o) V ideálním případě ho s tím senát vypráská, kluci ostrouhají a po volbách půjdou i od koryt.

Anonymní řekl(a)...

Nebo ho na konci období dohnalo svědomí. Na solidní univerzitě by podvodník nemohl dělat vědeckého ředitele její části. Catrin - rcptm by měl být zcela zrušen.

Anonymní řekl(a)...

Ten byl dobrej :D

Anonymní řekl(a)...

18:01 a co jako byste chtěl? Vždyť Catrin přece bude mít budovu, kterou jim postaví UOCHB, ne?

Anonymní řekl(a)...

18:02 Jasně, nejdřív dává Procházka Kubalovi výpověď a pak se jím nechá koupit...

Anonymní řekl(a)...

Ad 19:24: Nejlepší komentář - šach mat:-)))) Skutečně si vzpomínám na to, jak při schvalování vzniku CATRIN tehdejší rektor Miller tuto stavbu nové budovy díky financím z UOCHB naprosto vážně zmiňoval, jsem přesvědčen, že to tehdy hlasující senátory hodně ovlivnilo.

Anonymní řekl(a)...

Procházka a Kubala se s vysokou jistotou vzájemně nenávidí, vzájemně si šli po krku celé 4 roky. Jsou ale dostatečně inteligentní, aby byli pragmatici a uzavřeli sňatek z rozumu. Procházka má za férových okolností šanci na nové zvolení limitně blízkou nule (to i vtip Navařík může získat více hlasů, než zasloužilý Procházka). A zde právě nastupuje ten pragmatismus. Procházka si mohl spočítat, že když teď půjde na ruku Kubalovi, tak ten na oplátku pomůže jemu a zajistí mu to teplé místečko na další 4 roky, kdy nebude muset ani nadále dělat nic, jako to nedělal doteď, a brát za to slušný plat (jinak míří k zapomnění a konci pohodlí i výhod společenského postavení). CATRIN i Kubala se navíc stanou problémem někoho jiného, Procházka do konce volebního období už nebude dělat nic a tím to i v pohodě vydrží bez starostí. Za pravděpodobný scénář považuji že PřF se následně pokusí zajistit vítězství Jiráska. Ten totiž může působit nestranně a bude snadnější ho dosadit, než Opatrného (pozn.: nestranný ale není, hojně publikoval na Džurnálu proti CATRIN a pro PřF, jsou tam pravděpodobně úzké vazby). Jirásek pak vezme Procházku na post prorektora nicnedělače a tím dojde k zaplacení nynější rektorovy nelogické otočky (tohle přece musí být divné i lidem z PřF). Jirásek, jako nasazený kůň PřF se pak postará i o likvidaci zbytků CATRIN. Tím mafie vítězí a univerzita je jejich.

Důkazy k tomu nemám, je to jen má osobní teorie a jsem zvědavý, jak moc jsem se trefil :o) Čas ukáže, ale zatím to sedí. I ta reakce univerzity na odboráře, kteří píchli do vosího hnízda. Místo rozumné a logické reakce ve stylu: "odmítáme, že by mělo dojít k likvidaci CATRIN" vygenerovala univerzita snůšku blábolů, za které by se nestyděli ani Okamura s Konečnou dohromady a vůbec poprvé, co si pamatuji, univerzita veřejně lže. Jediné logické vysvětlení tak hysterické reakce a ztráty zábran je pro mne to, že ťali do živého a nastala panika, že plán mafie nevyjde.

Anonymní řekl(a)...

Re - Jirásek:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2024/11/30/proc-jsem-se-rozhodl-zvednout-rukavici/

Anonymní řekl(a)...

no nazdar, Mengele jako součást argumentace...

Anonymní řekl(a)...

Navaříkova "komerční prezentace", ne výtvor novinářů... Ta placená reklama šla z nějakého grantu CATRIN? Takže i toto plácání asi platí daňový poplatník.

Komerční prezentace Vydáno: 5.12.2024, 11:41
https://www.ceskenoviny.cz/pr/zpravy/na-univerzite-palackeho-v-olomouci-hrozi-likvidace-elitniho-vedeckeho-centra-odbory-zadaji-rezignaci-rektora/2604881

Anonymní řekl(a)...

14:33 Po všech těch rcptm podvodech, ze kterých nebyly vyvozeny prakticky žádné důsledky nechápu, jak někdo může vůbec zmiňovat termín "nestrannost".

Anonymní řekl(a)...

Tohle je taky parádní úlet: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/424231100031209/

Takže předsedkyně senátu spolu s mluvčím to nejdřív vyslepičí televizi a akademické obci to řeknou až zítra?

Anonymní řekl(a)...

Re: všechny lži a pomluvy od zbabělých anonymů z CATRIN
Návrh "rozhodnutí" rektora prošel na PřF intenzivní interní diskuzí, nejen za účasti všech dotčených kateder chemického a biologického oboru. Usnesení včerejšího senátu (viz zde: https://www.prf.upol.cz/o-fakulte/fakultni-organy/akademicky-senat/ ) odráží mimo jiné narůstající podporu postoje, že s hydrou v současném rozpoložení sil na UP nelze bojovat donekonečna, a že přes výhrady k rektorovu návrhu je vhodný čas na nějakou formu pragmatické dohody. Nestydatá kandidatura Jakuba Navaříka na post rektora je dobře promyšlenou součástí strategie ze strany Catrin, jak za každou cenu zabránit tomu, aby se něco podobného stalo i na úrovni senátu univerzitního.
Marek Petřivalský

Anonymní řekl(a)...

Můžete být s těmi pomluvami a lží konkrétní?

Anonymní řekl(a)...

Jestli náhodou ten důvod, proč rektor předkládá výrazně odlišný návrh nebudou prozaičtější než spiknutí rektora s děkanem PřF. Zaznamanali jste změnu v následujícím odkazu?
https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/kvesturu-up-povede-od-prosince-josef-suchanek/

U všech předchozích návrhů na vypořádání majetku (včetně toho, který se diskutoval ještě v listopadu) bylo zjevné, že jejich přípravu řídila předchozí kvestorka, která je CATRIN nakloněna. Rektor tyto návrhy pouze přednesl, ale do diskuze se zapojovala kvestorka. Možná nyní návrh konečně připravoval někdo, kdo se konečně mohl podívat do různých auditů a vypracovaných zpráv a směl poznatky z nich do návrhu zakomponovat.

Anonymní řekl(a)...

RE: 10. prosince 2024 v 0:38

Naprostý souhlas, já osobně mám k tomu rektorovu plánu značné výhrady, ale po těch letech jsem došel k závěru, že je třeba přiznat porážku a jít dál. Věcně vidím v plánu 2 důležité aspekty:

a) po dlouhých letech uznání faktu, že se v důsledku rozdělení musí uskrovnit obě části - to hlavně z toho důvodu, že dosavadní rétorika "zůstaňme každý tam, kde jsme" odporuje elementární logice - když došlo k rozdělení, začaly se duplikovat mnohé činnosti a administrativa a právě pro ty duplikace potřebují rozdělené jednotky víc prostoru než nerozdělené - prostě: po rozvodu si manželé musí každý z manželů pořídit vlastní auto, nádobí a pračku, oddělit skříně s oblečením, apod. - a to něco stojí a také to zabere prostor ...

b) finální rozdělení které i nadále dává víc prostoru "jednomu z rozvedených" - ne tak brutálně, jako dříve, ale stále velmi viditelně; myslím, že by si mohla PřF na výsledek oprávněně stěžovat u všech kontrolních orgánů, kterými ve svém stanovisku vyhrožují odboráři ZO VOS CATRIN (jen jejich výčet je na 1/2 strany!), ale jsem rád, že se nakonec k podobnému vydíráni neuchýlila.

Takže tak nějak,

Miloš Fňukal, člen AS PřF UP

Anonymní řekl(a)...

A kam se vyhodí ti lidé na ulici je vám jako odboráři jedno? PřF při stejném počtu zaměstnanců získá více místa, tj. větší pohodlí. Druha strana o místo přichází, musí tedy logicky ty lidi dát někam jinam, nebo vyhodit. Nad tím se fakt nikdo nezamysli?

Anonymní řekl(a)...

Dle zkazek z PřF, je Fňukal vždy na straně vedení fakulty či katedry (jako správný odborář). Osobně si myslím, že kdyby lidé, kterým jakožto odborář radil věděli pravdu, tak by chodil kanálem. Ale třeba jednou se to dostane ven.....

Anonymní řekl(a)...

ad 13:22:

To se ptáte na špatné adrese: rozvod vznikl proti vůli a bez souhlasu PřF a jak jsem už říkal, vznikla tím potřeba nových pracovníků a prostor pro zdvojené činnosti a administrativu. Ve stejné situaci jsou obě části, a pokud tady teď říkáte, že nebudete mít dost místa, měl byste také vzít v potaz, že my jsme už pár let ve stejné situaci a nezdá se mi, že by Vám to nějak vadilo. Současný stav není řešení tohoto nedostatku, je to jen řešení nedostatku jedné strany na úkor druhé.

Abychom se vrátili k příměru o rozvodu: musíme žít v jednom bytě, CATRIN si nechala všechny skříně, které měla před rozvodem, ponechala si garáž a do jednoho pokoje nastěhovala milenku, ale když rozvedená manželka pípne, že si v dětském pokoji už s dětmi šlapou na hlavu, a že do společné garáže se už její auto nevejde, rozešlete všem hysterické prohlášení, jaká je to mrcha, protože chce nějaké výhody na úkor milenky, které jste přeci naslibovali hory doly ...

M. Fňukal

Anonymní řekl(a)...

PřF před oddělením CATRIN - 1100 zaměstnanců
PřF nyní 900 zaměstnanců, CATRIN 200 zaměstnanců

Anonymní řekl(a)...

To je docela úlet... celkový součet lidi zůstal +- stejný, jestli se někde přijalo treba 10 lidi navíc proti původnímu poctu nehraje v těch cislech roli. Studenti tam roli taky nehrají, protože v těch labinach a pracovních výuka nikdy neprobíhala. Jsou to jen falešná argumenty. Příměr s rozvodem je ve skutečnosti takhle: manžel a manželka si být rozdělili tak, jak ho používali dřív, každý má svou část skříní a ručníků jako dřív a k tomu něco používají společné. Jeden ale teď požaduje dělit na půl majetek toho druhého, aniz by se do toho zapocitala i druha pulka puvodniho majetku. Je to nestydaté. Dělí se to, co už bylo rozdělené a jen jedna půlka.

Anonymní řekl(a)...

13:29 Kecy v kleci. Catrin RCPTM podvodníci by z normální univerzity už byli dávno vyhozeni, už jen za všechny ty zbořilizace dat. Stejně půlku výkonu nakupovali z Varmova papermillu.

Anonymní řekl(a)...

ad 13:29 Jasně. Může být. Fascinuje mě, úroveň pokrytectví na PřF. Buď dělám Mirka Dušína na 100% a všemi směry nebo šoupu nohama. Ok, Zbořil ten špatný, Strnad ten hodný.... Máte mezi sebou lidi co vyvádějí zdroje mimo UP, ale ukazujete jen na jednoho.... Dokud se lidi nepodívají do zrcadla, tak se asi nic neposune.

Anonymní řekl(a)...

10. prosince 2024 v 14:22

No, ona v tomto případě bude nejdůležitější ta garáž ... A pak také to, že to rozdělení bytu bylo "dohodnuto" mezi CATRIN a rektorem Millerem ... Ale dá se vyjít z toho, že CATRIN tedy žádné další prostory nepotřebuje a plně ji vyhovuje současný stav, PřF prostory potřebuje a má jich akutní nedostatek: CATRIN má většinu zaměstnanců na více židlích, CATRIňácké laboratoře zejí prázdnotou, při kontrolách byl prý jako "nepřítomný - toho času v laboratoři" ze strany CATRIN označen i jeden člověk, co je už 3 měsíce mrtvý, a jak se píše v závěru kontroly, ve dvou místnostech nebyly ani lidé, ani nábytek a zjevně jsou nepoužívané. Využívá UP svůj majetek spravedlivě, s péčí dobrého hospodáře a přistupuje rovně ke svým zaměstnancům? Je např. u dvou naprosto nevyužívaných místností z hlediska daňového poplatníka lepší, aby si je CATRIN nechala a PřF si (ovšem z daní nás všech) někde postavila nějaké nové?

M. Fňukal

PS: Můj zájem o doložení plátce reklamního sdělení o neřádstvech na UP stále trvá, pane kolego ...

Anonymní řekl(a)...

A kolik pracovníků PřF taktéž bylo na pracovišti nenalezeno? :o)

Anonymní řekl(a)...

Tak máme v Olomouci šest kandidátů na rektora. Inu, není sextet jako sextet...
https://www.upol.cz/nc/zpravy/zprava/clanek/seznam-kandidatu-na-funkci-rektora-up/

Anonymní řekl(a)...

Samí chlapi, jak na Akademii věd. O rovných příležitostech se jenom kecá

Anonymní řekl(a)...

10:38 jako že někdo bránil ženám, aby kandidaturu podaly?

Anonymní řekl(a)...

Nebrání, ale systém tady je takový. Mrkněte směrem na západ...

Anonymní řekl(a)...

Ad Mrkněte směrem na západ...
Mrkl jsem... A není to pěkný pohled. :-)

Matematika vede k diskriminaci a mikroagresím, tvrdí americká profesorka

Kdo je schopný v matematice, je považovaný za bílého, tvrdí v příručce pro učitele matematiky americká profesorka. Podle ní může matematika podněcovat diskriminaci a i díky ní vzniká ve společnosti privilegium bílého muže.

I přes některé kontroverzní názory se vedení Illinoiské univerzity v reakci pro Fox News profesorky zastává. Podle rektora Johna Wilkina je Gutiérrezová uznávaná a obdivovaná odbornice s mnoha publikacemi v respektovaných vědeckých časopisech.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/matematika-vede-k-diskriminaci-tvrdi-americka-profesorka.A180220_170533_ln_zahranici_mha

Anonymní řekl(a)...

A to má být jak argument pro co? Že se ženy nehodí na vedoucí funkce? Asi se ani nehodí aby psaly do diskuse.

Anonymní řekl(a)...

Argument pro co? Že dosazení žen do odpovědných funkcí/do politiky atp. neznamená automaticky nějaké inteligentní chování a zlepšení situace. A váš argument "asi se ani nehodí aby (ženy) psaly do diskuse" mi zase připomíná jedno pořekadlo o potrefené huse.

Mlčící většina může podlehnout křičící menšině. Takový alarmující příběh se stal v Americe. Ženské spolky si tam před sto lety vydupaly zákaz prodeje alkoholu. A prohibice - to byla hotová katastrofa.

Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly. Těmi se počátkem dvacátého století oháněly křesťanské (protestantské) spolky a hnutí žen.

Křesťanská sdružení ve jménu rodinných hodnot prosazovala (nesmyslný) zákaz alkoholu. Jejich členové a členky (těch byla většina) často postupovali militantně. Zejména jistá Carrie Nationová, která chodila do barů se sekerou a rozbíjela lahve s lihovinami i sudy s pivem. Od téhle misionářské mise ji neodradil ani majitel jedné z newyorských náleven, bývalý boxer, který ji knokautoval.
...
Jedna z nejhlasitějších bojovnic za prohibici, Frances Willardová, dokázala obě hnutí spojit do koalice racionální úvahou: "Když dostanou ženy volební právo, budou moci dosáhnout toho, aby jejich domácnosti byly bez alkoholu."

Anonymní řekl(a)...

Prostě máte radši muže. Už mlčím.

Anonymní řekl(a)...

10:57 nějak to nechápu, asi jsem natvrdlý. Jaký takový je systém? Prostě žádná žena nechtěla kandidovat. Mají se teda tři kandidáti nechat přeoperovat, aby to bylo fifty fifty?

Anonymní řekl(a)...

Ad:  jak na Akademii věd
Radomír Pánek získal 128 z 242 hlasovacích lístků. O post se ucházeli další čtyři kandidáti, Pavel Baran ale
odstoupil a vyjádřil podporu Pánkovi. Jiří Plešek 51, Libor Grubhoffer 40, David Honys 23 hlasy.
https://www.seznam.cz/komentare/50748214-novy-predseda-akademie-ved-cr-je-fyzik-radomir-panek-vazim-si-vasi-duvery-rekl-snemu

Anonymní řekl(a)...

Re - Baran ale odstoupil:
Řada lidí, kterých si vážím, mi řekla, že do čela Akademie věd nechtějí jen manažera, ale i aktivního,
praktikujícího vědce. A tím já skutečně nejsem.
https://vedavyzkum.cz/politika/politika/fyzik-radomir-panek-povede-akademii-ved-cr-vyhral-hned-v-prvnim-kole
To teda není - ale přesto tam šéfuje Vědeckou radu.

Anonymní řekl(a)...

„Prodejnost a zavírání očí.“ Český spisovatel zažil umělce, vědce i novináře:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Prodejnost-a-zavirani-oci-Cesky-spisovatel-zazil-umelce-vedce-i-novinare-A-ma-jich-dost-766164

Anonymní řekl(a)...

Re - Baran odstoupil:
Vedle tohle ale Baran je už třetí období v AR (takže by tam pak byl dokonce i čtvrté) - ač zákon
povoluje jen dvakrát po sobě (nakonec ani Zažímalová tam nyní neměla být i potřetí):
https://www.avcr.cz/cs/o-nas/struktura/akademicka-rada-av-cr/seznam-clenu-akademicke-rady-av-cr/phdr.-pavel-baran-csc./

Anonymní řekl(a)...

Bývalá eurokomisařka Věra Jourová prorektorkou Univerzity Karlovy pro rozvoj lidských zdrojů 
a nové technologie:
https://www.echo24.cz/a/HqayC/zpravy-domov-byvala-eurokomisarka-jourova-se-stane-prorektorkou-uk-senat

Anonymní řekl(a)...

Zaplatíme nejen dokončení F35 - pokud je vůbec možné - a navíc i modernizaci Gripenů. Nebo taky zůstaneme uprostřed války bez stíhaček https://www.novinky.cz/clanek/domaci-dalsi-pronajem-gripenu-se-prodrazi-obrana-chce-po-svedech-slevu-40501355 . Afroamerice zdar!

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 16. prosince 2024 v 12:03 Trvanlivost funkcionářů AV je skutečně pozoruhodná. Zákonodárce přitom jistě měl na mysli aby funkcionáři AV byli aktivní vědci. Akademie věd samotná takovému stavu ovšem vzdoruje jak se dá a nikdo "zevnitř" matky Akademie nevznáší správní žaloby. A o tom to je!

Anonymní řekl(a)...

MendelU inspiruje k následování:
Vypracování bakalářské práce od 400 Kč/ normostranu:
https://www.seminarkyza1.cz/bakalarska-prace/
Vypracování diplomové práce od 450 Kč/ normostranu:
https://www.seminarkyza1.cz/diplomova-prace/

Anonymní řekl(a)...

Re: Jourová
Je to výsměch celé akademické obci:
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/poslanecka-snemovna/Jourova-na-UK-Vysmech-ozyva-se-Ale-i-neco-jineho-766561

Anonymní řekl(a)...

Je to výsměch
Doložená vědecká publikační činnost nové prorektorky UK:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Jourova-u-Pavla-Nastal-velky-udiv-Problem-s-Muskem-a-Trumpem-766444

Anonymní řekl(a)...

J. S těmi Gripeny je problém. Švédové nejsou serózní. Už za Babiše byl akorát čas na to, aby se od nich odcházelo - tj. 2015 se mělo objednat 12 F-35 starší varianty a potom se mělo objednat 24 F-35 Blok4 tak, aby ty 4 docházely hned po vydání 2028/2029. A měla se nakoupit munice s přípravou 5 letišť, z toho 1 na jižním svahu hory. 36 F-35 z 5 letišť a municí by znamenalo značnou odstrašující silu.

Anonymní řekl(a)...

F35 jsou dobré akorát na vyřazení nepřátelské protivzdušné obrany. Pak už postačí F15 ze 70. let s násobně levnějším provozem.

Pokud nechcete na nikoho útočit, F35 jsou dobré akorát na přelet na US základny v Německu, pokud vůbec stihnete odstartovat. Švédové si nás vychutnávají, oni jsou koneckonců dost cyničtí a navíc tak trochu nepotrestaní náckové, minimálně pokud jde o armádní velení.

Potíž je v tom, že my nemáme chuť se bránit a vždycky si zvolíme nějaké náčelníky, kteří ani nerozumí anglicky, natož nějak jinak. Moje zkušenost je že je to spolčení srabů a němých. Když s nimi vyjedete ven, musíte tlumočit a čím déle to trvá a čím déle se na vás partneři obracejí, tím větší je vztek a podezřívavost po návratu domů. A následuje pomsta. A součástí té pomsty je, že co se dojednalo se potopí. A nedůvěryhodný jste pak vy, jediný kdo se dorozuměl a jednak v dobré víře.

Ministryně války která neumí anglicky. 35 let po revoluci? To jako vážně? Ale ten afroameričan, ten byl fakt velkej.... Máme co jsme si zvolili.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: publikační činnost nové prorektorky
WoS
Results for Jourova V* (Author)
Publications 0   Citing Articles 0   H=0

Anonymní řekl(a)...

Jenomže vyřazování PVO nepřítele je tak cca polovina celé bojové činnosti. To je strašně moc. A na to by bylo potřeba ~ 2× více F-15. Navíc máte zcela chybné představy, provoz F-15 je jen nepatrně levnější než provoz F-35A. Oba letouny mají prakticky stejný dolet a nosnost výzbroje. Jediná F-35 může na začátku války dopravit denně dvanáct 500 kg bomb na vzdálenost až 1400 km, což cenově vychází lépe než drony či balistické rakety, resp. křižující střely. Popř. 48 denně, pokud se spokojíme se 100kg. Takže i 10 F-35 by objemem překonávalo běžné raketové útoky na Ukrajinu. Jsou tam i jiné úkoly, které starší stroje nezvládají. F-35 by měla autonomně rozlišovat např. klamné cíle tanků pomocí míry a tvaru udusání zeminy ze SAR radaru na slušnou vzdálenost.

Navíc té F-15 ze 70. let se někdy kolem roku 2010 odtrhla křídla při manévru s vysokým přetížením. Vyřadit 5 letišť - z toho 1 na jižním svahu - by bylo velmi náročné. A na sestřelení ~ 20 F-35 nad nepřátelským územím nemá Rusko vůbec techniku, potřebovali by dostat od Činy jejich kopii J-35.

U Švédů nás udržel svým populismem Babiš, Švédsko nemá moc co nabídnout, do teď nebyli schopni dodat přídavní nádrže, tj. jsou zcela mimo.

Anonymní řekl(a)...

https://www.zurnal.upol.cz/fileadmin/formuploads/www_usnesen___etick___komise_univerzity_palack__ho_v_olomouci_an.pdf

Anonymní řekl(a)...

re: H=0
Ten nepraktikující vědec, a předseda akademické VR, je na tom podobně:
Results for Baran P* (Author) AND Philosophy (Address)
Publications 1  Citing Articles 0  H-Index 0

Anonymní řekl(a)...

Ad 22. prosince 2024 v 10:49 JJ. Koupíme si k F35 ještě 30 F15 a zaútočíme na všechny své odvěké nepřátele. Jmenovitě Německo, Polsko, Uhry (Horní i Dolní), Rakousko a posléze přeskokem přes Ukrajinu i Rusko. Naše hrdinná armáda v počtu 23 000 mužů pod vedením 250 generálů pak všechny tyto země obsadí. :-)

Nic jiného než Air Policing nepotřebujeme a k tomu nám Gripeny úplně stačí. navíc jsme je ještě nazačali používat ani z 50%.

Populista Babiš měl vyrovnané rozpočty dokud ho nevyděsil Covid. Jak toho dosáhl? Inu neinvestoval mimo možnosti našeho státu. Jelikož Češi se do půjčování příliš nehrnou a šetří, je to nejspíš národ populistů babišovského typu. Tak je třeba je zadlužit český stát, jedině tak lze dosáhnout stavu, kdy žádný Čech se nesplatitelnému dluhu nevyhne...

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

O nákupu F-15 a bojem s Německem jsem nepsal, nechápu, jakou to má vzhledem k mému příspěvku relevanci.
Taky nechápu, jak lze ne-nakoupení F-35 dle plánu (tj. objednat 2015) slučovat se "šetřením" na armádě. Celkové náklady na 24 F-35 jsou/budou stejné jako náklady na dosavadních 38 letadel (se započítáním všeho, vč. inflace). Ano, nákup 36 letadel by byl nakonec o polovinu dražší - celkově by těch 36 letadel vyšlo tak na 0,3 % HDP i s hromadou výzbroje a hromadou letišť. * 38 letadel, protože se plánuje nahradit L-159 právě těmi F-35, takže nejde o změnu celkových výdajů ** 2040 se plánuje nákup dronů k F-35

Ano, nevyužíváme. Jak jsem psal, Švédsko přes dekádu proseb nebylo schopno udělat pár plechů na přídavné nádrže ke Gripenům. Takže jejich věrohodnost ke vztahu ke Gripenu E je velmi malá.

Anonymní řekl(a)...

A na koho bychom útočili když ne na Německo? Hlavně jste nepsal o obraně. Do mi přijde docela důležité, vám ne?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: Robert F. Kennedy junior
Bude zajímavé sledovat, zda se farmaceutické lobby v USA podaří zabránit tomu, aby se ministrem
zdravotnictví v USA stal Robert F. Kennedy junior. Příčinou je hrozba, že budou muset prokázat
bezpečnost, respektive funkčnost vakcín studiemi, ze kterých bude zřejmé, zda jejich produkty řeší
více problémů, než jich způsobují.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ivan-Hoffman-4-3-bilionu-dolaru-rocne-stoji-proti-nemu-On-jde-bojovat-za-zdravi-lidi-765878

Anonymní řekl(a)...

Musk: Jourová je ztělesněním banálního a byrokratického zla

https://www.echo24.cz/a/Hzptp/zpravy-svet-elon-musk-vera-jourova-je-ztelesneni-banalniho-byrokratickeho-zla

Anonymní řekl(a)...

Re: vtip Navařík
Rozmohl se nám tady takový nešvar: vtip rektor Navařík, vtip předseda Baran, vtip prorektorka Jourová ...

Anonymní řekl(a)...

A federal judge ordered the U.S. Food and Drug Administration to produce its “emergency use authorization” file to a group of scientists who wanted to see licensing information that the FDA relied on to approve the Pfizer-BioNTech coronavirus vaccine.
The lawsuit, filed in late 2021, attracted attention after the FDA said it could take decades to process
and disclose records.
https://www.reuters.com/legal/government/fda-must-disclose-more-covid-19-vaccine-records-us-judge-rules-2024-12-06/

Anonymní řekl(a)...

Ad: vtip Navařík
Pokud Navalžík nebude zvolen rektorem - což předpokládám - tak by po čase měla být možná nějaká
náprava těch zlomyslností proti Čeňku Gregorovi. Poměry v Podvodníkově jsou teď už opravdu dost dobře známé.

Anonymní řekl(a)...

Navařík není ani seriózní kandidát, on sám musí dobře vědět, že nemá šanci. Je tam proto, aby exhiboval a odpoutal pozornost od těch skutečných kandidátů, které Catrin do voleb má.

Anonymní řekl(a)...

Koho tam CATRIN má?

Anonymní řekl(a)...

29. prosince 2024 v 20:35
Tavel je v minulosti podporoval vždy, a je celkem pravděpodobné, že na jejich straně bude i Kohajda.

Anonymní řekl(a)...

Re: Navalžík
https://www.ods.cz/profil/28942-jakub-navarik
Máte také nějakou otázku? Můžete mi ji zcela anonymně položit prostřednictvím tohoto formuláře:

Anonymní řekl(a)...

Čtyřiačtyřicet tisíc zemřelých a velké ticho. Čtyřiačtyřicet tisíc mrtvých nám nestojí za diskusi, reflexi, 
poučení ani za pietu. Nepostavili jsme jim ani prostý pomník.
https://www.lidovky.cz/orientace/covid-covid-19-pomniky-mrtvi-obeti-koronavirus-pandemie.A241227_221000_ln-orientace_lsva?zdroj=LN_otvirak

Anonymní řekl(a)...

AD: obeti-koronavirus
Z diskuze k tomu článku:
Mě by zajímala úplně, ale úplně jiná věc než nějaký poblblý pomník.
Úmrtí na covid kumulativně na 1 mil obyvatel/EU = 2821 lidí
Úmrtí na covid kumulativně na 1 mil obyvatel/ČR = 4099 lidí
https://www.lidovky.cz/orientace/covid-covid-19-pomniky-mrtvi-obeti-koronavirus-pandemie.A241227_221000_ln-orientace_lsva/diskuse

Anonymní řekl(a)...

Česko 43 761 úmrtí na Covid19, počet obyvatel 10.8 milionů, nadúmrtí 15%
Švédsko 28 283 úmrtí na Covid19, počet obyvatel 10.5 milionů, nadúmrtí 5%

Je vcelku jasné, že většina českých úmrtí v době akce Covid byla důsledkem “opatření” a ne vlastní nemoci.
Moc pěkně to vysvětlila paní Helena Jiřincová, v inkriminované době vedoucí národní referenční laboratoře pro Covid. Po nákaze virem SARS-CoV2 je člověk nejnakažlivější ještě před nástupem klinických příznaků, ty nastupují asi po dvou dnech. Naopak test, i třeba PCR, je pozitivní až 3-4 dny po nástupu klinických příznaků. Po cca 8 dnech od nástupu klinických příznaků se test naopak přestává ukazovat pozitivitu. PCR testy měly pozitivitu podmíněnou místem odběru a samozřejmě časem. Mediálně je známý případ, kdy se fotbalisté Slávie uzdravili cestou z komerční laboratoře do Národní referenční laboratoře. Paní Jiřincová se dušovala, že u nich byli negativní. Z výše uvedeného vyplývá celé spektrum vysvětlení…..
Pro šíření nemoci z toho vyplývá, že:
1) Pokud, jako v ČR, podmíníte povolení absence v práci pozitivním testem, kdo se nakazil od kolegů v pondělí, ten pak celý týden chodí do práce, aby měl v sobotu pozitivní test. Pokud se na něj dostane a pokud se odběr podaří. O „vylepšení“ použitím ještě méně citlivého antigenního testu až po jeho lízátkovou variantu vůbec nemluvě. Můžeme tedy odhadnout, že v ČR většina nakažlivých osob MUSELA do práce, MHD apod. Nemoc se šířila explozívně, nemocnice nestíhaly, pozorovali jsme časové i prostorové vlny.
2) Naopak ve Švédsku už v roce 1992 platilo pravidlo, že kdo se cítí nakažen respirační chorobou, má zůstat doma. Pokud se k tomu přidalo ještě pravidlo, že pokud se někdo dozví, že se potkal s někým s klinickými příznaky, má zůstat dva dny doma, jestli se něco neprojeví, ve Švédsku TÉMEŘ NIKDO nakažlivý nemoc neroznášel. Nemoc se šířila lineárně, nemocnice stíhaly a úmrtí na Covid19 bylo nakonec méně (!) než nadúmrtí.
Takže, nemůžeme se moc divit, že se o mrtvých na Covid19 moc nemluví. Naše opatření vedla k 3x vyšší úmrtnosti, než bylo nezbytně nutné. A podílejí se na tom obě hlavní politické reprezentace, které spolu v současné době soupeří.
(Situaci, kdy nemocní očkovaní byli prohlášeni za zdravé, nechám do následné diskuse.)

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Opet chytry Stys

Anonymní řekl(a)...

Inu, jak jsem napsal, všechny údaje jsem získal - Sokratovskou metodou dotazů - od paní Heleny Jiřincové, která je ve věci testování oficiální autoritou. Zbytek z veřejných zdrojů. Pokud Vám z těchto údajů vyplývá nějaká jiná interpretace, sem s ní, jsem zvědavý.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

29. prosince 2024 v 20:35
Přírodověda tam má Opatrného a Jiráska. CATRIN tam má Navaříka, Procházka se znemožnil. Zbývá Tavel a Kohajda, oba sice vypadají spíše neutrálně k oběma stranám, ale Tavel se už vyjádřil že CATRIN vidí jako problém, který musí vyřešit, neříká ale kterým směrem.

Ale snad si někdo nemyslí, že se bude volit podle kvality kandidáta :o)

Anonymní řekl(a)...

Svedsky kral to videl trochu jinak nez pan exministr:
https://www.bbc.com/news/world-europe-55347021

Anonymní řekl(a)...

Re:  úpadek poměrů i na Karlovce:
Ten Slámák si privatizoval univerzitu, jako si Akademii privatizovala bývalá kancléřka:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-srazka-se-srnou-i-audinou-soukroma-nehoda-kanclerky-udelala-dusno-v-akademii-ved-234981

Anonymní řekl(a)...

3. ledna 2025 v 8:49 ... Svedsky kral...

to komentoval k datu "17 December 2020" = v době, kdy v Se vrcholila 2. vlna a měli +-10k mrtvých

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Anonymní řekl(a)...

Ve Svedsku aplikovali vetsinu protiepidemickych opatreni, ale na rozdil od nas na dobrovolne bazi. A rozumni Svedove to v drtive vetsine dobrovolne aplikovali. U nas by to takhle tezko fungovalo...

BTW - vaccination: as of 20 April 2022, 87.1% of people (12 years and older) in Sweden have received at least one dose.

A jeste - ostatni skandinavske zeme, ktere aplikovaly protiepidemicka opatreni podobne jako my (ale dusledneji a vcas) mely oproti Svedsku mene mrtvych.

Anonymní řekl(a)...

Ad 3. ledna 2025 v 12:18 U nás by to nešlo ... až na to , že na jaře 2020 jsme měli dokonce podúmrtí.

U nás jsme jednoduše cpali nakažené do továren a MHD. Protože rozumné chování bylo zakázáno. Není divu, že JIPky nestíhaly.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Švédská čísla v mezinárodním srovnání zde https://www.cato.org/policy-analysis/sweden-during-pandemic

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

RE: úpadek poměrů i na Karlovce
Jak se Jourová mohla stát prorektorkou UK?
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Jak-se-Jourova-mohla-stat-prorektorkou-UK-Vaclav-Klaus-dal-pruchod-vzteku-767156

Anonymní řekl(a)...

Ad - Úmrtí na covid kumulativně na 1 mil
Ty údaje pro jednotlivá území jsou zde, treba pro EU27 - 2822 (15.12.24):
https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-cases-deaths-per-million?country=~OWID_EU27

Anonymní řekl(a)...

Ono tak nějak nejde o úmrtí na Covid ale o celková nadúmrtí. Nebo máte jiný názor? Švédský paradox je pak v tom, že mají více úmrtí na Covid než celkových nadúmrtí. Což jsme měli my taky na jaře 2020.

Jelikož celkově to u nás bylo naopak, měli jsme 65 000 nadúmrtí a 44 000 úmrtí na Covid, vloudila se nějaká chybička nebo více chybiček. Například lze tato fakta vysvětlit tím, že my měli špatnou diagnostiku Covidu a ve skutečnosti jsme měli úmrtí na Covid ještě mnohem víc. Nebo naopak že jsme měli úmrtí na "opatření" bez vlivu Covidu. Co vy na to? Jakému vysvětlení dáváte přednost?

Já vím, já vím, v Česku by to jinak nešlo, panovala by nekázeň a nikdo by nejezdil narvanou MHD do drůbežárny. A jak bychom řešili tu penzijní reformu, žejo?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: farmaceutické lobby
„Byl to plán.“ Pět let od covidu. Doktor Čížek tvrdě o „big pharma šmejdech“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Byl-to-plan-Pet-let-od-covidu-Doktor-Cizek-tvrde-o-big-pharma-smejdech-765860

Anonymní řekl(a)...

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-v-cine-se-siri-virus-na-ktery-neni-vakcina-experti-mirni-obavy-40503291#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

V Číně se šíří virus, na který není vakcína.

Ne, není čas čekat s analýzou jak to opravdu bylo a proč to tak dopadlo.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Nějak tady zmizel příspěvek o komerčním megaúspěchu excelentních vědců z CATRIN (čím byl příspěvek vadný?). Snad tak aspoň dožene zmiňovaný olomoucký superkondenzátor nahrazující lithium-iontové baterie jiný slavný projekt, zázračnou českou baterii HE3DA. V diskuzi u článku pak vzdělaní diskutéři pěkně nahrazují špatnou práci novináře.

https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-grafen-z-olomouce-miri-do-superkondenzatoru-na-trh-jej-ma-uvest-nova-spolecnost-40503226

Anonymní řekl(a)...

A documentary called “Thank You, Dr. Fauci was just released. Covid-19 exposed the total corruption 
of our public health institutions including Big Pharma.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zabili-jste-20-milionu-lidi-Dekujeme-doktore-Fauci-odkryva-film-tajnosti-covidu-767404

Anonymní řekl(a)...

Re: ten nový virus
HMPV (lidský metapneumovirus):
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cina-infekce-respiracni-vir-hmpv-epidemie-roman-prymula.A250106_092029_domaci_misl?zdroj=otvirak

Anonymní řekl(a)...

Ad - HMPV (lidský metapneumovirus):
Globálně způsobuje 6-40 % akutních respiračních onemocnění u hospitalizovaných a ambulantně 
léčených dětí.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/dom%C3%A1c%C3%AD/nebezpe%C4%8Dn%C3%BD-%C4%8D%C3%ADnsk%C3%BD-virus-u%C5%BE-%C5%99e%C5%A1%C3%AD-i-%C4%8Desk%C3%A9-%C3%BA%C5%99ady-vydaly-prvn%C3%AD-doporu%C4%8Den%C3%AD/ar-BB1rasOK?ocid=msedgdhp&pc=EDGEESS&cvid=25e3d03941dc40d38da909966fb3886b&ei=14

Anonymní řekl(a)...

Česko zlikvidovalo 17 milionů vakcín proti covidu. Stály 7,5 miliardy korun:
https://www.prahain.cz/zdravi/cesko-zlikvidovalo-17-milionu-vakcin-proti-covidu-staly-75-miliardy-korun-21714.html?utm_source=pldres

Anonymní řekl(a)...

Vakcíny za 505 miliard: Leyenová a Pfizer maří soud:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vakciny-za-505-miliard-Leyenova-a-Pfizer-mari-soud-pustil-ven-bruselsky-exposlanec-767604

Anonymní řekl(a)...

Re: 505 miliard Leyenová:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ficova-europoslankyne-preje-von-der-Leyenove-pevne-zdravi-Aby-mohla-byt-radne-potrestana-767668

Anonymní řekl(a)...

Ad: Covid-a-propad-porodnosti-Interpelovali-i-Fialu
Prudký propad skutečně začal přesně devět měsíců po první velké očkovací kampani:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prisel-Fiala-vyletely-potraty-Propad-porodnosti-po-vakcine-Snemovna-se-otrasala-767734

Anonymní řekl(a)...

Ostudy mezinárodního rozsahu
https://www.dzurnal.cz/index.php/2025/01/13/ferovy-konkurz/

Anonymní řekl(a)...

Mám dojem, že ten člověk je vážně nemocný. Konspiraci bych v tom nehledal, ale že je vedení UP nekompetentní je fakt.

Anonymní řekl(a)...

No neuspěl, tak má potřebu to nějak zdůvodnit.

Anonymní řekl(a)...

8:39 Nemocný je systém, který není schopen Catrin zrušit z důvodu rozsáhlých podvodů.

Anonymní řekl(a)...

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč Kvítek dneska Jiráskovi vykal a dělal, že ho nezná, přitom ho do klání na rektora nominoval on...

Anonymní řekl(a)...

Třeba si mysli, ze to někdo neví xD

Anonymní řekl(a)...

Re: Ostudy mezinárodního rozsahu
Pořád stejní lidé - Navařík, Banáš, Hobza, Zbořil, ...
A taky stejné praktiky. Teď ten podraz na JČU je copycat dřívějšího podrazu na Čeňka Gregora.

Anonymní řekl(a)...

z UP reflexe: Je vidět, že odboráři z CATRIN v čele se svým hrdinným předsedou měli z kandidatury děkana PřF docela vítr, když se ho pokusili tímto způsobem odstavit. Být na místě doc. Kubaly, bral bych to jako poctu.

Anonymní řekl(a)...

O jaky podraz na JCU se jedna?

Anonymní řekl(a)...

To, že ho nominoval automaticky znamená, že si tykají?

Anonymní řekl(a)...

RE: podraz na JČU
Navařík poctil (spolu s dalšími spoluautory – bez titulů Hobza, Banáš, Lach a Bárta) obdobně pomlouvačným hanopisem snažícím se zdiskreditovat mou osobu členy Vědecké rady JU
https://www.dzurnal.cz/index.php/2025/01/13/ferovy-konkurz/

Anonymní řekl(a)...

16. ledna 2025 v 10:19 jako že by existovala reálná šance, že by rektor jmenoval Kubalu? Komise jen doporučuje, rozhoduje rektor. Ten by ho nikdy nejmenoval, takže to všechno okolo je jen zbytečná hysterie. A teď už i možná strach, po tom co Navarik předvedl ve včerejší diskuzi.

Anonymní řekl(a)...

debata kandidátů na rektora UP, včetně Navalžíka: https://www.youtube.com/live/_ab22V6IXrs

Anonymní řekl(a)...

Ad: Poslanec a lékař Vladimír Zlínský - Propad-porodnosti-po-vakcine
Nevíte, kdo je tento prof. Jaroslav Turánek:
https://fragmenty.cz/index.php/zdravi/item/4531-nekontrolovane-vakciny-coronaviru-mrzaci-zpusobuji-rakoviny-a-zabijeji

Anonymní řekl(a)...

"Přečte se genetický kód viru, zabuduje se do mRNA (ta se i se zabudovaným virem po aplikaci vakciny vkládá do našeho genetickéh kodu DNA". Totální blb, neví co je genetický kód, neudělal by zkoušku z genetiky. Nic se nezabuduje...

Anonymní řekl(a)...

Ad Turanek:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_Tur%C3%A1nek
https://www.muni.cz/lide/28301-jaroslav-turanek

Ad kongresmani:
To neni zprava Kongresu, ale zprava republikanske casti ad hoc komise; demokrate publikovali text s jinymi zavery:

https://oversightdemocrats.house.gov/news/press-releases/ranking-member-ruiz-leads-select-subcommittee-democrats-releasing-final-report

https://oversightdemocrats.house.gov/sites/evo-subsites/democrats-oversight.house.gov/files/evo-media-document/SSCP%20Democratic%20Final%20Report.pdf

To tema je hanebne zpolitizovane...

Anonymní řekl(a)...

„Nechť příští Nobelova cena, která zamíří do České republiky, zamíří právě na naši univerzitu,“ 
přeje si Navařík.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/rektor-univerzita-palackeho-volba-kandidati-skolstvi.A250110_834709_olomouc-zpravy_dmk

Anonymní řekl(a)...

Re: -jaroslav-turanek
https://www.lf.upol.cz/nc/fr/zprava/clanek/predstavujeme-nove-profesory-univerzity-palackeho/
A nejen na UPOLu - dál působí, vedle Brna, i na Karlovce.

Anonymní řekl(a)...

Ostatní kandidáti se nebránili i ostré kritice. Padla slova o ztrátě důvěry veřejnosti a oslabení renomé.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2620639

Anonymní řekl(a)...

Etická komise Univerzity Palackého potvrzuje existenci akademické mafie:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2025/01/20/varmohy-nohy/

Anonymní řekl(a)...

divím se, že z toho Frust nevyčetl i to, že je Země placatá :o) ZdÍlejte neš to zmašou! :o)

Anonymní řekl(a)...

re 21. ledna 2025 v 10:04: jenže on v tomto případě ze závěrů EtK vyčetl jen to, co v nich bylo. A rozhodně bych schválně nekomolil oponentovo jméno, i když jste si to zřejmě jen vypůjčil od jednoho z rektorských kandidátů. Ano, použil jste "vtípek" pana prof. Tavela, ale mezi námi: když nějaký slovenský farář schválně komolí židovská příjmení, nevyvolává to moc příjemné vzpomínky, a opakovat to po něm ... Hm, na to musíte mít fakt silný žaludek ...

Anonymní řekl(a)...

Konec jedné konspirační dezinformace v seriózním médiu. Nejhorší je, že se to začíná stávat nějak podezřele moc často. Pravda se prostě postupně ukáže a trapné vtipkování na příjmení nepohodlného šiřitele na tom nic nezmění.

V roce 2019 americký Institut pro infekční nemoci NIH, vedený pozdější tváří boje s pandemií covidu-19 Anthonym Faucim, poskytl Daszakově EcoHealth Alliance grant ve výši čtyř milionů dolarů. Daszak tu byl nejspíš jen převodovka, která měla hlavní část grantu přesměrovat do Institutu virologie v čínském Wu-chanu.

Fauci byl po léta velkým příznivcem laboratorních hrátek s viry, jimž se vznešeně a pro smrtelníky neproniknutelně říká gain-of-function research – výzkum zisku funkce.

Kongresmanům naprosto slouží ke cti, že se nedali a svou houževnatostí přiměli úřady k tomuto byť nepřímému přiznání americké zodpovědnosti. Proč asi by Fauci bez předchozí dohody jen tak dával peníze někomu, u koho nemá jistotu, jak s nimi naloží? Na deklarovaný výzkum mohl grant do Číny poslat klidně svým jménem. A proč se teď Fauci nalézá mezi lidmi, jimž Joe Biden na odchodu preventivně udělil prezidentskou milost? První covidovou sezonu 2020/21 jsme i v Echu rádi psali o „čínském viru“. Asi jsme měli psát buď o čínsko-americkém, nebo prostě o americkém viru.

https://www.echo24.cz/a/HKyNN/komentar-kaiser-byl-to-americky-virus

Anonymní řekl(a)...

Není to třeba jen překlep? Furst x Frust? Ale chápu že se na tomto fóru nestepi, když někdo zesiluje neci jméno. To se tu přece nedělá :o)

Anonymní řekl(a)...

To nebude překlep, těch lidí, co mu tak říkají, není málo. :D

Anonymní řekl(a)...

8:38 myslíte podvodníků z Catrin, že...

Anonymní řekl(a)...

jj, podvodníky z Catrin Furst frustruje

Anonymní řekl(a)...

Hh, ten Frustruje max svoji manželku, která pod Tavelem pracuje...

Anonymní řekl(a)...

https://hanacka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/33698-novym-rektorem-univerzity-palackeho-bude-michael-kohajda-z-pravnicke-fakulty.html

Anonymní řekl(a)...

Re: vtip Navařík
Ivo Jirásek z fakulty tělesné kultury a technickohospodářský pracovník univerzity Jakub Navařík
nezískali podporu žádného senátora.
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/univerzita-palackeho-volba-novy-rektor-michael-kohajda.A250122_165208_olomouc-zpravy_stk

Anonymní řekl(a)...

Navarik zvolený být nemohl, to vedel každý. Ale způsobil obrovský rozruch mluvi o něm půlka UPOLu. Jiráskova nula ale překvapení je.

Anonymní řekl(a)...

Tři názory čtenářů k tomu absurdnímu rozsudku, co posvětil vědecké podvádění:
Univerzita se soudila velmi chladně, protože rektor jde Zbořilovi na ruku.
Dovolání k Nejvyššímu soudu by klidně mohlo uspět.
Ona ta justice si na spravedlnost pouze hraje.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/radek-zboril-catrin-univerzita-palackeho-soud-usla-mzda-odmeny.A240827_084859_olomouc-zpravy_dmk/diskuse

Anonymní řekl(a)...

Spravne! Ať žijí lidové soudy! A Zeme je krychle! xD

Anonymní řekl(a)...

Pokud to všechno lidi platí z daní, tak budou samozřejmě soudit... :-)

Anonymní řekl(a)...

More than 100 German universities and research institutions have entered into a national agreement with MDPI. https://www.mdpi.com/about/announcements/9999

Anonymní řekl(a)...

25. ledna 2025 v 17:01 Tak snad začnou i opravovat silnice a tak :o)

Anonymní řekl(a)...

Teda, ta Karlovka je taky poněkud rodinný podnik:
Ačkoliv Sláma kvůli střetu zájmů rezignoval, získal od rektorky odměnu ve výši půl milionu korun.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/otomar-slama-milena-kralickova-rektorka-univerzita-karlova.A250124_180358_ln_domov_halu

Anonymní řekl(a)...

Covid skončil, zapomeňte? Porovnání zdraví očkovaných a neočkovaných chybí
https://www.lidovky.cz/nazory/covid-vakciny-stat-kriticka-zprava-koronavirus-lekari-ockovani.A250125_081141_ln_nazory_halu

Anonymní řekl(a)...

The production of fake research is now a thriving industry, thanks to paper mills. These networks sell paper authorships and poor-quality or fabricated scientific manuscripts to researchers, or violate the peer-review process by providing fake reviews. And they have become so prolific that current self-correction mechanisms no longer work.
https://www.nature.com/articles/d41586-025-00212-1

Anonymní řekl(a)...

AD - self-correction mechanisms no longer work
V Nature by se taky měly zveřejnit i praktiky toho mezinárodního podvodníka Varmy:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2025/01/20/varmohy-nohy/

Anonymní řekl(a)...

28. ledna 2025 v 9:28

Malá rada: V rámci "boje" PřiF/CATRIN zapomeňte na vše, co se stalo/opublikovalo před rokem 2023, a do budoucna sledujte (klidně i s pomocí 106kové šablony ;-) ) důsledné dodržování pravidel dokumentu CAT-B-23/01, Data Management Policy at CATRIN (Entering into force: February 15, 2023, Taking effect: March 1, 2023).

https://www.catrin.com/wp-content/uploads/2023/03/CAT-B-23-01_ENG.pdf

Anonymní řekl(a)...

Vrabci na střeše štěbetali, že Konvalinkova vědecká skupina na UOCHB již nemusí podléhat pravidelným evalvacím.

Anonymní řekl(a)...

re: poněkud rodinný podnik
Univerzita Karlova tají plat poradce rektorky, nesedí ani hospodaření školy
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/otomar-slama-univerzita-karlova-kontrola-hospodareni-plat.A250121_173919_domaci_vals

Anonymní řekl(a)...

Ad: nesedí ani hospodaření - nejen na UK, úředníci profitují i jinde:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-srazka-se-srnou-i-audinou-soukroma-nehoda-kanclerky-udelala-dusno-v-akademii-ved-234981

Anonymní řekl(a)...

30. ledna 2025 v 7:53

nic noveho se nedeje, takze se recykluje (zde uz po x-te) odkaz s datem 3. 8. 2023 12:43 :-)

Anonymní řekl(a)...

Proděkan Kohajda je nyní poslancem a advokátem. Sdělil, že v případě zvolení rektorem by nebylo
možné, aby šel znovu do voleb do Poslanecké sněmovny. „Jsem advokátem, ale nejsem
denodenním advokátem, dělám specifické případy. Činnost bych nepozastavoval, v omezeném
režimu bych pokračoval,“ uvedl k působení v advokacii.
https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/univerzita-palackeho-olomouc-novy-rektor-kohajda.html

Anonymní řekl(a)...

Prymula: Souhlasím, že COVID-19 nejspíš unikl z laboratoře:
https://cnn.iprima.cz/prymula-souhlasim-ze-covid-19-nejspise-unikl-z-laboratore-proti-hmpv-uz-zacal-vyvoj-vakcin-464678

Anonymní řekl(a)...

Re: unikl z laboratoře
CIA now backs lab leak theory to explain origins of Covid-19
https://www.theguardian.com/society/2025/jan/26/cia-now-backs-lab-leak-theory-to-explain-origins-of-covid-19

Anonymní řekl(a)...

Některé šarže vakcíny proti covidu obsahují vyšší množství DNA, přibližně 470krát vyšší.
Matematik Tomáš Fürst upozornil, že v databázích na podezření na nežádoucí účinky po covidových vakcínách je asi 216 úmrtí.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Jako-deci-vody-v-litru-nafty-Profesor-Beran-vytahl-hrozive-cislo-k-vakcinam-Padlo-ve-Snemovne-768722

Anonymní řekl(a)...

Hruza... Kdyz si uvedomim, kolik DNA jsem vcera pozrela k obedu... ;-)

Anonymní řekl(a)...

A co teprve dnes ráno na toaletě...

Anonymní řekl(a)...

Opačným směrem (do životního prostředí) samozřejmě

Anonymní řekl(a)...

Re: novy-rektor-Kohajda
Za přírodu si na prorektora může vybírat mezi dvěma rozumnými: Tomáš Opatrný nebo Martin Kubala.
(Nevěřím, že by mohl uvažovat o Navaříkovi).

Anonymní řekl(a)...

Já vám nevím, ale vrchní bojovník za svobodu slova (dat) Fürst právě dal hlasovat akademickému senátu, aby zrušil streamování svých zasedání, protože podle jeho slov "si musí dávat pozor na pusu" a šolichy se musí domlouvat až po senátu. Neříká se tomu pokrytectví?? :-D

Anonymní řekl(a)...

Rozumní prorektori Opatrný a Kubala. Zatím nejlepší vtip roku a i přesto, že je teprve únor, pochybuju, ze bude překonán. Tihle dva jsou podepsání pod katastrofálním stavem olomoucké Přírody, o které se na UP už říká, že je obdobou Severní Koreji.

Anonymní řekl(a)...

Ad Tihle dva (Opatrný a Kubala) jsou podepsání pod katastrofálním stavem olomoucké Přírody

Ano a Zbořil je ten nejlepší excelentní vědec, co dělá tu pravou progresivní altruistickou vědu, myslí to s olomouckou univerzitou dobře a díky jeho komercionalizovaným nanovynálezům podobně jako Antonín Holý získal pro olomouckou vědu miliardy korun o které se dál nezištně dělí! A ti zlí, malí a záštiplní olomoučtí rádobyvědci co ničemu nerozumí jako je třeba Opatrný pak v článcích jeho naprosto excelentních vědeckých indických týmů jenom hledají hnidy a matematické chyby a s Kubalou v čele mu pak zákeřně hážou klacky pod nohy. Jemně upravená realita měření nebo zcela vymyšlený výsledek přece nemá žádný vliv na moderní vědecký článek a jeho bombastický závěr! A ti zpátečničtí bloudi to pořád nechápou! Logické vysvětlení je, že Zbořilovi jenom závidí jeho zcela zasloužené finanční odměny, které přece platí z drtivé většiny komerční sféra a ne stát/daňový poplatník!

Anonymní řekl(a)...

Falešná stopa :o) ty dvě věci nejsou spojené v jedno. Jde o to jak managersky rozložili fungující fakultu, to není o Zbořilovi, ale o neschopném managementu. Ale chápu, že je jednodušší hledat viníky kdekoliv, jen ne u sebe, je to historický často opakovaný pristup (který konci špatně).

Anonymní řekl(a)...

5. února 2025 v 15:46: no se divte když von občas Frust řekne jen pravdu a pak na něj naběhnou právníci excelentů :-)

Anonymní řekl(a)...

Tak pokud je to pravda, tak na něj nic nezmuzou. Ledazeeee...

Anonymní řekl(a)...

Jde o to jak managersky rozložili fungující fakultu, to není o Zbořilovi...

Aha, takže Zbořil, Banáš a další vysocí excelenti nejsou žádní vědečtí manažeři, o ničem nerozhodují. Tak to pak jo...

Anonymní řekl(a)...

Určitě nerozhodují o fakultě :o) Nemáte příliš silný hulení?

Anonymní řekl(a)...

Ad Určitě nerozhodují o fakultě :o)
Určitě rozhodují o fakultě. :o)

Anonymní řekl(a)...

Léčba paranoidní poruchy zahrnuje kombinaci farmakoterapie a psychoterapie. Terapeutické přístupy závisí na závažnosti příznaků a individuálních potřebách osoby. Lékaři předepisují antipsychotické léky, které pomáhají snižovat paranoidní myšlenky a úzkost. Tyto léky mohou pomoci pacientovi zlepšit kontakt s realitou.

Anonymní řekl(a)...

Re:  Turánek - nekontrolovane-vakciny
Žena podstoupila očkování proti covidu a od té doby bojuje s vážným, život ohrožujícím onemocněním,
které ji vyřadilo z běžného života.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Dala-se-ockovat-Puchyre-ji-praskaji-po-celem-tele-Cesky-soud-Bez-odskodneni-768814

Anonymní řekl(a)...

U toho Turánka je taky:
https://fragmenty.cz/index.php/kultura/skolstvi-a-veda-tvori-vyspelost-naroda/item/4562-perzekuce-jiriho-pancire

Anonymní řekl(a)...

AD - Dala-se-ockovat ... Městský soud v Praze muži, který měl velké zdravotní potíže po očkování proti covidu, přiznal 
jako prvnímu pacientovi v Česku nárok na odškodné. Pracoval ve stavebnictví, žil aktivně a 
sportoval. Až do června 2021, kdy se nechal očkovat. Čtyři dny poté ochrnul.
https://cnn.iprima.cz/prelomovy-rozsudek-v-praze-muz-ma-dostat-odskodneni-za-potize-po-ockovani-proti-covidu-465410

Anonymní řekl(a)...

re: Prymula - COVID-19 unikl z laboratoře
Ale dřív to Prymula naopak vyvracel:
Prymula ... vyvrací tvrzení výzkumnice Soni Pekové o umělém původu viru ...
https://denikn.cz/472758/analyzujeme-prymuluv-boj-s-dezinformacemi-dobre-ze-s-tim-zacal-i-kdyz-dela-chyby-rika-kalensky

Anonymní řekl(a)...

Re:  úpadek poměrů i na Karlovce
Na rektorátu se vytvořila docela dobře organizovaná skupinka, která zneužívala univerzitu a její zdroje:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/univerzita-karlova-poradce-bezpecnost-slama-rezignace-audit-kralickova.A250210_160102_domaci_rtn?zdroj=nejnovejsi

Anonymní řekl(a)...

Ad: prorektoři Opatrný a Kubala
Třetí rozumný kandidát je Tomáš Fürst. Kohajda tam potřebuje mít někoho, kdo dobře zná praktiky našich
podvodníků z Podvodníkova.

Anonymní řekl(a)...

Ad: 12. února 2025 v 8:45
Jistě zajímavá myšlenka. Osobně si myslím, že jediný s kým má Kohajda nějaké plány je Kubala.

Anonymní řekl(a)...

Jedině tak vyhodit xD

Anonymní řekl(a)...

Re: úpadek poměrů
Jsou tam i patřičné komentáře:
Morální devastace zasáhla už i UK ...
Rektorka si na škole živila parazita, tak spolu s ním patří okamžitě pryč ...
No, vidíte to, vypadala jako taková tetička z Plzně ...
Kde jsou ty časy, kdy měla Karlova Univerzita světové renomé ...
Jourová je dokonce prorektorkou - Vidět to Karel, tahal by za sebou nožku ...
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/univerzita-karlova-poradce-bezpecnost-slama-rezignace-audit-kralickova.A250210_160102_domaci_rtn/diskuse/1

Anonymní řekl(a)...

Další úpadek vědeckých poměrů v přímém přenosu:
V této souvislosti zaujme otevřený dopis, který uveřejnil v roce 2020 časopis Lancet. Podepsali jej přední vědci, mezi nimi i Christian Drosten a Peter Daszak. V dopise čteme: „Společně důrazně odsuzujeme konspirační teorie, které naznačují, že covid-19 nemá přirozený původ.“ Člověka napadne, proč vědci užívají tak silné pojmy jako konspirační teorie. Proč nenapíší třeba: „V tuto chvíli nemáme dostatečné důvody myslet si, že covid-19 vznikl v laboratoři.“ Nedopustili se zde něčeho, čeho se prý nikdo nedopouštěl?
...
Slýcháme, kterak je problém, že občané šíří dezinformace a klesá důvěra ve vědu. Sami badatelé však vydali dokument, který budí zdání vědeckého stanoviska, později jej však jeho prominentní signatář označí za výraz solidarity a přizná, že tehdy byly důvody myslet si, že je virus upravený. Pochybnosti existují dosud. Přesto se píše o konspirační teorii, a to rovnou v Lancetu. Není to krystalické – a zdá se, že politicky motivované – zneužití pojmu konspirační teorie?

Co dodat? Snad jen to, že by se badatelé se specializací na dezinformace mohli projednou zaměřit méně na temné síly a lidskou hloupost a více se podívat na to, jestli nám tu nezlobí sami vědci. Měli by to udělat pro vlastní dobro. Jestli to takhle půjde dál, slovům jako dezinformace a konspirační teorie už nebudou věřit ani oni sami.

https://www.echo24.cz/a/Ht8NJ/komentar-tereza-matejckova-nelzete-nam-o-dezinformacich-covid-unik-viru

Anonymní řekl(a)...

Jourová je dokonce prorektorkou s pracovní náplní:
A pokud do Česka pojede nějaký komisař nebo paní předsedkyně EK, tak se budu starat,
aby povinná zastávka byla na UK, řekla Jourová:
https://www.echo24.cz/a/HqayC/zpravy-domov-byvala-eurokomisarka-jourova-se-stane-prorektorkou-uk-senat

Anonymní řekl(a)...

Ministr Bek hájí statisícové bonusy na UK. „Je to standard, který vychází z dlouhodobé praxe,“ vzkázal

Podle ministra školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) Mikuláše Beka byla odměna pro rektorku standardní s tím, že se jedná o dlouhodobou praxi. "Není ale úkolem ministra vstupovat do odměňování na univerzitách. Z tohoto hlediska jsou samostatné,“ uvedl Mikuláš Bek (STAN) pro deník Echo24.

Na platy a bonusy vedoucích pracovníků z Univerzity Karlovy jako první upozornil deník MF DNES. Rektorka Milena Králíčková si v květnu 2024 k platu 175 tisíc korun přilepšila o 400 tisíc a v listopadu obdržela bonus ve výši 576 tisíc korun. Kvestor Martin Maňásek pak k platu 165 tisíc korun dostal v květnu 350 tisíc a v listopadu 573 tisíc korun, píše deník MF DNES.

Tento trend vysokých odměn se neomezuje pouze na rektorku a kvestora. Člen vedení s krycím kódem „E“ dostal v květnu k platu 150 tisíc korun bonus 350 tisíc a v listopadu dokonce 610 tisíc korun. Roční odměny pro tyto tři akademiky se vyšplhaly na několik milionů, čímž jejich příjmy dosáhly nebo dokonce překonaly plat premiéra.

https://www.echo24.cz/a/Hy8QH/zpravy-domov-stovky-tisic-na-odmenach-pro-rektorku-uk-je-standardem-vychazi-z-dlouhodobe-praxe-rekl-bek

Anonymní řekl(a)...

Ad: úpadek poměrů i na Karlovce
Hospodaření Univerzity Karlovy už řeší kriminální policie
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/otomar-slama-univerzita-karlova-policie-vysetrovani-zakazky.A250204_174525_domaci_vals

Anonymní řekl(a)...

Ještě před koncem svého mandátu udělil prezident Joe Biden preventivní milost několika včetně
epidemiologa Anthonyho Fauciho. Ministerstvo zdravotnictví nyní zrušilo smlouvy,  z nichž jedna za
168 000 dolarů byla určena na výstavu Anthonyho Fauciho v muzeu Národního institutu zdraví (NIH).
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vystava-nebude-Biden-dal-preventivni-milost-Faucimu-Musk-ho-presto-zasahl-769143

Anonymní řekl(a)...

Ad: Morální devastace zasáhla už i UK
Ta série kiksů Králíčkové by v normální zemi musela vést k její rezignaci.
Podobně by ovšem v normální zemi museli skoncit ti, co tehdy arogantně vyhodili  Šárku Kubinovou.
LN konečně objevují Ameriku: Politická i pedagogická elita se skvěle vyučila v nezměrné aroganci a
též  umění myslet výhradně na sebe.
https://www.lidovky.cz/nazory/univerzita-karlova-rektorka-platy-odmeny-skolstvi-uklizecka.A250214_134609_ln_nazory_lgs

Anonymní řekl(a)...

Re: v nezměrné aroganci
Otevřený dopis rektorce Mileně Králíčkové
Apelujeme na Váš sebezpyt o to naléhavěji, když na mnoha fakultách velká část pracovníků stále
nedosahuje ani minimální důstojné mzdy. Druhou nespravedlnost vnímáme jako mimořádně závažné
morální selhání, a proto je náš apel o to naléhavější.
https://denikn.cz/minuta/1655028/

Anonymní řekl(a)...

To je ta zrůdička, co přišla s jediným opatřením po střelbě: a to zcela znemožnit sebeobranu studentům předpisem? Připomínám, že to mýtické zastřelení leg. zbr. po pouhé hádce se tu v republice 15 let ani jednou nestalo.

Anonymní řekl(a)...

17. února 2025
„Nedovedu si představit, že bych něco takového tváří v tvář kolegům udělala a pak se ještě
držela své židle,“ vzkazuje vedení univerzity Alena Sarkissian z filozofické fakulty.
https://denikn.cz/1655284/oduvodnit-milionove-odmeny-pro-rektorku-strelbou-hranici-s-hyenismem-nam-dali-jen-diar-rika-akademicka-z-ff-uk/

Anonymní řekl(a)...

Ad 18. února 2025 v 15:54 To se tedy stalo, už několikrát, nicméně bývá to tak jednou za 6-7 let. Proti autonehodám naprosto zanedbatelné.

Anonymní řekl(a)...

17. února 2025 ...Nedovedu si představit, že bych něco takového tváří v tvář kolegům udělala...

Az bude Alena Sarkissian na postu dekana (ev. rektora ;-) ), bude mit sanci s pravidly nastavujicimi vysi mimoradnych odmen neco udelat. Do te doby muze tak maximalne "hlasovat nohama" ...

Anonymní řekl(a)...

Ještě mohli na UK odměny kreativně utajovat třeba na základě odměn za spolupráci s armádou USA (jako Zbořil). :-)

Vy jste byl tím, kdo podal dle zákona 106 žádost o sdělení výši odměn. Proč?
My jsme v tom čase dělali kontrolu hospodaření univerzity. A měl jsem pochybnosti o tom, jestli náhodou nedošlo k vyplacení poradce Otomara Slámy, respektive jeho firmy, formou odměny. Pan kvestor mi odmítl poskytnout výši jeho odměny, takže jsem si podal oficiální žádost.
...
Proč se jako místopředseda akademického senátu vlastně musíte dostávat k informacím tímto způsobem?
Je to nešťastné, akademický senát je ze zákona kontrolním orgánem univerzity a má pravomoc vykonávat kontrolu nad využitím financí. A řada podkladů nám během oné kontroly byla odmítnuta, a to vymezení bylo poměrně striktní.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-rozkryl-odmeny-na-univerzite-jsou-jednou-z-nejvice-utajovanych-veci-tvrdi-270314

Anonymní řekl(a)...

... nejvice-utajovanych-veci
Otázka, jestli navrhneme odvolání rektorky, je zatím předčasná ... myslím si, že by rektorka měla dostat šanci vše vysvětlit. Ale otázka je, zda ta vysvětlení budou dostačující pro všechny, je nás tam sedmdesát.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-rozkryl-odmeny-na-univerzite-jsou-jednou-z-nejvice-utajovanych-veci-tvrdi-270314

Anonymní řekl(a)...

Re: odmítl poskytnoutNa Akademii je to podobné - kdyby se někdo třeba odvážil požádat o přehled příjmů členů Akademické rady,
tak ho nedostane. Pokud by to byl zaměstnanec Akademie, tak navíc skončí jako ten auditor Jan Blecha:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-auditor-v-akademii-ved-panoval-strach-vedeni-dostavalo-kritiky-pod-tlak-235083
A to by se ani nemusel ptát, jak to, že někteří tam figurují už třetí období - i když zákon povoluje jen dvě.

Anonymní řekl(a)...

Skoro dva miliony. Rektor brněnské univerzity v odměnách předčil kritizovanou šéfku pražské UK
https://denikn.cz/1659416/skoro-dva-miliony-rektor-brnenske-univerzity-v-odmenach-predcil-sefku-prazske-uk/?ref=tit

Anonymní řekl(a)...

Ve svém postavení a věku se nemám šanci vrátit do aktivní vědy
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-galerie-osobnosti-odchazejici-predsedkyne-akademie-ved-nobelova-cena-je-politicka-zalezitost-268851

Anonymní řekl(a)...

Re - Rektorka si na škole živila parazita, tak spolu s ním patří okamžitě pryč
Odměna 11,5 milionu korun z veřejných peněz! Měla by okamžitě rezignovat a peníze vrátit!
https://www.parlamentnilisty.cz/profily/Tomio-Okamura-13074/clanek/Odmena-11-5-milionu-korun-z-verejnych-penez-Nehorazne-138891

Anonymní řekl(a)...

Peníze ve školství jsou, ale jen pro vyvolené. Rektorka Univerzity Karlovy by měla odstoupit
Anketa: Celé vedení mělo odstoupit 91 %(319 hlasů)

https://www.lidovky.cz/nazory/skolstvi-univerzita-karlova-odmeny-rektorka-milena-kralickova-eva-leheckova.A250224_182745_ln_nazory_lgs

Anonymní řekl(a)...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-diagnoza-ceska-akademicka-sfera-ma-problemy-plat-rektorky-mezi-ne-ale-nepatri-270611#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest244_hpdop_comments_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

"...Ty jsou každému uvnitř systému dobře známé a nemůže za ně ani rektorka Karlovy univerzity, ale v podstatě my všichni, kteří jsme se v posledních dekádách na akademickém životě naší země podíleli. Nepotismus, klientelismus, nadbíhání aktuální politické moci. Zkuste dostat grant, když v grantové komisi sedí stále stejní lidé a ti státní peníze rozdělují sobě a svým blízkým. Jak v této atmosféře chcete přilákat mladé české vědce k návratu domů? Zkuste v Praze vyřknout, že tři lékařské fakulty jsou zbytečné. Kdo by něco takového udělal, spáchal by tím cosi jako dědičný hřích a nikdy by už nebyl hoden akademické podpory. Zkuste poukázat na to, že vědecká rada jisté fakulty deset let v kuse nezamítla jediné habilitační nebo profesorské řízení. Je to tím, že všichni uchazeči byli tak dobří? Jistěže ne...."

Anonymní řekl(a)...

Z diskuze
Ivo Ikame
Ano, souhlas pane profesore, systémové a hluboké změny trvají dlouho a jsou důležitější.
To ale neznamená, že do doby jejich prosazení, si budou papaláši rozdávat vágně zdokladované odměny z veřejných peněz.
Spíš je nutné odpovědět, proč tak jednoduché otázky "KDO, PROČ, ZA CO, KOLIK?" vyvolávají ty typické pokrytecké reakce - nevím, neřeknu, na kritéria se neptejte, je to normální.
Pak je k zamyšlení, jestli ty systémové změny jde s tak nemorálními a chamtivými lidmi vůbec dělat.

Petr Keller
Zpočátku uvedeno:
Pro výchovu intelektuální elity našeho národa není důležitý plat hlavních akademických funkcionářů, ale odborná úroveň našich vysokých škol. A ta je taková, že těm západoevropským nekonkuruje.

Takže odměny za co? Nekonkurenceschopnost? V článku pak uvedeno, že jsou ve srovnáním se západem odpovídající. Cemu? Přepočtu kursem? Přepočtu kupní sily? Stavem veřejných financi? A to vše při tom, jak na počátku uvedeno nekonkurenceschopnosti s těmi zapadnimi? Za co jsou tedy srovnatelne? Za počet zamestnancu? To je dost málo...
A ano, příjmy ve společnosti jsou takové, protože se jen nalévají peníze někam, kde se pak nekontroluje výsledky a efektivita...

https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/domaci-zivot-v-cesku-diagnoza-ceska-akademicka-sfera-ma-problemy-plat-rektorky-mezi-ne-ale-nepatri-270611

Anonymní řekl(a)...

Nekonkuruje podle jakých měřítek?

Jelikož každodenně zažíváme rakouské školství, tak jen namátkou: drsné známkování už v první třídě, podle předmětů a je možné propadnout. Kdo v první a druhé třídě dvakrát propadně jde na zvlášní školu neboli od třetí třídy žádná inkluze. Žádná samostatná škola v každé vesnici, normálně školni svazky přičemž do druhého stupně se se žáci svážejí školním autobusem do střediskového městečka - je možné také jít na nižší gymnázium. Pak následuje buď čtyřleté gynázium nebo pětiletá průmyslovla (Ing na rozdíl od Dipl. Ing. z vysoké školy). Tím nijak nezlehčuji problémy ve velkých městech způsobené tím, že většina žáků neumí německy.

Z takového školství pak přicházejí na vysokou školu jinačí žáci s jinou výchovou. Na tom se dá kvalita stavět.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: odchazejici-predsedkyne
I tam je zajímavá diskuse:
Jedná z nejhorších postav v čele AV za posledních 35 let. Vlastní ambice a potřeby kamarádů postaveny 
vysoko nad úrovní vědy.
její "moudrá " činnost rozhodně nevedla k růstu AV , ale jen prohloubila kamarádíčkovství a plýtvání 
penězi za jejich (ne)práci.
Ale držela se holka. Nobelovka za výdrž?
https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/audio-podcast-galerie-osobnosti-odchazejici-predsedkyne-akademie-ved-nobelova-cena-je-politicka-zalezitost-268851

Anonymní řekl(a)...

O prohraném soudu, švindlech, škodě a anonymizované omluvě univerzity
https://www.dzurnal.cz/index.php/2025/02/24/o-prohranem-soudu-svindlech-skode-a-anonymizovane-omluve-univerzity/

«Nejstarší ‹Starší   1201 – 1400 z 1507   Novější› Nejnovější»