Oproti tomu v USA se projevují změny hned a samozřejmě i ty, co zprvu nechceme - díky bohu. Bohužel se mohu pochlubit
něčím v aplikované chemii skutečným, a to autorskou technologickou účastí na jednom léku patřícím
mezi statiny. Moje čeština v tom popisu asi selže, tak řeknu jednoduše, že
statiny snižují produkci arterioskleroticky „škodlivého“ cholesterolu při působení
na syntézu mevalonátu (snad se to tak píše) z HMG-CoA. Pro ty, co mají potíže z nadváhou
a téma statinů je zajímá, ať hledají heslo (mevalonate pathway). Když jsem do výzkumu nastupoval (80.léta), tak
se nevědělo nic moc, jen že cholesterol prý může škodit. První léky byly
schváleny na konci 80.let – není tedy pravda, že by všechno trvalo desítky let
jak říká genius Neužil. Samozřejmě že jako vždy u pořádného léku vlastně šlo o druh
mykotoxinu. Když jsme na tom po letech začali vydělávat, zjistily se nežádoucí účinky, které se řešili
doplněním koenzymu Q10, protože jeho produkce se při braní statinu také blokuje.
Bohužel se toho blokuje ještě víc (na té cestě je cca desítka meziproduktů, které
slouží i pro další cesty). Celý problém výzkumu byl v tom, že medici se ty další biochemické cesty neučí ani na např. na kardiologii a biochemikům je to u zadnice ve stylu „chtějí
downregulaci, tak ji mít budou.“ Boj proti cholesterolu dobyl celý svět, prachy
ze statinů jdou dávno do desítek miliard dolarů a před 10 lety se poprvé zjistilo, že
víc škodí než pomáhají. Přesto stále farmaceutický byznys stále podporuje
články o škodlivosti cholesterolu a účinnosti léčby statiny, přestože jde dávno
víc o přání než o efektivní léčbu a dokonce i dnes v USA a Evropě je to medicínský standard, i když dávno ne všude. Na západě ale dnes existuje odpor
k těmto praktikám v článcích a praxi a vede se boj za změnu, za zpřístupnění studií nežádoucích
účinků atp. , viz. např. Statin wars:
have we been misled about the evidence? A narrative review anebo boj proti CTT na Oxford University, který svými praktikami připomíná
světový CATRIN v nejlepších letech. Dokonce i mě odpůrci statinů požádali o zveřejnění starších firemních
studií.
Ano, je to boj o pravdu, ze
studií můžete dovodit skoro cokoliv a rozhodně neplatí, že o pravdě rozhoduje delší
titul argumentátora nebo vyšší IF časopisu (dnes spíš opak je pravdou), ale
nikdo zde nikoho nevyhazuje za zargumentovány názor (UEM a UPOL), nezesměšňuje kompetenci
odpůrců a netvrdí dogmata (Hořejší) ani neplácá nesmysly od věci (Konvalinka). Tím
by se jen zesměšnil. A taky mě nikdo nehrozí, že přijdu o pojištění nebo zaměstnání
jako lékař (Flégr) když se ne statiny vykašlu a brát nebo doporučovat je nebudu. A je to jen
díky tomu, že do vedení vědeckých institucí jsme si nezvolili vědecké a
personální nuly typu Zažímalová- Anděrová a za mluvčí nemáme výše uvedené typy person. Stále sice obdivuji bojovníky v AV a
UPOLu, že to tam ještě vydrželi, držím palce a stále víc nesnáším vedení VŠCHT,
že tam stále působí a vydělává na státních dotacích, ale po 30 letech svobodného působení je to slabý výsledek.
P.S. : Všem, co jejich práce měla nulový
efekt na lidstvo tiší závidím a sám ve skrytu duše doufám, že mě nějaké LA nadlimitně obezní prase za ten
objev nezažaluje …. 😊
1 980 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 1001 – 1200 z 1980 Novější› Nejnovější»Bez rozumné byrokracie se nedá uspořádat stát. Ale byrokracie nikdy nevydrží být věčně rozumná.
Podle Poincare-Bendixsonova teorému jsou možná chování fixní bod, limitní cyklus nebo propojení nekolika homoklinických a heteroklinických trajektorií. Ve vícerozměrných systémech nastávají i další moznosti, například chaotické atraktory.
Česká a evropská byrokracie táhne náš stát do fixního bodu. Pokud nemáme zemřít, musí nastat debyrokratizace. Se svými průvodními Janoušky abychom si byrokracie zas víc vážili.
Dalibor Štys
Ad No, přeji mnoho zdaru v budoucím životě. Pokud nezemřete hlady.
Vaši oblíbení antičtí autoři pro zamyšlení, teď Platón. Jsme kde? Demokracie (řízlá oligarchií) co směřuje k tyranii? Založit zřízení na nějaké "cti" jednou potřeba stejně bude. :-))
Svůj pohled na demokracii vtělil Platón, který byl athénským občanem, do 8. knihy dialogu Ústava, v níž zmiňuje čtyři formy "pomýlených" státních zřízení.
Forma vlády | Princip vlády
timokracie | čest
oligarchie | bohatství
demokracie | svoboda
tyranie | chtíč
Většinu textu v dialogu věnuje obhajobě pro něj nejlepšího zřízení, kterým je "aristokracie" (timokracie). Ta postupně degeneruje směrem k horším formám vlády.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Plat%C3%B3novo_pojet%C3%AD_demokracie
Ad 19:46 Tak to také vidím. Kolik je lidí, kteří nepodlehli šílení davu v minulých pretidentských volbách? 5% z těch 30% co nevolili?
Dalibor Štys
O koho jde na tom pajdaku v olomouci?
https://www.pdf.upol.cz/nc/zprava/clanek/prohlaseni-dekana-pdf-up-vojtecha-regece-k-neetickemu-chovani-na-fakulte/
Ad 9. února 2023 v 18:11
Dám Vám příklad: Jste jistě očkovaný, nejspíš jste potom dostal Covid.
Pravdepodobne jsem byl pak infikovany, ale bud jsem to vubec nepocitil, nebo se to projevilo jako "bezna viroza". Jen vyjimecne tezsi prubek, nikdy umrti.
Co myslíte, podle původní medicínské definice platné v roce 2020, byla to účinná vakcína nebo ne?
Ano, vysoce ucinna proti tezkemu prubehu a umrti.
Byly to vyhozené peníze daňových poplatníků nebo ne?
Rozhodne nikoli.
Je to totiž podobný příklad. Nový prostředek s nímž původně vyhláška nepočítala. Vy jste si ho nechal aplikovat protože jste byl vyplašen.
Nikoli - jakozto racionalni clovek jsem verila odbornikum schvalujicim vakciny a chranila svuj zivot a zdravi.
Alternativou bylo dodržet všechny postupy a pak ještě počkat než se vakcína dostane do úhradové vyhlášky. Do té doby byste zemřel strachy :-)
Do te doby bych s nezanedbatelnou pravdepodobnosti mohla umrit nebo tezce onemocnet.
Takhle zemřete na některý z důsledků zvýšené tvorby krevních sraženin :-)
Pravdepodobnost neceho takoveho je >100x mensi nez pravdepodobnost umrti na covid u neockovaneho cloveka.
Byrokracie je holt dobrý sluha a zlý pán.
Casto ano, ale v tomto pripade nikoli. Ale jiste plati, ze lidska blbost (treba ta antivaxerska) ma i smrtelne nasledky...
Ad 10. února 2023 v 12:28
1) Byly to vyhozené peníze daňových poplatníků nebo ne?
ANO, byly. S utajením smluv jako bonus.
Deset zemí žádá EU o úpravu smluv na vakcíny. Musí koupit příliš mnoho dávek
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-deset-zemi-zada-eu-o-upravu-smluv-na-vakciny-davek-musi-koupit-prilis-mnoho-205164
Společnost Pfizer čelí nové vlně kritiky poté, co americká organizace na ochranu spotřebitele Public Citizen zveřejnila uniklé smlouvy o dodávkách vakcín proti covidu-19, které firma uzavřela s několika státy.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-unikle-smlouvy-pfizeru-budi-rozruch-40376108
Budeme tlačit na výrobce vakcín, aby zveřejnili smlouvy, slíbila šéfka Komise europoslancům
https://euractiv.cz/section/politika/news/budeme-tlacit-na-vyrobce-vakcin-aby-zverejnili-smlouvy-slibila-sefka-komise-europoslancum/
2) Pravdepodobnost neceho takoveho je >100x mensi nez pravdepodobnost umrti na covid u neockovaneho cloveka.
My k tomu dodáváme, že aby bylo racionální podat vakcínu, která vykazuje NNT 100 tisíc, museli bychom si být jistí, že pravděpodobnost úmrtí po vakcíně je menší než jeden ze sta tisíc. Tuto informaci z principu mít nemůžeme, protože registrační studie probíhaly na desetitisícových skupinách, tedy nežádoucí účinky s prevalencí pod (přibližně) 0.0001 nemohly zachytit. HART Group nám tedy přináší další (a dosti tvrdou) evidenci, že vakcinační roztleskávači celého světa neunesou důkazní břemeno, že přínosy vakcinace současnými vakcínami proti úmrtí na variantu omikron převyšují rizika. Je téměř jisté, že se risk-benefit váhy vychýlí v neprospěch vakcinace u lidí pod 70 let. Je překvapivé, že ani pro skupinu 80+ není benefit příliš zřejmý.
https://smis-lab.cz/2022/09/06/zakon-velkych-cisel/
Ad 10. února 2023 v 13:31
Odhad počtu úmrtí po vakcíně presentovaný v článku se řádově shoduje s mým názorem. Už dlouho mám v hlavě velmi hrubý odhad, vytvořený na základě mnoha různých datových sad s různou vypovídací hodnotou, že po mRNA vakcíně zemře řádově 1 člověk z tisíce.
...
Dle mého názoru od začátku vakcinační kampaně platilo (a platí to stále), že mRNA vakcínami má smysl očkovat jen staré lidi, kteří infekci ještě neprodělali. Na SMIS jsme to psali poprvé už v létě 2021 a vysloužili si za to nálepku dezinformátorů.
https://smis-lab.cz/2023/01/26/vyhodite-ji-dvermi-vrati-se-vam-oknem/
Ad 12:28 .... jakozto racionalni clovek jsem verila odbornikum schvalujicim vakciny a chranila svuj zivot a zdravi.
Možná by bylo lepší si přečíst ty registrační studie. A uvážit, že
1) vakcíny se typicky schvalují minimálně 4 roky.
2) většina moderních vakcín, tedy peptidových, selhala. A že, jak pravil (sám velký) Šebo, i ty schválené moderní/peptidové vakcíny proti významným chorobám, často dnes nefungují. (Pertussis)
3) že žádná DNA/RNA vakcína zatím zavedena do praxe nebyla
4) že proti řadě virů vakcínu nemáme přestože protilátkové testy na ně fungují, takže imunita proti mnoha virům bude mít složitější mechanismus,
5) ZEJMÉNA ALE, ŽE NEŽ NA MNE DOŠLO, BYLO JASNÉ, ŽE MNOHO LIDÍ COVIDEM PO OČKOVÁNÍ ONEMOCNĚLO. A TO I BEZPROSTŘEDNĚ PO OČKOVÁNÍ, TĚŽCE A S NÁSLEDKY.
Neboli Vaše úvaha nebyla racionální ale věroučná. Navzdory faktům jste věřila hlasatelům víry v Covidovou vakcínu. Nicméně děkuji, že jste mi udělala místo ve větším apartmánu v domě s pečovatelskou službou. Zdá se, že až se stanu klientem, budou si zákazníků skutečně vážit.
Dalibor Štys
Podle Evy Zažímalové Akademie věd ČR nesmí a nebude tolerovat žádné formy genderově
podmíněného násilí ani zneužívání vedoucího postavení, které je neslučitelné s hodnotami,
ke kterým se Akademie věd ČR a její vědecká komunita dlouhodobě hlásí.
Jasně - whistleblowerky se ale vyhazovat můžou, protože to s hodnotami vzívanými Zažímalkou
slučitelné je. Pokrytectví.
https://www.avcr.cz/cs/o-nas/aktuality/Vyjadreni-Akademie-ved-CR-k-situaci-na-Fakulte-humanitnich-studii-UK/
Barbora Kafková:
Mücke se přiznal a rezignoval na funkci v USD AV ČR, proto jsou všechny spekulace o jeho
nevine jsou nesmyslné.
O Vaňkovi se to slýchám téměř 15 let jak od lidí z Fakulty, tak od zaměstnanců Ústavu, sama
jsem jeho nevhodné chování zažila.
https://www.novinky.cz/diskuze/domaci-historik-vanek-odmita-narceni-ze-sexualniho-obtezovani-40422323
Re: chování ředitele ústavu Miroslava Vaňka
Na jednoho z nich se prý konkrétně objevují stížnosti už nejméně deset let.
Poslední kapkou byl studijní výlet, kde tento kantor nabízel studentce dvojnásobný počet
kreditů výměnou za sex.
https://www.lidovky.cz/domov/sexualni-obtezovani-univerzita-karlova-fakulta-humanitnich-studii-vysoke-skoly.A230207_133624_ln_domov_atv
To bych viděla spíš na trestní stíhání - vydírání, pokus o korupci.
Re: viděla spíš na trestní stíhání
A ministr škol to vidí stejně:
Obtěžování ať školy řeší razantně, říká ministr školství Balaš o skandálech
Akademickou půdou otřásá téma sexuálního obtěžování. Podezření na nevhodné chování učitelů
vůči studentkám řeší univerzity v Praze, Brně i Olomouci, o zneužívání kantory začínají mluvit
dokonce i středoškolačky. Univerzity se obracejí se žádostí o pomoc na ministerstvo školství.
To se ale od řešení problému distancuje. Učitelé by si měli uvědomit, že se dopouštějí
trestného činu.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vladimir-balas-sexualni-obtezovani-ucitele.A230212_201151_domaci_mejt?zdroj=otvirak
Ad 13. února 2023 v 9:25
A teď z druhé strany:
1) Sexuálně obtěžuje studentka učitele.
2) Studentka si vymýšlí, aby se učiteli pomstila.
3) Studentka přistoupí na obchod stylu "sex za zkoušku" dobrovolně.
V každém z těchto případů je stále muž sexuální predátor a žena ta zneužívaná chudinka?
Ad 11:30 Vždyť už jsem to psal. Za ty peníze musí mít učitel na škole nejakou motivaci. Kdo má dobrý grant, průmyslovou spolupráci nebo překladatelskou agenturu, ten si své odučí a jde pracovat.
Doba se navíc mění a lidí, kteří budou riskovat s nějakou extravagantně oblečenou propíchanou dredistkou je minimum. Ty normálně oblečené mají často taky na grantu úvazek.
Ad 13. února 2023 v 11:42 - Konečně to řeší i novináři.
Divoké kurzy fakulty: sváděly i studentky
Jedna ze studentek posílena alkoholem přišla k vyučujícímu a hlasitě mu dělala sexuální návrhy, které on rázně odmítl. Kamarádka ale ztropila scénu, začala na něj křičet a nadávat mu. On se ohradil, vypadal až zoufale. Poté si postěžoval, že ani neví, co v takové situaci dělat, protože i kdyby to nahlásil, stejně by mu nikdo nevěřil. Kamarádka se později omluvila a dohodli se, že se to dále řešit nebude,“ uvedla.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-divoke-kurzy-fakulty-svadely-i-studentky-40422678
Ad - O Vaňkovi to slýchám téměř 15 let
Povedené je, že ředitelem ÚSD byl v letech 1998–2017 ten Tůma,
co teď šéfuje Etickou komisi akademie i když na normální vědu nikdy ani nešáhl.
Holt pro dohled nad etikou vybrali správného kozla.
A tenhle Tůma se taky podílel na zametaní podvodů na ÚEM a vyhazovu Šárky Kubinové --
společně se Zažímalovou a taky Petráňovou, co tu komisi šéfovala před ním.
AD: chování ředitele ústavu Miroslava Vaňka a jeho zástupce Pavla Mückeho
Genderová rovnost je známá parketa ministryně pro vědu Langšádlové.
Taky proto se rozejelo to přísné vyšetřování.
Když v tom jede šéfstvo ÚSD - aby ten hanbatý ústav nakonec nerozprášili.
Ad: ředitelem ÚSD
Sorry jako - ale proč musí být v akademii dva dějepisné ústavy - ten profláknutý ÚSD, a pak
větší Historický ústav. Pokud je spojí, tak ušetří za ty vrcholové posty na ÚSD, tedy zrovna na šíbrech, co ten ústav dostali do maléru. Nakonec ti šíbři budou rádi, když nepůjdou sedět - viz. vyjádření ministra škol i ministryně věd.
Pičus Opatrný,už se prorektot kvantově protuneloval?
re: O Vaňkovi to slýchám téměř 15 let
V zájmu řádného fungování a činnosti ÚSD a v návaznosti na informace přednesené na zasedání oba orgány vyzývají ředitele ÚSD, aby ze své funkce odstoupil.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vysoka-skola-univverzita-uk-obtezovani-ucitel-studentky-vanek-mucke-ustav-pro-soudobe-dejiny-rezigna.A230214_105648_domaci_klf
Re: 14. února 2023 v 23:23
Nazdar Tučnáku
ad 14. února 2023 v 23:23: ten duchaplný komentář je od Jirky Tučka??? Zde má velmi podobný (ale ne identický) email: https://www.fzu.cz/~movpe/tul/Nanoelectronic_Chapters_TUL_2020.pdf
re: V zájmu řádného fungování
Akademická klasika. Všeho schopný ředitel je neodejitelný, stejně jako ta předsedkyně co tam sedí nezákonně třetí období v řadě. Ta naopak ty všehoschopné vykuky na ÚSD až dosud kryla. Teprve když se ozval ten ministr, tak se polekala a začala si dělat alibi.
Dost analogie dění kolem ÚEM.
Hořejší - demence pokračuje
https://youtu.be/LlMy5uiWLqo
Zeptejte se na chování prof. Jelínka na pražských právech a také tam stále učí. Prasárna hadr...
Re: aby ze své funkce odstoupil
Stále-ještě-ředitel Vaněk by měl z toho postu jistě zmizet, ale stejně by měli své posty
opustit i lidé, co ty deklasované poměry kryli - jako Tůma nebo i Zažímalová.
Věděli o to nějakých 10-15 let a nehli prstem.
https://www.catrin.com/cs/aktuality/uznavany-chemik-vybuduje-v-catrin-novou-vyzkumnou-skupinu/
asi další podvodník do Podvodníkova, viz pubpeer
Ta CATRIN je snad vybudována nad indiánským pohřebištěm.
Re: ÚSD až dosud kryla ...
A dokonce mu za ty jeho - roky známé - pochybné aktivity udělila:
Čestnou oborovou medaili Františka Palackého
(kdo z vás to má?)
https://fhs.cuni.cz/FHS-1002.html?news=16427&locale=cz
re: medaili Františka Palackého
Aby mu tu medaili teď zase neodebrali - vzhledem k nastalému megaprůšvihu.
A pokrytecká Ždímalka si tak ještě udělá alibi, že JAKO opravdu a fakt o ničem nevěděla.
ad 16. února 2023 v 3:27: nejlepší komentář! :-))))
To fakt už nemůže být náhoda, že takřka všechno, co se té CATRIN nějak dotkne, se pak ukáže jako eticky pochybné, ta CATRIN tyhle problematické případy snad úplně magicky přitahuje!:-) A prosím vás, hlavně tu CATRIN nerušte - ona skutečně může fungovat jako taková rezervace pro eticky pochybné případy, aspoň budou hezky odseparovaní a budeme vědět, na čem jsme!
Ad: ÚSD až dosud kryla ...
Ten predátor Vaněk bude něco jako predátor Ferri - prostě má pro ženy takové nějaké tajemné
kouzlo:
https://www.usd.cas.cz/aktuality/ustav-pro-soudobe-dejiny-opet-povede-miroslav-vanek/
Opět se vrací ta otázka (ne-)odvolatelnosti ředitelů akademických ústavů:
Může Vaněk ředitelovat proti vůli Akademie?
https://twitter.com/Vedazije
Ten zákon je napsán tak divně, že ředitel je fakticky neodvolatelný - takže jediné řešení je samo-rezignace (jak se nakonec stalo i v případě Sykové).
https://forbetterscience.com/2023/02/14/schneider-shorts-17-02-2023-a-universal-cure-of-high-moral-excellence/#olomouc
Re: trestní stíhání - vydírání, pokus o korupci
Univerzita Karlova prošetřuje podněty, které hovoří o sexuálním obtěžování a nevhodném
chování ze strany vyučujících Miroslava Vaňka a Pavla Mückeho.
Přinášíme svědectví jejich studentek:
V některých situacích je jednodušší souhlasit než odmítat a s Vaňkem to tak bylo. Věděla
jsem, že kdybych chtěla ve vědecké práci v budoucnu pokračovat, budu se s ním potkávat
neustále [...], protože ten rybníček je hrozně malý.
https://twitter.com/Vedazije
https://forbetterscience.com/2023/02/14/schneider-shorts-17-02-2023-a-universal-cure-of-high-moral-excellence/?fbclid=IwAR3C-obVg5llMNfxEg3roqpgguTSg-aRS95Z0QMDXgcTbr0jMcXWKJycRNU
David Štys komentuje toky peněz za bublinou Open access:
https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/dalibor-stys/open-access-prirodovedec-veri-inzenyr-se-smeje
Zase Olomouc... Ještě mohli tu smlouvu s čínskymi soudruhy vylepšit, například "vypovědět jde jen 90 dnů před vypršením platnosti pouze pokud neprší, je úplněk a rektor u toho aktu na nádvoří tancuje přesně ve 23:00".
Smlouva, kterou lze zrušit v jediný den. Konec čínského institutu v Olomouci komplikuje právo
Podle právního výkladu univerzity totiž může být vypovězena jen 90 dnů před vypršením platnosti. V opačném případě se automaticky o pět let prodlouží.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/univerzita-palackeho-olomouc-konfuciuv-institut-cina-konec_2302180500_pik
Akademik Vaněk rezignoval
Šéf Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd ČR Miroslav Vaněk po podezření z obtěžování studentek rezignoval:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ustav-pro-soudobe-dejiny-vanek-rezignace-obtezovani.A230216_151326_domaci_akp
RE: Akademik Vaněk rezignoval
Desperát Vaněk už i trénuje pobyt za mřížemi -- velmi předvídavé:
https://www.lidovky.cz/domov/vysoka-skola-univverzita-uk-obtezovani-ucitel-studentky-vanek-mucke-ustav-pro-soudobe-dejiny-rezigna.A230214_122235_ln_domov_atv
Matematik z olomoucké univerzity publikoval článek, v němž vyslovuje podezření:
https://denikn.cz/1080987/jak-se-vyrabi-panika-ockovanym-rodicum-se-pry-rodi-mene-deti-vysvetlujeme-proc-to-neni-pravda/?ref=inm
Ad 20. února 2023 v 12:48
Ad Pravděpodobně je také – vzhledem k vysokému odbornému renomé autora, u nějž nelze předpokládat banální chyby – vědomě manipulativní, to ale dokázat nemůžeme. Věcné chyby vedoucí k nesprávným závěrům však prokázat lze.
https://denikn.cz/1080987/jak-se-vyrabi-panika-ockovanym-rodicum-se-pry-rodi-mene-deti-vysvetlujeme-proc-to-neni-pravda/?ref=inm
Řekl bych, že menstruace tak nějak trochu s tím těhotenstvím i souvisí, ne? :-)
Studie: Očkování proti covidu může mít vliv na menstruaci, zaviní například zpoždění
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-studie-ockovani-proti-covidu-ma-vliv-na-menstruaci-prumerne-ji-zpozdi-o-den-185225
Ad 20. února 2023 v 12:48 - Kvalifikovanější názor...
S ohledem na bezprecedentní skokovou změnu v porodnosti pozorovanou z měsíce na měsíc (po očištění o sezónnost) se však důvodně domnívám, že ji nelze vysvětlit běžným demografickým vývojem, ale musí jím být nějaká téměř jednorázová událost. Souhlasím nicméně s tím, že v tuto chvíli je ještě příliš brzy na to, abychom mohli posoudit, zda ona téměř jednorázová událost způsobila pokles porodnosti biologickou cestou (tedy měla negativní efekt na schopnost počít či donosit dítě) nebo spíše cestou socio/psychologickou (šlo o vědomé odložení početí). Více napoví data za další měsíce a jejich pečlivé analýzy.
https://smis-lab.cz/2023/02/19/kde-jsou-deti-a-zmeny-zmen/
Clinton měl Oral office, a Tůmův cháněnec Vaněk Oral center:
Konferenci zahájili ředitel Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR Oldřich Tůma
a vedoucí Centra orální historie ÚSD AV ČR Miroslav Vaněk.
http://abicko.avcr.cz/2014/12/04/soudobe-dejiny.html
12:48 MateMAGIK
Ad MateMAGIK
Až (jestli) se potvrdí i ten vliv vakcín na těhotenství, to bude teprve progresivisticko-vědecká katastrofa...
SMIS versus covidisté: dva – nula
Tomáš Fürst
Před několika dny se sešly dva poměrně důležité výsledky. Ukazují, že my – odborníci sdružení ve SMIS – jsme měli po celou dobu epidemie pravdu ve dvou důležitých otázkách: V problému dlouhodobé imunity získané předchozím proděláním nemoci a v problému protektivity roušek a respirátorů.
https://smis-lab.cz/2023/02/20/smis-versus-covidiste-dva-nula/?amp=1
21. února 2023 v 8:00 ...problému dlouhodobé imunity získané předchozím proděláním nemoci...
kriticke bylo jen jako nasledky prodelavani ziskat kyzenou imunitu, a ne trombozu plic (a na tu treba i umrit, jak se stalo jedne ze SMIS "kolegyn", co se nakazila na oslave MDZ)
https://smis-lab.cz/2021/12/20/smis-se-ptat-proc-si-clovek-po-nemoci-dokaze-poradit-s-ruznymi-variantami-koronaviru/
Tak tady se kolegové ze SMÍŠ podle mne velmi mýlí: zadejte si v této aplikaci vysoce proočkované země jako Dánsko, Izrael nebo Německo a uvidíte, že se tam žádný zásadní pokles porodnosti v roce 2022 nekoná. Kdyby vakcíny měly nějaký negativní vliv na fertilitu, pak by pokles musel být vidět ve všech zemích a ne pouze v některých. Nebo něco špatně chápu?
https://mpidr.shinyapps.io/stfertility/
"odborníci sdružení ve SMIS"
Tak takhle vypadá oxymorón :o)
Ad 21. února 2023 v 11:27
Ano, jsou to ti známí dezinformátoři ze známého a trochu obehraného covidového vtipu:
"Jaký je rozdíl mezi dezinformací a pravdou? Půl roku!"
Re: 21. února 2023 v 9:43
Když se podívám na data ze zdroje, na který odkazuje původní článek (od T. Fürsta), tak vidím pokles i v Německu. Viz https://www.humanfertility.org/Data/STFF
Je tam mimochodem viditelný i výrazný nárůst po roce 2015...
Takže je otázka, jak se která část populace nechala naočkovat, kolik má v průměru dětí, a jak se to projevuje na souhrnné statistice.
Ad - Pokrytecká Ždímalka mu udělila Čestnou oborovou medaili Františka Palackého
A maršálka Černochová za ní nezůstala pozadu a tomu šíbrovi Vaňkovi udělila metál Zlatá lípa:
https://fhs.cuni.cz/FHSENG-509.html?news=16953&locale=en
To té dezorientované Černochová musela snad navrhnout sama Ždímalka - v době, kdy celé vedení dobře akademie vědělo, v čem Vaněk a Mücke jedou. Vždyť to nakonec sami roky kryli.
Re: Vaněk má pro ženy takové nějaké tajemné kouzlo ...
Ten Vaněk fakt musel tu Ždímačku a Černochovou opravdu MIMOŘÁDNĚ okouzlit:
Vyznamenání Zlaté lípy ministra obrany České republiky uděluje ministr obrany pouze
mimořádně,a to občanům České republiky a cizím státním příslušníkům, kteří se významně
zasloužili o ochranu základních lidských práv a svobod, zejména lidského života, zdraví
a majetku, základních principů demokratického a právního státu nebo se jinak výjimečně
zasloužili o rozvoj obrany a bezpečnosti České republiky, včetně vědecké a odborné práce.
https://acr.army.cz/vystroj/vyznamenani-zlate-lipy-ministra-obrany-ceske-republiky-56525/
Tak nám v Holomócu děkan Přf rezignoval na členství ve Vědecké radě UPOLu...
Chudák... nikde ho nemaj rádi, celý svět se proti němu spiknul...
Ad 0:07 Jak píšu zde https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/dalibor-stys/open-access-prirodovedec-veri-inzenyr-se-smeje, přírodní vědy jsou již tak závislé na práci inženýrů, že jejich další rozvoj je jen poměřování různých částí těla. Ostatně takto byly nazývány první "Konvalinkovské" citační žebříčky na UOCHB. Za více než 30 let se nezměnilo nic.
Není divu, že se pak humanitní vědci - tedy ti z nich, kteří ještě chápou, že dělají vědu - podivují nad esoteričností vědeckých klubů https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/blogy-a-komentare/jan-a-kozak-o-stretu-vedcu-s-alternativnimi-proudy. Vždyť jsou to převážně jen fandové určité technické metody, něco jako vláčkaři nebo letečtí modeláři. Pokud se spíše nepodobají hráčům počítačových her kteří společně loví fiktivní monstra.
Z UPOL má cenu to, co je na pomezí přírodních věd a technického vývoje. Pár takových věcí tam mají. Doporučil bych jim se vyčlenit do technické fakulty a postupně přejít pod ČVUT. Alespoň nebudou mít stejnou cedulku na dveřích jako vojevůdci zodpovědní za tisíce mrtvol.
Dalibor Štys
Re: 23. února 2023 v 0:07
Ukázkový příklad polopravdy.
Ještě by to totiž chtělo zmínit, proč na to členství rezignoval...
23. února 2023 v 7:37 ...příklad polopravdy...
Co je v puvodnim dvouradkovem komentari chybne? Dekan nerezignoval? Anebo ho "vsude miluji"? ;-)
Re: 23. února 2023 v 7:51
Chybně tam není nic. Jenže je vynechána informace, že děkan rezignoval na členství ve Vědecké radě UPOLu díky tomu nedůstojnému divadlu, které v pondělí proběhlo. (Dohady o tom, jestli hlasovat o bodu "ve vědě se nemá podvádět". Zmatky vyvolané rektorem, který nechal "hlasovat o hlasování", a pak výsledky hlasování v podstatě ignoroval.) S vyjádřením, že "Vědecká rada se ani nedokáže distancovat od praktik, které tak velmi poškozují pověst naší univerzity. A další setrvání v ní považuje za reputační riziko..."
Tj. celá informace vyznívá tak, že děkan se distancuje od ostudné rady.
Zatímco poloviční informace (spolu s komentářem v podobě "Chudák... nikde ho nemaj rádi, celý svět se proti němu spiknul...") sděluje, že děkan byl dotlačen k rezignaci na členství v radě.
Tohle je přesně podstata polopravdy (což je mimochodem mnohem výstižnější pojem, než dnes nadužívaná a tak trochu neuchopitelná "dezinformace") - uvedená informace je pravdivá, ale vynecháním vybrané části původní informace dojde k významovému posunu sdělení...
Ad Co je v puvodnim dvouradkovem komentari chybne?
Přesně to, na co je poukazováno... Chybí důvod rezignace, takže blábol, cituji "Chudák... nikde ho nemaj rádi, celý svět se proti němu spiknul", kterému chybí tento důležitý kontext je tímto demagogický "nesměroplatný" hloupý a ubohý blábol. Vysvětlení takto stačí? ;-)
ad rezignace děkana PřF UP - popis od prof. Opatrného na UP reflexi:
Dílem ze zvědavosti a dílem pro případ, že bych mohl být tázán, jsem se v pondělí zúčastnil závěrečné části zasedání univerzitní vědecké rady. Projednávat se měly otázky etických pochybení ve výzkumné práci. Vzhledem k tomu, že v obsáhlém balíku podkladových materiálů byl i můj rozbor ukazující nemožnost autenticity šumu v publikovaném (a nyní již retrahovaném) článku s Moessbauerovskými spektry, chtěl jsem být u toho, pokud by někdo mé závěry zpochybňoval. Bod zařadil rektor na program z podnětu děkana přírodovědecké fakulty, který dosavadní přístup univerzity v těchto otázkách považuje za laxní s velmi negativními reputačními dopady na univerzitu.
Podělím se tu o své dojmy, které budou nutně subjektivní. Faktografie by měla být zjistitelná ze zápisu (zápisy z VR UP se zatím sice nevyvěšují, ale 106...).
Když po pěti profesorských řízeních konečně došlo na tento bod, byl sveden tuhý boj nikoliv nad meritem věci, ale nad otázkou, zda se to vůbec může projednávat. V rámci účastníků se vyhranily dvě názorové skupiny: na jedné straně zástupci CATRIN a politologové (prof. Lach a prof. Balík z MU) tvrdící, že nikoliv, zatímco na druhé straně byli většinou přírodovědci tvrdící, že ano. První tábor odkazoval na vysokoškolský zákon, §21 odst. 1, kde se vypočítává, co má vědecká rada dělat a tohle tam není, zatímco druhý tábor odkazoval na tentýž zákon a paragraf, ale odstavec 2, kde se říká, že vědecká rada se vyjadřuje zejména k záležitostem, které jí předloží rektor. Dokážu si představit, že na právnické fakultě by na toto téma mohli sepsat diplomovou práci, ale být na místě rektora, prostě bych si od vědecké rady nechal radit a velmi by mě zajímaly názory i zkušenosti v nelehkých otázkách "scientific misconduct". Věc bych prostě předložil a snažil se stimulovat diskusi k věci.
pokračování..
pokračování:
Nicméně debata si už žila svým životem, zeširoka se rozebíralo, zda rektor může podle odstavce 2 předložit i něco co není v odstavci 1. Někteří začali poukazovat na závažnost tématu, která jistě opravňuje jít touto cestou, až si kdosi všiml, že diskuse se již nenápadně začíná dotýkat meritu. Takže - máme v ní vlastně pokračovat?
I učinil rektor rozhodnutí, že si v této věci nechá poradit a dal hlasovat o usnesení, kterým by se to mělo rozlousknout. Než k tomu došlo, pochopitelně se muselo ještě prodiskutovat, zda se má o takovéto věci hlasovat, když už to je na programu, který nikdo na začátku nezpochybnil (namítalo se ale, že se o programu na začátku vlastně asi nehlasovalo, takže nynějším hlasováním se nic nezkazí). Přesný text návrhu usnesení by měl být k dohledání v zápisu, ale pamatuji si jej jako "vědecká rada souhlasí s projednáváním bodu XXX".
To mi přišlo jako nepěkná kulišárna, kterou se chce rektor alibisticky vyhnout projednání nepohodlného bodu. K přijetí usnesení bylo zapotřebí 26 hlasů, přičemž řada členů VR již opustila jednání. Kdokoliv chyběl, zdržel se hlasování (nebo neměl u sebe notebook, jako jeden poblíž mne sedící profesor, který tak neměl možnosti elektronicky hlasovat), jakoby byl proti.
Pokud si správně pamatuji výsledek hlasování, pro návrh bylo 15, proti 24, zbytek se zdržel hlasování. Věc byla jasná, usnesení neprošlo.
V tom se ale stalo něco neuvěřitelného.
Rektor prohlásil, že vzhledem k tomu, že kvórum bylo 26, tak 24 hlasujících proti nestačilo na stažení bodu a o věci se tedy bude jednat dál.
V sále to zahučelo údivem, ze strany politologie-CATRIN se ozývaly protesty.
pokračování:
Několik minut trvala bezradná situace. I byli povoláni právníci. Dva přítomní členové z právnické fakulty přišli za panem rektorem k předsednickému stolku a cosi s ním diskutovali.
Nakonec pan rektor přijal nové rozhodnutí, že si nechá od vědecké rady poradit znovu, ale jinak. Návrh usnesení (jak si jej vybavuji, pro přesné znění viz zápis) tentokrát zněl "vědecká rada souhlasí s ukončením projednávání bodu XXX".
Strana politologie-CATRIN začala protestovat, prof. Otyepka to nazval manipulativním přístupem. Mně to tak přišlo u toho předchozího návrhu, ale tady jej naprosto chápu. Nepodařilo se napoprvé kopnout míč do branky, tak se branka posunula, aby se to jakože podařilo. Taky bych protestoval.
Hlasovalo se. K názorovým změnám nedošlo, zhruba stejné počty lidí jako v předchozím hlasování se vyjádřily ve smyslu, zda věc chtějí či nechtějí projednávat. Těch, kteří nechtěli, ale bylo méně než 26, takže usnesení neprošlo. Vědecká rada tedy neodsouhlasila ukončení projednávání a mělo se jít k meritu.
Prof. Lach se zvedl, že se na něčem takovém nehodlá podílet a demonstrativně odešel. Naprosto ho chápu: byť jsem byl v otázce potřeby projednání dané věci opačného názoru než on, na jeho místě bych se v této situaci zachoval stejně. Kdybych tam zůstal, neubránil bych se pocitu, že si ze mě rektor dělá šaška. Spíš se divím, že jej nenásledovali ostatní, kteří věc projednávat nechtěli. Kdyby tak byli učinili, mohl klesnout počet přítomných pod usnášeníschopnost a oni by tak hladce dosáhli svého. Nemuseli by přitom trpět výčitkami - šlo o poslední bod programu, takže by nic ostatního neohrozili.
Ale k meritu stejně nakonec nedošlo. Rektor ani neumožnil děkanovi PřF promítnout jeho prezentaci k této věci. Proč? Netuším.
pokračování:
Mírnou převahou hlasů pak prošlo usnesení ve smyslu, že vědecká rada doporučuje rektorovi postoupit předložené kauzy v bodu 7 Etické komisi UP. Na druhé straně neprošlo (asi o dva chybějící hlasy) usnesení "VR UP se distancuje od jakýchkoliv publikací s falsifikovanými či fabrikovanými daty a považuje je za významné reputační riziko pro univerzitu".
Při diskusi před hlasováním vystoupil ředitel CATRIN (kterému vědecká rada usnesením vyslovila souhlas vystoupit) s tím, že sice nelze nesouhlasit s něčím takovým, ale na druhé straně vzhledem ke kontextu by to mohlo být interpretováno, jako že to nějak souvisí s CATRIN. Padl i názor, že se přeci také nemusíme usnesením distancovat od plivání na chodník či od poplácávání po zadku.
Děkan PřF po hlasování vyjádřil svou nespokojenost, že se vědecká rada ani nedokáže distancovat od praktik, které tak velmi poškozují pověst naší univerzity. Další setrvání v ní považuje za reputační riziko pro sebe a panu rektorovi podá rezignaci z VR UP. Některým to udělalo radost.
A potom už konečně všichni mohli jít domů...
Pozn.:
Kubala Martin (martin.kubala@upol.cz) 23. únor 2023, v 8:26
Ten text bohužel vykresluje vcelku věrný obrázek, dovolím si jen korigovat jednu drobnou nepřesnost. Prof. Jiří Lach je dle
https://www.catrin.com/cs/lide/
zaměstnancem CATRIN. Pokud tam nebude zakládat nový interdisciplinární obor nanohistorii, nebo studovat totalitní režimy, tak už mě napadají jen rozličné korupční mechanismy související s tím, jak vehementně prosazoval vznik VŠÚ z pozice prorektora. Ale třeba existuje ještě nějaké jiné vysvětlení.
Helemese... Kubala už asi dlouho nebyl na policii xD
Na to, že je na něj několik trestních oznámení a v souvislosti s jeho činností probíhá několik soudních sporů, je docela odvážný. Nebo úplně blbý.
9:25 že se nestydíte.
23. února 2023 v 9:06
neslo to zkratit na twitterovskych max. 280 znaku, treba takto?
"...Děkan PřF po hlasování VR vyjádřil nespokojenost, že se vědecká rada nedokáže distancovat od praktik, které poškozují pověst naší univerzity. Další setrvání v ní považuje za reputační riziko pro sebe..."
8:49 "děkan se distancuje od ostudné rady"
Dost dobrej fór.
https://veda.upol.cz/veda-na-up/vedecka-rada/
VR UPOL má 40 členů. Jaká je pravděpodobnost, že všichni jsou blázni a jen Kubala je letadlo?
Byla to od něj pořádná pitomost. Rezignací dosáhl pouze toho, že oslabil pozici vlastní fakulty. Plus jako bonus sám sebe shodil před ostatními členy.
9:29 Vůbec. Spíš nechápu co tím sleduje. Nadbíhá si na další pořádný prů... Úplně zbytečně.
Hele a co Catrin a jeho inovativní indicko-íránská fabrika na články? Také ji mohla řešit VR.
A neudělají s pomocí FF na UPOL nějaký pořádný přátelský právně nevypověditelný "Institut Ájatolláha"? Aby ta podpora nedemokratických režimů dostala další novou formu. Čína tam už je, na Iránu by se pracovalo... :-)
Z pohledu zvenku myslím, že onen naprostý marasmus, ve kterém se UPOL ocitla, asi nejlépe vystihuje toto:
"Na druhé straně neprošlo (asi o dva chybějící hlasy) usnesení "VR UP se distancuje od jakýchkoliv publikací s falsifikovanými či fabrikovanými daty a považuje je za významné reputační riziko pro univerzitu"."
Pokud něco takového neprojde (!) hlasováním Vědecké rady nějaké univerzity, pak jako pozorovatel zvenčí mám oprávněný pocit, že se tato univerzita naprosto znemožnila.
Několik ohlasů na dění na vědecké radě z UP reflexe:
23. únor 2023, v 9:18
Naše univerzita má rektora, který ji neřídí, senát, který rezignoval na svoji kontrolní funkci, a vědeckou radu, která se odmítá distancovat od podvodů. Shrnuto: exekutivní, kontrolní a poradní orgány UP jsou nefunkční. Jak z toho ven?
23. únor 2023, v 9:16
Ano, tak to skutečně bylo. To, že pan rektor není schopen přijmout žádné racionální rozhodnutí mi bylo jasné po 2 měsících ve funkci prorektora. Co mě ale stále překvapuje je chybějící seberereflexe a kontrola ze strany akademického senátu. Bohužel pro univerzitu.
22. únor 2023, v 22:36
Na této univerzitě je to všechno jedno, nezáleží na ničem, slovo není slovo a slib není slib. Teda jak komu a jak pro koho. Díky za to.
Jinak univerzita je jako divadlo. Už tu byla scénka "odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil" a teď z Nesmrtelné tety "ne je ano a ano je ne, tak co říkáš tetičko, ano nebo ne?"
Jsme prohnilá společnost a většině je to jedno, protože nějak bude. Ano bude, ale ten med co si univerzita maže kolem pusy jednou dojde a bude to k pláči.
22. únor 2023, v 22:14
Tomáši, to si ale děláš srandu, ne? To přece není možné, že ne? Že nám zítra napíšeš, žes jenom zkoušel, jak by akademická obec zareagovala, kdyby se skutečně něco takového stalo? A řekneš nám, že se VR ve skutečnosti jednomyslně distancovala od jakýchkoliv publikací s falsifikovanými či fabrikovanými daty. Přece není možné, že by se vrcholný vědecký orgán UP NEDISTANCOVAL od publikací s falsifikovanými či fabrikovanými daty. Tak jdu spát a těším se, že nám zítra řekneš, jak to bylo doopravdy!
Podle me se nedistancovali právě proto, že to usnesení mělo být pouhým politickým nástrojem. Prostě se nenechali zatáhnout do těchto her a pouze konstatovali, že je to natolik samozřejmé, že k tomu netřeba usnesení. Stejně jako není třeba usnesení k tomu, že zítra vyjde slunce.
Na druhou stranu zástupci PřF haní/útočí/zpochybňují:
- AS UPOL
- VR UPOL
- Rektora UPOL
- kvestorku UPOL
- právní oddělení UPOL
- FF UPOL
- Ministra školství
A určitě i další...
Dělají si ze všech okolo sebe nepřátele a poškuzují především svou vlastní fakultu. Měli by se trochu zamyslet.
I kdyby měli nakrásně pravdu, tak s takovým přístupem se s nimi už nikdo nikdy bavit nebude...
Re: 23. února 2023 v 9:53
Ad "Na druhou stranu zástupci PřF haní/útočí/zpochybňují:"
Kdepak, uvedené orgány se svým chováním zpochybňují a zesměšňují samy. Existují nikoliv "proto, aby byly", ale mají plnit nějakou funkci. Když toto odmítají, tak logicky ztrácí smysl své existence.
Ad Podle me se nedistancovali právě proto, že to usnesení mělo být pouhým politickým nástrojem.
Řekl bych, že vzhledem k "popularitě" UPOL u Leonida Schneidera na "For Better Science" bylo právě takové usnesení politicky velmi potřebné.
Tak on Leonid je kamarad Botura, takze je asi vsem jasne odkud vitr vane :D
9:59 Všichni jsou blázni, jen Příroda je letadlo.
23. února 2023 v 10:16
Celý excelentní UPOL, moravský Oxford, začíná být hlavně na legraci. A příroda je jenom takový "katalyzátor" těch legračních věcí na něm.
Ad moravský Oxford
Ještě doplnění pro neznalé, opravdu v tom nebyla vůbec žádná ironie...
11.2.2014 Nový rektor (Jaroslav Miller) chce, aby byla olomoucká univerzita světovější. Nazval ji moravským Oxfordem
https://www.olomouc.cz/zpravy/clanek/Novy-rektor-22108
10:12 No a co? To že podvody šmejdů z CATRIN komentují Botur i Schneider neznamená, že o podvody nejde - na normální univerzitě by už CATRIN byl zrušen, nebo podvodníků nekompromisně zbaven.
Ovšem to, že se tím žádné orgány nechtějí zabývat právě naznačuje, že o podvody ve skutečnosti nejde. Proto tolik hysterie.
Ad Ovšem to, že se tím žádné orgány nechtějí zabývat právě naznačuje, že o podvody ve skutečnosti nejde.
Přepsáno: Ovšem to, že se tím žádné orgány nechtějí zabývat právě naznačuje, že jde o tak velké podvody a problémy, že má každý do toho strach hrábnout.
Jak už se tady rozebírá roky, tak těch "chybných" excelentních článků je tolik (a co teprve měření jejich citací!), bylo na nich uděláno tolik docentur a profesur, získáno tolik grantů... Řešení podvodů ve vědě tak ohrožuje samu podstatu excelence! :-)
11:51 Dobrá je prý i ta o červené karkulce
Ad 23. února 2023 v 11:52
Znáte tu pěknou novou pohádku o té velké vědecké replikační krizi? Pro nechápavé, mají i své odkazy na wiki. :-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Replika%C4%8Dn%C3%AD_krize
https://en.wikipedia.org/wiki/Replication_crisis
Ad 11:21 Orgány jsou možná složeny z lidí, kteří mají své škraloupky.
Například prvním, kdo dělal výběr z dat, byl kolega Mendel blahé paměti. A univerzita, která nese jeho jméno, jde pevně v jeho šlépějích.
Bylo by divné kdyby jiné excelentní univerzity na tom nebyly podobně.
to je solidní level paranoi...
Všechno je spinkutí!
11:21 Ahá, takže falšování dat, nakupování zfalšovaných článků z papermills, které v předminulém roce tvořilo třetinu vědeckého výkonu CATRIN, nákup podivného Gomlinga, který dopředu afiliuje články na UPOL department, který neexistuje...no asi si nebudeme rozumnět - podle mě to jsou evidentní podvody, které by měly vést ke zrušení CATRIN a k pádu vedení UP.
Ono se nakonec ukáže, že masívní investice z Evropských projektů do vědy podpořené kafemljenkózním hodnocením vedly k zakoncentrování největších podvodníků na českých institucích.
Snad si z toho vezmeme poučení a začneme se chovat věcně, skutečně učit a kriticky experimentovat. Pak nám to celé bylo k užitku, protože na západ, jih a sever od nás žádné poučení hned tak nehrozí a na východ od nás nezbude brzo nikdo koho by mělo smysl poučovat.
Dalibor Štys
https://echoprime.cz/a/HgdJu/politicky-boj-o-umelou-inteligenci
".... ChatGPT v tom není o mnoho lepší. Již záhy po jeho spuštění uživatelé zjistili, že když ho požádáte o vědecké studie k nějakému tématu, vyhoví, ale ty studie jsou vymyšlené. Je to vlastnost systému. Britský filozof Barry Smith, který spolu s německým vědcem Jobstem Landgrebem napsal knihu Proč nebudou stroje nikdy vládnout světu, to popisoval v nedávném podcastu. Když se rozhodnete napsat nějaký esej, tak chcete něčeho dosáhnout a chcete, aby v něm nebyly chyby. Ale „žádná taková potřeba není v počítači přítomna. Vím to, protože jsem si dlouho hrál s ChatGPT a zkoušel ho přimět, aby chtěl nedělat chyby. A on to nechápe. Nechápe, co to je, chtít nedělat chyby“...."
Ach, jak jsou ti novináři naivní. Nechápou, že umělá inteligence vědce jen odhalila, že cílem soudobé vědy je delat chyby tak, aby byly přirozenou součástí systémové hantýrky.
Dalibor Štys
24. února 2023 v 7:30 ...jsem si dlouho hrál s ChatGPT...
...ChatGPT (Chat Generative Pre-trained Transformer) ... launched in November 2022 => hral si s tim kratce (= par tydnu, max. par mesicu)
Pozvánka na dezinfo-konferenci od známé české dezinformátorky. Nechybí řada dezinformátorů. Nechybí ani Tomáš Fürst. Nutno mu však přičíst k dobru, že se nehlásí k UPOLu.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02tZAkMtzxnExFTKKVNvLh13rAHXBkpjd5v18F6UtA1psFCLHczNSmPJNhQDQPULZcl&id=100076263303689k
autor příspěvku z 9:30 je známý český pedofil.
Ad 9:13 Však také nepochopil, že mu bylo nastaveno zrcadlo lepší než jakékoliv předchozí. Ale věděl co dát do podcastu.
A novinář mu to spolknul.
Ad 9:30 Musí to být sakra problém být dnes naočkován proti Covid19 a jen čekat až se projeví jeden efektů popisovaný ve farmakovigilančních databázích. To už si jeden přece musí občas odplivnout. Uznávám, že je to tolerovatelné.
Při dnešním stavu UPOL není divu, že se k ní někdo nehlásí. Když se její vědecká rada zdráhá distancovat od podvodných publikací. :-)
Dalibor Štys
Tak ono to ještě může být celé trochu jinak. Kubala zneužil svých pravomocí a pokusil se zlikvidovat svého oponenta, a to i nezákonnými prostředky. Nevyšlo to, ubránil se. Teď probíhají soudy, do toho běží několik vyšetřování několika trestních oznámení na Kubalu. A Kubala se snaží svoje kroky nějak zpětně ospravedlnit, aby získal jakési "alibi". Proto zoufale potřeboval, aby ho takto podržela vědecká rada, protože on by to obecné usnesení vykládal jako že je proti Zbořilovi. A snažil by se u soudu a před policií tvrdit, že přece nemohl konat jinak. Jenže ho nikdo, kromě jeho vlastních, zainteresovaných, nepodržel. Je samozřejmě taky otázka, kolik lidí v tom čtení mailů jelo, protože těžko by sám pročetl 40 tisíc emailů, včetně příloh. Na akademické obci navíc taky už několikrát padlo, že ty maily použil i k dalším účelům a že z nich generoval nějaké trestní oznámení na zločinné spolčení. Přitom se teď může ukázat, že organizovanou zločinnou skupinu defacto vede on sám.
Tento příběh je samozřejmě smyšlený, vyšetřování nechť provede policie. Jen to prostě nemusí být tak černobílé, jak se „svědkové Kubalovi“ snaží svého spasitele prezentovat. Už to, že se to vyšetřuje řadu měsíců něco napovídá o tom, že to není černobílé a nebude to jen tak.
24. února 2023 v 10:41
Nemůže to být jinak... :-P Neodbíhejte od podstaty problému v Podvodníkově (=Catrin), neokecávejte naprosto zřejmé neetické jednání ve vědě pomocí zfixlovaných článků a papermills. Hledejte způsob, jak zúčastněné odsoudit za dotační podvody, ne důvod proč to vlastně dotační podvody nejsou. :-)
Ovšem pokud to podvody ve skutečnosti nejsou, tak není koho ani za co soudit. Takže to je poměrně důležitá otázka. Myšleno podvod samozřejmě v rovině trestní (aby ho šlo soudit soudit).
24. února 2023 v 11:02
Oni to ve své podstatě podvody jsou, ale řekl bych, že problém u soudu je hlavně dokázat záměr. Problematika je složitá, z akademické sféry do toho málokdo "natvrdo" půjde (spíš se najdou obhájci, protože co kdyby i oni a stejná situace...). Navíc k tomu máme právní zásadu "In dubio pro reo", takže se zodpovědností a odsouzením je příslovečně "vymalováno".
Ad 10:41
hele, o tech soudech neco vime. Ten vul Travnicek soudil lidi z anorganiky kvuli uplne vymyslenym hloupostem. Drtive prohral na okresnim i krajskem soude, vyplatil vic nez pul mega odskodne. Pointa ale je, ze se to natahovalo vic nez dva roky. Necekam, ze zdlouhave soudy u kubaly budou o necem jinem. Prece jen Zboril a navarik jsou stejni volove. Nejvtipnejsi samozrejme je jak kluci katrinaci zpanikarili kdyz se jejich lhani u soudu provalilo a pokouseli se protizakonne odvolat dekana. I s pomoci senatora FF Lebedy, kteremu timto gratuluji k novemu mistu u prezidenta!
Lhali u soudu? V čem? To je na kriminál...
"Předložené důkazy pak dle mého názoru významným způsobem mění náhled na některé části žaloby, např. ukazují, že dopis ex-rektora Millera, který je žalobcem prezentován jako přiznání pochybení ze strany univerzity, ve skutečnosti vznikal v součinnosti s žalobcem, u jednoho ze svědků, dr. Navaříka, pak mám důvodné podezření, že před soudem svědčil křivě. "
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/23/proslov-k-senatorum-akademickeho-senatu-univerzity-palackeho-v-olomouci/
Ad 15:15 Hra o čistotu akademických publikací se nedá vyhrát.
Co to je experiment in three replicas? Jak to, že některý výpočet ukázal nějakou naměřenou vlastnost a předchozí výpočty, které ji neukázaly, nebyla najednou všechny špatně? Atd. Atd.
U soudu se můžete tak maximálně dozvědět, že takto to dělají všichni.
Jediná možnost je se té hry neúčastnit.
Dalibor Štys
15:15 to je takový plácnutí do vody, tohle může říct přece kazdej
19:56 no, bez podkladů to těžko někdo vymyslí.
Právě naopak přece! Nekonkretni plácnutí do vody.
Ad Hra o čistotu akademických publikací
Kde je hrana mezi zpřesněním /opravou dosavadních vědeckých poznatků, špatně dělanou vědou a normální rozkrádačkou peněz daňových poplatníků pomocí zfalšovaných článků a citací s pomocí "research papermills"? Myslíte, že najít tento rozdíl je pro OČTŘ nerozlouskutelný problém?
Ad K nekonkrétnímu plácnutí děkana Kubaly.
Stačí jeden (řízený) únik mailů a hned je to naprosto konkrétní! :-)
Co je na tom jeho tvrzení konkrétní? Úplně stejně přece můžu říct že z mně dostupných informací mám důvodné podezření, že Kubala páchá rozsáhlou trestnou činnost.
Nikdo neví, co mám za informace, takz můžu takto tvrdit cokoliv a lež mi nelze prokázat.
Ad 25. února 2023 v 9:15
Počkejte aspoň na rozsudek a jeho odůvodnění, v něm by aspoň něco z těch mailů mělo být, ne?
No a do té doby je podle mě i Kubalovo tvrzeni bezcenné, respektive nelze určit, jestli na tom něco je, nebo se jen snaží likvidovat své oponenty a odvádět pozornost. Souhlasím, že až rozsudek může něco napovědět a do té doby je to právě jen to plácnutí do vody.
Ad 25. února 2023 v 10:38
Ne, není bezcenné...
Kdyby na tom něco bylo, tak dávno podal trestní oznámení a zrovna on by se tim rád a rychle pochlubil že to udělal.
13:33 kdyby na tom nic nebylo, nebude to přece předkládat soudu...
25. února 2023 v 18:10
Kubala ale v diskutovanem pracovne-pravnim sporu neni (dle vseho) oznamovatel (a UP stranou zalujici), ale stranou zalovanou
Ad 25. února 2023 v 19:45
A to něco mění? Důkazy přece můžou předkládat obě strany.
Ad 9:12 Kde je hrana mezi zpřesněním /opravou dosavadních vědeckých poznatků, špatně dělanou vědou a normální rozkrádačkou peněz daňových poplatníků pomocí zfalšovaných článků a citací s pomocí "research papermills"? Myslíte, že najít tento rozdíl je pro OČTŘ nerozlouskutelný problém?
Vymazat píky nebo špatně spojit různé gely je zjevný podvod. Jenže já skončil se standardní proteomikou už někdy v roce 1997, když začaly převažovat články, kde se ke gelu připojil výřez z Western blotu. Samozřejmě jsem dobře věděl, že na tom Western blotu bylo víc takových bandů a třeba některé i silnější než ten vyříznutý. To byl standard v tisících článků. Tak kde je ta hranice?
Ten rozdíl je pro inženýrsky myslícího člověka skutečně nerozlousknutelný problém.
Dalibor Štys
https://twitter.com/Vedazije
Nevíte, z čeho je tam toto:
prokáže porušení zásad etiky vědecké práce
.......
vypovědět smlouvu o poskytnutí podpory grantového projektu
To by ZbořilovciHbzovci skončili ze dne na den.
26. února 2023 v 8:56
google -> GACR, JUNIOR STAR 2024 apod – zadávací dokumentace
Ale pozor, na veci stare +5 let se to nevztahuje: ...zároveň potvrzuje, že mu
není známo, že by ze strany navrhovatele došlo k porušení etických norem vědecké práce v
období posledních 5 let před rokem vyhlášení dané veřejné soutěže...
Ještě budete vzpomínat na Millera, který měl jistou míru sebereflexe a pochopil co bylo podstatou těch vědeckých pochybení. A zároveň s tím nejspíš pochopil jaká je šíře těch chyb a jek systematicky je celá přírodovědná obec dělá. Miller odstoupil, časem pochopíte morální výši toho kroku.
Dalibor Štys
26. února 2023 v 9:40
To je podle mě chybně. Miller sice měl jistou míru sebereflexe, on věděl, jakými lidmi se obklopil a co mu hrozí, a proto se držel do jisté míry zpátky a rezignoval když už viděl že to začíná být moc.
Jestli pochopil podstatu problému a rozsah nevím, ale rozhodně se je za každou cenu snažil nevyřešit a podvodníky ochránit, kdyby tehdy v počátku ty problémy seriózně řešil a bral vážně doporučení od etických komisí, dnes by ten problém nebyl, ale on místo toho tlačil do senátu založení CATRINy, aby na podvodníky nikdo nemohl, a přistoupil na vydírání, že bez excelentních vědců univerzita prostě nemůže být, i když mažou píky.
Podle mě udělal stejnou chybu jako excelenti, že byl moc arogantní a nepočítal, že se PřF dokáže zmobilizovat a klást jim takový odpor.
no Miller nepochopil vůbec nic, s náměstkováním roste jeho ego a hrdost na to, co na UP vykonal, katriňákům všude laikuje horem dolem a žádnou reflexi tam teda nevidím
11:38
1) kdo z CATRIN smazal píky? Nebyl to náhodou Heřmánek na PřF?
2) PřF se "zmobilizovala" natolik, až se zfanatizovala a útočí na všechny okolo sebe, címž se už sama zničila, i když si to možná ještě nepřipouští. Když se teď řeší podfinancování jiných fakult, komu se asi sáhne na peníze? PřF každý rok generuje v hodpodaření přebytek přes sto milionů (na konci letošního roku tak budou mít "v rezervě" půl miliardy, a to při meziroční inflaci v té době možná už i 20%... to je zodpovědné hodpodaření?). Budou první na ráně a s tím, jak útočí na ostatní se ti ostatní nebudou vůbec zdráhat si ty peníze vzít. Ale kdo chce kam...
12:37 Píky nařídil smazat Zbořil, bez jeho příkazu by je nikdo nemazal. Popisuje to zpráva etické komise - šmejdi z Catrin následně podnikli útok na jejího předsedu.
Catrin vrší jeden podvod za druhým, nakonec to snad dojde i lidem na rektorátu a jiných fakultách než PřF.
Ad 11:38 Všichni se zapletli. Jinak se sliby v projektech VaVpI nedaly splnit. Miller k tomu přišel až když už to běželo. Natolik je historik, aby mu bylo jasné (když to pochopil), že proti vanutí Zeitgeistu nenadělá nic.
Synchronně s investicemi do VaVpi probíhala neprostá degenerace systému peer review a, mimo jiné ale pro českou vědu významně, obrovský odliv kvalitních lidí do Vídně kde čím dál více působil efekt IST a dalších vědeckých institucí. Tomu by se nedalo čelit žádným způsobem, protože kvalita živote ve Vídni je opakovaně hodnocená jako jedna z nejlepších na světě a tamní vědecké instituce si politicky vyhádaly ledacos, protože existoval explicitní příslib, že vznik IST nebude na úkor ostatních vědeckých instituci v Rakousku.
Ad 12:37
1) Heřmánek měl nějakého vedoucího. Ale spíš to bylo tak, že pochopil systém jak se dnes věda dělá. A co je faktickým cílem vědcova snažení - impakt faktor.
2) PřF UPOL se jistě pustila do marného boje a bojuje sama proti sobě. Ona generuje miliardy, ale na programy a projekty, které jsou spíše inženýrské nebo by se na inženýrské fakultě klidně snesly. Na všech klasických přírodovědeckých fakultách musí dnes, po desetiletích nahánění impakt faktorů, převažovat lidé, kteří se bojí vlastního stínu. A bude jich jistě spousta i na PřF UPOL.
Pokud jde o peníze jiných fakulty, každá fakulta se může zmenšit až na velikost, která odpovídá jejímu financování. Pokud bude zanikat něco, co stát nutně potřebuje, bude na státu aby si to samostatně zafinancoval.
Dalibor Štys
S Heřmánkem to až tak nebylo. Heřmánek po nějaké době odmítl další falšování a šel se Zbořilem do sporů, ten ho pak z tehdejšího Nanocentra vyhodil. Nějakou dobu ho pak Mašláň zaměstnával na katedře, Heřmánek měl takovou kukaň na optice v budově naproti Menzy. Říkal jsem si tehdy, že takhle to asi měl Wichterle po roce 1968 :)
Jen pro doplnění: před tím vyhazovem Zbořil a Heřmánek sdíleli v Holici kancl.
On Zbořil začal blbnout postupně a průběh blbnutí exponenciálně akceleroval příchodem Hobzy na katedru fyzikální chemie...
26. února 2023 v 16:29 ...odliv kvalitních lidí do Vídně kde čím dál více působil efekt IST...
Je v IST na senior. pozici jeste nekdo jiny nez Friml + Benkova ?
"Pokud bude zanikat něco, co stát nutně potřebuje, bude na státu aby si to samostatně zafinancoval."
Odpovědí státu je obvykle prosté konstatování, že univerzitám dává každý rok více a je na nich, aby si to uvnitř rozumně přerozdělily, protože do toho stát neumí/nechce zasahovat. Takže očekávám, že UPOL nad tím začne s ohledem na aktuální stav brzo uvažovat a jako první patrně půjde na řadu tučné konto PřF. LF by se hodně lidí zastalo, PřF bude spíš osamocena proti přesile. Ovšem nutno říct, že i to je demokracie.
Ad 19:39 Psal jsem o Vídni celkově. Tam je spousta lidí, často v nikoliv vedoucích, ale klidně asistentských nebi technických pozicích. Mají lepší plat než doma, trvalou pracovní čas na rodinu a hlavně nemusí pořád lhát do zpráv jak jsou exceletní. I když třeba technicky nové věci dělají.
Ad 21:00 Ony univerzity jsou velmi sebevědomé v tom, že vědí co stát potřebuje. Zažil jsem rušení Japanistiky na UK Akreditační komisí protože nebyla dost vědecká. Argument´, že za těch 5 let se studenti sotva naučí číst a psát, neplatil. Tehdy za japanistiku loboval na ministerstvu sám velvyslanec Japonského císařství. Vše probíhalo v době, kdy se šmahem schvalovaly žádosti soukromých vysokých škol s létajícím docenty se 400% úvazkem.
Představte si, že by stát omezil autonomii vysokých škol tím, že by - například - prohlásil, že v Olomouci se bude dělat optika a fyzikální chemie se bude přednášet jen jako jeden předmět nutný k pochopení výroby skla. To by byl jekot na akademických diskusních fórech. (O judaistice a výuce dialektů jidiš samozřejmě nemluvě.)
Mimochodem tohle téma moc pěkně souvisí s problematikou jmenování profesorů prezidentem. Vědecké rady univerzit, které vznikají jako důsledek vnitrouniverzitní politiky a balancování politického vlivu Matematicko - fyzikální fakulty a Fakulty tělesné výchovy a sportu, autoritativně nařízují hlavě státu koho má jmenovat. Kdyby to nebylo tak, že hlava státu je vybrána tak, aby vyhověla mase voličů kteří v diskusi s ní neumí stvořit větu s podmětem a přísudkem, bylo by to trapné. Takhle je to směšné.
Dalibor Štys
Re - Ždímačku a Černochovou opravdu MIMOŘÁDNĚ okouzlit:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Karel-Sochor-Dalsi-hrdinsky-skutek-ministryne-Cernochove-730298
AS FHS UK vyjadřuje hlubokou nespokojenost s oceněním práce akademiků a akademiček
humanitnícha sociálněvědních oborů, které na UK často nedosahuje ani hranice minimální
důstojné mzdy pro Prahu – 39 974 Kč.
AS FHS UK vyzývá vedení UK, aby předložilo takový model rozdělení finančních prostředků mezi
součásti UK, který umožní všem fakultám stejné mzdové ohodnocení za srovnatelnou práci jejich
akademiků a a akademiček.
https://fhs.cuni.cz/FHS-1002.html?news=17967&locale=cz
https://forbetterscience.com/2023/02/28/i-rajender-varma-highly-cited-researcher/
28. února 2023 v 7:58
Neni uz nekde dostupny plny text normy „Nakládání s výzkumnými daty na Českém institutu výzkumu a pokročilých technologií Univerzity Palackého v Olomouci“ (viz usneseni c. 2 v souboru https://forbetterscience.files.wordpress.com/2023/02/vyjadreni_reditele_catrin_k_bodu_jednani_vr_up-1.pdf ) ?
Re: Hořejší - demence pokračuje
Odborník na všechno, slovní průjem, přemýšlí mluvením, „mele“ jako „kolovrátek“, Zapleveloval veřejný prostor i za covidu, jako jeden z hlavních představitelů těch, co ví "vše o všem"
nejlépe.
Většinou mluví se zavřenýma očima?
https://www.sinagl.cz/postrehy-a-komentare/13224-prof-vaclav-horejsi-budouci-premier-cr-po-okupaci-ruskem.html
Není to tak dávno, co zde byl Hořejší za boha. Asi proto, že v té době se hodil.
Ad 18:20 Covidová iracionalita ukázala jak dalece se dá západní společnost ovládnout strachem a jak málo toho koryfelové ovládající západní vědní politiku ve skutečnosti vědí. Výměna zdvořilostí mezi Tomášem Fürstem a Vádlavem Hořejším to jasně odhalila: "Nevím, jak se vlastně studie navrhují a proč. Ale věřím svým západním kamarádům a jsem ochoten autoritativně tvrdit, že mají pravdu." Pravil nejdotovanější český vědec.
Takže Rusko, když to vidělo, spustilo válku protože předpokládalo smrt z vyděšení. Češi nejakou dobu dodávali T-72 a BVP - 1, které měl Strnad ve skladech. Přestože o Ukrajinském režimu neměli iluze, vědeli, že Rusové se na slovenských hranicích nezastaví. Jenže zbylý západ zareagoval přesně jak si Rusové přáli a ukázal své měkké břicho - nedostatek výrobních kapacit včetně tak základní komponenty jako je střelná bavlna. A místo aby je urychleně budoval, pokračuje dál v destrukci svého průmyslu.
Na jaře 2020 dokázali Češi jakž-takž epidemii zvládnout bez nadúmrtí, ale pak v domácí politice zvítězila iracionalita domácích kamarádů západních kamarádů. Podobně z války na Ukrajině jsme nedokázali vytěžit racionální prodloužení životnosti uhelných elektráren a automobilového průmyslu. Představte si elektrotank s lithiovou baterií. Lepší prskavku bys pohledal.
Dnes je jasné, že západ Ukrajinu neubrání. Je jen otázka kam až ustoupí. A kanárek v dole Václav Hořejsí to od svých západních kamarádů opět správně zachytil jako první a je v čele mírové inciativy. Je špatná a to chování je amorální, jako byla špatná vakcína a bylo amorální ji dopručovat komukoliv jinému než rizikovým skupinám. Díky, Václave, že nám opět ukazuješ cestu. Do pekel, která nás čekají už tady na zemi.
Škoda, rok 2019 byl tak krásný a optimistický a ještě létě 2020 jsem na svůj národ mohl být více-méně hrdý. I díky Václavovi Hořejšímu to dnes neplatí.
Dalibor Štys
Mecca podvodníků
středa 1. březen 2023, 6:39 – Text: Tomáš FÜRST
Vysokoškolský ústav RUP AS UP FF
Sláva naší Alma Mater neustále roste. Světoznámý lovec akademických podvodníků Leonid Schneider nám 28. února 2023 věnoval celý velký článek,
ve kterém shrnul dosavadní úspěchy CATRIN na poli falšování vědy, fabrikace výsledků, produkce článků z "vědeckých papíren", zastrašování, lhaní a podvádění. Schneider si všímá i nově přichozí vědecké superstar Alexandra Doemlinga, který už je na půdě Evropské komise vyšetřován a jeho domovská universita v Groeningenu s ním rozvázala pracovní poměr.
Dovolte mi poblahopřát minulému i současnému vedení university i Akademickému senátu, kolik úsilí všichni věnovali tomu, abychom na tomto poli dosáhli těchto vynikajících úspěchů. Nějvětší dík však samozřejmě patří kolegům na CATRIN bez jejichž odhodlání a nasazení bychom nikdy tohoto evropského prvenství nedosáhli.
forbetterscience.com/2023/02/28/i-rajender-varma-highly-cited-researcher/
"světoznámý lovc poddvodníků" Tak ten byl dobrej xD
jen je škoda, že už se na UP ví, že si ho přírodovědci za tyhle články platí.
Ad 8:53 Tak to už je dobré zoufalství :-)
Přiznejte si, že ty koupené články potřebujete. Jinak se nebudete mít čím vytahovat. Ano, je pravda, že současná věda nic jiného než vytahování není.
Vlastně Vám za tohle chování děkuji. Protože každý, komu to i jen trochu vysvětlím, pochopí, proč takového pitomce jako vy ze sebe fakt dělat nemusím.
Dalibor Štys
ad 8:53 - Možná by bylo lepší, kdybyste napsal(a), co konkrétně podle vás v Schneiderově článku není pravda. Takhle váš příspěvek bohužel spíše připomíná Rudé právo s jeho tirádami proti "ztroskotancům a samozvancům"...
Ad 9:08 A já se do řad ztroskotanců a samozvanců hrdě hlásím. Je to mnohem lepší parta než být excelentní vědec.
Nechcete někdo tenhle kus konverzace někde opublikovat? Třeba na echo24 . To si zaslouží publicitu u širší veřejnosti.
Dalibor Štys
1. března 2023 v 9:08
treba odstavec stran "this good ole boys club" by nejspis sel stylem CTRL-C CTRL-V aplikovat i na PřF UP (matematika: 0 zen, fyzika: 0 zen, chemie: 0 zen, geologie: 0 zen, a dokonce i biologie: 0 zen !!! , externiste: 2 zeny) ;-)
https://www.prf.upol.cz/veda/vedecka-rada/#c8211
Ad 1. března 2023 v 9:52
Jordan B. Peterson, 12 pravidel pro život... Nedivím se, že ho postmoderní marxističtí přívrženci na univerzitách nenechali přednášet. :-)
Že se muži a ženy liší na biologické úrovni? Navzdory přesvědčivé odborné literatuře napříč vědními obory, která dokazuje, že jedním z hlavních důvodů pohlavní odlišnosti jsou biologické faktory, je věda podle Derridy a jeho postmoderních marxistických přívrženců jiná hra o moc, která chce přinášet zisk těm, kdo jsou na vrcholu vědeckého světa. Fakta neexistují. Úspěch a reputace že jsou důsledkem schopností a kompetentnosti? Všechny definice schopnosti a kompetentnosti si jen vymýšlejí ti, kdo z nich mají prospěch, aby mohli vystrnadit všechny ostatní a sobecky z nich těžit.
Radikální disciplíny operují s pseudovědeckými teoriemi a pseudovědeckou metodologií a tvrdí, že kolektivní politický aktivismus je mravní povinností studentů. Pod povrchem se však skrývají i další vážné problémy. Neexistuje ani střípek nezvratného důkazu, který by dokládal jejich ústřední postuláty – že západní společnost je patologicky patriarchální; že po většinu lidské historie muži nebyli především partnery a živiteli žen, nýbrž jejich primárními utiskovateli (spíše než příroda); že všechny hierarchie stavějí na touze po moci a jejich účelem je vyloučení.
V dobře fungujících společnostech – nikoli ve srovnání s utopickým ideálem, nýbrž s jinými dřívějšími i stávajícími kulturami – je primárním faktorem statusu kompetentnost, nikoli moc. Dovednost. Kvalifikace. Šikovnost. Nikoli síla.
Kupříkladu to, jak postmodernisté bláznivě a nepochopitelně trvají na tom, že všechny rozdíly mezi pohlavími jsou jen sociální konstrukt, je rázem zcela srozumitelné, jakmile si uvědomíme, z jakého mravního imperativu vychází a čím ospravedlňuje užití síly: Společnost je nutno měnit a čistit ji od předsudků, dokud nedosáhneme rovnosti.
A protože se musí eliminovat všechny rozdíly a nerovnosti (nerovnost je kořenem všeho zla), všechny genderové rozdíly je nutno označit za sociální konstrukt. V opačném případě by kampaň za rovnost byla příliš radikální a příslušná doktrína flagrantně propagandistická. A tak došlo k převrácení příčiny a následku, aby se tak mohla zamaskovat ideologie. Nikdo se nepozastavuje nad tím, že taková prohlášení okamžitě vedou k vnitřním rozporům v samotné ideologii. Pohlaví je konstrukt, nicméně jedince, který touží po operativní změně pohlaví, je třeba brát jako muže lapeného v ženském těle či vice versa. Skutečnost, že obojí nemůže být pravdivé zároveň, se prostě nebere na vědomí (případně se vysvětluje dalším otřesným postmoderním tvrzením, že sama logika a metodologie vědy jsou pouhou součástí represivního patriarchálního systému).
Jakmile debatu zkomplikujeme myšlenkou „stejné odměny za stejnou práci“, jakékoli mzdové srovnání se okamžitě stává zoufale nepraktické z jednoho prostého důvodu: kdo určí, které práce jsou stejné? To totiž není možné. Proto existuje trh. Ještě horší je problém skupinového srovnání – ženy by měly vydělávat stejně jako muži. Ok. Černošky by měly vydělávat stejně jako bělošky. Ok. Měli bychom tedy mzdy upravit podle všech parametrů etnické příslušnosti? Na jaké úrovni rozlišení? A které etnické kategorie jsou vlastně reálné?
9:52 Kdo si myslíte, že jste? Poukazovat na chyby a manipulace propagandy? To se přece nedělá... :o)
Ad 1. března 2023 v 11:11
Nejlepší je, že se věda v EU redukovala na "boj o státní granty" (řekl bych i díky levicovému nazírání, kde vydělávat peníze z té fuj soukromé sféry je fuj neakademické a nespravedlivé, je přece důležitý hlavně rozvoj poznání pro báječný nový nesobecký zelený sluníčkový svět).
Samozřejmě v tomto boji o zmiňované granty uspějí geneticky nejlépe k tomu vybavení jedinci - chytrý psychopatický chlap co se ničeho nebojí, nemá totiž v podstatě svědomí a dokáže přesvědčivě lhát bez mrknutí oka. Tento "velký vůdce" si přibere k sobě nějaké submisivní podřízené a je z toho dnešní excelentní věda jako vyšitá. Jenom ten rozvoj se nějak pak nekoná. :-)
8:53 jste vážně zoufalý co...
Na UP reflexi komentuje prof. Petrivalsky:
Zpět
Reakce a komentáře
Komentáře :1. březen 2023, v 11:49
Rád bych zde v diskuzi navázal na senátora A. Stejskala, který si nedávno v komentáři k mému příspěvku na UP Reflexi na téma publikace prof. Domlinga tipoval, že to někoho začne zajímat, „až když UP bude padat v mezinárodních žebříčcích, kvůli snížení vědeckého výkonu a kvůli ztrátě vědecké reputace“. Tato situace však již jistě nastala, jak rozebírá v lednovém čísle časopisu Vesmír M. Kolář v článku přiléhavě nazvaném „Kam se poděli čeští chemici?“. Doslovně zde jmenuje zástupce z UP mizející z žebříčku Highly Cited Researchers, kde dříve silnou doménou Česka byla také chemie „reprezentovaná zpočátku Pavlem Hobzou, později Radkem Zbořilem, Martinem Pumerou či německým chemikem Patrikem Schmukim se sekundární afiliací k Palackého univerzitě v Olomouci“. Všímá si také, že letos už v žebříčku figuruje „jen jediný zástupce chemie, a to ve Spojených státech působící environmentální chemik Rajender S. Varma, který stejně jako Schmuki uvádí sekundární afiliaci k Palackého univerzitě v Olomouci“. Cituje také nejčastější důvody vyřazení z žebříčku dle odpovědné ředitelky divize Clarivate (která žebříček sestavuje): „… manipulace dat a obrázků, nebo extrémní sebecitování …“ a také „… mimořádný publikační výstup, kdy vědec nebo vědkyně využívá rozsáhlé sítě spolupracovníků a dlouhodobě publikuje i dva nebo tři vědecké články týdně“. Co je dle mého názoru zásadní, že vyřazeni byli také autoři „jejichž publikační chování Clarivate vyhodnotila jako „neobvyklé a podezřelé“, tedy nikoliv přímo podvodné“. Výmluvné a jednoznačné – bohužel zcela v rozporu s postoji vedoucích pracovníků CATRIN a UP.
https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2023/cislo-1/kam-se-podeli-cesti-chemici.html
Re: Hořejší za boha
Hořák nejprve utrpěl krizi středního věku, nasledně krizi manželskou,
pak se stal náboženským blouznivcem, pak kecálkem, a nakonec
celostátně známým dezinformátorem.
Prostě - kvalita těch Českých hlav.
Ad 17:57 Jinými slovy ať budete publikovat jak chcete a kde chcete, Clarivate si stejně podle potřeby najde důvod proč vyřadit zrovna Vás z Olomouce a ne někoho s hlavní afiliací ve Spojených státech. :-)
Ještě Vás ta hra baví?
Dalibor Štys
18:11 Dalibore, pesimista může být příjemně překvapen..
17:57 nj, profesor autoplagiátor mluví o etice :o)
Ad 8:34 Snad kopíruje z časopisu Vesmír, ne?
Dalibor Štys
Ad: Vaněk Oral center
Na té www stránce o Vankově Oral centru na Tůmově ÚSD:
http://abicko.avcr.cz/2014/12/04/soudobe-dejiny.html
je vpravo dole zajimavý bonmot - byť z poněkud jiné planety:
Reakce na titul AB3/2016
Prof. Vladimír Křístek, člen Rady Inženýrské akademie ČR
Na titulní stránce Bulletinu 3/2016 se objevuje obrázek Antikrista prodávajícího odpustky. Tento obrázek však je vysoce aktuální i v současnosti. Tenkrát šlo o prodej odpustků, nyní jde snad ještě o něco horšího. Proto navrhuji, aby na titulní stránce některého z příštích čísel se objevil tento obrázek s antikristem opět, ale se změněnou nápisovou páskou pranýřující za uveřejnění článku u řady impaktovaných časopisů nutnost zaplatit -
"Ktož chce impakt míti, musít ˇ hodně zaplatiti".
http://abicko.avcr.cz/sd/novinky/ohlasy/faktory.html
PTYDEPE - tomu nebude rozumět ani Dalibor:
Zákonem č. 449/2022 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2023, došlo v rozpočtové kapitole MŠMT
ke zvýšení prostředků na institucionální podporu na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace nad rámec závazku stanoveného platným rozhodnutím o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu na léta 2021 - 2025 na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace vydaného pod sp. zn. MSMT 5711/2021-1, v platném znění.
https://vedavyzkum.cz/z-domova/ministerstvo-skolstvi-mladeze-a-telovychovy/zvyseni-institucionalni-podpory-na-dlouhodoby-koncepcni-rozvoj-vyzkumne-organizace
Ad 9:36 To znamená, že dostanete víc peněz o jejichž čerpání nemusíte psát zprávu.
Dalibor Štys
Problematika fatálně podfinancovaných sociálněvědních a humanitních oborů stále není rozhodujícími institucemi adekvátně uchopena. Na Den učitelů vyhlašujeme tzv. Hodinu pravdy.
Během té budou veřejnost a studenti vysokých škol otevřeně informováni o naprostém zanedbání univerzitního vzdělávání a ostudně podhodnocených mzdách.
Medián mzdy profesora v roce 2021 např. na husitské teologické fakultě 34 646 korun, na evangelické teologické fakultě 47 050 korun a na FF UK 47 473 korun. Naopak medián mzdy pro
profesory působící na Matematicko-fyzikální fakultě a 2. a 3. lékařské fakultě UK byl v
témže roce přes 90 tisíc korun.
Ad - fatálně podfinancovaných
Pracovní podmínky na staroslavné UK:
https://blog.aktualne.cz/blogy/lukas-zadrapa.php?itemid=44535
Ad 8:21 No, jak jsem kdesi výše psal: Pokud je Váš obor pro stát potřebný, což sinologie z mého pohledu je bezpochyby - aby mi někdo něco neposouval, má si Vás stát v potřebné výši samostatně dotovat. Například na MŠMT snížit prostředky na rozvoj výzkumných organizací a dát vám speciální účelovou dotaci z institucionálních prostředků.
To by ale vyvolalo lavinu požadavků mezi nimiž by stát musel rozhodnout. A vzhledem k tomu, co tu anonymně zaznělo v diskusi mého příspěvku, akademici přece nejlépe věcí co stát potřebuje. Je to přece ten jejich obor výzkumu. Ne nějaká výuka základní fyzikální chemie, natožpak nějaké Kandži nebo Chan-c´. To bylo, aby stát něco potřeboval a oni to pro něj dělali! Co kdyby to nebylo excelentní!? Akademici by rozpoutali bouři v ulicích Prahy a dalších měst jako v době kafemlejnku.
(Ještě by si prezident udělal vědeckou radu a některé profesory nejmenoval. No třikrát fuj!!! :-) )
Ale abyste (jsme se) nespletli. Státu může lehce dojít s akademiky trpělivost, jak kdysi pravil Pavel Blažka. A pak můžeme dopadnout jako důchodci, třeba i těm přírodovědným profesorům můžou srazit medián na minimum. A vedle toho podpořit exaktní obory na Univerzitě obrany a Policejní akademii s profesory s podepsaným služebním poměrem, dvojnásobným platem a výsluhou. Sinologie by se tam jistě krásně hodila a v rámci družby s Tajwanem jistě i dobře učila. Koneckonců v době Rakouského císařství, které se naši profesoři snaží stále markýrovat, býval profesor na úrovni generála a měl svou uniformu a šavli. Vysokoškolský zákon by se nemusel měnit, jen by se navýšil rozpočet armády, což je stejně cílem této vlády, nejdemokratičtejší z možných.
(( Policejní akademie České republiky se sídlem v Praze (dále jen PA ČR) je státní vysoká škola univerzitního typu, vůči které vykonává Ministerstvo vnitra ČR působnosti podle § 95 zákona o vysokých školách. PA ČR uskutečňuje v prezenční nebo kombinované formě bakalářský (Bc.), magisterský (Mgr.) a doktorský studijní program (Ph.D.). ))
Kolego Fialo, nechcete mne zas přijmout? Třeba za poradce.
Dalibor Štys
re: Problematika fatálně podfinancovaných
Navylučují stávku - řekli představitelé Vysokoškolského odborového svazu Petr Baierl a
František Kratochvíl. Akademici budou podle Kratochvíla konkrétní podobu protestu ještě v
následujících dnech řešit. Vzhledem k mzdové situaci a podfinancování VŠ, nevyloučil
vedoucí Katedry asijských studií na FF Univerzity Palackého v Olomouci v budoucnu ani
stávku.
Fikce se nám stává realitou...
“Budeme stávkovat!” vřeštěl Vrúmfondl. “Správně!” souhlasil Majikthise. Budete mít na krku generální stávku filozofů!”
Douglas Adams
Stopařův průvodce po galaxii
ad 5. března 2023 v 8:21 Pracovní podmínky na staroslavné UK:
Ne ze bych chtel nekoho shazovat, ale pokud pocitac nabiha 20 minut, tak si za tu dobu najdu na youtube jak vymenit HDD za SSD. Prace na 30 minut aj s klonovanim disku...
Ministryně postavila svůj poradní orgán z vycházejících hvězd české i světové vědy
... se poprvé sešel nový neformální poradní orgán ministryně pro vědu, výzkum a inovace,
Heleny Langšádlové, složený z mladých talentovaných vědkyň a vědců, inovátorek a inovátorů.
http://www.helenalangsadlova.cz/media/?clanek=30487
Zoufalé ženy dělají zoufalé věci.
21:28 youtube na tom přece vůbec nejede...
7. března 2023 v 11:24
nemaji mobily a wifi/eduroam ? ;-)
11:53 jenom tlačítkové, mají totiž nízké platy.
7. března 2023 v 12:27
Trocha humoru odjinud: SockaPhone 2023
... Nokie 5.3 před čtvrt rokem zhynula ... Vyreklamováno, dostal jsem vráceno svých původních 4 590 Kč, za 3 499 Kč koupil papírově podobné realme ... do mobilních telefonů jsem za dobu 21+ let nacpal ~16 500 Kč, tedy ~785 Kč ročně ... ;-)
https://diit.cz/blog/sockapc-sockaphone-2023-ani-na-neklikejte
Re: co to jsou připravované tzv. "průmyslové doktoráty"
Jak se na takzvané průmyslové doktoráty dívá Jaroslav Miller, náměstek člena vlády z MŠMT ČR:
https://vedavyzkum.cz/rozhovory/rozhovory/jaroslav-miller-prumyslove-doktoraty-lze-zvladnout-i-bez-legislativnich-zmen
Ad - "průmyslové doktoráty"
To asi bude i parketa Langšádlové:
http://www.helenalangsadlova.cz/media/?clanek=30447
Rezignace na členství ve VR UPOL:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2023/03/10/rezignace-na-clenstvi-ve-vr-upol/
Asi se na UP_Reflexi nenaplnila měrná jednotka kňučení, tak to foukli na Džurnál :D
10:18 Takzvaný jeden "kňů".
V každém případě jsou řeči o etice a morálce od člověka, který se hrabe v cizích emailech dost k smíchu.
ad 10:48: děkujeme za komentář "ad hominem", měl(a) byste tam taky něco "ad rem"?
Ad 10. března 2023 v 11:03
Určitě nemá, na Catrin totiž zrovna zapojují excelenta Alexandera Dömlinga do nového indonésko-kambodžského vědeckého papermillu a nějaký blbý děkan jim to nesmí kritizovat. :-)
10. března 2023 v 11:03
jaky je vyvoj ve veci existence, eventualne "absence univerzitní normy pro jejich (= primárních dat) uchovávání" ?
Žádný, jste normální? Copak si na sebe věhlasní akademici upletou bič? xD
11:23 Nemyslím si, že by bylo nutné na to mít nějaká složitá pravidla. Při publikaci dnes téměř ve 100 % případů vyplňuje kolonku Data availability, zpravidla se zavazuje k poskytnutí dat na požádání. No a pokud by korespondenční autor nebyl schopen data poskytnout, mělo by to mít pracovněprávní důsledky.
12. března 2023 v 10:42 ...Nemyslím si, že by bylo nutné na to mít nějaká složitá pravidla...
EU si to (= Open Research Data) nakonec vynuti ;-) i na lidech z UP
https://openscience.upol.cz/otevrena-data/otevrena-vyzkumna-data/
13:32 ano, patrně to tak bude. I tak je ale, myslím, zbytečné, aby na to byla speciální univerzitní norma.
12. března 2023 v 15:54
Priklad odjinud:
UCL as an institution has its own policies and expectations regarding research data. You are expected to follow this policy to be in line with best practice for handling research data.
...
Data should be ... Retained for a minimum of ten years after publication or public release;
https://www.ucl.ac.uk/isd/sites/isd/files/ucl_research_data_policy_v6.pdf
ad 10:48: získat od univerzity mejly k soudu a "hrabat se v meilech" jsou dost jiné věci a Zbořilovy plačky že se dočkal šmírování jsou taky dost vtipné když sám mával tajnou nahrávkou:-)
Posílejte prosím Tomáši Opatrnému dojemné příběhy o rozhodnutí studentů studovat na UP díky jejímu umístění na nějakém (světovém) žebříčku VŠ. :-)
TOMÁŠ OPATRNÝ
prý se podle žebříčků rozhodují studenti, zda k nám půjdou studovat. Jsem sběratelem příběhů studentů, kteří si naši školu vybrali díky jejímu umístění na nějakém žebříčku. Pokud tedy nějaký máte, pošlete!
https://www.dzurnal.cz/index.php/2023/03/12/strategicky-vzhuru-na-zebricky-kvalifikacni-test/
ad 10. března 2023 v 10:48
Tak pravil správce archivu tajných nahrávek fy CATRIN? BTW: máte to řazené podle příjmení, nebo podle politických stan a funkcí na ministerstvech?
Děkan Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze Miroslav Ševčík se při sobotní protivládní demonstraci zúčastnil útoku na Národní muzeum. Po rozehnání davu prohlásil, že policejní brutalita vůči protestujícím byla horší než za sametové revoluce. V pondělí se s ním proto sejde rektor VŠE Petr Dvořák, podle kterého je Ševčíkovo vystupování dlouhodobě za hranou. Sám Ševčík účast na útoku odmítá.„Já nemám na co reagovat, protože nevím, co mi je vytýkáno,“ řekl v neděli Ševčík. Odmítl, že by se účastnil potyčky před Národním muzeem a zdůraznil, že na demonstraci vůbec nevystupoval. Případná možnost odvolání děkana rektorem je podle mluvčí VŠE Věry Koukalové kvůli
vysokoškolskému zákonu problematická. „Senát Národohospodářské fakulty až na výjimky stojí za svým děkanem, takže oni sami ho neodvolají,“ řekla mluvčí ČTK. Případné odvolání děkana rektorem by podle mluvčí bylo proti vysokoškolskému zákonu a mohlo by vést k soudní při.
„Takže řešíme nějaké jiné cesty,“ dodala.
https://www.lidovky.cz/domov/demonstrace-vaclavske-namesti-cesko-proti-bide-sevcik-vse-zakrok-policie.A230312_120201_ln_domov_rkj
17:11 Trochu vám v té teorii nesedí, že na něj za to univerzita dala trestní oznámení...
Ad 13. března 2023 v 8:57
17:11 Trochu vám v té teorii nesedí, že na něj za věc povolenou soudcem a zaznamenanou ve spisu univerzita dala trestní oznámení... :-)
Ad výstižně to ilustroval dotaz jednoho z nich (studentů), když se rektora při veřejné debatě zeptal, zda je tedy v pořádku, když si do kvalifikační práce vyfabrikuje data v případě, že mu experimenty nebudou vycházet podle představ.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2023/03/10/rezignace-na-clenstvi-ve-vr-upol/
Hypotetická odpověď rektora: Studenti, samozřejmě vám porušování etického kodexu jako rektor nemůžu nařídit, ale uvědomte si jaké výhody ze zmiňované fabrikace dat budete mít:
1) Ušetříte univerzitě cenné finance za drahé experimenty.
2) Zkrátíte si dobu studia, tím i zlepšíte univerzitě postavení v parametru „Reputace v oblasti vzdělávání“ (Teaching Reputation).
3) Pokud fabrikaci uděláte šikovně, tak univerzitě zvýšíte skóre v parametru „reputace v oblasti výzkumu“ (Research Reputation)
4) Svému školiteli uděláte dobrým padělkem radost a posunete ho k excelenci. Pokud se ten průšvih provalí, tak školitel nic neriskuje, bude z obliga a hodí to na vás a vaši ctižádost a nezkušenost (viz Zbořil, Heřmánek a Gregor)
Prostě milí studenti, nic není černobílé. Myslete také na vědecké skóre svého školitele,
univerzitu, její granty a hlavně pozici v mezinárodních žebříčcích!
Chtel bych mit jednou tolik casu kolik ho maji kluci z PrF :D
Ad 13. března 2023 v 14:51
Připomínám se svou už jednou použitou hláškou: z Catrin ani z (jakékoli) vědy nejsem, můžete mi říkat možná "padlý vědec". :D
14:51 a ještě si teď představte, že to máte placené!
Neměl by si UPOL pro případy (jako byl bossing aplikovaný na Čeňka Gregora) taky zřídit
ombudspersonu:
Právnická fakulta Univerzity Karlovy má od loňského července, kdy vypukla kauza Dominika
Feriho, funkci ombudsmanky. Zastává ji advokátka Eva Hrubá.
Ombudsmanka má pomáhat v případě, že se někdo na fakultě, ať už z řad studujících, nebo
zaměstnanců fakulty, setká s nevhodným chováním, diskriminací, bossingem, mobbingem,
obtěžováním apod.
https://vedavyzkum.cz/rozhovory/rozhovory/alexander-domling-aby-byl-objev-uspesny-musi-se-dostat-z-univerzity-na-trh
7:28 Gregora šlo dost těžko bossovat, když nechodil do práce xD
8:35 Jj, akázali mu používat přístroje Nanocentra a pak mu vyčítali, že tam nechodí.
9:02 On nechodil nikam. Hra "kdo potká Gregora v práci" prý byla legednární, ale obtížnost vysoká :o)
11:10 Ale prd... Normálně makal, dělal to, co mu Zbořil určil (taky na to dojel - experimenty neseděly a vedlo to nakonec k odhalení Zbořilova podvodu - beztak mu zakázali). Kromě toho i učil, mj. měl místo Otyepkové cviko z fyzikálních metod.
..vypadlo ...beztak mu zakázali využívat přístrojové vybavení kvůli tomu.
Ad 14. března 2023 v 7:52
https://vedavyzkum.cz/rozhovory/rozhovory/alexander-domling-aby-byl-objev-uspesny-musi-se-dostat-z-univerzity-na-trh
Zajímalo by mě, co to vyšetřování Dömlinga na půdě na půdě Evropské komise? Jak se vyvíjí?
Z 1. března 2023 v 7:36
Mecca podvodníků
středa 1. březen 2023, 6:39 – Text: Tomáš FÜRST
Vysokoškolský ústav RUP AS UP FF
... Schneider si všímá i nově přichozí vědecké superstar Alexandra Doemlinga, který už je na půdě Evropské komise vyšetřován a jeho domovská universita v Groeningenu s ním rozvázala pracovní poměr.
...
forbetterscience.com/2023/02/28/i-rajender-varma-highly-cited-researcher/
Jo vložil se do toho prý i PRAK, https://plkr.kscm.cz/cs/node/571908
Zakládající členové PRAKu:
• Jan Schneider, • Lenka Procházková, • Radim Valenčík • Jaroslav Šulc • Jan Šolta, • Josef Skála, • Stanislav Novotný, • Pavel Kalenda, • Tomáš Fürst, • Jindřich Rajchl
Tak to je solidní skupina: Komunisti založili oddíl proti politické perzekuci. Jediné, co je ještě absurdnější je Fürst. Že je to cvok je jasné už dlouho, ale bratříčkovat se se stalinistou, to je jinej level.
Zakládající členové PRAKu:
Jindřich Rajchl - Mesiáš Vrabel skončil, střídá ho vůdce Rajchl. Babiš a Okamura by měli zpozornět
V červnu 2022 oznámil založení strany Právo Respekt Odbornost (PRO 2022), zároveň se stal předsedou strany. Strana je některými kritiky vnímána jako subjekt prokremelské orientace...
Josef Skála - Ve straně (KSČM) se zařadil do radikálního ultrakonzervativního křídla. V červnu 2020 Skála tvrdil ve veřejné debatě, kterou vysílalo internetové Svobodné rádio, že masakr polských válečných zajatců Sověty v Katyni je „nacisty zkonstruovaný příběh“.
Jestli to není shoda jmen (velmi pravděpodobně ne), tak jenom ta dvě jména stačí... Proboha, toto sdružení (PRAK) si bude hrát na demokraty a "sledovat případy osob, které jsou persekvovány či přímo trestně stíhány nebo dokonce vězněny za svobodné projevy svého přesvědčení"? Proruští dezoláti a ultrakonzervativní komunisti? S tím spojit své jméno? Myšlenka dobrá, ale Tomáši Fürste, to jste moc nedomyslel. Cokoli, co to sdružení udělá, je nedůvěryhodné už z principu.
Shoda jmen to není: https://spolecenstvi-prak.cz/clenove/tomas-furst/
Ad 15. března 2023 v 9:12
Ani Jindřich Rajchl a Josef Skála. Bohužel.
https://spolecenstvi-prak.cz/category/clenove/
Jindřich Rajchl - Policie ukázala video potyčky u muzea, popírá tvrzení Rajchla o provokaci
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/demonstrace-zasah-policie-obvineni-vytrznictvi-vlada-namesti.A230313_094108_domaci_lisv
Okomentovat