Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém.
Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců.
Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne.
Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží.
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky.
Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši.
A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže.
Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic.
P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.
Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...

4 964 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 2401 – 2600 z 4964 Novější› Nejnovější»Souhlas, data by měl Kubala mít ty práce jsou z let 2016-2020. Zbořil musel retrahovat NatComm protože neuchoval data po dobu 5 let, ne kvůli podvodu
The new Omicron variant of the COVID-19 virus has reached the United Kingdom, Germany,
Italy, and the Czech Republic.
British Health Minister Sajid Javid said that there are two confirmed cases in the U.K., one in Chelmsford and one in Nottingham. Both individuals had recently returned from traveling in southern Africa.
German public health officials detected Omicron-mutations in a traveler returning from South Africa to the German state of Hesse. Two additional cases were confirmed in the German state of Bavaria.
Italy's National Health Institute confirmed a person returning from Mozambique to Milan has tested positive for Omicron.
In Czechia, labs in Liberec and Prague are still working to ascertain whether an individual who tested positive after spending time in Namibia is infected with the Omicron variant. The individual traveled in a group of eight persons.
8:01 To je zase spinning. K NatComm Zbořil s Tučkem ještě nějaká data dodali. Každý trochu jiná, velikost signálu nebyla 7 promilí jako v článku, ale jen 2 promile a šum byl tak nerealisticky nízký, že za limitů daných přírodními zákony ho není možné v reálném experimentu dosáhnout. Takže NatComm retrahoval Zbořil kvůli podvodu. Teprve u těch dalších článků zvolil taktiku, že raději jakákoliv data zapřel, aby se nedalo prokázat, že to je taky podvod.
9:31 Ale kde to žijete? Článek je retrahovaný kvůli chybějícím datům, je to napsáno i v retraction notice... a nechcete snad tvrdit, že redakce Nature kryje podvody nějakýho bezváznamnýho joudy z bývalýho sovětskýho bloku? Kdyby tam byl prokázaný podvod, tak ho vyperou bez milosti a napíšou to tam.
Pokud Kubala nemá data, pak by se měla kontaktovat redakce a příběh by měl skončit úplně stejně: retrakcí.
Ty retrakce jsou bohužel formulovány politicky korektně, i ty umazané píky v JACS byly poctěny retraction notice ve znění "The authors retract this Article due to inaccuracies in Figure 2."
9:54 To je jen půlka informací, musí se ale nechat, že Zbořil dosáhl ve lhaní a podvodech skutečného mistrovství.
Taky je v té retraction notice napsáno:
due to very low Mössbauer effect of superparamagnetic iron nanoparticles embedded in graphene oxide matrix and related low statistical quality of raw Mössbauer data, there is uncertainty in values of Mössbauer parameters derived from Figure 2
Jak vědí, že ta chybějící raw Mossbauer data mají nízkou statistickou kvalitu?
A jak z nich potom udělali Fig. 2, ze kterého naopak vyplývá že ta raw data měla vysokou statistickou kvalitu?
ad 9:54 Pisete hlouposti. Redakce NatCommun velmi dobre vedela, ze jsou duvodne pochybnosti o validite tech data (resp. ze se velmi pravdepodobne jedna o podvod, protoze data mela kvalitu, ktera odporuje fyzikalnim zakonum), a ze na techto datech ten clanek stal. Retraction notice je zde odrazem toho, ze redakci slo primarne o to, aby to bylo retrahovane a autorum o to, aby se tam neobjevilo explicitne slovo "podvod" (je usmevne, ze v tomto pripade je ta notice tak formulovana, ze tomu, kdo tomu rozumi, okamzite dojde, o cem je rec:-)
Naprosto ale matete lidi, kdyz tvrdite, ze kdykoli chybi raw data, tak musi dojit k retrakci. Tak je to pouze v pripade duvodneho podezreni o integrite dat a o zaverech clanku. Na zaklade zdejsi a pubpeerove diskuse o Kubalove clanku si myslim, ze zde o nejakych zasadnich pochybnostech nemuze byt rec; mne odpovedi autoru prijdou presvedcive a dostatecne. Pokud mate opacny pocit, tak podejte podnet Eticke Komisi a ta to prosetri. To je standardni postup.
28. listopadu 2021 9:31 ...Teprve u těch dalších článků...
Po NatComm se resilo jeste neco dalsiho (v cisle mnoznem)?
11:18
ano, podobně zfalšovaná Mossbauerova spektra byla identifikována v cca šesti dalších článcích. Bohužel to editoři odmítli řešit - patrně jim Zbořil něco nakukal.
To falšování Mossbauerových spekter je krásně vidět na případu, kdy v preprintu jsou krásná spektra, hladká jak dětské prdýlky:
https://chemrxiv.org/engage/api-gateway/chemrxiv/assets/orp/resource/item/60c74622469df4001ef435e0/original/light-and-temperature-assisted-spin-state-annealing-accessing-the-hidden-multistability.pdf
zatímco ve finální verzi, kde byl v autorském týmu podvodníka Zbořila nahrazen podvodník Tuček podvodníkem Navaříkem jsou spektra reálně naměřená, nebo alespon bližší realitě:
https://www.researchgate.net/publication/339521524_Light-_and_Temperature-Assisted_Spin_State_Annealing_Accessing_the_Hidden_Multistability
K zamyšlení:
Když vycházím z údajů na https://koronavirus.mzcr.cz/ , tak podíl pozitivních testů (potvrzené případy / provedené PCR testy) vychází dlouhodobě poměrně stabilní, nezávisle na počtu provedených testů. Proč tomu tak je by jistě bylo na zajímavou diskuzi, každopádně to funguje vcelku spolehlivě jako určitý ukazatel skutečného trendu šíření COVIDu.
Minulou neděli tento podíl dosahoval cca 28 % (mimochodem, na jaře se poměrně dlouho pohyboval stabilně na cca 34 %), pak začal pomalu klesat - ve středu bylo cca 25 %.
Ve čtvrtek a v pátek najednou přes 30 % (což v kombinaci s rekordním počtem vykázaných PCR testů znamenalo také rekordní počty pozitivních), v sobotu 22 %, dnes dokonce mírně pod 20 %. Jinak řečeno, zrovna ve dny, kdy se rozhodovalo o nouzovém stavu, vyskočil podíl pozitivních nápadně nahoru.
---
Jsem jediný, komu to přijde podezřelé? Jako že se naši politici přiučili "excelentní vědě", a vhodně "poladili" data tak (například vykázáním pozitivních případů především ve čtvrtek a v pátek, a "zbytku" až později), aby podporovali žádoucí závěry?
P.s. Vykazovaný počet úmrtí na https://www.worldometers.info/coronavirus/country/czech-republic/ taky vypadá docela zajímavě.
Ad 13:24 Jeden úžasný nárůst absolutního počtu případů byl hned po volbách - i když nám to dnes už přijde směšné číslo. Na současné řády to pak narostlo 16. 11., těsně před ohlášenými protesty. Jinak tabulka Vývoj denního poměru (v %) počtu osob s nově prokázaným onemocněním a celkového počtu provedených testů podle indikace na https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 byla zjevně opravena, protože z 54,7% v úterý 23. 11. se náhle stalo jen 38,6%. Excelentní práce.
Ad 8:58 Až dojde řecká abeceda, začnou se dělat dvojkombinace. Nejvíce se těším na variantu Chi Chi, ta bude jistě k popukání smrtelná.
28. listopadu 2021 13:24
na https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 maji jina cisla
Ad 14:55 ???? V tabulce Vývoj denního poměru (v %) počtu osob s nově prokázaným onemocněním a celkového počtu provedených testů podle indikace ?????
Beeeee beeeee...
Tolik ovci tady bečí xD hlavně to hezky zaspinovat na Zbořila aby se nemluvilo o Kubalovi. Už dodal Kubala data? Dokud je nedodá, je pro mě na stejné rovině jako Zbořil. A nejenom pro mě. To jeho kopání všude kolem, jen nedodat data je donebevolajici.
28. listopadu 2021 14:18 ...Excelentní práce...
kdo chce vedet vic, viz treba Duskova prezentace v patek v Olomouci
http://4permed.cz/conference-information/
https://youtu.be/DxgpsodyDFo?t=21989
28. listopadu 2021 17:28
Dusek ma v jinem case prezentace (https://youtu.be/DxgpsodyDFo?t=22556) cislo 40%
18:17 na stejné rovině jako Zbořil? Tak to musíte počkat ještě skoro dva roky, jistě bude zajímavé sledovat, jestli založí odbory, jestli zaangažuje své Navalžíky, enkapsulované Otyepky, Lukeše atd.
Ad 19:37 V ůterý tam prostě bylo 54,7%. Pak to zmšnili. To je to, co píšu a to je ta Duškova real time. Počty v nemocnici a na JIP také narůstají ještě týden, o mrtvých s Covid nemluvě. Je to hodně dané tím, že v nemocnicích se překódovávají diagnózy aby za ně pojišťovny víc zaplatily.
Taky téměř nulové reinfekce se v Duškových prezentacích nějak neobjevují a Arnošt Komárek za ně dostal za uši od Válka, že je to fake news.
Každopádně z toho všeho jasně vyplývá, že očkováni šíření epidemie nijak neovlivnilo, PCR pozitivita se šíří rychleji než vloni. A statistický úřad už dva týdny neupdatoval úmrtí, pořád tam visá 40. týden, takže jediná objektivní hodnota jak se nemoc projevuje je pořád známa k 10. říjnu.
Z mého pohledu je pozitivní, že Dušek už diskutuje průměry a ne absolutní čísla.
Dalibor Štys
Kubala své Navalžíky má už od počátku: Fursta, Botura, Opatrného... To je all stars tým, Zbořil měl jen takové hloupoučké demo :o)
A odbory má samozřejmě taky, ty na prirode mu jdou na ruku podle potřeby, zvládají i kryt porusovani zákoníku práce. Odbory jako víno xD
Takže Kubala je dávno napřed. A o hodně. Je to velmi dobrý šachista, partii má od začátku perfektně naplánovanou až do konce.
https://youtu.be/DxgpsodyDFo?t=21989
Poslechl jsem si to od Duška po Prymulu
Duškova prezentace vypadá hrozně objektivně. Jenže zcela ignoruje kategorii imunní po prodělání nemoci, kteří zdravotní systém vůbec nezatěžují. Vždyť už jich jsou přes dva miliony i jen z vlastní statistky UZIS.
Prymula nebývale poctivě vyjmenovává vedlejší účinky očkování. Pak ale řekne, že trvají týden nebo dva týdny (čas 6:39). O úmrtích není řeč.
Takže já mám nutit k očkování kolegyni, která se po deseti měsících sotva vyhrabala z long covid. Když vedle v laboratoři má příklad, že jsem jiné kolegyni snižoval úvazek kvůli péči o manžela s dlouhodobou únavou po očkování po osmi měsících. A kolegu, 35 let, který měl po druhé dávce tři měsíce respirační problémy. V tomto případě je nátlak na očkování prokazatelně zbytečný. Naštěstí ze strany nadřízených byl tento tlak jen v míře nezbytně nutné ke splnění formálních instrukcí, oni ty příběhy dobře znají.
Nemluvím už vůbec o obavách o život mně nejbližšího člověka, který se z dlouhodobých následků po druhé dávce sotva vyléčil a teď se chystá na třetí.
Nevím, proč je kolem mne taková podivná statistika. Nebo není a celé to vysvětlení Duškových dat spočívá v něčem jiném? Třeba v tom, že kdo zemřel na zhoršení zdravotního stavu po očkování, ten už neumře na Covid? Proč jsme měli v létě nadúmrtí, když na Covid19 to nebylo?
Dalibor Štys
Re: Choť medaili zařídil, další dva to pak ale brali poněkud osobně ...
Což byli ješitové Gardener a Havlas. Kdyby Angela zaúkolovala chotě třemi medailemi, byl by klid. Gardenera to totiž popudilo, a uložil Havlasovi, ať zajistí otevření věcí kolem zbořilizace, neb v ní jel i Hobza.
Kdyby to Angela domyslela a uložila tři medaile, tak by Miller zůstal rektorem a už by se teď chystal na prezidentskou kampaň pod heslem: Masaryk byl jedinej fajnovej prezident, protože byl Moravák jako su já.
Angela to prostě to zmastila, podobně jako vítání migrantů.
More omicron cases pop up. Israel decided to bar entry to foreigners, and Morocco said it would suspend all incoming flights for two weeks. The Netherlands reported 13 omicron cases on Sunday, and both Canada and Australia each found two. The Dutch health authority confirmed that 13 people who arrived from South Africa on Friday have so far tested positive for omicron. They were among 61 people who tested positive for the virus after arriving on the last two flights to Amsterdam’s Schiphol airport before a flight ban was implemented.
WHO warned Monday the new COVID-19 Omicron variant poses a "very high" risk globally as it has an unprecedented number of spike mutations.
Hra na to, že jsou očkovaní bezinfekční, musí hned skončit, vyzval Hajdúch
Podle lékaře a bývalého národního koordinátora pro testování Mariána Hajdúcha by se už okamžitě mělo vzít zcela vážně na vědomí, že také očkovaní lidé bez příznaků mohou být přenašeči nemoci covid-19. Reagoval tím na zprávu o pozitivně testované hlavní hygieničce Pavle Svrčinové. Ta je očkovaná, ale přitom neměla žádné příznaky onemocnění.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ockovani-bezpriznakovy-prenos-covid-marian-hajduch.A211129_095542_domaci_baky
Ad 13:15 Jestli tohle není politicky nešťastné prohlášení tak já už nevím.
Dalibor Štys
29. listopadu 2021 3:00 ...ignoruje kategorii imunní po prodělání nemoci...
zrejme slo o organizovane rozdeleni si temat, viz Hajduch v case 7:22 a dal
Ad 29. listopadu 15:18 Ovšem Prymulova prezentace nemá bez konstatování existence pozitivní kontroly smysl.
Pokud jde o Hajdůcha, tak proč jsme proboha očkovali lidi na 65 let po prodělání? Proč ta babička umřela?
Proč jsme toto nevěděli už v srpnu 2020. Teď už to rozprávkami nezachrání.
Dalibor Štys
Ad proč jsme proboha očkovali lidi na 65 let po prodělání?
Hajdúch: Skutečně se ukazuje, že osoby s protilátkami, které se setkaly s infekcí, mají velmi snížené riziko, že se znovu nakazí. To je platný argument.
Ale neznamená to, že se nemají očkovat. Na studiích především z Izraele je vidět, že nejlepší ochranu mají ti, kteří nemoc prodělali a jsou očkovaní. I když by bylo mnohem lepší opačné pořadí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vedec-pro-lidi-kteri-prodelali-covid-a-nechali-se-ockovat-epidemie-konci-173868
30. listopadu 2021 4:06 ...proč jsme toto nevěděli už v srpnu 2020...
coz proto, ze se s ockovanim v CR zacalo az v prosinci 2020 (=o 4 mesice pozdeji), a statisticky vyznamna data se sbirala a vyhodnocovala jeste dalsich x mesicu (= rekneme do srpna 2021) ?
Re: Choť medaili zařídil, další dva to pak ale brali poněkud osobně ...
Mimochodem - Angela, když ještě fungovala jako Erika, by tehdy za hřích celkem stála -
pro čtenáře/čtenářky nad 18 zde:
https://imgur.com/n2wFUAl
Tady myslím dali do titulku něco, co ve skutečnosti moravský matematik Tomáš Fürst neřekl:
Tajená data. 1 % úmrtí po vakcínách hlášeno. Český matematik cítí zmar
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tajena-data-1-umrti-po-vakcinach-hlaseno-Cesky-matematik-citi-zmar-685018
Statistický úřad uvolnil data do 24. 10. https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr 24.10. byl stejný podíl pozitivních testů jako 24. 9. 2020. Mrtvých bylo v odpovídajícím týdnu letos dokonce o 7 víc. Tak kde je sakra ten pozitivní efekt očkování?
Mrtví jsou konečná odpověď, ti vzorkováním ovlivnění nejsou. Tak proto ten strategický ústup na konferenci 26. 11. Staťák teď zdržoval data dva týdny, pořád tam visel 40. týden, aby jim dal šanci.
Dalibor Štys
Mrtvych bylo letos vic oproti prumeru 2015-2019, ale ne oproti roku 2020 - a pokud to myslite ten mesicni posun - tak v obojim pripade, to byly hodne nizke (statisticky nevyznamne) pocty, protoze se ta vlna teprve rozjizdela. Rozhodovat budou pocty mrtvych na vrcholu a za vrcholem vlny (coz zatim jeste nemame) a musi se vztahnout i na provadena opatreni (loni total lockdown, letos vlastne az do minuleho tydne bez omezeni). takze efekt ockovani umoznil pozdim bez lockdownu a nemocnice to zatim davaji (jinak uz by byl dvano kolaps).
... az budeme srovnavat s lonskym 44. a 45. tydnem (kdy umiralo 4200 lidi a tedy cca 2x tolik nez normalne), tak se ten efekt ockovani ukaze
Ad tak se ten efekt ockovani ukaze
Nebo promořenosti? Pořádná data kolem protilátek už jsou, aby se dalo s určitostí tvrdit, že za lepší čísla můžou právě excelentní prchavé vakcíny?
bude to kombinace obojiho
Plus: Omikron se může stát vánočním dárkem celému lidstvu a utnout pandemii, říká německý expert
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/omikron-se-muze-stat-vanocnim-darkem-celemu-lidstvu-a-utnout-pandemii-rika-nemecky-expert-40379575
Ad 10:57 Nebo se ukáže se efekt "opatření", která naháněla nemocné do práce a mrtvých bude víc než loni. A to máme promořenost.
V létě byla také nadúmrtí, když měl být pokles úmrtí o ty, kteří v zimě "nezemřeli na Covid".
Dalibor Štys
Studenti poslali škole předžalobní výzvu, nelíbí se jim tlak na očkování
Skupina studentů z Masarykovy univerzity v Brně poslala škole předžalobní výzvu kvůli údajnému tlaku na očkování proti covidu-19 a vyžadování pravidelných testů od těch vysokoškoláků, kteří očkování nepodstoupili.
„Očkování proti onemocnění covid-19 je dobrovolné a jakýkoliv nátlak na jeho podstoupení je v rozporu s právem na svobodný a informovaný souhlas, s právem na zachování lidské důstojnosti, s právem na nedotknutelnost osoby a také s právem na svobodu myšlení a svědomí,“ stojí ve výzvě, která zmiňuje také „diskriminaci a segregaci“ neočkovaných.
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/ockovani-masarykova-studenti-univerzita-predzalobni-vyzva.A211130_085459_brno-zpravy_zubr
Prostě se nesmí zveřejňovat data sesbíraná za prachy daňových poplatníků. I v reálu. Ať žije excelence, ochráníme tím ty hlupáky před dezinformacemi a dezinterpretacemi. Totalita hadr. Tomášovi Fürstovi se vůbec nedivím a souhlasím s ním (druhý odkaz).
Dostálovi hrozí vyhazov z týmu Pirátů. Nelíbí se jim, jaká data šíří o covidu
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-spor-u-piratu-dostal-mel-byt-ministrem-ted-ho-chce-bartos-vyhodit-182240
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tajena-data-1-umrti-po-vakcinach-hlaseno-Cesky-matematik-citi-zmar-685018
Ad 16:29 Je velmi pozoruhodné kam Piráti za krátkou dobu své existence dospěli. Kde jsou otevřená data, svoboda internetu, Open Source a další ideály? Dneska jejich předseda říká, že se mu data nelíbí a proto se zveřejňovat nesmí.
Někdo by mu měl říci, že už je pozdě, zvečejnil je Hajdůch. Od minulého čtvrtka je priorita přirozené imutity proti Covid19 oficiální vládní doktrínou. Nejšpíš proto, že "opatření" uplatňovaná od září nejenže vedla k nárůstu počtu PCR pozitivních na hodnoty jinde nevídané, ale i proto, že nejspíš budou narůstat i úmrtí "mimo oficiálně nakažené Covidem". Milí občané, spousta lidí zemřela, ale tu promořenost, tu jsme dosáhli. Tak se o vás staráme! A občané v příštích volbách odevzdají ne 27, ale rovnou 40% hlasů.
Dalibor Štys
Taky je zajímavé sledovat reakce na zavření Vánočních trhů.
Spousta měst se v podstatě otevřeně vzbouřilo proti vládě.
28. listopadu 2021 20:57:
"Každopádně z toho všeho jasně vyplývá, že očkováni šíření epidemie nijak neovlivnilo, PCR pozitivita se šíří rychleji než vloni."
Tohle muze napsat jenom naprosty ignorant.
Kdyby nebylo ockovani, tak bychom meli nejmene 5x tolik hospitalizaci a tim padem uz davno totalni kolaps nemocnic.
Pocty PCR pozitivit nejsou dulezite - kdyby byla populace plne chranena ockovanim nebo prodelanim nemoci, tak by porad mohlo byt pozitivit tolik, jako ted, ale nebyly by ty hospitalizace a umrti...
presne tak - a hlavne loni totou dobou byl total lockdown a zavrene skoly - soucasna vysoka incidence je vysledkem (spravneho) rozhodnuti nechat skoly otevrene - skody na vzdelani a socialnich kontaktech deti by byly vetsi nez ta nadumrti
Ad 8:32 Až budete mít data sesbíraná stejně od všech skupin, můžeme si o tom povídat. Do té doby se budu držet počtů zemřelých nad průměr, ty snad jsou sbírány vždy stejně. Jelikož konizistentní data nikdy nebudou, bude to vždycky diskuse o těch počtech mrtvých. A těch bylo vloni 3x víc než v Rakousku a letos zase bude. Přitom stačilo dodržovat náš 258/2000 Sb.
Tím, že si budeme něco nalhávat, nic nevyřešíme.
I když chápu, že v akademické sféře je posun a přemalovávání dat běžné. V digitální mikroskopii je například vyvažování barev a pseudobarvení úplně normální postup. Tady se vřeští - ne, že bych to obhajoval - o nějakých gelech. Před pěti lety bylo úplně normální z Western blotu publikovat jen výřez. Jak je to teď nevím, protože už to radši nečtu. Atd. atd. Jenže evidence-based medicine je z velké části aplikovaná biochemie. Takže se nakonec posunu reality nikdo nediví.
Naopak, když se to hodí, tak se posunu reality fandí.
Dalibor Štys
Ad Kdyby nebylo ockovani, tak bychom meli nejmene 5x tolik hospitalizaci a tim padem uz davno totalni kolaps nemocnic
Co takhle slabší mutace delta a promoření? Populace už není imunologicky "naivní", po bezpříznakovém kontaktu s virem mají pacienti slabší průběh... Měli v Rumunsku a Bulharsku s nejmenší proočkovaností v EU kolaps nemocnic a 5x tolik hospitalizací? A teď vyvracejte. :-)
Ad 9:02 No, budeme doufat, že máte pravdu. Naúmrtí zatím odpovídají průměru záchytu PCR v testech.
Dalibor Štys
Dívám se, že Furstovi už definitivně hráblo. Už dostává čočku i od svých kolegů na UP reflexi.
re: Angela, když ještě fungovala jako Erika ...
Je to zdařilá ukázka, jak historie tropí hlouposti. Angela bezděky způsobila pád Millera, o jehož existenci vůbec neměla tušení - a tím se zasloužila, a UPOL by ji měl dát nějaký metál.
A tady je Erika pro čtenáře/čtenářky pod 18 let:
https://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/angela-merkel-naked-pictures-nudist-17091482
Ad Dalibor Štys
Mě hlavně zaujala ta jistota pětinásobku hospitalizací. Tak jsem trochu provokoval. Jinak ještě odkaz článek.
Senioři jsou očkovaní z 90 %. Pořád to nestačí. Česko vidí cestu ve třetích dávkách
https://www.echo24.cz/a/S7hbu/seniori-jsou-ockovani-z-90--porad-to-nestaci-cesko-vidi-cestu-ve-tretich-davkach
9:30 No, ona když je vakcína účinná ze 70%, i v plně očkované populaci pořád máme ekvivalent 30% nakazitelných. Ale takové očkování 160% populace, to je fakt jistota.
Dalibor Štys
1. prosince 2021 9:02 Měli v Rumunsku a Bulharsku s nejmenší proočkovaností v EU kolaps nemocnic
Podle piku v poctu mrtvych to vypada, ze k tomu nemeli daleko
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=ROU~BGR&Metric=Confirmed+deaths
1. prosince 2021 9:26
1. prosince 2021 9:29
tzv. "ucinnost" se meni/klesa s casem, a skokove stoupa po aplikaci dalsi davky
Ad 1. prosince 2021 9:35
Ten pík mají v Rumunsku rychle nahoru a rychle dolů. Jinde to protahují přes delší časové období a výsledek může být podobný (jenom odhad nepodepřený ničím).
https://graphics.reuters.com/world-coronavirus-tracker-and-maps/countries-and-territories/romania/
Ad 9:35 U nás uvidíme. Zatím to vypadá, že tím letos už nejak prolezeme. Ale ta akcelerace tím, že očkovaní nakažení byli nasílu posíláni do práce, se Babišovi a spol. skoro povedla. minimálně na tom nástupu ve 42. týdnu.
Dalibor Štys
1. prosince 2021 9:24
ten rozhovor na PL je sila: "Z oficiálně zveřejňovaných dat se já osobně už dívám v podstatě jen na celková úmrtí. Ta jsou ale zveřejňována s šestitýdenním zpožděním"
prekladam: kdyz exp. narusty soucasne vlny nevidim, nemusim o nich a jejich pricinach premyslet
Ad 1. prosince 2021 9:44
Není počet úmrtí jediné číslo, kterému se dá v této epidemii nějak věřit?
9:44 Zkuste se podívat sem: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/czech-republic/
A vysvětlit, proč hlášený počet úmrtí už zdaleka exponenciální není.
Je zde zjevný rozpor mezi vykazovanými počty pozitivních, a počtem úmrtí.
Ad 9:47 To jsou úmrtí na Covid. Ale ta jsou cinklá tím, že neočkovaní se netestují. Dokonce ani při příchodu na JIP, pokud se zrovna nedusí. To vím z nulté ruky z předminulého týdne.
Já mluvím o nadúmrtích celkově a ty mají to šestitýdenní zpoždění.
Dalibor Štys
Pardon, očkovaní se netestují, samozřejmě.
Dalibor Štys
9:52: Ad "Neočkovaní se netestují. Dokonce ani při příchodu na JIP."
Zajímavé. To by vysvětlovalo, proč se v poslední době podezřele změnil poměr úmrtí na COVID (mezi očkovanými a neočkovanými) v neprospěch neočkovaných.
1. prosince 2021 9:47
poctu mrtvych + pricinam umrti se da "verit" ;-) az po finalizaci cisel patology. A posledni finalizacni report mame myslim k 31.12.2020
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/statistici-predstavi-data-o-pricinach-umrti-v-roce-2020-uzis-csu-koronavirus.A210630_081016_domaci_lre
https://www.czso.cz/csu/czso/covid-19-byl-vloni-druhou-nejcastejsi-pricinou-smrti
1. prosince 2021 9:47 ...A vysvětlit, proč...
pokud nekdy vylezete z lab/kancelare ven, nemohl jste si nevsimnout, ze uz nejakou dobu plati nova "opatreni", a ta se (ne)prekvapive ;-) odrazila na chovani casti CZ populace (napr. na navstevnosti restauraci, tedy prinejmensim te jedne, do ktere chodim ja)
10:22 Odpovídáte na něco jiného, než na co jsem se ptal. Měl jsem na mysli rozpor mezi reportovaným počtem pozitivních, a počtem úmrtí. Tyto dvě časové řady spolu evidentně příliš nekorelují (časový posun cca dva týdny samozřejmě uvažuju) - proč?
"Opatření" jsou pro toto irelevantní.
Ad 10:26 Opatření se na nemocnosti projeví až se zpožděním týden až 14 dní. Ta, o nichž mluvíte, platí asi týden. Ke zvolnění nárůstu úspěšnosti PCR testů došlo kolem 18. 11., to jest měla by to být opatření z druhého listopadového týdne. A ta byla vcelku nulová, kromě toho, že neočkovaní si museli platit testy.
Ale je to jedno, nakonec se vše potvrdí nebo vyvrátí nadúmrtími. Ta se počítají.
Dalibor Štys
1. prosince 2021 10:26
muzete svou myslenku konkretizovat (linkem na data, o kterych je rec, ev. jejich graf)?
Ondřej Dostál o úspěšnosti PCR testů po skupinách
Nová data ÚZIS, testy a nákazy po skupinách. Za období 13-23.11.:
neočko,neprodělali: 664917 testů,113343 nákaz (17,05%)
očko,neprodělali: 313569 testů,49114 nákaz (15,66%)
neočko,prodělali: 128202 testů,3197 nákaz (2,49%)
očko,prodělali: 61660 testů,869 nákaz (1,41%)
No, naivní pozorovatel, který by nezohlednil fakt, že očkovaní se testují jen v případě nákazy, by měl i tendenci říci, že očkování nefunguje skoro vůbec. :-)
Dalibor Štys
1. prosince 2021 10:50 ... zpožděním týden až 14 dní...
nevim jak v CB, ale u "nas" to plati uz od 1.11. = mesic ;-)
V Brně na veletrhu to tedy hučelo....
Ale je to jedno, náš spor rozhodnou až mrtví.
Dalibor Štys
1. prosince 2021 9:47 ...počet úmrtí už zdaleka exponenciální není...
mam radsi grafy na ourworldindata - jsou "interaktivnejsi", mj. i s volitelnym log. meritkem, a exponencialne jim to roste do +/- 22.11.2021 (= hodnota +100/den)
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=CZE~SVK
11:20: Ad "muzete svou myslenku konkretizovat (linkem na data, o kterych je rec, ev. jejich graf)?"
Viz zmiňovaný https://www.worldometers.info/coronavirus/country/czech-republic/
Prostě úmrtí už stagnují (možná i mírně klesají), zatímco počty pozitivních cca dva týdny zpátky ještě vykazují exponenciální nárůst.
---
Dle mého došlo ke zkreslení dat díky rostoucímu počtu PCR testů (až přes 100 tis. / den), a / nebo jsou nějakým způsobem zkresleny počty úmrtí (viz komentáře výše).
Jinak řečeno, zkreslování dat vytváří falešný obrázek o šíření COVIDu. O osobně se mi opravdu nechce věřit, že se tak alespoň zčásti neděje úmyslně.
1. prosince 2021 13:01 ...neděje úmyslně...
poslechnete si Duskovu prednasku v Ol, a zvazte: opravdu se da v tak velkem SW/HW systemu neco "umyslne zkreslovat", aniz by se o tom dostaly informace ven ?
https://youtu.be/DxgpsodyDFo?t=21989
A samozrejme, to, ze nejsem paranoidni, jeste neznamena, ze po me nejdou ... ;-)
---
a na finalni cisla o umrtich z teto vlny si holt musime pockat - tipuji tak do cervna 2022
1. prosince 2021 13:01 ...Prostě úmrtí už stagnují (možná i mírně klesají...
vzdyt ano, "vlnit" kolem hodnoty 100 (7denni vazeny prumer) se to zacalo +/- pred tydnem
nejlepe je to videt tady (oproti odkazu minulemu rusim Slovensko + vymezuji to daty na podzim 2021):
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&time=2021-08-29..2021-11-26&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~CZE
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?yScale=log&zoomToSelection=true&time=earliest..2021-11-24&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~CZE
Ad 14:03 Na úrovni dat se to moc zkreslovat nedá. Ale rozdílná je jasně metodika experimentu pro očkované a neočkované, různý výběr experimnetálních subjektů. Momentálně, jak ukazují data od Ondřeje Dostála https://twitter.com/dostalondrej, tato rozdílná metodika způsobuje dojem, že účinnost vakcín je nulová.
Proto jediné, co platí, jsou celkové počty mrtvých. Ty se sice ještě po půl roce upravují, ale v jednotkách osob.
Dalibor Štys
Ad 14:30 Úmrtí vykázaná jako na Covid19, nikoliv úmrtí celkově.
Dalibor Štys
Napadá mě jenom poznámka z povídky "Návštěva cirkusu" od Šimka a Grossmanna. "Klaun, to je klaun!" burácely děti.
Po prodělání covidu se naočkujte, prosí Vojtěch. Je to nejlepší imunita, říká
Vojtěch: Imunita získaná po očkování je trvalejšího charakteru.
„Každý, kdo prodělal nemoc, nechť se naočkuje. To je ta nejlepší imunita a pro tyto lidi epidemie skončila. Nemusí nic řešit, jsou stoprocentně chránění,“ řekl Vojtěch v Partii Terezy Tománkové na CNN Prima News.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/adam-vojtech-ockovani-covid-19-imunita-protilatky.A211107_110045_domaci_imat
1. prosince 2021 15:14 Ty se sice ještě po půl roce upravují, ale v jednotkách osob
1. prosince 2021 15:15
loni (= de facto za jedinou = podzimni vlnu) ale ta uprava delala v souctu nezanedbatelnych nekolik tisic
...5 267 záznamů bylo doplněno následně (úmrtí mimo nemocnice, zpětné dohlášení dat, pitvané případy apod.)...
https://www.czso.cz/csu/czso/covid-19-byl-vloni-druhou-nejcastejsi-pricinou-smrti
Ad 15:35 A zvýšilo to CELKOVĚ POČTY MRTVÝCH https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr ?
Umíte číst?
Dalibor Štys
1. prosince 2021 15:46
celou dobu mluvim o zpochybnovanych exponencialne stoupajicich cislech covid mrtvych u Duska, ev. na ourworldindata
1. prosince 2021 15:46 Umíte číst
myslite Vasi vetu/opravu "Úmrtí vykázaná jako na Covid19, nikoliv úmrtí celkově" ?
Ad 16:17 Stále, pořád, od počátku, mluvím o datech na https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr . A vy mi stále vnucujete Duška.
Končím debatu, protože jste posedlý svou myšlenkou a jiné nepřijímáte. Až se proberete, dejte vědet.
Dalibor Štys
14:03: Ad "poslechnete si Duskovu prednasku v Ol, a zvazte: opravdu se da v tak velkem SW/HW systemu neco "umyslne zkreslovat", aniz by se o tom dostaly informace ven ?"
---
Není třeba zkreslovat data v tom velkém a složitém SW/HW systému. Bohatě stačí "správně nastavit" systém sběru dat, a pak mít dostatek "ideologicky správně orientovaných soudruhů", kteří ta data umí správným způsobem "interpretovat". Dříve se nazývali kněží, dnes jsou to povětšinou "excelentní vědci". :)
No a motivace pro rozšiřování kapacity PCR testů je zřejmá - je to výdělečný byznys.
Dnes Marian Kechlibar na Neviditelném psu: https://neviditelnypes.lidovky.cz/.../svet-energie-je... "... Ono to, co na těch původních čarodějnických procesech bylo strašidelné, byla právě skutečnost, že jim předsedali vzdělaní a inteligentní lidé, a ne nějací negramotní primitivové z vesnic, kteří hráli pouze (důležité, ale pomocné) role přisluhovačů, biřiců, udavačů, katů atd. V zemích, kam se tato myšlenková infekce rozšířila, se jí nakazila právě elita společnosti, takže původně sporadický problém nabyl místy až masových rozměrů, nedal se jen tak zastavit a do justičního vraždění odsouzených osob se zapojovaly všechny dostupné zdroje raně novověkých států – které už tehdy byly řádově větší než cokoliv, co dokázal napáchat běžný pouliční dav...."
Dalibor Štys
Redakci D-Žurnálu dorazily nedávno materiály, které docela přesvědčivě dokazují, že v řadě úkonů souvisejících s neutěšeným závěrem studia Čeňka Gregora [3], jenž podvod odhalil, hrál podstatnou roli i další významný badatel, který měl být s podvodem od počátku dobře obeznámen, což před komisemi popřel.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/12/01/eticke-kauzy-nasi-univerzity/
Předpokládám, že to byl ten šíbr Hobza, ten toho popíral daleko víc, když se mu to hodilo.
Ad Dalibor Štys: 2. prosince 2021 9:24
Němci nám prostě zblbnuli. Nebylo by to v dějinách poprvé.
Spravedlivé, lepší, pokrokové. Německo čeká nejspíš velká revoluce
Během nadcházejících let chtějí sociální demokraté (SPD), Zelení a liberální demokraté (FDP) prosadit řadu ekonomických, politických a sociálních změn. Volit budou lidé již od šestnácti let a ve specializovaných obchodech bude k dostání marihuana v kontrolované kvalitě pro rekreační užití. Tyto plány jsou nejvíc viditelné a hojně diskutované, zdaleka ovšem nikoli ty nejzásadnější.
Těmi jsou rozsáhlé změny v průmyslu a energetice, které v rámci „zelené revoluce“ do společného programu prosadili Zelení. Do roku 2030 má 80 procent elektřiny pocházet z obnovitelných zdrojů a dvě procenta plochy Německa mají být vyhrazena větrným elektrárnám. Ve stejném roce – tedy o osm let dříve oproti původnímu plánu – už by „v ideálním případě“ měly být také zavřené všechny uhelné elektrárny.
Otec matkou, matka otcem
Při bližším pohledu do téměř stosmdesátistránkové koaliční smlouvy v ní lze číst pasáže, které ilustrují avizovanou pokrokovost v jejím názvu. V rámci rodinné politiky chce například vláda uznávat rodičovství nezávisle na pohlaví rodičů, z veřejného pojištění proplácet prostředky ochrany před početím nebo na druhé straně finančně podporovat dostupnost umělého oplodnění.
Má vzniknout celostátní plán podpory sexuální rozmanitosti a osvětové programy ve školách. „Duhové rodiny“ mají být ukotveny zákonem. Výrazné úpravy čeká také zákon o transsexualitě: posudky ohledně změny pohlaví má plně hradit zdravotní pojištění a o tomto zákroku by měly samy rozhodovat už čtrnáctileté děti.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vlada-volby-politika-energetika-prumysl-rodicovstvi-plany.A211130_194440_zahranicni_wes?zdroj=top
Plus ještě jedno moc pěkné zblbnutí na úrovni EU.
EU zakázala Vánoce, i Marii. Po odhalení vzala zpátečku, ale zkusí to znovu
Jako naprosté šílenství komentuje italský deník il Giornale nový interní dokument Evropské komise ohledně „inkluzivní komunikace.“ Je určen pro komisaře a byrokratický aparát komise a určuje, která slova a výrazy se nesmí používat. Podle dokumentu, který má il Giornale k dispozici, je tak například zakázáno používat Vánoce, vánoční svátky, oslovení „Dámy a pánové“ a dokonce při výzkumu vesmíru užívat výraz „kolonizovat Mars“. Poté, co byl článek v neděli publikován se v Itálii zvedla silná vlna nevole, řada konzervativních ale i levicových politiků v Bruselu v pondělí protestovala, komisařka se lekla a dokument okamžitě stáhla a prohlásila, že bude ještě dopracován.
https://www.echo24.cz/a/Sgb9h/eu-zakazala-vanoce-i-marii-po-odhaleni-vzala-zpatecku-ale-zkusi-to-znovu
Politicky šťastné značky vakcíny.
Certifikát na devět měsíců u jakékoli vakcíny. ‚Nedává logiku, aby měly každá jiný,‘ říká Chlíbek
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/roman-chlibek-rozhovor-radiozurnal-treti-davka-covid-19-koronavirus-ockovani_2112022051_pat
Ad 8:57 S plk. Chlíbkem jsem do vzdal už před delší dobou. I s plk. Prymulou. Ti jsou dobří se tak postavit do haptáku až zas přiletí letadlo z Číny.
Zajímavé bude sledovat co bude přednášet Hajdůch. To bude politicky šťastné za několik týdnů, jen co současná plizlá vlna, která je daná pozvolným ubýváním slizniční imunity, poleví.
Dalibor Štys
Did failure to adequately treat HIV patients give rise to the Omicron variant?
The Omicron variant, now present in at least 23 countries around the world, was probably
incubated in the body of a person with an immune system battered by HIV or another
immune-compromising condition that can cause a prolonged coronavirus infection, according
to the South African scientist who detected the fast-spreading genetic mutant.
Tulio De Oliveira said the emergence of Omicron in a patient unable to clear the virus
quickly was “the most plausible” origin story for the world’s newest variant of concern.
Researchers have seen coronaviruses with frightening mutations arise in COVID-19 patients
whose natural defenses have been suppressed by drugs to fight cancer, manage autoimmune
disorders like rheumatoid arthritis, or keep transplanted organs from being rejected.
https://www.latimes.com/science/story/2021-12-02/did-omicron-coronavirus-variant-arise-in-patient-with-uncontrolled-hiv
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=779854
Energie z jádra emisně čistší než ze slunce a větru
Re: Immune system battered by HIV
Ja si hned rikala odkud ma Paces ml. ten HIV:
https://www.lidovky.cz/domov/omikron-mohl-vzniknout-u-lidi-s-hiv-nebo-virus-na-cas-preskocil-z-cloveka-na-zvire-mini-genetik-pace.A211202_164015_ln_domov_vag?zdroj=LN_top
Holt - stejnej sibal, jak starej Paces nebo Horejsi.
Ad 10:14 JJ. Když si to lidi rozdávají se zvířaty, nic dobrého to nepřinese. V příští norské verzi Popelky si to prý Popelka rozdá s Juráškem. Teď to ještě producent vyškrtnul, ale prý už probíhá soud o autorská práva a bude se to muset dotočit.
Lancet: vystup z letnich UK testu treti davky vakciny/Safety and immunogenicity of seven COVID-19 vaccines as a third dose
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02717-3/fulltext
Ad 23:41 JJ. Pokud po letošní promořovací kampani pod socialistickým heslem "Očkovaní, roznášejte!" zbude ještě někdo bez prodělání, můžeme mu píchnout třetí dávku. Zrovna mám tátu v nemocnici s Covidem, po dvou dávkách tam nastupoval negativní. Takže naší rodiny se to už také zjevně netýká.
Hledat nepromořené stojí 500 Kč v protilátkovém testu a max 3000 Kč v testu buněčné imunity. A je to projednou minimálně na dva roky, spíš napořád.
Přeji krásný den a příjemnou "acceptable reactogenicity".
Dalibor Štys
Dr Elad Maor, 45, who was fully vaccinated with three shots of the Pfizer/BioNTech vaccine, contracted the omicron variant during his trip to London for the three-day conference that
ended on November 23. That suggests the new variant was circulating in the UK for several
days before Britain officially detected its first case.
Dr Maor, who works at the Sheba Medical Centre, had tested negative before boarding the flighthome to Tel Aviv but began developing Covid-19 symptoms a few days later. He tested positive
for the variant on November 27.
By then, he had performed several cardiac operations and came into contact with another
cardiologist, aged 69, who is also now infected with the variant.
4. prosince 2021 6:40 ...minimálně na dva roky, spíš napořád...
Tohle si "celebrity" mysli taky. A ono ne:
...Mirai poprvé na parketu chyběl, protože není očkován a musel po pozitivním testu jiného z účastníků do karantény.
Tehdy se hájil, že má dostatek protilátek, které ale vláda jako průkaz o bezinfekčnosti neuznává. Teď mu navíc protilátky stejně nestačily...
https://www.expres.cz/celebrity/mirai-navratil-stardance.A211201_125421_dx-celebrity_stes
Že by se u Miraie pozitivní nerovnalo nakažený? :-)
Zaplaťpánbůh jsem v podstatě bez příznaků...
https://www.expres.cz/celebrity/mirai-navratil-stardance.A211201_125421_dx-celebrity_stes
Klid od strachu z JIP. To by po třetí dávce neměl.
DS
4. prosince 2021 11:11
jen "sprosty podezrely" (z prenaseni) ?
Nějak v grafu JIP vyskočila skupina 16-17 let po první dávce... Stejně jako tato očkovaná věková skupina začala převažovat u hospitalizací. Ovšem výhody vakcinace převažují. A kde jsou v grafu ještě mladší ročníky?
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/on-line-v-cesku-pribylo-17-659-nove-nakazenych-40380110
4. prosince 2021 12:14 ...vyskočila skupina...začala převažovat u hospitalizací...
Zpetna kontrola:
ciselne hodnoty jsou i v EXCELu MZCR. A v bunce "Hospitalizace na JIP 16+ po 1. dávce" tam v listopadu vidime 69 pacouchu, v prosinci 9 pacouchu (=bunky CZ22:DA23). V procentech 2.7 a 5.4 %. Proste JASNA PREVAHA ...
https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211203.xlsx
: https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211203.xlsx
Ad 4. prosince 2021 13:23
Tak proč na Novinkách mystifikují veřejnost? Lidé se spíš podívají do novin... Odkud berou data a šíří hoaxy? Nemělo by to být trestné? :-)
https://cnn.iprima.cz/kladivo-na-dezinformatory-slovensko-chce-za-klamy-o-covidu-trestat-i-vezenim-52507
Ad 12:14 a 13:55 ta tabulka na MZ uvádí podíly na celkovém počtu nakažených. Pokud ta tabulka na novinkách znamená přepočet na počet lidí v dané věkové a "očkovací" skupině - což se v hlavičce uvádí, pak je tam něco divného.
Také je podivné, že závislost úmrtí na věku je ve skupině očkovaných jiná než u neočkovaných. U očkovaných je, řekněme, normálnější, čím starší, tím se více umírá. u neočkovaných "chybí" úmrtí ve vyšších věkových kategoriích. Tohle by se mělo objasnit, kvalitativní rozdíly jsou vždy jednoznačnější než kvantitativní. Jelikož ve vyšších věkových skupinách je více očkovaných, vyvolává to i zajímavé dojmy.
Že je vzorkování očkovaných při příchodu do nemocnice zásadně nižší je jasné, může být klidně 3-4x. Tím jsou také data "cinklá".
Vše se bude muset konfrontovat s celkovými počty nadúmrtí v daných věkových skupinách a na to si ještě hodně dlouho počkáme. ¨
Dalibor Štys
Tak nám sám maestro Botur hezky ukázal, že pravidla platí jen pro některé. A hezky to začal spinovat někam úplně jinam a lže, jako když tiskne. Někdo za smazání šumu, který nenese žádnou informaci musí viset, ale když je to jeho miláček, tak je to v klídečku... A ani po Kubalovi nechce ta data, ze kterých ty výsledky vypočítal (ruzuměj ze kterých je zmanipuloval).
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/12/01/eticke-kauzy-nasi-univerzity/
A Kubalovi se miezitím podivné věci v publikacích množí...
https://pubpeer.com/publications/3A81E2D279E808A7792A321B1BC5A7
Ale vzhledem k tomu, že Kubala je jediný kandidát na děkana, tak STRANA ZVÍTĚZÍ! Botur teď hádám už poctivě pracuje na banneru "S Kubalou na věčné časy a nikdy jinak!"
Ad 18:00 Však oni prakticky VŠICHNI mají nějaké "neúplnosti". Dneska se ani jinak publikovat nedá, není čas něco ověřovat, doktorand už zmizel, data jsou kdovíkde, laborant šel do důchodu a profesor stejně měření sám ani jednou neprovedl.
Proto se na obranu Zbořila zvedla celá excelentní fronta, aby se podobná zkoumání nestala pravidlem. A není to nic nového, slavný Mendel se tu už diskutoval. Ale třeba z toho vzejde nová kvalita.
Oni si snad spustili můj model, který ukazuje na plizlou vlnu. Je to ale důsledek toho, že předtím jsme slizniční imunitu nachytali pozvolna a teď si ji pozvolna doplňujeme. PCR testuje komplement k slizniční imunitě. Prostě virus je s českou populací v symbióze. Je to jasně vidět na stagnaci průměrných záchytů PCR. Někdy po vánocích to pomalu klesne na úroveň z léta 2021 a počítám, že v srpnu 2022 bude zas další vlnka, méně plizlá. A tak pořád, více-méně na věky věků. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-covid-pozitivni-vyvoj-nenastane-rika-dusek-cesko-zustane-na-stolove-hore-182637#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=rbBZxHRoDG0-202112041757&dop_id=182637&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Dalibor Štys
Souhlas, myslím, že takhle pochybně publikuje velká část z nich. Jen je trochu smutné sledovat, že některým to projde a že to vlastně celé bylo jen o likvidaci nepohodlného člověka. Zajímalo by mě, kolik toho ještě na Olomouckou fakultu vyplave.
Před nějakými pěti lety jsem diskutoval s Václavem Hořejším, že praxe jak se vyhodnocují Western bloty je nesprávná a že by se to mělo dělat s Maldi-TOF. On to prohlásil za absurdní. Tak co s tím, co jsem kdy viděl Western bloty, vždycky tam byla spousta fleků a velmi často ten hledaný nebyl ani nejsilnější.
Když jste jednou sloppy, protože se to tak dělá, proč byste nebyli v jiných případech, ne?
Dalibor Štys
že to vlastně celé bylo o likvidaci arogantního podvodníka, který si vše naprosto zasloužil. Jestli je tedy řeč o Zbořilovi. :-)
18:00 To jsou zase jedovaté sliny doktora Navalžíka. Kubala ořezal obrázek tak jak je to v jeho disciplíně obvyklé, nijak to nepopírá a jeho odůvodnění, proč se to tak dělá, dává smysl, nevidím v tom nic neetického. Rozhodně to má daleko k podvodům Zbořila, který cíleně upravoval data tak, aby se to hodilo do jeho senzačních story. Pravdu má Štys, že kvantitativní vyhodnocování těch nejrůznějších obrázků stojí z mnoha důvodů dost na vodě, ale zajímalo by mě, po kolika letech praxe k tomu dospěl a přestal to dělat stejně, jako to dělají všichni okolo.
To je jasný, ten určitě nespí a jen sedí tady a trolí :o) sice to vůbec nedává smysl, když s tím nemá nic společného, ale protože se to hodí do pohádky, tak to tak musí byt. A vůbec to není snaha o změnu tématu a odvedení pozornosti od Kubaly :o) a už máte ta data kluci? :o)
Heledte, všichni,... dneska se vaše problémy už dají docela dobře léčit... Čím dřív zacnete tím vetsi je šance na uzdravení...
Ad 23:13 Ad:..ale zajímalo by mě, po kolika letech praxe k tomu dospěl a přestal to dělat stejně, jako to dělají všichni okolo.
Přišel jsme na to, když jsem nablízko viděl první Western bloty. Někdy 1997-1998. Western blot jsem nedělal nikdy a proteinové biochemii se více-méně právě od té doby dobu cíleně vyhýbám.
Jenže jsem pak dělal šéfa velkých projektů a ústavu a mým úkolem bylo dosáhnout co nejvyššího počtu článků, nic jiného se nepočítalo. Takže jsem se musel spoléhat na vědeckou integritu svých kolegů....
V září 2005 jsem začal budovat svou novou skupinu a od roku 2011 nejsem v žádné řídící akademické funkci. Od roku 2005 jsme pracovali na důsledném vyhodnocování HPLC-MS záznamů, od roku 2012 máme mikroskop, kde se vůbec k primárním datům z kamery dostaneme.
Dalibor Štys
Predátorská pandemie? Další rektor s pochybnou publikační praxí.
http://www.vedazije.cz/clanek/clanek-fvz/predatorska-pandemie-dalsi-rektor-s-pochybnou-publikacni-praxi
Takže jsem se musel spoléhat na vědeckou integritu svých kolegů....
Když někdo výsledky špatně interpretuje, tak to není záležitost vědecké integrity, ale záležitost kvalifikace a často se v tom odráží dobová úroveň poznání v dané disciplíně. Když se úroveň poznání posune, tak se dají vzít i stará data a interpretovat znovu a lépe. Záležitost vědecké integrity je, když někdo data vědomě falšuje, to je průšvih.
4. prosince 2021 23:13 et al
Řekněme, že se váš protein skládá ze dvou částí alfa a beta. Pokud po provedení čisticí procedury uvidíte na gelu tři dominantní pásy, a to očekávané alfa a beta a v horní části gelu také pás omikron (cca 30%), postupujte podle následujícího návodu:
1. Gel pečlivě vyfotografujte a snímek přeneste do běžného software pro úpravu obrázků.
2. Použijte funkci oříznout obrázek, s jejíž pomocí odstraňte horní část gelu.
3. Na snímku zůstanou pouze pásy alfa a beta, případně nějaké drobné nečistoty.
4. Čistota proteinu dle snímku je nyní >90%, viz https://pubpeer.com/publications/3A81E2D279E808A7792A321B1BC5A7.
S takto čistým vzorkem pak můžete naměřit data pro jednu či více prací a úspěšně je publikovat v časopisech s impakt faktorem. S proteinem o čistotě 60% by vám to možná nevzali.
9:59
The range above 200 kDa carries no useful information about the sample purity, as it may contain higher oligomers and/or aggregates related to the denaturation process, and therefore it is usually not displayed, see e.g. papers from other laboratories. https://febs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1016/j.febslet.2011.03.024 https://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/bi00158a008 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0021925820412049?via%3Dihub
Ano čistota se počítá jen z oblasti, kterou si Kubala vybere...
10:45 a ti ostatní?
Stejně se ořezává i šťavelan?
9:59 takže si Kubala vědomě a záměrně vylepšil výsledky experimentů tak, aby se to snáze publikovalo. Kubala je tedy podvodník, a dá se dovozovat, že narozdíl od Zbořila ten podvod o sám zrealizoval.
11:21 tomu sám nevěříte...
11:19 Heřmánek se k tomu podvodu přiznal. To je už uzavřena věc. Neodpoutavejte pozornost od podvadejiciho děkana.
U Kubaly chápu vidím hned nekik problémů:
1) odmítá ukázat zdrojová data (to může být například originál té fotky bez jakýchkoliv úprav)
2) pokud se jedná o stejnou fotku jako v dizertaci, tak ji ukradl (není nijak citován zdroj)
3) měl by vysvětlit jak a z čeho počítal tu čistotu že mu vyšla o desítky procent odlišně, než doktorandce v dizertaci
To máme hned několik etických pochybení a porušení etického kodexu. A Botur, Opatrný, Fürst mlčí (Botur to dokonce zkouší maskovat). K tomu je Kubala jediný kandidát na děkana. To bude paráda... Škoda, doufali jsme, že naši fakultu konečně povede někdo slušný, teď ještě k tomu vidíme, že je to asi i podvodník.
11:36 je to asi spíš otázka faktů, než víry.
11:51 jak mohl Kubala v roce 2016 ukrást obrázek z disertace, která vyšla v roce 2018?
11:19 přiznal, že tak učinil na příkaz Zbořila. Což sice neměl, ale původcem podvodu je Zbořil.
12:17 to Botur tvrdí, že zdrojový obrázek pochází z dizertace. Asi už se v te lži začíná ztrácet :o)
12:19 jo, tvrdil to. Ale kdo o tom trochu ví, tak ví, že Heřmánek, Gregor i Pěchoušek (kamarád Heřmánka) se chtěli Zborilovi už dlouho pomstít za to, že jim dal najevo, že jsou nekvalitní. Tak ještě aby to netvrdili, když měli takovou skvělou příležitost xD
A Kubala už dal data? Naposledy, když někdo nedal data, tak se psalo do redakcí...
12:17 No to asi fakt nemohl. Ale v řadě Kubalovych prací se píše, že připravili enzym s čistotou >90% vypočítanou z SDS-PAGE a obrázek tam není. Jediný obrázek gelu je ten ořezaný, kde je čistota zfixlovaná. U těch ostatních se ani neobtěžoval ořezávat a rovnou si to vymyslel.
5. prosince 2021 12:17
Mate predstavu, jak dlouho prumerny student na sve disertaci dela?
12:52 ano, mám, proč?
13:20 to jo, nejsou tak kvalitní podvodníci, jako Zbořil.
13:27 hezký pokus o spin :o) Milášek Kubala už data dodal?
5. prosince 2021 12:17 jak mohl Kubala v roce 2016 ukrást obrázek z disertace, která vyšla v roce 2018
5. prosince 2021 12:35 No to asi fakt nemohl
5. prosince 2021 12:52 jak dlouho prumerny student na sve disertaci dela
5. prosince 2021 13:14 proc
protoze Geleticova/Seflova na tom "vysivala" uz prinejmensim od roku 2013
https://biomed.papers.upol.cz/pdfs/bio/2014/02/06.pdf
Další práce se super čistým enzymem. A obrázek gelu je kde? Taky ten z disertace z roku 2018?
Řekl bych, že na ten Kubaluv podvod přišel někdo z jahod byvalyho pracoviště. Kubala je nesmírně mstivej a zákeřnej člověk, jsem zvědavý, jak se jim pomstí. Třeba jim nechá vyměnit zámky jak Bocakovi? xD
No pokaď je to pravda, tak je Kubala za potlesku Botura a Fursta exemplárně potrestá. Svoji fakultu si přece rozvracet nenechaji.
A on se Kubala dopustil nějakého podvodu ? Nebo je to jen shitstorm zbořilovců před volbou děkana ?
Další možnost je, že někdo kolem olomouckých excelentů se z neúspěchu té jejich podvodné excelence psychicky skládá (není to možná jenom Tuček).
Prosíme autory komentářů o věcnost :-)
15:35 ji, než začneme Kubalu podezřívat, je potřeba vyzkoušet všechny další možnosti a pokusit se to vysvětlit nějak jinak xD
Nejsem sice odbornik na western blotting, ale to vysvetleni Geleticove a Kubaly na pubpeeru mi prijde logicke a dostacujici. Pokud si ale nekdo mysli, ze se z nejakeho duvodu jedna o zavazne poruseni vedecke etiky, pak at tedy postupuje standardne, nezvani na tomto foru a poda podnet na Etickou komisi. Ta to urcite podrobne prosetri.
Jj Botur se stava Kubalovym spindoktorem. To by do nej ani Furst nerekl
17:03 jo logicke to jo, horsi ale je ze ani nepoznate ze v tech publikacich neni western blotting...
Ad Pokud si ale nekdo mysli, ze se z nejakeho duvodu jedna o zavazne poruseni vedecke etiky, pak at tedy postupuje standardne
O to excelentům z Catrin přece vůbec nejde... Jim přece jde o to nakydat na své kritiky špínu a pomstít se jim za urážku excelentního majestátu a pokažené kšefty. :-) A ten příspěvek k věci byl, hrůzou se někteří podvodníci hroutit můžou. Tuček byl toho příkladem.
17:03 Kubalova etická komise Kubalu podrobné vyšetří. Zatím top fór týdne. Ta je sestavena za účelem likvidace nepřátel a očištění přátel.
17:03 A z Fursta se stal antivax blázen. To by do něj Fürst taky určitě neřekl.
Nebyl jsem antirouškař ani antivaxer, ale pokud si nyní nedám třetí dávku, tak se dostanu mezi odpírače a budu s nimi vlastně na stejné lodi.
https://zivotvcesku.cz/rozzlobeny-andor-sandor-se-nechce-stat-obcanem-treti-kategorie-odsoudil-ze-politici-kvuli-ockovani-nepripousti-diskuzi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=669420&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=4bGq2LPzUDv-202112051736&dop_id=14447074
Ptala se nás moje máma, 87 let: "Myslíš, že když teď mám tu třetí dávku, že už to bude fungovat nebo budu muset na čtvrtou?" No, jakou jinou odpověď jsme ji mohli dát, než že na tu čtvrtou určitě bude muset a že riziko, že bude mít nějaké vedlejší příznaky, bude muset zas podstoupit. A pak na pátou, šestou a tak dále až do konce jejích dní. Je to jako s tvrdou drogou, jak jednou začneš, nemůžeš přestat. Navíc tuhle drogu dealuje stát z našich daní.
Je těžké nebýt antivax bláznem. Bude nás přibývat :-)
Dalibor Štys
5. prosince 2021 18:48
lidi z druhe (temne/svetle - nehodici skrtnout ;-) ) strany sily si v mezicase rezervuji kombinaci Phizer , Phizer, Moderna, Novavax
Ad 19:46 ještě schází Valneva a talk pořád dál podle vzoru lidové písně pes jitrničku sežral.
Dalibor Štys
Hajdúch" "Omikron je schopen obejít postinfekční imunitu, u té postvakcinační to prozatím nevíme...."
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/covid-19-omikron-ockovani-treti-davka.A211205_180643_domaci_vapo?zdroj=otvirak
Cože? Postinfekční imunitu? Ono něco takového je? A jak se to pozná, není to náhodou neutralizačním testem?
No, musím to zachránit alespoň provakcinačním žblebtem v druhé větě souvětí. Co bych jinak Andrejkovi řekl, až ho příště potkám, když už jsem to ve čtvrtek 26. 11. v té přednášce tak pokazil a zařadil se po bok falešných proroků Berana, Šinkory, Hnízdila, Pirka, Pollerta a dalších. :-)
Dalibor Štys
Tak Kubala má od včerejška na PubPeer druhý zářez! Šance, že je to náhoda rychle klesaji...
https://pubpeer.com/publications/87C299B11112593134D1C63CF03DDE
Opět "Bupleurum fruticosum"... Co se dalo od excelentů čekat jiného. :-)
Ad https://pubpeer.com/publications/87C299B11112593134D1C63CF03DDE
Biochemical Pharmacology (2012)
Could the author confirm which enzyme they actually purified and show some supporting evidence such as the purification table with specific activities and SDS-PAGE of the purified enzyme?
Doba obvyklá pro ukládání dat v dané vědecké oblasti je cca 5 let. Takže ne. :-)
8:35 a on se t někdo ptá na data? xD
8:23 aha, když neumíme zpochybnit obsah, zpochybníme autora sdělení
Ten druhy pubpeerovy dotaz na Kubalu je trochu zvlastni. Na pubpeeru se vetsinou objevuji dotazy, ktere jsou motivovane pochybnostmi o integrite dat anebo o interpretaci vysledku... Zde ho tazatel prosi, aby potvrdil, ze to delali tak, jak napsali. To je ten clanek tak nesrozumitelny, ze to z neho neni jasne? Anebo jaka je motivace tazatele?
Tady je pochybnost v tom, ze prase delali podle kralika a ledviny podle mozku
Ad: http://www.vedazije.cz/clanek/clanek-fvz/predatorska-pandemie-dalsi-rektor-s-pochybnou-publikacni-praxi
I prof. Kuča čelí podezření z manipulace s obrazovými daty u svého článku - podrobnosti lze dohledat na platformě PubPeer. Komentáře na této platformě upozorňují na použití identických
fotografií pro ilustraci situací v různých dnech experimentu. Tato záměna má mít vliv na vyznění závěrů článku.
Tím podobnost publikačních činností obou osob nekončí. V databázi RIV lze pod jeho jménem nalézt celkem 1147 vědeckých výstupů, z toho 947 typu J (recenzovaný odborný článek).
Za 17 let publikační kariéry to dává výkon jednoho vědeckého výstupu co 5 dní, či jedné
publikace týdně. Podobně jako u prof. Adama je nepravděpodobné, že by se na
všech těchto publikacích „významně podílel,“ může se tak jednat o tzv. „gift, honorary, or guest authorship.“ Jedná se o připisování spoluautorství, i když k jejich přípravě daný spoluautor nepřispěl signifikantním způsobem.
Ad 8:35 a 10:24 V tomto případě ať se tazatel odanonymizuje a s autory experiment zopakuje. Novými metodami. Bude z toho pěkný nový článek.
Dalibor Štys
AD - Kuča čelí podezření ...
Jako vejce vejci - Zbořil, Adam z Mendela, Kuča z HrKr.
Na Mendelu a HrKr ale zatím ti šmejdi snad nesejmuli žádného WB.
Noví WB se poučili z osudu Čenka Gregora, nebo Pancíře s Haslingerovou, a voli skrytější formy rozkryvání akademických šméček.
Je ostudou UPOLu, že dosud nenapravil křivdu na Gregorovi, to by mělo být pro nového rektora samozřejmostí.
10:37 proč by to jako měl dělat? Stačí, když se Kubala bude řídit Kubalovými slovy:
"Každá „fušeřina“ vyjde naopak velmi draho a případné falšování dat je třeba považovat za zločin. A ve vědě neplatí presumpce neviny „dokud mě nechytnete při falšování, má se za to, že jsou moje data správná“. Data by měla být veřejně k dispozici a důkazní břemeno a zodpovědnost má nést ten, kdo s daty přichází."
https://vedavyzkum.cz/nazory-a-komentare/nazory-a-komentare/martin-kubala-hodnota-poctive-vedecke-prace
Nebo Kubala mluvil o všech, kromě sebe? Pro něj platí nějaká jiná pravidla? Ať sám dodrží to, co chce po jiných. Jinak je to jenom pokřivený ubožák, co zneužívá své aktuální moci...
Darujte si k adventu očkování, pomůžete zachránit život, vyzývá na sociálních sítích docent Hajdúch
https://www.lidovky.cz/domov/ockovani-advent-covid-hajduch-lekar-vakcina-nemocnice.A211205_204911_ln_domov_kov
A moc pěkný komentář z diskuze:
Milan Stepanek
Pod stromeček tonzilektomii a k valentýnu si nadělte sterilizaci.
Ad 12:54 No musí to vybalancovat. Když dvakrát zmíní imunitu po prodělání, musí to vykoupit tím, že čtyřikrát vyzve k očkování. Slováci v Česku přece musí držet spolu.
„Kdo za to může? Co nám říkala celý rok Evropská komise? Že když dosáhneme 70 procent proočkování dospělé populace, jsme z toho venku,“ opřel se do předchozích predikcí EU ke koronavirové epidemii premiér v demisi Andrej Babiš. Ve svém pořadu „Čau lidi“ uvedl, že se tak nyní „z toho bez povinného plošného očkování nevymotáme“. „Asi bude potřeba proočkovanost jako proti spalničkám, tedy 95 procent,“ ukázal Babiš na nový cíl s odkazem na autora petice za povinné očkování proti covidu-19 Petera Šeba. Padala i jména „falešných proroků“. „Beran, Šinkora, Hnízdil, Pirk, Pollert,“ předčítal jména předseda vlády.
Ad 13:52 A ten kdo měl přijít, nepřišel .....
Pozor, i Hajdúchovi jde o hodně... Mohl by třeba i být nařknutý z nesouhlasu s očkováním a bez členství v LK by pak nemohl léčit.
Kdo nesouhlasí s očkováním, ať odejde, vzkázal kolegům šéf lékařské komory
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kubek-ceska-lekarska-komora-ockovani.A211206_102129_domaci_cun
re: Je ostudou UPOLu, že dosud nenapravil křivdu na Gregorovi
Podobnou ostudou akademie je, že dosud nenapravila křivdu na Pancíří a Haslingerové.
Problém je v Zažímalce a Havlasovi. Ty jako své loutky instalovali Zahradník s Drahošem,
a Zažímalka s Havlasem jako správné loutky se toho prostě nejsou schopni odvážit.
Stejně jako se nedokáží omluvit Šárce Kubinové.
Ti dva nemají formát, který se na takových postech předpokládá (jenže, kdo před nima ho měl, že).
Pozor, i Hajdúchovi jde o hodně... Mohl by třeba i být nařknutý z nesouhlasu s očkováním a bez členství v LK by pak nemohl léčit.
Leda prd, Hajduch neni zadny lekar. Jen vystudoval medicinu a ted veli armade laborantu s VS tituly. Na ta jeho moudra mu staci titul pred jmenem, ne clenstvi v LK.
Kubala třetí podezřelý článek na PubPeer, opět to vypadá na možné vylepšování výsledků:
https://pubpeer.com/publications/4F9A9B470B775525795C1B868FD4AE
Kubala třetí podezřelý článek na PubPeer, opět to vypadá na možné vylepšování výsledků:
https://pubpeer.com/publications/4F9A9B470B775525795C1B868FD4AE
Tak s touto otazkou se kokoti z RCPTM necht laskave obrati na excelenta z KATRIN, ktery MS experimenty provadel a patri mezi autory one studie a nezapleveluji verejny prostor debilnimi dotazy. Pripadne si prectou poradne ten text, kde autori zkousi vysvetlovat (indicating that C45 could bind multiple molecules of cisplatin). Odlisne experimentalni podminky vedou casto k vyrazne odlisnym vysledkum.
re: „falešných proroků“. „Beran, Šinkora, Hnízdil, Pirk, Pollert,“
Tak - ale chybí tam věrozvěsti z akademie, jako Hostomský nebo Hořejší.
A nepřehledná je i situace kolem lékařských komor:
Čtvrtého prosince proběhlo setkání Paralelní lékařské komory, tedy lékařů, kterým se nelíbí ani postup vlády proti covidu, ani vedení ČLK Milanem Kubkem. Do Domu lékařů nebyli vpuštěni, takže akce trvající hodinu a půl proběhla před budovou, na schodech. Na závěr držel proslov lékař Jan Hnízdil ...
10:04 Prosíme autory komentářů o věcnost.
Ad 7. prosince 2021 13:13
Prosíme autory komentářů o věcné připomínky. V čem nemá komentář z 10:04 pravdu? Připadá mi logicky konzistentní, zvlášť bych podtrhnul termín "debilní dotazy", pod které se nemá autor ani odvahu podepsat. Na rozdíl od "likvidátorů" excelentního Zbořila, kteří v celé akci vystupovali pod svými jmény a jednali pomocí univerzitních etických komisí.
7. prosince 2021 10:04 kokoti
7. prosince 2021 14:00 věcné připomínky
viz citace vyse
BTW, Grantová agentura České republiky (GA ČR) vybrala 477 výzkumných projektů, které budou financovány od příštího roku
https://gacr.cz/seznam-podporenych-projektu-od-roku-2022/
Padlo další stanovisko Univerzity Karlovy ohledně posudků, které právník Jiří Jelínek
vydával bez souhlasu školy, ale označoval je jménem Právnické fakulty UK. Ta jeho počínání
odsoudila už v minulosti, nyní se ve stejném duchu vyjádřila i etická komise nejstarší
tuzemské univerzity: Jelínek podle ní porušil etický kodex.
Jméno odborníka na trestní právo Jiřího Jelínka se spojilo s kauzou exsoudce Zdeňka Sováka a věci nabraly rychlý spád. Kromě postu šéfa katedry přišel Jelínek v uplynulých měsících
také o funkci asistenta místopředsedy Vrchního soudu v Praze. A bylo to opět kvůli
posudkům. To když vyšlo najevo, že pro i Sováka psal odborná stanoviska ve prospěch
obžalovaných a současně působil na soudu, který o jejich osudech rozhodoval.
Etická komise Univerzity Karlovy se zabývá také možným Jelínkovým plagiátorstvím. Panuje
totiž podezření, že právník některé části svých učebnic vydává za vlastní, přestože pod
nimi byli ve starších vydáních publikací podepsáni jiní autoři.
Prostě: takový normální otitulovaný akademický šmejd - kdyby nechytli korpčníka Sováka,
tak by to byla dál na Karlovce celebrita. Jako třeba dlouho multi-plagiátor prorektor
Kovář, nebo dosud prorektor Gerloch, kr. jm. Pamír.
14:06 Olomoucká příroda brutální propadak...
Granty z dobré společnosti. :-)
doc. Mgr. Ivona Barešová, Ph.D.
Jména a gender: Sílící trend genderově nespecifických jmen v současném Japonsku
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
OK4 – společenské a humanitní vědy
To že jste omezeny hlupák ještě neznamená, že jsou humanitní vědy nedůležité ;o) kdyby to byla hloupost, neuspělo by to.
Vtip dne:
kdyby to byla hloupost, neuspělo by to.
Argument "argumentum ab auctoritate"? Grantová agentura, ten spolek moudrých pomazaných hlav, nemůže schválit blbost? Nebo popírat vědecky správnou věc? Příklady z hiostorie:
- Kulový blesk (Ještě v druhé polovině minulého století totiž většina vědců existenci kulového blesku vůbec neuznávala)
- Lobotomie - byla od počátku silně kritizována ze strany některých neurologů. Lobotomie rozpoutala diskuzi na téma lékařské etiky.
- Hypnóza - šarlatánská metoda
atd.
Jinak gender je jednoduše řečeno pavědecká aktivistická blbost nahrazující biologicky dané rozdíly mezi pohlavím sociálním konstruktem. Celá ta šaráda je kvůli tomu, aby všichni mohli být strašně rovni. Ze stejného důvodu komunisti zakazovali genetiku, předurčenost k něčemu přece nemůže být, to by se pak z hloupého dělnického kádru špatně dělal ředitel.
Díky za potvrzení hypotézy...
7. prosince 2021 17:56
Už se těším, až skončí gender na smetišti dějin jako Lysenkova teorie genetiky nebo lobotomie. Snad se toho nevyhnutelného konce dožiji. ;-)
Smejkal: Omikron zřejmě prolamuje imunitu vzniklou proděláním covidu
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-vlada-se-rozhodla-nezprisnovat-je-to-spravne-odpovida-muz-ktery-ji-radi-182793?fbclid=IwAR2bgGZJ0RR4bhvAkRIS86S3fkN1pq3N8l_4pKensMIBXo60Z0JNl7D-ydA#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=6VcIiYRC9FW-202112071259&dop_id=182793&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Cože, imunitu po prodělání? A jak se pozná? Zvýšenou hladinou protilátek nebo buněčné imunity? A to se měří? A to se teď smí říkat? No to jsou mi novinky 🙃
Dalibor Štys
Základní a jasně ověřitelná fakta: Vloni jsme měli 3x víc úmrtí na 100 000 obyvatel než Rakousko. Pokud máme dnes polovinu hospitalizovaných než vloni a systém to jakž-takž zvládá, znamená to, že vloni se to dalo zvládnout lehce.
Vloni došlo k akceleraci kvůli ignoranci dat a systému "chytré karantény", která posílala zdravé do práce, případně se nakazit do front na testování. Letos došlo k akceleraci ignorováním toho, že očkovaní jsou také nakazitelní. Ten stav stále trvá, kromě toho se přidal zas ten stav, kdy jsou zdraví posílání se nakazit do front na testy.
Dost možná, že letos je akcelerace ne trojnásobná, ale čtyřnásobná, proti normálnímu průchodu nemoci populací. Čímž myslím kdyby se příznakoví ihned striktně posílali domů nemoc vyležet. Téměř bychom o vlnce ani nevěděli.
Dalibor Štys
Ještě přísnější opatření, ještě přísnější. Až budou úplně nejpřísnější na celém světě! Poprosil bych příklad respirační nákazy, která měla efekt "stolové hory". I ten mor byl v ranách, po kterých byl klid na stavbu morových sloupů. :-)
A někteří odborníci, jako například vědec Marián Hajdúch, varují už delší dobu, že zdolat stolovou horu je možné jen přijetím přísnějších protipandemických opatření.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-vlada-se-rozhodla-nezprisnovat-je-to-spravne-odpovida-muz-ktery-ji-radi-182793
7. prosince 2021 18:39
a Slovensko ukazuje, co udela s umrtnosti nizsi proockovanost
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-09-28..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=CZE~SVK~AUT
7. prosince 2021 19:56 ...příklad respirační nákazy, která měla efekt "stolové hory"...
Slovensko
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=~SVK
Koronavirus bych nepočítal, chtěl jsem jiný a funkční příklad respirační nákazy.
1) Na Slovensku to stejně spadne dolů. A celkem rychle. Vyvraťte, že ne.
2) Měřit stejně jak kovid Španělskou chřipku, tak ji máme dodnes. Celkem neškodnou mutaci alfa-gama-beta-delta-epsilon 5.
A na závěr mutaci chi-chi
7. prosince 2021 20:29 ...spadne dolů. A celkem rychle. Vyvraťte, že ne...
definujte "celkem rychle". A nasledne to vyhodnoti empirie (= spadne to "rychle", a nebo ne) 🤪
V Brně leží v nemocnici osm dětí s covidem, dvě bojují o život
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/covid-deti-brno-nemocnice-plicni-ventilace-ockovani-pediatri.A211207_174732_brno-zpravy_krut?zdroj=otvirak
A to nám Furst tvrdil, že se pandemie dětí netýká a není možné racionálně zdůvodnit proč je očkovat. A ještě se u toho zastřešuje univerzitou...
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tajena-data-1-umrti-po-vakcinach-hlaseno-Cesky-matematik-citi-zmar-685018
Všichni ignorujete fakt, že u nás zemřelo v zimě 2020/2021 3x více lidí než v Rakousku. Když je dnes v nemocnicích 2x méně lidí než vloni a nemocnice jakž-takž stíhaji, jednoduchým dopočtem přijdete na to, že kdyby naše „opatření“ byla stejná jako ta Rakouská, vloni by nemocnice stíhaly lehce. Ostatně jako na jaře 2020.
A nejspíše je to i tak, že letos bychom vlnku bez státního příkazu „Očkovaní roznášejte!“ ani nezaznamenali.
Víc k tomu není co říci
Dalibor Štys
Ad V Brně leží v nemocnici osm dětí s covidem, dvě bojují o život
V diskuzi vám to už vysvětlili...Takže Tomáš Fürst má pravdu, zdravých dětí se to netýká. :-)
Podstatné v článku je sdělení - že všechny děti, které jsou v nemocnici, mají bohužel i jiné onemocnění a Covid jeho průběh zhoršil. Takové děti se mají očkovat.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/covid-deti-brno-nemocnice-plicni-ventilace-ockovani-pediatri.A211207_174732_brno-zpravy_krut/diskuse
8. prosince 2021 9:19 dnes v nemocnicích 2x méně lidí než vloni
fact check :
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-21..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Hospital+patients&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~CZE
Re: Sílící trend genderově nespecifických jmen .....
Dost výsměch solidní přírodovědě. Takovou okrajovku přece stačí, když si budou studovat v zemi původu, a ne u nás. A dost z toho kouká, že to bude fakticky jen plagiát.
Ale takových úletů je tam víc:
2-09220S prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD. Zdraví a štěstí v post-covidovém světě
Sociologický ústav AV ČR, v.v.i. 3OK4 – společenské a humanitní vědy
Radši ani nečíst.
Ad 10:19 Měl jsem na mysli spíše JIP. Ale OK, představte si, že by jich tam bylo 3x méně. To by byla pohoda...
Dalibor Štys
8. prosince 2021 10:29 ...spíše JIP...
"Ale prosím, beze všeho" řeklo sluchátko. Tady je graf pro JIP:
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-21..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=ICU+patients&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~CZE
IMHO je obsazenost na JIP/IUC +/- stejna, jaka byla pred rokem (=12/2020), kdezto umrtnost - ZEJMENA DIKY OCKOVANI - je cca polovicni:
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-21..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~CZE
A predstavme si (spolecne s Duskem ;-) ), ze by byli naockovani vsichni ...
Okomentovat