pátek 19. července 2019

Zfalšované grafy profesora Zbořila a Hobzy

Při profesorském řízení pana Zbořila z Olomoucké přírodovědy se citovalo z článku Catalytic Efficiency of Iron (III) Oxides ... s publikovaném ve JACS, sám Zbořil se přihlásil k 50% spoluautorství. Mělo to jen jednu chybu, ten horní graf na obráku je ten skutečný a ten dolní byl publikovaný. Měřený vzorek obsahoval šťavelan železnatý, což se umazáním píků “zakrylo”. Prostě věž jako věž, článek o neexistující věci a dnes se Zbořil s dalším spoluautorem Heřmánkem obviňují, kdo to udělal. Pan Zbořil udělal mezitím lokální "vědeckou" kariéru, nechal se s pomocí falešných výsledků habilitovat, z dotačních programů vysál co mohl a nyní nechá psát své podřízené petice za "klid na práci", vzal si "tvůrčí volno", za zástupce si dosadil podobné kvítko a stále si hraje na vědce za spoluúčasti všehoschopného rektora Olomoucké univerzity. 

Nic nového na východě a podobných případů se najde v Číně a v Indii celkem hodně, pán si na západě už neškrtne ale pro Olomouc stále OK. Za zmínku snad stojí jen perfekcionismus děkana fakulty (Martin Kubala), který se nenechal zastrašit a konal jak měl. Palec nahoru. Rektor Jaroslav Miller k profesní etice absolutně netečný, nekompetentní, nechal podvodníka stále ve funkci, palec dolů. Na celé věci jsou ale zajímavější jiné věci.


V roce 2013 měl jeden ze spoluatorů publikace doktorand Čeněk Gregor obhajobu své disertační práce, při které mimochodem prozradil komisi, že údaje v článku Zbořila neodpovídají realitě a sám ve své práci užil skutečně naměřené hodnoty. Jeho školitel Zbořil odešel z místnosti, ale ani on ani předseda komise Hobza z OUCHB neřešili etické pochybení ani ze strany autorů, ale pouze zkoušeného, nikdy nedali podnět etické komisi, příp. vedení školy nebo časopisu (v případě koresp. autora Zbořila).

Šlo o naprosté profesní i lidské selhání zaznamenané v protokolu o proběhu zkoušky, zřejmě si mysleli, že student bude mlčet a protokol se včas skartuje. Jako třešnička na rotu - studenta, který na falsifikaci svého školitele upozornil -  od obhajoby nakonec i před dvě pozitivní recenze ze tří vyhodili. Spoluautor Gregor jistě nese svůj díl viny, neměl dát za sebe souhlas k publikací, ale na druhou stranu byl t.č. v podřízeném postavení vůči svému školitelovi a autorovi článku, jehož vinu spoluúčast ostatních nikterak nesnižuje. Zbořil, který nyní bez důkazů prohlašuje, že to zfalšoval Heřmánek, nic po disertaci nekonal, celých (minimálně) 6 let mlčel stejně jako jeho nynější nástupce a účastník této podivné disertace Michal Otyepka a článek a jeho citaci používal Zbořil bez skrupulí dál do svého CV a žádostí o granty.  Za spoluúčastí Hobzy a ostatních dál bagroval granty a vedoucí místa s pěkným platem. Taková malá moravskočeská chrochro  jak vyšitá - prostě charakter. Když něco vyčuhuje (peaky nebo student), tak utnout, ono se to srovná !!!

Můj názor na vědecké výsledky Zbořila a výsledky jeho dotované organizace jsem již napsal v tématu o nanomateriálech, tj. kdysi modní měření o tom, jak plocha a nejen objem, kterých jsou desetitisíce, prakticky vždy bez reálné aplikace, desítky zbytečných  patentů bez jejich prodeje atp., aby bylo co vykazovat. Nanoplkačky, které zachraňuje vysoký IF v akademickém světě. Ale to je věc poskytovatele grantu a preferencí univerzity. Na celé věci je zarážející krom dnes poněkud groteskní kariéry pana Zbořila hlavně (ne)chování nic nekonajícího rektora, nulová sebekorekce pana Hobzy a nakonec i nesmyslnost a neobjektivnost podobných obhajob. Zápis ze zkoušky má 4 stránky, úroveń obsahu nulová, jen obecné výtky a názory, fakta a citace žádná, styl povrchní. To samé bohužel platí o profesorské habilitaci Zbořilově, prostě články v časácích, kolik z nich jsou manipulované nesmysly nikdo neřeší. 

Kdyby Hobza neměl účast ve vyhození t.č. doktoranda Pancíře a jeho manželky z Ústavu organické chemie a biochemie AV za účast pí. Pancířové na demonstraci rádobyrepublikána Sládka v 90. let, člověk by si mohl myslet, že jen u obhajoby opět spal, ale on nespal, zůstal sám sebou - bohužel. Dokonce v novinách v červenci 2019 Hobza tvrdil, že hlasování bylo 2:4 v neprospěch doktoranda a že nevěděli o jaká data šlo (ve skutečnosti bylo hlasování 2:2 a 2 hlasy byly neplatné:-) a v zápisu je přesně uvedeno o jaká data z jakého článku jde, str. 3 zápisu). Dál už jen opakuje paranoidní argumenty a narážky na děkana, který jediný se k celé věci postavil čestně a profesně správně.  Prostě lidské a chemické dno rektorátu v praxi.

Doufejme jen, že dojde k přezkumu i disertace studenta, minimálně na omluvu to je rozhodně.

Zápis z obhajoby je zde
Přepis (neuvěřitelného) zvukového zápisu vědecké rady zde

4 999 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   4801 – 4999 z 4999
Anonymní řekl(a)...


Ten rektor je tedy totalni demagog:

"Demokracie do vědy nepatří"

Takze - zrusit universitni senaty, na AV Rady pracoviste?

I to vcerejsi hlasovani je vlastne spatne, protoze je provedl demokraticky zvoleny organ?

Nejlepsi by tedy asi bylo, aby ministr jmenoval rektora (nebo reditele ustavu AV) a ten by pak byl neomezenym panem...

Anonymní řekl(a)...

On ale dodal hned příklad: představte si že by se na operačním sále mělo při operaci hlasovat.

Demagogie je vytrhávat věci z kontextu, ale na tomhlenc principu funguje nejmíň půlka zdejších zakomplexovaných frustrátů, takže tady je to v normě xD

Anonymní řekl(a)...

Masaryk pravil: Demokracie je diskuse. A stejně tak mohl říct: Věda je diskuse.
Jenže na UPOLu pod záštitou Millera stále platí: Řekneš pravdu, co se nehodí, a letíš.
Ale s Millerem lze souhlasit, že na UPOLu demokracii už zase nemáme - jinak by nikdy nemohla vzniknout Gregorova kauza. Máme jen diktaturu bezcharakterních oligarchů.

Anonymní řekl(a)...

re 11:35
demagogie je take porovnavat neporovnatelne. Nebo chcete skutecne porovnavat operaci s vyzkumem?? O Hobzovym mentalnim svete to ale rika stejne hodne.

Anonymní řekl(a)...

Hobza má pravdu, že věca není o demokracii, jenže kontrola výsledků použitých prostředků a etika ano. Nikdo nebere Zbořilovi objev (žádný ani nebyl), ale hodnotí se jeho jednání.

Anonymní řekl(a)...

Ad představte si že by se na operačním sále mělo při operaci hlasovat.

- To je opravdu těžko představitelné, stejně jako je těžko představitelné, že člověk typu Millera může být rektorem druhé nejstarší české univerzity. A jenom bych dodal, myslíte, že se postup operace mezi lékaři předem neprobírá? Stejně jako válečná operace. Takže výsledkem teď je, že máme v Olomouci "excelentního" vědce, které rozhoduje o veřejných penězích. Ne o svých. Pokud by měl vlastní firmu, tak ať si je Zbořil neomezeným vládcem. Ovšem nad penězi daňových poplatníků musí být ona "demokratická" kontrola.

Anonymní řekl(a)...

Vznik ústavu a problematické osoby jsou dvě různé věci, Přiznám se, že mi je nový ústav ukradený a ani nevidím problém v tom, že se budou falšovat výsledky. pod vedením Zbořila.

Jen bych se rád zeptal, zda v tom jede teda i OUCHB.

Anonymní řekl(a)...

nejede - jen deklaroval zajem o spolupraci (protoze stejne spolupracuje s RCPTM a UMTM)

Anonymní řekl(a)...

ÚOCHB i akademie vyčkávají. Neví se kdo přijde po Hostovi, a případne kdo přijde po Zažímalce. Akorát VŠCHT má nového rektora, ale ten taky vyčkává.

Anonymní řekl(a)...

UOCHB nevyckava - do CATRIN urcite jako soucast nevstoupi. Spoluprace bude nadale na bazi konkretnich spolecnych grantu, ktere funguji i ted - akorat se k tomu mozna napise nejaka deklarace.

Anonymní řekl(a)...

Millerův proslov neunikl pozornosti tisku.

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-valka-vedcu-vedecky-superustav-supercentrum-prirodovedecka-fakulta-zalo.A200618_554053_olomouc-zpravy_stk

Anonymní řekl(a)...

13:08
"Přiznám se, že mi je nový ústav ukradený a ani nevidím problém v tom, že se budou falšovat výsledky. pod vedením Zbořila."

Jestli pracujete ve vědě, tak mě Váš hloupý postoj k věci udivuje.

Ty zfalšované výsledky totiž ubírají peníze i Vám. Je to totiž stejné, jako kdybyste se Zbořilem na poli sbírali bavlnu, on do pytle dával šutry a výplata by byla podle váhy.

Anonymní řekl(a)...

Jádro pudla CATRIN v kostce:

Sen vedoucích vědeckých Center už se blíží Konečně už si budou moci přerozdělovat peníze bez kontroly a nebudu si nebudou se muset s mateřskými fakultami dělit o peníze. plat 6 milionů ročně už nebude moct fakulta kritizovat.

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-valka-vedcu-vedecky-superustav-supercentrum-prirodovedecka-fakulta-zalo.A200618_554053_olomouc-zpravy_stk/diskuse

Anonymní řekl(a)...

AD 14:10 Zfalšované výsledky, pokud přinášejí evropské granty, nikomu peníze neubírají. Pokud je výběr z dat oborovým standardem nebo i jen pokud je oborovým standardem používání jiné metody než té, která přináší nejlepší výsledky, pak naopak je to právě poctivá práce, která ubírá peníze.

"Wellcome to the real world." prohlásila doktorandka Anna Tullberg v roce 1994 v Lundu když jí to došlo.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

14:32 Všeho do času. Celý ten superústav vznikl, protože šmejdi a podvodníci (Frébort a Zbořil) se octli pod kontrolou děkana, který jim nebyl nakloněn a začal jim šlapat na paty.
Co se ale stane, až skončí podvodník Miller? Co když jim nový rektor nebude nakloněn? Mimochodem, Tomáš Opatrný by jistě byl skvělou volbou.

Anonymní řekl(a)...

19. června 2020 13:03

Ale ona tam demokratická kontrola samozřejmě bude. Pořád je to podřízeno univerzitnímu senátu, které je složený ze zástupců fakult. Takže danovy poplatník může v noci klidne spat. Jediný rozdíl je v tom, že se ubralo na počtu stupňů rigidní byrokracie a řízení bude flexibilnější. Vědečtí pracovníci neměli volební právo ani doteď, takže se pro ně nic k horšímu nemění.

Anonymní řekl(a)...

15:55
Člověk který evidentně porušuje i zákony je dobrou volbou? Wow.

Anonymní řekl(a)...

Ad Takže danovy poplatník může v noci klidne spat.

Dodám - a přát Zbořilovi za jeho neetiku jeho miliony na platu z peněz daňových poplatníků. Přej a bude ti přáno. :-) A provokativní otázka - jak takový zástupce pedagogické fakulty nebo FTK z UP senátu posoudí vědecký podvod v měření?

Anonymní řekl(a)...

Ad Člověk který evidentně porušuje i zákony je dobrou volbou?

V čem? Já viděl porušení zákonů ze strany UPOL leda při té srandě s daty z NatComm. Mimochodem ta sranda je financovaná pořád z peněz daňových poplatníků a daňový poplatník se ani nedozví, co se naměřilo. Prostě olomoucký předražený excelentní Kocourkov se spoustou šíbrů. :-)

Anonymní řekl(a)...

Myslím, že dokáže fakt snadno posoudit to, když opravdoví a zkušení odborníci z oboru říkají, že to odpovídá zvyklostem, že byly experimenty úspěšně zopakované a nevidí na tom nic podezřelého. Dovolím si odvážné zaspekulovat že to dokáže posoudit i takový pan vrátný :-)

Anonymní řekl(a)...

17:41 to bude nějaká PR kachna

Anonymní řekl(a)...

Hlavně, když data dodají těm opravdovím a zkušeným VYBRANÝM odborníkům z oboru, kde mají společné články a projekty. Pak tam není vůbec žádný střet zájmů a máme z toho opravdu nestranné posouzení!

Anonymní řekl(a)...

* opravdovým

Anonymní řekl(a)...

Že by etická komise PřF šla na ruku Zbořilovi? Protože oni došli ke stejnému výsledku a tahle by snad měla být nestranná, nebo ne?

Anonymní řekl(a)...

Až bude oficiální závěr etické komise PřF, tak se můžeme nad ním bavit. Co vím, tak je to pořád ten "utajovaný závěr etické komise PřF šířící se šeptandou". A dál, o uplácení vím své. Občas někteří lidé změní názor i tímto zaručeným a jednoduchým způsobem. :-)

Anonymní řekl(a)...

Mimo úplatky může nastoupit i vyhrožování nebo pokus o profesní likvidaci, viz rezignace prof. Karla Indráka - také byl předseda olomoucké UP etické komise. V estébáckých metodách se v Olomouci vyznají.

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-spory-vedcu-univerzita-palackeho-karel-indrak-eticka-komise-rezignace.A191025_510308_olomouc-zpravy_stk

Anonymní řekl(a)...

Mu někdo vyhrožoval? Je vícenásobná publikace v rozporu s kodexem? Je. Nehledě na bohulibé úmysly prostě je. Ukázalo se na tom že je kodex vadny protože se nedá používat na všechny. moc důležité zjištění.

Anonymní řekl(a)...

Ad Mu někdo vyhrožoval?
Odpovím otázkou. Kolik Trávníček a Zbořil podali těch trestních oznámení a na koho všeho?

Anonymní řekl(a)...

Vím já? A každý má právo podat tolik TO kolik uzná za vhodné. Já si ale hlavně docela myslím, že jste všichni pitomci :-) zatímco se perete, tak vás dohánějí jiní. Takže vlastně díky a jen tak dál! :-D

Anonymní řekl(a)...

Je vícenásobná publikace v rozporu s kodexem?

Kalite vodu. Slo o nejake doporucene regule pro zdravotnicky personal, a nasobne zverejneni bylo proto, aby se to dostalo ke vsem.
A v takovem pripade - pokud jde o publikovani smerem k netotoznym okruhum ctenaru - je to povolene.
Nakonec - co kdyz kniha vyjde nekolikrat, treba i u ruznych nakladatelstvi?
Proste - v tomto pripade se podvodnici z Podvodnikova jen chytali stebla.

Anonymní řekl(a)...

Kde v kodexu je uvedeno, že je to povolené. Najděte mi to prosím, nebo priznejte, že to není pravda a nekalte vodu :-)

Anonymní řekl(a)...

re: publikovani smerem k netotoznym okruhum ctenaru

Taková pravidla skutečně existují, i když to asi bude případ od případu, ale u předsedy EK UPOLU to bylo v pořádku určitě:

Republication of a paper in another language, or simultaneously in multiple journals with different audiences, may be acceptable ...

https://wame.org/recommendations-on-publication-ethics-policies-for-medical-journals

Anonymní řekl(a)...

A v tom kodexu je to tedy uvedeno kde? Nikde. A proto je kodex vadny, protože tohle nezohledňuje. I kdyz podle rozumu je to v pořádku tak kodex presto říká že je to prohřešek proti etice. To je fakt. Kodex je proto vadny a je potřeba ho predelat.

Anonymní řekl(a)...

Někdy je třeba zapojit i rozum, anžto žádný kodex ani zákon nikdy nepostihne vše. Od toho existuje termín "duch zákona" a také výklady zákonů (obsáhlejší než vlastní zákony).

Anonymní řekl(a)...

To si myslíte, že kdyby někteří experti z RCPTM, kteří podávají trestní oznámení na každého, kdo se na ně jen křivě podívá, věděli, že Tomáš Opatrný, porušil zákon, že by okamžitě nejednali? Ten Tomáš Opatrný, který jim tak moc leží v žaludku, že na něj podali v minulosti podnět k etické komisi za to, že se Jakub Navařík zhroutil z odpovídání na Opatrného argumenty ohledně spekter v Nature Communication, protože Opatrného považoval za nadřízeného a jeho otázky ho natolik vystresovaly? viz https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/02/03/eticky-podnet/

Takový krok se snad nedá interpretovat jinak, než zoufalá snaha jej nějak diskreditovat, když nic lepšího, co by na něj mohli vytáhnout, nenašli. Takže pomluvy o tom, že Tomáš Opatrný páchá trestnou činnost bych apriori považoval za nesmysly.

Ale jen mimochodem, pokud by to hypoteticky přece jen byla pravda, porušuje zákon také autor komentáře, který má o trestné činnosti povinnost informovat především policii, ne o tom psát na internet.

Anonymní řekl(a)...

re: 20:57

Nezkoušejte to s logikou nebo racionalitou... RCPTM už funguje spíš jako sekta a i kdyby viděli svého guru, jak podřezává vlastní matku, jen by se zastyděli, že je hříšně klame zrak.

Anonymní řekl(a)...

doplněk: platí o mladých a typech Navaříka; jsou tam jistě i lidé, kteří drží hubu a krok a taky lidé, kteří si za adorování RCPTM a jeho božstva nechají dobře zaplatit - i mezi madiálně profláklými bojovníky je několik, kteří by tutéž službu dělali stejně horlivě i pro Kubalu, kdyby zaplatil víc.

Anonymní řekl(a)...

21:34

Já jsem si říkal, když jsem viděl na záznamu zasedání senátu vstup z RCPTM (Regionální centrum podvodníků, tunelářů a magorů), že Navalžík působí jako velekněz...

MB řekl(a)...

Vážení kolegové,
protože tady někteří šikulové šíří nesmysly, dovolím si se ohradit. Když si informace o mém podání na prof Zbořila k EK čtu znova, opravdu tvoří celek, který silně zkresluje realitu. Kauza, přestože existuje usnesení EK PřF, není uzavřená, protože existuje institut odvolání. Důvody proč jsem se odvolal také já a informace o obsahu/rozsahu mého odvolání nebudu komentovat, ale usnesení nezveřejňuji pouze a jenom pro to, že považuji kauzu univerzitními orgány za otevřenou, a tedy, pokud by odvolání změnilo některé části, mohlo by zveřejnění poškodit kolegy narušením presumpce neviny. Doporučuji Vám nebrat nejrůznější výkřiky vážně. Jsou, jak se po uzavření záležitosti ukáže, nesmyslné. Navíc je opravdu přesné vnímat současný stav jako soustavou etických komisí UP dosud nerozhodnutý.
michal botur

Anonymní řekl(a)...

21:51
Regionální centrum podvodníka, tuneláře a mamonáře Zbořila

Anonymní řekl(a)...

Podal někdo trestni oznámení případně podnět k etické komisi na profesora Zbořila, že šířil pro osobní prospěch nelegální nahrávku děkana Kubaly a zranitelného docenta Tučka? Nebo tyhle KGBacké metody akademická obec v Olomouci spolkla?

Anonymní řekl(a)...

AD: Podal někdo trestní oznámení na Zbořila?

Ano, byl to § 181 poškození cizích práv, nejvyšší možná sazba pět let, ale copak žijeme v právním státě - viz. třeba nejnovější absurdní pirueta kolem Nagy-gate.

Anonymní řekl(a)...

A co eticka komise, ta se tim nezabyva?

Anonymní řekl(a)...

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/esej-zeleny-udel-se-vyplati.A200619_150519_p_ekonomika_wag

" Podle Stephena McIntyra, který analyzoval použitá data, vycházela celá rekonstrukce z letokruhů jediného stromu, což ukazuje na mimořádný výkon. Je to jako hledat jehlu v kupce sena. Stejné martyrium musel podstupovat i slavný italský houslař Antonio Stradivari, který také bloudil po lese a hledal tak dlouho, dokud nenašel ten pravý kmen se správnými parametry. Teprve pak se mohl pustit do výroby svých mistrovských nástrojů.

Také vědci na Jamalu nemohli jít rovnou ke svému cíli, i když ho měli, jak se zdá, již označený, nýbrž si museli pracně klestit cestu sibiřskou tajgou a jejími neschůdnými bažinami, bičováni sibiřskými větry. Bůh ví, kolik borovic museli během své anabáze porazit. Většina z nich totiž (vlastně všechny, až na tu poslední), nesplňovala ona přísná kritéria, která by byla v souladu s vědeckými predikcemi. Borovice neměly správný tvar letokruhů, a tudíž nebyly k ničemu. Když konečně našli tu pravou, ohromili celý vědecký svět. "

Přeji krásný den a globálně zcela oteplený a vysušený den. Kontrolní otázka: Kdo z těch, kteří hrdinně bojují proti vymazaným píkům, věří na globální oreplování způsobené CO2?

Zdraví

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

V Kanadě na Brock Uni v kauze Hudlický přece jen začíná fungovat i zdravý rozum:

BUFA:  Brock University Faculty Association

While BUFA’s Executive Committee affirms its commitment to employment equity principles
and practices, we cannot condone Brock University’s characterization of disagreement with 
these principles and practices as “uncivil”, “irresponsible”, or as a “disservice”, and 
that having done so, Brock University has demonstrated that while it recognizes the fact 
of academic freedom, it does not value it in any meaningful sense.

https://www.safs.ca/issuescases/brock-chemistry/7%29%20Brock%27s%20administration%20falls%20short.pdf

Anonymní řekl(a)...

Komentář MB vlastně říká:
- všechno jsou lži
- nedam žádný dukaz ani protiargument jen mi věřte že jsou to lži
- najednou jsem objevil presumpci neviny, kterou jsem nikdy nectil
- vím jak to všechno dopadne i kdyz současně říkám že nikdo nemůžu vědět jak to dopadne

Pěkný! :-)

Anonymní řekl(a)...

10:41

zato vaše pohádka z Podvodníkova, že proces "filtrace" je "extrémně náročný na odborné znalosti a zkušenosti" je naprosto věrohodná. Hlavně že Tuček, který ty filtrace prováděl, raději včas zdrhnul do Pardubic, aby náhodou nemusel ukázat, jak to dělá.

Možná jste etickou komisi opili rohlíkem, ale on se ten váš podvod nakonec provalí.

Anonymní řekl(a)...

Aby kauza Zbořil nedopadla jako Nagy-gate:
Realitu prostě pomineme:

Sice se Nagyová například o všem s Rittigem bavila, ale odposlechy stejně nemůžeme formálně použít (byly sice úředně povolené, ale k vyšetřování jiného trestného činu), takže se skutek vlastně nestal.
X
Sice se se statistickými argumenty kolem spekter nikdo nevypořádal, ale formálně se přece použít dají - v té komunitě stejně fixlují všichni a všichni se podrží, takže se skutek vlastně nestal.


Logický závěr pak je - všechno je kampaň, účelovka. A ty částky za manažerské odměny Zbořila také nesouhlasí, jsou přece zaslouženě daleko vyšší. :-)

Anonymní řekl(a)...

Jen jestli senát nedělal účet bez hostinského:

Opatření proti koronaviru připravila veřejné vysoké školy řádově o miliardy. Univerzita Karlova proto už seškrtala rozpočet zhruba o 1,5 miliardy korun. V podobné situaci se nacházejí i ostatní vysoké školy.

Anonymní řekl(a)...

Demokracie po UPOLácku při volbách do AS UPOL. Mě by jako mírně poučeného laika zajímalo, jak na CVT zaručili ono nenapadení integrity databáze ani manipulaci s hlasy, když zdroj chyby je v podstatě "možná". Replikovali onu chybu? :-)

Při kontrole výsledků voleb z volební aplikace bylo na některých fakultách zjištěno, že se počet odevzdaných hlasů liší od počtu označených voličů, a to o jeden či dva hlasy (FZV 1 hlas, FF 2 hlasy, PřF 1 hlas). S pracovníky CVT byl konzultován možný zdroj této chyby, nejedná se o napadení integrity databáze ani o manipulaci s hlasy, s největší pravděpodobností došlo ojediněle k selhání kontroly duplicitního odeslání hlasu z prohlížeče a k jeho započítání v okamžiku, kdy ještě volič nebyl odstraněn ze seznamu.

https://www.upol.cz/fileadmin/userdata/UP/organy_UP/Volby_ASUP_2020/Prubezna_zprava_HVK_pro_volby_do_AS_UP_2020.pdf

Anonymní řekl(a)...

..... v kauze Hudlický přece jen začíná fungovat i zdravý rozum .....

Zatím ale ne v Česku, už se na něj zdejší genderisté radostně vrhli:

https://vedavyzkum.cz/nazory-a-komentare/nazory-a-komentare/marcela-linkova-mame-vest-vedecke-diskuze-o-prekonanych-teoriich

Anonymní řekl(a)...

Millerův bonmot na obranu podvodů z Podvodníkova ("Špičková věda vyžaduje absenci demokracie") UPOL dostane i na titulku Nature:

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/20/proclamation-of-the-faculty-of-science-management/

Anonymní řekl(a)...

Jen pro info - oficialni dopis J. Konvalinky jako prorektora UK provostovi Brock University - takze jsou i odvazni jedinci:

Dear Prof. Fearon,

Two years ago we were exchanging letters celebrating lifelong achievements of Professor Tomas Hudlicky at the occasion of him being awarded Silver Medal of Charles University in Prague for his outstanding service to organic chemistry. I am sorry to say that now I have a much less felicitous reason to contact you again. I am writing you in response to the "Open letter to the Brock community", published on the web page of your university on June 8, 2020. In this letter prof. Greg Finn, Provost and Vice President, condemns an opinion paper by Prof. Tomas Hudlicky that appeared in Angewandte Chemie Int. E. as "hurtful and alienating" and being "utterly at odds with values of Brock's mentors". The letter also warns that "further steps are being considered and developed".

In his assay, prof. Hudlicky shares his views of the current state and future development of his field, synthetic organic chemistry. He suggests, for instance, that some hiring practices based on preferential treatment of certain groups might lead to discrimination against the most meritorius candidates, and discusses his views on the proper relationship between students and a mentor.

The views and ideas of Prof. Hudlicky may well be wrong. Unfurtunately, we will never find out, since his paper disappeared from the web page of the journal and can not be tracked by its digital object identification (doi) anymore. Suprisingly, it is not displayed in the Brock University web pages either, even though his views and ideas described in that paper are heavily criticized by the administration of the university. As scientists and fortunate citizens of free democratic countries we know very well that free inquiry of ideas, based on freedom of speech, is an absolute prerequisite of any scientific endeavour. Universities have been for centuries the strongholds of free inquiry and questioning even the most sacred ideas has always been the very purpose of their existence. Opinions could and should be challenged, questioned or refuted but never silenced. In order to be able to think, we have to have the right to inquire, question and even offend or be mistaken. Freedom of speech is the most precious of all the freedoms since without it, no other freedom could be defended.

In their journey to freedom, Hudlicky family escaped communist Czechoslovakia many years ago and built their new home in the free West. It would be ironical and very troubling if the very same forces of censorship and intolerance that forced Tomas Hudlicky out from his homeland would silence him in Canada. Please, protect academic freedom, protect freedom of speech, protect professor Hudlicky and his team.

Yours very truly,
Jan Konvalinka

cc: Prof. Gregory C. Finn
Prof. T. Hudlicky

Anonymní řekl(a)...

Ad:
https://vedavyzkum.cz/nazory-a-komentare/nazory-a-komentare/marcela-linkova-mame-vest-vedecke-diskuze-o-prekonanych-teoriich

1) Gendrové teorie zastávají logiku typu muž a žena jsou NAPROSTO stejní -> musí mít stejné zastoupení na všech VŠ místech, jinak je to strašlivá a do nebe volající nespravedlnost. Výrok dokažte.

2) Pozitivní diskriminace je forma rasismu. Výrok vyvraťte.

3) Co se stalo po zákazu genderových studií v Rumunsku? Desítky demonstrantů... Řekl bych, že tento problém moc lidí (kromě zainteresovaných jedinců) moc nezajímá. Chce to jenom onu zmiňovanou odvahu.

Gender studies není věda, ale aktivismus. Vyvraťte s příklady vědeckých metod používaných v těchto studiích a s argumenty, proč mají mít tato studia místo na univerzitách. Já bych se například pak přimlouval za fakulty astrologie, je to taková starobylá a populární disciplína. :-)

Ve čtvrtek se v rumunském hlavním městě Bukurešť sešly desítky demonstrantů před prezidentským palácem, aby vyjádřily nesouhlas se zákonem zakazující výuku genderových studií na školách a univerzitách v zemi.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/zakaz-genderovych-studii-na-univerzitach-deli-rumunsko-odpurci-jej-oznacuji-za-utok-na-autonomii-uni.A200619_132841_ln_zahranici_ele

Anonymní řekl(a)...

Ad: přimlouval za fakulty astrologie

Šel bych ještě dál - přimlouval bych se za spojení současných tří (!) theologických fakult UK
(Katolická theologická, Evangelická theologická, Husitská theologická) v jednu s názvem:
Fakulta astrologicko-theologická staroslavné UK.

Anonymní řekl(a)...

Jestli špičková věda vyžaduje absenci demokracie, si netroufám soudit. Jisté ale je, že olomoucká špičková věda vyžaduje absenci kontroly. Jinak se ukáže, že je zfalšovaná.

Anonymní řekl(a)...

21. června 2020 10:16:

Hm, to je jako kdybyste navrhoval zrizeni Fakulty chemie a alchymie...

Anonymní řekl(a)...

Demokracie ano, ale v republice učenců. Například sboru státních profesorů.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

oni by se vzajemne upalili jako heretici

Anonymní řekl(a)...

10:49 to je fakt, astrologie je exaktnější :)

Anonymní řekl(a)...

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/21/konecne-svoboda/

Přehled akademických "svobod" vzniklých na UPOLu v době Millerova panování:
..... výsledky experimentů se smějí všelijak přikrášlovat (mazat píky, odstraňovat šumy…), mohou se i celé fabrikovat, aby to v publikaci vypadalo víc sexy .....
(and much, much more)

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/21/konecne-svoboda/

Anonymní řekl(a)...

11:20 upalují jenom katolíci, evangelíci vaří v kotli...

Anonymní řekl(a)...

To jste si spletl evangelíky s Afroafričany. I když, pravda, většina Afroameričanů patří k různým evangelickým církvím.

Anonymní řekl(a)...

17:34 - nehci Vám brát iluze, ale kalvinisté asi upalovali o něco intenzivněji a horlivěji než katolíci, jen na to měli historicky kratší čas. A také bratr Žižka si s gustem zaupaloval, v Klokotech by mohli vyprávět ...

Anonymní řekl(a)...

re: Fakulta astrologicko-theologická staroslavné UK
Aby v tom nebyl skrytý osten diskriminace. Co radši:
Fakulta astrologicko-homeopathicko-theologická staroslavné UK
s doživotní honorární děkankou Prof.mult. Adámkovou - to by mělo obstát i v rigorozním testu politické korektnosti.

Anonymní řekl(a)...

Doporučuji mrknout na Facebookovou skupinu UPOL, docela to tam žije. PřF je po senátu pořádně nasraná.

Anonymní řekl(a)...

Která skupina přesně?

Anonymní řekl(a)...

Nejsem odtamtud, ale když zkusíte googlit facebook upol, hned u třetí odkaz mi Google nabízí snippet "V následujícím příspěvku, který Prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík zveřejnil dnes na fb se objevuje explicitně vyjádřená lež, totiž že Přírodovědecká fakulta ...", tak počítám, že tam někde to bude. Pěkná reklama na Google zdarma; zkoušel jsem i UK a MU a vůbec to nemělo šťávu. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Senat tu separaci schvalil jasnou majoritou, tak PrF muze akorat svaknout podpadky. Cele je to svinarna, ale senat rozhodl. Rektor ma jasny mandat ustav vytvorit.

Anonymní řekl(a)...

23:34 Není to tak jednoduché - univerzita se skládá ze samosprávných fakult.
Samospráva fakulty dohodu neschválila. Rektor má mandát ústav vytvořit, je ale otázka, jestli dělením fakulty.

Anonymní řekl(a)...

Potrebuje rektor podpis dekana k prevodu majetku? Muze dekana odvolat a dosadit tak nejakeho sveho?

Anonymní řekl(a)...

prorektor Lach, UP reflexe
"ad 3. Po četbě Statutu VŠÚ vám bude zřejmé, že se ústav nedotýká vnitřní struktury PřF UP. Ad žaloba. Někdo napsal/řekl, že se nesmí žaloba podat? Z vedení nikdo.
Ad demokracie a věda: rektor není původcem této myšlenky, ale má pravdu. "

je to marny, je to marny...

Anonymní řekl(a)...

Ad 23:55

Současné znění vysokoškolského zákona lze skutečně chápat tak, že rektorát je jen poštovní úřad pro fakulty. Současný spor na UPOL může vést k racionální změně VŠ zákona. Ten může být dvojí - buď se VŠ centralizuje, což bude konec jakékoliv odbornosti, nebo se na fakulty vrátí "vlastní IČO".

Potíž je v tom, že jedna fakulta na ČVUT má velikost jedné univerzity v regionu. Takže pro ČVUT by to bylo vysvobození z věčných vnitřních dělení - FIT, FEL a ČIIRK by mohly skončit pod jedním IČ s vnitřní demokracií, naopak malé venkovské fakulty by v životě nekoupoil jediné větší zařízení (potřebují ho?). Apod. Těch problému je spousta a jejich základ spočívá v tom, že vysoké školy jsou dnes masovka. Ať už jde o profesory nebo studenty.

Dalibor Śtys

Anonymní řekl(a)...

Tak konečně máme aspoň to univerzitní motto, jen ho někam vytesat, jak to mají na Oxfordu:
Scientia mirabile requirit absentia democratiae
(Špičková věda vyžaduje absenci demokracie).

Anonymní řekl(a)...


Emeritni rektor UPOL o demokracii ve vede (vyborne receno):
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/21/veda-a-demokracie/

Viz tez dalsi relevantni clanek tamtez:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/21/prohlaseni-budoucich-senatoru-prirodovedecke-fakulty/

Anonymní řekl(a)...

22. června 2020 0:41
Takze chcete rict, ze to muze dopadnout tak, ze si profesor Zboril sbali data a nohsledy a skonci v jakemsi formalnim ustavu bez budov a pristroju, protoze ty jsou PrF a PrF je dat nemusi?

Anonymní řekl(a)...

Ad 23:55 a 6:02
Nevím, jaký zákon o VŠ čtete, ale v jeho platném znění § 6 ods. 1, písm. l) dává vysoké škole do samosprávní působnosti "hospodaření vysoké školy a nakládání s majetkem v souladu se zvláštními předpisy".
Zatímco fakulta má dle § 24 ods. 1 písm. d) pouze právo "nakládání s finančními prostředky přidělenými fakultě" (a tyto jí přiděluje AS univerzity) a dle ods. 2 písm. d) jednat za VŠ ve věci "doplňkové činnosti a nakládání s prostředky získanými z této činnosti", nadto dle § 23 ods. 3 "O zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakulty rozhoduje na návrh rektora akademický senát veřejné vysoké školy".
Tak se ptám, o jakém majetku fakulty, o jakých prostředcích fakulty má právo rozhodovat samospráva fakulty? Odpověď je jasná - o žádných pořízených z hlavní činnosti (t.j. dotace, granty, příspěvek MŠMT, RVO). Nemá ani právo zasahovat do samosprávního práva senátu VŠ rozdělit fakultu, což se de facto stalo tím nejpřívětivějším způsobem, sjednáním dohody.

Anonymní řekl(a)...

Tak již vylezl i Jařab a jeho žumpa a aktivizoval se i ksindl Juraj. To, že si musí dělat reklamu tady je ale ubohé, snad by mohli založit dalších deset dehonestačních serverů? Nakradeno, pardon odkloněno, mají dost. Někteří závistlivci tady by byli hodně překvapeni na jaký desátek z eurodotací si tato parta šáhla. Zbořilovy miliony jsou oproti tomu kapesné.

Anonymní řekl(a)...

ad: euro-dotace

Rektor Josef Jařab rektoroval 1990-1997.
Do EU jsme ale vstoupili až v r. 2004.

Anonymní řekl(a)...

Souhlas, obecně platí, že za majetek odpovídá rektorát, tj. akademický senát celé školy.

Celkem jsem chápal, že se brojí proti podvodům Zbořila a Honzy, nicméně bych to s ústavem nespojoval a moc jsem to brojení nechápal.
Samozřejmě chápu, že ty povídky o užitečnosti, pokroky a potřebnosti jsou někde na stejném levelu jako pohádky o CEITECu, BIOCEVu nebo Hoschlově národní boudě duševního zdraví, kde šlo jen v těch posledních dvou případech o to, jak "ochcat" dotační autority ohledně podpory mimo Prahu a tak se to o 2 km posunulo za hranice a všichni se tváří, jak to pomáhá Středočechům a přitom to jsou Potěmkinovy vesnice, kam by se jezdilo jen pro výplatu, kdyby neexistoval platební styk :-)

Zbořil se posune asi do etické komise rektora, což bylo také cílem jeho snah. Nicméně jeho podvody by neměly být důvodem k jiným kacím než právě odsouzení těchto podvodů.

Jako zaměstnanec AV spolu s Hobzou se mají dobře a pro mě z toho plynou dva závěry :
1. etika a věda v UPOLu dočasně prohrává, ale jsou tam lidé, kteří pro etiku vědy něco dělají
2. Zazžímalová, Havlas, Hostomský a vlastně celá AV s výjimkou dvou článků Hořejšího nedělají nic a klidně mezi sebou oba podvodníky nechají.
3. u obou institucí je zjevné, kam je dovedl pach dotací




Anonymní řekl(a)...

ad 22. června 2020 8:44
Bych to neházel na vedení AV, to dělají jen to, co chtějí dole. Dávno v ČR vědecké komunity zanikly, místo toho existuje konferenční turistika, směšné titulování, komické ústní státnice , i to Rakousko to dávno zrušilo ... prostě vývojově jsme někde v roce 1992, jen jsou zde peníze z Evropy. Bohužel podobně dopadla věda ve španělsku, Portugalsku nebo Řecku. Fakové ústavy z německé peníze, fakové články m jen ty docentury, profesury a státnice nemají. Ti jsou někde v roce 2002.

Ve srovnání s US, UK nebo Čínou nám dávno ujel vlak a s tou otitulovanou gerontokracií a Husákovými vědci typu Zbořil, Hlavsa to tady fakt nezachráníme :-) Masovostí vědy jsme dospěli tam, kam všude jinde - k masovosti. Více vědy znamená jen více vědy, nic víc.


Anonymní řekl(a)...

22. června 2020 8:44 22. června 2020 8:51 jen pozn. ten akademický šíbr se nejmenuje Honza ani Hlavsa, ale Hobza.

P.S. už vyšel ten článek Čejkové s "přemnoženým králíkem" ?

Anonymní řekl(a)...

8:44 Spindoktore, všichni v Olomouci vědí, že celá ta akce s ústavem byla vyvolána jen proto,
že děkan vidí Zbořilovi a Frébortovi pod jejich špinavé prsty. Ten ústav je jen refugium pro podvodníka Zbořila, kecy o velkých grantech, které by se nedaly získat bez ústavu jsou jen mlha. Na normální univerzitě by Zbořil už dávno nemohl působit, v Olomouci mu pan rektor zřídí ústav.

Anonymní řekl(a)...

V Olomouci mu pan rektor zřídí ústav, který prosadí pomocí AS zvoleného tak, že ani PŘESNĚ nedokážou spočítat pár stovek hlasů na třech fakultách z osmi (podle CVT se pravděpodobně některé hlasy započítaly víckrát). A to chcete, aby tam vědci přesně něco měřili? :-))

Anonymní řekl(a)...

9:05 "ústav" schválil starý senát, proto s tím tak spěchali. Novým senátem by zřízení "ústavu", troufám si říct, neprošlo - na přf byli zvoleni výhradně odpůrci "ústavu" a na LF myslím taky.

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:19
Aha, tak to je ještě horší. Děkuji za upřesnění, myslel jsem, že v této věci už zasedal nový senát.

Anonymní řekl(a)...

22. června 2020 9:32 to byl novej senát

Anonymní řekl(a)...

Prý jako argument pro ústav z rektorových úst zaznělo, že hoši krásně kooperovali proti COVIDU. Že prý CRH poskytlo administrativní zázemí. Excelence v praxi.

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:49
Takže jsem měl pravdu. Rozhodl o tom ten "koronavirově excelentně" +/- spočítaný nový AS.

Anonymní řekl(a)...

9:49 Byl to Starý senát

Anonymní řekl(a)...

10:49 Neměl jste pravdu. Je třeba dávat pozor na rcptm dezinformátory, kteří se tu náhle vyrojili. Funkční období nového senátu začíná až v září.

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:32
Super, ještě jednou děkuji, už je to jasné. Dokud to jde rychle CATRIN schválit přes starý "přátelský" senát a tím se také zbavit další odpovědnosti. Za další věci pak odpovídá nový senát, který ale nemůže CATRIN zvrátit.

Anonymní řekl(a)...

re: Scientia mirabile requirit absentia democratiae
Špičková věda vyžaduje absenci demokracie ... Dávám za tuto strategickou věc hlavu na špalek. Pokud to dnes ‚nedopadne‘, ke 31. březnu 2021 rezignuji, prohlásil Miller.
OK, teď si sice může myslet, že r. 2020 byl pro něj annus mirabilis, leč r. 2021 pro něj může naopak být annus horribilis. Nový senát může cokoliv - včetně revokvání posledního usnesení o Podvodníkově - zvlašť, když je jasné, že další podvody z Podvodníkova vycházejí a budou vycházet najevo.

Anonymní řekl(a)...

Jaké jsou šance, že senátoři z nezainteresovaných fakult ústav zruší? Nula. Přírodověda bude bojovat, aby nebyla tolik oškubána. Ale těm senátorům je to jedno, jejich fakulty to nejsou.

Anonymní řekl(a)...

12:14 Je otázka, jestli do nástupu nového senátu nebudou učiněny nevratné kroky.
On i přesný termín nástupu nového senátu není úplně daný, jistě se dají najít důvody ke zkrácení i prodloužení volebního období stávajícího senátu. Ten termín zřízení CATRIN (Podvodníkov) k 1. 10. je, myslím, schválně zvolen tak, aby se věc už nedala zvrátit.

Anonymní řekl(a)...

Jedno pozitivum ale ten CATRIN má - když už tam zaměstnají Prof. Zbořila, tak by tam mohl práci získat i Prof. Bezouška, ne? Bude to pak jaksi víc excelentní...

Anonymní řekl(a)...

Zajímavý post z facebooku, doufám, že se autor nebude zlobit, že ho sem postnu.

https://www.facebook.com/michal.nguyen.9828/posts/3598907373457698

zajímavá je i následná diskuse

Michal Nguyen

Včera v podvečer starý senát univerzity rozhodl o zřízení vysokoškolského ústavu. Rozhoduje i o dalších věcech. Rozhoduje v době, kdy už tu ale máme skoro měsíc nově zvolené senátorky a senátory. Proč?
Lex specialis, který řešil problémy vzniklé s nouzovým stavem na vysokých školách, totiž určil, že se mandát senátu, který by měl v tomto období končit, prodlouží o 120 dní od konce nouzového stavu. Senát univerzity tak proto namísto v polovině května skončí až v polovině září a celou tuto dobu může fungovat.
Nebyl bych ani tak rozčilený, kdyby celý příběh znamenal i to, že po dobu nouzového stavu nemohl senát jednat. Jednat ale mohl a jednal, pracoval online a žádné úkony mu tedy nemusely uniknout. Byl čas na jejich projednání. Když už je zákon špatně napsaný, čekal bych, že se k tomu nějak postaví alespoň senát. Tomu ale zjevně vyhovuje, že má prodloužený mandát a může rozhodovat o tak důležitých věcech, aniž by za ně pak musel nést beprostřední odpovědnost a musel s nimi žít a pracovat.
Celá univerzita ve volbách projevila svůj názor, výsledky voleb byly projevem toho, co si akademická obec myslí o tom, co se nyní děje. Bohužel, vůle akademické obce nebyla zohledněna.
To panoptikum, které poslední dva roky na senátu mohl každý vidět, tak snad skončí. Řekl bych ale, že ta krize nás teprve čeká... Doufám jen v to, že nový senát bude daleko pevnější, morálnější a bude opravdu fungovat jako kontrolní orgán. Orgán složený z lidí, kteří členství berou jako výsadu, poslání a budou ho brát zodpovědně.
Ostatně, členové a členky senátu mají také nějakou odpovědnost, rozhodovat o milionech a miliardách s sebou prostě nese i toto.

Anonymní řekl(a)...

Ad 7:09 To jsme na Jihočeské intenzivně řešili když se snažili dostat tělocvikáře ze ZF na PedF. Je to spíš naopak než jak se to zde interpretuje, univerzita může fakultě zkonfiskovat majetek ale personální záležitosti (tím fakticky i akreditace, granty apod.) pořád zůstávají především na fakultě. Univerzita tak v extrémním případě může fakultu "vysídlit" na trávník, ale sotva by NAU a poskytovatelům grantů vysvětlila, že rektor sice podepsal akreditaci nebo grantovou smlouvu, ale pak příjemcům grantu sebral prostředky.

Takže shrnuto - rektor je efektivně jen poslíček fakult. Dokud se fakulta dobrovolně nerozštěpí. Což se stává když se její personál definitivně rozhádá. Teprve pak může mít nějaké slovo akademický senát univerzity.

Mimochodem, ti tělocvikáři (tehdy) na ZF zůstali a nějaký majetek jim zachován byl. Byli to (tehdy) velmi vlivní členové akademického senátu ZF.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: ... řešil problémy vzniklé s nouzovým stavem na vysokých školách, totiž určil, že se mandát senátu, který by měl v tomto období končit, prodlouží o 120 dní od konce nouzového stavu. Senát univerzity tak proto namísto v polovině května skončí až v polovině září ...

Holt jedna další upatlaná zbořilovsko-hobzovsko-milerovská habaďůra.
Jako ta jejich nepoctivá věda.

Anonymní řekl(a)...

ze by Zboril s Hobzou zpusobili pandemii koronaviru, aby si pojistili, ze senat bude vladnout do zari ?

Anonymní řekl(a)...

Ad 16:30
Ne, zneužije se pouze to, co je po ruce. Jinak by museli jenom víc spěchat. :-)

Anonymní řekl(a)...

Otázka je, jestli to někdo chce zvrátit kromě přírodovědy. Přirodověda bude hledat nějaké kličky v zákoně, ale ten zákon je jasný. Univerzita může rušit, dělit, zřizovat fakulty.

Anonymní řekl(a)...

RE: Univerzita může .....

Univerzita hlavně NEmůže podporovat a krýt podvodníky.
Bohužel, Miller je beznadějně v jejich vleku. Jediné řešení je jeho odstoupení.

Anonymní řekl(a)...

Zjevně senátoři rektorovi Millerovi věří, VŠ ústav spojil se setrváním ve funkci.

Anonymní řekl(a)...

Přírodověda může docela jednoduše nespolupracovat při předávání majetku. Ona sice univerzita ho vlastní, ale všechny formální procedury předávání majetku jsou většinou na fakultách. Stačí, že budou prázdniny a lidé se nesejdou. Takže přírodověda se lehce pasivně prorezistuje k novému senátu a ten může nechat CATRIN bez některého/mnohého majetku. Také to bude nový senát, který bude schvalovat rozpočet.

Takže může být CATRIN, ale třeba jen se mzdovými prostředky a přístroji přislíbenými v grantech. Jinak bez RVO. Nic mimořádného by v tom nebylo, vím o jedné venkovské infrastruktuře postavené z Evropských fondů která to má také tak a dělají se na ní zajímavé věci a rozhodně poctivě. Občas chudoba vede k věcnějšímu myšlení.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Model lean CATRIN. Česky líná KATKA. Produktivitu zajišťují mocné softwarové nástroje. Zeptal se někdo na tom senátu, jak probíhá vývoj zázračného odšumovače?

Anonymní řekl(a)...

re: senátoři rektorovi Millerovi věří ...

A já Millerovi bezmezně věřím, že o odborné stránce podvodů z Podvodníkova neví ani mrť.
Na to dám kdykoliv ruku do ohně.
Leč Miller si to není ochoten připustit, a pak podle toho postupovat.

Anonymní řekl(a)...

Bojkovat to nemá smysl., resp. to je věc fakulty. Zbořil chtěl nemít nad sebou etickou komisi a omezení platu. Tím, že vznikne ústav, se mu to může splnit ale také nemusí.

AS možná udělal blbost, ale udělal ji dobrovolně. Odpovědnost na tom žádnou nehledejte, ta u kolektivních orgánů existuje jen v právní teorii než v praxi aneb "my jsme tehdy mysleli, že .... ".
Nový akademický senát může ústav zrušit, může také vypoklonkovat rektora, ale to už je věc mimo etiku, v podstatě organizační. Rektorovi bych nesoudil podle toho, co si myslí, a ale podle toho, jak jedná. Klidně mohl Zbořila vyhodit a současně vzniknout ústav. To druhé neumím posoudit , ale to nevyhození byla blbost. Na druhou stranu každý dnes ví, co je Zbořil i rektor zač a jaké kroky udělali.

P.S. : čejkovic práce o očích králíka v multiplexu UEMu zatím nevyšla.

Anonymní řekl(a)...

Rozdíl mezi zápasní Evropou a ČR je v tím, že zde se podvádět a lhát vyplácí.

Nejdřív skupina podvodníků zničí studenta, pak se na podvodníka proflákne několik fake vědeckých článků. V tom se od Evropy nijak nelišíme. Ten rozdíl je až následně.

V Evropě (myslím tím severní státy) by Zbořil okamžitě skončil, škola by se studentovi omluvila, VÝSLEDEK BY SE ANULOVAL A STÁTNICE OPKOVALY s jinou komisí, AV by se distancovala od státnic vedených jejich zaměstnancem a žádala by po Hobzovi vyjádření a následoval by vyhazov, protože by se jeho tvrzení ukázala v rozporu s fakty, na rozdíl od tvrzení Gregora.

UPOL až na Přírodovědu totálně selhala a vlastně jen ukazuje dotační savost východu za cenu podvodů a porušování pravidel (analogie Babiše).
AV může mít kolik dotací chce, UOHCB může objevit třeba lék na potenci žen, ale STÁLE JSME VÝCHOD, BOHUŽEL.





Anonymní řekl(a)...

Rektor tedy na bojišti „za vás vykrvácel“.
Škoda jen, že tam spolu s ním krvácela i univerzita.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/23/takova-ztrata-krve/

Anonymní řekl(a)...

10:46 moc pěkné.

Na vedavyzkum.cz je kreslený vtip komentující vznik CATRIN (aka Podvodníkov).

https://vedavyzkum.cz/komix/vedavyzkum-cz-s-nadhledem/44-2020

Anonymní řekl(a)...

vidite, jaci jste vsichni blbci, ze nerozpoznate ten potencial:

https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/catrin-muze-posunout-ceskou-vedu-veri-i-jeji-konkurenti/?fbclid=IwAR1s1v6O1aGM-3fpCZLew5G84cZELhghtn5twPojhXj54GgUILoA-zqX8OQ

Anonymní řekl(a)...

Potenciál na sání rozvojových programů EU pro regiony je díky CATRIN obrovský.

Je pro mne rovněž příkladem špičkové vědy mimo hlavní město a právě decentralizací vědy silného kalibru se ČR zařazuje mezi nejvyspělejší země,“ domnívá se uznávaný parazitolog a jediný žijící Čech, který je členem Americké asociace pro rozvoj vědy (AAAS).

https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/catrin-muze-posunout-ceskou-vedu-veri-i-jeji-konkurenti/?fbclid=IwAR1s1v6O1aGM-3fpCZLew5G84cZELhghtn5twPojhXj54GgUILoA-zqX8OQ

Anonymní řekl(a)...

Víte o tom, jak do té integrace zapadá to zemědělské centrum? Kromě administrativních superskills, of course.

Anonymní řekl(a)...

Pořád stejný lidi - ten egyptolog a Jula Lukeš.
Ti teda taky musej dostávat nějaký desátek.

Anonymní řekl(a)...

Ad Víte o tom, jak do té integrace zapadá to zemědělské centrum? Kromě administrativních superskills, of course.

Možná se z toho zemědělského centra bude rekrutovat nejgenerálnější generální ředitel, Frébort. Hajdúch je tam s ÚMTM napůl a Zbořil má své vědecké problémy, kvůli kterým nebudou možná chtít ještě víc provokovat. A když už předvedli administrativní superskills... :-)

Anonymní řekl(a)...

Prostě zbořilovci-hobzovci-millerovci spustili PR-ovou masáž,
aby se upozadilo, že se Miller zesměšnil s tím blablabla
o demokracii a cedění krve.

Anonymní řekl(a)...

13:59

Vznik CATRIN musí ukončit vnitřní spory a společné univerzitní vědecko-výzkumné centrum se stane excelentní a stabilní vědeckou institucí,“ domnívá se i ředitel Fakultní nemocnice Olomouc Roman Havlík.

>> Jaké vnitřní spory? Tady jde hlavně o Zbořila a jeho pětimilionový plat za zfalšované práce. Vznik CATRIN sice poskytne podvodníkům z RCPTM ochranný štít, ale rozhodně neustane poukazování na podvody a tlak na jejich řešení.

Významnou roli sehráli při testování na Covid-19 a tým pod vedením Jana Konvalinky z ÚOCHB ve spolupráci s dalšími tuzemskými institucemi vyvinul testovací sady nezávislé na zahraničních zdrojích, jejichž základem jsou magnetické nanokuličky pro izolaci virové RNA vyvinuté v RCPTM

>> Aby náhodou na ty nanokuličky nezapomněli. Jde o primitivní věc - něco jako tým pod vedením Jiřího Babici vyvinul kung pao, jehož základem je rýže uvařená Láďou Hruškou.

Anonymní řekl(a)...

Tohle by přesně mělo dopadnout i na Zbořila a spol.:
..... earns five-year ban on Federal funding, after admitting to misconduct, but lied about how extensive it was .....

https://retractionwatch.com/2018/12/27/former-umich-postdoc-earns-five-year-ban-on-federal-funding-after-admitting-to-misconduct-and-then-lying/

Anonymní řekl(a)...

to je dost zajimavy pripad - evidentne fabricated figure a presto byl clanek v Angew. Chem. pouze opraven nikoli retrahovan (takze to ze Zboril odmital retrakci JACS a chtel ho opravit neni az zas tak neprijatelne):

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/anie.201906502

Anonymní řekl(a)...

17:34 V retrahovaném JACS byl popisovaný efekt způsoben rezidui šťavelanu železnatého, jehož píky byly umazány. Sice Otyepka ventiloval jakousi telenovelu o enkapsulaci, ale tomu soudný člověk nemohl uvěřit. Takže jiná možnost než retrakce nepřipadala v úvahu.

Anonymní řekl(a)...

18:01 upřesnění: píky nebyly umazány, ale zbořilizovány.

Anonymní řekl(a)...

Navařík v péči lékářů zcela zbytečně.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/23/bossing-stalking-diskriminace-eticky-verdikt/

Anonymní řekl(a)...

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/23/bossing-stalking-diskriminace-eticky-verdikt/?fbclid=IwAR2gxD3hWub9exH5n5L7Aie1_L8z-iSq5foQ1UoQEiS4QY0BSsxZnSwGehc

Anonymní řekl(a)...

Navalžík konečně nebude nikdo bossingovat, ani stalkingovat, ani diskriminovat - bude enkapsulován v ústavu...

Anonymní řekl(a)...

Navalžíka konečně nebude nikdo bossingovat, ani stalkingovat, ani diskriminovat - bude enkapsulován v ústavu...

Anonymní řekl(a)...

Ad 18:01 Jenže předtím byl článek 250 x citován. Proč, jaký je mechanismus vědeckého citování? Z rutiny? Ze známosti? Protože něco se citovat muselo? Protože to byl jediný podobný článek v JACS?

Rozhodně nebyl citován proto, že dotyční experiment zopakovali, vycházeli z něj a udělali experimenty návazné.

Toto mi přijde mnohem významnější než že někdo neuhlídal jeden podvod. Těch jsou trvale spousty a systém je tlakem na publikace podporuje. Určitý tlak na publikace a zaneprázdněnost šéfů bude vždycky. To, že se na podvody v rámci návazných experimentů nepřijde - naopak, jsou propagovány, je mnohem horší.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

No experimenty klidně mohli opakovat a třeba neudělali XRD, na kterém jediném byl ten prekurzor vidět. Spíš ale citovali ten efekt samotný (pokles kat. účinnosti s plochou katalyzátoru) - tento efekt, který jsme pozorovali u našich vzorků byl též popsán v práci Zbořil a kol. Nebo citovali jen typ látky - kromě našich nových látek rozklad peroxidu katalýzují i Mno2, Fe2O3 k cit. Zbořil), nebo srovnával hodnoty rychlostních konstant...
Všechny ty situace jsou legitimní, to, že se na výsledky můžu spolehnout je právě základní věc ve vědě. Omyl samozřejmě může nastat, ale pokud jde o vědomý podvod, měla by být reakce jasná. Obzvlášť, když je těch podvodů více. Proto by na normální univerzitě Zbořil dávno nemohl působit.

Anonymní řekl(a)...

Pokles katalytické účinnosti s klesající plochou katalyzátoru bych předpověděl po třetím ročního SPŠ chemické. Nebo to bylo se zvětšující se plochou katalyzátoru? Jak se takové zvětšení plochy prokáže? Mechanickým měřením v nanorozměrech? Elektronovou mikroskopií nebo AFM? Jak velké plochy? Jaká je statistika?

Podle mne 250 citací přičemž nikdo nepřišel na to, že se ta struktura vůbec nedá připravit, je prostě nepřípustné. Nadávejte mi do frustrátů jak chcete, já si všechny tyhle věci vyzkoušel a snažím se je technicky zdokonalovat.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Jenže tady šlo o pokles účinnosti s rostoucí plochou katalyzátoru (v určitém rozmezí té plochy). Proto ten článek byl v jacsu.
Osobně mi vždycky připadal divný, protože se zároveň měnilo i složení a připadalo mi, že se srovnávají malé hrušky s velkými jablky.

Anonymní řekl(a)...

Plocha byla stanovena pomocí BET

Anonymní řekl(a)...

Ad 7:25 To byl teda experiment za všechny peníze. Možná už po druhém ročníku chemické průmyslovky bych předpověděl kontaminaci povrchu.

BET je nepřímá metoda vhodná pro, možná, pro průmyslovou kontrolu. V základním výzkumu by se měly, pokud jsou k dispozici, uplaňovat přímé metody měření. Nebo ne?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Tak snímky z el. mikroskopu tam byly taky. No a on to vlastně byl nanomateriál jen podle té BET - ty nanočástice vznikaly agregované a ten agregát zachovával tvar krystalu toho šťavelanu.
No a kontaminace povrchu - to je těžko říct, oni to vysvětlovali krystalinitou (crystallinity over particle size effect)

Anonymní řekl(a)...

A kdy se těch 18 akademických pracovníků převážně z RCPTM omluví, a navrch řekne, kdo je naved?

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/23/bossing-stalking-diskriminace-eticky-verdikt/?

Anonymní řekl(a)...

A to nikomu nepřišlo podezřelé :-)

Navíc se nejednalo o nanočástice ale klasické koloidní železo adsobované na krystaly šťavelanu. Problematika vážkového stanovení železa 2. ročník SPŠ chemické.

250 excelentních vědeckých skupin po celém světě na to nepřišlo (omlouvám se za naivitu, že je to tak jednoduché mne nenapadlo). Tedy moje hypotéza je, že si to dokonce přečetli ale okouzlil je esoterický půvab toho jevu. Něco jako mysterie temnoty temné hmoty nebo adrenalin membránového raftingu.

Howgh

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

7:58
klasické koloidní železo adsobované na krystaly šťavelanu

to zase ne, nanomateriál to určitě byl, sťavelan se tím vypékámím přeměňuje na oxid v celém objemu. A že to citovalo 250 lidí, aniž by někdo dělal to samé přece nikoho nemůže překvapit. Bez těch píků práce vypadala naprosto věrohodně a kdyby Zbořil nezadal Čeňkovi G aby v tomto výzkumu pokračoval (pokud si pamatuju, tak chtěli zkusit recyklaci toho katalyzátoru, stárnutí apod. - to vůbec v tom JACSu nezkoumali), což zahrnovalo opětovnou přípravu a analýzy, tak by CG na Zbořilův podvod taky nikdy nepřišel.

Anonymní řekl(a)...

Mimochodem, mám dojem, že ty šťavelanové krystalky mají na facebooku RCPTM jako obrázek v záhlaví.

https://www.facebook.com/rcptmcz

Anonymní řekl(a)...

https://jaroslavmiller.cz/catrin-ma-fungovat-jako-otevrena-struktura/

Že se nestydí - otevřená struktura, kde budou enkapsulováni podvodníci a šmejdi Zbořil, Otyepka, Trávníček, Frébort, Hobza....

Anonymní řekl(a)...

Re: kdyby Zbořil nezadal Čeňkovi G aby v tomto výzkumu pokračoval ...

A Čeněk G pokračoval, věc vysvětlil a k tomu odhalil podvod. Tento jeho originální výsledek
(a tečka za tou JACS retrakcí) nemohl být dodnes opublikován, neb na UPOLu platí:
Špičková věda vyžaduje absenci demokracie a pravdomluvnosti.
A čerstvě to potvrdilo těch 18 kaličů vody z Podvodníkova.

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:51 Šťavelan se zjevně nevypekl docela. Myslím, že to byly nějak spečené agregáty. Někdo to měl zpochybnit.

Anonymní řekl(a)...

Stojím na opačné straně pomyslné barikády než svým facebookovým díkem celouniverzitně proslavená kolegyně Monika:

https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/24/jak-chutna-moc/

Anonymní řekl(a)...

Ad. 19. června 2020 7:32

Celé RCPTM je ukázkou toho kam se může zvrhnout systém současné vědy. Nejen, že mnohé články jsou nevěrohodné (autoři odmítají poskytnout data), ale celý ten mechanismus, že šéf se nechá připisovat na všechny články "firmy" aby si tak vyrobil (falešný) scientometrický vědecký výkon, za který pak "firma" vysává veřejné rozpočty (granty) je v rozporu s etikou vědecké práce a hrubě nefér vůči těm, kteří tyhle neetické postupy nepoužívají. Celé to působí dojmem jakési PR bubliny, potěmkinovské vesnice, kdy nabubřelé zdání výkonnosti se zaměňuje za skutečnou vědeckou výkonnost. A toto je možné díky tomu, že kontrola poctivosti postupů je obtížná a především pak díky tomu, že tento "podnik" má "krytí" u vedení university (rektora), kterému je srdečně jedno jestli se finance získaly eticky (a společnost, která je poskytuje, z toho něco adekvátního pak má) nebo pomocí kamufláží a je mu jedno jestli společenské prostředky jsou efektivně využívány nebo promrhávány, a to např. i na nehorázné odměny některých "pracovníků". Ve své zaslepené honbě za kariérou a budování svého "pomníku" je tento silně egoistický rektor ochoten se podílet na čemkoliv. Už dokonce ani nemá potřebu maskovat to, že vůbec není nestranný a že vůbec není demokrat, ale, že je umanutým "bojovníkem" za jednu podivnou "partu" spojenou s nejrůznějšími podezřelými postupy a činy, za partu, díky jejíž moci a penězům se i on vyškrábe na (podivně nevěrohodné) společenské výsluní. Pro postup na společenském žebříčku tito lidé patrně udělají cokoliv, etika neetika, G. Orwell by měl skvělý materiál pro své studium o lidské bezohlednosti, lačnosti a malosti...

Viz také:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/23/takova-ztrata-krve/
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/21/konecne-svoboda/
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/21/veda-a-demokracie/
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/23/bossing-stalking-diskriminace-eticky-verdikt/
https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/06/24/jak-chutna-moc/

Anonymní řekl(a)...

Existují nějaké finanční transfery z RCPT k bojovníkům za ústav?

Anonymní řekl(a)...

Ad 7:32
Lépe bych to nenapsal, klidně bych se pod to i podepsal. Jsem bývalý zaměstnanec olomouckého excelentního vědeckého centra, který idealisticky ve vědě hledal pravdu, svobodu, altruismus zúčastněných a jednoznačné výsledky. A zjistil, že komerční praxe je tak nějak upřímnější - jde prostě o prachy a nikdo to pokrytecky nezastírá nějakým vznešeným posláním. :-)

Anonymní řekl(a)...

Můj příspěvek z 12:53, oprava - měl to být souhlas s "Celé RCPTM je ukázkou toho kam se může zvrhnout systém současné vědy." z 12:43.

Anonymní řekl(a)...

Re 12.48:

Proslýchá se, že rektor dostával jakési odměny z center už dopředu. Zmiňuje se o tom např. na UP reflexi J. Kvita. Jenže dohledat důkazy o tom by mohla snad jen policie, která do toho ovšem nepůjde protože korupce pomocí "odměny za práci" se těžko dokazuje. A zákon o veřejných informacích se na UP použít nedá, proti tomu mají na rektorátu UP vybudované "specifické" právní oddělení ovládající zamlžující právnický "newspeak".

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:58
Tak jedině přes nějakého "agenta" ty materiály získat a uložit na bezpečný server ke stažení tam, kam nedosáhne judikatura ČR. :-)

Anonymní řekl(a)...

tak rektor je clenem spravni rady RCPTM, coz je funkce jiste honorovana:
https://www.rcptm.com/cs/about/managing-board/

Anonymní řekl(a)...

12.43:

Myslím, že mnohé proponenty center lze nazvat "Klausovými dětmi", zdá se, že dobře naplňují jeho přesvědčení, že "neexistují špinavé peníze" a že "faul neexistuje když ho rozhodčí "nevidí"".., ... a pokud "rozhodčího" (např. rektora) správně "namotivujete" vaše fauly "nevidět", stanete se v Klausem budované a obdivované společnost "úspěšnými"...

Anonymní řekl(a)...

Tím je taky konečně a definitivně vysvětlena záhada July Lukeše:
Správní rada RCPTM
prof. RNDr. Julius Lukeš, CSc. (Biologické centrum AV ČR)
https://www.rcptm.com/cs/about/managing-board/

Anonymní řekl(a)...

Jo no, a patří tam i děkan, to vysvětlíme jak? xD
https://www.rcptm.com/cs/about/managing-board/

Anonymní řekl(a)...

nijak - proste dekan je tam taky a taky za to jiste neco ma

Anonymní řekl(a)...

13:48 Co to má zas být za debilní post?
Děkan je zřizovatel, tak tam být musí. Podle článku 5 statutu rcptm.

Anonymní řekl(a)...

12:58 Známá je odměna v řádu set tisíc tuším z Frébortova centra.
Je to v zápisu akademického senátu PřF UP z dubna 2019.

Anonymní řekl(a)...

15:18
Správně! Přesně stejně jako rektor ;-)
Takže, citace, co to má být zas za debilni posty? :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 15:57
Správně. Teď jenom stačí zjistit diferenci mezi obsazením děkana a rektora ve správní radě RCPTM. Opravdu tam rektor musí být také? Mají tam s děkanem stejné podmínky?

Anonymní řekl(a)...

Ten statut lze vygooglit. Mrkněte do něj.

Anonymní řekl(a)...

Tak psáno to tam mají (kráceno) - předsedou Správní rady Centra je rektor UP, 4 zástupci UP.

https://www.rcptm.com/rcptm_statut.pdf

Anonymní řekl(a)...

A jak se entomolog z Budějic dostane do správní rady rcptm, který s motýly jinak nemá nic společného?

Anonymní řekl(a)...

parazitolog - to je pro RCPTM ale dobra kvalifikace ;-)

Anonymní řekl(a)...

A jak to vlastně vybadá z Nat Commun? Univerzita informovala časopis a ten nic nedělá?

Anonymní řekl(a)...

18:51 tyhle věci trvají hodně dlouho. I ta retrakce v jacsu trvala rok.

Anonymní řekl(a)...

Re: Univerzita informovala časopis ´...

Evidentně to protahuje Zbořil - zrovna teď by přece další retrakce mohla být posledním hřebíkem do rakve. A nadto by strhla lavinu dalších retrakcí. A časopis zatím chápe, že je doba epidemie ...
Ale fakulta může informovat třeba i Catalysis Today.

Anonymní řekl(a)...

Podle mych informaci jsou ty Mosbauerovy spektra a filtrace v poradku a zadna retrakce nebude (pry to potvrdilo uz 10 laborek po svete a ted i EK PrF UPOL). Ten Catalysis Today se pry resi a bude corrigendum.

Anonymní řekl(a)...

Tak to máte špatné informace (asi se ptáte blbých lidí). Spektra v pořádku nejsou a nikdo to nepotvrdil. Jen se zatím nenašel nikdo, kdo by byl ochoten říct veřejně, že je to falsum. Nicméně surová data k tomu nejsou, což spolu s podezřením na fake a absencí vysvětlení, jak to vzniklo (krom Navalžíkových blábolů o poročilých funkcích v MossWinu) na retraci snad stačí. Spustí to lavinu dalších rektrací, protože tyhle obrázky jsou v 8 publikacích. Catalysis today se řeší a doufám, že bude rektrace a nikoliv corrigendum, jeden z autorů (ten z fyzikálu) už od toho dal ruce pryč.

Anonymní řekl(a)...

21:21 Jsou to jakési falešné ohledy k J. Tučkovi (je ale jasné, že vítr vane ke Zbořilovi).

V této souvislosti jsem našel nedávný příspěvek M. Botura na Facebooku upol:

Na vědecké raďe PřF prof. Mašláň (školitel Jiřího Tučka) zmínil svůj kladný vztah i velmi pozitivní lidské hodnocení JT. Na druhou stranu prof. Mašláň v téže řeči řekl, že na expertíze prof. Opatrného (která dokládá, že s daty muselo být manipulováno) nemá co rozporovat. Připomínám, že prof. Mašláň je expert přímo na oblast, v které se falšování dat objevilo - tedy Moessbauerovskou spektrometrii.

Anonymní řekl(a)...

Moc pobavilo, jak si RCPTM hlídalo a hlídá vikipeii. Tam ta story končí, že zahraniční vědecká esa potvrdila, že vše je v pořádku. Navaříci vždycky vyhrajou nad Opatrnými. Všem těmhle stávajícím a budoucím politikům jako je Jarda je třeba pravidelně máchat čumák v těch sračkách, co vyprodukovali. Připomínat akci odposlechy, lhaní senátu, účelové odborářství i simulaci psychického zhroucení kvůli domělému bossingu.

Anonymní řekl(a)...

20:16 Corrigendum:

In order to achieve optimal number of the curves pertaing to Fig. 5D of our Catalysis Today paper, we used an original RCPTM experimental procedure, encompassing the cloning of the seed curve followed by its multiplication using the appropriate Zboril constants. We inadvertently forgot to falsify also the noise.

We correct this unfortunate mistake with this corrigendum, in which the image 5D is now properly falsified so that it is no longer possible to recognize Zborilization process.

Anonymní řekl(a)...

25. června 2020 6:23

Holt - Špičková věda zbořilovskohobzovského typu vyžaduje absenci demokracie a poctivosti.

Anonymní řekl(a)...

Miller by měl zavést po vzoru bratrů Slováků pravidlo, že v té špičkové vědě na UPOLu se do 30 procent obrázek padělat může:

Šéf slovenského parlamentu Boris Kollár čelí obvinění z plagiátorství. Trvá však na tom, že podle tzv. antiplagiátorského systému opsal „jen“ 24,4 procenta obsahu práce a údajně do 30 procent je to v pořádku.

Anonymní řekl(a)...

Ad Moc pobavilo, jak si RCPTM hlídalo a hlídá vikipeii. & Navaříci vždycky vyhrajou nad Opatrnými.

1) Na wiki vydrží pouze to, co je "referencovatelné" přes věrohodný zdroj. Zatím pouze citují zmanipulované vyjádření univerzity. Až bude například nějaká další oficiální retrakce zfixlovaného článku atp., tak se s tím dá velmi jednoduše něco dělat.

2) Jedno pěkné přísloví říká (volně): "Zlo dojde tam, kam mu jeho okolí dovolí dojít."

Anonymní řekl(a)...

Takže D-žurnál, kde se upozorní, že ti slovutní oponenti jsou kámoši vybraní kámošem prorektorem, se nepočítá?

Anonymní řekl(a)...

Přece jenom z hlediska PR je pořád rozdíl mezi oficiálním vyjádřením univerzity a "rebelujícím" časopisem (i když je dŽurnál perfektní a jsem za něj rád, i na Wiki ho už jako zdroj celkem berou). Tady by to jenom chtělo větší kalibr, něco jako rezoluce k fixlování Zbořila podepsaná jinými známými (i zahraničními) fyzikálními chemiky atp. A pak by se mohli všichni vesele hádat, kteří vědci jsou slovutnější a nenapojení na RCPTM. :-)

Anonymní řekl(a)...

re: oficiálním vyjádřením univerzity: Špičková věda vyžaduje absenci demokracie.

Wikipedie je v rukou samozvaných cenzorů, majitelů jediné správné pravdy, kteří bohorovně porušují její základní pravidlo, že je OTEVŘENÁ - v tom smyslu, že ji může doplňovat kdokoliv. Jsou to typy, kterým se říká policajt z lidu. V padesátých letech by to byli svazáčtí revolucionáři typu P. Kohouta.

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:26
Pravidla na Wiki jsou jasná - věrohodný zdroj a nezávislý pohled, ne aktivismus. A neměl jsem problém. Jinak je tam u Zbořila i správně napsané "Dle informací vedení univerzity". Takže by na Wiki vyprávění mohlo pěkně pokračovat ve stylu "a podle jiných slovutných podepsaných vědců [ref] je to celé zfixlované"...

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:37
Doplnění - a vznikne tak z toho prof. Daliborem Štysem zmiňovaná soutěž vědecké popularity. Jenom možná trochu jinak, než je ve vědě běžné. :-)

Anonymní řekl(a)...

RCPTM svoje PR určitě nezanedbává. Nablýskané články v médiích, hned i dneska je jedna masáž:

https://www.hanackyvecernik.cz/zpravy/olomouc/catrin-v-olomouci-bude

k tomu vstřícná prohlášení vedení UP - naleštěné bloky ve wikipedii pak už vlastně vznikají samy.

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:04
Zdokumentuje pořádně finanční toky z center rektorovi, přes pořádnou VPNku to nahrajte na nějaký před nakázaným smazáním bezpečný server někde v Tramtárii a odkaz na ty dokumenty rozešlete všude možně (na novináře, MŠMT, poslance, akademické funkcionáře atp.). A bude hned zase kolem CATRIN veselo. :-)

Anonymní řekl(a)...

geniální nápad -> ? -> profit

Anonymní řekl(a)...

Nechcete někdo, kdo má účet a zkušenosti s wikipedií vložit ke Zbořilovi informaci o Catalysis Today s odkazem na https://pubpeer.com/publications/71B5E2EF6A7716D7F7F3B273E86926
?

Anonymní řekl(a)...

ad 13:16
to už jsme všechno udělali, bohužel to nikoho nezajímá. Novináři neřeší nic, co není v Praze, MŠMT posílá dopisy na UPOL jak strašně podporuje integraci vědeckých kapacit, akademičtí funkcionáři v něčem podobným asi všichni jedou taky... Prostě to nikoho nezajímá.

Anonymní řekl(a)...

re: to už jsme všechno udělali
Ano, novináři nejsou moc investigativní, snad jenom v Reportéru.

Anonymní řekl(a)...

Ad 14:57
Problém je, že novináři nebo i dŽurnál jdou zastavit pomocí našich zákonů, nejde zveřejnit vše. Mít v ruce oficiální papíry kolem mezd z center, finanční toky k rektorovi, podezřelé zakázky atp. a zveřejnit kopie popsaným způsobem zastavit nejde. Možná by to opět k ničemu nebylo, ale přinejmenším pozdvižení by z toho mohlo být - všichni se můžete podívat, jak to tady na univerzitě vypadá. Ale je to už samozřejmě krajní řešení "o ústa" a nejdřív by se musely ty dokumenty také nějak získat.

Anonymní řekl(a)...

Ad 15:28
Doplnění - Prostě řešení nazvané "olomoucká WikiLeaks". :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad: Novináři neřeší nic

PR jednotka na rektorátě plus její odnož v Podvodníkově (Šaradínová) má dost kontrolu přes olomoucké zdroje médií, viz. třeba Koutník. Takto mohou některé nevhodné informace filtrovat. Ovšem 100 procentní úspěšnost nemají.

Anonymní řekl(a)...

Nemůžete vyhrát nad systémem. Můžete přispět k odhalování toho, že současná věda není tím ideálním k čemu všichni vzhlížejí. A to ji časem - třeba i rychle - přenastaví. Teď je jasné, že se musí změnit WHO, jinak na příští - skutečnou - epidemii vyhyneme. Po WHO přijde klimatický panel. A pak jsou otevřeny všechny vědní disciplíny a jejich učené vedení. Je třeba nahradit politiku a popularitu realitou.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Confronting Racism in Chemistry Journals
Training new and existing editors to recognize and interrupt bias in peer review
Including diversity of journal contributors as an explicit measurement of Editor-in-Chief performance
https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acsami.0c10979

Anonymní řekl(a)...

I Technologická agentura ČR vyrobila opravdu parádní úřednické ptydepe:
Program ZÉTA: zohledňování genderové dimenze v obsahu výzkumu a inovací ...
Častou chybou byla záměna genderové dimenze v obsahu výzkumu za genderovou
diverzitu řešitelského týmu nebo rovné příležitosti pro výzkumnou práci v
organizaci. Tyto oblasti jsou však hodnoceny v rámci jiného kritéria a s
genderovou dimenzí v obsahu výzkumu bezprostředně nesouvisejí.
https://vedavyzkum.cz/z-domova/technologicka-agentura-cr/program-zeta-zohlednovani-genderove-dimenze-v-obsahu-vyzkumu-a-inovaci

Anonymní řekl(a)...

- Co jste s chemií udělali? Takový to byl pěkný přírodní obor... Takže hlavně dávejte pozor na ženy a minority ve vědě [1], to je v dnešní době nejdůležitější. Vaší povinností je hlavně si problematiku samostatně nastudovat, nikdo vám v tom nepomůže [2]. Nesmíte přece žádnému chemickému nemehlu z minorit nebo ženě ublížit, výsledek je druhořadý. Samozřejmě pokračujte dál s uměleckou prací ve Photoshopu kolem spekter, aby se výsledek i průměrné nebo podprůměrné vědecké práce (i zmíněných minorit) správně prodal a bylo jak bagrovat EU granty. Já už teď můžu jenom jako správná lopata vydělávat, aby se ze spravedlivého celkového zdanění 47,8 procenta [3] celý ten cirkus financoval a byl brzy lék na rakovinu a koronavirus. :-)

[1] Confronting Racism in Chemistry Journals - Training new and existing editors to recognize and interrupt bias in peer review Including diversity

https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acsami.0c10979

[2] Jistě jste si všimli, že zde žádné odkazy na vědecké studie neuvádím. Činím to záměrně. Je totiž odpovědností nás všech ve vědecké komunitě znát vědecká fakta.

https://vedavyzkum.cz/nazory-a-komentare/nazory-a-komentare/marcela-linkova-mame-vest-vedecke-diskuze-o-prekonanych-teoriich

[3] Při zohlednění daní ze mzdy a DPH činí zdanění 47,8 procenta.

https://www.e15.cz/finexpert/vydelavame/dane-a-cista-mzda-kolik-skutecne-zaplatite-statu-na-odvodech-1362734

Anonymní řekl(a)...

chcete vedecke dukazy ? tady je mate:
https://chemistry-europe.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/chem.202002522

Anonymní řekl(a)...

Vědecký důkaz typu "ženy jsou úplně stejné jako muži -> nejsou stejně jako muži zastoupeni na řídících místech -> hrozná nespravedlnost a muži jim ubližují" není vědecký důkaz, ale zmiňovaný aktivismus. Vybrala se totiž pouze jedna "vyhovující" teorie a například biologické rozdíly mezi pohlavími dané hormony (jsme na chemickém blogu, zjistěte si na oplátku v jakých koncentracích tyto látky fungují, budete velmi překvapeny) atp. se pomíjí. Ty se prostě do feministické teorie nehodí. Proto ani gender není věda, všechno vychází z neoddiskutovatelných "pravd". Proto má blíž k náboženství. :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:48 Akademickou chemii už dávno nedělají především chemici = absolventi oborů organická, anorganická nebo fyzikální chemie, případně chemické inženýrství, ale všelijací biologové a fyzici. Když se podíváte kolem sebe, samá chemie. Počínaje skleničkou, přes obrazovku počítače, desku stolu, podlahu ... Takže chemiků v lépe placených jobech je potřeba spousta a zároveň je chemie mezi absolventy středních škol poměrně nepopulární. Takže na akademickou sféru jich moc nezbývá. Důsledkem přemíry fyziků je víra v přibližné chemické výpočty, důsledkem přemíry bio-vzdělanců je tolerance k nereprodukovatelnosti.

Taky se divím, že je kolem genderu v chemii takový humbuk, protože žen v akademické chemii je všude spousta. U nás například sama Metodika 17+ je výsledkem organizační úpornosti jedné profesorky chemie. Možná, pravda, se ženy ne tak úplně cpou do vedoucích funkcí a ne tak úplně soutěží v žebříčcích citovanosti. To je nim spíš třeba připsat k dobru.

Spíš si z celého problému někdo, u nás jmenovitě dlouholetá neúspěšná doktorandka paní Cidlinská a jinde její mezinárodní soukmenovci, udělal dobrý bussiness.

Zdraví

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

O Zbořiloví se dávn ví, že je to podvodník obklopený hajzlíky, co zničili doktoranda, aby se neodhalil podvod, a je přeci svobodnou volbou UPOLu, že si ho nechá. Za Nás v AV je to v pohodě. O současné úrovni vědecké a morální UOCHB si myslím své, ale když chce někdo věřit placeným mediálním výstupům ústavu nebo AV, ať v tom setrvá.

viz.
https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acsami.0c10979
Člověku se chce zvracet, co to je bláboly a stádo, ale tenhle kalvinismus je pro amíky a brity typickej. Jen člověka překvapí, kdy se to projeví. Vzpomínáte na ty bojkoty francouzského zboží v US/UK, když Franice tvrdila, že v Iráku fakt ty jaderné zbraně nejsou :-)




Anonymní řekl(a)...

tak tak . a nejlepší věta je "no ACS journal is currently led by a Black Editor-in-Chief" :-)


prostě San Francisco feeling

https://youtu.be/csa2terQwoU?t=446

Anonymní řekl(a)...

re: co zničili doktoranda
Miller (a další) aktivně pomáhali likvidaci Čeňka Gregora - NoProblem.
Kdyby se tentýž Miller vyjářil směrem ku genderistům po způsobu Hudlického, tak skončí v řádu dnů.
To jsou ty paradoxy, pane Vaněk.

Anonymní řekl(a)...

Logika černošky z Cambridge.

Pedagožka tmavé pleti z prestižní britské univerzity v Cambridgi čelí ostré kritice a výhrůžkám smrtí poté, co napsala na Twitter, že na životech bílých nezáleží s dovětkem, že nejde o bělošství.
...
„Univerzita hájí právo svých akademiků vyjadřovat v souladu s právem své názory, které mohou jiní lidé pokládat za kontroverzní,“ cituje britský list Daily Mail z prohlášení univerzity v Cambridgi.

Gopalová vysvětlovala, že svým výrokem upozorňovala na to, že být bílý není samo o sobě kritérium, aby na životě člověka záleželo.

„Nemůžete oponovat „Black Lives Matter“ s tím, že „na bílých životech záleží“, protože to není srovnatelné, bělošství je už uznáváno, černošství ne,“ citoval profesorku list The Guardian.


https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/na-zivotech-belochu-nezalezi-napsala-akademicka-z-cambridge-skola-ji-haji-40328908

Anonymní řekl(a)...

Ad 16:32
Oprava, je to Indka.

Priyamvada Gopal (born 1968) is a Professor in the Faculty of English at Cambridge University and a Fellow of Churchill College. Her main teaching and research interests are in colonial and postcolonial literature and theory, gender and feminism, Marxism and critical race studies.

Gopal was born in Delhi, India. The daughter of an Indian diplomat, she spent her childhood moving between India, Sri Lanka, and Bhutan

Anonymní řekl(a)...

O Zbořiloví se dávn ví, že je to podvodník obklopený hajzlíky, co zničili doktoranda,
Za Nás v AV je to v pohodě .....

Vylikvidování Gregora z UPOLu není až tak odlišné od vylikvidování Pancíře a Haslingerové z akademie. V obou případech šlo o říkání nevhodných pravd a PROTO se vylikvidovávalo.

Anonymní řekl(a)...

Je to zabudováno v mentalitě takových šmejdů.
Lidé jako Zbořil nebo Hobza to chápou jako samozřejmost, své posvátné právo excelentů.
A pak ty svoje seriálové podrazy opentlují kecama o nutnosti absence demokracie ve "špičkové věde".
A Miller to po nich opakuje a není schopen poznat, o jaké habaďůry furt dokola jde.

«Nejstarší ‹Starší   4801 – 4999 z 4999   Novější› Nejnovější»