pátek 19. července 2019

Zfalšované grafy profesora Zbořila a Hobzy

Při profesorském řízení pana Zbořila z Olomoucké přírodovědy se citovalo z článku Catalytic Efficiency of Iron (III) Oxides ... s publikovaném ve JACS, sám Zbořil se přihlásil k 50% spoluautorství. Mělo to jen jednu chybu, ten horní graf na obráku je ten skutečný a ten dolní byl publikovaný. Měřený vzorek obsahoval šťavelan železnatý, což se umazáním píků “zakrylo”. Prostě věž jako věž, článek o neexistující věci a dnes se Zbořil s dalším spoluautorem Heřmánkem obviňují, kdo to udělal. Pan Zbořil udělal mezitím lokální "vědeckou" kariéru, nechal se s pomocí falešných výsledků habilitovat, z dotačních programů vysál co mohl a nyní nechá psát své podřízené petice za "klid na práci", vzal si "tvůrčí volno", za zástupce si dosadil podobné kvítko a stále si hraje na vědce za spoluúčasti všehoschopného rektora Olomoucké univerzity. 

Nic nového na východě a podobných případů se najde v Číně a v Indii celkem hodně, pán si na západě už neškrtne ale pro Olomouc stále OK. Za zmínku snad stojí jen perfekcionismus děkana fakulty (Martin Kubala), který se nenechal zastrašit a konal jak měl. Palec nahoru. Rektor Jaroslav Miller k profesní etice absolutně netečný, nekompetentní, nechal podvodníka stále ve funkci, palec dolů. Na celé věci jsou ale zajímavější jiné věci.


V roce 2013 měl jeden ze spoluatorů publikace doktorand Čeněk Gregor obhajobu své disertační práce, při které mimochodem prozradil komisi, že údaje v článku Zbořila neodpovídají realitě a sám ve své práci užil skutečně naměřené hodnoty. Jeho školitel Zbořil odešel z místnosti, ale ani on ani předseda komise Hobza z OUCHB neřešili etické pochybení ani ze strany autorů, ale pouze zkoušeného, nikdy nedali podnět etické komisi, příp. vedení školy nebo časopisu (v případě koresp. autora Zbořila).

Šlo o naprosté profesní i lidské selhání zaznamenané v protokolu o proběhu zkoušky, zřejmě si mysleli, že student bude mlčet a protokol se včas skartuje. Jako třešnička na rotu - studenta, který na falsifikaci svého školitele upozornil -  od obhajoby nakonec i před dvě pozitivní recenze ze tří vyhodili. Spoluautor Gregor jistě nese svůj díl viny, neměl dát za sebe souhlas k publikací, ale na druhou stranu byl t.č. v podřízeném postavení vůči svému školitelovi a autorovi článku, jehož vinu spoluúčast ostatních nikterak nesnižuje. Zbořil, který nyní bez důkazů prohlašuje, že to zfalšoval Heřmánek, nic po disertaci nekonal, celých (minimálně) 6 let mlčel stejně jako jeho nynější nástupce a účastník této podivné disertace Michal Otyepka a článek a jeho citaci používal Zbořil bez skrupulí dál do svého CV a žádostí o granty.  Za spoluúčastí Hobzy a ostatních dál bagroval granty a vedoucí místa s pěkným platem. Taková malá moravskočeská chrochro  jak vyšitá - prostě charakter. Když něco vyčuhuje (peaky nebo student), tak utnout, ono se to srovná !!!

Můj názor na vědecké výsledky Zbořila a výsledky jeho dotované organizace jsem již napsal v tématu o nanomateriálech, tj. kdysi modní měření o tom, jak plocha a nejen objem, kterých jsou desetitisíce, prakticky vždy bez reálné aplikace, desítky zbytečných  patentů bez jejich prodeje atp., aby bylo co vykazovat. Nanoplkačky, které zachraňuje vysoký IF v akademickém světě. Ale to je věc poskytovatele grantu a preferencí univerzity. Na celé věci je zarážející krom dnes poněkud groteskní kariéry pana Zbořila hlavně (ne)chování nic nekonajícího rektora, nulová sebekorekce pana Hobzy a nakonec i nesmyslnost a neobjektivnost podobných obhajob. Zápis ze zkoušky má 4 stránky, úroveń obsahu nulová, jen obecné výtky a názory, fakta a citace žádná, styl povrchní. To samé bohužel platí o profesorské habilitaci Zbořilově, prostě články v časácích, kolik z nich jsou manipulované nesmysly nikdo neřeší. 

Kdyby Hobza neměl účast ve vyhození t.č. doktoranda Pancíře a jeho manželky z Ústavu organické chemie a biochemie AV za účast pí. Pancířové na demonstraci rádobyrepublikána Sládka v 90. let, člověk by si mohl myslet, že jen u obhajoby opět spal, ale on nespal, zůstal sám sebou - bohužel. Dokonce v novinách v červenci 2019 Hobza tvrdil, že hlasování bylo 2:4 v neprospěch doktoranda a že nevěděli o jaká data šlo (ve skutečnosti bylo hlasování 2:2 a 2 hlasy byly neplatné:-) a v zápisu je přesně uvedeno o jaká data z jakého článku jde, str. 3 zápisu). Dál už jen opakuje paranoidní argumenty a narážky na děkana, který jediný se k celé věci postavil čestně a profesně správně.  Prostě lidské a chemické dno rektorátu v praxi.

Doufejme jen, že dojde k přezkumu i disertace studenta, minimálně na omluvu to je rozhodně.

Zápis z obhajoby je zde
Přepis (neuvěřitelného) zvukového zápisu vědecké rady zde

4 999 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   2801 – 3000 z 4999   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

Smrtnost je vlastnost viru a hodnoty se liší jen dle zdravotního stavu populace. To se strategií vůbec nesouvisí, stačí dělat testy výběrové jak u nás a hned máme čísla jak z firemního časopisu Agrofertu.

Anonymní řekl(a)...

Tak Angela ví, že kdyby neměla na důchody nebo se snížila nezaměstnanost, tak jde celá CSU do kytek.

Anonymní řekl(a)...

Tak Babiš s Prymulou už také couvají. V pondělí zrušili zákaz provozu obchodů podle krizového zákona a přehodili to na min. zdravotnictví, které na to ale nemá kompetence. Takže se z náhrady škody podle krizového zákona přejde na náhradu škody za nesprávný úřední postup. Už si začínají uvědomovat, že zákaz všeho včetně zákazu vycestování není možný a odporuje to základním právům a svobodám a především zdravému rozumu a humanismu (představte si, že někdo chce jet do zahraniční za dětma nebo mámou anebo prostě chce odjet tak, kde nákaza není).

https://advokatnidenik.cz/2020/03/25/odpovednost-za-mimoradna-opatreni-vydana-v-souvislosti-s-nouzovym-stavem/

Anonymní řekl(a)...

Vec se ztrati v alibismu soudcu, tedy jejich strachu o karieru.
Nenajdete soudce, co by sel v tomto proti statu.
Navic, podle zdraveho rozumu, to vetsina lidi - s ruzne intenzivnim skripenim chrupu - akceptuje.

Anonymní řekl(a)...

Restituce soudy také dávají, v tom bych problém neviděl a u spousty podniků jde o velké peníze. Navíc stát nemůže říkat, že nějakým nařízením, které není ani ve sbírce zákonů (a není tedy publikované) může zakázat pohyb, práci, tj. legální výdělek, překročení hranic atp. a současně tento stejný stát po dobu krize nestaví lhůty pro plnění, nepřeruší exekuce, nedává OSVC vůbec možnost důstojně žít (jiné příjmy než z podnikání, které je zakázané, mít nemůže).

Čekal jsem, že stejně jako v De/Aut/CHf tohle všechno bude upraveno, a například se přijme náhradový zákon, které plnění podle krizového zákona nějak rozumně omezí, ale ti hajzlové, kteří chtějí od lidí součinnost, tak aby nemuseli platit náhrady udělají podobné svinstvo.

Anonymní řekl(a)...

Nakonec to akceptuje i V. Hořejší zde:

http://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=36213

Zajímavé je, že defakto to podepisuje jako ex-ředitel ÚMG, atd.
To je čistě pro poukázání absurdnosti toho postupu na FF UK, protože jak se má ten člověk jinak sebepopsat. Prostě ta, co ho udala, jen a pouze hledala nějakou záminku. Kdyby byla starší, tak ji jistě najdem v Cibulkově seznamu.
Třeba se VH odváží toho psance z FF UK zastat.
Někdo, kdo je známý, by se ho zastat měl.

Anonymní řekl(a)...

Jak se pozná, že to "vyhlazování peaku" už nastalo ? není to 14 dní, co Prymula přišel s tou blbostí se zavřením škol, aby děti odešly k babičkám a dědečkům a pak hned uzaavřel obchody. Už to jako oligarchové a to neznámí vědci jako vědi ? Mohl by se s náma o tom někdo podělit.

Zatím to podle čísel vypadá, že kopírujeme jiné země (jako při chřipce)

Anonymní řekl(a)...

Tak pozor Švédsko změnilo úplně taktiku a od včerejška je zakázáno v restauracích podávat jídlo na baru, ale musí se donést ke stolu !!!!!!

Anonymní řekl(a)...

20_04 Ta husa nemá roušku, asi ještě neslyšela od lampasáka Prymuly radu, jak je možné vdechovat viry .

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-forbudet-endast-bordsservering-tillats-pa-restauranger-och-barer

Anonymní řekl(a)...

Zahraniční studie týkající se infekce Covid-19 tvrdí, že přestože se podaří nemocné v těch nejzávažnějších stavech zachránit, zanechá to trvalé následky na jejich plicích. Do jaké míry je možná regenerace plic?
Odpovídá Mudr. Martin Balík (ošetřující lékař taxikáře napojeného na mimotělní oběh): Do veliké míry. Přestože je to pro nás velká neznámá, jsem přesvědčen, že můžeme dosáhnout toho, že nemocný z pohledu funkčnosti plic bude mít minimální následky. Od začátku děláme vše proto, abychom plíce šetřili a snad se nám podařilo včas nasadit léčbu, která by mohla utlumit plicní přestavbu a tedy poškození plicní tkáně. Zároveň při každé jiné léčbě bereme ohled na to, abychom nějakým způsobem neomezili plicní funkčnost a celkově plicím neublížili, tudíž aby i po skončení léčby mohlo u plic docházet k potřebné regeneraci.

Anonymní řekl(a)...

Hmm, je jisty ze nedostal placebo? Z hlediska firmy by to davalo smysl.
A Konvalinkovi by to jiste nerikali.
A nakonec Konvalinka si dal posili sve prorektorske postaveni ke startu ku rektorstvi ...

Anonymní řekl(a)...

Ne - nedostal placebo - tohle neni soucast klinickych testu, ale experimentalni lecba.

Konvalinkovci ted vyvijeji testovani na COVID-19 bez pouziti nedostatkovych komercnich kitu, zatimco vy tu remcate...

Anonymní řekl(a)...

25. března 2020 21:07 Také jsem četl. Ale to je podle mě přání myšlenky, žádný takový případ dostání se z fibrozy plicní tkáně neexistuje. Pokud máte link, dejte to sem.

Ještě bych tomu věřil, kdyby pacient měl úplně jiný problém (mrtvice, dočasná patobiochemie atp.), ale chtěl bych vidět člověka s "vazivem" v plicích jak po rehabilitaci sám dýchá.

Co mi přijde za hranou, je to zveřejnování jednotlivých mrtvých s tím, že dotyčný trpěl ještě nemocí XY. Při zápalu plic také zemře spousta starších pacientů, i malé procento jinak zdravých, tak už bychom mělo vzít na vědomí, že za týden tady máme Itálii a nějaké zavírání lidí do kobek na měsíc a ožebračování nemožností vykonávat svoji profesi je prostě nepřípustné.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2020 20:04 Švédům jejich vládu závidím. Ona i ta UK nakonec říkala to samé, ale když byl protitlak, tak udělá lockdown, i když ví, že je to ničemu. Možná že pak mají lidé lepší pocit jako ti hlupáci s rouškama v Kauflandu,

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 8:28 Pokud jde o SV pak souhlasím, ale UK dělá od začátku vše, jak tvrdila. Nejdřív s tím nic dělat nejde a nemá smysl ničit životy lidí neúčelnými restrikcemi, jakmile se to ale rozhodí mezi společnost, je pak nutné omezit další nákazu u starších a počkat až dojede infekčnost mladších, tj. 14-20 dní. U nás se k tomu přidá zbytečně ještě 14 dní předem.

Buďme upřmní, každý se se staršími rodiči z toho máme trochu strach, i když víme, že takových "chřipek" zde bylo za 100 let několik a je nám blbý říci, UK má pravdu. Je to psychologický blok, kdy sami chceme věřit tomu, že zavřením lidí do klecí a zůžením prostoru domov-nemocnice-nákup-pošta se něco změní. Nelžeme si, nezmění se vůbec nic a všichni budeme mít tu křivku stejnou, rozdíl je jen v tom, koho si vybereme k testování Itálie např. jen vážně nemocné a proto je na 10%, Korea testuje kdekoho a proto má pod 1% ).

A nakonec. Není normální užívat slovo úmrtnost než smrtnost ?

SaMy

Anonymní řekl(a)...

Geniální Boris má smrtnost 10x vyšší než Německo/Rakousko/Česko. Asi soudruh konzervativec někde udělal chybu... Britové budou soutěžit se Španěly a Italy o Darwinovu cenu. Bohužel, chudáci obyčejní lidé, s jejichž zdravím a životy se takto experimentuje.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2020 21:07
Fibroza je samozřejmě nevratná
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/pulmonary-fibrosis/symptoms-causes/syc-20353690
The lung damage caused by pulmonary fibrosis can't be repaired, but medications and therapies can sometimes help ease symptoms and improve quality of life. For some people, a lung transplant might be appropriate.

Prostě tšeská dotkór, herr braven Soldaten Schwejk

Anonymní řekl(a)...

rozdil mezi umrtnost (mortalita) a smrtnost (letalita):
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Amrtnost

Anonymní řekl(a)...

Tak největší úmrtnost mají levičáci : Čínami, Italové , irán, Francie a Španělé.
Italy 74,386 7,503 9,362 57,521 3,489 1,230 124
Spain 49,515 3,647 5,367 40,501 3,166 1,059 78
China 81,285 +67 3,287 +6 74,051 3,947 1,235 56 2
Iran 27,017 2,077 9,625 15,315 322 25
France 25,233 1,331 3,900 20,002 2,827 387 20

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Ale samozřejmě na počet obyvatel (s úpravou dle věku) ji mají všichni stejnou , protože je to ten stejný vir

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 8:51 souhlasím, fatalita je lepší slovo než smrtnost

Anonymní řekl(a)...

Hořejšího bych bral jako vtip. UK netesteju, nemá proč, proto má jen 10T případů. A pak vypadá ten ukazatel smrtnosti jako vysoký. Samozřejmě, že jde i blbost, ale Hořejší potřebuje peníze na záchranu BIOCEVu , tak píše do novin normalizační stránky o straně vládě a kárá opozici.

Anonymní řekl(a)...

Fibróza je nevratná, otázka je jestli lze nějakými včas podanými léky silné fibrotizaci zabránit. Nejsem lékař, ale z vyjádření Mudr. Balíka jsem pochopil, že to aspoň v některých případech jde. A proto ty ventilátory zřejmě mají smysl.

Anonymní řekl(a)...

Podle zveřejněných grafů UK testuje skoro stejně intenzivně jako Německo. Přesto je tam smrtnost 10x vyšší než v Německu.

Anonymní řekl(a)...

Coronavirus dělá zápal plic, ta fibroza se vyvine jako následek? A jen u těch na ventilaci?

Anonymní řekl(a)...

8.52:

"Ale samozřejmě na počet obyvatel (s úpravou dle věku) ji mají (smrtnost) všichni stejnou , protože je to ten stejný vir"

Na základě tohoto tvrzení doporučuju zrušit část zdravotnictví zabývající se infekcemi:
všechny druhy infekčních agens jsou stejné ve všech zemích a když smrtnost nijak nezávisí na organizaci a výkonnosti zdravotnictví, pak jsou to vyplýtvané finance. Somálsko budiž nyní náš vzor!

Václav Hořejší řekl(a)...

Ad 26. března 2020 8:56:

"Hořejší potřebuje peníze na záchranu BIOCEVu"

??? Ja uz skoro 3 roky nemam s BIOCEVem nic spolecneho; jsem radovym vedeckym pracovnikem UMG, nemam ani vlastni skupinu, pipetuji, mym sefem je muj byvaly student (velmi se mi to tak libi!)

Ale samozrejme budu rad, kdyz BIOCEV nebude mit potize (jsem si jist, ze tomu tak bude; pro vsechny participujici instituce, zvlaste UMG, BTU a UK, je velmi dulezity). Jsem moc rad ze se nam podarilo tenhle projekt uspesne realizovat a nepochybuji, ze bude jeste uspesneji pokracovat i nadale.

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 9:13 Infekční oddělení tento virus a jeho šíření neřeší. Ale přečtěte si jak infekční oddělení fungují (total izoace) a tam to funguje, stejně jak vybytí stáda, oje atp. . Za branou mříží nefunguje nic. Ale počkejme pár dní, zatím to jede úplně stejně jako v Itálii a šíří se to zcela přirozeně. Jak jinak.

Ty modloslužba Babišovi od Hořejšího v korporátním časopise Agrofertu v lidovkách je opravdu nechutná. Když někdo nemá rád Brexit, měl řešit EU dávno před referendem a ne teď plivat na Borise. Je to sice přechytralej pacholek jako Tony Blair, ale spoléhnul se na odborníky a UK je na tom opravdu dobře, tj. úplně stejně jako kdokoliv jiný a navíc 14 dní fungovali normálně, i dnes podniky jedou na plno.

Jsem jen zvědavej, až se za měsíc budou sčítat ztráty, zda se někdo hlásit k myšlence "vyhlazování peaku". Kromě Zbořila asi nikdo a tomu stejně jako lampasákovi Prymulovi stále chybí ta raw data.



Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 9:10 celkem trefně popsáno :
https://cs.wikipedia.org/wiki/Plicn%C3%AD_fibr%C3%B3za
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1pal_plic

Zánět plic a fibroza jsou dvě různé věci, ale mají společný průnik. Problém je vznik zánětu a zjivení. Každý zápal plic způsobí zánět (tak je vlastně pneumonie definovaná) a pokud je ten zánět dlouhodobý, dojde k fibroze plic.

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 10:03 Včera jsem za známým za Berounem v menší obci a lidé tam roušku nenosí a bylo vidět, že toho mají dost. Sám jsem zvědavý, jak tohle skončí, protože kvůli dvou tisícům mrtvých při chřipce neděláme nic kromě zákazu návštěv v LDN , nemocnicích a ústavech pro přestárlé a tady kvůli tomu stejnému děláme harakiri.

Ad Hořejší : co jste čekali ? :-) Lezl do zadku již Sobotkovi a pak mu vadil Zbořilův úspěch.

Anonymní řekl(a)...

Já myslím, že ostrovní UK království to vede od desíti k pěti od doby co tam nastoupila Iron Lady, ne náhodou přezdívaná z podobného slovního základu jako jistý Džugašvili alias Stalin. Těm už jen chybí aby přestal téct Golfský proud a můžou to tam zavřít...
Poslední jejich úspěch bude dobré umístění v soutěži o Darwinovu cenu... Chudáci obyčejní Britové.

(Je to samozřejmě velká nadsázka, ale nenasazuji o nic více než mí diskusní oponenti)

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 9:20 BIOCEV, CEITEC, RCPTM jsou jedno a totéž. Dotační blbosti, které dočasně dají lidem pocit, že jsou jako na západě. Ve své podstatě na podobné blbosti náš stít na to nemá a způsobí to bratrovražedný boj o peníze na provoz. Někdo vyhraje, někdo prohraje, ale bude se to vracet k normálu. Podobné výstřelky byly hlavně ve Španělsku a Portugalsko, částečně v Řecku i Itálii, chvíli to generovalo výsledky, protože natáhli vědce z USA, UK, kteří po čase odešli nebo zdegenerovali k místnímu průměru. Dotace mě nechávají klidným stejně jako chvalozpěvy na BIOCEV, jen se zde otočí peníze a zastavilo pole.

Koronavirus ukázal totiž jednu klasickou východní věc, na biomedu umí šéfové ústavu jenom kopírovat "dekrety" a k nim přidávat další omezení. Oligarchizace společnosti dávno nastala. Va serverech žádná diskuse, žádné příběhy, jen tyto byrokratické zprávy a strašení. Většina se bojí říci Šebovi a Hořejšímu, ať se s PR vlády jdou vycpat a nechají to být a doufají, že je tyto sociopatologické vyléčí počty nakažených v příštích dnech. Ti lidé si BIOCEV v podstatě zaslouží.

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 10:17 Margaret byla jistě kontroverzní postavou, která Británii a svět změnila k nepoznání a určíte nebyla bez mnoha velkých chyb. Ale je dobré vědět, jak UK vypadalo před jejím nástupem :-)

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 10:17 V Británii šíří strach hlavně část doktorů, která se nechce o lid starat a šli do UK kvůli penězům (paki, ital, východnari). To sobectví je tam všudypřítomné. Nakonec privátní nemocnice a doktory do spolupráce dotáhli až výhrůžkou NHS, že soukromé nemocnice zestátní.

Na to, že NHS nefunguje ani za normálního stavu, to tam funguje výborně.

Anonymní řekl(a)...

Fibroza/pneumonia : v podstatě záleží, kdy zmizí zánět. Pokud je tam rozsahlý 10 dní, je prakticky rozhodnuto (samozřejmě i zde existují vyjimky, protože ne do všech principů vidíme), pokud je rozsáhlá imunitní reakce, končí to také blbě. Ale medicínsky s tím neumíme dělat vůbec nic kromě potlačení bakteriální infekce.

Anonymní řekl(a)...

Tak my máme ted cca 1800 případů, tj. 6x na to dělá 11.000 na Itálii, a ti takový počet měli 10/3 (reálně jsem někde v 13/3, protože výsledky jsou tak do 3 dnů). Ty křivky jsou v čase podstatě totožné. Přesto souhlasím, že srovnávat IT/CZ/DE/ a UK nemá u smrtnosti smysl, protože každý měří trochu jinak a každý zachytí jiný počet (bezpříznakových a méněpřiznakových) lidí a to ovlivňuje relativní smrtnost.

Stálo by za to přiznat barvu a ukázat ty epidemologický modely, ze kterých CZ vychází, protože zjevně k žádnému viditelnému poklesu tempa oproti jakémukoliv benchmarku nedošlo. Má někdo nějaká data a východiska/výsledky od našeho MinZdrav ? Já se bojím že ne chudák Vojtěch neví o tom vůbec nic a Prymula už začíná couvat a vidět realitu. Ale stejně by mě ten jejich původní model zajímal.


Anonymní řekl(a)...

CR v praxi "Minulý týden ve čtvrtek jsem se v Thomayerově nemocnici v Praze nechal otestovat na koronavirus. Při odběru mi paní doktorka sdělila, že pokud budu pozitivní, zavolají mi v sobotu dopoledne sami. Jinak si mohu na infekční oddělení zavolat sám. Od té doby uplynul přesně týden a na výsledky stále čekám.

Tak třeba v úterý si tam jistý člověk stěžoval, že stále nemá výsledky svého testu z předešlého pondělka.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pribeh-testovaneho-na-vysledky-testu-ceka-tyden-koronavirus.A200325_181056_domaci_blj


Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pribeh-testovaneho-na-vysledky-testu-ceka-tyden-koronavirus.A200325_181056_domaci_blj"

Pokud by to byla realita, tak jsem někde o týden dřív, kdy měla Itálie 30T případů. Itále má výsledky do druhého dne. Jak říká WHO testovat, testovat, testovat . Prymula zavře republiku a pak netestuje, netestuje a netestuje.

Anonymní řekl(a)...

Hořejšího levčáci v praxi aneb okecávání vyhazovu :
https://a2larm.cz/2020/03/perske-princezny-a-sexismus-ceskeho-akademickeho-prostredi/

Anonymní řekl(a)...

A to je teprve začátek té neškodné rýmičky v USA...

Nemocnice v New Yorku zachvátil chaos, mrtvé chtějí umísťovat do kamionů

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/koronavirus-usa-epidemie-pandmie-nakaza-nemoc-covid-19-nemocnice-spojene-staty-new-york-chaos-lekar.A200325_102947_zahranicni_dtt

Anonymní řekl(a)...

Na druhou stranu konečně přestali vidět koronavirus jako výdobytek zlého kapitalisty a začali si uvědomovat, že i z nich si stát dělá loutky :
https://a2larm.cz/2020/03/znesvepravneni-rodicek-a-omezeni-prav-deti-v-dobe-koronaviru/

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 11:06 čtětě to celé :-) oni prostě dávají na JIPku každého, netestují a pak se diví, že nestíhají. Podívejte se na organizaci práce v De a Au. Anebo co dovede levičácké řízení práce!

Anonymní řekl(a)...

Ad: a pak mu vadil Zbořilův úspěch.

Holt Zbořilovce-Hobzovce ani koronavirus nespálí.
To co vadilo a vadí jsou ty podvody a účelové likvidace poctivých lidí pro zakrývání.


Anonymní řekl(a)...

Levičáci nemají chybu aneb jak nabídli pravičákům argumenty pro zastavení restriktivních akcí. :-)))

,
"Politika škrtů zavinila ve Velké Británii 130 000 úmrtí"
,
https://a2larm.cz/2019/06/politika-skrtu-zavinila-ve-velke-britanii-130-000-umrti/

Anonymní řekl(a)...

Svět dělá stále stejné blbosti. Běhen 14 dní tady zemře cca 2500 tisíce starších a nemocných lidí k tomu malé procento zdravých a mladých. Nikdo z politiky nemlže říci, že neudělá nic, protože se to postavilo buď anebo. Švědsko, Švýcarsko, Nizozemí a vlastně i Německo tomu celkem dobře odolává a z extremu do extremu jde jen Itálie, Španělsko, Turecko a můžeme si tipnout, že i Rusko. Ostatní země brzy zjistí, že už vymřelo, co mohlo, a že zbytek je odolnej a nebo přistoupí na střídání lockoutů a volnějších období.

Přiznám se, že budoucnost neznám, ale z dějin plyne poučení, že vše bude jinak než jevilo na začátku. Přikláním se proto čím dál víc k názoru, že to celou populací projde, půlka to chytí a svět půjde dál, protože jakákoliv jiná varianta je dlouhodobě nežitelná. Naši pradědečkoé ještě bylo zvyklí na to, že z 10 dětí se dospělosti dožily 4, my už takovou zkušenost nemáme a ještě k tomu jsem vytěsnili nemocné a umírající pryč, u rakoviny jsme se spokojily s ukazatelem 5let dožití a chvástáme se nad úspěchy, které v reálu žádnými velkými úspěchy nejsou, zvlášť když největší posun vznikl rychlejší diagnostikou. Nedělám si iluze, že by se daly viry v krátké době jakkoli léčit nebo proti nik účinně a (také bezpečně) očkovat. Trochu se z té současné kocoviny úspěchu sterilního od lidských tragedií otřeseme, přeneseme si je do svého života a ten půjde dál.

Anonymní řekl(a)...

Testuje už AV nebo ne ? Všude spousta řečí, ale výsledek jsem nedohledal.

Anonymní řekl(a)...

Německo, samo mající cca 30 000 nakažených pacientů, předvádí lekci evropanství a solidarity, ne Prymulovo Česko. Po pacientech z Francie se nyní chystá začít přebírat i některé pacienty z Lombardie, tedy se zemí, které v současnosti nemají takové možnosti léčby.
https://www.repubblica.it/esteri/2020/03/23/news/coronavirus_germania_pazienti_italiani-252076289/?refresh_ce
A nejen to: včera vypravilo do Itálie letadlo se 7 tunami zdravotnické pomoci, včetně 300 kusů ventilátorů. Akorát, že v tomto případě se pomoc obejde bez viditelných přílepků čínské propagandy, kterou pomoc patrně podmiňují.
https://www.faz.net/aktuell/politik/inland/corona-hilfslieferungen-laesst-europa-italien-im-stich-16693137.html?utm_campaign=GEPC%253Ds30&utm_content=buffer8b39a&utm_medium=social&utm_source=twitter.com

Anonymní řekl(a)...

Hovoří virolog:

https://video.aktualne.cz/zivot-v-pandemii/superprenaseci-jsou-mezi-nami-a-nevedi-o-tom-davka-viru-muze/r~616014e06c7811ea8972ac1f6b220ee8/

Anonymní řekl(a)...

11:58 ten toho moc neřekl :-)

Anonymní řekl(a)...

11.38:

Německo je cca 3x bohatší než Česko, část tohoto bohatství nasává přes nadnárodní korporace i z Česka (moderní neokolonialismus). Na druhé straně tyhle aktivity Německa je třeba samozřejmě vysoce ocenit. Jen je třeba vše vidět v souvislostech.

Anonymní řekl(a)...

12.57:

řekl toho dost na to aby vyvrátil různé blbiny co tu na jiné chemii šíří "církev fickozákonná"...

Anonymní řekl(a)...

„Drtivá většina lidí infikovaných COVID-19, mezi 50 a 75 procenty, je úplně asymptomatická, ale představuje významný zdroj nákazy,“ popsal Sergio Romagnani, profesor klinické imunologie na Florentské univerzitě.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/koronavirus-vedci-studie-asymptomaticti-pacienti-prenos-nemoci-zdravotnictvi-pandemie.A200325_112645_zahranicni_linv

Ono je zvláštní, že všichni zastánci současné totality, neuvádí žádná čísla ani prognozy, natož souhlas reality s prognozou.

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 12:59 obávám se že jde o naprosto naivní vysvětlení, proto veřejnost v Německu, Rakousku nebo Švédsku roušky nenosí. Chybí jakýkoliv odkaz na zdroje.

Ve své podstatě tvrdí to, že se
1 / kapénka sráží na roušce (to pravda není, protože většina z nich je daleko menší než díry v látce)
2/ důsledkem tedy musí být zamlžení skel, tj. 100% vlhkost :-) a tedy by vám z ní musela skapávat voda jako když se potíte.

Pán Hirsch by se měl pedagogické práci dál a netvrdit podobné nesmysly.

Anonymní řekl(a)...

13.12:

Nejlepší bude když mu napíšete, že ač se virologií zabývá celý život, vůbec tomu nerozumí, protože církev fickozákonná ví své... :)
Není nad pevnou víru v kraviny.

Anonymní řekl(a)...

Re: důsledkem tedy musí být zamlžení skel, tj. 100% vlhkost :-) a tedy by vám z ní musela skapávat voda jako když se potíte

K zamlzeni skel samozrejme dochazi, a to hned. Soucasne se to z tech skel taky odparuje, takze sice nevidite, ale jinak to neskapava.

Anonymní řekl(a)...

Tedy postupně jsem došel k názorů, že virologové nevědí vůbec nic a že se z toho stal zbytečné obor. Teď už plave na povrch, že možná máme virus u nás od ledna :-)

S tím zamlžování skel chytrá připomínka. Musíte buď chladit suchým vzduchem z klimošky anebo horkým z pusy a tím vytvoříte kapénky a virus jede dál.

Anonymní řekl(a)...

Virologové a a klimatologové by se měli sjednotit do jedné komory ... astrologů. Zbořil by tomu mohl šéfovat.

Anonymní řekl(a)...

Já myslím, že by se hlavně nemělo zapomínat na Fickovy zákony!

Anonymní řekl(a)...

Je to smutný ale člověk by čekal, že se udělá nějaká debata virologů, ukážou se scénáře a čísla, podle kterých se bude rozhodovat a místo toho se vede tahle fanfaronská válka proto chřipce s kalhotama u kotníků.

Anonymní řekl(a)...

Na fickovy zákony je pozdě, virologové mají medicínské vzdělání :-) Zítra k tomu přihodí ještě lyžařské brýle a přaskáče.

Anonymní řekl(a)...

Zbořil umé s grafy nejlépe, nedělá pro mjr. Prymulu ?

Anonymní řekl(a)...


Já se divím té naší vládě - kdyby se držela doporučení zdejších svobodomyslných diskutérů, tak by to jednoduše vyřešila použitím těch cca 100 mrazicích kamionů jako v New Yorku...

Anonymní řekl(a)...

Mohl by někdo proložit křivku nakažených a dám sem tu funkci ?

Anonymní řekl(a)...

S koronavirem je to jako s rýmou, 14 dní bez doktora anebo dva týdny doma s paralenem. Podle oxfordu prošla cca 35 % Britů již koronavirem a druhá stidue, že ty fatality jsou bordel levičáků z Itálie a Španělská.
,
The virus death toll could end up being “substantially lower” than 20,000, with most of the fatalities in people who would have died later this year anyway, a government adviser has said.
,

Neil Ferguson, the Imperial College London scientist whose research precipitated tougher government measures last week, told MPs: “It [the deaths of those who would have died anyway] might be as much as half or two thirds of the deaths we see, because these are people at the end of their lives or who have underlying conditions.”

asi je to placený :
https://www.thetimes.co.uk/edition/news/nhs-now-likely-to-cope-with-coronavirus-says-key-scientist-rn5m6nggk

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 14:19 zaplacenej je leda tak Hořejší jako poradce Bureše . to stejná kategorie jako uhelník a atomista Pačes, který z Krebsova cyklu přešel k věštění atomu.

Anonymní řekl(a)...

https://www.aazdravi.cz/novym-centrem-epidemie-koronaviru-new-york-prestarle-mesto-se-pripravuje-katastrofu/

Anonymní řekl(a)...

zkuste něco solidnějšího : https://www.nytimes.com/

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 14:07 pokud to proložíš, vyjde ti lineární funkce. 18/3 jsme měli více pozitivních než 25/3 :-) prostě když testuješ málo, nemá to vůbec žádný smysl. Jsem zvědavý ja to budou vysvětlovat za pár u soudu. M
A : jsem si mysleli, tak jsme omezili právo na zaměstnáíní, překročení hranic, právo shromažďovací, právo na svou tvář
S : ale podle čísel vám pozitivních úbývalo. Proč jste si to mysleli ?
A. protože jsme měli předpovědi
S. Jaké, kde jsou ?
A. Od Marcely Košanové.
S. Ale ta zemřela v 9/2019
A. na koronavirus
S. Aha ......

Anonymní řekl(a)...

Tady máš ty komický data :
121 26
260 25
158 24
116 23
125 22
162 21
139 20
172 19
88 18
90 17

Anonymní řekl(a)...

Čínské podvody i dnes ve ŠPanělsku :
Los tests rápidos de Sanidad no funcionan y China avisa de que se compraron a una empresa sin licencia


Los tests rápidos para detectar la infección de coronavirus que ha comprado el Ministerio de Sanidad en China no funcionan bien. Tienen una sensibilidad del 30%, cuando deberían superar el 80%. ¿Y eso qué significa?

https://www.elmundo.es/espana/2020/03/26/5e7c7b68fc6c83a2118b46ae.html

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 15:11 Prymula o těch nefunčních testech také tvrdil, že fungují, pak že věděli, že ne nefungují, pak že se mají dát až 4 den (jak to mají asi počítat a kde to je napsáno ?)

Letadlo z Číny plné podvodů, tabulka nesmyslů , podle které se ČR řídí .... to je na defenstraci !

Anonymní řekl(a)...

Diskuse se zajímavě posunula ....

Jediným ověřitelným faktem je, že italské nemocnice nabyly žádnou předchozí zimu zahlcené. A na rozdíl od nich české nějak pořád nejsou. A okolní země kupodivu začínají také "panikařit". Něco na tom koronaviru přece možná bude, což?

Nakonec UPOL koronavirus prospěje, protože o CATRIN bude rozhodovat až příští senát. Ekonomice ovšem neprospěje vyjma ekonomiky těch pár jedinců, kteří budou včas informováni.

Když už jsou píky zapomenuty, co třeba začít diskutovat jestli lýkožrout za vhodných podmínek překoná i 100 km, jak tvrdí Natural Resources Canada https://www.nrcan.gc.ca/our-natural-resources/forests-forestry/wildland-fires-insects-disturban/top-forest-insects-diseases-cana/mountain-pine-beetle/13381 a že se tedy ze Šumavy klidně rozšířil do lesů napadených v roce 2018 a 2019? A že zatímco koronavirus přišel (nejspíš) odněkud a mají ho všude, podobně ekonomicky a společensky škodlivou kůrovcovou kalamitu jsme se způsobili sami vědeckým voluntarismem, který je samozřejmě nadřazen staleté zkušenosti.

Diskuse o kůrovci (= nechat nevhodné lesy vychcípat) je analogická té o promoření společnosti (= nechat staré a nemocné vychípat). Inu, vědecký přístup.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys kůrovec, dobré téma. Jakou 100 let zkušenost máte na mysli ? Šumava byla dlouho holá pláň.

Anonymní řekl(a)...

Vedle ČB se bude testovat i na akademii v Praze, Hořejší nám jistě dohodí přednostní testy:

Biotechnologické a biomedicínské centrum UK a AV ČR získalo povolení na velkokapacitní testování koronaviru. BIOCEV může testovat více než tisíc vzorků denně.

Anonymní řekl(a)...

Přeplněnost nemocnic je celkem pochopitelná, když každého, kdo zakašle, netestují a pošlou do nemocnice. Paniku nikde nevidím, rozhodně ne ve Francii nebo Německu.

Anonymní řekl(a)...

Státní a soukromé laborky jim nic nepřipustí, navíc BIOCEV nemá kity, distribuci ani pojištění odpovědnosti :-)

Anonymní řekl(a)...

Hořejší vám nic nedohodí,do práce nechodí ale bere 100% plat :-) prý nařízení homeoffice. Jen připomínám, že home office nelze nařídit, je to vždy věc dohody.

Anonymní řekl(a)...

Co vím, tak BIOCEV níc netestuje, nemá personál, nemá kity, takže je závislý, co jim převezou. Kdo by to dělal ? Navíc BIOCEV už roky je poploprázný, nyní se mají konečně solidní výmluvu.

Václav Hořejší řekl(a)...

Ad 26. března 2020 15:14:

Prosim vas, co je nejasneho na tech "rychlotestech"??
Temi ze proste detekuji protilatky vznikle pri imunitni odpovedi - prvni byvaji detekovatelne tak 4 dni po nakaze, ale spis az po >10 dnech (po 30 dnech to uz zase muze dost slabnout).
Takze kdyz se pouziji u cerstve infikovanych (detekovanych pomoci RT-PCR), tak to je samozrejme negativni; krom toho to je intenzita tvorby protilatek hodne individualni. Dokonce i u tech vzorku z pacientu po 10 dnech od nakazy (kteri maji silne symptomy) muze byt pozitivita v tom protilatkovem testu jen tak u 60%.
Takze zadne cinske nebo Prymulovy svindly...

A ZNOVU OPAKUJI SVE PODIVENI NAD TIM, ZE ZDE SKORO VSICHNI DISKUTUJI ANONYMNE, ACKOLI SE ASI NEMUSI NICEHO BAT. Ale zrejme se nekteri proste citi lip, kdyz tady mohou vylit anonymne svoji nenavist... Je to ale podle me ubohost...

Anonymní řekl(a)...

re: ACKOLIV SE ASI NEMUSI NICEHO BAT

Svatá prostoto - na UPOLu (a nejen tam) je nutno si dávat bacha 7/24.

Anonymní řekl(a)...

To je fakt, čemu se Španelé divějí, když to Prymula ví, teda až po tom, co to zjistili v laborkách, kam to dodal. Takové testy jsou k ničemu, když je 80% testů špatně.

https://www.elmundo.es/espana/2020/03/26/5e7c7b68fc6c83a2118b46ae.html

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 16:25 to se před lety ozvalo pár zaměstnanců AV ozvalo proti přijímaní uprchlíků a proti té pitomé petici, kterou nikdo neviděl a nesl jméno AV a Hořejší a kol. spustili akci, kdo nesouhlasí, je blb.

Anonymní řekl(a)...

re: proti té pitomé petici

Ta nejapna, nabubrela petice mela podobnou dikci, jako ten nejapny, frazovity rozhovor Zazimalky.
A Karel Oliva byl z akademie vyhozen bezprostredne pote, co se proti te nabubrele petici strizlive vyslovil.

Anonymní řekl(a)...

http://www.msn.com/cs-cz/zpravy/koronavirus/británie-obrátila-kormidlo-virus-se-však-už-rozšířil/ar-BB11IBdU?ocid=spartanntp

Boris válí... :)

Anonymní řekl(a)...


https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/03/25/koronavirove-karaoke/

Anonymní řekl(a)...

Lersy byly za Marie Terezie ve velmi špatném stavu protože bylo potřeba stále více dřeva. Od té doby uplynulo 270 let. Českomoravská vysočina ovšem nebývala holá pláň. Teď je... Kvůli tomu, že si pár borečků prosadilo návrat holých plání na Šumavu.

Byl to jen test stavu mysli místních diskutérů.

Nechápu, proč se tu rozpoutalo takové běsnění proti Václavu Hořejšímu. Já proti jeho práci mám odborné námitky, ale je jasné, že být excelentní v biochemii bez western blotu nejde a lipitové rafty taky dost nesou. V BIOCEVU mohl nechat zkoupat Biotechnologický ústav AV a mohla to být buď mezinárodní ostuda nebo by to zaplatila AV z rozpočtu. Rozhodli se jinak, teď to pár let pojede a buď to nekdo mladší vezme za své nebo z toho bude pěkný hotel. Koronavirus možná pomůže, protože se lidé nastěhují do míst od Vestce z Prahy ven aby nemuseli jezdit MHD se všemi chrchlaly.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys , Proti Hořejšímu nikdo nemá, jen by měl přestat sem pastovat články v Burešova svěřeneckého fondu a v rámci home office by mohl začít použít originální zdroje (NYT, elMundo, Times atp.). Burešův výběr svědí nejen o cíleném výběru potvrzující totalitní praktiky místního virologického štábu řízeného starých chemikem, ale především elementární nedostatek zvyklosti čísti solidní tisk a nepodléhat bulvárním výstřelkům kdejakého paranoika. Další únavnou věcí je jeho snaha o politizaci boje s koronavirem, kdy Hořejšího mozek ovládla zcela amygdala nad ráciem a považuje Burešův a Hamáčkův centralistický oligarchismus zachránců letadla ve stylu Putina za projev levičácké záchrany lidstva. Sám přitom sedí doma za plentou, protože byl tak líný, aby si udělal testy, kde by zjistil, že koronavirem si prošel někdy v února jako většina ČR.

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 18:46 přesně tak, žádná zalesněná Šumava nebyla, tak nevím, co řešíte. Té monokultury škoda opravdu není.

Anonymní řekl(a)...

Pro zájemce o spor Oxford vs. College ohledně modelování koronaviru

https://www.thetimes.co.uk/edition/news/how-can-we-know-when-the-coronavirus-lockdown-should-end-ct22d8w0h

Paul Hunter, from the University of East Anglia, said yesterday that he was not especially impressed with the Oxford approach: “All models are wrong, just some are more wrong than others. I don’t see this as a serious contributor to epidemiology. It’s very naive and makes a number of assumptions where it is unclear how it came to them.”

Anonymní řekl(a)...

The difference between their approaches can, extremely roughly, be described as top down versus bottom up. On the basis of what we know — infectiousness, susceptibility, severity — Professor Ferguson and his colleagues modelled the probable future spread of the virus.

The Oxford team did things differently. They started with a standard outbreak model, known as “susceptibility-infected-recovered”, then altered its parameters to see which version best matched the present data. The version they alighted on, that best explained where we are now, was the one that suggested that most of us had already been infected.

Anonymní řekl(a)...

https://dennikn.sk/1823389/mrtvych-v-taliansku-moze-byt-v-skutocnosti-az-styrikrat-viac-epidemia-sa-vsak-blizi-k-vrcholu/?ref=tit

Anonymní řekl(a)...

Nakažené koronavirem počítáme špatně, je to účelová prezentace, varuje primářka Adámková

https://www.televizeseznam.cz/video/strunc/nakazene-koronavirem-pocitame-spatne-je-to-ucelova-prezentace-varuje-primarka-adamkova-64047436

Anonymní řekl(a)...

19:49 Jste posedlí. Nebyla tam monokultura ale les tam byl vždycky od doby ledové.

Při likvidaci monokultury na Šumavě jste zničili monokultury v celých Čechách které 200 let prosperovaly. Přitom už tam 30 let na Šumavě mohl růst les vhodného druhového složení, stačilo ho tam sázet. A teď tomu podle nového zákona o NPŠ ještě přitopíte pod kotlem protože se les nebude udržovat ani v druhé zóně.

Je to samozřejmě souřadný typ myšlení s myšlenkou "Koronavirus je spravedlivý, vyhubí staré bílé ekosvině." Kůrovec je můj kamarád, učiní tuhle zem neobyvatelnou a za 1000 let tu něco zas třeba naroste. Nebo taky ne, hlavně, že bylo po našem.

Mistní diskuse už nemá s vymazanými píky nic společného. A to, co se tu mele, jsou stejně pochybné nápady jako vymazat si píky aby se mi to lépe publikovalo.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

26. března 2020 19:49 Nestarám se o šumavu a nevím ,proč bych měl být posedlý. Zalesňování CZ je věcí až po 2sv. válce a pak v 90s kvůli dotacím, kdy to odnesla polovina hmyzu a zmizely přechody mezi lesem a polem.
Monokulturou nemyslím stromy, ale ten zbytek. Kurovce nijak nehajim, ale spis pripomina evoluci koronavirem to kaceni lesu kvuli kurovci nez ponechani lesu jeho osudu.

Ale nejsem demagog, abych házel podobné laciné analogie jako vy. Kaceni stromu je volba, pusobeni koronaviru je (v tomto stadiu) neovlivnitelne.

Anonymní řekl(a)...

mě ta rovnice vychazi jako y= e na 0,2304x , kde x je x-tý den března tj. za 7 dní by měl být denní nárůst 2000 denně, za 14 dní 10 000 denně. Hodnota spolehlivosti je ale mizerná.

Nejlepší hodnotu spolehlivosti mela polynomicka (86%) , kde to vycházelo za 7 dní 2750/denně, za 14 dní 11000/denně

Anonymní řekl(a)...

Tak alarmista Hořejší je trapný dojmolog už hodně dávno. Kecá do všeho, rozumí všemu, asi důsledek profesorského psotníku. Rozhovor s primářkou potěšil. Koukal jsem na diskuse na idnes a už se zhusta objevujou příspěvy, ať jde Prymura s tímhle Orwelem do kytek, teď se jen musí čekat na to, až to zjistí PR team toho STBáka.

Anonymní řekl(a)...

BIOCEV nikoho netestuje.

Anonymní řekl(a)...

Roušky jsou blbost. Je to jako nosti si médium před čumáke a všechny toxické šmejdy dýchat. Kapénky se tím nezachytí /schválně si je změřte/, možná tak nějaký chrchel. Nedivil bych se, kdyby stát někdo za to zažaloval, protože na rouškách ulpí a "přežije" víc viru než na rukách nebo na holé tváři. Aspoň že Němci, Rakušáci mají rozum než hrát divadlo ala Čaputová a ČT. Už chybí jen Kocáb se Svěrákem.

Anonymní řekl(a)...

1) 30 let se jezdí do Itálie lyžovat a nikdy tam neleželi umírající na chodbách nemocnic. Také je zřejmé, že se jedná o nový virus, to víme z PCR. Něco se děje.

2) Roušky mají smysl na vsi, kde si ji člověk za 5 min sundá a vezme si jinou. Je to také vidět, jiné roky touhle to bylo ve stylu chrchlá celá ves, teď jsou všichni zdraví. Ve městě to zhoršuje průběh mé vlastní choroby pokud si ji včas neměním, to je pravda. Taky je to moje blbost, když jsem přírodovědec.

3) Sice platí, že prezentovaná data nakažených ukazují jak dobře jsou hygienici schopni odhadnout kdo chorobu má. Ovšem ten řetězec podmíněnosti je delší - lidé k hygienikům jdou když na sobě vidí příznaky a ti lidé jsou součástí populace. Nevíme, kolik je infikovaných, ale víme, že jejich počet nenarůstá, protože poměr infikovaných k počtu testů je pořád stejný 6,5-7,5%. Jak to, že není exponenciální nárůst? Není to náhodou rouškami?

4) Není to černá labuť. Postkatastrofické filmy jsou jeden z nejoblíbenějších žánrů už po léta. Spíš je to panika.

5) Není to panika. Je to relativně racionální hodnocení situace. V analogii s tím kůrovcem, kde se stát zbavil schopnosti řešit důsledky - infekce - a navíc z politických důvodů lže o příčinách. Ve zdravotnictví to zjevně tak daleko nedošlo, naštěstí. Pokud se tento stav mysli napraví, stálo to za to.

6) Další důsledek by mohlo být, že letos přes zimu zemře míň starších oslabených lidí na chřípku. A to je fajn, oni vesměs prožili život skromněji než ti, kdo jim dnes nadávají do ekosviní.

7) Začínají žaloby na stát. Budou trvat odhadem do roku 2050. To znamená, že po tuto dobu se žádní kvalitní lidé do politiky nepohrnou.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: Kecá do všeho ...

To skoro jo, jednou i s pomocí zmatku vytvořeného s neadekvátní aplikací citačního indexu vynesl do postu předsednice Illnerovou. Ta mu pak za to zařídila nějaký metál od Klause.
V konečném efektu se tím ale zhoršilo postavení akademie. Mohla tehdy i dnes dopadat lépe.
Je ostatně jedním z pra-pachatelů kafemlejnku.
A jak to, že není v BIOCEVu, aby radil, až se tam testovat začne?

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys

1 / Nějak nechápu, proč by podíl pozitivně testovaných/testovaných měl mít exponenciální růst ? To má křivka nakažených. Křivka testovaných je pak závislá prostě na počtu testů. Ono je to ještě složitější, protože někteří lidé se testují vícekrát (ze začátku negativní, pak po pár dnech pozitivní, dále lidé v karanténě po pozitivním nálezu) a ještě k tomu přispívá záměrná lokalizovanost. Někde v domě důchůdců sjedou třetinu lií, víc testů nemají, ale i tak pak nejde o náhodný výběr a usuzovat z toho na celek vlastně znamená "preferenci" pozitivních. Dokud se z toho "neudělá" náhodný výběr nelze na celek vůbec usuzovat.

2/ V Itálii několik let zpátky měli v nemocnicích problém s rezistencí na antibiotika, včetně záložních, 3x větší nárůst úmrtí než v Německu . Bylo o tom na sjezdovce ? Prostě to, že vir napadá hlavně staré a nemocné lidi je jasné, že je virulentní jak blázen se ví také, tak co by na tom mělo být divného ? Ano, není to vir chřipky, ale je podobný ataku těžké chřipky, při které umírají i malé (jinak zdravé) děti a úmrtí jdou všemi generacemi směrem ke starším.


Anonymní řekl(a)...

Hořejší je především zmatkař, pastuje sem jakýkoůli bulvární článek o USA, IT nebo Švědsku. Když pak se jde do zdrojů, je to něco jako blesk. Nic proti CNN, ale vidět empíčment tři měsíce každý den prostě nic o reálné situaci neříká, jen to vyhovuje poptávce odpůrců Trampa, teď zas počítají mrtvé a k tomu přidají HLP. Místo toho aby kritizoval bulvarizaci a např. si všímal střídmých německých a rakouských novin, pastuje sem bulvár z novinek. Hořejšího jako člověka moc nechápu, názory jednou sem jednou tam, co mě ale vadí je jeho politizace problému (hnusnej pravičák chce zabít dědečky), bulvarozice, stádnost a účelovost.

Anonymní řekl(a)...

https://www.uochb.cz/cs/novinky/167/spolecnost-iocb-tech-darovala-7-milionu-korun-na-boj-s-koronavirem

Anonymní řekl(a)...

lidskoprávní pohled :
http://blog.aktualne.cz/blogy/vendula-zahumenska.php

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 8:29 mě to přijde komické, neboť komerční testy dávno existují a v takto vysokém počtu nebudou za měsíc potřeba (tehdy navíc i zlevní). Co kdybychom místo opakování stejných blbostí jako za totáče, kdy se v Komořanech kopírovaly cizí léky s výsledky takovými, že se sem musely stejně pašovat originály, a soustředili se tak jednoduché věci, jako organizace nemocnic atp..

Připomenu každoroční objev léku na rakovinu v Brně, padesát podobných oznámení na UOCHB. Buďme kritičtí a soudní.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 8:29 Tomu fandím, ale je celkem dost komerčních kitů a než něco vymyslí, zavedou, otestují a zkomercializují bude po poptávce. Na to měli myslet někdy v lednu.

Anonymní řekl(a)...

Ad 7:01

1) To by bylo na delší diskuzi, zejména (a) zda je celkový počet testů vůbec dost veliký aby o čemkoliv statisticky vypovídal. Což asi je, protože jinak by medián nebyl stabilní. (b) O čem vlastně vypovídá.
Proč by měl nárůst být exponenciální? Ale jděte... :-)
2) Takže se mnou vlastně souhlasíte.

S ostatními tvrzeními vlastně taky souhlasíte, že?

Anonymní řekl(a)...

ad rovnice : mě to vychází y = 2,1212e0,1997x , za 7 dní 1600/denně, za 14 dní 6.200.
R² = 0,8911 Ale opravil jsem oproti tomu nahoře současný stav ze včerejška na 2020.

Anonymní řekl(a)...

re 8:44 - placate nesmysly

UOCHB zadne leky na rakovinu neoznamuje (prestoze ma nekolik latek v nadejnych preklinickych stadiich a nekolik licencovanych do farma) - naopak, u nas (na rozdil treba od CEITECu nebo UMG) mame politiku (zavedenou uz A. Holym), ze lek se oznamuje az po schvaleni FDA

Komercni testy samozrejme existuji, ale RNA isolation kits jsou nedostatkove zbozi a zacinaji byt zakazy na jejich vyvoz - na zvysenou kapacitu testu by uz nestacily. Na UOCHB se dokoncuje validace metody zalozene na vlastnorucne namichanych reagentech bez nutnosti toho komercniho kitu. Metoda funguje, ale nutno validovat, aby byly vysledky uznatelne.

Ze by za mesic nebylo potreba testovat je nesmysl - naopak se bude testovat jeste o rad vice.

Nekdo placa a remca, nekdo maka... remcani je snazsi.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 9:03 přečtěte si vlastní tisková prohlášení, krásná ukázka
"Lék proti rakovině otestujeme do dvou let, řekl v Rozstřelu Majer
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/veda/lek-na-rakovinu-uochb.A180413_133312_veda_vse"

Klidně za to utrácejte, jsou to vaše peníze. Testovat se prestane hned, jak se tahle PR akce proti chřipce zruši.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 9:02 podle mě OK, narazil jsem na dvě odlišné řady, sice ne moc se odlišujícíc, ale predpoved to samozřejmě dost rozhodí.

Ono bych chtělo říci, že za ten týden 2000/denně , to vlastně budou odběry z dneška :-) ,což při současné aktivitě testování není ani možné. Z tohoto hlediska tedy dojde k vyhlazení peaku , ale přijde mi to takové Terasky som majorom vyhlazování.

Anonymní řekl(a)...

Počet testů mě ani tak netrápí, ale ventilátory nemáme a vláda to nechce přiznat. Bojí se však něčeho jiného, pokud bude blokace všeho trvat ještě týden, začne se ve velkém rabovat atp. Tohle prostě společnost dlouhodobě nevydrží.

Anonymní řekl(a)...

Cifras totales: 56.188 casos de coronavirus diagnosticados, 4.302 muertos

17.166 en Madrid (2.090 muertos)
12.940 en Cataluña (880 muertos)
3.946 en País Vasco (180 muertos)
3.406 en Andalucía (134 muertos)
3.488 en Castilla y León (206 muertos)
3.383 en Castilla-La Mancha (316 muertos)
3.200 en la Comunidad Valenciana (167 muertos)
1.915 en Galicia (32 muertos)
1.411 en Navarra (49 muertos)
1.116 en Aragón (48 muertos)
995 en La Rioja (43 muertos)
969 en Extremadura (58 muertos)
841 en Asturias (29 muertos)
878 en Canarias (27 muertos)
671 en Cantabria (17 muertos)
660 en Baleares (17 muertos)
596 en Murcia (8 muertos)
39 en Melilla (1 muerto)
10 en Ceuta
Se han curado 7.015 personas

https://www.elmundo.es/ciencia-y-salud/salud/2020/03/27/5e7d9513fdddff8c088b4570.html

Anonymní řekl(a)...

a ještě, že odhad skutečně nakažených je 10x větší.
El ex director de Acción Sanitaria en Situaciones en Crisis de la OMS, Daniel López-Acuña, ha asegurado en una entrevista en RNE que "es muy probable que ,el número real de personas infectadas por coronavirus sea 10 veces mayor que el número de casos confirmados ,porque estamos haciéndole las pruebas a quien tiene síntomas claros.

Anonymní řekl(a)...

re 9,15 prectete si cely ten clanek a hlavne tiskovou zpravu

UOCHB neoznamoval zadny lek a ani Majer netvrdil, ze ma lek - bohuzel titulek v novinach dava sefredaktor a nikoho se nepta - oznameno to bylo spravne, jako licencovani latky a zahajeni preklinickych testu

testovat se neprestane - naopak

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 9:29 Ventilátory jsou samozřejmě z velké části jen na papíře, kvůli certifikacím atp. a nikdo jejich každoroční servis samozřejmě neplatil, nejsme totiž Němci. Babiš Prymulu odvolá hned jak nastoupí "Vyšší derivace" exponenciály a lockdown zruší. Lidé se na umírání opět zvyknou, i ten Blesk pochopí, že už to nikoho nezajiímá.

Anonymní řekl(a)...

Čína testovala na 119M populaci cca 320tisíc za tři týdny. To u nás dělá nějakých 28 tisíc testů, 1000/denně. No když myslíte ....

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 9:36 Tady jsme trochu cynici a dost staří chemici z praxe, asi jen menšina z nás dělá někde na ústavu AV. Ono dneska ministerstvo řekne A , třeba test/test/test a za měsíc řekne, že to platit nebude. A pokud bude, pak se na to vrhnou Fischeri a klasickou byrokraticko-obchodní pozici bude držet SUKL . Prostě máme jistou skepsi k těmto mediálním výstřelkům UOCHB a IMG, většina z těch lidí nebyla nikdy v komerční praxi, ale třeba budete mít pravdu. Vždyť se za měsíc ozvěte, jak to dopadlo.

Anonymní řekl(a)...

s testováním bych se srovnával spíše s Německem a Jižní Koreou

Anonymní řekl(a)...

Švědkso vs. Cesko

přidám jen prpcentní denní nárůsty (od současnosti do historie :
CZ 22%, 19%, 13%, 10% , 13%, 19% , 20% ,33% , 20%, 26% , 15% , 58%, 34%, 22%, 23%, 49%
¨
SV 12%, 10%, 12%, 6%,9%,8%, 13%,11%,8% ,7%,9%, 10%,16%,18%

Nějak to Prymulovi vychází stále hůř a hůř

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 9:52 jak se chcete srovnávat s Německem nebo Koreou ? Testujeme nyní málo a taktiku velkoplošného testování SK jsme si nevybrali.

Anonymní řekl(a)...

Německo bude mít za dva týdny volnou kapacitu v testování. Tam se podle jejich analýzy počítá s tím, že to proleze 70% Němců, jinak se to podle jejich předpovědí nezastaví. na to jak mají velkou kapacitu, ani moc netestují.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 9:58 To je fakt Švedsko na tom lépe než my ?

Anonymní řekl(a)...

Koronavir Švédsko vs. Česká republika
Ve Švédsku fungují školy a restaurace, Jediné omezení je, že se nesmí nosit jídlo na bar, ale musí se donést ke stolu.

A teď denní nárůsty v % (od dneška do historie)
CZ 22%, 19%, 13%, 10%, 13%, 19%, 20%,33%, 20%, 26%, 15%, ¨
SV 12%, 10%, 12%, 6%,9%,8%, 13%,11%,8%,7%,9%, 10%,16%,18%


počet mrtvých při 2000. pozitivním ( u nás včera, v SV 22/3) :
CZ 10
SV 21

CZ 10 mil obyv,, dnes 2000 pozitivních (první pozitivní 1/3)
SV 10 mil-. obyv. dnes 2800 pozitivních (první pozitivní 15/2)


Kdy to Prymula pochopí ?

Anonymní řekl(a)...

Švédsko chválím. Co na to Greta, nikde jsem její názor na situaci nenasel, krom kecu, ze to mela.

Anonymní řekl(a)...

Koukali jste někdo na grafy Švedska? ´Fantastický je graf https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
s názvem
Outcome of Cases (Recovery or Death) in Sweden

Kdo měl plotter kdysi, tak ten graf ocení. Matematická nádhera :-)

Anonymní řekl(a)...

Nakonec to celé mohlo začít už na podzim v Itálii:

Adriano Decarli, an epidemiologist and medical statistics professor at the University of Milan, said there had been a “significant” increase in the number of people hospitalized for pneumonia and flu in the areas of Milan and Lodi between October and December last year.
He told Reuters he could not give exact figures but “hundreds” more people than usual had been taken to hospital in the last three months of 2019 in those areas - two of Lombardy’s worst hit cities - with pneumonia and flu-like symptoms, and some of those had died.
Decarli said once his research was concluded, local health authorities might decide to request authorisation to exhume bodies of people with suspect symptoms.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 10:51 to jsem četl, pak byli i články o tom, že to mohlo tady být v únoru, protože spousta lidí měla opakované a divné chřipky. U nás to bude asi blbost, umřelo tuším jen 90 lidí, ale v té Itálie to možné je, pracuje tam spousta čínánů v textilkách. Jen si nejsem jistý, že by to při exhumaci poznali a taky je podezřelé, že to říká pouze jeden doktor.

Anonymní řekl(a)...

už i rakousko má své testy :
https://www.derstandard.at/story/2000116191316/erster-immuntest-von-oesterreicher-entwickelt-wie-er-uns-gegen-corona

na Viničné zaspali :-) (vtip) testy budou i bez nich

Anonymní řekl(a)...

re 10,46 - matematicka nadhera, ale logicka pitomost - smrt lze definovat velmi snadno, ale vyleceni ne - takze ty pocty vylecenych jsou totalni hausnumera...

Václav Hořejší řekl(a)...

Ve Svedsku to zacalo prakticky v presne stejnou dobu jako u nas (cca 1.3. - preditm meli Svedove aasi 10 dni 1 pripad).
Ted maji 77 mrtvych, my 7x mene.
Svedska strategie je stejna jako jeste pred par dny ta americka (vsechno bezi standardne, temer zadna omezeni) - da se cekat, ze i vysledky budou podobne....

Anonymní řekl(a)...

Těch 77 mrtvých budeme mít do středy, jsme o týden pozadu. Především ale "karantena" přeci má souviset s počtem pozitivních a pak až mrtvých. A my máme horší čísla u těch pozotvních.

Anonymní řekl(a)...

Němcům se ti mrtví také zvedají. Čím dál víc se ukazuje, že krom IT/Sp to bude mít podobný průběh.

Anonymní řekl(a)...

Co to Hořejší lže ???
počet mrtvých při 2000. pozitivním ( u nás včera, v SV 22/3) :
CZ 10
SV 21

Sice nechápu jak to souvisí s protektorátem CR, ale cisla máme totožná, v počtu pozitivních dokonce horší.

Anonymní řekl(a)...

Pan profesor Hořejší chce vidět to, čemu věří. Není to poprvé. Po Kolínské silvestrovské ošahávačce už také o emigrantech zapomínal mluvit.

Václav Hořejší řekl(a)...


Ad 27. března 2020 11:33:

Kdo lze:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

77....

Václav Hořejší řekl(a)...

Keste jednou zduraznuji:

Ve Svedsku to zacalo prakticky v presne stejnou dobu jako u nas (cca 1.3. - preditm meli Svedove aasi 10 dni 1 pripad).

Proto je spravne srovnavat pocet mrtvych dnes, a neubirat Svedsku tech nekolik dni.

Anonymní řekl(a)...

Prymula ale tuší, že mu začíná téci do bot, tak dnes dokonce začal uvádědt i "původní odhady". Samozřejmě upravené ex post. Nebojte, on se to nakonec naučí.

Anonymní řekl(a)...

Když tu někteří tolik dáte na názory Britů, koukněte jak dávají prof. Hořejšímu zapravdu (svému Boriskovi tedy naopak vůbec ne)4

https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/vedci-bez-opatreni-by-koronavirus-zabil-40-milionu-lidi-nakazen-by-byl-cely-svet-40318300?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 11:42 o statistice a chybě toho moc nevíte. Srovnávejte vyšší čísla (1000 případů , 2000 případů) , jinak budete mí chybu v odhahu jak Brno. Už začínáte Zbořilovat, viz. dobrý článek dzuranlu

Anonymní řekl(a)...

Hořejší chápe moc dobře, nehodí se mu první případ, tak si zvolí druhý :-) nehodí se mu srovnávat srozumnitelné, např. od 101. případu, od 1001. pozitivného, vybere si druhý případ. Manipulátor jak Zbořil.

Anonymní řekl(a)...

11.46:

Prymula před více než 5 dny hovořil o možných 8500 nakažených v ČR do konce března. Uvidíme jak mu to vyjde, dnes je 27. března a je jich ca 2100.

Anonymní řekl(a)...

Hořejšího nechte být, ať vypadne. Mele si stále svou a argumentaci upraví dle výsledku.

Švédsko je jako vždy hodně progresivní, ale koukám na to Holandsko, které má stejnou strategii a čísla tam nejsou nijak špatná.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 11:52 to je moc , Švědo to od 2000 měli takto (a my to budeme mít o 10% horší)


2020-03-23 ​​​ 2,046(+5.8%)
2020-03-24 ​​​ 2,286(+11.7%)
2020-03-25 ​​​ 2,526(+10.5%)
2020-03-26 ​​​ 2,840(+12.4%)

Anonymní řekl(a)...

Proti srovnání se Švédy bych se ohradil. Oni mají výsledky do druhého dne na počkání na parkovišti, my 4 dny objednáváme a za 4 dny mám výsledky. Reálně tedy nejsme 4 dny za Švědy ale tři dny před nimi.

Anonymní řekl(a)...

Slušné servery srovnávají křivky od 100. případu , nyní od 1.000 případu. Srvonávat to od druhého je zavádějící a účelové.

Anonymní řekl(a)...

ad Greta : neřekla nic, chodí do školy :-)

Anonymní řekl(a)...

Pokud bychom byli před nimi, měli bychom mít 2,800 případů , takže pak by do konce března vycházelo nějakých 2800 x 1.15 x 1.15 x 1.15 x 1.15 % = 4,897

Anonymní řekl(a)...

Perfektní práce s tím Švédskem, přidávám další opravdu vynikající grafy

https://www.ft.com/coronavirus-latest

Anonymní řekl(a)...

Švédsku hraje do role hygiena a odstup. Také se jako protestanti neposerou z toho, že katolické Fr/IT/Sp neumí organizovat vlastní zdravotní péči.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:11 FT palec nahoru.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 11:52 Nemáte někdo odkaz na toho Prymulu ? Pokud mají odhad 8T, tak je jasné, že protestovanosti sami nikdy nevěřili, protože to vycházelo úplně jinak . Otázka je, z čeho pak vlastně vycházeli?

Anonymní řekl(a)...

Ono těch 21 mrtvých budeme také jako Švědsko, jen se to prodlužuje :
„Momentálně máme na anesteziologicko resuscitační klinice čtyři pacienty s onemocněním COVID-19 ve velmi těžkém stavu,“ sdělila také Lipovská.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-pacient-mimotelni-obeh-nemocnice-sv-anny-brno.A200327_105225_domaci_remy

Anonymní řekl(a)...

Boris Johnson se nakazil, tak teď bude mít jeho vláda konečně imunitu stáda :-)

Anonymní řekl(a)...

12.11:

Díky za data. Smrtnost v Německu/Rakousku/ČR trochu vzrostla, ale drží se pod é,7%. V Británii je podle těchto dat pořád skoro 5%ní. To je dost rozdíl. V J. Koreji, která má snad už vrchol epidemie za sebou je smrtnost 1,5% a vzhledem k masivnímu tam testování by to mohlo být reálné číslo.
Ale Boris asi udělal někde chybu...

Anonymní řekl(a)...

Už mu Corbyn popřál ? Kdyby byl c k čemu ,tak se nakazí taky, tahle ztratí popularitu.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:30 Můj názor, nechci se hádat. Má smysl srovnávat cca 100 pozitivní případ a cca 20.případ úmrtí. Jinak to fakt normální statistika není, ale jen hrátka s grafy . Ještě bych počkal týden, státy se začínají celkem srovnávat.

Anonymní řekl(a)...

Ad 12.24:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-v-cesku-prymula-testovani_2003221405_pj

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:35 Dík, vypadá, že od začátku měli špatný model, protože nikdo takhle rychle nešel z 1.2T na 8T

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:35 souhlas. Porovnávat nelze od prvního případu, to je prostě náhoda. Demagog to ale klidně udělá.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:40 bych počkal do toho konce března. 8T to nebude protože plná kapacita je 2T/denně a to ještě vybírají spousty zbytečných, aby nestrašili.

Anonymní řekl(a)...

Rakousko má skoro 7000 nakažených. Testují 2násobně než ČR, takže řekněme v ČR je teď 4100 nakažených kdyby se testovalo jako v Rakousku. Na 100 tis. obyvatel má tedy nyní Rakousko 79 nakažených, v ČR to vychází na 38 nakažených, tedy na zhruba polovinu.

Myslím, že české restrikce mají smysl a Rakušáci by se měli od nás poučit.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:46 Rakousko mělo ale první 100 později, ne ? U nás nebylo skoro nic a oni tam pár kousků měli.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 12:46 Rakousko mělo 2000 pozitivní kousek 19/3, tj. o 8 dní před náma ... nevím, co by si mělo učit. Byli jste tam ? :-)

Anonymní řekl(a)...

12.51:

Rakousko ale testuje 2x víc než my, takže je třeba to podle toho korigovat, tj. s našim testováním by měli 19/3 jen 1000. A teď porovnejte jak jsou moc před námi, zcela jistě to není těch 8 dnů.

Anonymní řekl(a)...

Boris si může vyzkoušet své teorie o imunizaci na sobě.

Britský premiér Boris Johnson má koronavirus. Je v izolaci, ale zemi hodlá dál vést

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/boris-johnson-koronavirus-nemoc-infekce-britanie_2003271252_luk

Anonymní řekl(a)...

UK je úplně zničení země :-) https://www.bbc.com/news/live/world-52058788

Anonymní řekl(a)...

Se přiznám, že Borisi celkem závidím. Taky bych to měl radši už za sebou. Popularitu mu přihazovat ani nemusí, Corbyn je už k smíchu i své frakci.

Anonymní řekl(a)...

27. března 2020 13:04 kdy jsou ty čísla rakouských testů ? Podle mých informací testovala před těmi 8 dny cca o 25% víc než my nyní, ale ne 2x, ale nějak to nemohu v těch číslech najít

Anonymní řekl(a)...

The Alpine republic with a population of 8.8 million has tested around 28,400 people so far with nearly 4,900 cases and 28 deaths confirmed. (MARCH 23, 2020) In coming weeks, Austria plans to test up to 15,000 people per day, the chancellor said.

My jsme ten samý den dělali celkem 19T testů, takže nějakých 66% rakouska.

Anonymní řekl(a)...

což v přepočtu na počet obyvatel vychází, že ve stejný den jsme dělali 88% testů.

Anonymní řekl(a)...

pardno 80%

Anonymní řekl(a)...

Britové to zvládnou rozhodně lépe než Italové nebo Španělé, většina Britů dávno na NHS nespoléhá , ale ti Švédi jsou opravdu záhadou. Jak je znám tak nepodvádějí v datech, žijí ve městech, poměrně velkých, hodně společných prostor. Ono nebát se je někdy také užitečné, zvlášť když víme, že nás to nemine.

Anonymní řekl(a)...

Svedi jsou cistotni a mnohem mene kontaktni (ve srovnani s IT a ES). A nechodej pit do hospod.

Anonymní řekl(a)...

Systembolaget :]

Anonymní řekl(a)...

Dnes se dějí věci... Trumpa zase už nevydrželi v USA. :-)

Pondělní tisková konference amerického prezidenta Donalda Trumpa k pandemii koronaviru přišla o většinu svých diváků u televizních obrazovek. Většina větších stanic totiž setkání s novináři ustřihla uprostřed Trumpova projevu. Důvodem k tomu měla být jeho „nesmyslná vyjádření“, která by mohla poškodit veřejné zdraví.

https://www.lidovky.cz/svet/trump-v-primem-prenosu-rozporoval-tvrzeni-expertu-televize-jej-rychle-odstrihly-z-vysilani.A200327_120639_ln_zahranici_ele

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/coronavirus-trump-press-briefing-white-house-update-today-a9424776.html

Anonymní řekl(a)...

16,09 - no jasne systembolaget - a vychlastaji si to sami doma

Anonymní řekl(a)...

ŘEKNEŠ Graubner:
- kšefty s mešním vínem
- zneužívání ministrantů
http://www.christnet.eu/clanky/1208/graubner_lze_i.url

Ale:
- https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/03/27/karantena-nabizi-cas/

Teda, to je ten pravej.

Anonymní řekl(a)...

Graubner je olomoucký Halík.
Ale tady se zvrhne ve frašku fšechno:

Pražská Thomayerova nemocnice v Krči pro veřejnost uzavřela odběrový stan i odběrové místo. Do odvolání bude dělat odběry pro testy na koronavirus jen u hospitalizovaných pacientů a zaměstnanců, případně u akutních případů. Nemocnice k tomuto kroku přistoupila kvůli kapacitním důvodům.
Podle ředitele Thomayerovy nemocnice Zdeňka Beneše se v posledních dnech stává, že domovy pro seniory posílají do nemocnice své nakažené klienty bez vážných potíží a žádají jejich přijetí.

Anonymní řekl(a)...

bts dnes je na tom USA a Německo přesně s úmrtností stejně (4 na mil obyv)

Anonymní řekl(a)...

od Graubnera bych nic nečekal, na ten pedo případ si pamatuji.

Anonymní řekl(a)...

O pomoc boží, o jako poslední možnost jak zachránit CATRIN, u Graubnera orodoval Hobza - když zjistil, že strach vyvolaný likvidací Čeňka Gregora přestává fungovat.

Anonymní řekl(a)...

Miluju Británii. O Borisovi obecně si nemyslím nic pěkného, snad jen že je daleko chytřejší než vypadá a také mazanější, ale líbí se mi, že v UK se o věcech diskutuje svobodně a bez napadání, viz. dnešní Times.
Save
Britain is on course for an estimated 5,700 deaths from coronavirus, far lower than originally predicted, experts believe.

The country will avoid the 260,000 fatalities once feared if it keeps on the same path seen in China, statisticians at Imperial College London have calculated.

They emphasised that this did not imply that the fears of mass deaths were alarmist, but that the government strategy was working. “Our work shows that social distancing is working against Covid-19 as an effective parachute across multiple countries,” Tom Pike, of Imperial College, said. “That’s no reason for us to cut away our parachutes when we’re still way above the ground.”

.... ďále názory obou stran).

SaMy



Anonymní řekl(a)...

Souhlas, hlavně nepíšou provládní slinty, když mají na věci osobním zájem. Pro ty, co ještě nezdegenerovali k babišismu, mějte na paměti, že až toto skončí, začnou se lidé a soudy ptát, z čeho dotyčný vycházeli a všem se připomenou jejich tvrzení. Možná to AV nepřežije s úplně zdravou kůží. Jinak pokud jde o testy,Německo nabídlo Čechům kapacitu 10T/denně a ČR za týden neodpovědělo.

V Německu existuje na věc dvojí pohled. Obecně se na Italy, Španěly, Portugalce nebo Řeky nahlíží z vrchu, bordelářské a zkorumpované země. Sice je máme rádi, ale práci by si u nich člověk neobjednal. To samé se týká i východní Evropy s vyj. Poláků, kteří mají daleko horší pověst. Na druhou stranu jsou nám tím bordelem sympatičtí. O UK panuje celkem shoda, že jde o daleko silnější demokracii než jsem my (DE) a lidé jsou daleko silnější než evropané, jak co do sebejistoty tak co do rozhledu (to samozřejmě neznamená, že zde neexistují statisíce nezaměstnatelných rednecks analogů) .

Anonymní řekl(a)...

U nás ta čísla jsou zjevně nesmyslná, málo (na počet obyvatel) se testuje, umírá se doma. Skoro bych řekl, že se s nimi manipuluje nebo jsou nějak záhadně zpožděná v případě pozitivity (na rozdíl od úmrtí, která jsou online) - to pak vypadá, že máme daleko vyšší nárůst pozitivních než Holandsko a Švédsko ale daleko nižší počet zemřelých. Možná nemáme tolik seniorů jako NL/SWE anebo jsme odolnější, protože kromě Prahy nemáme tak velké aglomerace jako oba státy :-)

Je jasné, že těch úmrtí i tak je v ČR víc oproti ofiko statistice, jen prostě ti lidé umřeli ve starobincích a LDN.


Anonymní řekl(a)...

Potopení Č. Gregora má paralelu ve vyhazovu ze studia V. Nováka, který na trestnou činnost i její krytí Graubnerem upozorňoval. Jsou to paralelní případy postihu whistleblowerů na UPOLU.
Graubner samozřejmě má pro podrazy proti Gregorovi ze strany Zbořila, Hobzy, Otyepky, Trávníčka "plné pochopení".

https://www.getsemany.cz/node/799

Václav Hořejší řekl(a)...

28. března 2020 11:50:

Ja bych spis rekl, ze se u nas ty statistiky vedou stejne poctive (a se stejnymi omezenimi) jako v Nemecku nebo kdekoli jinde, ale vy byste si hrozne pral, aby to bylo horsi, aby se tady nestihali pohrbivat mrtvi (jako v Italii, Spanelsku, USA a pravdepodobne brzy v UK), protoze byste pak mohl nadavat na dnesni vladu. Tak to ale neni a nebude - vsadim se, ze na za par mesicu bude jasne, ze jsme to zvladli dobre, a soucasnym koalicnim stranam to prinese zvyseni podpory volicu.
Beru jako fakt, ze Nemci maji mrtvych nekolikrat vic nez my (pri prepoctu na pocet obyvatel).
Vy si opravdu myslite, ze nekdo organizuje spiknuti, v ramci ktereho se taji vazne pripady a umrti???

Václav Hořejší řekl(a)...

Jeste bych doplnil - pocet vaznych pripadu (ventilace) resp. umrti je jasny indikator, na rozdil od celkoveho poctu infikovanych (ktery zavisi na poctu testu a hlavne na detekci tech bezpriznakovych nebo lehkych pripadu, ktere se netestovaly).

Anonymní řekl(a)...

Existuji i divocejsi konspirativni teorie:

The Fox Business Network announced on Friday that it had parted ways with Trish Regan, the conservative news host who ignited controversy earlier this month when she dismissed the coronavirus pandemic as a conspiracy to throw President Trump out of office.

Anonymní řekl(a)...

28. března 2020 13:22 nic si nepřeji, jen ta čísla nesedí na jiné země, protože počet zemřelých je odvislý od počtu pozitivních případů a pokud není, tak by to mělo mít nějaké vysvětlení :
a) mladší populace
b) odolnější populace (evoluční fitness)
c) mutace viru

anebo prozaičtější
d) netestování nebo jiné výběrové testování
e) zpoždění výsledků pozitivních např. u jiných zemí

Krizové restrikce přeci primárně mají snižovat počty pozitivních, a to se neděje ve srovnání s NL/SWE. Jsem pouze opatrný a nesdílím váš optimismus.

Kolegyně mi přeposlala mail od Šeba, kde tvrdil, že je těch netestovaných pozitivních 10x víc. Jak to může vědět, když testujeme jiné počty a jiné případy než země, kde ten 10x třeba nějak odhadli?

Politické konotace neřeším. Za mě jde o vysoce infekční vir, který by zastavila jen úplná izolace nějaké oblasti jako např. v Číně s tím, že tím ta oblast klasicky projde anebo protestování většiny populace, ale na to nejsou peníze a vlastně ani právní nástroje. A přiznám se, nevidím rozdíl mezi chování Švědska, UK nebo CZ a považuji roušky a omezení za neúčinná, naopak ukončení školy a přechod dětí k prarodičům považuji za jeden z důvodů současných problémů IT a ESP.


Anonymní řekl(a)...

Úspěšnost testů pohybuje okolo 60 %. Statisticky jsou tedy dva z pěti infikovaných otestováni jako negativní. Je tomu tak kvůli nespolehlivosti nosního výtěru, který se v současnosti používá pro testy na COVID-19. V tom se nemusí koronavirus projevit, na začátku infekce může být naopak přítomný v krku a později se přesunout do plic, takže ho nosní výtěr neodhalí.

Anonymní řekl(a)...

Samozřejmě, že to jsou hausnumera, ale nic lepšího není. Britové si stále drží původní verzi, že to zastavit ani nějak zploštit nejde a jsou celkem úspěšní
https://www.bbc.com/news/live/52075063

Anonymní řekl(a)...

Možná, že lepší než panika společnosti a občanská vyjádření bez vědecké argumentace (Hořejší,Šmucler,Babiš) je lepší zkouknout, jak to ve Švédsku doopravdy je :
https://www.bbc.com/worklife/article/20200328-how-to-self-isolate-what-we-can-learn-from-sweden

Anonymní řekl(a)...

According to PubMed there were 755 academic papers published in 2019 that mentioned the word coronavirus.
In the first 80 days of this year alone, the number of articles about the family of viruses reached a staggering 1245.

https://www.economist.com/graphic-detail/2020/03/20/coronavirus-research-is-being-published-at-a-furious-pace

Anonymní řekl(a)...

17.41:

Pořád nějak nechápu v čem jsou ti Britové tak úspěšní? I podle dnešních počtů mají pořád smrtnost asi 9x vyšší než v Německu/Rakousku/Česku

Václav Hořejší řekl(a)...

28. března 2020 18:32:

Kde tady vidite nejakou paniku? Ja vidim vsude klid, lide dodrzuji stanovena pravidla, nikde zadne vyprazdnene obchody...

Ti Svedove maji porad 10x vic umrti nez my...

Anonymní řekl(a)...

28. března 2020 19:22 Protože se k číslům zemřelých od Roayal coll. vůbec neblíží a spíše kopíruje model Oxfordu. Samotná smrtnost zavisí na počtu pozitivních, na jejich věku, na pokročilosti trajektorie peaku a na lékařské kapacitě. Ta dojde všem, došla Číně, ŠP/IT, dojde i Německu, nám i UK. Pokud například musí být senior napojen 4-7 dní, musel byste se dostat se zpomalením křivky z 5 na 9-12 dní pro zdvojnásobění pozitivních, aby mělo nějaký smysl, a to je u toho viru nemožné, viz. IT/SP po více 16 dnech, kdy počet pozitivních i mrtvých se naopak zvyšuje. Jak prochází populací, tak postupně zdvojnásobení případů za 5 dní znamená absolutně stále větší číslo, které prostě není možné "udýchat" nebo dávat na JIPku.

Hlavní předností SV/UK/Nl vidím hlavně v tom, že se nezapomíná na pacienty s jinými problémy. Dnes v podstatě neseženete v ČR ani doktora pro předpis onkologického léčiva, protože buď jsou v karanténě, nemocní nebo je dočasně šoupli jinam.

Anonymní řekl(a)...

28. března 2020 19:55 za paniku považuji restrikce, roušky, zákaz vycestování, zákaz škol atp.

Smrtnost doženeme, z toho bohužel nemám obavy.

Anonymní řekl(a)...

20.03:

Zkuste to prosím vysvětlit nějak srozumitelněji. Ten rozdíl ve smrtnosti mezi uvedenými zeměmi je tu stabilně už nejméně týden.

A Vaše tvrzení, že základní zdravotnictví nefunguje berete kde? Já teď marodím (úplně s něčím jiným než je koronavirus), ale nic takového nepozoruju. V uplynulém týdnu jsem v lékárně vyzvedával 5 receptů od 2 lékařů.

Anonymní řekl(a)...

20.11:

Věřím, že vy za paniku považujete i mytí si rukou. :)

Anonymní řekl(a)...

zajímavá diskuse :
https://www.youtube.com/watch?v=H1k_KlZVixY

Anonymní řekl(a)...

28. března 2020 20:44 Shodou okolností se ke mě dostaly dvě pacientky (32,35 let) jedna z cytostatiky, druhý z povolenou biologickou léčbou. Už cca 2 týdny se snaží pokračovat v léčbě, bohužel jejich lékařka je v karanténě a dvě zastupující zrušily hodiny a někam zmizely. Následně čekaly na pomocná vyšetření cca 2 týdny než se na ně dostala řada, jedna už léčbu musela přerušit. Obě z Prahy.
Na urologii chybí polovina sester, odkládají se operace (zatím) o týdny, lidé sem volají, že se nemohou týden dovolat na dětské atp.

Za paniku považuji šíření strachu z koronaviru, bondovské záchrany roušek na letišti, výzvy k okamžitému zákazu restaurací, prodejen atp. , nemožnost vycestovat. Je mi líto, ne každý jako vy má tak nastavenou laťku a pokud mě chcete zesměšňovat dále, OK, ale na věci to nic nemění. Vaše občanské postoje a jistou názorovou jednoduchost jsem pochopil i bez toho.


«Nejstarší ‹Starší   2801 – 3000 z 4999   Novější› Nejnovější»