úterý 1. září 2020

Oko za oko aneb zbořilace Akademie věd


Jeden z největších skandálů AV v podobě sponzorované léčby Sykové má pokračování ve formě pohádky se špatným ale poučným koncem. Tak poslouchejte jednu pohádku z Národní: Syková měla 4 dcery: Mirku, co dělala neurofyziologii, Pavlu, co dělala kmenové, pluripotentní atp. buňky a pumpovala to do ALS, Alzh atp., Šárku, co dělala nízkoteplotní plazma a přírodní biomateriály a Lýdii, která pokračovala v práci maminky a měřila difuzní koeficienty. Po nečekaném a náhlém skonu maminky byla nejrychlejší a nejotrlejší ta, na kterou maminka nejvíce sázela, Mirka a ta začala dělat maminku sestřičkám. První skončila Lýdie, přeci jenom měřit difuze bez Sykové moc publikací nepřinášelo, navíc to bylo sexy naposledy v 80s a tak přešla pod Mirku.  Lýdie dostane Mirku na neurovědy 2LF. Mirka z ní na oplátku udělala šéfku etické komise a Lýdie v ní sehraje svoji nešťastnou roli. 

Bez maminky ale oddělení Mirky padá v hodnocení dolů, stejně jako oddělení jejího zástupce Malínského, který přemění v rámci fokusace oddělení mikroskopie na odd. buněčných membrán. Mirka začíná vládnout a začne tím, že se chce zbavit staré rady v podobně prof. S,Š a H. doc. Čejková. Zakáže jim podávat granty z důvodu vysokého věku (nad 60 let). Šárce to přijde diskriminační. Dostane tak pod sebe z povinnosti doc. Čejkovou, která ale nemá granty. Mirka ovšem trvá na svém a granty nepovolí než do toho chce vstoupit ombudsmanka ohledně nepovolené věkové diskriminace. Mirku si někdo tajně nahrál na poradě vedoucích a poslal její vyjádření o starších zaměstnancích ombudsmance. Mirka se lekne, granty rychle povolí ale nastaví maximální věk pro vedoucí. Prof. S,H,Š tedy z vedení svých oddělení zmizí a na jejich místa se dostanou - náhodou - členové zvolené rady ústavu. Jedna perlička typická pro medicínské ústavy z 80s. Skoro všichni zmínění (noví i staří) mají ve svých odděleních své manželky v roli podřízených.
Kolegyně L. z UEM následně prezentuje na zahraniční konferenci poster, na kterém je uvedena Šárka bez svého vědomí a podivné nepřesvědčivé výsledky. Šárka náhodou na konferenci dorazí a žádá vysvětlení a když se ho nedostává, podá věc Mirce jako scientific misconduct. L. je dobrá kamarádka Mirky, řízení trvá skoro rok. Ve skutečnosti o řízení nejde, etická komise je poradní orgán ředitelky složený z podřízených. Po mnoha urgencích nakonec L. uzná chybu sama, dostane výtku a omluví se. Mirka se posmtí ale tím, že L. schválí podání grantu na materiál, který testuje roky Šárka, která se o grantu dozví až po jeho udělení. Považuje to za nefér jednání, ale to je tak vše a u Mirky se stížností nepochodí. Končí příběh první. Vlastně nekoncí. L. si ještě bez vědomí Šárky vezme pro ten grant i ten připravený biomaterál, který modifikuje a prezentuje ho jako svůj. Stížnost Šárky zamítnuta. 

Docentka Čejková v téže době pošle Šárce jako vedoucí oddělení k submitaci článek, na které jsou obrázky očí králíků po treatmentu, nicméně nesouhlasí jejich počet s evidovanými lab. zvířaty, začne tedy obrázky zkoumat a zjistí, že je počet vzorků multiplikován kopieme obrázků otočených o 90 stupňů v powerpointu. Žádá tedy Čejkovou o všechny raw data mikroskopu, po odmítnutí to podává ředitelce Mirce k prošetření. Ta pověří zástupce Malínského, aby raw data sehnal, nicméně po roce neshánění a nečinnosti etické komise a po mnoha urgencích etická komise konečně začne formálně řešit podání Čejkové pro bossing ze strany vedoucí Šárky. Vedením je jí naznačeno, že když bude zticha proti nim, tak proti ní nepůjdou. To se ale nestalo a Šárka na prošetření trvala. Někteří členové rady dozorčí rady a rady dokonce veřejně prohlásí, že je nebaví číst ta podání, že na to nemají čas. Etická komise rozhodla tedy o výtce pro Čejkovou za ten jeden podvůdek a současně dostala Šárka výtku za bossing. Etická komise odmítne řešit další případy podvodů paní docentky, přesune ji pod Topinku a v lednu 2020 dokonce UEM nechá submitovat podvodný článek v pozměněné formě. Šéf rady UEMu ing. Topinka to odůvodní tím, že to nikdo stejně nečte a Mirka začne prohlašovat veřejně o Šárce, že není duševně normální. 

Šárka tedy žádá o prošetření případu vedení samotné AV a její etickou komisi a má schůzku s Havlasem, který ji přislíbí prošetření podvodů i vlastní výtky. Podle svědectví kolegů ovšem jen Havlas přepošle podání Mirce, kterou tím vytočí jednání podřízené do nepříčetnosti, a nic ve věci neudělá. Vlastně udělá. V září přijíždí od ústavu Zažímalová jako předsedkyně AV a případ odmítne dál řešit.  

Oddělení Šárky je sice v hodnocení v roce 2019 4.nejlepší na ústavu, ale dne 25.září 2020 je oddělení Šárky zrušeno pro špatnou fokusaci, což vzhledem k multifokusaci jiných oddělení je jen záminka, podepsanou zprávu Šárka nikdy nedostane, kolegové z rady následně neschválí strategii oddělení a Šárce je pohroženo okamžitou výpovědí, pokud nepodepíše mlčenlivost v etických otázkách. Tím je pohádka u konce. Abych nezapomněl na radní Pavlu, ta celou dobu dělá, že se jí to netýká. 

Šárka organizačně spadne právě pod Topinku a jako kolegyni má Čejkovou. Zaměstnancům nesdělí vedení důvod zrušení, jen pošle strohý mail o změně vedoucího a zrušení oddělení k 31.12.2020. Tady pohádka končí. 

Závěr : Ani etická komise UEMu, ani rada, ani dozorčí rada věc fakticky 3 roky neřeší a články staré i 5 let, kde se jedno oko stále dokola opakuje, jednou jako treatované, jednou ne, v rámci mnoha pokusů retrahovány nejsou, nehledě že počet zvířat je vymyšlený. Havlas dlouhodobě hraje roli užitečného přestárlého králíka s očima po treatmentu Čejka&Čejkové a Zažímalová maximálně tak jezdí na sebeoslavné jízdy s charizmatem ne nepodobným Drahošovi. A zbytek akademie věd - drží hubu jako za normalizace a bojí se tak impotentního a nečinného vedení. 


P.S. : přestože jsem ohledně české AV naprostý cynik a v podstatě souhlasím s tvrzením UEMu, že články Čejkové a Holáně stejně nikdo nečte, obdivuji někoho, kdo se postaví mafii ve formě autonomní správy ústavu dlouholetými kolegy nazvané rada ústavu, dozorčí rada a etická komise paní ředitelky s rizikem zničení vlastní existence a věří dál v to, že věda není kanál na peníze a vědci nejsou lháři a pokrytci. Dokonce ji jistým způsobem závidím. 

 P.S. 2 : Omlouvám se za to zpoždění a děkuji dzurnalu Univerzity Palackého v Olomouci za rychlejší reakci, přestože ty Čejkové podvody se zde zmiňují skoro rok v diskusi, neudělal jsem si na to vlastní neschopností čas, čehož lituji a děkuji všem z UEM, 2LF a centrály AV za poskytnuté a zaslané informace a dokumenty.

P.S. 3 : Celá skupinka Topinka, Zažímalová, Mirka, Malinský i Havlas se nechají dokonce spolu vyfotografovat v den, kdy se připravili scénář následného divadla. Zda byly oči opět následně otočeny, protože nebylo dost králíků,  se nám nepodařil zjistit. 



5 000 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   4001 – 4200 z 5000   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

Hosťa je zpátky ve hře na šéfa ViroCentra, dokonce bych řekla - zase už dost na špici peletonu:

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zivot-v-pandemii-biochemik-zdenek-hostomsky-o-schvalovani-va/r~72a76344889611eb8e470cc47ab5f122/

Anonymní řekl(a)...

Hosta není schopen větší akce, možná tak si sednout do nějaké dozorčí rady. Zjevně se ho pokouší tam protlačit Hořejší, který po letech flusání na nové vedení UOCHB změnil taktiku. Jen se obávám, že spojení s Havlasem nebylo právě rozumné, protože bublá protikomunistický tlak proti bolševikům v AV ze strany Pirátů, ono je opravdu ostudné, že u nás k denacifikaci nedošlo ani po 30 letech). A po jmenování Zažímalové půjde správní žaloba na neplatnost jejího zvolení. O etických věcech ani nemluvě.

Pokud se v rámci této akce navíc zjistí, že Hostomský měl na pracivšti poměr se svou svou asistentkou, je genderové vyřízenej a může tak leda dělat šéfa PR akademie věd.

Anonymní řekl(a)...

21. března 2021 18:55 Drahošovy kádrové materiály nebyly nijak zajímavé. Po roce 1989 se z něj stal zednář, často přednášel přímo v AV, ale jestli to někoho zajímalo po roce 2000 si nemyslím. Zjistil, že vědecky významného nedosáhne a na rozdíl od jiných to pochopil brzo a začal bafuňařit. Ze začátku měl za prdelí kde koho, pak už fungoval jako setrvačnník, žádné nové nápady, jen recyklace. Bohužel. A pak jednou uvěřil přesvědčování polozednářské skupinky, že s tímto nastavením se může stát prezident. Málem se mu to podařilo. Dnes už jen postuje bláboly a inkasuje senátorský plat.



Anonymní řekl(a)...

re 8:44 - tohle je snuska naprostych nesmyslu. Horejsi uz davno s hostou neni kamarad a naopak ho ted nenavidi (ze zlehcuje COVID a volil Trumpa). Hosta nemel pomer se svoji asistentkou, ale s vedeckou pracovnici z ustavu, ktera nebyla jeho primou podrizenou, a poridil si s ni 3 deti, takze nejde o zadne tajemstvi ;-)

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 8:59 A zákonná manželka Hostomského to věděla po druhém nebo třetím dítěti ?

Anonymní řekl(a)...

Hosta to táhne s Hořejším dávno. proto ty Hořejšího slova obdivu pro Hostomského management. Po volbě v AV ale Hořejší zatrpknul, nevím, možná mu vadí, že Boris (UK) a Švédsko to nakonec zvládají lépe než USA nebo Evropa ....

Anonymní řekl(a)...

Ad: ... Zažímalové půjde správní žaloba na neplatnost jejího zvolení ...
To bude zajímavá kauza, protože by to dost jasně měla skončit zrušením volby pro neplatnost.

A už bublá další zajímavá specialita:
Kvůli zrušení části volebního zákona Ústavním soudem padlo trestní oznámení. Na tři ústavní soudce je podaly členky Institutu svobody a demokracie Jana Bobošíková a Hana Lipovská. Ústavní soudce Pavla Rychetského, Jana Filipa a Kateřinu Šimáčkovou podezírají ze zneužití pravomoci úřední osoby a z maření přípravy a průběhu voleb.

Tohle ale možná zametou, jako že ústavní soud má svého druhu (divnou) imunitu.

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 7:32 a 8:57 Kdo jezdil častěji, možná neměl podepsanou spolupráci, ale o to více začasté skutečně spolupracoval. Bylo to tak na PZ-kách, na AV určitě taky. V kádrových spisech se to zaznamenávalo a fakt, že nejsou k dispozici, je jednoduše podezřelý. Navíc se to probíralo při prezidentské kandidatuře a nebylo jednodušší cesty, jak ty fámy rozptýlit, než ty kádrové materiály ukázat. Což se ale těžko dělá, když je vlastní nějaký spoluzednář :-)

Anonymní řekl(a)...

10:31 Věděla to od začátku. Oni mají společný majetek, který by se těžko dělil, navíc u drahých amerických soudů. Co se vrátili, žijí si každý po svém. Je dokonce asi fyziologicky podmíněno, že když jste s někým 25 let, už ho máte celkem plné zuby.

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 11:26 Ve volbách to nikoho nezajímalo. Kádrové materiály prognostického ústavu jsou podobný nesmysl. Už se probudte, je rok 2021

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 11:28 Dělení majetku se US neprovádí, neexistuje tam institut společného jmění manželů. Nejprve si něco zjistěte než začnete věřit pohádkám od Hosty. Jeho manželka o bokovce nevěděla do druhého dítěte :-)

Anonymní řekl(a)...

Hostomský je pohádkář totální, na wiki se napsal že je " bývalý ředitel výzkumu rakoviny farmaceutické firmy Pfizer " :-)))))))))))))

Anonymní řekl(a)...

Ještě v roce 2015 nic nevěděla a tady ze sebe ještě dělal blbku bulváru a to již Zdenda házel pánví s vědeckou pracovnicí :

http://www.menstyle.cz/spicky-akademie-ved-cr-nasly-spolecne-tema-v-prazske-mecce.html

Anonymní řekl(a)...

Co to je ????????? "
Za nemalou finanční podporu zmíněným organizacím patří velké poděkování RNDr. PhDr. Zdeňku Hostomskému, CSc. z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR a jeho ženě Zuzaně, dále doc. RNDr. Karlu Olivovi, Dr. řediteli Ústavu pro jazyk český, a manželům Sykovým z Ústavu experimentální medicíny. K podpoře projektu i neziskových organizací se připojil významnou částkou také předseda Akademie věd ČR prof. Ing. Jiří Drahoš. DrSc., kterého na akci doprovodila jeho žena Eva."


Solidní sebranka

Anonymní řekl(a)...

Zuzana se tehdy dost divila. Fakt vám vypráví Hosta, že o tom věděla ?

Anonymní řekl(a)...

Třeba si Hosta myslí, že Agouron Pharmaceuticals Inc řídil celký Pfizer :-)

Anonymní řekl(a)...

Re: ... možná neměl podepsanou spolupráci ...
V té době to už bylo víc propracované. U lidí z vědy a podobných vyšších sfér se nemělo přistupovat k podpisu vázacího aktu, právě aby to nevyvolalo nepříznivou psychologickou reakci:

https://members.tripod.com/gamma_photon/95.jpg

Anonymní řekl(a)...

Před několika dny si na tyhle vidle naběhl kolega Doležal, a to přímo ukázkově. Kritizuje Václava Klause, který odhaduje smrtnost onemocnění COVID-19 na 0.2 procenta. Jiří Doležal se rozčiluje, že přece každý umí vydělit počet mrtvých počtem pozitivně otestovaných a vyjde mu číslo o řád větší, v kontextu České republiky něco pod 2 procenta. Z toho vyvozuje, že Václav Klaus ztratil poslední zbytky soudnosti.
Jenže ve skutečnosti mají pravdu oba.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/03/15/jiri-x-dolezal-a-soudnost-vaclava-klause-starsiho/

Anonymní řekl(a)...

re 12:49 - po prevzeti Agouronu Pfizerem Hosta skutecne delal reditele vyzkumu rakoviny v Pfizeru

Anonymní řekl(a)...

Nejhorší na tom je polemizovat na jedné straně s Klausem a na druhé s Jiří X. Doležalem. Je to jako se octnout v 90s.

Anonymní řekl(a)...

ad - Dělení majetku se US neprovádí ...
Tvrdě se tam může bojovat o výživné pro ex-manželku, děti, domácí zvířectvo, ...
Kdo na pomýšlí, může konzultovat Michala Lebla:

https://www.whitepages.com/name/Michal-Lebl

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 13:47 tak děti mají snad už velké a manželka pracuje. Záleží na státu, kde se člověk rozvádí, ale také jsem neslyšel, že by se tam dělil majetek jako u nás .
Navíc rozvést se mohou i zde.

Anonymní řekl(a)...

Co vím já, tak se jeho manželka pokusila o sebevraždu.

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 13:42 To fakt nedělal. Šefoval jedné laborce právě z té převzaté firmy než se to sfuzovalo- Nakonec ani taková obecná funkce v Pfizeru neexistuje, spíše to připomíná oddělení ruské akademie věd.

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 13:42 Ono je rozdíl dělat jednoho ředitele výzkumu v laborce a nebo dělat ředitele výzkumu a Hosta něco podobného opravdu nedělal. Můžete ho požádat o popis pozice a reference ? :-)

Anonymní řekl(a)...

Vypadá to, že Hostomský je další hochštapler a kecálek ....

Anonymní řekl(a)...

Pfizer koupil Agouron v 1999 a od 2000 do 2010 delal Hosta sefa vyzkumneho oddeleni lecby rakoviny u Pfizeru - mozna se to zdejsim frustratum nehodi do diskuze, ale je to tak...

Anonymní řekl(a)...

Babiš má prostě své plány a své lidi v RVVI.

Premiér odmítl i další doporučení ministerstva zdravotnictví. „Nesdílím s Vámi názor, že nelze podporovat centra, která přinášejí inovace a realizují klinický výzkum... Tuto důležitou potřebu zdravotnického systému a pacientů není možné financovat z ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Z pozice předsedy Rady pro výzkum, vývoj a inovace jsem si tím zcela jist,“ konstatoval v dopise Babiš.

https://www.lidovky.cz/domov/babis-blatny-vytykaci-dopis-vlada-ministr-ministerstvo-zdravotnictvi.A210322_203433_ln_domov_rkj

Anonymní řekl(a)...

Aha, tak proto to Blatný vzal. Jde o to zrušit ICRC a NUDZ. ICRC vadí developerům, kteří by rádi zrušili fakultní nemocnici v centru Brna. NUDZ je Babišův chráněnec.

Anonymní řekl(a)...

NUDZ je vubec podivuhodna instituce. Nevite o tom nekdo neco blizsiho? Jak proc to vzniklo? Jak aje role NUDZ v te neuveritelne historce kolme mladeho AB?

Anonymní řekl(a)...

re: NUDZ v te neuveritelne historce kolme mladeho AB?
Olomoucký odborník na vsechno Boris Cvek to tehdy shrnul takto:

https://blisty.cz/art/93448-vyjadreni-narodniho-ustavu-dusevniho-zdravi-znamena-naprosty-obrat-v-celem-pripadu-babisova-syna.html

Je v té věci zdrženlivý, ta samotná nemoc je zřejmě reálná - a pak je možné vpodstatě cokoliv.

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 20:41 Ale ano Hosta dělal šéfa laborky, která dělala výzkumu rakoviny a kterou koupil Pfitzer, nedělala ale šéfa celého výzkumu rakoviny Pfitzeru.

Kouzlo je v detailech :-)

Anonymní řekl(a)...

Kdo chce rušit NUDZ ? Ten ústav má samozřejmě problém od začátku, protože nezvládly včas všechna povolení i výstavbu a v podstatě po kolaudaci zjistili, že jim peníze došly, ale to v ČR není důvod ke zrušení.

Anonymní řekl(a)...

to nebyla laborka, ale vyzkumne centrum - ano, kouzlo je v detailech

Anonymní řekl(a)...

23. března 2021 8:43 Já teda mám NUDZ celkem rád, i když je pravda, že se tam kromě mladých nahrnula i skupina gerontů ČSAV.

Hostu neřešte, na rozhazování peněz je dobrej a když si na UOHCB nebyli schopni vybrat někoho interně, mají, co chtěli.

Anonymní řekl(a)...

23. března 2021 8:03 Už si tu kauzu vyjádření zaměstnankyně NUDZ moc nepamatuji, ale udělat ze syna magora zvládnul Babiš i bez jejich pomoci.

Anonymní řekl(a)...

re 9,51 - my si taky na Hostu nestezujeme ;-)

Anonymní řekl(a)...

ICRC nemělo na udržitelnost, FNUSA byla těžce zadlužená. NUDZ od začátku počítalo, že Höschl nějak ukecá ministerstvo. Což se stalo, ICRC se mělo kolem 2018 stát brněnským IKEMEM, ale byl kvůli tomu obří řev, zejména ze strany pražských klinických pracovišť. Takže financování ICRC a NUDZ z kapitoly ministerstva zdravotnictví je trvalé politikum.

Anonymní řekl(a)...

re: ... aby Hořák nepotřeboval intenzivní psychologickou pomoc. Prvně manželská krize, pak ...

Mladej Pačes se ukazuje jako plnohodnotná náhrada za ochabujícího Hořáka - zjevně taky míří na šéfovské koryto v novém Virologickém ústavu (zkráceně Biocev-2):

https://www.idnes.cz/technet/veda/koronavirus-jan-paces-molekularni-biolog-mutace-varianty-ockovani-deti.A210323_134808_veda_vov

Anonymní řekl(a)...

Pokračuje zametání stop a odpovědnosti za tunel BIOCEV:

... bere se souhlasem informace o centru BIOCEV - převod části majetku ÚMG nabytého s realizací projektu BIOCEV ve prospěch BTÚ formou bezúplatného převodu ...

Anonymní řekl(a)...

Hosta už dává rozhovory i Dolákovi z youtube :-)

Anonymní řekl(a)...

V BIOCEVu se nemusí zametat. Jednak tam nic není, aby bylo co a za další se to za rok nejspíš zruší celé. Peníze nejsu.

Anonymní řekl(a)...

24. března 2021 12:45:

Tohle muze rict jenom uplnej magor...

Anonymní řekl(a)...

Havlas opět zvolen do Akademické rady 2021-2025.

Anonymní řekl(a)...

Tak na iDnes Beneš o koronaviru, už chybí jen Cyril a Syková :-)

Anonymní řekl(a)...

24. března 2021 13:28 supezpráva pro všechny progresivisty na AV :-))))

Anonymní řekl(a)...

24. března 2021 13:05 Přesně tak, například dva rok po otevření už chodilo do práce pravidelně 30 % zaměstnanců BIOCEVu .... a nyní to číslo úspěšně atakuje 50%, protože hodně lidí z Krče zde ukončilo úvazky. Jestli to půjde takto dál, tak za 5 let se dobereme na plný stav

Anonymní řekl(a)...

24. března 2021 13:28 Ryba smrdí od hlavy.

Anonymní řekl(a)...

24. března 2021 13:05 ..anebo jen magor mohl zvolit Havlase do takové funkce.

Anonymní řekl(a)...

jediny progresivni kandidat do AR byl Stepan Jurajda a ten o parnik neprosel - strejci uz byli dohodnuti na tech spravnych lidech

Anonymní řekl(a)...

Novinky z Olomouce.

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-spory-superustav-catrin-volba-rektora.A210324_600568_olomouc-zpravy_stk

Anonymní řekl(a)...

Tohle poněkud připomíná poměry v olomouckém RCPTM - dost inspirativní pro územně příslušné státní zastupitelství:

Politický podnikatel Roman Janoušek finančně těžil z promyšleného plánu čtyř podnikatelů, kteří zařídili pro jeho firmu Chambon příjem stovek milionů z veřejných peněz. Na záměru se měla podílet i lékařka Soňa Peková. Peníze podle obžaloby zčásti inkasoval Janoušek, který se ve vlastní firmě zaměstnal. Sjednal si pro sebe úvazek 20 hodin týdně coby ekonomicko-právní poradce. Mzdu si nejprve stanovil ve výši 30 tisíc korun měsíčně, ale k vyplacení v této výši došlo jen jednou. Následně si určil příjem jeden milion za měsíc. Pravidelně si však vyplácel násobky této částky, bral i šest milionů měsíčně.

Anonymní řekl(a)...

24. března 2021 14:42 Asi tak. Všem akademickým dědulům současný stav vyhovuje. Dotace se budou snižovat, takže je důležité se dohodnout.


Anonymní řekl(a)...

4. března 2021 14:07 Souhlas. Pokud nemá akademie lepší, pak to musí vydržet s touto skvadrou podvodníků a pokrývačů.

Anonymní řekl(a)...

22. března 2021 8:52 Mohu mluvit jen za UEM.

Když se podíváte na současná vypsaná témata PhD pozic, jsou to ta samá jako před 15 lety a stejné tváře supervisorů jako před 15 lety, když jsem jsem nastoupil. Jedinou výjimkou je ta dceruška pana radního Fulky a pak Malínský, který z pozorování v mikroskopu pro ostatní oddělení udělal vědeckou činnost. Na to, že bychom měli být experimentální jsem zapomněli opravdu úplně a o novosti se lze bavit jen ironicky. Mladší lidi odcházejí anebo je to štve.

To, že vedení krylo dlouhodobě podvody Čejky a jeho máti s Holáněm je jedna věc, to věděla jen menší část ústavu, ale že vedení zde nechává 10 let psychoticky nemocného vedoucího, jehož dlouhodobou nepřítomnost kryje manželka doktorka ve stejném oddělení, je už naprostá ubohost, pokud vedení současně mluví o progresivním stylu.

Anonymní řekl(a)...

Čekala bych od vedení AV, že určí špatná centra a ta začne rušit nebo reformovat. Bohužel to na nějakou podobnou aktivitu nevypadá. Čechům se do vědy na AV moc nechce, takže nabíráme Kazachy, Ukrajince, Rumuny, Španěly, Srby .... jenže my nejsme multikulturní z vlastní volby, ale jsem východokulturní z vlastní neatraktivity.

Anonymní řekl(a)...

To já mám na vedení AV menší nároky, že aspoň nebude krýt podvody ústavů a vyhazování těch, co na podvody upozorní. Pokud ani tohle vedení nesplňuje a přesto je zvoleno opakovaně, tak mám za to, že se to za pár let šeredně vymstí stejně jako se to stalo v Olomouci.

Zdravím z Brna

Anonymní řekl(a)...

re 8:35 a 8:39 - tak uvidime, co treba na UEM ted reknou ty mezinarodni hodnotici komise AV. Pokud vim, tak se tvarili docela prisne a jejich posudky asi budou pro nektere ustavy a oddeleni dosti kriticke. Je ovsem otazka, co s tim pak udelan vedeni AV.

Anonymní řekl(a)...

8:39 jaká špatná centra??? Všechna do jednoho jsou přece EXCELENTNÍ.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 8:46 uvidíme, uvidíme. Současné vedení je tam 5 let, někteří i déle a žádný posun nevidím. Podle mě je to naivní čekat od zahraničního hodnocení. Za hodnocením má stát vedení a ne ho používat jako úřední alibi. Tak funguje úřad, ne věda. Nakonec případ v tomto článku byl přesně tohoto typu.

Hodnocení vykládají lidé a bohužel podle tohoto výkladu dojde k aplikaci.

Anonymní řekl(a)...

EU excelentní jako říkají na UEMu :-)

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 8:35 svatá pravda

Anonymní řekl(a)...

Bude starej chemik ještě něco psát ?

Anonymní řekl(a)...

neumrel na covid?

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 9:25 Asi jo, on některé roky píše pravidelně, jiné roky třeba jen 2x, takže bude asi v nějakém ústavním zařízení. Když člověk zná Michla, tak chápe .... :-)

Anonymní řekl(a)...

neni to Michl - Michl vubec ani trochu nerozumi biologii ani medicine, coz starej chemik evidentne ano

Anonymní řekl(a)...

re: neni to Michl
Taky by mi to úplně nesedělo. Michl přece vždycky byl čtvrtý do mariáše pro trojku Gardener, Havlas, Hobza. Ale na druhou stranu - dost jim proto taky viděl do karet. Je to záhada - jako byl (a myslím i zůstal) spisovatel B. Traven.

Anonymní řekl(a)...

Vono je to všechno dvousečné. Když tady máme ty pytlíky ve vedení, co jim nějaký ten podvůdek nevadí, tak kdyby měli opravdu moc, tak by Kubinovou nevzali na fyzikálním. Ono je nakonec dobře, že nic nemohou a hovno dělají.

Představte si v té funkci Hořejšího nebo toho vola z Budějic, co si na paměti národa vysnil životopis div ne chartisty :-)

Anonymní řekl(a)...

presne tak - Zahradnik i Havlas mu sli vzdycky na ruku a on z nich tezil. Krome toho Michl skvele rozumi chemii a fyzice, ale vubec nerozumi biologii. Michl to doopravdy neni a identitu stareho chemika se nejspis nikdy nedozvime (leda by mel v zaveti, ze po jeho smrti otevrou obalku)...

Anonymní řekl(a)...

Já teda mám info, že to Michl je, jen ty medicínské vstupy mu tam spolupíše kolegyně.

Anonymní řekl(a)...

re 10:27 - souhlas. Nakonec takhle si aspon na lepsich ustavech mohou delat svoji vedu a nikdo jim zeshora neskodi. Bohuzel na blbych ustavech jako UEM maji holt smolika - musi se zkusit zorganizovat a zvolit si priste lepsi RP a reditele.

Anonymní řekl(a)...

Michl to urcite neni - prectete si nektere jeho stare blogy. Je to nekdo, kdo delal i pro farmaceuticke firmy. Mozna nekdo z byvaleho VUFB...

Anonymní řekl(a)...

Mně Hořejší vyprávěl, že zná kolegyni, která na vlastní oči viděla Michla psát tyhle blogy na počítači. Ale když se ho na to zeptal přímo, zda to je on, tak to popřel. Jako alter ego Michla mi to dává smysl, na jednu stranu má rád peníze a pocty jako každý jiný tak to s nimi táhne , na druhou stranu na ně má nějaký soukromý názor, který nemůže prezentovat po svým jménem.


A právě to zaměření na Hobzu a nikoliv Zbořila v tom prvním článků mi u něj dává smysl, ale je mi to jedno, kdo to je.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 10:31 Pak je otázka, zda takovou AV s tlakem na průměrnost chceme. Většina je průměrná, tak to chce. Tím chci říci, že i autonomie ústavů má jisté nevýhody a nedává mi smysl, pokud se to sdruží do AV.

Anonymní řekl(a)...

jeste jednou - podivejte se na jeho stare blogy - je to clovek z uplne jineho prostredi nez Michl a ma zjevne zkusenosti s farmacii
krome toho Michl taky skoro vubec neumi s pocitacem - pise ve starem Wordperfectu a vsechno mu musi delat kolegove

Anonymní řekl(a)...

Taky bych to na Michla neviděl. Starý chemik evidentně nesdílí nadšení biomaterealistů, tissue engeneeringářů, Live/Dead obrázků na jedné straně a biochemické a molekuární pohádky o peptidech na straně druhé, takže mi to přijde na někoho, kdo zná medicínu a prošel si korporátní farmacií.
Michl je na medicínu a farmacii naprosto blbej, a v UOCHB je tak do 5 lidí, co má o medicíně aspoň nějakou šajnu, povětšinou je to samej zabedněnej chemik, co věří na vědu.

H2SO3

Anonymní řekl(a)...

proc by na UOCHB nemeli byt chemici, co veri na vedu ? ;-) na medicinu mame jine instituce...

Anonymní řekl(a)...

Michl je klasickej excelent. O pohádkách, které mu předkládají řečtí a korejští postdoci a on je publikuje, vyprávěli nezávisle na sobě různí lidé, kteří u něj byli. Michl to není.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 11:53 To byl jen povzdech. Protože ve farmacii a UOCHB nebo UMCH mnoho pochybovačných v poslední době nebylo. Pamatuji doby, kdy se pochybovalo více a publikovalo méně, za to se více věcí dostalo do prodeje.


H2SO3

Anonymní řekl(a)...

Souhlasím. Michl opravdu k nějakým velkým mozkům nepatří, při vší úctě ke stáří.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 11:53 ... aneb pohádkáři od Hocka ? :-)

Anonymní řekl(a)...

re 10:27 - souhlas. Nakonec takhle si aspon na lepsich ustavech mohou delat svoji vedu a nikdo jim zeshora neskodi. Bohuzel na blbych ustavech jako UEM maji holt smolika - musi se zkusit zorganizovat a zvolit si priste lepsi RP a reditele.
25. března 2021 10:31

Na UEMe nemaju "smolika" maju presne to, co si vybrali, podpriemerni vedci a manazeri si nezvolia niekoho, kto by ich po nastupe do funkcii nedajboze nejak vytrhol z ich radoby "vedeckeho" sveta a tlacil by na vystupy, nedajboze kvalitne.
Pozrite sa na zostavu oddeleni a veducich, ich vekovu strukturu a pochopite, ze ten ustav este bude doklepavat nejake tie roky samospadom. Samozrejme, ze dotycni dochodci sa medzitym este trochu nabalia-tam uz davno nejde o vedu.

Jo, a mimochodom, konecne sa ozyvaju nejaki statocni bojovnici.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/imunolog-thon-uprimne-o-ockovani-i-o-svych-kolezich-40355027

Anonymní řekl(a)...

Hocka bych nechal, možná vyššímu smyslu své práce věří a provedení je aspoň normální chemie. Aspoň neslibuje léčbu rakoviny nekovalentní vazbou

H2SO3

Anonymní řekl(a)...

https://www.avcr.cz/cs/veda-a-vyzkum/biologie-a-lekarske-vedy/Dvojita-protilatka-chrani-pred-mutacemi-koronaviru-overili-cesti-vedci/

pak, ze biocev nic nedela...

Anonymní řekl(a)...

https://www.nature.com/articles/s41586-021-03461-y#disqus_thread

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 13:14 opravdu BIOOCEV? Není to tak, že to dělalo 10 týmů a jeden z těch dvou českých pro další testy je i v BIOCEVU ? :-)

Anonymní řekl(a)...

tak ten mysi model delal Sedlacek na BIOCEVu

Anonymní řekl(a)...

Protilátku vyvinuli výzkumníci z biomedicínského výzkumného ústavu ve švýcarské Bellinzoně .... řekl, že látka je připravena k zahájení klinických testů u lidí. Kdy do klinické studie zamíří, mimo jiné závisí i na jednání s investory.

takže asi tak :-)

Anonymní řekl(a)...

BIOCEV připravil jen ty zvířata, jinak nic.

Ale je dobře, že aspon někdo tam přes týden chodí.

Anonymní řekl(a)...

A jak by se měly ústavy AV hodnotit ? My jsme na univerzitě hodnocení výuky a nikdy se z toho nic nedovozovalo. Naopak třeba Jan Libich z Troube univerzity měl zkušenost, že podle hodnocení studentů se odvíjela další kariéra lektorů.

Anonymní řekl(a)...

ano "jen ty mysi" - ale ten mysi model tezkeho prubehu covidu je velmi dulezity pro testovani pripadnych leku, takze je to mozna vyznamnejsi, nez ta svycarska protilatka

ale jinak tohle cele vymyslel a vedl Dan Ruzek z PARU AV a VRU - velka poklona

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 13:41 PARU AV je OK, ten BIOCEV v tom opravdu marginálie. Jen se bojím, že na testování je už nyní pozdě. Do června budou v cajku US a pak bude vakcína za pár korun.

Anonymní řekl(a)...

nemate pravdu - sice to nevymysleli, ale tu mys udelali v BIOCEVu a nikde jinde na to nemaji expertizu (tohle skutecne je unikatni pracoviste v celosvetovem meritku)

obavam se, ze jste moc velky optimista - budou dalsi mutace, na ktere nebude zabirat vakcinace, a lecba tezkeho prubehu covidu bude jeste dlouho relevantni

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 14:12 Jenže lidi už nepřesvědčíte a dopadne to jako u chřipky. Lidé se budou očkovat a vir bude mutovat.

P.S. : jasně , umí to jen v BIOCEVU :-) kde jsem tohle kdysi slýchaval ?Samozřejmě to umí v US, CA nebo UK, ale bylo by to 10x dražší.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 14:12 jste to nepochopil. Po US bude vakcína stát pár desítek korun a přestane se vyplácet. V Indii jsou už nyní další dvě mutace, to je jasné.

Anonymní řekl(a)...

Podle mě to je Michl.

Anonymní řekl(a)...

no hodnoti sa tazko, ked uz kazde druhe oddelenie (pomaly) sa nazyva excelentne. Dostali sme sa do bodu, kde sa najvyssie vzdelana skupinu ludi nevie dohodnut "ako hodnotit" ale velmi rychlo sa vedia skatulkovat slovami ako excellence.
Hodnotenie by sa dalo sfuzovat odkopirovane z institucii kde to funguje u nas (Ceitec, UOCHAB) zapadne university+relevantne postupy z firemneho prostredia (kde vykonnost je na roznych poziciach proste meratelna obecne v pracovnom postupe).
Ak tieto postupy nevedia navrhnut zvnutra, nie je nic lahsie ako si najat firmu, ktora sa tymito vecami zaobera a vie to spravit na mieru organizacie (neprekvapivo, tieto firmy existuju uz roky a su hojne vyuzivane pri nastavovani procesov a podpory institucii).

Ale predpokladam, ze AV nema zaujem o to, aby sa nejaka strukturalna zmena stala, cize roky pocuvame "my by sme chceli ale neexistuje objektivne hodnotenie, lebo sme vedci, individualne entity, v podstate nemeratelne". Proste napisane jednym slovom-ALIBIZMUS.

Anonymní řekl(a)...

Jestli je něco komického, tak to jsou assesment firmy a zahraniční hodnotitelé. První skončí na byrokracii a sciometrii, druhé na známostech. Špičkovou vědu nelze hodnotit. V UOCHAB mají zahraniční panel, který sice něco hodnotí, ale to neznamená, že jiná skupina by nemusela být ještě lepší.

Rušení skupin je vždy politikum a dovede to udělat jen někdo s kulema a není svázaný vděkem jiným, čestnou vyjimkou je ta Anděrová, která je ale rovnoramenná p...a

Anonymní řekl(a)...

Těch opozičních názorů na vakcinaci je hodně, navíc tento rozhovor zas tak otevřený a kritický není.

Anonymní řekl(a)...

Jsem si nevšiml v listopadu 20, ale Havlas opět argumentuje Holým :-) už je to trapné

https://archiv.ihned.cz/c1-66850410-vy-troubove-meli-jste-se-o-ten-vir-zacit-zajimat-driv-rekl-by-nejspise-holy-a-mel-by-pravdu-rika-mistopredseda-akademie-ved

Anonymní řekl(a)...

Havlas byl průměrný vědec a bývalý bolševik. Nic víc se o něm řičí nedá, vlastně ještě je místopředseda AV.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 14:31 oprava : Havlas nebyl bývalý bolševik, on bývalým bolševikem je.

Anonymní řekl(a)...

re: Neděljete z Havlase nevinného ...
Přes všechny ty alibistický keci o autonomii a různých radách ústavu, byla jen jediná správná a etická cesta: Vedení akademie se mělo VEŘEJNĚ distancovat od podvodů na ÚEM, vyzvat ústav k nápravě, zastat se a ocenit WB, vyzvat ústav k okamžitému zastavení její šikany, a k omluvě. Nic z toho - ani náznakem, naopak v tom jeli s Anděrovou.
Ve chvíli, kdy byly zvěřejněny ty amorální keci Zažímalky typu nedělejte ze sebe hrdinku či Husa, měla řada členů sněmu volat po její okamžité rezignaci společně s tím jejím mosplíkem Havlasem.
Nic z toho - problémy akademie jsou opravdu hodně hluboké, a hodně zadřené.

Anonymní řekl(a)...

re 14,27 - na UOCHB hodnoti zahranicni panel (IAB) a rovnou navrhuje, zda pripadne povysit, ponechat nebo zrusit skupinu. U juniorskych skupin se v nekolika cyklech hodnoceni zrusilo cca 50% skupin (a ty ostatni povysili do seniorske skupiny).
Nechapu co myslite tim, ze by nejaka jina (jaka?) skupina nemohla byt lepsi - samozrejme se vzdycky da hodnotit jen to co je nebo ten kde se hlasi do konkurzu - ale benchmark maji ti hodnotitele svoji vlastni univerzitu (Oxford, Emory atd.) - proto ted z poslednich 2 konkurzu na juniorskou skupinu nevzesel uspesny zadatel (prestoze byli aplikanti s pedigree z Oxfordu nebo Princetonu) - protoze IAB rekla, ze na assistant profesora na Emory by to nestacilo. Uvidime dalsi kolo letos, ktere prave inzerujeme:
https://www.uochb.cz/en/open-positions/113/junior-group-leader-position-in-organic-synthesis

Anonymní řekl(a)...

Zajimavá na tom inzerátu je ta poslední podmínka ohledně doručení doporučení přímo k rukám Hosty, normální, že se to adresuje instituci, příp. se uveden šéf laborky ale posílá se to opět na instituci.

Máte to trochu cinklé :-)

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 14:40 To jsou strašný kecy. Fakt těmto pohádkám věříte kolego ?

H2SO3

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 14:38 naprostý souhlas. Bohužel akademie věd jako celek je v totálním sešupu a pro pár světových pracoviště se nemluví o těch 95% zbytku.


H2SO3

Anonymní řekl(a)...

Kecy to jsou opravdu strašný i vtom inzerátu :-) aneb jak se přirovnávat jak v 90s ...
"This tenure-track position is comparable to assistant professor at a US university, or to a new investigator position at the Max Planck Institutes in Germany. IOCB aims to enhance its international character and is committed to inclusivity and diversity. Applications from any country are welcome, and we strongly encourage female and minority candidates to apply."

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 14:54 Jedna věc je nekvalita některých ústavů a druhá věc je krytí podvodů. Mezi tím je jeden velký schod.

Anonymní řekl(a)...

jen se smejte chudacci - my to myslime opravdu vazne a cinknute to neni (kdyby bylo, tak by to prece uz davno bylo obsazeno)

Anonymní řekl(a)...

To je zajímavé, že pro místní žvanily se zdá, že nic není dobré. AV nic nedělá a je to blbě (souhlas), ale kdyz ÚOCHB se to snaží dělat správně, tak jsou to podle nich kecy... Možná by se s námi mohli podělit o svě geniální návrhy, jak by se to tedy mělo dělat, abychom byli tak dobří jako jsou nepochybně oni...

Anonymní řekl(a)...

re: Drahoslavovi Límovi a setkání s ním v USA jsem snad už někdy psal nebo případně napíšu a také snad už není tak zapomenutý. Tím dalším zmiňovaným byl Ivan Málek ...

Spíš to Michl nebude. Starý chemik dřív popsal zajímavé osobní setkání s I. Málkem. Michl ale byl od půlky šedesátek v cizině, a s degradovaným Málkem se takto setkat nemoh. Krom toho, Michl nikdy neměl nějaký styčný bod s farmacií, což v tom článku o Málkovi hraje roli.
Jinak pro Michla je ÚOCHB zlatý důl, a dneska na to má už jen dvě klíčové postavy - Havlase a Hobzu, Hosta je k němu spíš jen vlažný.

Anonymní řekl(a)...

Stary chemik je duo Stys-Slanina (neco jako bratri Mrstikove nebo Rimsky a Korsakov).

Anonymní řekl(a)...

Stys ne, ale Slanina by to byt mohl (z toho, jak si vyrizuje ucty s nekterymi lidmi) - ale taky to neni expert na farmacii, takze nejspis ne

Anonymní řekl(a)...

me to prijde (ze starsich prispevku) jako nekdo ze stary gardy VUFB - ale vetsina z nich uz je mrtva

Anonymní řekl(a)...

AD - Novinky z Olomouce.
František Havala 9231
Vznik samostatného ústavu předpokládá vykastrování Přírodovědecké fakulty. Převzetí budov Př.F. (původní verze, že ústav si postaví novou budovu bez nároku na peníze z UP byl jenom ničím nepodložený slib, který měl usnadnit souhlas ke vzniku tohoto zařízení), přístrojového vybavení atd. To, že v průběhu posledních dvou let docházelo k podivným rozhodnutím rektora bylo oceněno všemi bývalými rektory, výzvou k jeho rezignaci. O podivné angažovanosti politologa Lacha v této záležitosti by vydalo na román.
24.3.2021 17:29
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-spory-superustav-catrin-volba-rektora.A210324_600568_olomouc-zpravy_stk/diskuse

Anonymní řekl(a)...

Doufám, že aspon v Olomouci ta současná krize povede ke změně. V AV se budeme muset smířit s dalším 4 letým zahníváním.

Anonymní řekl(a)...

26. března 2021 8:22 Nebral bych to tragicky, většina z nás je na zahnívání celkem solidně připravená :-)

Anonymní řekl(a)...

re: dalším zmiňovaným byl Ivan Málek ...
O I. Málkovi viselo na netu zajímavé pojednání (něco jako soft-verze mimomanželských aktivit Hosty), akorát teď nemůžu najít kde:

Franc, Martin: "Od toho dne, kdy jsme ruku v ruce vykročili do zasněžených ulic Leningradu." Dopisy Magdy N. Ivanu Málkovi. Franc, Martin. In: Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis / Opava : Slezská univerzita v Opavě 2, (2009) s. 125-140.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 8:35

A proč s tím něco sakra sám neděláte? Taky se bojíte o zaprděný místečko, i když na UEM, co...? :/ Smutný.

Anonymní řekl(a)...

Málek mě zajimá. To hovado, co zlikvidovalo generaci vědců, dostalo dokonce v 90s tabulku na vchodu do MBU a visí tam dodnes :-)

Anonymní řekl(a)...

26. března 2021 10:41 nebojím, ale jsem vědec průměrných kvalit a tady je mi dobře. Něco občas napíšu, co nám vytisknou a je dobře ... a stejně to nikdo nečte.

Anonymní řekl(a)...

Lze ty "životní krize" Málka někde stáhnout ?

Anonymní řekl(a)...

Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis 2/2009 ale stáhnout to nejde

Anonymní řekl(a)...

jindra závadová liblice , 1954 . Pamatuje někdo, co se tam stalo a jak to souvisí s Málkem ?

Anonymní řekl(a)...

https://www.myheritage.cz/names/jind%C5%99i%C5%A1ka_z%C3%A1vadov%C3%A1

Anonymní řekl(a)...

Jakože Málkova manželka spáchala sebevraždu ?

Anonymní řekl(a)...

26. března 2021 14:20 Přesně ta. Byla to stejná svině jako Málek, co zničila celou generaci vědců. Napařená Lysenkem.

Podle svědectví se prostě s manželem pohádala a podřezala si žíly. Málek aby z toho kariérně a sociálně vybruslil si vymyslel příběh o tom, jak na zámku akademiků prozřela a pochopila své omyly a ukončila svůj život (a zanechala zde 6 dětí).

Anonymní řekl(a)...

Btw. Etická komise AV ČR se konečně (ne)vyjádřila k těm podvodům na UEM, co tam Kubinová podala na začátku října. Dle vyjádření UEM podání Kubinové uznalo a dodatečně to řeší, to je vše. Krytím podvodů a šikanou Kubinové se EK odmítla zabývat. Jediné pozitivum je, že EK ocenila snahu Kubinové řešit porušování publikační etiky.
Totální alibismus, hlavně ale nikdo nepochybil.
Komise dostala evidentně pokyn to politicky přikrýt. To mi připomíná doby dávno minulé, ale když v AR sedí bolševici, tak se není čemu divit. Smutné je, že tam nejsou lepší a mladší lidé, i v té EK.

Anonymní řekl(a)...

Úsilí založit Národní virologické centrum (NVC).
Zájem o finanční spoluúčast na založení NVC vyjádřil Ústav organické chemie a biochemie AV ČR
v úzké spolupráci s centrem translačního výzkumu plánovaným Ústavem organické chemie a biochemie AV ČR ve stejném areálu.

Jasné ale není, zda se bude stavět jeden nebo dva nové baráky.

Anonymní řekl(a)...

... ne vše, co se napíše v novinách je pravda: Např. v době, kdy se objevovaly palcové titulky, že v olomouckém kraji je posledních 10 míst na JIP, tak se ve Fakultní nemocnici zavíralo oddělení, protože už nebylo potřeba. Proč musíme vyvolávat v lidech strach, to nepochopím.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/03/17/covid-19-a-pribeh-praktickeho-profesora/

Anonymní řekl(a)...

Konečně si někdo mimo Olomouc povšimnul, že Fürst a parta kolem něj jsou vypatlaní psychopati.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dokument-grady-nouzovy-stav-ministerstvo-zdravotnictvi-matematik-tomas-furst.A210326_135808_domaci_lre

Anonymní řekl(a)...

Ad 21:42
V tom odkazovaném článku mě pobavila tahle část:
... Je to zcela absurdní postoj, který jde celkově proti světovému vědeckému konsenzu,“ tvrdí Levínský,

Jakmile se někdo začne odvolávat na "vědecký konsenzus", tak je jasné, že nemá argumenty.

Anonymní řekl(a)...

Fürst se podle něj snaží modelování epidemie dlouhodobě znevěrohodnit a jeho tvrzení jsou na úrovni výroků, že je Země placatá.

Anonymní řekl(a)...

Ad 21:56 "Jakmile se někdo začne odvolávat na "vědecký konsenzus", tak je jasné, že nemá argumenty. "

To je jinými slovy moje tvrzení, že hodně bezprostředně citované články nemůžou z principu být pravdivé. Protože pravda je unikátní nové tvrzení na které někdo právě přišel a nemůže mít okamžitou popularitu. Možná za 10 let po publikování má hodnocení podle popularity nějaký smysl.

Jinak ale nesouhlasím s tím, že modelovat PCR data nemělo žádnou cenu. Teď už se docela dobře dá průběh počtu PCR testovaných napasovat fakticky na kdejaký nelineární dynamický model, který vede na oscilace. A to pro data zjištěná kdekoliv na světě. Akorát, že se z toho vyplývá, že bez ohledu na opatření v příslušné zemi oscilace jsou tak jako tak. Protože PCR měří slizniční imunitu a virus na sliznici sídlí i u naprosto bezpříznakových jedinců po proběhnutí všech možných karantén. Občas klesne pod meřitelnou mez a pak zas vyleze s periodou několik týdnů. Pokud by to bylo jinak, model by nevedl na oscilující chování a virus by buď zcela vymřel, nebo už dávno vyhubil celou populaci. Což ovšem bylo jasné už po nástupu tzv. druhé vlny.

Výška peaků závisí převážně na počtu PCR cyklů, případně zda daná země započítává i antigenní testování. Závěr z modelování tedy je, že testování na sliznicích je zcela k ničemu, je třeba pochopit proč dochází k těžkým průběhům a tomu se snažit zabránit.

No, alespoň jsme letos rouškami vyhubili chřipku. Ta by si s námi, zavřenými v bytech, v práci a městské hromadné dopravě, letos těžce pohrála.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: O podivné angažovanosti politologa Lacha v této záležitosti by vydalo na román.

V roce 2013 děkan Lach vypověděl smlouvu se Spolkovou republikou Německo o podpoře tzv. nadační profesury, byť ho o její důležitosti přesvědčoval německý velvyslanec i zástupci spolkové vády a k jejímu zachování (tj. dalšímu financování po vyčerpání štědré desetileté podpory ze strany SRN) přemlouvalo i MŠMT ČR. Zato několik let nato vydala UP memoáry čínskému prezidentovi Xi Jinpingovi s předmluvou Miloše Zemana a Pavla Šaradína.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/03/21/co-je-nas-svet-otazky-k-budoucim-zahranicnim-vztahum-nasi-univerzity/

Anonymní řekl(a)...

Re: 21:42
Na olomoucké přírodovědě to mají pestré, předseda senátu a horký kandidát na rektora Tomáš Opatrný je špatně léčený schizofrenik, zástupce fakulty v AS UP Botur trpí Aspergerem a děkan Kubala zjevnou poruchou osobnosti. Fürst má tedy ty nejlepší předpoklady, aby zastával nějakou vysokou akademickou funkci :-p.

Anonymní řekl(a)...

28. března 2021 11:38

Chtělo by to podpis, ať vidíme váš střet zájmů a vztah k RCPTM. Tak jakoupak rozkrádačku vám zmiňovaní překazili, že tak moc soptíte vzteky? :-)

Anonymní řekl(a)...

Re: 13:15
LOL, tak dlouhé pařáty, aby na mne dosáhli, tito lidé nemají. Každopádně, pokud je ponechán "decision making" psychopatům, kterým se mlčící většina ze strachu nebo z pohodlnosti nepostaví, dopadne to jako na UP. Vnitřním rozkladem, který nikomu nepomůže, snad jen "potravním konkurentům". Vivat academia!!!

Anonymní řekl(a)...

Ano, vláda psychopatů, kterým se nromální člověk bojí postavit, Zmiňované trio (a nejen to) už vadí velké části fakulty, ale ve výsledku se jim nikod nepostaví ze strachu, že bude profesně i lidsky zlikvidován. Podobnost s ne tak dávnou historickou epochou ČR čistě náhodná?
Docela závidím lidem z CATRIN, že z toho našli cestu ven...

Anonymní řekl(a)...

Neužilův PR už zase jede, ten překonává i PR chlapců a děvčat z RCPTM (a to foto učence v mikině je taky fakt výborný):

https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/koronavirus-rakovina-i-hiv-minitester-odhali-nemoci-uz-v-terenu-40353487

Anonymní řekl(a)...

LOL, tak dlouhé pařáty, aby na mne dosáhli, tito lidé nemají.

LOL, tak dosáhli na vašeho chlebodárce. Prostě je po podvodných grantech a bezpracném výdělku. A takový mohl být kolem budování Podvodníkova překrásný tunel, kdyby to ti zlouni nepřekazili! Prsk, prsk.

Anonymní řekl(a)...

jaké podvodné granty proboha? xD

Anonymní řekl(a)...

Starý chemik bude klinik, psal tady skrytě o Kellnerovi a jeho rakovině prostaty cca před 10 lety a to jak nalítnul lidem, co pak působili v Sotiu.

Anonymní řekl(a)...

re: Lze ty "životní krize" Málka někde stáhnout?
Existuje Národní digitální knihovna:
https://www.ndk.cz/
Když se tam dá do vyhledavače třeba:
Franc Málek Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis 2009/2 125
tak to najde.
Ale pak je to průchodný asi jako to sčítání lidu. Začne to chtít nějaký přihlášení - mají snad stačit i údaje z průkazky do nějaké velké veřejné knihovny.

Anonymní řekl(a)...

Ad Starý chemik bude klinik...
Vy jste také detektivové... Řekl bych, že má vystudovanou VŠCHT a pražskou "1. lékařskou fakultu UK", tím se vám výběr značně zúží. :-)

Protože jsem nebyl ten případ, který by váhal mezi medicínou, biologií a chemií, zkusím kritéria výběru odhadnout. Za nás se tuším dávaly jenom dvě přihlášky na VŠ a já si vybral VŠCHT, protože mě chemie na střední bavila (druhou školu v příhlášce jsem měl asi farmacii) a na medicínu, o kterou jsem jinak v juvenilním věku nejevil žádný zájem - jsem se dostal shodou okolností až po dalších 8 letech, kdy mě k podání přihlášky okolnosti tak trochu donutily v podniku, kam jsem po škole nastoupil.

https://jinachemie.blogspot.com/2011/08/medik-chemik-biolog-od-demence-jenom.html

Anonymní řekl(a)...

Nikde neříká, že tu medicínu dostudoval. Jestli to není duch Wichterleho, který také medicínu po chemii nedodělal.

Anonymní řekl(a)...

Kellner měl rakovinu ?

Anonymní řekl(a)...

29. března 2021 12:27 rakovinu prostaty

Anonymní řekl(a)...

Citim se diskriminovan, cozpak od statecneho pisatele 11:38 nedostanu zadnou diagnozu?

A propos, s Levinskym jsem nikdy nemluvil (az ted, po tom jeho vyjadreni v novinach jsme si napsali par mejlu:)),
Jim citovane vyjadreni v poslednim odstavci jsem samozrejme nikdy nerekl a ani si to nemyslim.
Toz jen abyste videli, jak ten tabor miru pracuje...
Tomas Furst

Anonymní řekl(a)...

furt mi to nejvic hraje na nekoho z byvaleho VUFB - zije jeste treba Miroslav Kuchar ?

Anonymní řekl(a)...

11:45 - ano, tohle jsou dulezite indicie, ale prave ze nevim o nikom, kdo by vystudoval VSCHT a potom medicinu - jestli neco vite, tak napovezte blize

Anonymní řekl(a)...

29. března 2021 12:52 To může bejt i někdo ze Zentivy, kam přešlo VUFB, podle mě má i hodně informací z organiky na VŠCHT, takže bych to klidně tipoval na někoho od Cibulačky.

Anonymní řekl(a)...

Kuchař by to mohl být, pokud by blog končil v roce 2019.

Ing. Miroslav Kuchař, DrSc. 1926–2019

Anonymní řekl(a)...

Jo, Kuchař byl dobrej, ale na něj to nevypadá. Jednak tenhle nevypadá na starýho bolševika, který Kuchař byl, a za další evidentně nedělal jen organiku a ještě navíc celý život v jednom ústavu. O medicíně toho také moc nevěděl, v tom mu pomáhal Dršata.

Podle mě ale Wambachem bude Cibulka, jednak přesně zná všechny své kolegy a problémy jejich výuky a pospal celkem větně i poměry v anorganice a biochemii VSČHT a UK. A v Zentivě se mohl potkat s lidmi z VUFB.


Anonymní řekl(a)...

Pancíř se minulý týden nechal slyšet, že to píše Ing. Blanka Wichterlová, DrSc.

Anonymní řekl(a)...

ne - Wichrterlova umi akorat zeolity a heterogenni katalyzu - ani organiku ani medicinu - ta to urcite neni

Anonymní řekl(a)...

otazka je, jestli Stary chemik schvalne nemlzi, aby se nedal identifikovat - muze byt, ze je to nekolik lidi sloucenych do jedne identity nebo si spoustu tech veci proste vymyslel (nebo je znal z doslechu)

Anonymní řekl(a)...

a neni to Michal Lebl ?

Anonymní řekl(a)...

14:09

I ve výtahu se psalo: "W = kosočtverec" ...

LOL

Anonymní řekl(a)...

Proč se vlastně snažit o odhalení identity Starého Chemika?

Aby tenhle blog zanikl?

Dovolím si citovat z Pelíšků: Komu tím prospějete?! Druhé straně?!!

Anonymní řekl(a)...

Na Wichterlovou bych to taky neviděl, byť ona do mnoha šarád viděla - bez ní by se nakonec Gardener nikdy nestal předsedou. Byla ale jedna z těch, co pomáhali potopit WB Pancíře s Haslingerovou - protože jí tehdy hrálo do karet, aby se pravda nemohla dostat na veřejnost.
Ale kdo by to být moh, je Tomáš Hudlický, ten působil i farma-průmyslu.

Anonymní řekl(a)...

T. Hudlicky rozhodne nestudoval medicinu a ani nepusobil ve farma prumyslu (ale jinak nektere jeho nazory a kritika se shoduji se Starym chemikem)

Anonymní řekl(a)...

Univerzita nechá tisíce svých zaměstnanců a nově i některých skupin studentů se stádně každý týden registrovat a docházet na antigenní testy, i když mnoho z nich infekcí prošlo a mají snadno prokazatelné protilátky přetrvávající mnohem déle než 90 dnů.
Test na protilátky sice pojišťovna nehradí, ale věřím, že pro většinu „absolventů kovidu“ by bylo přijatelnější zaplatit si 380 Kč za stanovení protilátek (jak to stejně většina se zájmem dělá), než opakovaně chodit na nespolehlivé testy, poskytující jen falešný pocit bezpečí.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/03/29/antigenni-testy-protilatky-a-placebo-efekt-aneb-neumime-kriticky-myslet/

Anonymní řekl(a)...

Hezky osobní názor a jistě každý máme svůj, ale univerzita musí poslouchat nařízení vlády.

Anonymní řekl(a)...

29. března 2021 17:53 Nařízení vlády poslouchat nemusí. Povinnosti lze ukládat pouze zákonem. Tyhle zmocňovací zákony jsou bolševickým prokletím a nikdo vás podle toho pokutovat nemůže, jen musíte mít odvahu. Zde jsou ale lidé připosraní a pro vjezd do vedlejšího okresu si raději vymýšlejí papírky s razítkem.

Za Rakouska Uherska se dalo jezdit bez pasu po celé Evropě a přitom existovaly rozhlehlé karantény.


Anonymní řekl(a)...

29. března 2021 14:09 Ta Wichterlová je snacha nebo dcera starýho polymerníka ? Co Pancířovi udělala ?

Anonymní řekl(a)...

Nechápu ten patos u Kellnera. Zbohatnul tak, že na valnou hromadu České pojišťovny nepřišel nikdo od státu a na rozdíl od Kellnera nenavýšil kapitál, čímž Kellner přišel k majoritnímu podílů za nominální cenu akcií. Předtím PPF okradla DIK při kuponové privatizaci. Nyní, kdyý mu HomeCredit krachuje v Číně i Rusku, chtěl okrást akcionáře Monety koupí Aribank plné toxických skupinových úvěrů a přeceněných aktiv. Celá skupina pak danila hlavně v Holandsku.

Anonymní řekl(a)...

Píše to Michl.

Anonymní řekl(a)...

Křetínský se už o aktiva Kellnerových postará : .... paradoxem je fakt, že starej kellner vztahu jeho dcery s tím hochštaplerem, ne nepodobným jemu samotnému, nepřál a doufal, že za pár let holka dostane rozum. Nedočkal se :-)

Anonymní řekl(a)...

Ten patos je u bývalých poddaných normální. jsem z Liberce a neznám skoro nikoho, kde s Kellnerem nechodil do skauta :-)

Anonymní řekl(a)...

Každý liberečák s ním v mládí chodil do školy nebo bydlel ve stejné ulici. nejlepší jsou ale ti liberečtí politici.

Anonymní řekl(a)...

25. března 2021 8:35 UEM moc nefungoval ani za starého Syky. Syková byla vlastně šance, která se ukázala jako promarněná, ale do vyložených podvodů se nešlo. Kam to dotáhla Anděrová je opravdu děsivé.

Anonymní řekl(a)...

Na UOCHB mieri trestne oznamenie:

https://hlidacipes.org/kam-jdou-miliardy-z-ceske-vedy-na-uochb-miri-trestni-oznameni-ten-se-brani-stejne/

Jedna perla z clanku, ktora skutocne dojala:
hospodaření ÚOCHB i jeho dceřiných společností je pod kontrolou Rady instituce, dozorčí rady i zřizovatele, kterým je Akademie věd ČR, a že „je tedy zajištěná řádná průběžná kontrola hospodaření“.
Presne presne, zaruka transparentnosti je RI a DR na ktoru nema udajne dosah zriadovatel AV ako sme sa mohli zoparkrat poucit.

Anonymní řekl(a)...

30. března 2021 8:42 hovadina. Pokud by to UPOL nerespektoval, tak má průser jak mraky. A každej jinej taky. Silácký kecy anonymů na tom nic nezmění.

Anonymní řekl(a)...

30. března 2021 10:59

MU nabízí na nejbližších 5 dnů svým cca 6000 zaměstnancům necelých 550 termínů na antigen. testy, a volný z nich je právě teď termín jediný (na dnes ve 13:45)


Anonymní řekl(a)...

ad: Wichterlová je snacha nebo dcera ...
Jedna ze dvou Wichterleho snach - ale ta druhá neměla ambice do něčeho zasahovat. Blanka Wichterlová naopak zasahovala do všeho, a hlavně chtěla mít na akademii i po tchánovi dál svýho člověka. Jenže Gardener měl za sebou různý podivnosti, a vyvrcholilo to, že sám rozhod o koupi počítače, což byla poruchová vykopávka, a samozřejmě bez výběrového řízení. A Wichterlová tyhle věci zametala, a proto podpořila i zcela nesmyslný vyhazov WB Pancíře a Haslingerové - kdyby to nepodpořila ona, tak by byli na ústavě dodnes. Potom ještě byli dál, už tiše, odejiti i další lidi, co ten kšeft kritizovali, jako Šavrda, Urban, Pracna, Špirko, Vojtík. Wichterlová bývala dost taková šedá eminence nejen na ústavu, ale pak i na akademii.

Anonymní řekl(a)...

Ad: Na UOCHB mieri trestne oznamenie ...

Obsah těch stránek https://pragueleaks500.com/ vypadá jako dílo profesionálů.
Např. pro Konvu to může být labutí píseň těsně před finišem:
https://pragueleaks500.com/wp-content/uploads/2021/03/210321-PL500-fakta-media.pdf

Anonymní řekl(a)...

Jen at se to prošetří. Soukromé firmy opravdu jsou víc než spin-offy české odklon-off.

Uvidíme, zda se neprokáže známá pravda, že když se starej zblázní do mladého masa, je možné vše :-)

Anonymní řekl(a)...

30. března 2021 16:03 Hosťa zjevně nejen mrskal v kanclu páncí, on ještě u toho mlaskal :-)

Anonymní řekl(a)...

30. března 2021 15:39:

No na me to moc profesionalne nepusobi, nasla jsem tam spoustu cestinskych chyb...

Anonymní řekl(a)...

A jedeme dál z akademicko-vědeckého kopce...

Už zase, Brute? Aneb moudrá dáma Akademie to nechává vyhnít

https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/03/30/uz-zase-brute-aneb-moudra-dama-akademie-to-nechava-vyhnit/

Anonymní řekl(a)...

ty "informace" pragueleaks500 jsou naproste ucelove fabulace a zjevne snaha liznout si z licencnich zisku UOCHB - vse je legalni a pod dozorem dozorcich rad.
Kdyby meli tihle pirati ciste umysly, tak by nevystupovali anonymne...

Anonymní řekl(a)...

neumite nekdo zjistit, kdo za tim stoji?

Anonymní řekl(a)...

- ty "informace" pragueleaks500 jsou naproste ucelove fabulace...
- vse je legalni a pod dozorem dozorcich rad.
- liznout si z licencnich zisku UOCHB

Druhá hypotéza je, že se tam prostě krade ve velkém. Bylo by to překvapivé? Nějaká rada nejde uplatit? Dost věcí bylo křišťálově čisté, než se to začalo pořádně zkoumat. A "rozkradli" (přivést ke krachu státní monopol na hazard je už fakt umění) klidně Sazku, která byla také "hlídaná" jakousi neúplatnou komisí sportovců. AV má také etickou komisi, takže žádné etické pochybení tam přece není možné. :-)

A četl jste vůbec ten dokument? Šlo tam o jakousi podezřelou 500 mld rizikovou investici UOCHB, ke které chybí bližší údaje, nevím kde berete "liznout si z licencnich zisku UOCHB".

Anonymní řekl(a)...

* 500 mil rizikovou investici UOCHB

Anonymní řekl(a)...

Tech 500 M souvisi se spolufinancovanim od Evropske investicniho fondu - je to na 10 let a mnoho ruznych budoucich projektu a nikoli z UOCHB, ale IOCBTech - ten ma svoje prijmy z podilu na vyjednanem prodlouzeni licenci od Gileadu a ze svych dalsich projektu, z nich uz rada generuje zisky.

Anonymní řekl(a)...

https://hlidacipes.org/kam-jdou-miliardy-z-ceske-vedy-na-uochb-miri-trestni-oznameni-ten-se-brani-stejne/

doctete prosim i druhou polovinu toho clanku, kde je vysvetleni od UOCHB a IOCBTech - neni treba vic dodavat

Anonymní řekl(a)...

Je treba vic dodavat

Je třeba víc dodávat. Je to z právní stránky dobře? Ať se to klidně prošetří a vydá stanovisko. A jsou to veřejné peníze, tak ať se poskytnou relevantní údaje, pak to teprve bude důvěryhodné.

Jak je z našich dosavadních příspěvků asi zřejmé, dle našeho (několika právními experty podpořeného) názoru, došlo hrubým způsobem k opakovanému porušení jak zákona o VVI, tak několika dalších zákonů. A chceme zdůraznit, že se tak neděje zřejmě jen v ÚOCHB.

Anonymní řekl(a)...

Prijmy UOCHB jsou verejne penize, ale prijmy IOCBTech uz nejsou verejne penize a tedy je smeji investovat. Cilem je zajistit udrzitelne financovani po vyprseni licence od Gileadu a podporit aplikacni projekty vzesle z UOCHB. Zadne poruseni zadneho zakona se nekona.

Anonymní řekl(a)...

Zadne poruseni zadneho zakona se nekona.

Jste právník? Ono obchodní právo je celkem těžké. Možná je smějí investovat, ale za jakých podmínek? UOCHB není komerční firma a zakládá si komerční firmy do kterých leje své nekomerční peníze? Určitě zajímavé...

Anonymní řekl(a)...

Neleje zadne verejne penize - IOCBTech ma svuj podil na licencnich prijmech (bez jejich zprostredkovani a vyjednani by uz od roku 2017 zadne licencni prijmy od Gilead nebyly) a nektere jejich projekty u maji i svoje prijmy. Zalozit dcerinou firmu v.v.i. smi. Vznik tech firem a vsechny transakce podlehaly schvaleni DR a na vse se delaly pravni rozbory.

Anonymní řekl(a)...

A na vse se delaly pravni rozbory.

No a teď ty právní rozbory posoudí jiná státní instituce a možná i soud. A uvidí se. Prostě projdou kvalitní oponenturou. Bohužel za chyby místo vyhazovu od zkoušky nebo neudělení titulu hrozí i pár let natvrdo. C'est la vie. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Jako, ze na kazdeho, kdo se o neco snazi se musi preventivne podat trestni oznameni a ocernovat ho v tisku, aby prosel kvalitni oponenturou ? Zavist, kazisuctvi, at sousedovi chcipne koza - nic jineho tam neni.

Anonymní řekl(a)...

Ad 21:34

Pozor, ta argumentace začíná připomínat styl jak se obhajoval Zbořil. :-) A ten tisk kde se to probíralo byl korektní, dal prostor oběma stranám sporu. Stejným způsobem dá prostor ÚOCHB k obhajobě u soudu, pokud k němu dojde (pro ÚOCHB horší varianta). V lepší variantě pro ÚOCHB k soudu vůbec nedojde a trestní oznámení se odloží...

Jako, ze na kazdeho, kdo se o neco snazi se musi preventivne podat trestni oznameni a ocernovat ho v tisku? Zavist, kazisuctvi, at sousedovi chcipne koza - nic jineho tam neni.

Joke: A přitom to to byl tak úspěšný drogový dealer, který úspěšně rozjel business kolem distribuce drog středoškolákům! :-)

Anonymní řekl(a)...

Peníze za Holého patenty jsou peníze UOCHB AVČR v.v.i. a podléhají příslušnému zákonu.

Tenhle spor jen ilustruje absurdnost situace, kdy se za státní peníze něco vymyslí, dokonce zapatentuje a prodá, a pak s těmi penězi někdo demokraticky zvolený lokalizovaně nakládá. Kdo na tom měl největší podíl? Jednotliví výzkumníci? A kteří z nich? Nebo to byla patentová kancelář AVČR? Proč s penězi nenakládá AVČR?

A proč od té doby nebyl žádný podobně úspěšný patent nikde v ČR? Vždyť miliardové technologické firmy u nás vznikají?

Ve Švédsku mají profesorské privilegium a tak si s každým objevem nakládá jeho tvůrce. Žádné patentové kanceláře a IOCBTechy vedené politicky podle názoru volených orgánů univerzity nebo ústavu. No a příslušné analýzy citované např. zde https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/dalibor-stys/profesorske-privilegium-a-svedska-kocka-mica, ukazují, že takto se nejlépe podpoří ty objevy, které skutečně vedou k uplatnitelnému výsledku. Holého patenty nejsou argument, ty vznikly za zcela jiné právní situace.

Především bychom ovšem museli vědět, proč ty vysoké školy a všelijaká v.v.i. vlastně máme. V preambuli zákona o AV se o tom nemluví. Ale sotva někdo bude obhajovat, že je máme proto, aby vzbuzovaly naději, že někdy během příštích 50 let zas bude nějaká úspěšná molekula.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re Stys
Netvrdim, ze svedsky model je spatne, ale neni to obvykle, aby IP vlastnil 100% puvodce. U nas to vlastni instituce a puvodci dostanou 20% prijmu z toho - proto take Holy a pak jeho rodina inkasovali postupne 2-3 miliardy, takze urcite neprisli zkratka.

Asi se shodneme, ze nejlepsi inovator je Izrael a UOCHB se inspiroval Weizman Institutem, ktery ma presne stejnou strategii, ze ma TTO a pak firmu 100% vlastnenou ustavem, ktera investuje do spinoffu. Funguje jim to velmi dobre.

S tim poslednim odstavcem ani nema cenu polemizovat - samozrejme je ukolem ustavu AV vcetne UOCHB delat excelentni zakladni vyzkum, ktery ale logicky generuje aplikovatelne vysledky a ty je treba dale rozvijet v translacnim vyzkumu uz mimo AV, coz presne delame.

Anonymní řekl(a)...

Práva původce (např. Holého) jsou chráněna zákonem, který tehdy i dnes předpokládal "spravedlivé vyrovnání". Rozhodně ale majitelem patentu byl UOCHB a původce (nápadu) z toho má dostávat podíl.

Koukám, že na UOCHB se rozhodli vytunelovat Holého patent celkem brutální privatizační metodou.

Anonymní řekl(a)...

30. března 2021 21:34 Naopak. Pokud je za spin-off považováva 100% privátní firma vedoucích zaměstnanců, pak je trestní oznámení zcela na místě. A očekával bych rezignaci Hostosmského.

Anonymní řekl(a)...

31. března 2021 7:59 Pokud někdo pro svůj vynález použil prostředků zaměstnavatele (přístroje, personál, pracovní doba) pak šlo o ¨podnikový vynález :

Podnikový vynález
§ 9

(1) Vytvořil-li původce vynález ke splnění úkolu z pracovního poměru, z členského nebo jiného obdobného pracovněprávního vztahu (dále jen "pracovní poměr") k zaměstnavateli, přechází právo na patent na zaměstnavatele, není-li smlouvou stanoveno jinak. Právo na původcovství tím není dotčeno.

(2) Původce, který vytvořil vynález v pracovním poměru, je povinen zaměstnavatele o této skutečnosti neprodleně písemně vyrozumět a předat mu podklady potřebné k posouzení vynálezu.

(3) Neuplatní-li zaměstnavatel ve lhůtě tří měsíců od vyrozumění podle ustanovení odstavce 2 vůči původci právo na patent, přechází toto právo zpět na původce. Zaměstnavatel i původce jsou v této lhůtě povinni zachovávat vůči třetím osobám o vynálezu mlčenlivost.

(4) Původce, který vytvořil vynález v pracovním poměru, na nějž zaměstnavatel uplatnil právo na patent, má právo vůči zaměstnavateli na přiměřenou odměnu. Pro její výši je rozhodný technický a hospodářský význam vynálezu a přínos dosažený jeho možným využitím nebo jiným uplatněním, přičemž se přihlíží k materiálnímu podílu zaměstnavatele na vytvoření vynálezu a k rozsahu pracovních úkolů původce. Dostane-li se již vyplacená odměna do zjevného nepoměru s přínosem dosaženým pozdějším využitím nebo jiným uplatněním vynálezu, má původce právo na dodatečné vypořádání.

«Nejstarší ‹Starší   4001 – 4200 z 5000   Novější› Nejnovější»