úterý 4. října 2022

Statiny v hlavě a statiny v těle

Po 15 minutách slávy českých hlasatelů věčných pravd typu Flégra, Hořejšího, Konvalinky doufám došlo k uklidnění situace a na celou dobu diskreditace vědy z úst těchto komiků se brzo zapomene. Hořejší už dnes píše do novin raději jen doktorandské pojednání o imunitních onemocněních, trdlo Flégr píše sice stejné nesmysly jako předtím, ale jen pro 20 obskurů na facebooku a bafuňář Konvalinka získal konečně vysněnou funkci a je zticha úplně. Na UEM AV  i na Catrin je opět na místě vysněná sestava povídálků z rodinných klanů a citačních šíbrů a ve vedení AV je stále paní nikdo a ve vedení pán, co kryl podvody. Dlouho teda nevyšla nějaká pohádka o rakovině z pera prof. Neužila, to se musí nechat.  Svět i ČR se při koroně evidentně obešly bez pseudovynálezů z UOCHB a UMG, ze slibovaných „transferů“ zůstaly jen PR články a kódy nákladů. Nic co by jeden nečekal.  Mrzí mě ale jiná věc. VŠCHT, na které jsem po čase opět v minulých týdnech spočinul,  zase není schopná se průběžně transformovat v něco smysluplného, většinu míst stále drží porevoluční dědci bez skutečné chemické praxe a místo aplikované výuky chemie začíná škola připomínat FHS+FF UK. Ze školy se stal nosiš posterů a životopisu vedoucích kateder naznačují celoživotní ústavní determinaci. Všechno výše uvedené spojuje rodinkaření, známosti a  neschopnost vyvolávat interní změny v reakci na vnější vlivy. Ať jsou USA jakékoliv, tak i na stará kolena si člověk váží zdejší každodenní lidské aktivity a touhy po změně a schopnosti změnu akceptovat. Smyslem není v klidu dožít, protože synonymem klidu je smrt.

V ČR platí bohužel stále více zasmrádání, pasivita a stádní podpora klidu a ticha. Dokud bude existovat UEM, ve kterém vyhodili z vedení skupiny člověka, který upozornil na podvody a místo toho přijali jako vedoucí skupiny dcerku člena dozorčí rady ústavu a znovu se zvolili paní, co podvody neřešila, dokud bude mladé-staré Pačesátko schované v Hořejšího bavlnce a dokud je možné, aby šéfem ústavu byl žvanil Kovalinka nebo laboratorní dvoj-velikán všech nanomateriálů Otyepka-Zbořil, nic se nezmění. Tito lidé ač chemici, biochemici za celý život reálně nic skutečně neobjevili, všechno vyplozené jsou jen průměrné články, kterým dodává sílu jen nesmyslná citační a IF určená pro bafuňářskou byrokracii a postavení podrží pak kamarádi z vědeckých rad, zpravidla stejně „úspěšní“.  

Oproti tomu v USA se projevují změny hned a samozřejmě i ty, co zprvu nechceme - díky bohu.  Bohužel se mohu pochlubit něčím v aplikované chemii skutečným, a to autorskou technologickou účastí na jednom léku patřícím mezi statiny. Moje čeština v tom popisu asi selže, tak řeknu jednoduše, že statiny snižují produkci arterioskleroticky „škodlivého“ cholesterolu při působení na syntézu mevalonátu (snad se to tak píše)  z HMG-CoA. Pro ty, co mají potíže z nadváhou a téma statinů je zajímá, ať hledají heslo (mevalonate pathway).  Když jsem do výzkumu nastupoval (80.léta), tak se nevědělo nic moc, jen že cholesterol prý může škodit. První léky byly schváleny na konci 80.let – není tedy pravda, že by všechno trvalo desítky let jak říká genius Neužil. Samozřejmě že jako vždy u pořádného léku vlastně šlo o druh mykotoxinu. Když jsme na tom po letech začali vydělávat,  zjistily se nežádoucí účinky, které se řešili doplněním koenzymu Q10, protože jeho produkce se při braní statinu také blokuje. Bohužel se toho blokuje ještě víc (na té cestě je cca desítka meziproduktů, které slouží i pro další cesty). Celý problém výzkumu byl v tom, že medici se ty další biochemické cesty neučí ani na např. na kardiologii a biochemikům je to u zadnice ve stylu „chtějí downregulaci, tak ji mít budou.“  Boj proti cholesterolu dobyl celý svět, prachy ze statinů jdou dávno do desítek miliard dolarů a před 10 lety se poprvé zjistilo, že víc škodí než pomáhají. Přesto stále farmaceutický byznys stále podporuje články o škodlivosti cholesterolu a účinnosti léčby statiny, přestože jde dávno víc o přání než o efektivní léčbu a dokonce i dnes v USA a Evropě je to medicínský standard, i když dávno ne všude.  Na západě ale dnes existuje odpor k těmto praktikám v článcích a praxi a vede se boj za změnu, za zpřístupnění studií nežádoucích účinků atp. , viz. např.  Statin wars: have we been misled about the evidence? A narrative review  anebo boj proti CTT na Oxford University, který svými praktikami připomíná světový CATRIN v nejlepších letech. Dokonce i mě odpůrci statinů požádali o zveřejnění starších firemních studií.

Ano, je to boj o pravdu, ze studií můžete dovodit skoro cokoliv a rozhodně neplatí, že o pravdě rozhoduje delší titul argumentátora nebo vyšší IF časopisu (dnes spíš opak je pravdou), ale nikdo zde nikoho nevyhazuje za zargumentovány názor (UEM a UPOL), nezesměšňuje kompetenci odpůrců a netvrdí dogmata (Hořejší) ani neplácá nesmysly od věci (Konvalinka). Tím by se jen zesměšnil. A taky mě nikdo nehrozí, že přijdu o pojištění nebo zaměstnání jako lékař (Flégr) když se ne statiny vykašlu a brát nebo doporučovat je nebudu. A je to jen díky tomu, že do vedení vědeckých institucí jsme si nezvolili vědecké a personální nuly typu Zažímalová- Anděrová a za mluvčí nemáme výše uvedené typy person. Stále sice obdivuji bojovníky v AV a UPOLu, že to tam ještě vydrželi, držím palce a stále víc nesnáším vedení VŠCHT, že tam stále působí a vydělává na státních dotacích, ale po 30 letech svobodného působení je to slabý výsledek.

P.S. : Všem, co jejich práce měla nulový efekt na lidstvo tiší závidím a sám ve skrytu duše  doufám, že mě nějaké LA nadlimitně obezní prase za ten objev nezažaluje ….  😊


1 978 komentářů:

1 – 200 z 1978   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

Je to u nás ještě horší
Oleg

Anonymní řekl(a)...

Myslím si, že většina lidí už ví, že cholesterol neškodí. Nakonec se opět rozjela carnivore dieta atp. V US sleduji např. Dr. Saladino a ten o těch podvodech s výzkumy píše a mluví dlouhodobě, byl tuším v pocastu i u Rogena.

Kolik jste na tom neštěstí vydělal ? :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,

připojuji také odkaz o historii statinů
https://youtu.be/A1uzbZ3xVmk

o cholesterolu a povídačkách o něm
https://youtu.be/oiyKRS8wHeg

Mimochodem Saladino byl kdysi zapřísáhlý vegan :-) ...

Anonymní řekl(a)...

Zažímalová je tragédie české vědy, kolikátá už !

Na UOCHB to nyní vypadá na pěkné zahnívání.

Michal D.

Anonymní řekl(a)...

re: jde na ruku druhému
Prvně Zažímalka protlačila Konvalinku na ředitele ÚOCHaBu, ačkoliv ho Akademická rada předtím
odmítla jako šíbra. A samozřejmě, že Zažímalka si tím pojistila, že ji Konavlinka na oplátku protlačí na ředitelku toho Národního institutu virologie a bakteriologie, kde ji teď ten flek drží sedmdesátník Hostomský. Sehraná partička, co společně drží basu.

Anonymní řekl(a)...

Zdenda Hostomský dostal čestný doktorát na VŠCHT .... dál už z Dejvic nedojde ?

Anonymní řekl(a)...

5. října 2022 9:49 chucpe velebnosti. To je partička.

Anonymní řekl(a)...

Akademická rada
1. bere na vědomí výsledek výběrového řízení na obsazení funkce
ředitele Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v. v. i.,
2. nepodpořila dostatečným počtem hlasů návrh Rady Ústavu organické chemie
a biochemie AV ČR, v. v. i., jmenovat prof. RNDr. Jana Konvalinku, CSc., do
funkce ředitele Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v. v. i.,

zdroj :
https://www.avcr.cz/export/sites/avcr.cz/.content/galerie-souboru/usneseni-rady/2022/12.-AR_usneseni_web_.pdf

Anonymní řekl(a)...

v souladu se zákonem č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích, dává jmenování prof. RNDr. Jana Konvalinky, CSc., do funkce ředitele Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v. v. i., ke zvážení předsedkyni AV ČR E. Zažímalové.

A není ten problém primárně v radě UOCHB stejně jako v případě Andětové a radě UEMu ? Když si prasátka chrochtají, vyberou do funkce přeci stejné prasátko.

Ale palec nahoru radě AV ? Je někde záznam jednání ?

Anonymní řekl(a)...

Tak Hockovi a podobným zjevně nevadí. Mají, co chtěli.

Anonymní řekl(a)...

Hostomský něco ještě vede ? Mohl by přesídlit do Wuchanského institutu virologie nebo možná do thajského bordelu.


Konvalinka je persona na úrovni lidských kvalit p. Hobzy. Fakt je v Dejvicích nechápu. Chemici by neměli mít ústav. Anděrová je také (původem) chemik.

Hanka

Anonymní řekl(a)...

V olomoci to také žije :
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/univerzita-palackeho-dekan-rektor-odvolani-kubala.A221004_686302_olomouc-zpravy_hrs

Anonymní řekl(a)...

Na UOCHB je hodně kolegů co toho žvanivého vola za šéfa nechtěli. Bohužel jsme v menšině.

X25

Anonymní řekl(a)...

Re: 5. října 2022 11:49 Na Hostomského budeme možná na UOCHB ještě s láskou vzpomínat

Anonymní řekl(a)...

5. října 2022 13:12 to bych netvrdil. Pokud se odstraní PR a jeho pohlavní hrátky s kolegyní, tak zůstane pachuť hniloby.

U Konvalinky jen čekám, kdy přijde s nějakou historkou o Tondovi :-) jinak půjde o menší nebo větší tunel směrem k voličům.

Anonymní řekl(a)...


Stary chemik:

Co a prosim znamenat nasledujici?

"mladé-staré Pačesátko schované v Hořejšího bavlnce"

Horejsi je uz 5 let radovym pracovnikem, nema ani vlastni skupinu a nedisponuje zadnou "bavlnkou"...

Anonymní řekl(a)...

U Hostomského byl zprvu aspoň náznak toho, že chce někam ústav vést, jenže šlo jen o kouřovou clonu. Nesouhlasím s autorem článku v tom, že manažérský post má nějak odviset od výsledků ve vědecké práci.

Jestli je Zažímalka vědecká plkačka je prostě irelevnantní, protože i skutečný vědec nemusí mít žádné předpoklady ve vedoucí funkci. Problém Zažímalky je její osobní charakterový profil stejně jako Havlas. Havlas není hovado, protože v chemii toho moc nedokázal, ale protože neřešil podvody na UEMu a nechal vyhodit whistleblowerku.

je marné chtít po češích změnu, když jim současné zahnívání vyhovuje, protože ve vědě se člověk nepředře a peníze jsou slušný. Rozhodně většina průměru alternativu nemá. Musel by přijít někdo, kdo by
1/ zrušil AV a nechal výzkum na školách a
2/ počet grantů dramaticky seškrtal

A takový nikdo zde není.



Anonymní řekl(a)...

5. října 2022 14:31 Ale no tak. Hořejší nesplňoval věkový limit na vedoucí funkci, ale de facto je šéfem stále. Nedělejte, že o tom nevíte. Stále vystupoval v médiích jako ex ředitel IMG atp.

Anonymní řekl(a)...

Já už Konvalinku slyšel vyprávět o tom, jak Toníčkovi pomáhal.

Záznam jednání AR AV by vám měli dát na sekretariátě.

AS 58

Anonymní řekl(a)...

Nevím, jestli je Konvalinka dobrej ředitel nebo není, ať is klidně rozpráší peníze po Holým - u něj člověka víc zaráží, že mohl být na UOCHB šéfem skupiny. Když si ty jejich články čtu, tak to patří do podprůměru a upřímně obdivuji, jak někdo může udělat na stejnou inhibici tři podobné články a nestydět se. Počítám, že i jako ředitel, bude mít tuto skupinu nadále :-)

Anonymní řekl(a)...

Hostomský má zatím ústav virtuální, má prý pozemek v Krči a stavba potrvá prý 10 let :-) Zažímalka navrhla zřízení nových oborů na školách.


Myslím, že to snad stačí ..... a měli by jít oba doprdele.

Anonymní řekl(a)...

re: (habaďůra) v souladu se zákonem č. 341/2005 Sb.
Tak tohle je podobný nesoulad se zákonem neboli habaďůra, jako když v Akademické radě může být normální smrtelník jen dvě období po sobě, ale Zažímalka má výjimku a může tam být 
až do soudného dne.

Stran instalace Konvalinky je v zákoně napsáno JEN toto:
Ředitele jmenuje zřizovatel na návrh rady instituce předložený na základě výběrového 
řízení. Pokud zřizovatel nepřijme návrh rady instituce na jmenování ředitele, své  rozhodnutí odůvodní. Rada instituce vyhlásí nové výběrové řízení.

No, a ta partička si to rozšířila na - pokud Akademická rada neschválí našeho koně, tak ho schválí Zažímalka. Je to zase svévole za hranou zákona. Prostě - zřizovatel podle nich
není AVČR, zřizovatel je Zažímalka.
Fraška na úrovni autokratické monarchie - zase si dělaj ze zákona i z lidí srandu.

Anonymní řekl(a)...

Ad: nesoulad se zákonem
Takže dosazení kámoše Zažímalky do ředitelského křesla ÚOCHBu je neplatné nadvakrát. Jednak se obešlo ustanovení, že měl být nový konkurz. A jednak to dosazení podepsala Zažímalka, která sama je ve svém postě nezákonně. Takže to je habaďůra na kvadrát. A to celé divadlo je proto, že vděčný Konvalina Zažímalce zase dopomůže do ředitelství na tom novém ústavě ViroBaktero, kde Zažímalce zatím to koryto hlídá jinak nefungující Hostomský.
Fraška jako na UPOlu, když korytářům jde o koryta.

Anonymní řekl(a)...

Prostě alibismus akademiků. Zažímalka je loutka a ty instrukce dává většina.

Takže většina akademiků (v AR AV) nechce hoštapleta Konvalinku ale současně dá Zažímalce možnost ho jmenovat. Problém není loutka Zažímalka ale taková dementní většina.

Jina řečeno hajlovat nechceme my, ať hajluje fýrerka (a hlavně ať se nikdo nedoví, že jsme jí k tomu dali plnou moc).

Xaver

Anonymní řekl(a)...

re: mladé-staré Pačesátko schované v Hořejšího bavlnce
Ano, to tu situaci popisuje. Mladý Pačes patří do kategorie: Povolání - syn.
Dtto, jako třeba podobně protěžované dítko Marek Benda.
A kecálek Hořejší se na tom opečovávání synka podílel.

Anonymní řekl(a)...

Mili frustrati - jste tady trochu mimo misu.

Reditele ustavu AVCR jmenuje predseda/predsekyne AV na navrh Rady pracoviste - AR by do toho podle zakona nemela mit vubec co kecat a trochu nechapu, proc o tom vubec hlasuji. Vyberove rizeni na UOCHB melo jednoznacny vysledek, ze jak vyberova komise tak RP jednoznacne vybrala Konvalinku jako nejlepsiho kandidata. To ze v pofidernim hlasovani AR nedostal dost hlasu bylo zpusobeno tim, ze pred tim zazdil predsednictvu AV ideu vytvoreni Virologickeho ustavu AV a to mu rada clenu AR neodpustila.

Zatim se Konvalinkovy kroky jako noveho reditele zdaji byt spravnym smerem a na ustavu rozhodne neni zadna nespokojenost.

Rozumim, ze zavist je vsudypritomna a je mi vas lito...

Anonymní řekl(a)...

Ad: V olomoci to také žije ...
Problém UPOLu i akademie je stejný - na vrcholových postech jsou lidé, kteří ani zdaleka nemají formát, který se na takových místech očekává. V Olomouci je to případ toho současného i toho předchozího rektora (který to teď dál voře na ministerstvu). Na akademii je to nyní loutka Zažímalka, bolševik Havlas, marxista Baran - a zase taky některé smutné postavy před nima.
Je to taková reprodukce prostá - jedna garnitura lemplů vždycky vyprodukuje novou garnituru s převahou lemplů.

Anonymní řekl(a)...

Nevím sice, jak jste došel, že to jde tady s Konvicí správným směrem, když se nic nezměnilo :-) anebo že nám někdo závidí , ale je pravda, že se začalo přídávat poslušným.

Fusky

Anonymní řekl(a)...

6. října 2022 22:50 " AR by do toho podle zakona nemela mit vubec co kecat "

Jste pane Konvalinko trochu mimo

Čl. 28
(1) Do působnosti Rady patří zejména:
o) navrhovat předsedovi odvolání ředitele pracoviště a vyjadřovat se k návrhům na jmenování a odvolání ředitele pracoviště,


Anonymní řekl(a)...

7. října 2022 9:29 Kdo zná historii AV od 50.let, pak ví, že má tyhle svině česká věda v genech a je lepší jít jinam.


Anonymní řekl(a)...

7. října 2022 14:59 ...vyjadřovat se k návrhům na jmenování...

vsak se tak vyjadrili, a ... predsedkyne k jejich nazoru NEPRIHLEDLA ;-)

Anonymní řekl(a)...

7. října 2022 15:03 prihledla, v usneseni AR je uvedeno, že oni nesouhlasí a je to její věc, jak se rozhodne. Nezpochybnuji platnost jeho volby, ale její správnost. Je mi to líto, že jsme si zvolili podobného vypltlance, ale za rok z OUCHB odcházím, tak mě to tak netrápí, jen lituju mé nástupce.

Fusky

Anonymní řekl(a)...

Vyberove rizeni probiha z prihlasenych kandidatu. Jak vyberova komise, tak RP jednoznacne z kandidatu vybrala Konvalinku, takze neni co resit. K jeho nejmenovani by musela predsedkyne AV mit secsakramensky silny duvod - ne jenom to, ze bafunarum z AR rozkopal babovicky...

Anonymní řekl(a)...

re: secsakramensky silny duvod
To ano, ale v opačném gardu. Vděčný Konva ji zajistí nástupnictví po Hostovi v tom novém Virologickém ústavu. Takové normální české bratříčkování.

Anonymní řekl(a)...

re 17:59 - to je uplna fantasmagorie - Zazimalova delala v davnych dobach biologii rostlin, takze je uplne absurdni, aby vubec uvazaovala o tom, ze by vedla to virologicke centrum. Je to naprosto nepodlozena spekulace a uplna pitomost. Zazimalova naopak hodne chtela ten Virologicky ustav AV (ale ne jako reditelka - ale jako dalsi ustav AV) a RVVI ji to zatipla a Konvalinkovi to dodnes neodpustili. Mu tip je, ze v AR tajne hlasovala proti Konvalinkovi ale pak neanonymne jako predsedkyne AV ho jmenovala.

Anonymní řekl(a)...

Zajímá ještě někoho názor zazimalky nebo havlase ?

Anonymní řekl(a)...

Konvalinka nabral funkce, nabere další. Bude na ústav srát a uplácet lidi v radě instituce

Anonymní řekl(a)...

re: ze by vedla to virologicke centrum
Tak Zažímalka je pro ten Virologický ústav přesně tak kvalifikovaná - tedy nekvalifikovaná - jako Hosťák. Pro oba je virologie dost hodně španělská vesnice. A Zažímalka neměla problém se nechat navolit do Akademické rady potřetí v řadě, ač z hlediska zákona to je taky fantasmagorie.

Anonymní řekl(a)...

Pozor - tady se trochu pletou pojmy. Virologicky ustav AV neexistuje a asi nikdy existovat nebude. NUVB je jen virtualni ustav - spis centrum / volne konsorcium vyzkumnych skupin - financovane z programu Exceles. Hostomsky byl hlavnim navrhovatelem toho projektu Exceles a proto je i reditelem NUVB - coz neni uplne exekutivni funkce - spis jako manazer velkeho konzorcialniho projektu. Ten Exceles bezi na 3,5 roku s moznym prodlouzenim max. o rok - takze potom skonci i ta fuknce reditele NUVB.

Takze ty spekulace se Zazimalovou jsou opravdu uplny nesmysl, ktery micha dohromady jeji drivejsi snahu o zrizeni Virologickeho ustavu AV a ten Exceles projekt, se kterym nema a nebude mit nic spolecneho.

Anonymní řekl(a)...

Ad: nikdy existovat nebude ...
Národní institut virologie a bakteriologie
Z EU na něj vědci na 3,5 roku dostali 1,3 mld. Kč. Pak by z něj mohlo být Centrum virologie
Antonína Holého.

A tady jsou tři hlavní zájemci o jeho ředitelování pěkně vedle sebe:
https://www.zdravezpravy.cz/2022/06/21/institut-pro-vyzkum-viru-a-bakterii-vyjde-na-13-miliardy/

Toníček Holý se musí v hrobě obracet, kdo všechno chce na něm vydělávat.

Anonymní řekl(a)...

9:51 Odkaz nefunguje ;-)

Je to klasicky konzorcialni projekt zastresujici mnoho instituci - zadne fyzicke centrum ani ustav z toho nikdy nebude. Az skonci ten Exceles, tak skonci i NIVB nebo bude existovat jako virtualni obalka pro nejake dalsi pripadne projekty.

Centrum virologie AH byla jednu dobu myslenka Hostomskeho, ale to uz je zrejme uplne zapomenuto a kazdopadne zcela mimo realitu. Konvalinka v tomto bude mnohem opatrnejsi.

Anonymní řekl(a)...

re: https://www.zdravezpravy.cz/2022/06/21/institut-pro-vyzkum-viru-a-bakterii-vyjde-na-13-miliardy/

... má určitou vizi do budoucna o vzniku jednoho skutečně fyzického centra, ve kterém by se vědci specializovali výhradně na výzkum virů. Mělo by jím být Centrum virologie Antonína Holého. Pro jeho vznik ÚOCHB již zakoupil pozemky v pražské Krči.

„Koupili jsme pozemek, teď byl zaregistrován na katastru,” potvrzuje Hostomský.

Nyní dle něj potrvá zhruba rok a půl než se zjistí, jestli se na tomto pozemku dá vůbec stavět. Poté se připraví stavební dokumentace. Dle jeho odhadů může trvat přibližně šest až sedm let, než se Centrum virologie s odkazem k Antonínu Holému vystaví.

Anonymní řekl(a)...

Klid - nic se stavet nebude ;-)

Anonymní řekl(a)...

Mimimálně ředitelství si budovu postaví :-)

P.S: Hosťa beztak potřebuje klid, když v rodině mu to potomstvo řve od rána do večera.

Anonymní řekl(a)...

re: Koupili jsme pozemek ...
To nevymyslíš - vždyť jde zase o totéž vyvádění peněz (z Holého patentů) od ÚOCHaBU ke správným kamarádům - tentokrát, aby se zajistilo lukrativní křeslo pro Hostomského.
Tedy přesně to, o čem bylo to dřívější trestní oznámení o vyvádění peněz z ústavu.

Anonymní řekl(a)...

Koupeny pozemek vlastni UOCHB - takze to neni zadne vyvadeni penez. Pri soucasne inflaci je to spise dobra investice.
Trestni oznameni bylo jen placnuti do vody - zadne poruseni zakona se neprokazalo.

Anonymní řekl(a)...

re: vyvádění peněz z ústavu
Zdimacka pravila, ze na tom pozemku se docasne postavi solarni panely, a ty budou dodavat proud akademickym ustavum v okoli.
Akorat nerekla, kde teda bude Hosta docasne sedet. Mozna v riditelne na ustavu spolecne s Konvou.

Anonymní řekl(a)...

Hostomsky ma svoji kancelar na UOCHB - nebojte, na stojaka to mit nebude ;-)

Anonymní řekl(a)...

Má ten Národní institut virologie a bakteriologie alespoň nějaké webové stránky? Na internetu na tento dotaz vyjedou desítky pracovišť s desítkami lidí.

Anonymní řekl(a)...

13. října 2022 12:45 ...nějaké webové stránky...

;-)

Název projektu: Národní institut virologie a bakteriologie

https://www.uochb.cz/cs/exceles

Anonymní řekl(a)...

Já myslel nejaké stránky, kde by se poznalo kdo tam je a co dělá. To už na MUNI se dozvím víc https://www.sci.muni.cz/vyzkum/resene-projekty/66758 . Možná, pravda, na MUNI něco dělají a UOCHB čerpá. ....

:-))

Anonymní řekl(a)...

ano no tak ... Presentace www stranek opravdu nekoreluje s kvalitou vedy

jinak by nejlepsi byla Cartin ;-)

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem si včera prostudoval nový ranking THE (světové pořadí univerzit) na rok 2023. První místo očekávaně obsadil Oxford, následován Harvardem. Dosti dlouho jsem hledal umístění českého premianta UK Praha. Nakonec jsem "Karlovku" našel v širším společenství univerzit na 501. - 600. místě. Takže žádná sláva. Co mě ale zarazilo, je skutečnost, že se před ní umístilo mj. 40 (slovy čtyřicet) německých univerzit! Něco je v tom našem českém vysokém školství asi špatně. Další české univerzity dopadly následovně:

801. - 1000. Masarykova Uni. Brno, Jihočeská Uni. Č. Budějovice
1001. - 1200. CZU Praha, UPOL
1201. - 1500. VŠCHT Praha, ČVUT Praha, Uni. Hradec Králové, Mendelova Uni. Brno,
Uni. Ostrava, Uni. T. Bati Zlín, Západočeská Uni. Plzeň.

Přiznám se, že pátrání po umístění dalších českých univerzit jsem raději vzdal.

Anonymní řekl(a)...

Ad 13:32 O to přece vůbec nejde. Na MUNI mají seznam lidí s odkazy na CV a seznam publikací. To je úplné minimum co musí daňový poplatník požadovat. Já vím, daňový poplatník je povinen platit vědce pro úžasnost jeho myšlenek, ale na druhou stranu se mu vědec neustále vnucuje představou úžasných objevů všeobecně užitečného dosahu v zářné budoucnosti. A žijeme ve 20. letech 21. století...

Anonymní řekl(a)...

13. října 2022 14:18 ...dosti dlouho jsem hledal...

Show me universities best in ... Czech Republic ;-)

https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2023/world-ranking#!/page/0/length/25/locations/CZE/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats

Anonymní řekl(a)...

re 17:51 - ale seznam instituci a seznam publikaci podporenych jakymkoli grantem je prece verejne dostupny na CEP - na to neni treba delat specialni web

https://www.isvavai.cz/cep?s=jednoduche-vyhledavani&ss=detail&n=0&h=LX22NPO5103

Anonymní řekl(a)...

13. října 2022 23:34

stejny zdroj, stejny program (= PODPORA EXCELENTNÍHO VÝZKUMU V PRIORITNÍCH OBLASTECH VEŘEJNÉHO ZÁJMU VE ZDRAVOTNICTVÍ) a projekt NÁRODNÍ INSTITUT PRO VÝZKUM SOCIOEKONOMICKÝCH DOPADŮ NEMOCÍ A SYSTÉMOVÝCH RIZIK 😳

https://www.isvavai.cz/cep?s=jednoduche-vyhledavani&ss=detail&n=0&h=LX22NPO5101

Anonymní řekl(a)...

jojo - jeden ten exceles byl pro duchamorce

Anonymní řekl(a)...

Re: Dosti dlouho jsem hledal ...
Zde platí - vše souvisí se vším.
Pokud maj UPOL v rukách gangsteři jako Miller (a ten má dneska v rukách VŠ vůbec), UK nýmandi jako Zima nebo Králíčková, Akademii šíbři jako Zažímalová a Havlas, tak výsledkem je současné zahnívání.

Anonymní řekl(a)...

14. října 2022 9:31:

Cemu rikate zahnivani? Z jake pozice to posuzujete? Jake jsou vase vedecke uspechy? Ja si myslim, ze prinejmensim vetsina prirodovedeckych ustavu AV je na docela dobre urovni (viz vysledky posledniho petileteho peer review hodnoceni https://www.avcr.cz/cs/o-nas/hodnoceni/)

Anonymní řekl(a)...

Ad 14. října 2022 9:31 Cemu rikate zahnivani?

Čemu? Že na "Toníčka" Holého se bude s láskou vzpomínat tak 1/2 století a nic podobného tady za zhruba stejně dlouhou dobu nevznikne.

Anonymní řekl(a)...

re: vždyť jde zase o totéž vyvádění peněz
Zajímavé je, že někteří excelenti si jaksi neškrtli, ač se snažili. Třeba Hořák nebo Grubhoffer. Ten teď předvedl bla-bla-bla v jazyce ptydepe:
Grubhoffer o potřebě názorové pevnosti intelektuálů, pedagogů, vědců a učenců
6. října se zúčastnil na zahájení akademického roku 2022/2023 v pražském Karolinu. 
Ve svém projevu mluvil o tom, že zvláště za současných společensky a politicky složitých
podmínek je důležitý svobodný vývoj poznání a výchova studentů nejen v úzkých oborových
specializacích. Buďme ve střehu a vychovávejme naše studenty, příští generaci, která
převezme postupně řízení společnosti, v pravdě - a k pravdě, k pokoře i potřebnému
sebevědomí, k odvaze a statečnosti, k respektování a úctě bližních.

A že se teda neozval, když Zažímalka s pravdou zametala: Nehrajte si na hrdinku, hrát si na Husa za všech okolností není rozumné.

Anonymní řekl(a)...

Ad 13. října 2022 23:34 No, za takové peníze (v relaci s jinými projekty) by bylo minimálně slušné aby se někde našlo, kdo na tom projektu dělá. A při takové mediální náloži. Na MUNI to pochopili, ale napsali tam jen sebe.

Takže naivní pozorovatel zvenčí si řekně, že Virologický a bakteriologický ústav je vlastně rozšířená Plevkova skupina. A insider pochopí, že je to zas jeden difúzní projekt, který nahrazuje institucionální podporu.

Michodem, místní diskutéři zcela viditelně nevědí, co je skutečným cílem projektu a proč fakticky jen nahrazuje řízení výzkumu státem nebo důstojnou vědeckou institucí jako je Společnost Maxe Plancka. Ale nahradit to nemůže, protože sdružuje instituce s různými cíli z nichž každé jde o to si něco shrábnout. A nemůžeme jim to mít za zlé, protože tak je systém nastaven.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Tady je konečně takové důstojné, vědou podpořené kradení na nejvyšší EU úrovni. :-)

Úřad evropského veřejného žalobce (EPPO) zahájil vyšetřování nákupů vakcín proti covidu-19 v EU. V oznámení úřad neupřesnil, koho vyšetřuje, neuvedl ani smlouvy EU, které jsou předmětem zkoumání. Podle webu Politico hraje v záležitosti roli i předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyeonová a její vazby s vedením společnosti Pfizer. Podle zpráv evropských agentur je navíc EK v této věci netransparentní.

https://www.echo24.cz/a/SbXBN/zpravy-zahranicni-eu-nakupy-vakciny-koronavirus-von-der-leyenova-pfizer-vysetrovani

Anonymní řekl(a)...

https://echo24.cz/a/SZMqq/komentar-kaiser-koronavirus-laborator-wuchan-dostali-odmenu

Hráči s ohněm koronaviru dostali odměnu

"... Takže místo aby tento řetězec organizací důvodně podezřelých ze spuštění covidu byl vyšetřován policií, dostává od Bidenovy administrativy znovu peníze. Setrvačnost establishmentu, který naši západní civilizaci dovedl na pokraj několika krizí najednou, je neuvěřitelná. .... "

Anonymní řekl(a)...

ad 16. října 2022 12:07:

https://www.science.org/content/article/evidence-suggests-pandemic-came-nature-not-lab-panel-says

Ale pan Kaiser tomu jiste rozumi lip... ;-)

Anonymní řekl(a)...

Takže čirou náhodou epidemie vznikne ve městě, kde je hi-tech laboratoř, která šlechtí víry tak, aby byly lépe přenositelné na člověka a co na to dostala granty od USA. Kdo nevěří, sť tam běží. ;-)

Wuhan a COVID: zkorumpovaní akademici umlčují vědce pro stomilionové granty

Nemůžeme ale zjistit skutečnou pravdu, pokud to aktivně sabotují i naši vlastní vědci, odborníci, Big Tech firmy a politici, kteří jsou v brutálním konfliktu zájmů ve snaze ochránit své stamilionové granty.

https://www.kurzy.cz/tema/6845202.html

Anonymní řekl(a)...

Už i VŠCHT ? Stěpánek, co dělal mýdla pro Unilever, už také rozumí farmacii :-) Další důkaz toho, že česká profesura je víc diagnoza než titul.

https://www.idnes.cz/onadnes/zdravi/bakterie-nemoc-prasky-frantisek-stepanek.A221007_122032_zdravi_javu?zdroj=top

Anonymní řekl(a)...

Bych osobně neřešil podvody a domluvy při vakcínách, obdobně věci se dějí prakticky při všech lécích a zdrav. prostředcích a provize doktorům je z toho asi to nejmenší.

Víc mě udivuje, že se do toho namočili vědci typu Hořejší. Mají to zapotřebí dělat se sebe užitečného idiota nebo z toho něco mají ?

Anonymní řekl(a)...

AD 7. října 2022 13:32 Zřejmě pičovina typu chemický robot už netáhne ? :-))))))))))

SDM

Anonymní řekl(a)...

btw dělá Syková nebo Hořejší nyní ještě vědu ?

Anonymní řekl(a)...

Ad Bych osobně neřešil podvody a domluvy při vakcínách, obdobně věci se dějí prakticky při všech lécích a zdrav. prostředcích a provize doktorům je z toho asi to nejmenší.

Ovšem pokud je do těch domluv a provizí namočená i "nezávislá" řídící špička EU (co má být navíc v těchto věcech transparentní a není), tak už je to celkem na pováženou.

Anonymní řekl(a)...

Hlavně je důležité se pochválit! A postupně z vědy eliminovat ty škarohlídy, kteří ji svou kritikou (a trváním na dodržování základních pravidel) jenom brzdí v rozletu!

Ondřej Hradil: České výzkumné infrastruktury jsou vnímány jako vzor

Zjednodušeně řečeno: máme systém. A i ostatní země vnímají, že v některých aspektech je Česko výkladní skříní. I když v Česku na to občas zapomínáme a spíše škarohlídsky máme za to, že věci nefungují.

https://vedavyzkum.cz/rozhovory/rozhovory/ondrej-hradil-ceske-vyzkumne-infrastruktury-jsou-vnimany-jako-vzor

Anonymní řekl(a)...

Ad 19:06 Pan Ondřej Hradil chce říci, že máme údaje ve výkazech pěkně v pořádku.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: nebo Hořejší nyní ještě vědu ?
Hořák se nyní plně profiluje jako Putinův obhajovatel:
https://blog.aktualne.cz/blogy/lukas-zadrapa.php?itemid=42593
Taky jsem slyšela, že má zase nějaký manželský problém - to u něj pak následuje nějaký obrat, naposledy se z něj stal katolický blouznivec.

Anonymní řekl(a)...

Právě jsem dočetl knihu „Čas psychopatů“ od Radkina Honzáka, a že z toho, co z článku i 
rozhovorů s přáteli vím, bych řekl, že je celá situace vyvolána jakousi vzpourou
psychopatů, kteří nikdy nesmějí prohrát (zvláště když jde o peníze) a vždy musejí mít 
pravdu.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2019/04/10/dopis/
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/17/zemrel-josef-tillich/

V Podvodníkově by si nad vstupní portál měli vytesat:
Podvodníkov - sídlo psychopatů, kteří nikdy nesmějí prohrát (zvláště když jde o peníze) a vždy musejí mít pravdu.
Josef Tillich, L.P. 2019

Anonymní řekl(a)...

Vakcíny sice na h...., ale patogeny umí excelentní věda vyrábět dobře. Nějaký únik z laboratoří je jen otázkou času (nebo to použije nějaký hráblý stát typu Írán jako zbraň proti nevěřícím). Čeká nás asi báječná a zdravá "pokroková" budoucnost.

Badatelé v Bostonu vytvořili mutaci koronaviru s 80% smrtností

Badatelům z bostonské univerzity se podařilo v laboratoři vyvinout mutaci koronaviru, jejíž smrtnost dosahuje 80 procent. V laboratorních podmínkách uhynulo 8 z 10 nakažených pokusných myší. V pondělí o tom informovala stanice Fox News.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-badatele-v-bostonu-vytvorili-mutaci-koronaviru-s-80-smrtnosti-40412009

Anonymní řekl(a)...

Ad: jako Putinův obhajovatel
Hořák je dezinformační klasik, prvně jel Covid a teď oslavuje Putina, nějak to má všechno domíchaný:
https://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=42590
https://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=43572
https://blisty.cz/art/108091-valka-na-ukrajine-jako-smrt-expertizy-v-primem-prenosu.html

Anonymní řekl(a)...

18. října 2022 22:16 ...Badatelé v Bostonu vytvořili mutaci koronaviru s 80% smrtností...

Boston University is refuting a series of misleading claims about research at the University’s National Emerging Infectious Diseases Laboratories (NEIDL). The reports, which first appeared on Monday in the United Kingdom’s Daily Mail, claimed researchers at the lab had “created a new deadly COVID strain.”

https://www.bu.edu/articles/2022/neidl-researchers-refute-uk-article-about-covid-strain/

Anonymní řekl(a)...

Ad 19. října 2022 14:13

Parafráze seriálu "Jistě, pane ministře/premiére". ;-)

- Vytvořili na NEIDLu mutaci koronaviru s 80% smrtností?
- Kategoricky jsme to popřeli!
- Tak je to pravda, Humphrey...

Anonymní řekl(a)...

19. října 2022 14:46 ...Vytvořili na NEIDLu mutaci koronaviru s 80% smrtností...

Rozumite anglictine?

Corley says the line pulled out of context actually had nothing to do with the virus’ effect on humans. The study began in a tissue culture, then moved to an animal model.

“The animal model that was used was a particular type of mouse that is highly susceptible, and 80 to 100 percent of the infected mice succumb to disease from the original strain, the so-called Washington strain,” says Corley. “Whereas Omicron causes a very mild disease in these animals.”

That 80 percent number is what the media reports latched onto, misrepresenting the study and its goals.

Anonymní řekl(a)...

Ano, vytvořili na NEIDLu mutaci koronaviru s 80% smrtností pro laboratorní myšky, takže v laboratoři si vesele "šlechtí" nebezpečnější patogeny (kde už z Wu-chanu velmi pravděpodobně covid-19 vir unikl). O účincích na člověka se zpráva nezmiňuje, ale je to celkem irelevantní (prostě se vesele laboratorně šlechtí nebezpečnější patogen, uklidnit nás může že se snaží dodržovat jakési US všespasitelné předpisy). Není to trochu argumentační "slaměný panák" řešit pro jaký organismus je uměle vytvořený patogen nebezpečnější? Epidemie může klidně vylikvidovat v přírodě nějakého užitečného živočicha, i když ne člověka.

Dál pro diskuzi stačí i český článek, v tom anglickém vyjádření bostonské univerzity jsem kromě blábolení o tom jak je vše křišťálově v pořádku a dodržují se patřičné federální směrnice pro výzkum nic zajímavého nenašel.
Zajímavé pasáže z českého máte dál zvýrazněné, pěkná je i věta "Není ani jasné, zda to byl vůbec záměr" (nevím jestli se při ní smát nebo brečet). Nechápu jakým způsobem "podobné výzkumy pomáhají porozumět tomu, jakým způsobem virus mutuje", když si ho klidně genetickým inženýrstvím uměle zmutují do formy, ve které se v přírodě nemusí přirozeně vůbec vyskytnout. Závěr i z anglického článku - "V konečném důsledku bude tento výzkum přínosem pro veřejnost," uvádí se v prohlášení univerzity, "protože povede k lepším, cíleným terapeutickým zásahům, které pomohou v boji proti budoucím pandemiím." Dodávám - nebo i případně nějakou pěknou, zajímavou novou epidemii vytvoří. Epidemie se nejlépe studuje když reálně probíhá, ne? Těším se na další odpovědi na mé (doufám že ještě mírné a poměrně vkusné) ironické trollení. :-)

Článek z Novinek:
„Omikron u myší způsobuje mírnou nefatální infekci. Omikron S (nově vytvořená mutace) ale vyvolává závažnější chorobu s mortalitou okolo 80 %,“ cituje stanice Fox News z vědecké zprávy bostonských badatelů. Infekčnost se po zásahu amerických vědců zvýšila asi pětinásobně.

Proč vlastně Američané v laboratořích vyvíjejí smrtelnější a nebezpečnější varianty viru, Fox News neuvádí. Není ani jasné, zda to byl vůbec záměr.

Podobné výzkumy ovšem pomáhají porozumět tomu, jakým způsobem virus mutuje, což může vědcům pomoci získat jistý náskok a pomoci jim s vývojem léků a vakcín.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-badatele-v-bostonu-vytvorili-mutaci-koronaviru-s-80-smrtnosti-40412009

Anonymní řekl(a)...

19. října 2022 16:14 ...vyvíjejí smrtelnější a nebezpečnější varianty viru...

je 80% vic, anebo mene nez 100% ? ;-)

...Since SARS-CoV-2 causes fatal infection in K18-hACE2 mice, we leveraged this situation to compare the animal survival after viral infection ... WT and Omi-S caused mortality rates of 100% (6/6) and 80% (8/10), respectively...

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.10.13.512134v1.full.pdf

Anonymní řekl(a)...

Osobně jsem to vyjádření pochopil tak, že jejich myšky byly náchylné na původní (Washington) variantu a ne na Omicron, tak ten Omicron trochu "vylepšili" na "Omicron S" pro lepší hlodavčí smrtnost. Kde dělám chybu a co chápu špatně?

“The animal model that was used was a particular type of mouse that is highly susceptible, and 80 to 100 percent of the infected mice succumb to disease from the original strain, the so-called Washington strain,” says Corley. “Whereas Omicron causes a very mild disease in these animals.”

That 80 percent number is what the media reports latched onto, misrepresenting the study and its goals.


https://www.bu.edu/articles/2022/neidl-researchers-refute-uk-article-about-covid-strain/

In K18-hACE2 mice, while Omicron causes mild,50 non-fatal infection, the Omicron S-carrying virus inflicts severe disease with a mortality51 rate of 80%. This indicates that while the vaccine escape of Omicron is defined by52 mutations in S, major determinants of viral pathogenicity reside outside of S.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.10.13.512134v1.full.pdf

Anonymní řekl(a)...

Zajimave:

Vcera jsem reagoval na nasledujici prispevek, ktery si me bral do ust:
************************************
Ad: jako Putinův obhajovatel
Hořák je dezinformační klasik, prvně jel Covid a teď oslavuje Putina, nějak to má všechno domíchaný:
https://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=42590
https://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=43572
https://blisty.cz/art/108091-valka-na-ukrajine-jako-smrt-expertizy-v-primem-prenosu.html

19. října 2022 11:09
************************************
Moje reakce ale opakovane zmizela...

No nic...

Vaclav Horejsi

Anonymní řekl(a)...

re: Hořák je dezinformační klasik ...
... a varuje před ním i Klaus:
https://www.klaus.cz/clanky/4639

Anonymní řekl(a)...

re: Konvalinka je persona na úrovni lidských kvalit p. Hobzy
A proto vrána k vráně sedá. Hobza pomáhal dostat Konvu na ředitelský post.
A pak se mu Konva odvděčil, a protlačil ho na tu cenu Neuron, kde šéfuje komisi.

Anonymní řekl(a)...

Ad - Neuron, kde šéfuje komisi ...
To je jen menší část problému. Větší je, že celá to mnohaletá PR masáž o "objevu nové, anomální, nepravé vodíkové vazby" je fakticky jen hoax.
Už v roce  2011 to odmítl příslušný výbor IUPAC - jako čistý omyl.

Anonymní řekl(a)...

Re: žvanivého vola za šéfa nechtěli ...
Žvanivý - m.j. proto, že je to kšeftsman, snažící se prodávat svůj kontraband:
Udělěj si třeba firmu na testy a pak vystupuj jako "nestranný vědec" a všude propaguj testování.
https://m.facebook.com/zdraveforum/posts/361264139123464/

Anonymní řekl(a)...

re: mnohaletá PR masáž
To praktikoval už jistý Goebbels:
Man muß eine Lüge nur oft genug wiederholen. Dann wird sie geglaubt.
(Stačí lež dostatečně často opakovat. Pak se jí bude věřit.)


Anonymní řekl(a)...

Ad: praktikoval už jistý Goebbels
Přesně - urputný PR co jedou Šaradinovci, spolu s photoshopem a pomluvami (jako teď čerstvě proti Kubalovi) jsou hlavní výzkumné prostředky Catrin AKA Podvodníkova. Čtvrtým je pěstování konexí, jako třeba s Millerem nebo s Konvalinou.
Prvně nabubřelý nepravdivý PR, a pak je třeba správně 'zainteresovat' nějakého dobře postaveného šaška, který už protlačí nové granty nebo pocty.

Anonymní řekl(a)...

Konvalinka způsobil, že Neuron popírá sama sebe.
Udělil tu cenu člověku, který vlastně nic neobjevil, ale hlavně dokázal se Zbořilem
způsobit možná největší etické maléry v novodobé historii UPOLu.
Zvrhlo se to v úplnou frašku.

Anonymní řekl(a)...

Ad: Neuron popírá sama sebe
Karel Janeček to myslel dobře, jenže po dlouhého pobytu v cizině netušil, že naši vědu ovládá dobře prokorumpovaná mafie. Zahradník mu tam natlačil svého nohsleda Hobzu, a pak to prostě byla cena pro kamarády Zahradníka a Hobzy. Bylo to velmi jednobarevné, ale nikomu to nepřišlo divné. Teprve když z učené společnosti museli odejít podvodníci Zbořil, Hobza, Otyepka, tak pak taky Hobza a Zbořil museli odejít z rady Neuronu. Leč mafie opila Janečka rohlíkem podruhé, a natlačila tam přes Zažímalku jejího kamaráda, toho mafiána Konvalinku.

Anonymní řekl(a)...

Ehm, cituji z otevřených zdrojů: Karel Janeček st. (*3. 8. 1951, dodnes působí ve statutárních orgánech zmíněné firmy RSJ a.s.) vystudoval střední průmyslovou školu elektrotechnickou v Plzni, pak Vysokou školu strojní a elektrotechnickou tamtéž, aby poté nastoupil jako projektant u ČSD.

V listopadu 1975, když byl zároveň na vojenské službě, si - ve svých 24 letech - zažádal o přijetí do služebního poměru příslušníka SNB.

Janečkově žádosti bylo vyhověno. .... kam nastoupil 1. září 1976.

... Janeček se dozvídá o možnosti přesunu k 1. správě SNB (neboli k hlavní správě rozvědky) a má o takové přeřazení zájem .....

....

A tak nastupuje v roce 1978 na 1. správu FMV a stává se ihned kandidátem na 18. odbor s tím, že by mohl být - po zapracování - zařazen jako "operativní pracovník na německé problematice".

Zároveň dochází k "legendované změně zaměstnání" - tedy nezasvěcení lidé v okolí vidí, že Janeček odešel od SNB a začíná pracovat na federálním ministerstvu zahraničních věcí. Navenek je z něj tedy obyčejný diplomat. ...

A až na malé výjimky je v pravidelných osobních dotaznících kladně hodnocen a chválen.

"Janeček má všeobecné politické i osobní předpoklady vypracovat se na schopného operativního pracovníka čs. rozvědky," píše se v jeho hodnocení z roku 1980.

....

Janeček mluví rusky, anglicky a německy a pravidelně je povyšován vždy k 1. září, k datu svého nástupu k SNB. ...

V roce 1982 se poprvé služebně podíval do zahraničí, když ho 1. záloha dlouhodobě vyslala jako agenta na zastupitelský úřad v západoněmeckém Bonnu.

.....


V září 1989 je Janeček povýšen do hodnosti majora a 14. listopadu 1989, tedy tři dny před "sametem", odchází na "rezidenturu Stockholm" jako II. tajemník velvyslance. Legalizační agenda - čili verze pro nezasvěcené - zní: pracovník ZÚ pro vědecko-technický rozvoj.

...

Zajímavé je, že Janeček zůstal ve službách tajných složek i po "převratu".

Do špionáže byla opět zapojena celá rodina. ... bude sloužit k naplňování věrohodnosti legend (například legenda rodinného výletu).

........

Janečkův spis v archivu bezpečnostních složek (ABS) má některé údaje po roce 89 začerněné nebo naopak zakryté bílým papírem a v celé složce chybí ze 180 listů 16 stránek. Můžeme se tedy jen domýšlet, jak dlouho po převratu ještě Janeček st. špiónoval.

V tomto prostředí tedy vyrostl protikorupční bojovník Karel Janeček ml. A také odtud nejspíš přišel k těm zázračným miliardám. Kdo mu věří ať za ním běží.

Anonymní řekl(a)...

re: protikorupční bojovník
Ještě má šanci ukázat, že to s tím protikorupčním bojem myslí vážně. Třeba, že vymete vědecké korupčníky, co se mu zabydleli v Neuronu, udělali si z něj vlastní výhodný kšeft na prohlubování a rozšiřování konexí, a teď se i Janečkoví smějí za zády.

Anonymní řekl(a)...

K ukončením spolupráce s mecenášem fond přistoupil v reakci na proslov během předávání cen hudební ankety Český Slavík, v němž Janeček mimo jiné kritizoval protiepidemická opatření vlády a případné očkování dětí

https://www.lidovky.cz/domov/neuron-se-bez-janeckovych-penez-obejde-rocne-prispival-pul-milionu-korun-na-jednu-cenu.A211122_152508_ln_domov_lros

Anonymní řekl(a)...

re: přes Zažímalku jejího kamaráda, toho mafiána Konvalinku
Tohle je prostě její styl - Konvu natlačila na ředitele přes odmítnutí Akademické rady.
Podobně ho natlačila do Neuronu. Konva je její kůň, který ji má vyvézt do jiného lukrativního
postu, až sama skončí v Akademické radě. Třeba do ředitelování ve Virologickém ústavě po
Hostovi (nebo, třeba, na ministerstvo pro vědu). Ždímačka zkrátka buduje svůj inner circle.
A podobně je zase Konva zavázán Hobzovi za pomoc při získání ředitelského křesla. Prostě
mafiáni.

Anonymní řekl(a)...

re 19:43 - tvl uz to nehul, fakt...

Neni zadny Virologicky ustav (je to jen projekt, ktery skonci za 3 roky) a Konvalinku jednohlasne zvolila jak vyberova komise, tak RP UOCHB - Hobza nebyl ani v jednom a nijak Konvalinku nepodporoval (ani nemel jak). AR nepodporila Kovalinku prave proto, ze jim zatipnul vystavbu Virologickeho ustavu z prostredku OP (coz byl uplne utopicky projekt bez sance na realizaci). Zazimalova ho jmenovala proto, ze vedela, ze by si ho UOCHB zvolil znovu a byla by z toho neprijemna roztrzka a medialni problem. Takze tvoje mafianska teorie je vedle jako jedle...

Anonymní řekl(a)...

Coý ovšem nic nemění na faktu, že by bylo dobré virologický ústav (s malým v) neakademického charakteru mít. Nebo spíš nějaký nový ÚSOL s virologickou sekcí. A že nám možná nezbyde nic jiného než něco takového vybudovat. Samozřejmě, že to nepůjde bez toho, že se něco jinde zavře.

Mohli jsme to budovat už 20 let z fondů EU místo všelijakých excelentních ústavů na univerzitách, které jenom narušují strukturu výuky a utrácejí čas a peníze.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: AR nepodporila Kovalinku prave proto
Byl tam ještě jeden důvod k nedůvěře - Konva se taky během svého prorektorování na UK projevoval stejně jako jeho brácha během panování na ČVUT, tedy jako výkonný mafián,
což bylo známé i napříč Akademickou radou.

Anonymní řekl(a)...

re 24. října 2022 19:41
Na UOCHBu byl hlavní důvod pro volbu Konvalinky aby se ředitelem nestal
Jiří Vondrášek

Anonymní řekl(a)...

Ad 18:50 To už na ÚOCHB nikoho jiného nemají? Ani jeden z nich není organický syntetik. Není vůbec divu, že žádné nové molekuly nejsou a nebudou. Kdyby alespoň tedy byli ti excelenti s grantem ERC - ale to se nějak také nechystá.

Pálení miliard.

Anonymní řekl(a)...

re 8:20 - kdo chce delat poradne vedu, tak prece nekandiduje na reditele ;-)

Novych molekul je spousta - ale cesta od zajimave aktivni molekuly k leku je 10+ let, 2 G USD a sance 1:10000.

ERC granty jsou na UOCHB nyni 3 - mohlo by to byt lepsi, ale zas tak spatne to neni

Vydelej si svoje miliardy a pak si je utracej podle sveho uvazeni - zavist neni hezka vlastnost ;-)

Anonymní řekl(a)...

Re:  výkonný mafián
Ty konvalinkovské praktiky jsou pověstné:
https://archiv.hn.cz/c1-66304060-byvaly-rektor-cvut-konvalinka-mel-dva-platy-je-to-neeticke-soubeh-dvou-uvazku-zakazu-reaguje-jeho-nastupce-petracek

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:48

On snad někdo ze současného osazenstva UOCHB vydělal miliardy? Utratil, to ano.

Nějaký z těch ERC grantů je seniorský? Srovnejte s IST, které začalo 2009.

10 let proběhlo od poslední Holého molekuly už 4x . Což lze snadno spočítat.

Jestli ono to není tím, že tam ředitelují po celou dobu vědci, kteří tu pořádnou vědu nedělají a nikdy nedělali. Prostě je třeba se na těch 5 až 10 let obětovat. V tom je i záruka, že se nebudu ředitelování držet jako h...o košile a že se po skončení mandátu vrátím do laboratoře. A nebudu, třeba, kandidovat na prezidenta.

:-)

Anonymní řekl(a)...

re 9:36

10 let a sance 1:10000 - v preklinickych testech bylo a je nekolik latek a 2 jsou v Phase I klinickych testech

IST bylo zalozeno na zelene louce a hirovalo rovnou seniorni vedce s ERC granty, ktere preplacelo odjinud - asi se to taky dalo udelat, ale proc ? Lepe investovat do juniorskych skupin.

Ne - to neni tim. Reditel nedela spickovou vedu zadneho ustavu - reditel ma vytvorit podminky pro to, aby tu spickovou vedu mohli delat ti vedci. Spickovy vedec byva vetsinou spatny reditel - A. Holy byl katastrofalne spatny reditel. A navrat do vedy po 10 letech opravdu neni dost dobre realisticky...

Anonymní řekl(a)...

Re 26. října 2022 9:43:

Zlata slova...

Anonymní řekl(a)...

IST do Rakouska přitahuje nejlepší vědce a doktorandy z celého světa. A s ním se svezl i nárůst reputace celé vědy, těch grantů ERC je spousta i na jiných rakouských institucích.

Spoluředitelé ústavů Max Planck se střídají mezi těmi několika, kteří mají stálé místo.

Už jsem to tu psal několikrát.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: reditel - A. Holy
Holý byl poslední ředitel ústavu, který veřejně označoval Hobzu za hoštaplera.
Totéž si myslel i předchůdce Holého, Karel Martinek.
Všichni další ředitelé o Hobzových kiksech mlčeli, aby se Zahradník náhodou nerozčílil.

Anonymní řekl(a)...

Něco pro pobavení od nejlépe placeného českého vědce - https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2000/cislo-3/slovo-ma-pavel-hobza.html

Anonymní řekl(a)...

AD: Pychopaté, kteří nikdy nesmějí prohrát (zvláště když jde o peníze)
To, co teď jedou Hobza se Zbořilem na UPOLU proti děkanovi, je remake toho, co v devadesátkách jel Zahradník s Hobzou proti Pancíři: vyhodit, podat trestní oznámení, a pak se ještě s pomocí křivých svědectví soudit o miliony. Pancíř ale jen, stejně jako Kubala, říkal nehodící se pravdy. Dělal taky dost vyšší vědeckou ligu (na kterou Hobza nikdy neměl - ten provozuje jen rutinu).

Anonymní řekl(a)...

Re: pomocí křivých svědectví soudit o miliony
Ani s pomocí křivých svědectví (Hobza, Mareček, Pačes) nakonec nevysoudili ani korunu.
Soud celou nemravnou žalobu na Pancíře zamítl.
Soudní výdaje za Brettschneidera Zahradníka ovšem zaplatila Akademie.

https://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2007050601

Anonymní řekl(a)...

re: aby se ředitelem nestal Jiří Vondrášek
A proč Jungwirth - sám vyslovený NECHEMIK - má radši Konvalinku než Vondráška:
Z kandidátů, kteří se přihlásili do konkurzu, Rada jednomyslně doporučila Jana Konvalinku,
komentoval doporučení Rady ÚOCHB její předseda Pavel Jungwirth.

Anonymní řekl(a)...

Jungwirt? Notorický mimoň.

Anonymní řekl(a)...

ad: Uršula von Plagiat
Jednání Uršuly fakt přípomíná styl Podvodníkova:
Senátorka Zwyrtek Hamplová: Doufám, že za tohle někoho jednou nakonec zavřou
V minulém týdnu proběhla velmi klíčová tisková konference poslanců Evropského parlamentu.
Vyšlo najevo, a poslancům EP se to velmi nelíbí, že před uzavřením smlouvy o zakoupení 
vakcín si předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyměňovala soukromé SMS se
šéfem farmaceutického gigantu Pfizer panem Bourlou, a odmítá tyto SMS ukázat.
V utajeném režimu se rovněž nachází i kupní smlouva samotná. Nicméně už i její některé
části části se dostaly na veřejnost, a jako právnička musím konstatovat, že smlouva jako
celek byla zcela nevýhodná pro stranu kupující, tedy pro EU, a tím následně i její členské
státy. Ta nevýhodnost smlouvy spočívá v absenci jakýchkoli záruk a odpovědnosti za případné
"vady", a na to navazující logickou možnost smlouvu vypovědět či změnit v případě nových
zjištění o neúčinosti nakoupených vakcín - tato možnost zde není.

Anonymní řekl(a)...

re: vyhodit, podat trestní oznámení, a pak se ještě s pomocí křivých svědectví soudit 
o miliony

Ale častokrát býva takáto výpoveď, aj keď možno nezákonná, používaná ako veľmi účinný 
psychický nátlak na človeka. Brutálny nátlak. Isteže sa dá brániť súdne, ale dlho sa to
ťahá, toho človeka to stojí čas a nervy. Tú organizáciu to nestojí prakticky nič, nikoho 
sa to osobne nedotýka, právnik organizácie alebo jeho zástupca je jednoducho v práci a je 
to vždy nerovný boj. Aj keď jednotlivec súd nakoniec formálne vyhrá, ale po dvoch troch
rokoch to už často býva nepodstatné. Človek je vnútorne zničený.

https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/10/25/otvoreny-list-akademickemu-senatu-up/

Anonymní řekl(a)...

Zajímavé, že zničené životy lidí z CATRIN nikoho ale nezajímají, přitom jim se dělo to samé. Možná bude rozdíl v tom, že Kubala páchá trestnou činnost. Ale to může říct jedině soud.

Anonymní řekl(a)...

Ad 30. října 2022 10:16
Zničené životy lidí z CATRIN, jež se zove Podvodníkov? Vybudovaného pomocí podvodů a kryjícího/neřešícího podvody? Zbořil tu trestnou činnost tady páchá v ohromném finančním rozsahu! A měl by konečně za ni bručet!

Anonymní řekl(a)...

Jo, to se tu kecá často, ale žádné trestko zatím nejede. Takže jen "pindy starého zbrojnoše"?

Anonymní řekl(a)...

Ad 30. října 2022 16:54
A už jede trestní stíhání Kubaly? Už OČTR zahájily vyšetřování těch jeho strašlivých zločinů?
Zbořil by měl mít ve stíhání velkou přednost, tam jde o stamilióny, až o miliardy, navíc pomocí zločinného spolčení!

1) škoda velkého rozsahu – nejméně 10 000 000 Kč.
https://www.policie.cz/clanek/pomoc-obetem-tc-majetkove-trestne-ciny.aspx

2) Kdo založí zločinné spolčení, nebo kdo se činnosti takového spolčení účastní, anebo kdo zločinné spolčení podporuje, bude potrestán odnětím svobody na dvě léta až deset let nebo propadnutím majetku.
https://businesscenter.podnikatel.cz/pravo/zakony/trestni-zakon/f2675468/

Anonymní řekl(a)...

A už jede trestní stíhání Kubaly? Už OČTR zahájily vyšetřování těch jeho strašlivých zločinů?
Prý už ano, někteří aktréři už bylai údajně vypovídat na policii.

Ad Zbořil: tak proč to už není dávno nahlášeno a neběží trestní stíhání?
Odbpovím si sám.
Protože jsou to jenom silácký kecy na anonymním fóru.
Závist je sviňa.

Anonymní řekl(a)...

No a kdo z CATRIN má zničený život vlastně? Já si neuvědomuji teda nikoho, koho by univerzita vyhodila a podala na něj trestní oznámení...

Anonymní řekl(a)...

Ad 30. října 2022 18:33 Závist je sviňa.

Opravdu sviním nezávidím jejich nakradené prachy. Karma je sviňa, ono na ně jednou dojde. Mezi sedm smrtelných hříchů patří lakomství stejně jako závist, ta křesťanská morálka nebyla špatně vymyšlená. Navíc já Zbořilovi jeho pozici vůbec nezávidím, takto "úspěšný" bych být v životě nechtěl. Já mu ty jeho problémy vlastně přeji. :-))

Lakomství či lakota (latinsky avaritia) je přehnané lpění na majetku, nekontrolovaná touha hromadit majetek a neochota dělit se byť i jen o neupotřebitelné přebytky. Zahrnuje nenasytnost, hrabivost, chamtivost, včetně nečestných metod konsolidace majetku jako podvody, krádeže a úplatkářství. Vyznačuje se nezdravou touhou akumulovat co největší majetek a realizováním této touhy. Negativum lakoty tkví v stavění majetku a osobního prospěchu nad důležitější hodnoty, neschopnost nebo neochota pomoci těm, kteří pomoc potřebují, neschopnost darovat a nic za to nechtít.

Závist (lat. invidia) je jedna z lidských emocí, spočívající v touze po něčem, co má někdo jiný, a snaze získat předmět této touhy, či druhého o to připravit, někdy i za cenu zavrženíhodných činů. Spolu se žárlivostí či nenávistí patří mezi konceptuální lidské emoce. Z hlediska náboženského bývá odsuzována jako hřích, např. katolická nauka ji považuje za jeden ze sedmi hlavních hříchů. Opakem závisti je přejícnost.

Anonymní řekl(a)...

https://www.prf.upol.cz/nc/zprava/clanek/otevreny-dopis-rektorovi-s-otazkami-ohledne-navrhu-na-odvolani-dekana-podepsalo-558-lidi/

Anonymní řekl(a)...

Třeba ten Tuček.

Anonymní řekl(a)...

8:26 Tuček je zrovna blbý případ. Tuček celé roky vytvářel Mossbauerova spektra tak, že něco nahrubo změřili, mrkli co by to mohlo být a protože kvalita těch spekter byla mizerná (eventuálně tam bylo něco, co nechtěli), tzak Tuček spektrum vygeneroval na počítači a přidal počítačem generovaný náhodný šum. Když se to celé provalilo u článku v Nat Comm, tak ho uklidili do Pardubic. Jestli se předtím psychicky zhroutil, nebo byl jen uklizen, je otázkou. Každopádně příčina byla u Zbořila.

Anonymní řekl(a)...

AD: pomocí křivých svědectví (Hobza, Mareček, Pačes)
Ta křivá svědectví se však všem těm křivákům BOHATĚ vyplatila:
Hobza dostal jako výpalné - třeba - tu Českou hlavu (oficiálně za tentýž nesmysl, jako teď ten 
Neuron), Mareček místopředsedu akademie, Pačes předsedu.
Pokud by nebyli ochotni křivě svědčit, tak by si ale pak už v akademii neškrtli - při první
příležitosti by naopak byli odejiti.
A tento nemravný, gangsterský model taky převzali v našem Podvodníkově.

Anonymní řekl(a)...

re: Tuček je zrovna blbý případ
A Zbořil ho ještě blběji obhajoval:
... obyčejné lidské chyby se dopustil Jiří Tuček, první autor práce, který měřil a zpracovával Mössbauerova spektra. Do jednoho z obrázků v Supplementary Information, který měl demonstrovat stabilitu připraveného materiálu, vložil místo tří podobných spekter třikrát stejné spektrum. Jen těžko by tímto primitivním způsobem chtěl cokoliv zakrývat jeden z největších odborníků v daném oboru v Evropě, člen Mezinárodního výboru Mössbauerovy spektroskopie (IBAME) a hostující přednášející na tokijské univerzitě. Doc. Jiří Tuček svůj omyl nikdy nepopíral, obrázek opravil a sám odeslal ve formě Corrections do redakce Nature Communications. Bohužel pan děkan, jak je na PřF UP běžné – tedy opět na anonymní podnět, začal pochybení z oblasti fyziky pevné fáze šetřit fakultní komisí, do níž nominoval biologa, optika a organického chemika. Právě průběh šetření a další okolnosti, o kterých se zmiňuji níže, vedly k nervovému zhroucení dlouholetého kolegy, který nakonec kvůli nátlaku ze strany vedení fakulty podal výpověď z pracovního poměru.

Anonymní řekl(a)...

9:22 no to asi nebude úplně pravda, to by na to jeho kolegové dávno přišli a Pechoušek kterej ho sestřelil svým posudkem by ho udal.

Anonymní řekl(a)...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-rozhadana-univerzita-hleda-se-40-giga-citlivych-dat-z-pracovniho-e-mailu-217733

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 12:26
Autor opět Ondřej Koutník, tentokrát sám. Šaradínův aktivista, od něj se nezávislého pohledu asi nedočkáme. :-)

Anonymní řekl(a)...

Co je v textu závislého? Děkan se tam široce vyjadřuje, dostal spoustu prostoru.
Mně se to zdá být objektivní, vyjadřují se obě strany a je tam fakticky popsaný průběh jednání senátu.

Anonymní řekl(a)...

U objektivního článku nemá být poznat, co si novinář myslí. Ten aktivismus novinářů je dnes tak obvyklý, že nikdo už neví, jak má vypadat normální článek s nadhledem. Po přepsání (s použitím dat z článk) je vidět, že zde něco "smrdí".

Koutník:
Děkan Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého si opatřil archiv předního českého chemika. Data odmítá vrátit. Univerzita na něho podala trestní oznámení. Ministr školství označuje případ za bezprecedentní zásah do soukromí.

Přepsané podle podrobností z článku:
Děkan Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého získal z CVT po informováni rektora a protektorky archiv mailů předního českého chemika. Odmítá sdělit, jak s daty dál naložil. Univerzita na děkana podala trestní oznámení o němž odmítá sdělit bližší podrobnosti. Ministr školství označuje takové jednání děkana za neetické a možná i protiprávní.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 13:29 ...Děkan Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého získal z CVT po informováni rektora a protektorky archiv mailů předního českého chemika...

a tim UP spolecne s dekanem porusila cl. 13 LZPS. Mimistr s rektorem si to uvedomuji, dekan zatim ne


http://zakony.centrum.cz/listina-zakladnich-prav-a-svobod/hlava-2-oddil-0-clanek-13?full=1

...Nikdo nesmí porušit listovní tajemství ani tajemství jiných písemností a záznamů, ať již uchovávaných v soukromí, nebo zasílaných poštou anebo jiným způsobem, s výjimkou případů a způsobem, které stanoví zákon. Stejně se zaručuje tajemství zpráv podávaných telefonem, telegrafem nebo jiným podobným zařízením...

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 13:43

Nesmysl, ani ministr školství (a nikdo další) neví, jestli byl porušen zákon. Podle soudu, kde se kauza projednává, je tento důkaz přípustný. Prostě "s výjimkou případů a způsobem, které stanoví zákon". A to posuzuje soud.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 13:48 ...způsobem, které stanoví zákon...

tak ten zakon (s vyctem pripadu a zpusobu) zacitujte ;-)

Anonymní řekl(a)...

Už tady byl několikrát. Pokud zaměstnavateli hrozí finanční škoda, může číst maily co s tím souvisí. A vy se můžete stavět na hlavu s celou "listinou". :-))

Anonymní řekl(a)...

... může číst maily zaměstnance...

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 14:03

tak jeste ten zakon + zpusoby

Anonymní řekl(a)...

Odpovím stylem "Hledej Šmudlo". Nebo se zeptejte dotyčného soudu, proč to povolil jako důkaz. Vy nejste právník, já nejsem právník, soudce je právník, který o tom rozhoduje. Na závěr vám dokonce i své rozhodnutí odůvodní! :-)

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 14:41

napoveda: zakonik prace ;-)

https://www.suip.cz/documents/20142/43720/ochrana_os_2019.pdf/6e6c9012-7616-40f3-1fef-b443c682e94a

Anonymní řekl(a)...

"Pokud zaměstnavateli hrozí finanční škoda, může číst maily co s tím souvisí."
Ne nemůže.
I kdyby tím chtěl prokázat zločin, tak není možné prokázat zločin tím, že seám zločin spáchá.
Nelze to.

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 14:45 + 31. října 2022 14:59
Znova, zeptejte se soudce, proč to není ještě vyškrtnuté ze spisu. Vy nejste právník, já nejsem právník, soudce je právník, který o tom rozhoduje. Na závěr vám soudce dokonce i své rozhodnutí odůvodní! :-)

Anonymní řekl(a)...

Z diskuze u článku, je vidět že novinářská práce novináře Koutníka není moc oceňovaná. Souhlasím s výrokem Ivo Pinkase, "V tom případě jde o tendenčně napsaný článek". :-)

Petr Novák
„Jako zaměstnance mě nejvíc znepokojuje, že když se dostanu do sporu se svým zaměstnavatelem, tak v tu chvíli moje pošta není v bezpečí a může být kdykoliv použita proti mně,“ uvedl Lebeda. - ano, členům senátu by mělo být vysvětleno, že pracovní pošta může být vždy použita proti nim, není to soukromá pošta a jestli ji používají k soukromým účelům, porušují tak interní pravidla pro používání el. pošty.

Další manipulativní perlou v článku je pohoršení děkana jiné fakulty "Vstupování do soukromé e-mailové komunikace ostře odsoudil i děkan olomoucké Filozofické fakulty Jan Stejskal.", když u popisu skutku je jasně uvedeno, že archiv pracovní pošty byl zpřístupněn na žádost, která byla posouzena jako důvodná a omezovala se pouze na pracovní poštu (z logiky věci, viz výše).

Ano, je zvykem, že zaměstnanci si v pracovní době, z pracovních emailů, vyřizují soukromé záležitosti, nicméně je a bude to stále jen a pouze porušením z jejich strany, není to nabourání se do soukromé korespondence.
--------------
Petr Novák
ano, (mailová korespondence zaměstnance) je neveřejná, proto má škola nastaveny interní procesy pro případ, že je k nějakým datům potřeba přístup - nemá to kdokoliv, zpřístupňuje se na žádost, která se musí posoudit a rozhodnutí zdůvodnit. Pozor, je to jako s poštovním tajemstvím u pracovní pošty - ve velkých společnostech, i státních úřadech poštu přijímá podatelna, která ji taky třídí. A budete se divit, třídí ji dle obsahu. Je-li psaní adresováno na první pozici instituci a až následně jménu, podatelna poštu otevře, zjistí, o co se jedná, poté předá k dalšímu zpracování. Stejně tak odchozí pošta probíhá minimálně jedním dalším párem očí a ve spisové službě (a poté v archivu) je dostupná "na věky věků". Pouze pokud by vám dorazil na podatelnu dopis na jméno (nebo je z jiného zákonného důvodu označen "Neotvírat" (např. nabídky ve veřejných zakázkách), bude vám dopis předán bez otevření.

Taktéž pozor na to, že duševní vlastnictví z pracovního poměru náleží zaměstnavateli, ne zaměstnanci (ale záleží, o které části přesně se dohadují a jakou mají individuální smluvní úpravu, to nikdo z nás neví)
--------------
Petr H Taft
Je otazka pro pravniky, jestli pracovni mailova komunikace nalezi zamestnanci nebo zamestnavateli.

Co je nestastne, ze se spor resi pres media...
---------------
Jakub Kmec
Děkan žádná admin práva (k poště) nemá a nikdy neměl. Podal žádost na rektorát a bylo mu vyhověno, tj. bývalý rektorát mu e-mailovou konverzaci předal.

Stávající rektor o tomto navíc věděl od té doby, co nastoupil do funkce, tedy minimálně rok. Taktéž měl informace, že se e-mailová korespondence využije v soudním řízení. Proč rektor konal až po roce, co tuto informaci má, není jasné. A zajímá to i akademickou obec viz:
---------------
Ivo Pinkas
V tom případě jde o tendenčně napsaný článek.

https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/domaci-kauzy-rozhadana-univerzita-hleda-se-40-giga-citlivych-dat-z-pracovniho-e-mailu-217733

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 15:33

jine, opacne zamerene citaty:

Veronika Nováková

To mě vůbec nepřekvapuje. Zákoník práce, GDPR, informační bezpečnost, to jsou na univerzitách neznámé pojmy.

Strávila jsem na jedné univerzitě 2 roky a co tam se dělo...na univerzitách jsou příšerné vztahy, bují tam šikana, vedení má dojem, že má nárok na vaše hesla, přístup do vašeho emailu (GDPR tam neznají), kdokoliv si může data odnést na flash disku, vydalo by to na paměti. Už nikdy více.

---

Jaroslav Moureček

To je zrale na kriminal dle obc.zakoniku, jen docenti a profesori o tom nic nevi, oni nemusi jako nadlidi

---

Jan Tichavský

Pracovní pošta přece neznamená, že si jí může kdokoliv číst, včetně ředitele. Je soukromá ve smyslu neveřejná. Pokud v mailu neuvedu adresáta celý adresář firmy, tak důvodně předpokládám, že si tu zprávu bude číst jen ten, koho se to týká. Nejde tady o řešení privátních věcí v práci, ale probírání spousty citlivých údajů včetně ve článků zmíněných vědeckých prací, výzkumu a know how. Tyto si může vyžádat pouze policie po schvální soudem, nikoliv můj nadřízený.

---

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 15:42
Ovšem jediný Petr Novák vypadá, že ví o čem mluví (a mé další příspěvky byly také věcné). Veronika Nováková a Jaroslav Moureček věcného nic, nějaká snaha o argumentaci je u Jana Tichavského (a za moc nestojí). A ten krásný příklad Petra Nováka s podatelnou a spisovnou! To jde hodně proti argumentováním "Listinou základních práv a svobod". Zajímavé je také, že "duševní vlastnictví z pracovního poměru náleží zaměstnavateli", co nám to tedy Zbořil kňourá o nějakých strašných ztrátách? Prostě TO NENÍ JEHO pošta ani JEHO ústav, nějak se nám s tím odmítá smířit. :-)

Pozor, je to jako s poštovním tajemstvím u pracovní pošty - ve velkých společnostech, i státních úřadech poštu přijímá podatelna, která ji taky třídí. A budete se divit, třídí ji dle obsahu.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 15:33 ...mailová korespondence zaměstnance) je neveřejná, proto má škola nastaveny interní procesy pro případ, že je k nějakým datům potřeba přístup...

Neni rec o predpisu R-B-18/12 Ochrana osobních údajů na UP, ktery dle rektoratu Kubala taky porusil ? ;-)

https://files.upol.cz/sites%2Fpub%2FPubNormy%2FR-B-18-12.pdf

https://www.dzurnal.cz/wp-content/uploads/2022/10/Navrh-na-odvolani-dekana-PrF-UP-pana-doc.-RDNr.-Martina-Kubalu-Ph.D..pdf

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 15:51
Znova, po třetí. Zeptejte se soudce, proč to není ještě vyškrtnuté ze spisu. Vy nejste právník, já nejsem právník, soudce je právník, který o tom rozhoduje. Na závěr vám soudce dokonce i své rozhodnutí odůvodní! :-)

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 15:50 ...příklad Petra Nováka s podatelnou a spisovnou...

Je tady nekdo z UP ? Fakt Vam tam chodi dopisy (treba z GACRu) uz otevrene ?

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 15:51

ptam se Vas ;-) :

1) Maji/nemaji na UP interni predpis R-B-18/12 Ochrana osobních údajů na UP ?

2) Je/neni jednim z garantu dodzovani postupu dle R-B-18/12 dekan ?

3) Postupoval/nepostupoval dekan dle tohoto predpisu ?

https://files.upol.cz/sites%2Fpub%2FPubNormy%2FR-B-18-12.pdf

---

Jaroslav Moureček

To je zrale na kriminal dle obc.zakoniku, jen docenti a profesori o tom nic nevi, oni nemusi jako nadlidi

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 16:10
Interní předpis nemůže jít proti zákonu, o kterém pak rozhoduje soudce. Zákon je nad interním předpisem! ;-)

Anonymní řekl(a)...

16:10 tak s tím na univerzitě nepochodite. Slovutní páni akademici si často mysli, ze pro ně zákony neplatí, že má univerzita svoje vlastní. Výbornou ukázkou je bývalý rektor, který se opakovaně vyjádřil ve smyslu, že odmítá, aby se univerzita řídila rozhodnutími soudů, že se má místo toho řídit rozhodnutími svých akademických orgánů. Ti lidi zijou mimo realitu, je to jako sekta.

Anonymní řekl(a)...

Pardon, to patřilo k 16:32

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 16:32

interni predpis stanovuje povinnosti dokonce i dekanum

...Děkani jednotlivých fakult odpovídají rektorovi za dodržování zásad, pravidel a postupů při zpracování osobních údajů...

...Porušením zabezpečení osobních údajů“ se rozumí porušení zabezpečení, které vede k náhodnému nebo protiprávnímu zničení, ztrátě, změně nebo neoprávněnému poskytnutí nebo zpřístupnění přenášených, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů...

https://files.upol.cz/sites%2Fpub%2FPubNormy%2FR-B-18-12.pdf

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 16:54
Porušením zabezpečení osobních údajů“ se rozumí porušení zabezpečení, které vede k náhodnému nebo protiprávnímu zničení, ztrátě, změně nebo neoprávněnému poskytnutí nebo zpřístupnění přenášených, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů i v případě, že je v souladu s právním řádem ČR a soud (případně OČTŘ) si tyto údaje podle práva vyžádal (fabuluji).

Slovutní páni akademici si často mysli, ze pro ně zákony neplatí, že má univerzita svoje vlastní.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 17:06 ... i v případě, že je v souladu s právním řádem ČR a soud (případně OČTŘ) si tyto údaje podle práva vyžádal (fabuluji)...

nefabulujte, a argumentujte se znalosti veci ;-)

...Orgány veřejné moci, které mohou získávat osobní údaje v rámci zvláštního šetření v souladu s právem členského státu, se za příjemce nepovažují; zpracování těchto osobních údajů těmito
orgány veřejné moci musí být v souladu s použitelnými pravidly ochrany údajů pro dané účely zpracování...

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 17:32
Ano, soud tento důkaz připustil. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale
interní předpis NESTOJÍ nad zákonem!

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 17:45

Hlavne Dekan nestoji nad zakonem (a muze delat jen to, co mu nejaky zakon povoluje). A s nicim takovym zatim neprosel ani Kubala, ani Vy. Kubala se zatim zmohl jen na vymluvu "vzdyt to delali i ostatni", petenti na priznani

...Podle zveřejněného právního rozboru v posledních pěti letech někdo žádal CVT o vstup do emailu jiného zaměstnance cca 1–2krát ročně. Děkan PřF se taktéž obrátil na CVT, aby mu byl poskytnut přístup do emailu bývalého podřízeného. Ředitel CVT tuto žádost prokonzultoval s rektorátem, rektorát jí vyhověl, ředitel CVT emailovou schránku zpřístupnil. Pokud již zde došlo k porušení zákona, do jaké míry leží morální odpovědnost na zaměstnancích, když z jejich strany nešlo o nějakou partyzánskou akci, ale o de facto obvyklý postup...

Anonymní řekl(a)...

Hlavne Dekan nestoji nad zakonem (a muze delat jen to, co mu nejaky zakon povoluje).

Ano a o tom rozhoduje zase soud. Zvykněte si konečně, že soud při sporu ROZHODUJE. A ROZHODUJE kvůli tomu, aby se nedostal do nekonečných právních tahanic o důkazech pomocí "právních rozborů" zúčastněných stran. Věděli to už staří Římané, proto "Iura novit curia". :-)

V občanském soudním řízení mají všechny strany sporu důkazní povinnost, musí tedy k prokázání svých žalobních tvrzení navrhovat důkazy (tzv. unést důkazní břemeno). O tom, které z nich se provedou, rozhoduje soud.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 19:06 ...V občanském soudním řízení...

Kubala tu ma dvojitou roli: dekan (= zastupce pravnicke osoby, zde UP), ktery/ktera muze delat jen to,co mu/ji zakon povoluje, a Martin Kubala jako osoba (kde se mu musi eventualni provineni dokazat vcetne umyslu apod. pravnickych formalit).

A protoze Kubala=osoba vinu nepriznava a ocividne ma v zamyslu ve svem jednani pokracovat, nemuze UP jako firma konat jinak, nez mu v jeho cinnosti branit

Anonymní řekl(a)...

A je to, zase jsme u soudu... Nechte rozhodnutí na něm a komentujte pak rozsudek. Největší legrace na celé věci je to "mafiánské" odvolání Kubaly před rozsudkem sporu se Zbořilem. :-)

Domnívám se totiž, že výpověď je podána v rozporu se zákonem a důvody uváděné rektorem u soudu neobstojí,“ uvedl děkan.

https://www.prf.upol.cz/nc/zprava/clanek/vyjadreni-dekana-martina-kubaly-k-vypovedi-z-pracovniho-pomeru/

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 19:50

ale samozrejme, soud stran odvolani (+ nasledne duplicity postu) dekana fakulty se vetsinou tahne mnoho let

https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/ostravska-univerzita-muze-rektor-bezpecne-odvolat-dekana-ktery-porusil-zakon-20200901.html

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 20:03
Soud nemůže vydat nějaké předběžné opatření? I vzhledem k probíhajícímu soudnímu sporu se Zbořilem?

Anonymní řekl(a)...

Se mi líbí, jak děkan hned ví, co obstojí nebo neobstojí u soudu... hezká arogance. Ale tu předvádí dlouhodobě.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 20:09

V principu ano. Je ale otazkou, jake opatreni, na ci podnet a proti komu ? 😂

Anonymní řekl(a)...

20:41
Jde to, záleží ale co, jak a nač xD
Boží komentář xD
(bez sarkasmu)

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 20:41+Boží komentář

Proti rektorovi, co se p....., před Zbořilem, případně je podplaceny jako předchozí, samozřejmě. Tak, aby děkan mohl zůstat děkanem. :-p

Anonymní řekl(a)...

Ten Tuček je hodně zajímavý případ. Řekl bych, že se zhroutil z toho, k čemu ho Zbořil dotlačil.

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 21:28 ...Proti rektorovi...

rektor je statutarni zastupce UP jmenovany prezidentem, nad nim nikdo vys neni 😉. Zalovat rektora znamena zalovat UP.

...Šéf školství podotkl, že kauza dala ministerstvu podnět k zamyšlení se nad možnou revizí vztahu akademických senátů a rektorů. „Vnímám jako problematické, že rektor, který nese odpovědnost za chod školy, nemá adekvátní nástroje, jak efektivně řídit školu. Kromě toho by bylo vhodné zaměřit se důkladněji na vyjasnění vztahu zákoníku práce a vysokoškolského zákona,“ dodal ministr Balaš...

Anonymní řekl(a)...

21:44 jak píše prof. Bělohlávek na UP reflexi:
...abych mohl jít dál, musím vědět, kde jsem. Že se rektor naší univerzity od svého nástupu do funkce k minulým kauzám, aspoň jak to vnímám já, nikdy jasně nevyjádřil, svědčí v současné situaci na naší univerzitě o nepřijatelném alibismu nebo o nedostatku schopností učinit si na věc vlastní názor, a tedy i o nedostatku schopnosti vykonávat funkci rektora.

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2022 21:44
Nechápu, jde o to vydat předběžné opatření v občanskoprávním sporu děkana a rektora, ve sporu jde o nezákonný vyhazov děkana. A že VŠ zákon je blbě tu psal Dalibor Štys už dávno a několikrát. ;-)

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 21:56 ...občanskoprávním sporu děkana a rektora...

takze mluvite o budoucim pracovnepravnim sporu mezi Kubalou a UP

A ten spor musi dat nekdo k soudu, a s tim obe strany nejspis zatim vyckavaji (jen internet je plny anonymnich hrdinu, co nemusi platit soudni poplatky 😉)

Anonymní řekl(a)...

31. října 2022 21:56 ...VŠ zákon je blbě tu psal Dalibor Štys už dávno...

takze se to na pripadu UP/Kubala rozsekne - nejspis ve prospech kliky rektoru & akademickeho managementu, a zbytek dekanu zncele CR prijede do Ol dekovat 🤣

Anonymní řekl(a)...

Takže podvodník Zbořil má potenciál zbořilizovat celé vysoké školství. Ale pokud se na ostatních univerzitách jen mlčky dívají, jak to v Olomouci dopadne a nechávají v tom vymáchat samotného Kubalu, tak to asi bude zasloužené.

Anonymní řekl(a)...

22:11 Však na Kubalu (s platem tři mega ročně) už jede na fakultě sbírka.

Anonymní řekl(a)...

23:29 Jo, situace na UP patrně povede ke změnám ve VŠ zákoně a k oslabení všech děkanů v celé republice. Kubalovi můžou za to všichni poděkovat. Jeden blbec poškodí všechny.

Anonymní řekl(a)...

Jojo, Jarda "profesor Hobza říkal, že na univerzitě nemá být demokracie" Miller si sedí na ministerstvu a může si tam plnit svoje sny, ale může za to Kubala. S platem 3 miliony, který si na renomovaných Hanáckých Novinkách investigativní prací poctivě vylhali.

Anonymní řekl(a)...

Fakulty s děkany byly oslabené už dávno, tím že se jim sebralo IČO. Všem děkanům bych tímto vzkázal-bojujte, nedejte se lacino. Jinak vám fakultu rozeberou a rozkradou s požehnáním rektora stejně jak na UPOL, aby si pár jedinců co si hrají na excelentní vědce (kteří nevymysleli v životě nic pořádného, tak radši podvádějí) bez kontroly vykrádali rozpočet a granty. A konečně na závěr - samostatné ústavy patří na AV, ne na VŠ. Jinak mají být pod fakultou, tím je VŠ zmatečný nejvíc a to by se mělo změnit co nejdřív. Vědecký ústav nemůže být na roveň fakultě!

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:26 ... samostatné ústavy patří na AV, ne na VŠ ...

To samozřejmě říkám už dávno. S dodatkem, že musíme dobře vědět k čemu samostatné ústavy máme a kontrolovat, zda to plní. A zda si je vůbec můžeme dovolit.

Potíž je v tom, že o Zbořilově kauze málokdo ví i na přírodovědně a technicky zaměřených fakultách. A budou koukat až rozvrátí přírodovědu v Olomouci. Zbořilova kauza fakticky vyděsila jen pár excelentů, kteří se vyděsili čeho by se mohli dočkat od svých obhajujících doktorandů, kdyby Gregor vyhrál.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

8:26 Ústavy na VŠ patří. Je to přímo uvedeno v zákoně o vysokých školách. Má je spousta VŠ.

Anonymní řekl(a)...

8:37 Přírodovědu v Olomouci rozvrátil Kubala a jeho přisluhovači.

Anonymní řekl(a)...

Ad 1. listopadu 2022 8:57
Znáte dobře Zbořila? Ironie - opravdu úžasná povaha, ctnost, dobrota a pravdomluvnost sama.
Frébort je podobný typ. Takže za sebe vím moc dobře, kdo tu olomouckou přírodovědu rozvrátil. Frébort a Zbořil.

Anonymní řekl(a)...

re: vyhodit, podat trestní oznámení, ...
Zahradník (s pomocí Hobzy atd.) vyhazov ještě navíc pojišťoval znemožněním působení v oboru v 
tuzemsku vůbec - jak se to stalo doc. Pancíří (protože hlásal nehodící se pravdy):
Z techniky jsem byl odstaven tak, jak to dělali komunisté: na telefonické zavolání pana
Zahradníka rektorovi školy prof. Čestmíru Černému. Ten byl z toho tehdy nešťastný, ale nemohl
nic dělat, neboť mu prý bylo pohroženo, že Akademie přeruší jinak se školou styky.
https://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2007050601
Tohle je třeba i na UPOLu ještě rozjet - pro větší slávu Podvodníkova.
Nakonec při pronásledování Čeňka Gregora - taky za hlásání nehodících se pravd - to už
ZbořilovciHobzovci úspěšně aplikovali.

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:56 Že něco existuje a někdo to má, není žádný argument pro to, že je to správně.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

A že si pan Štys mysllí, že je to špatně neznamená taky nic :o)

Anonymní řekl(a)...

Ale alespoň se nad tím zamyslel. :-)

Dokonce si i srovnal různé argumenty, prošel si obojím a dnes je vděčný rektoru Bůžkovi, že prosadil změnu struktury univerzity a ústavy zrušil. Kdo chce být v Budějovicích čistě excelentní, zabydlí se přes dvůr nebo o pár ulic dál na Akademii věd. Minimálně v případě laboratoře elektronové mikroskopie je to společnosti k užitku.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Z UP reflexe:

Excelentní reprezentace
úterý 1. listopad 2022, 13:32 – Text: Martin KUBALA


V dnešní poště jsem nalezl tento e-mail:



From: Leonid Schneider

Sent: Tuesday, November 1, 2022 8:54 AM

To: OIG_Hotline@epa.gov; Kubala Martin ; rektor@upol.cz; prorektorkavav@upol.cz; kancler@upol.cz

Subject: Notification of suspected research misconduct: Rajender Varma



Dear EPA responsibles, dear University of Olomouc,

I am an independent science journalist and place herewith a notification of suspected research misconduct, respondent: EPA scientist Rajender S. Varma.

Who for some reason uses EPA email on this paper but provides an affiliation with the Palacky University of Olomouc.

The allegation is that he purchased an authorship on a fraudulent papermill product together with Iranian colleagues.

Here is the paper, with evidence:

pubpeer.com/publications/BEC523880FA7B23735BAEA8CE5688B

Here the background of this case, this paper is also discussed in this article:

forbetterscience.com/2022/10/31/when-im-citing-you-will-you-answer-too/>

I ask you to confirm receiving my notification.



Best regards

Leonid Schneider

www.forbetterscience.com





Ano, jedná se o stejného Rajendera S. Varmu, který byl zmiňován v souvislosti s extenzívním „nakupováním výsledků“, které vykazuje náš excelentní vysokoškolský ústav (hledání na Web of Science s parametry Varma Rajender S (Author) AND Olomouc (Address) AND 2021 (Year Published) vyhazuje 93 (!) výsledků). Pochopí už konečně někdo, že ve zdejších půtkách nejde o nějaké malicherné hašteření dvou rovnocenných skupin přírodovědců, ale že jedna (a troufnu si říci výrazně většinová) část přírodovědné komunity upozorňuje na problémové jednání relativně malé skupiny, která je ale takového rozsahu a závažnosti, že je vidět až ve světě ? A opravdu chce vedení univerzity jít cestou perzekuce těch, kteří na problémy upozorňují a žádají jejich řešení, až do úplného zničení reputace univerzity ?

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2022 13:51

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9731-6228

Anonymní řekl(a)...

Víte někdo pro co byla Danuše Nerudová v letech 2009 až 2014 proděkankou na PEF MENDELU ? Je o to zda musela vědet o systému doktoratmühle na té fakultě. Tedy, myslím, že o tom museli vědět všichni proděkani. Ale jde o to zda vůbec může mít nějakou výmluvu.

Anonymní řekl(a)...

https://www.catrin.com/cs/aktuality/radek-zboril-a-rajender-varma-jsou-highly-cited-researchers-2021/

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2022 15:10 ORCID

...D.S.D. College (Panjab University): Gurgaon, Haryana, IN, 1966 to 1970 ...


Na UP nemáte zaveden věkový limit pro povinný odchod zaměstnanců do důchodu ?

Anonymní řekl(a)...

AD: Konvalinka způsobil, že Neuron popírá sama sebe
Nejznámnější švindlem je potopení Čeňka Gregora, protože upozornil na jeden z excelentních 
podvodů z Podvodníkova. Ale Neuron takové praktiky ještě glorifikuje. Už to je výsměch 
vědecké poctivosti. A k tomu ten neexistujíci objev anomální vodíkové vazby, který odmítla 
komise IUPAC už před lety. Přesto za tento neexistující "objev" teď přišla cena Neuronu.
Zrovna v době, kdy Hobza se Zbořilem pro zakrytí svých předchozích kiksů organizují štvanici 
na děkana Kubalu.
Prostě - český Absurdistán. A trapná a přitom zbytečná blamáž Neuronu, stačilo nemít v komisi vykuky, co si z té ceny dělají svůj kšeft.

Anonymní řekl(a)...

Jak to bylo s Gregorovou obhajobou? Jsou prece na dokumentu podepsani jak Sevcik tak i Smolova... Oni drzi s Hobzou a Zborilem?

Anonymní řekl(a)...

AD: www.forbetterscience.com
Mel by se nechat podepisovat otevreny dopis ministryni Langsadlove, aby se zastavily vsechny granty do Podvodnikova, a zacalo vysetrovani tamnich (dotacnich) podvodu.
Je to uz takova OSTUDA, ze by to jiste podepsalo dost lidi i z jinych VS.

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2022 13:51 pubpeer.com/publications/BEC523880FA7B23735BAEA8CE5688B

V souvislosti s kauzou Kubalova soudního sporu s ex-podřízeným je mírně řečeno zvláštní, že Kubala zveřejňuje další e-mail týkající se jeho jiného bývalého (?) podřízeného

Anonymní řekl(a)...

17:59 Smolová opakovaně potvrdila, že obhajoba proběhla naprosto standardně.

Anonymní řekl(a)...

18:04 Lidé z jiných VŠ by to podepsali tak i tak. Vždyť tím můžou likvidovat konkurenci :o)

Anonymní řekl(a)...

18:35 na první obhajobě byl prof. Ševčík, protože mu řekli o tom falšování. V podstatě kvůli jeho přítomnosti šmejdi kolem Zbořila (Hobza, Otyepka, Trávníček a ostatní členové komise) povolili druhou obhajobu. Na tu Ševčík asi nemohl a poslal Smolovou. Ta nevěděla, která bije.

Anonymní řekl(a)...

Ale v podstatě ta obhajoba proběhla v zásadě klidně, kromě extempore Trávníčka na začátku a Otyepkův dotaz, v rámci kterého CG znovu promítnul slavný slajd s umazanými píky (na první obhajobě ho ukázal též)

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2022 17:59

1. listopadu 2022 19:44

1. listopadu 2022 20:11

😳 Vy zíráte, my zíráme 😳

To si tu opravdu kazdy olomoucak (z fyzikalni chemie ?) detailne vzpomina na obhajobu nicim nezajimaveho doktoranda v dobe pred vic jak 10 lety? 😳



«Nejstarší ‹Starší   1 – 200 z 1978   Novější› Nejnovější»