Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém.
Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců.
Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne.
Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží.
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky.
Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši.
A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže.
Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic.
P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.
Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...
4 964 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 601 – 800 z 4964 Novější› Nejnovější»30. června 2021 20:29 ...očekávám excelentní výsledky světové kvality využitelné poměrně rychle v praxi...
ERC (grantovka pro “excelenty” ;-)) to chce taky
https://vedavyzkum.cz/granty-a-dotace/granty-a-dotace/prvni-erc-proof-of-concept-pro-cesko
Na tom Otyepkově ERC grantu je krásně ta excelence vidět. Otyepka jako výpočetní chemik ví úplný hovno o elektrochemii, natož speciálně o superkondenzátorech. Ty věci reálně vymýšlí/dělá někdo úplně jiný a Otyepka je jen prázdná figura vystrčená dopředu.
1. července 2021 5:58
Chlapi, pochopte to konečně: role vědeckého šéfa není o práci v lab, ale o generování nápadů (atraktivních optimálně i pro to ERC), co v té lab vůbec dělat + zajištění peněz (na zaplacení lidí a přístrojů), aby se to dalo vyzkoušet.
Plus ještě taková drobnost: nápad by měl být realizovatelný (=měly by z toho padat publikace potřebné pro PhD studenty, kteří na tom dělají "vlastníma rukama" ;-) )
Ad 9:04
Já mám pár skvělých nápadů - najdu lék na každou rakovinu a kompl se kterých si pokecám o filozofických problémech lidstva. Dostanu nějaký grantík? Realizovatelné to je, není to "perpetuum mobile", které je proti přírodním zákonům. :-)
re: Otyepka je jen prázdná figura vystrčená dopředu
Ano - říká se tomu FacePerson, čistě figurka na titulku (protože byl jako šéf Podvodníkova).
Je to mírně nemravné, ale v Podvodníkově se dějou o hodně horší věci.
Jinak je to ale hlavně ruleta - prostě EU musí něco taky pouštět do Česka, a pak jde o to, žádat v pravou chvíli.
1. července 2021 9:28
pokud mas slusne CV (rozumej par clanku kategorie Nature/Science + dalsi v Q1, citovanost, zahranicni Ph.D. staz, atd ), proc to nezkusit "hodit na papir" ?
BTW, sanci uspet muze navysit grant office se zkusenosti v psani podobnych zadosti.
napsat tomuze zkusit kazdy - jenze tohle je jen zvanil a frustrat
Ad napsat tomuze zkusit kazdy
Stačí na podkladě excelentně zfixlovaných nanochemických článků se ztracenými spektry a s umělecky upraveným MoS spektrem? Praxe v tomto oboru vítána! Jo a ještě bych potřeboval nějakou bandu vědeckých otroků, kteří mě povinně pod své články připíšou, ať mám vysoké indexy. To je znak manažerské vědecké praxe, ta je také vítaná?
opravdu s takovymhle tatrmanem nema smysl diskutovat...
1. července 2021 10:12 ...bych potřeboval nějakou bandu vědeckých otroků...
Klasicky problem "slepice & vejce"
to jsou tedy blaboly a predstavy (myslim to s tou bandou vedeckych otroku) ... Doktorandi si dnes muzou vybirat a vybiraji z moznosti na celem svete a skolitel jim musi nabidnout kompetitivni podminky (dobre tema, vedeni, prostredky na vyzkum a samozrejme plat), aby k nemu vubec sli. Je ale pravda, ze tu megacentra z OPVaVpI, kde v podstane non-name venkovske skoly bez velke vedecke tradice vystavely obri ustavy a nejaky cas se topily v penezich (bez konkurence Prahy) tu rovnovahu dost vychylyly, ale ono se to zase vrati...
To jsou tedy blaboly a predstavy (myslim to s tou bandou vedeckych otroku)
Smutná realita. Sice starší článek (2011), ale stále dobrý a aktuální. Nevšiml jsem si, že by se něco změnilo:-)
Průzkum na jedné americké univerzitě ukázal, že ti, kdo studia dokončí, nejsou o nic chytřejší než ti, kteří doktorát nezískají. Dech jim dojde v důsledku špatného vedení, nevalných vyhlídek na získání zaměstnání a nedostatku peněz.
Zájmy akademiků a vysokých škol na jedné straně a doktorandů na straně druhé nejsou dobře sladěné. Čím více chytrých studentů zůstane na vysokých školách, tím lépe pro akademiky. Postgraduální studenti přinášejí granty a vylepšují publikační statistiky svých vedoucích.
Akademici si vybírají chytré vysokoškolské studenty a vychovávají si z nich možné postgraduální studenty. Není v jejich zájmu chytré mladé lidi odmítat, alespoň ne zpočátku. Jedna studentka mluví o tom, jak jí na začátku slibovali zářivou budoucnost, ale po sedmi letech tvrdé dřiny ji odbyli vtipem, že si má najít bohatého manžela.
Mnozí z těch, kteří se vydávají na cestu za titulem Ph.D., patří mezi nejchytřejší v ročníku a vynikali by bez ohledu na to, do čeho se pustí. Sklízeli by ocenění a úspěchy.
Jen málokteří z letošní várky studentů, kteří se pouštějí do výzkumu, si připustí, že systém, do kterého vstupují, je možná navržen ku prospěchu druhých. A že ani tvrdá dřina a genialita nemusí stačit k úspěchu a byli by na tom lépe, kdyby dělali něco jiného.
Své výzkumné dovednosti by mohli využít ke zkoumání nahraditelných akademiků. Právě to by mohla být teze něčí disertační práce.
https://ekonom.ihned.cz/c1-49224660-titul-ph-d-jen-ztrata-casu
to je uplny nesmysl - mozna relevantni pro ekonomii, ale ne pro prirodni vedy
Vazne si nekdo mysli, ze by treba v chemii nebi biologii doktorand prisel, vymyslel si tema a sam si ho udelal na svetove urovni vedy (i kdyby mu ty penize na to treba nekdo dal) ? Je to ceno za neco - on se vyuci u renomovaneho vedce (ktery mu poskytne to tema, vedeni, spolu zanalyzuji a opublikuji vysledky a skolitel mu pak najde dobre misto na postdok) - a tomu skoliteli samozrejme naoplatku poskytne ruce (ale i hlavu) na reseni jeho projektu. Pokud ten skolitel neni idiot (a o tech se to casem zjisti a dalsi studenti k nim uz nejdou), tak je to oboustranne vyhodny deal a takovy skolitel se o sve dobre absolventy obvykle stara po celou jejich dalsi karieru.
Z ekonomického pohledu dostanou vědci doktorským studentem za babku vysokoškolsky kvalifikovanou pracovní sílu, na kterou se po doktorátu leda "vyprdnou". Reálná, ne osobní ekonomická zkušenost: vedoucí řekl, rád bych vás platil, ale radši si za tu cenu vezmu 2-3 doktorandy. Ti jsou placení i státním stipendiem. :-)
(Stejný článek) Nositelů titulu Ph.D. je nadbytek. Přestože má získání doktorátu sloužit jako příprava na práci v akademické sféře, počet přijímaných studentů není provázaný s počtem příslušných pracovních míst.
Univerzity však zjistily, že doktorandi jsou levnou a vysoce motivovanou pracovní silou, která je snadno k dispozici. Vyšší počet doktorandů tak pro ně znamená více výzkumu - a v některých zemích i výuky - za méně peněz.
Protože školy využívají při výuce v nižším cyklu doktorandy, snižuje se počet míst na plný úvazek.
Tato armáda špatně placených studentů Ph.D. a postdoktorandů působících ve výzkumu zvyšuje výzkumnou kapacitu vysokých škol a tím také jednotlivých zemí. To ale není vždy jen dobré. Vynikající a vysoce vzdělané mozky mohou při změně módy přijít vniveč.
jenze ten clanek je uplna hovadina - cilem PhD neni (pouze) priprava na akademickou karieru, ale na jakoukoli vyzkumnou karieru (v akademii i v prumyslu) a v oborech jako chemie nebo molekularni biologie vetsina absolventu pak dela ve firemnim vyzkumu
skolitele, kteri se na sve absolventy potom vypdrnou, ja teda neznam
Pokud se plat Mgr. a Ph.D. v praxi nijak moc neliší (nemáte odkaz na relevantní data podle oborů?), tak pro praxi opravdu nic moc investice.
Držitelé titulu Ph.D. vydělávají o 26 procent více (než bakaláři). Ale u magisterského titulu, kterého lze dosáhnout už za pouhý rok navíc, je rozdíl oproti bakalářům téměř stejně vysoký: 23 procent.
V některých oborech se výhoda držitelů titulů Ph.D. zcela ztrácí. Ti, kteří mají doktorát z matematiky a informatiky, společenských věd nebo jazyků nevydělávají o nic víc než magistři.
odkaz na platy v chemii a biologii bohuzel nemam, ale na ty vyzkumne pozice se bez PhD ani nedostane (leda jako laborant)
z nasich absolventu (chemie) jich pak i dost dela ve firemnim vyzkumu v zahranici (DE, UK, US), kde vetsinou zakotvi po postdoku v te zemi. Naopak nekolik cizincu zase zustalo v CR...
Pokud ve firmě má obchodní nebo řídící Mgr. pozice stejného oboru srovnatelný plat jako Ph.D., tak... Proto diskuze bez oborových dat nemá teď smysl.
to muze byt - ale krome obchodnich a ridicich pozic jsou i vyzkumne pozice a na ty je PhD potreba - jsou i lidi, kteri chteji delat praci, co je bavi a naplnuje ;-)
Ad 1. července 2021 13:46
Problém je, že do toho pak začne kecat z ekonomického pohledu i manželka. ;-)
Otevřený dopis Fóra Věda Žije! předsedovi vlády
http://www.vedazije.cz/clanek/clanek-fvz/otevreny-dopis-fora-veda-zije-predsedovi-vlady
http://www.vedazije.cz/clanek/clanek-fvz/otevreny-dopis-fora-veda-zije-predsedovi-vlady
Hned mě napadla ironická poznámka... Kde má věda své nemalé peníze z licencí a patentů vymyšlených excelenty (které je přece nutné co nejvíc podporovat) na excelentně vybavených centerech excelence.
Vlastní peníze = svoboda.
To by nejdřív musel být někdo ochotný ty technologie a patenty někomu licencovat. Obvyklá praxe je taková, že unierzita na tom sedí, jako žába na prameni a když má někdo zájem o licenci, tak nastaví takové absurdní podmínky, které jsou naprosto mimo realitu a na to se jim každá rozumná firma hned vykašle. K tomu jako bonus je občas člověk, který chce transparentně koupit licenci, označen veřejně za podvodníka a zloděje, který se snaží univerzitu okrást, protože považte: ten parchant to není ochotný dělat zadarmo a chce mít taky nějaký podíl na zisku.
Ukažte mi univerzitu, kde opravdu funguje technologický transfer do praxe. Počkám si.
Takže asi tak k licencím.
Ad 10:06 Proto se také švédský parlament rozhodl zachovat profesorské privilegium (= vlastnění užitečných znalostí profesory) navzdory žádosti samotných univerzit, aby ho zrušil "jak je ve světě obvyklé." Rozsáhlé studie ukázaly, že kde vlastní poznatky univerzita, moc se toho nepřenáší. https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/dalibor-stys/profesorske-privilegium-a-svedska-kocka-mica
Vědecká angažovanost v kovidu může být i nebezpečná.
Rozzuřený muž fyzicky napadl parazitologa Jaroslava Flegra. Vyčítal mu mrazáky v ulicích
https://www.mix24.cz/rozzureny-muz-fyzicky-napadl-parazitologa-jaroslava-flegra-vycital-mu-mrazaky-v-ulicich/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Co myslíte - kdyby se to napadení zvrtlo, počítal by se Flégr mezi oběti COVIDu? :)
AD 16:18 Vědecká?
Ad: Otevřený dopis Fóra Věda Žije! předsedovi vlády
Poslali jsme předsedovi vlády otevřený dopis ve věci navrhovaného rozpočtu VaVaI na příští rok. ........
Jan Kilmaier: A to je asi tak všechno co v tomto státě, který systematicky ničí vzddělání a vzdělané, je možno dělat.
https://www.facebook.com/VedaZije
Většině lidí není jasné, proč se vlastně žaloby podávají a jaký je jejich smysl.
Bohužel to evidentně není jasné ani veřejně známým osobám ...:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/06/22/proc-si-musime-hlidat-nase-prava-zejmena-v-dobe-covidove/
Ad 9:25 Shrnuto, soudíme se proto, aby byly za vědecké poznatky považovány pouze ty ověřené experimentálně a statisticky průkazně. :-)
Dalibor Štys
Ad 9:25: To jsou naivní požadavky, které jsou naprosto mimoběžné s realitou pandemie. Když se rozjíždí pandemie, tak vlády mají úkol a odpovědnost jednat velmi rychle, to znamená efektivně nastavit taková pravidla (na základě zkušeností s jinými pandemiemi), aby ztráty na životech apod. byly minimální. V takové situaci čekat, až dojde k nějakému konsensu ve vědecké komunitě ohledně tohoto a onoho, je naprostá blbost. Bohužel dost velká část populace má velmi dětinské pojetí svobody jako neochoty nechat se jakkoli omezovat a možnosti dělat si za jakýchkoli okolností co chci (něco jako "moje právo na to, aby co nejvíce lidí zemřelo na Covid, je nedotknutelné"). Dospělé pojetí svobody spojené s odpovědností k druhým bohužel mnoha spoluobčanům nic neříká...
Ad 11:43 Od března 2020 do července 2020 bylo dost času řádně testovat a sledovat průběh onemocnění, imunity a ůmrtí. Vláda ani vlivní vědci žádnou aktivitu v tomto směru nevyvinuli, právě naopak, správně provedené experimenty a požadavky na populační studie zesměšňovali. Ještě v poslednich týdnech srpna, kdy již bylo hygienickým stanicím jasné (mně ne, já jsem si to uvědomil až první dny září), že se na testy stojí fronty a nemocní posílají mezi zdravé, se pandemie zlehčovala. Další přehnaná nařízení stav ještě mnohde zhoršila.
O nejaké vládní zodpovědnosti a rychlé reakci může báchorkovat jen ten, kdo má silné sebepřesvědčovací schopnosti. Václave, že ty ses nepodepsal.
Dalibor Štys
ad Dalibor 12:32: Ne, nejsem Václav H.:-) A netvrdím, že česká vláda udělala všechno optimálně, chyb byla spousta. Ale tvrdím, že to právní napadání protiepidemiologických opatření s poukazem na údajné neprokázání účinnosti (těch opatření) je naprosto absurdní, škodlivé a dětinské, takhle společnost v těžkých situacích skutečně fungovat nemůže.
Napadat opatřeni že jsou neúčinná je ještě čajíček. Například nošení jedné roušky déle než hodinu - ba i dny - nejspíše k šíření viru přispívalo. Protože Covid19 na površích přežívá několik hodin, možná i dnů, tak kdo ho dostal, ten si ho pěkně zakutivoval. Stejně tak zákaz lyžování a povinnost trávit čas v zavřeném bytě, pokud možno všechny generace pohromadě. Nějaký důvod proč u nás při tvrdších opatřeních bylo víc mrtvých být musí.
A podle agentového modelu to vypadá, že 3 vlny = 90% nakažlivost (ČR), dvě a půl vlny (Rakousko, Německo) 70% nakažlivost.
Dalibor Štys
4. července 2021 12:32
v období Q2/2020 nebylo v ČR na kom co testovat. Dostatek dat nastal az v Q4/2020
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/czech-republic
4. července 2021 13:38
Důvod pro více mrtvých? Předvánoční rozvolneni v době přicházející 2. vlny.
Ad 13:46 Když se podíváte na poměr počtu testů a pozitivních PCR záchytů, tento podíl na začátku září 2020 odpovídá konci začátku května 2021. 3. záři 2020 jsme měli ovšem 675 nově detekovaných zatímco například 4. 5. 2021 2145 nakažených. Výsledky z loňského léta je třeba násobit minimálně 3x aby byly srovnatelné. Počty byly v průměru srpna kolem 150, tj. v květnových číslech 450 (v číslech ze soboty tohoto týdne dokonce 900). O Q2 nemluvě, tam byly počty i přes 300 denně, tedy v květnových číslech okolo 1000 (dnes 2000). Ti zachycení lidé se mohli sledovat, zjišťovat vývoj slizniční, protilátkové a buněčné imunity, a vědět o nemoci v podstatě všechno. To by ovšem bylo politicky, ale nejspíš především finančně, veeelmi nešťastné.
Také se mělo nezapomenout na kontrolu kvality. Každý, kdou někdy vedl akreditovanou laboratoř, ví že mezilaboratorní zkoušky a slepé vzorky jsou pro kontrolu kvality základ.Na to všechno výše popsané má Státní zdravotní ústav metodiky a jelikož mezi fake news a uznano hlavní hypotézou je zpoždění pět měsíců, počítám že se brzo ukáže, kdo SZÚ řekl, ať kvalitu testování radši nezjišťuje. Ostatně ředitel SZÚ byl v lednu náhle odejit kvůli "předbíhání při očkování".
Ad 13:46 To ale není nejdůležitější. Od začátku byl dostatek "umrtí na covid" aby se na základě něj daly dělat staitisticky významné závěry https://smis-lab.cz/wp-content/uploads/2021/06/2021-06-07-Straka.pdf . A to je přece to nejdůležitější, aby lidi neumírali.
Omlouvám se, ale opakované Babišoidní vysvětlení nekázní a vánočními trhy je hloupoučké. Nárůst počtu úmrtí byl dost lineární a směrnice křivky kolísala jen mírně, rozhodně násobně méně, než počet PCR detekovaných případů. Jednoduše u nás VŠICHNI rizikoví dostali dávku potřebnou k testu přežití. A to dříve než 15. února 2020 kdy začal rychlý pokles počtu úmrtí. Pokles počtu nakažených začal až o 14 dní později, nicméně přesto dříve, než mohlo jakkoliv zasáhnout očkování.
Vašim hypotézám neodpovídají ani korelace, hledání kauzality by bylo směšné.
Dalibor Štys
Pardon, věta měla správně znít "A to dříve než 15. února 2020 kdy se museli nakazit aby stihli rychlý pokles počtu úmrtí." Na vyznení sdělení to ale nic nemění.
Dalibor Štys
4. července 2021 14:42
Komarkuv článek je/byl předčasný, měli si počkat na oficialni statistická čísla
https://www.czso.cz/csu/czso/covid-19-byl-vloni-druhou-nejcastejsi-pricinou-smrti
Ad 15:20 To ovšem nemá k naší diskusi žádný vztah, já vycházím z dat na MZ Covid.
Navíc v odkazu, který uvádíte, žádné nové dlouhodobé časové řady uvedeny nejsou, takže Váš příspěvek považuji za neúspěšnou snahu mlžit. Což je sice v české i světové vědě bežná metoda, ovšem já Vám na to nenaskakuji.
Dalibor Štys
4. července 2021 17:55
Pokud ma chybná vstupní data (zde celkový pocet mrtvých) pro svou hypotézu rekneme “spřátelený” autor, je to OK, anebo spis předmět kritické polemiky? Padni, komu padni ...
Ad 18:25 No, můžeme jistě navrhnout hypotézu, že všechny nárůsty počtů úmrtí zpožděné za vrcholy jsou nikoliv následky onemocnění Covid19, ale následky opatřeními, která na tyto nárůsty reagovala. Zejména zanedbání péče, zostření zákazu sportování a pobytu v přírodě apod. Máte pravdu, že podle nových dat je tato hypotéza pravděpodobnější. A dává za pravdu tomu, co jsem říkal vloni v září. Šťasten tedy moc nejsem, stálo to život 30 000 lidí.
Přesto ale je pravda, že data jsou dostačující aby dovolovala statistickou analýzu. Jedná se ovšem jen o korelace a tudíž hypotézy o mechanismu můžou být různé.
POkud tedy platí hypotéza, kterou navrhujete, že za naprostou většinu úmrtí může zanedbaná péče, nedivím se očkovací a rouškovací hysterii naší vlády. Tohle se prostě nesmí před volbami profláknout.
Dalibor Štys
re: proč se vlastně žaloby podávají a jaký je jejich smysl ...
Soudy pro svá zamítání používají univerzální leč spornou formuli: Nebylo dostatečně zdůvodněno! Ta opatření jsou přece všechna zdůvodněna těmi poradními orgány, ať už správně nebo chybně.
Připomíná to praktiky soudů při zamítání použitelnosti odposlechů. Soudci, co berou úplatky, se právě odposlechů bojí, a proto preventivně omezují jejich použitelnost. A proto je zamítají formulkou, že jejich zdůvodnění nebylo dostatečně podrobné (ač pak prokázaly to, co prokázat měly). A aby to odmítání odposlechů nebylo tak nápadné, tak se ta formulka o nedostatečném zdůvodnění stala tak používanou i v jiných konstelacích.
A všechny, co budou umírat třeba i v důsledku soudních zamítnutí těch jinak smysluplných opatření, jistě bude hřát, že umírají "v souladu s ústavou".
Ad 8:26 No zrovna v případě těch protilátek mi fakt nikdy nebylo dostatečně zdůvodněno, jak se liší úspěšný test na neutralizační protilátky u člověka, který má přirozenou imunitu, a u člověka, který ji získal očkováním. Dost možná, že to mnozí úředníci na ministerstvu zdravotnictví vědí a zdůvodněí napsali tak, aby je nemohli zavřít za to, že vědomě lžou.
Dalibor Štys
Ad 8:26 Navíc ještě mne předchozí diskutér donutil akceptovat hypotézu, že příčinou nadúmrtí nebyl zdaleka nejvíce Covid19 ale zanedbaná péče. Z toho i vyplývá, že kdyby nebyly nařízeny odklady péče, zdaleka by tolik lidí nezemřelo. Takže kdyby se postupovalo podle správního řádu a ústavy, mnozí by nezemřeli. :-)
Dalibor Štys
https://smis-lab.cz/2021/07/04/smis-se-ptat-jak-stanovime-protektivitu-protilatek/
" Jako protektivní byl ve VNT stanoven titr 20, který odpovídá „hranici pozitivity“ protilátek měřených běžně v laboratořích (metodami ELISA, EIA, CLIA). "
"Nejdůležitější jsou protilátky proti spike proteinu (S), receptor binding doméně (RBD) a nukleokapsidu (N). Tvoří se také různé druhy protilátek (IgA, IgM, IgG), a všechny se mohou na výsledku VNT podílet. Nejlépe VNT koreluje s přítomností protilátek IgG proti S1 nebo RBD antigenům."
" Systematický přehled 150 studií popisujících protilátkovou odpověď vůči SARS-CoV-2 obsahuje informace o tom kdy, jak a kolik protilátek se při infekci tvoří.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33382764/ "
" Ve zprávě ECDC je uvedeno, že předchozí infekce SARS-CoV-2 chrání pacienty v 81 – 100 % případů po dobu pěti až sedmi měsíců. Zatímco v prvních měsících produkují protilátky krátce žijící plazmoblasty, produkci v pozdějším období zajišťují plazmatické buňky, které jsou detekovatelné v kostní dřeni (tzv. bone marrow plasma cells – BMPC). Taková ochrana může trvat i řadu let. "
" „Ministerstvo zdravotnictví ani v napadeném opatření ani při své obraně před soudem nepředneslo žádný legitimní důvod odlišného zacházení s osobami s prokázanými protilátkami na straně jedné a s osobami očkovanými a vyléčenými na straně druhé, ani nenaznačilo, že by mělo pochybnosti o spolehlivosti a průkaznosti používaných testů na protilátky. Žádný důvod pro odlišné zacházení neshledal ani soud.“ Proto soud dospěl k závěru, že „tím, že odpůrce nezahrnul laboratorní vyšetření na protilátky mezi podmínky pro vstup do některých vnitřních prostor či účast na hromadných akcích, aniž by to řádně zdůvodnil, se dopustil libovůle a diskriminace těch, kterým byly protilátky laboratorně naměřeny.“"
Dalibor Štys
5. července 2021 21:28
Každý si tam vybere to, co se mu vic “hodí do krámu” 😉
ohledne podání k NSS od lékaře, který kovid údajně někdy v minulosti prodělal, ale nemá na to “papír” (= nejspis nebyl ani PCR pozitivní, ani na nemocenské ) zaujalo vic tohle
...Ten, kdo naměřenou koncentraci protilátek v laboratoři hodnotí, musí vědět, zda jsme byli klinicky nemocní, před jak dlouhou dobou, zda jsme měli pozitivní PCR, zda jsme byli v kontaktu s nemocným. To vše dohromady vytvoří mozaiku informací na základě kterých s určitou jistotou umí odborník určit, zda je pacient odolný vůči opakované nákaze hodně nebo málo. Neexistuje „obecná protektivita“...
A jinak, kdyz to (=test na protilátky s nějakou obecnou hraniční hodnotou TENHLE ANO, TENHLE UZ NE) zavede do kovidpasu EU, zavedeme to s určitým zpožděním u nas taky. Pionýři teto metodiky ale nejspis nebudeme, a to ani kdyby se soudci z NSS “postavili na hlavu” 😉
Ad 22:36 Hlouposti. Úplně postačí, když se ke každému testu při schvalování bude muset přidal porovnání s neutralizačním testem a složení peptidů, aby se vědělo, proti jakému epitopu se testuje. Pro diagnózu by pak byl vhodný ještě test na buněčnou imunitu, podobný, jako třeba quantiferon na TBC. Pak bychom měli téměř jistotu, že příslušný člověk má rozvinutou imunitu proti ... libovolnému viru. To, že je dnes pro diagnózu potřeba i kontext, je tím, že se špatně měří. Vždyť neznáme ani složení látek přidaných do měřícího zařízení, jen věříme deklaracím výrobců. A na základě toho se rozhoduje o našem léčení.
Na podstatě věci, tj. ekvivalenci různě získaných imunit, to nic nemění. Myslet si něco jiného vyžaduje silné sebepřesvědčovací schopnosti. Milý 22:36, nejste vy nějaký excelentní vědec. Ti mívají takové silné sebepřesvědčovací schopnosti.
Správným měřením by se prokázalo, že
1) přirozená imunita je v naprosté většině případů silnější a úplně ve všech případech širší, než ta získaná očkováním a
2) že naprostá většina populace už přirozenou imunitu má.
"Biochemik Jan Konvalinka k tomu poznamenal, že rozhodnutí soudu nepovažuje za kontroverzní, ale za „ptákovinu“." Žádná věcná polemika s odbornými podklady předloženými soudu se z kruhů blízkých vládnímu rozhodování nekoná. No samozřejmě, najednou by mohly všechny excelentní výsledky jít k soudu, který by si nechal předložit argumenty zda měření byla provedena správně a zda byla v rámci současného stavu vědy kompletní. Věcná a veřejná Open Peer Review, ale u soudu :-) To by byla pro excelenci rána do vazu.
Jinak ale očkování stejně zvoní hrana. Před delta mutací, a ta má ve spike proteinu jen dvě záměny https://en.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-2_Delta_variant, chrání Pfizer jen ze 70% https://www.aa.com.tr/en/health/pfizer-biontech-vaccine-70-effective-against-delta-variant-study/2294355 . Lze očekávat, že u mutace epsilon, kde budou ve spike proteinu třeba tři záměny, bude očkování chránit z 30% nebo pod hladinou měřitelnosti. Takovou vakcínu by si dnes nechal píchnout jedině snad nějaký excelent s vysokou sebepřesvědčovací schopností.
Dalibor Štys
Jestli o tom už ví 20. a 24. ministr zdravotnictví -
- the new DELTA PLUS variant:
The Indian Health Ministry designated Delta Plus a Variant of Concern, citing its perceived increased transmissibility, ability to bind more strongly to receptors on lung cells, and potential to evade an antibody response. The state of Maharashtra has now reimposed lockdowns due to rising fears about this new variant Delta Plus. The World Health Organization has urged fully vaccinated people to continue wearing masks.
Je tam ovšem jistý rozpor "..... potential to evade an antibody response ...." a na druhé straně "..... The World Health Organization has urged fully vaccinated people ...." Pokud nová mutace obchází protilátkovou odezvu (Všemi protilátkami? Nebo jen těmi, které vznikají po očkování?) bylo by na místě studovat a snažit se povzbudit širokou a zejména buněčnou imunitu.
Dalibor Štys
Po letech došlo i na ODMÍTNUTÍ nějakého návrhu na direktora:
Akademická rada nedoporučuje E. Zažímalové, aby na základě návrhu Rady Ústavu výzkumu globální
změny AV ČR jmenovala prof. RNDr. Ing. Michala V. Marka, DrSc. do funkce ředitele Ústavu na
druhé pětileté období.
Marek je podobnej typ šíbra jako Anděrová - třeba se zrovna provalil nějaký z jeho podrazů.
Tedy, jestli za tím není jen nějakej ještě větší šíbr.
https://www.lidovky.cz/domov/test-protilatek-vyhozene-penize.A210707_075326_ln_domov_hetom?
.... Řada Čechů, třebaže to pro stát není relevantní údaj, pravidelně dochází na kontrolu protilátek po nemoci covid-19. Často je to pro ně argument, že se nejdou očkovat či testovat, protože i výsledek „protilátkového testu“ dle nich dokazuje, že jsou proti koronaviru odolní......
... Momentálně provádějí i několik tisíc testů týdně a běžně za jeden účtují v rozmezí od čtyř set korun až do částek převyšujících tisícovku. To si každý platí ze svého, pojišťovny nic neproplácejí. Přesto nápor neumdlévá.
„Na protilátky nám chodí týdně přibližně tři tisíce lidí,“ řekla pro Lidovky.cz Olga Kunešová, mluvčí laboratoří AeskuLab, které spolupracují s Masarykovou univerzitou v Brně na studii protilátek. Laboratoře Synlab, jež mají pracoviště po celé zemi, zaznamenaly největší nárůst zájemců o toto vyšetření od března do května, nicméně i teď týdně odbavují testy na protilátky dvou tisíc lidí. „Nejčastěji jde o jedince v produktivním věku, kteří si chtějí ověřit stav protilátek buď před očkováním, nebo po jeho absolvování,“ sdělila ředitelka společnosti Kateřina Bílly Danyšová........
Přes šílenou mediální masáž jsou u nás statisíce lidí, kteří si myslí, že desítky let známé poznatky o imunitě stále platí. A existují lékaři, kteří vpisují hladiny protilátek do mezinárodních formulářů a kupodivu nikdo v blázkém zahraničí se nepříči lidi s těmito výsledky vpustit do restauračních zařízení.
Jednání našich "odborníků" smrdí kšeftem a zacpat si nos nepomáhá.
Dalibor Štys
7. července 2021 18:40. v blázkém zahraničí se nepříči lidi s těmito výsledky vpustit do restauračních zařízení.
V Rakousku v restauracích něco kontrolují?
Ad 20:23 Getestet, Geimpft, Genesen https://www.wien.gv.at/freizeit/baeder/covid19-baderegeln.html#dreig
Ein Nachweis über eine positive Testung auf neutralisierende Antikörper ist für 90 Tage gültig. Es ist möglich, nach Ablauf der Frist die Testung erneut durchzuführen.
Neboli protilátkový test poprodělání viru se uznává.
Diváte se, ře si myslím, že názor plk. Chlíbka lze vysvětlit jen osobními finančnámi zájmy? Připadně,když budu větší konspirátor, službě v žoldu cizí země s cílem rozvrátit naše hospodářství a zcela rozeštvat lidi.
Dalibor Štys
Ad 20:23 K tomu ješte, ona je rakouská politická scéna rozdělena na "dodržovače", což je celý mainstream, lidovci, zelené. sociální demokraté i NEOS a na "odmítače", což jsou "náckové" svobodní.
Jenže to se jin to sjednocovalo, jelikož většina opatření v Rakousku je odborně slušně podložená a nikdy se nepřehánělo. I lyžařské vleky jezdily, stačilo udelat registraci polde kapcity aby nebyly fronty. Navíc fungovala hygiena která se neptala na blbiny a navykládala zjevné informace ale jednoduše odznámila, že ve školce byl pozitivní test a že je týden karanténa. Kontaktovali nás i ze školky. A za týden jsme se všichni zas sešli a fungovali normálně. Ne jako u české hygieny, kde se operátorky vyptávaly a vykecávaly (nemohly za to, měly to nařízené) a telefonovaly s týdenním zpožděním.
U nás se to teď také tak vykrystalovalo, ale s tím, že do médií se dostanou jen šílenci, kteří navíc třikrát do měsíce změní názor a hranice "dodržování" je posunuta ke zjevně kontraproduktivním extrémům. Takže SPD úplně stačí hájit pozice rakouského mainstreamu .... Kdyby nebylo toho, že SPD není salonfähig, museli by její volbu doporučovat všichni, kdo o léčení respiračních chorob něco reálného vědí.
Dalibor Štys
8. července 2021 7:02 ...se uznává...
Sousloví "se uznává" znamená, že to někdo (třeba na vstupu do venkovské hospody ;-) ) aktivně kontroluje? Anebo je to papír, který je dobře mít v peněžence, ale v reálu se z ní ven nikdy nedostane?
Venkovskou hospodu jsem netestoval, hospoda na jednom z hlavních náměstí v Linci kontrolovala.
Dalibor Štys
8. července 2021 8:27
A to je jeden z duvodu rozdilne epidemiolog. situace mezi nami a nimi.
V CR v "pláče" reditel divadla nad prisnosti pravidel a ministrovi kultury slibuje predstaveni bez prestavek, bez obcerstveni a s kontrolou divaku, a pak se na vstupu do divadla neukazuje nic, hraje se s 20 min. dlouhou prestavkou a behem te korzujici divaci popiji napoje zakoupene v bufetu.
Ad 9:10 Když ono by Rakušáky nenapadlo nutit divadlo hrát bez přestávek a v bufetu by normálně prodávali - pokud by už u vchodu zkontrolovali 3G. Nebo by divadla zavřeli natvrdo, ale ne na tak dlouho, jako u nás. To je ten rozdíl, ne to, co uvádíte. U nás se mezio normálním lidmi vynucují věci mimo veškerou logiku a "umělci" pak pobíhají po Rudolfinu s kafem a bez roušek. A nikdo si na ně netroufne, protože jsou to populární a dal by za pravdu .... někomu nemainstreamovému.
V tom je prostě ten rozdíl - v Rakousku by se nikdo, politik nebo umělec, netroufl veřejně povyšovat a veřejně prohlašovat "obyčejné lidi" za "příliš hloupé". U nás to dělají všichni mainstreamoví, od majitele seznamu Lukačoviče, přes principála Hrušínského nebo plukovníka Chlíbka až po primáře z regionální nemocnice. Třeba Chlíbek se permanentně povyšuje i nad ostatní lékaře a to až do té míry, že je nutí se chovat proti doporučením vakcinologické společnosti. Ta se totiž mění ode zdi ke zdi a od začátku jsou v rozporu se základními principy fungování imunity a tím i s vlastní zodpovědností lékařů ve věci života a smrti pacienta. Pak se Chlíbek s Konvalinkou diví, že se lidé nechávají po desetitisících denně otestovat na protilátky v krvi. Zachraň se kdo můžeš !!!
Ve školce Harbachu se děti testují v pondělí a ve středu lízátkovým testem. Nejenže rodiče mohli odmítnout - a nic by se nestalo - ale i dítě samo může odmítnout. To jen pro ilustraci rozdílů v principech fungování těch dvou společností.
Dalibor Štys
8. července 2021 9:43
zrovna posloucham CT24: certifikat v restauraci (i na jeji zahradce) ci v divadle muze v CR kontrolovat jen hygiena anebo policie (=nekontroluje to nikdo ;-) ).
A BTW, "lidé nechávají po desetitisících denně otestovat na protilátky v krvi", a po statisicich denne se nechavaji ockovat.
1. dávka : 5 061 183
2. dávka : 3 543 389
https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr
Nojo, však se nechávají očkovat i lidé, kteří protilátky mají. Jinak nemůžou do ciziny nebo musí v cizině každý den nahánět test. Tkak je i v práci. My z těchto důvodů máme očkovanou půlku rodiny, která si předtím nechala udělat protilátky a měla je vysoké.
Alternativa je mít dostatečně odvážného praktika, který jim napíše Genesen. Ale to funguje v Rakousku, ne třeba v Kostarice (nebo i na Slovensku).
Pak je tu ještě skupinka lidí, která si nechává dělat protilátky po očkování, aby zjistila, jestli to bylo k nečemu. Nakažených po dvou dávkách vůčihledě přibývá a byli i mrtví. Nikdo sice oficálně nehodlá připustit, že očkování chrání před těžkým průběhem a před slizniční infekcí jen sekundárně, tím, že je menší pravděpodobnost potkat těžkoprůběhové. Ale lidé to vědí, pověděl jim to jejich praktický lékař, přečetli si to na internetu v diskusích lidí otitulovaných z obou stran s články o podobných virech apod.
Možná by rozdíl mezi slizniční imunitou a systémovou imunitou hlavně těžko chápali ti politici a umělci, kterým se naslibovalo, že když budou všichni naočkovaní, už nebudou PCR pozitivní. Ale oni budou, jen co doběhne slizniční imunita po opakovném setkáni s virem, která způsobila pokles na přelomu února a března. To jsm zvědav, co bude kvarteto HoChKoFle ječet, až bude na podzim 7 milionů očkovaných a 20 000 PCR pozitivit denně.
Dalibor Štys
AD: Zavřete už toho šílence Flégra ...
... Dále měl Hejma na talíři parazitologa Jaroslava Flegra. „To už je doslova hororová postava,“ komentoval dalšího neepidemiologa. Doplnil, že Flegr slibuje už hodně dlouho pověstné mrazáky v ulicích, ale nic takového se nestalo.
„Měla by to být vlastně poplašná zpráva, která by měla být podle zákona trestná. Ale samozřejmě nikdo nikoho v tomhle směru netrestá,“ povzdechl si. Nicméně, dle Hejmy se ozval „hlas lidu“ a Flegr byl „prohozen plotem“, což je narážka na konflikt, který Flegr zveřejnil na facebooku.
Kdo je tu vrah?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/je-tu-naprosty-klid-hlasi-covid-oddeleni-lekar-varuje-pred-zbrklym-ockovanim-169191#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=LEzZNPiEFh6-202107080752&dop_id=12529403&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
„Dostávali jsme pacienty, kterým se, bohužel, sešel covid s vakcinací. Neměli být vakcinováni, a přesto vakcinování byli, protože se tady nedodržují elementární pravidla vakcinace. Vydávají se doporučení typu, že se můžete týden, dva týdny po prodělaném symptomatickém covidu vakcinovat. To je pěkně prosím nesmysl, který pustilo do éteru ministerstvo zdravotnictví. To je špatně,“ apeluje lékař.
Ministerstvo zdravotnictví skutečně s platností od 25. června zrušilo 90denní lhůtu, po kterou si lidé po prodělání onemocnění covid-19 prozatím nemohli rezervovat termín očkování. A to především s argumentem, že je očkování potřeba uspíšit.
Co nejrychlejší očkování prosazovala mimo jiných odborná náměstkyně Martina Vašáková, vedoucí Klinické skupiny ministerstva. Očkování hned po prodělané nemoci ale doporučila také hlavní hygienička Pavla Svrčinová.
... František Mareš, který pracuje jako úředník obce Včelná na Českobudějovicku, se rozhodl zrušit trvalý pobyt ministrovi Adamu Vojtěchovi.....
Správní orgán konstatuje, že vesnice Včelná se za svého občana Vojtěcha stydí a vzhledem k výše uvedeným skutečnostem rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku rozhodnutí......
Zdroj: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/ministr-adam-vojtech-obec-vcelna-urednik-zruseni-pobytu.A210708_110346_budejovice-zpravy_jbr
8. července 2021 9:55
tak jsem jim krivdil: hygiena zkontrolovala celkem 6 275 osob v provozovnách stravovacích služeb, 351 z nich se negativním testem neprokázalo
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/do-hospody-bez-testu-hygiena-zkontolovala-uz-tisice-lidi-rozdala-i-pokuty-169287
Ad 16:34
Hádejte proč byla naše hygiena od začátku zahlcená. Protože náš právní řád je tak nastaven, že se všechno musí buzerativně vynucovat státními orgány a žádné normální chování se od lidí nečeká. Jenže státní úředníci jsou tak omezeni předpisy, že se normálně chovat ani nesmějí.
Ještě do doby strukturálních fondů EU se jakž takž dalo fungovat, ale od té doby se dá systém pouze různě napínat a obcházet. Vetšina nařízení se nedá splnit a ta, která se dají splnit, vesměs brání dosažení věcného cíle snažení. Proto nestavíme dálnice a když, tak za trojnásobnou cenu.
A Covidová nařízení tomu nasadila korunu. Jenže při jejich dodržování už jde o život, tak se snad míra překročila a všechna věcně nesmyslná omezení se budou dávat k soudu. Zajímavá budoucnost, co když vyhryjeme soud s EU o to, že topení uhlím je ekologičtější než topení plynem transportovaným tisíce kilometrů...
Dalibor Štys
Pfizer uvažuje o podání žádosti k FDA na schválení třetí "booster dose" https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/pfizer-ask-fda-authorize-booster-dose-covid-vaccine-delta-variant-spreads-2021-07-08/ . Vážně uvažuji o tom, že si ten fyziologický roztok přece jen nechám píchnout.
Dalibor Štys
Re: Baran musel utéct do Ostravy, asi na něj něco věděli, tak se jim hodil ...
... a tak dneska snaživě staví akademické Potěmkinovy vesnice, akorát to nepěkné a už profláknuté slovíčko excelentní kreativně nahrazuje hezkým českým skvělý:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/pavel-baran-rozhovor-veda-rozpocet-investice.A210707_150403_ekonomika_kou
Pavel Baran: Vychovat skvělou generaci vědců trvá desetiletí, jako ve sportu
Z diskuze, vysoce hodnocené příspěvky:
1) Mě by zajímalo, proč pan imunolog lže, mutace delta je sice třeba víc infekční, ale zatím nic tomu nenasvědčuje, že by způsobovala těžší průběh nemoci. Tímhle koronahysterikem očkovací kampaň nevylepšíte, naopak.
2) "O variantě delta se ví, že způsobuje těžší průběh....". Teď uvažuji, jestli nepřekonat svoji obrovskou schopnost prokrastinace a nepodat trestní oznámení za šíření poplašné zprávy...
3) Na pana Hořejšího už mám alergii.
Mutace delta nás může výrazně zasáhnout, říká imunolog Hořejší
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-mutace-delta-pravidla-ockovani-cestovani-testovani.A210708_201539_domaci_brzy
9. července 2021 11:05
Reduced sensitivity of SARS-CoV-2 variant Delta to antibody neutralization
https://doi.org/10.1038/s41586-021-03777-9
Sera from individuals having received one dose of Pfizer or AstraZeneca vaccines barely inhibited variant Delta. Administration of two doses generated a neutralizing response in 95% of individuals, with titers 3 to 5 fold lower against Delta than Alpha. Thus, variant Delta spread is associated with an escape to antibodies targeting non-RBD and RBD Spike epitopes.
Z nové studie Hebrejské univerzity vyplývá, že v období od 2. května do 5. června měla vakcína 94,3% účinnost. Do začátku července se míra účinnosti propadla na 64 %. Podobný pokles byl zaznamenán i v ochraně proti příznakům koronaviru.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-izraeli-se-siri-varianta-delta-vakcina-od-pfizeru-je-vuci-ni-slabsi-169071
re: excelentní kreativně nahrazuje hezkým českým skvělý
Tak zrovna ten Baran patří do kategorie společenskovědních čučkařů, kterých kdyby se akademie zbavila, tak její skvělost opravdu vůbec neutrpí:
Baran, Pavel, K materialistickému založení hodnot a k hodnotovým aspektům vědy,
Autoreferát kand. dis., Praha 1985, 29 s., Signatura NKČR 54M009943, pouze do studovny.
Ten do trojky s Havlasem a Zažímalovou opravdu pasuje.
U varianty lambda, která byla původně poprvé zachycena v Peru v roce 2020, sekvenovala NRL v ČR dosud jediný pozitivní nález, a to ve Středočeském kraji. Jedná se o izolovaný případ a epidemiologické šetření neprokázalo žádný přenos nákazy, to znamená, že z tohoto zdroje se v ČR varianta lambda dále nešíří. Variantou lambda se zabývá i Světová zdravotnická organizace. K dotazům ohledně účinnosti očkování proti této variantě ale SZÚ nemá relevantní data a ani
není v jeho gesci toto hledisko vyhodnocovat. Problematika náleží do rukou vakcinologů a epidemiologů.
http://www.szu.cz/sledovani-mutaci-covid-19
Ad 6:31 Položme si pak otázku, k čemu vůbec Státní zdravotní ústav a jeho Národní referenční laboratoř pro chřipku a nechřipková respirační virová onemocnění vůbec máme. A zda v našem státě máme vůbec nějakou instituci, která se stará o integritu zdravotnického systému.
Možná nejvyšší správní soud. Nebo Konvalinka, ten se na svém blogu vyjádřil (pravda v neděli v 0:29), že "... Opravdový odborník se pozná mj podle toho, že se mnou souhlasí...." No, ve víně je pravda, že.
Dalibor Štys
11. července 2021 6:31 ...není v jeho gesci toto hledisko vyhodnocovat...
ze Statutu SZU:
2. K plnění úkolů v hlavni činnosti podle bodu 1. ústav zejména
...
2.27 provádí dílčí hodnocení účinků léčiv, očkovacích látek a zdravotnických prostředků
http://www.szu.cz/uploads/documents/szu/statut.pdf
Nakázat všem vakcinaci vakcínou v testovacím režimu a těm co odmítnou zvýšit zdravotní pojištění, to je přímo geniální Konvalinkův nápad. Jenom to nějak naráží na spoustu problémů, hlavně právních. :-)
„A teď je tady otázka. Etická, možná zčásti právní, určitě morální: jestli kvůli lidem, kteří se vědomě a svobodně rozhodli, že se nenechají naočkovat, celou zemi zastavíme, protože se nám budou plnit nemocnice a budou umírat lidé. Lékaři musí poskytovat péči hlupákům, ignorantům i lidem, kteří jsou nezodpovědní. Otázkou je, jestli to máme my ostatní platit.“
„A další otázkou je, jestli se my ostatní máme omezovat kvůli tomu, že skupina lidí odmítá očkování. Jednou z myšlenek je, aby platili větší zdravotní pojištění. Protože bezpochyby jejich rozhodnutí povede k větším výdajům na lékařskou péči,“ konstatuje Konvalinka.
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/zdravi/jan-konvalinka-epidemie-mutace-koronavirus-covid-19-ockovani-opatreni_2107111239_onz
Pavel Baran je také 1. místopředseda RVVI, údajně je v opozici vůči Havlasovi.
Bude zajímavé, zda se na provařeném ÚEMu, kde se rekrutovala staronová rada ústavu, bude Anděrová na podzim znovu ucházet o místo ředitelky. Podporu Z. má již z minulosti jistou, bude ale potřebovat doporučení AR.
re: ODMÍTNUTÍ nějakého návrhu na direktora ...
To ODMÍTNUTÍ problémového ředitele Marka může být i nakročením k odmítnutí problémové ředitelky Anděrové. Kouzelné by bylo, kdyby ty dva ústavy spojili pod nějakým POLITICKY ŠŤASTNÝM názvem, jako třeba Ústav pro globální a ekologické zdraví.
Ad 17:49 Vzhledem k tomu, že Pfizer už veřejně přiznal, že vakcína moc nefunguje a bude třeba další "booster" očkování, bylo by na místě zažalovat Pfizer aby vrátil všechny poeníze, které získal ze zdravotního pojištění. Ostatní vakcíny by bylo na místě ověřit, zejména plošným testováním neutralizačních protilátek na vlastní útraty těch, kteří se DOBROVOLNĚ A BEZ ŘÁDNÉHO LÉKAŘSKÉHO DOZORU zúčastnili testování vakcíny. Jelikož ani zde to moc fungovat nebude, bude pak na místě zažalovat i ostatní výrobce vakcín.
Nakonec ti, kdo se nechali naočkovat nefunkční vakcínou, budou platit do zdravotního pojištění speciální blbostní přirážku a navýší se jim a jimi vlastněným firmám daň z příjmu tak, aby se do dvou let státní dluh vrátil na předcovidovou úroveň. Protože každý, kdo má minimum rozumu, musel pochopit, že pokles počtu nakažených na přelomu února a března, v žádném případě nemohl být způsoven ani očkováním - bylo asi 5% - ani počasím - jaro se sotva chystalo, sněžilo a mrzlo jen praštělo.
Dalibor Štys
ad Stys 15:46 Vy jste se, chlape, uplne zblaznil! Jake nefunguje?! To, ze dve davky vakciny nejsou na cely zivot, je snad uplne normalni. Od vedce bych skutecne ocekaval trochu rozumnejsi a zodpovednejsi argumentaci, ty Vase protivakcinacni vykriky fakt uz zacinaji mit blizko k Ilone Csakove a spol. Delejte se sebou neco!
Dle MZ https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 bylo v minulém týdnu testováno 406 155 osob, z toho 4,5% z diagnostických důvodů (příznaky), 18,9% z epidemiologických důvodů (převážně antigenní testy) a 75,6% z preventivních důvodů (cestování). Údaje o tom, kolik z pozitivních bylo očkovaných, k dohledání nejsou. Z tisku např zde https://www.seznamzpravy.cz/clanek/mezi-novymi-pripady-covidu-jsou-i-ockovani-predevsim-lide-po-prvni-davce-169292 cituji: “ Ve středních Čechách konkrétně prokázaly testy ve středu 47 nových případů onemocnění s covidem-19, přičemž bylo mezi nimi 10 lidí, kteří vakcínu už aspoň v jedné dávce dostali. “
Tedy 21% z detekovaných bylo z kohorty očkovaných. Už to samo osobě je znepokolivé, měly by to být přece naprosto výjimečné případy.
Ještě znepokojivější je, vezmeme-li v úvahu, že očkovaní se netestují ani kvůli cestování, ani v zaměstnání. Tedy těchto 10 lidí pochází nejspíše z těch 4,5% testovaných z diagnostických důvodů. Při detailní analýze, opět podle dat z MZ, lze tedy dovodit, že pravděpodobnost nalezení PCRE pozitivního Covid19 byla mezi očkovanými minimálně 100*10/3426=0,29%, zatímco nalezení PCR pozitivního mezi neočkovanými je 100*37/76919=0,05%. Pravděpodobnost, že nemocní budou mezi očkovanými je asi 600x vyšší.
Omlouvám se za mírnou demagogii použitou v posledním odstavci. Jde mi o to ukázat, že očkování nejspíš vůbec před slizniční infeckcí nechrání a že očkovaní právě mohou být ta rizikově se chovající skupina, která roznáší – tedy nikoliv vážnou nemoc, ale důvod ke strašení.
Dalibor Štys
Ad 15:46 Nevím, proč se vztekáte. Očkování proti Tetanu mi vydrží 10 let. Proti prodělaným dětským chorobám jsem prokázaně imunní dodnes, neboť některými z nich prošly i mé děti, naposled před čtyřmi lety plané neštovice. A já nic.
Vakcína u níž výrobce v dubnu, poté, co se očkuje od ledna, uvádí "Že pravděpodobně bude třeba do půl roku třetí dávka" není žádná vakcína. V lepším případě je to neškodný fyziologický roztok, v horším nejaká opravdová prasárna, která uškodí a ničemu nepomůže.
Dalibor Štys
Také fake?
Dr. Robert Malone, the inventor of mRNA vaccines, banned and censored by YouTube and LinkedIn after he speaks out about the risk of “experimental vaccines”
https://techstartups.com/2021/06/29/dr-robert-malone-inventor-mrna-vaccines-banned-censored-youtube-linkedin-speaks-risk-experimental-vaccines/
https://trialsitenews.com/tucker-carlson-interviews-dr-robert-malone-its-a-scandal-that-tech-is-censoring-voices-such-as-yours/
Z první ruky: Zatím očkování dva doktorandi, jeden první dávkou bez větších potíží, druhý už druhou dávkou, po obou těžké příznaky respirační choroby, jakou nikdy neměl. Teď mu řekněte, že vlastně nevíte, proč se očkoval, ať si zajde na boost dávku, že to třeba konečně vyjde.
Dalibor Štys
re: si zajde na boost dávku
Israeli health providers will begin offering a third dose of Covid-19 messenger RNA vaccine to patients with weakened immune systems, following approval by health officials on Monday. Due to the increase in morbidity and the spread of the virus in recent weeks, and the high risk for immunosuppressed patients to become seriously ill, these patients can be given a third dose, the ministry said in a letter to health providers.
Ad 12:21 Třeba to konečně vyjde. Nebo dají ještě čtvrtou a tak se definitivně předčasně zapojí do penzijní reformy.
Některým českým vyděšeným očkofanatikům ... přeji mnoho zdraví.
Dalibor Štys
https://www.nature.com/articles/s41598-021-93608-8?utm_source=srep_etoc&utm_medium=email&utm_campaign=toc_41598_11_1_20210713&utm_content=BS_1&sap-outbound-id=0E66ECA1DAB79651DA566E3938DA6256CE597357
12. července 2021 16:43 ...opravdová prasárna, která uškodí a ničemu nepomůže...
https://media.nature.com/original/magazine-assets/d41586-021-01505-x/d41586-021-01505-x.pdf
AD 22:10 Když je to taová paráda, tak proř svolávají lidi na třetí dávku? A jak to, ře u nás nemoc ustoupila už pžed významnou proořkovaností?
Kdo chce věřit, věří. Ať si skočí rovou i na čtvrtou dávku. Alespoň budu mít jistotu většího apartmánu v domově pro seniory.
Dalibor Štys
Anděla by taky měla podpořit i PragueLeaks500 - nakonec ten úspěšně tunelovaný ústav zná osobně:
Around 120 politicians, artists and journalists have appealed to Chancellor Angela Merkel to campaign for the release of Wikileaks founder Julian Assange during her visit by US President Joe Biden this week.
A nový šéf státního zastupitelství si jistě taky posvítí na tu tunelářskou partičku, s kterou drží basu i Havlas.
to Stys, Dzurnal, SMIS aj. jini odpurci ockovani stezujici si na pomery v CR:
https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/koronavirus/3339882-macron-oznamil-povinne-ockovani-zdravotniku-a-kontroly-covidovych-pasu
Teda - Aby nebylo hůř:
Last month, as Europe finally lifted COVID-19 restrictions, the mood was jubilant across the continent. The swift spread of the Delta variant, however, has upended all of that wishful thinking. Fast becoming the dominant strain of COVID-19 across Europe, Delta is wreaking havoc in Spain, Portugal and the United Kingdom. Spain alone reported nearly 44,000 cases on Monday, doubling the number recorded one week ago. Trying to blunt the effect of the strain that is expected by August to account for 70 percent to 90 percent of all cases in the EU, countries on the continent are clamping on new restrictions to counter a mutation that is at least twice as infectious at the variety that shuttered the world in 2020.
Kdybych chtěl diskutovat, uvedl bych, že naopak kancléř Kurz mluví o "Eigenverantwortung", a na OE1 diskutující lékař odmítl mluvit o odpíračích a vehementně prosazoval potřebu diskutovat o lidech s kontraindikacemi.
V kauze delta bych uvedl, že mně, jako mladšímu 60 let s podezřením na leidenskou mutaci srážlivosti krve (v rodině), byla doporučena výhradně vakcína Pfizer, která před deltou nechrání. Řekl sám Pfizer.
Ale já diskutovat nechci.
Děkuji svým vrstevníkům, i lidem starším i mladším. Svým vrstevníkům i lidem o 10 let mladším děkuji, že mi laskavě uvolnili ten největší a nejluxusnější apartmán v domově pro seniory. Bude za výprodejní cenu.
Děkuji všeobecně všem očkovaným, že snížili pro mé děti a mou manželku zátěž důchodového systému, neboť řada z nich zemře předčasně.
Dalibor Štys
Pane Stysi, vy tedy tvrdite, ze mRNA vakciny nefunguji (naprosty nesmysl) a naopak ohrozuji lidi a zkracuji jim zivot (nemate pro to jediny dukaz). Pro mne jste timto definitivne klesl na uroven trollu z konspiracnich webu.
Že vakcíny nebudou fungovat proti virům s mutacemi ve spike proteinu se dalo čekat a něco podobného jsem tu tvrdil v březnu 2020. Vyjel na mě Petr Svoboda, že koronaviry skoro nemutují a ejhle, ony mutují rychleji, než si výrobci vakcín dovedli představit. Pfizer v Izraeli nařídil třetí dávku, což se tupost na n-tou. Má změnit sekvenci, když mu ten systém výroby m-RNA tak perfektně funguje.
Od smrti babičky po očkování se vakcín bojím. Vidím kolem sebe lidi s těžkými příznaky po očkování. Tak těžké příznaky neměla po prodělání viru ani babička 81let. Moji rodiče (86 a 87) po druhé dávce také oba s velkými potižemi a scházejí velmi rychle. Na virus se umíralo v rodinách - například (Český Krumlov) dědeček a jeho synové - protože těžké průběhy jsou geneticky podmíněné. Proč nevíme kdo je ve skutečnosti rizikový? To jsme mohli vědět už v červnu 2020.
Sami lékaři, moje praktička, kolegové imunologové z Rakouska apod. mi jako potenciálně rizikovému doporučují Pfizer. Ale ten fungoval jen proti variantám viru, které už vymizely aniž bych se vážněji nakazil a proti nimž jsem už imunní.
Moje praktička anarchisticky posílá lidi na protilátky a píše protilátky do mezinárodních formulářů. Protože jí jedna babička po očkování zemřela a pro spoustu dalších přijela sanitka. Měla jen Astru Zenecu, proč ji asi v některých státech nedoporučují? Nejspíš jsou tamní lékaři trollové....
Trollové jste vy, kteří popíráte realitu. Je to experiment na celém lidstvu, nikdo se s tím netají, nikdo výsledky pořádně nesbírá. To, že je většina lidí blbých, je klasický kafemlejnkový argument. Potíže po očkování se vymažou jak Zbořilovy píky a mrtví se zamlčí jak Hajdůchovy krysy. Vysoký impakt zůstává.
No, poučili, respektive nepoučili, jsme se, jak nám statistika rozložení mentálních schopností dovolila.
Dalibor Štys
14. července 2021 16:44
Nocebo efekt v praxi
Popíráte, že Pfize požádal FDA o povolení třetí dávky? Popíráte, že sám Pfizer přiznal, že proti některým mutacím jeho vakcína nefunguje.
Popíráte, že se mladším 60 let nedoporučuje Astra Zeneca ale doporučuje Pfizer?
Nojo, klasické nocebo. Zbořil taky vymazal píky, ale pořád je to excelentní vědec. Nejste náhodou Jula Lukeš?
Dalibor Štys
Pfizer nefunguje na deltu? Slysel jsem, ze Sputnik vam rezervuje titulni stranku.
https://edition.cnn.com/2021/07/09/health/pfizer-third-coronavirus-vaccine-dose-explainer-wellness/index.html
Some real-world evidence of waning immunity with Pfizer's coronavirus vaccine has emerged in Israel, where the Ministry of Health issued a brief statement Monday saying an analysis had shown the coronavirus vaccine was somewhat less protective against severe disease than before, and linked this change to the spread of the Delta variant, a more transmissible and possibly more dangerous strain of coronavirus.
Vidím to takto:
Naočkovaní se chovají jako členové gangu. Někomu se dá vysvětlit, že se přece očkoval kvůli sobě a že teď je přece chráněn proti ... No proti čemu je vlastně chráněn, když se jako hrůzostrašné historky šíří onemocnění Covidem a úmrtí po dvou dávkách? A když Pfizer přiznal, že ti, co dostali dvě dávky už v lednu, fakticky po půl roce už chránění nejsou. A další dávka v nedohlednu.
To je hrůza, co? Já to podstoupil, věděl jsem, že je to nevyzkoušené a že mám riziko autoimunitní reakce, a teď mi sám výrobce řekne, že už mi to nefunguje a možná nikdy nefungovalo. Na kom jiném si vybiji svůj afekt vzteku než na těch, kteří si to logicky rozmysleli a počkali až se ukáže, jak se věci skutečně mají. A co ti, co měli od začátku pravdu a radili dobře. Zlotřilci !!!
Dalibor Štys
"Somewhat." Proc vlastne genius vaseho kalibru nedebatuje v odbornem tisku, ci na twitteru? Je tam spousta aktivnich imunologu i epidemiologu. Mozno si vybrat cestinu, anglictinu. Proc ze sebe delat saska jen v pritmi?
:-) Já ovšem debatuji v odborném tisku. Naposled vyšlo toto https://epjst.epj.org/articles/epjst/abs/2021/04/11734_2021_Article_84/11734_2021_Article_84.html . V úterý zas izolujeme lymfocyty pro podobnou studii.
Ovšem i článek o agentovém modelu šíření viru je v přípravě, chci ho ještě příští týden probrat s vídeňskými matematiky na workshopu.
Pfizer, pokud vím, o třetí dávce žádnou odbornou studii nevydal. Musíme se tedy spokojit s tiskovým vyjádřením jeho CEO, v němž přiznal, že očkovaní by potřebovali "boostovat". Docela rád bych se účastnil studie kde by se na českých pacientech zkoumalo, zda vůbec mají po půl roce po očkování Pfizerem nějaké neutralizační protilátky. V Rakousku se neutralizační protilátky testují u lidí, kteří nemoc prodělali, aby se nemuseli očkovat. Takže by byla data pro porovnání.
Dalibor Štys
https://smis-lab.cz/2021/07/14/jaka-je-imunita-stredoskolskych-studentu-vuci-koronaviru/
45,9% středoškoláků - kteří se neočkují - má protilátky proti S proteinu a dalších 10,6% se s nemocí prokazatelně vyrovnalo jinak. Lze tedy považovat za prokázané, že minimálně 56,5% české populace má protilátky proti Covid19.
Kdybychom před očkováním testovali jen protilátky, mohli jsme mít celou populaci imunní. Navíc těch 56,5% z očkovaných mělo veškeré předpoklady k autoimunitní reakci.
Dalibor Štys
Navíc těch 56,5% z očkovaných mělo veškeré předpoklady k autoimunitní reakci.
Co to melete? Muzete to rozebrat, aniz by z toho vylezla cista dojmologie?
Btw v USA, kde nefukcni Pfizer dominuje, 90+ hospitalizovanych a mrtvych jsou neockovani ...
14. července 2021 20:12 Pfizer, pokud vím, o třetí dávce žádnou odbornou studii nevydal.
Nejprve se testuje, a az pak publikuje...
https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer-and-biontech-initiate-study-part-broad-development
https://www.cdc.gov/vaccines/acip/meetings/downloads/slides-2021-06/06-COVID-Oliver-508.pdf
Ad 22:41 No vida, najednou věcná debata. Info je na slide č. 3. Díky.
"Some individuals may not have mounted sufficient immune response after primary series and could need an additional dose to reach protective immunity "
Kteří individuals to jsou? Jak to zjistíme? No nejspíše je pošleme na protilátky. Škoda, že jsme to neudělali hned před očkováním, mohli jsme ušetřit pár miliard (očkování + testování) ze zdravotního pojištění.
Dalibor Štys
Ad 22:09 Jelikož evidentně nechápete, že očkovat člověka, který je imunní, je všeobecně problém, sotva s Vámi povedu racionální debatu.
Můj nejmladší syn takto získal celoživotní zátěž, protože obvodní dětská lékařka si neuvědomila, že 3 měsíce po prodělání planých neštovic by jej neměla očkovat kombinovanou vakcínou obsahující též vakcínu proti planým neštovicím.
Dalibor Štys
15. července 2021 6:41
a dalsi na s. 7 a dal:
- "Duration of protection (antibodies, VE) after primary series. Ability to ‘boost’ with additional doses"
- "Vaccine effectiveness studies & assessment of vaccine breakthrough cases. Time since vaccination, age, setting, medical condition"
- "Immunogenicity and antibody response ... Work ongoing, no correlate established yet" ;-)
Ad 8:43 Tak znova, jak na to všechno přišli? Jaký experiment provádějí? No přece test na neutralizační protilátky, ten, který zapisují v Rakousku do covidpasů.
Jenže ten kdyby u nás plošně udělali v březnu 2021, nebylo by koho očkovat.
Dalibor Štys
Podle Pfizeru teď Izrael zaznamenává nárůst počtu nakažených i mezi naočkovanou populací. Data, která by to dokazovala, zatím firma nezveřejnila. Izraelské úřady ale uvádí, že z 46 pacientů, kteří jsou nyní ve vážném stavu v nemocnici, jich asi polovina byla naočkovaná.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/s-preockovanim-pocitame-rika-ministerstvo-treti-davku-pfizer/r~a2a02ac8e47a11eb98380cc47ab5f122/
15. července 2021 8:46
kdyz se to udela "poradne", nemusi publikovat "na stránkách serveru www. prolekare.cz", ale v casopise "pro excelenty" ;-): https://doi.org/10.1038/s41591-021-01377-8 a cituje je i CDC
Ad 9:59 Určitě.
Ale tady šlo o českou populaci a tam by jeden očekával, že ji zaštítí všichni plukovníci mudři i podporučíci-absolventi rndři a zafinancuje česká vláda. A ne, že se na ni bude skládat veřejnost.
A bylo to na poslední chvíli, před naočkjováním kvůli cestování.
Dalibor Štys
Ad 9:57 Navíc ten článek je o něčem jiném. Ale díky, podporuje to, co pořád říkám.
Dalibor Štys
Vždy vstanou noví ne-imunologové:
Je tady 600 tisíc lidí, kteří jsou ohroženi, že skončí na jipkách, řekl ve Sněmovně na tiskové konferenci koalice Spolu místopředseda TOP 09 Vlastimil Válek (původním povoláním radiodiagnostik).
Babišova dcera se nejde očkovat kvůli vysokým protilátkám. A co na to Konvalinka a plukovníci? A co na to místní anonymní odborníci?
„Vivi by se nechala moc ráda naočkovat a je naštvaná, že zatím nemůže,“ prozradila na svou dceru Monika Babišová. Podle informací Blesku prodělala Vivien onemocnění covid-19, aniž by to kdokoliv věděl.
Poznali to díky vzorkům. „Nechala si totiž nabrat protilátky a má je šíleně vysoké, což jsme byli všichni překvapení. Znamená to, že musela covid prodělat, ale vůbec o tom neví, vůbec nic jí nebylo,“ řekla s nepochopením, protože na testování ve firmě chodila pravidelně.
„Pravidelně se testovala a nikdy jí nevyšel pozitivní test,“ dodala Monika Babišová. Podle dostupných informací bude moci jít na očkování až tak za měsíc. „Nejdříve si musí opět za měsíc překontrolovat protilátky a pak se uvidí,“ dodala pro Blesk Zprávy.
https://www.prehledne24.cz/domaci/babisova-dcera-nejde-na-ockovani-je-to-rebelie-nebo-za-tim-stoji-neco-jineho/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR0hc-aczDIdmIS3dmBDiyZKQcRRirECMryU5-gnAtcrXwSjg19nf8OkAyI#dop_ab_variant=588210&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=2kV2D4tEid5-202107151359&dop_id=12625316
Pačes ml. ml. (Pačes mladší mlží):
Kromě britské mutace alfa či indické delty Pačes označil za závažnou jihoafrickou mutaci beta.
Dodal však, že proti některým mutacím může být očkování méně účinné, třeba proti jihoafrické.
Britská mutace však podle Pačese není ve skutečnosti mutací. „Rozdíl spočívá v tom, že jak virus postupně přeskakuje z člověka na člověka, zhruba v každém druhém nebo ve třetím člověku nabere nějakou novou mutaci“ řekl.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozstrel-molekularni-genetik-akademie-ced-cr-jan-paces.A210714_100334_domaci_ajez
Alfa, Beta, Delta, Lambda:
As four COVID-19 'variants of concern' continue to circulate and dominate global epidemiology, it's highly likely that new ones will emerge and start to spread across the world and those could be both more dangerous and hard to contain, the World Health Organization's emergency committee warned Thursday.
Ale jdi ty, Štysi. Takové pohádky. Přihlas se na vojenské správě, máš tam povýšení na plukovníka. Nebo podej trestní oznámení: Descartovská a Popperovská věda, neosobní a založená na datech, se dnes prosadí už jen u soudu.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/07/14/pohadka-plukovnicka-o-zlotrilem-viru/
Nebojte, už se pracuje i na matematice a vědě. Vědec přece může být každý, talent je nespravedlivý sociální konstrukt bílého muže. :-)
„Odmítáme myšlenky vrozeného talentu a nadání,“ uvádí například osnovy s tím, že namísto podpory talentovaných studentů je třeba čas a prostor věnovat všem a tím je rozvíjet.
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/kulturni-valka-zasahla-i-matematiku-v-zamori-ji-chteji-zrovnopravnit-40366340
Ad 18:33
Já se ovšem domnívám, že vědec může být každý. Stačí správná konstelace a správná gardedáma.
Abych se stále neopakoval, budu po paměti parafrázovat z knížky Stanislava Komárka Černý domeček:
Odehrává se v 80. letech 20. století. Hlavní hrdina navštíví guru svého oboru (trávy) na univerzitě v Kielu. Ukáže se, že je to oligofrenik, který se prostě nazpaměť naučil všechny taxony trav. Je velmi hodný a tak má v oboru dobrou pověst.
Tak jim tu vědu spánembohem nechme, ať si hrají a neobtěžují. Poznání je stejně v lepším případě vtěleno do technologií, v horším zapomenuto a znovu nalezeno až je ten správný čas z něj technologii udělat.
Dalibor Štys
Ad Dalibor Štys
Správný vědec musí rozumět problému do hloubky a být lepší než technik, co konstruuje přístroje. Jak jste sám psal. :-) To dnes přestává. Za chvíli se bude popírat ve vědě matematika, aby nediskriminovala matematicky nenadané a vše šlo "nesmírnou pílí" napapouškovat (jak jste zase psal), jsem přece všichni stejní a talent neexistuje. To nám právě začíná. A pak nebude nikdo, kdo zmiňované poznání vtělené do technologií bude udržovat a rozvíjet, protože nadaná menšina bude "umlčena" hloupější většinou. Tak vše skončí, vývoj nemusí jít pouze dopředu, může klidně i couvat. Situace po pádu Říma je pěkný příklad z historie.
Ad 22:35 To jste se ovšem hluboce zasnil. Takových lidí bylo poměrně málo už v roce 1980, když jsem jako student 4. ročníku průmyslovky začal docházet na Albertov dělat SOČ. Zejména v některých bio- oborech.
Z dnes vlivných vědců do nebyl nikdy žádný a jak pamatuji, od začátku si na své technické meschopnosti zato manažerské "schopnosti" zakládali. Dnes kvůli nim máme 20 000 nadúmrtí.
Dalibor Štys
AD: Anděla by taky měla podpořit i PragueLeaks500 .....
FDJ-Bezirksführerin für Agitation und Propaganda Angela sice ten úspěšně tunelovaný ústav zná osobně, ale taky zná osobně Havlase, který byl zase něco na způsob Bezirksführer für Agitation und Propaganda - a dnes tomu tunelování pomáhá dělat zeď.
Wild, Wild East.
Currently designated Variants of Concern: Alpha(England), Beta(South Africa), Gamma(Brazil), Delta(India)
Currently designated Variants of Interest: Eta (World), Iota(USA), Kappa(India), Lambda(Peru)
Ad 11:06 Myslíte agentku Eriku?
Angela AKA Erika je vůbec nějaká zbrklá - první dávku očkování měla od AstraZeneca,
a druhou od Moderny, za kteréžto dávaní špatného příkladu ji pokárala WHO:
The chief scientist of the World Health Organization (WHO) warned against individuals mixing
and matching different vaccines, saying there is insufficient data to show the practice is
more effective in protecting against COVID-19: We are in a data-free, evidence-free zone.
Možná u ní zafungovaly rudimentární zbytky fyzikálně-chemického vzdělání a řekla si že když každý výrobce má jinou sekvenci, bude lépe chráněná, když bude mít imunitu proti různým sekvencím.....
Dalibor Štys
Stys:
"Dnes kvůli nim máme 20 000 nadúmrtí."
Jen abych si to ujasnila - kdo a jakym zpusobem podle vas muze za ta nadumrti? (mimochodem, je jich 40 tis., ne 20).
Ja jsem presvedcena, ze ti, kteri koncem lonskeho leta pozde a nedostatecne zavedli ta protiepidemicka opatreni (ke kterym uz koncem srpna radili Prymula, Madar, Stejskal...). Tedy hlavne Babis (ktery se vymlouva, ze dal na rady Zaloudika, Pirka, Zimy a podobnych zlehcovacu, popiradu a promorovacu).
Nebo si take myslite (jako ti ruzni popiraci), ze tech 40 tis. navic umrelo "vystrasenim" z desivych vizi Flegra a spol.?
Stys:
"každý výrobce má jinou sekvenci"
Myslim, ze vsichni maji stejnou sekvenci, tu puvodni publikovanou Cinany...
18. července 2021 7:07
Studies are under way to see whether vaccine effectiveness can be boosted even more by mixing and matching vaccines, and early results have been promising.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.30.21257971v1.full.pdf
Jo, ale každý si vybral troškujiný kousek
Ad 9:41
Věřte mi, já fakt, opravdu a skutečně každý všední den přejíždím do Rakouska. A fakt opravdu a skutečně tam nikdy tak tvrdá opatření neměli a tolik lidí s rouškami jsem na ulici nikdy neviděl. Opravdu, skutečně, social distancing byl 1,5 m a ne 2 m. Fakt opravdu a skutečně školka pro zaměstnané rodiče běžela každý den a i Volksschule měla zavřeno jen pár týdnů. Fakt jezdily lyžařské vleky.
Když byla - jeden týden v prosinci 2020 - ve školce karanténa, rakouská hygiena mi zavolala, poslala SMS a e-mail hned ten den, kdy se to dozvěděli, a ne až za týden když na mne došla řada.
Takže já to vidím tak, že každé opatření je do určité míry užitečné a když se přežene, tak je škodlivé. Rouška nošená déle než 20 minut je akumulátor infekce. Vnoučata hlídaná prarodiči, která odpoledne přejdou k rodičům, kteří přijeli MDH, jsou přenašeči infekce. Lyžování na vleku, kde jsem se objednal a nečekám ve frontě, mne na dobu lyžování odvede od kontaktu s potenciálně nakažlivými a pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu posílí imunitu.
A hlavně, karanténa se se mnou nemá vybavovat, má mi oznámit co se stalo a jak mám postupovat. Kontakty si už normální člověk obvolá sám nebo, když je tak tupý, stejně si na ně něvzpomene. Ne, že chodím týden do práce, než se dozvím, že mi mělo být špatně. To už jsem nakazil všechny v práci i doma, pokud pro mne už rovnou nepřijela sanitka a nejsem na kyslíku.
Podle mne to byla ta přehnaná opatření, která způsobila zbytečná úmrtí.
Ta přehnananá opatření vznikla z vzájemného hecování různých mediálních odborníků z nichž každý viděl šanci se konečně vidět v televizi a mít pocit moci. A hlavně nepřipustit žádnou kritiku, ona to byla vůbec drzost od těch neexcelentních, že si troufli mít jiné výsledky a potažmo názory. Teď přišel čas je zadupat, i kdyby umíraly desetitisíce. A nějací excelentní, třeba Jiří Beran, co měli názory jako ti neexcelentní, no prosím vás. Ty rovnou prohlásit za rusofily a fakenwsisty.
Dalibor Štys
18. července 2021 15:21
Kdyz na to dojde, tak on by chtěl “experimentální léčbu” skoro každý (no, Dalibor Štys možna ne ;-) ), ale “zdroje” nejsou, a proto to WHO preventivně odsuzuje ...
Ad 1:05
To tedy máte pravdu, že bych nechtěl na experimentální léčbu. Protože se domnívám, že než se vyčerpají známé způsoby léčby, buď se uzdravím, nebo v klidu zemřu.
Žil jsem docela dlouho, mnohé jsem zažil a užil a docela se i rozmnožil. Více než naprostá vetšina těch, s nimiž jsme si rovni rodem. Tak co tu budu dál otravovat, když to má imunita nezvládá. Experimentální léčba je pro ty, kdo toho málo dokázali a mají pocit, že jim osud ještě něco dluží. Kupodivu to hodně často jsou to ti, kdo se holedbají svou vírou a nejvyššího se opakovaně o něco doprošují. Já se ho nedoprošuji, snažím se sám, a on mi hodně dal. Jsme kamarádi.
Dalibor Štys
Stys:
"Podle mne to byla ta přehnaná opatření, která způsobila zbytečná úmrtí."
Jak konkretne ta prehnana opatreni zabila 30 tis. lidi? Ti lide prece zemreli na covid - ta prehnana opatreni tedy zvysila pocet infekci nebo jejich zavaznejsi prubeh???
Ad 7:26 Přesně tak. Přečtěte si znovu, co jsem napsal.
Dalibor Štys
Erika AKA Angela demonstruje k cemu vede to mixovani ruznych vakcin:
https://twitter.com/Reuters/status/1416341909362987008
German chancellor Angela Merkel almost nodded off during a conference call
- treba cist rychle, nez to smazou.
„Chtěl bych zdůraznit, že můj případ, kdy jsem byl naočkovaný a snažili jsme se dodržovat hygienické standardy, by neměl sloužit jako střelivo pro zastánce konspiračních teorií. Bohužel někde jsem asi udělal chybu a nakazil jsem se. Je to zejména moje zodpovědnost," prohlásil Perušič.
https://www.sport.cz/ostatni/micove-sporty/clanek/2565315-prusvih-pozitivni-na-covid-uz-je-v-tokiu-i-cesky-sportovec-a-hned-medailova-nadeje.html#dop_ab_variant=588210&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=jUYEMnsR4sj-202107190730&dop_id=12673836&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Dalibor Štys
Ad 9:36 :-))
- "Právem je mnou opovrhováno a zasluhuji nejvyšší a nejtvrdší trest."
- "Prosím Státní soud, aby hloubku a rozsah mé viny přísně posoudil a vynesl přísný a tvrdý trest."
http://www.totalita.cz/proc/proc_slanskyr_03_03.php
Dalibor Štys 19. července 2021 7:51:
Precetla jsem, ale odpoved nenalezla.
Jeste tedy jednou - Jak konkretne ta prehnana opatreni zvysila pocet infekci nebo jejich zavaznejsi prubeh???
„Na základě výsledků z celorepublikově hlášených dat z PCR testů za poslední dva týdny lze říci, že varianta delta je celoplošně dominantní, a to ze 70 až 80 procent. Nově byl zachycen výskyt delta plus varianty v Jihomoravském kraji. Jde o jediný záchyt v ČR,“ uvedla mluvčí Státního zdravotního ústavu (SZÚ) Štěpánka Čechová.
V Česku se na začátku roku začala rozšiřovat britská varianta. Nyní podle Čechové tvoří asi desetinu případů. „Jihoafrická a brazilská varianta koronaviru se vyskytují ojediněle,“ upřesnila.
Ad 14:06 Čtěte tedy znovu. Větu po větě a slovo po slově.
Dalibor Štys
Dalibor Štys:
Aha, uz je to jasne:
1. Rouška nošená déle než 20 minut.
2. Vnoučata hlídaná prarodiči,
3. Absence lyžování na vleku
Vysledek - 40 tis. nadumrti - je to jasne jak facka!
21:50
To je klasicky Stys. Cim vetsi dojmologie, tim vetsi suverenita.
No vida.
Vy máte jistě lepší vysvětlení proč my měli tři vlny a Rakušané a Němci jen dvě. Úplně všechny matematické modely ukážou víc vln - větší nakažlivost.
Přitom "opatření" u nás byla rozhodně tvrdší. 28. října ve Vídni roušky jen skutečně uvnitř budov a MHD, hospody jen hučely, i když se každý musel zapsat. Z Německa, z téže doby s týmž opatřením, hlášena v jedné hospodě návštěva tří Otto von Bismarcků.
Vliv vnoučat indikuje model Straka a Komárek, to jsem si já nevymyslel.
Že se na roušce po 20 minutách stabilizuje populace mikroorganismů ukázala studie VŠCHT už v září 2020.
Lyžování jsem si vymyslel já, ale vysvělete mi, proč o tom pochybujete.
Dalibor Štys
Nemesisticky se připomínám Petrovi Svobodovi :-) Já neříkám tak ani tak, ale jeho kamarádka z Prahy se hlásí v tisku.
V Česku byly desítky mutací, delta plus je neprozkoumaná, říká Tachezy
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/udalost-dne-mutace-delta-ruth-tachezy.A210719_170712_domaci_vlc
YoYo band - Ráno budu dělat šéfa
https://www.youtube.com/watch?v=r-60kLCB43Q
Dalibor Štys
Naši felčaři jsou přece mnohem chytřejší než britští. Což nás může jenom těšit. :-)
Výhody z očkování dětí proti covidu převáží rizika, míní vakcinologové
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcinologove-prospech-z-ockovani-deti-proti-covidu-prevysuje-nad-riziky.A210719_131518_domaci_lre
Británie děti do 18 let očkovat nebude, nejsou dostatečné informace
https://www.echo24.cz/a/SaBS6/britanie-deti-do-18-let-ockovat-nebude-nejsou-dostatecne-informace
ad D. Stys 8:07: Pane Stysi, nechapu, o co vam jde. Pokud si vzpominam, tak vase tehdejsi debata s Petrem Svobodou se tykala toho, ze vy jste tvrdil, ze ockovani je zbytecne a nebezpecne, protoze virus mutuje tak rychle, ze ockovani nema smysl. Tomu oponoval Petr Svoboda s tim, ze zas tak rychle a zasadni ty mutace nejsou. Myslim, ze pohled do statistik jasne ukazuje, jak klicovou roli ockovani v boji proti pandemii sehrava. A odpuste si, prosim, ty vase vykriky typu "Pfizer nefunguje, sami to rikaji"; sam vite, ze je to nesmysl a dezinterpretace.
Ad 9:36 Souhlas. Je to takto:
V boji s detekcí PCR na sliznicích nefunguje ani vakcína, ani imunita po prodělání.
Boj s těžkými průběhy byl vybojován před zásadním vlivem vakcíny.
Další vakcinace je zbytečná, v poměrně vysokém počtu případů zjevně škodlivá.
Veškerá oficiální argumentace kolem opatření proti Covid19 a očkování je zavádějící, záměrně nebo z neznalosti. Spíš záměrně a vedlo to ke zbytečným úmrtím mnoha lidí. Ale chápu, že tygr není vrah, tygr je velký pán.
Jde mi o to poukázat na všechny nesmysly a kontradikce, abychom se z nich poučili. Nebo ani to ne, prostě to píšu abych měl čisté svědomí, že jsem na to upozornil.
Dalibor Štys
20. července 2021 9:20 ...v poměrně vysokém počtu případů zjevně škodlivá...
Doložitelné, anebo spíš dle výše konstatovaného "Cim vetsi dojmologie, tim vetsi suverenita"? ;-)
Ad v poměrně vysokém počtu případů zjevně škodlivá
Podle četnosti výskytu nežádoucích účinků by se v souvislosti s očkování všech dětí v Česku mohlo naopak objevit asi 16 případů zánětu srdečního svalu či membrány kolem srdce.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcinologove-prospech-z-ockovani-deti-proti-covidu-prevysuje-nad-riziky.A210719_131518_domaci_lre
Bezpečnostní komise Evropské lékové agentury (EMA) došla 7. 4. 2021 k závěru, že by velmi vzácné případy krevních sraženin mohly mít souvislost s vakcínou firmy AstraZeneca.
https://vesmir.cz/cz/on-line-clanky/2021/05/riziko-krevnich-srazenin.html
AstraZeneca by se neměla dávat ani lidem starším 60 let, lepší jsou vakcíny jako Pfizer, říká EMA
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/vakcina-astrazeneca-by-se-nemela-davat-ani-lidem-starsim-60-let-tvrdi-zastupce-ema.A210613_114811_ln_zahranici_lidr
Vakcína Johnson & Johnson může vzácně způsobit sraženiny, přínos ale převládá
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vakcina-johnson-johnson-muze-vzacne-zpusobit-srazeniny-prinos-ale-prevlada-151453
Jak vyplývá z aktuálního přehledu možných nežádoucích účinků vakcín, používaných pro očkování proti onemocnění covid-19, v současné době nelze vyloučit trvalé či závažné následky očkování, jakými jsou:
- Anafylaktická reakce
- Akutní periferní paréza či paralýza nervus facialis
- Trombóza
- Trombocytopenie
- Myokarditida či perikarditida u mladých lidí
- Lymfadenopatie
- Somnolence
- Artralgie
- Myalgie
- Pyrexie
- Zimnice
- Hyperhidróza
Některá rizika okamžitě se projevujících nežádoucích účinků, jakým je např. anafylaxe, jsou uvedena například na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv.
https://www.echo24.cz/a/SsAbA/ockovani-deti-proti-covidu-odporuje-pravidlum-etiky-prava-i-mediciny
Americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) tento týden varoval před dalším možným vedlejším účinkem vakcíny od firmy Johnson & Johnson. Podle úřadu by jednodávková vakcína výjimečně mohla stát za propuknutím tzv. Guillainova-Barrého syndromu. Guillainův-Barrého syndrom je autoimunitní onemocnění, při kterém vlastní imunitní systém napadá nervové buňky, což může vést až k ochrnutí celého těla.
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/vakcina-od-j-j-muze-zavinit-vzacnou-nemoc-tvrdi-americky-urad-40366409
Takze takova normalni vakcina s benefity vysoce prevazujicimi nad naklady.
Guillain Barre je spojen i s radou virovych onemocneni, vcetne Covidu. V jakesi skupine britskych deti s trvalymi neurologickymi priznaky po COVIDu jich meli 7.
Co si vubec mistni vseznalek DS mysli o dlouhem COVIDu?
Takze takova normalni vakcina s benefity vysoce prevazujicimi nad naklady.
Hezké je, jak se ty různé druhy vakcín postupně přestávají u určitých skupin doporučovat a používat... Ovšem benefity očkování kohokoli plnými dávkami vakcín samozřejmě převažují, u nás to felčaři a excelentní vědci přece ví úplně jistě i bez odpovídajících dat! ;-)
https://www.echo24.cz/a/SaBS6/britanie-deti-do-18-let-ockovat-nebude-nejsou-dostatecne-informace
Německá Stálá očkovací komise (Stiko) kvůli nedostatku vědeckých dat nedoporučuje plošnou vakcinaci dětí a mládeže proti nemoci covid-19, podpořila ale očkování dětí se zdravotními problémy.
https://www.denik.cz/zdravi/vakcinace-nemecko-koronavirus-deti-doporuceni-20210610.html
https://www.lidovky.cz/svet/vakcina-astrazeneca-by-se-nemela-davat-ani-lidem-starsim-60-let-tvrdi-zastupce-ema.A210613_114811_ln_zahranici_lidr
Německý Institutu Roberta Kocha doporučuje, aby lidé, kteří prodělali nemoc covid-19, dostali jen jednu dávku vakcíny.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/uzdraveni-nemci-dostanou-jen-jednu-davku-vakciny-pravidla-na-ne-nemysli-155570
Oni už couvají. Možná poté, co se má vbrzku ukázat, že jejich děti očkování nemají a oni jim to nedoporučili.
S Tachezy souhlasí i virolog Ivan Hirsch z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. „Když člověk prodělal covid a dá se naočkovat dříve, než je doporučeno, určitě bude mít reakci silnější,“ uvedl s tím, že benefity vakcíny stále převažují nad rizikem horšího průběhu nemoci. „U každé vakcíny je třeba poměřovat risk proti benefitu. Víte, že po očkování vás bude den bolet ruka. Já jsem svědkem, že to bolí. Když si na ni v noci lehnete, tak vás bolest vzbudí. Ale proti tomu je onemocnění, které je velice nebezpečné a až smrtelné,“ uvedl Hirsch.
Zdůraznil, že ruka by měla po očkování přestat bolet druhý den. „Potom, co vakcínu dostala miliarda lidí, je risk z očkovací látky menší než potenciální přínos, že budeme chráněni,“ dodal.
Zdroj:
https://www.lidovky.cz/domov/tezsi-reakce-na-ockovani-neznamena-lepsi-imunitu-rikaji-vakcinologove.A210720_093620_ln_domov_sed&h=090BC255FED090A59D2D1D86E01D565D
Ad 14:20 O dlouhém Covidu si myslím, že v promořené populaci kdo ho měl mít, ten ho má. Jestli ho všichni ti, kdo ho mají, museli mít, o tom ať v noci přemýšlí hlavně Hajdůch s Hořejším.
Mohli jsme testovat imunitu, vědět jak se virus šíří a genotypovat lidi se silnou odezvou. A mohli jsme předejít umírání třeba dvou mužských generací rodin, jako je případ, který znám z první ruky.
Ovšem takový přístup by byl politicky nešťastný a založený na datech.
Dalibor Štys
20. července 2021 14:59 ...Mohli jsme testovat imunitu, vědět jak se virus šíří a genotypovat lidi se silnou odezvou...
A po masivním genotypování CZ populace by se v dalším kroku stalo co?
Nikoliv masívním. Do začátku října 2020 bylo těžkých případů málo.
Divil byste se, kolik lidí už si nechalo genotyp udělat. A mnozí další by se připojili.
I když máte pravdu v tom, že kdyby se i tak prosazovala přehnaná "opatření", asi by jim povědomí, že jsou rizikoví, bylo málo platné.
Dalibor Štys
20. července 2021 17:19
o.k. Uvažujme, ze by na konci září 2020 byl fenotyp “ ...lidi se silnou odezvou...” popsán přesněji, nez doopravdy byl.
Co s tim dal, aby se snížil pocet infekci (eventuálně zmírnil jejich průběh, eventuálně se zabránilo trojité CZ vlnce)?
Trojité vlnce by se dalo zabránit, kdyby se studie Preval, ale dělaná citlivými testy, opakovala každé dva týdny. A kdyby se sledovaly nárůsty úmrtí jak jsou uvedeny v článku Straka a Komárek. https://smis-lab.cz/wp-content/uploads/2021/06/2021-06-07-Straka.pdf .
Co myslíte počtem infekcí? Počet pozitivních PCR testů, počet slabých průběhů nebo počet hospitalizací, případně smrtí?
Počet pozitivních testů, počet slabých průběhů se dal snížit a nejspíš i hospitalizací se dal snížit rozumným přístupem k "opatřením". Místo tří vlnek bychom měli dvě jako v Rakousku.
Počet úmrtí by se byl asi trochu snížit dal pokud bychom věděli koho poslat do nemocnice už při prvních příznacích. Navíc by nemocnice byly volné.
Dalo se a nikdo mi nemůže vykládat, že po bitvě každý generálem. Všechno jsem nepředpověděl, ale kdybych měl data, která jsme s Fürstem, Krátkou a spol. požadovali a kdybychom se řídili tím, co se z nich dá vyčíst, mohli jsme většině nesmyslů a hlavně tak 20000 úmrtí, zabránit.
Dalibor Štys
20. července 2021 20:07
Pojem “infekce” použila spoludebaterka “19. července 2021 14:06”
20. července 2021 20:07 ...Trojité vlnce by se dalo zabránit, kdyby se studie Preval, ale dělaná citlivými testy, opakovala každé dva týdny...
Studie (s výstupem jedna PowerPoint prezentace + jeden PDF soubor někdy za x měsíců ) nezabrání ničemu ;-)
Ad 20:07 A nevysvětlila. Tak jsem to musel definovat a klasifikovat. Jinak se v diskusi nepohneme. :-)
Dalibor Štys
Takový génius a hrdina, který všechno říkal, nebo alespoń předjímal. Včetně článku, který inspiroval Komárka. Přitom takový naivka. Babiše by ta data stejně nezajímala a volby a Vánoce by byly. To si piště.
Závidíte co, anonymní hrdino.
Mimochodem, nabídka abych tam seděl místo Plagy, padla. A to si buďte jist, že bych argumentoval a své názory publikoval. Před třemi a půl lety mne nenapadlo, že vrátit se na ministerstvo mohla časem být zábava a k užitku.
Buď by mne Babiš vyhodil, nebo by mne poslouchal. Obojí by mne potěšilo :-)
Dalibor Štys
No vidite, ted mate story, ze kdybyste byval byl ministr, tak jste mel padesat na padesat, ze zachranite svet nebo odejdete stredem. Klasicky DS.
Být vyhozen všeobecně nenáviděnou osobou a odejít středem je trochu něco jiného. Zeman mne taky chtěl vyhodit, škoda, že to neudělal. Dneska by o mne byla v kavárně rvačka :-)
Dalibor Štys
Toto jste četli? https://zivotvcesku.cz/andrej-babis-zakrocil-kvuli-uznavani-protilatek-chci-od-ministerstva-at-to-jasne-vyresi-jako-v-rakousku-rekl-premier/
Dalibor Štys
Bývaly doby, kdy se říkalo, že trénovaný organismus člověka, který se pohybuje na čistém vzduchu, má silnější imunitu. Excelentní vědci to ovšem vidí jinak.
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/dom%C3%A1c%C3%AD/hudebn%C3%AD-kluby-mohou-spustit-dal%C5%A1%C3%AD-vlnu-n%C3%A1kazy-na-unaven%C3%A9-olympioniky-nemus%C3%AD-vakc%C3%ADna-tolik-%C3%BA%C4%8Dinkovat-%C5%99%C3%ADk%C3%A1-imunolo%C5%BEka/ar-AAMmIWG?ocid=entnewsntp
Dalibor Štys
https://www.lidovky.cz/relax/lide/kardiochirurg-neni-expert-na-virus-stejne-jako-basketbal-nekomentuje-biatlonista-rika-prodekan-lekar.A210718_182843_lide_lros
- Mě osobně překvapuje, že si někdo dovolí veřejně se vyjadřovat k něčemu, o čem nemá dost informací a nerozumí tomu. Jak se může kardiochirurg či psychiatr vyjadřovat k otázkám epidemiologie nebo virologie?
- Pro běžného čtenáře, posluchače nebo diváka je obtížné pochopit, že lékař, který absolvoval lékařskou fakultu, nemá detailní znalosti o epidemiologii. Nebo že jsou to znalosti čtyřicet let staré.
- Mám obrovský problém s tím, že rektor Univerzity Karlovy, který zastupuje největší vzdělávací a vědeckou instituci v zemi, použije prohlášení pohrdavé k vědcům.
- Kombinaci znalostí z virologie, imunologie a epidemiologie dohromady skoro nikdo nemá. Musíme být proto velmi opatrní.
-Vyjadřovat se k tomu, jestli virus unikl z laboratoře a je uměle vytvořený, i když o jeho existenci neměl tušení, specializovaně nestudoval biologii a od absolvování lékařské fakulty uběhlo třicet let, je naprosto nezodpovědné a nepochopitelné.
(proděkan 2LF UK Jan Trka)
Dalibor Štys:
"Divil byste se, kolik lidí už si nechalo genotyp udělat."
Proboha, jaky genotyp???
Neexistuji zadne slidni uudaje o tom, jaky genotyp by mel mit jasne prokazatelny covid-protektivni efekt. Geneticke studie zaznamenaly jen velmi male efekty nekterych genovych variant.
Muzete me, blbou zenskou, poucit, protoze vy to samozrejme vite lip a vase nazory jsou podlozeny tvrdymi daty?
Pan Trnka má pravdu.
K funkčnosti ELISA testů by se neměl vyjadřovat nikdo, kdo se nepodílel na jejich návrhu a vývoji. Stejně tak k testování buněčné imunity.
K návrhu a vyhodnocení biologického experimentu na živých organismech by se neměl vyjadřovat nikdo, kdo takové experimenty neprovádí.
K hodnocení stupně imunizace a predikci vývoje by se neměl vyjadřovat nikdo, kdo se nezabýval matematickým modelování komplexních systémů.
Tak se toho držím :-)
Dalibor Štys
Ad 9:41 O ochraně nebyla řeč.
Existují, například, velmi solidní údaje, že mnozí lidé mají genotyp způsobující zvýšenou srážlivost krve. A jsou celé rody, kdy se to zjevně sešlo s dalšími geny a lidé úmírají na krevní sraženiny ale i jiné komplikace, které jsou s tím spojené. Tak takoví lidé mají jistě kontraindikaci na očkování proti Covid19. Lidí s Leidenskou nebo prothrombinovou mutací je skutečně hodně.
Podobně se dali jistě hledat lidé citliví na nemoc samotnou. Samozřejmě kromě těch již vážně nemocných, kterých "s Covidem" zemřela většina.
Ale celé to bylo způsobeno hlavně silnou infektivitou, která podle modelu vychází u nás 90% a v Rakousku 60%. To byl hlavní problém, že jsme si neuvědomili, že "opatření" se musí dělat tak, aby prospívala a ne škodila.
Dalibor Štys
21. července 2021 9:45 ...kdo se nezabýval...
"zabyvat se" == mit publikace urcite odborne urovne (treba kategorie Q1 ;-) ) v oboru, o kterem se vyjadruji ?
11:08 Souhlas. Jen ta o té Elise je z roku 1994 v Collectionech, spoluautor přešel pracovat do prodeje chemikálií a přestal komunikovat.
Dalibor Štys
21. července 2021 11:19
epidemiologie a epidemiol. modelovani NIC? Hledme, hledme ... ;-)
Zato modelování komplexních systémů.
Epidemiologické modelování diferenciálními rovnicemi jak známo selhalo. Takže bylo nutno zvolit jiný přístup, vybral jsem agentový model, vychází docela pěkně, až překvapivě. Ten jedu zítra prodiskutovat na Complexity hub a pak to rychle sepíšeme.
Dalibor Štys
21. července 2021 11:34 ...vychází docela pěkně, až překvapivě...
Docela pekne == predikuje to 3 vlny v CZ, jednu sirokou + jednu uzkou vlnu v Indii, atp?
Ad 11:47 Indii jsem nezkoušel, nemám důvěryhodná data. Ale jak dobře predikuje ČR a Rakousko mě překvapilo. Mimochodem i v Německých datech je jasný zub způsobený nejspíš změnou metodiky.
Dalibor Štys
21. července 2021 10:01
"Existují, například, velmi solidní údaje, že mnozí lidé mají genotyp způsobující zvýšenou srážlivost krve."
Toto je pravda.
Ale automaticke dovozovani toho, ze Leidenska mutace zvysuje pravdepodobnost trombu je dojmologie. Ted vidim, ze autorem je Daniel Stys, tak to to vysvetluje.
To nevymyslíš:
ČOV vzal do Tokia na hry letní olympiády lékaře Vlastimila Voráčka, který nebyl očkován proti covidu-19. Lékař fedcupového týmu českých tenistek, u něhož se nákaza koronavirem potvrdila hned po příletu do japonské metropole, cestoval vládním speciálem společně s dalšími členy české výpravy, kterým později v Tokiu vyšel pozitivní test na koronavirus – tedy stolním tenistou Širučkem, plážovým volejbalistou Perušičem a trenérem beachvolejbalistek Nauschem.
V letadle navíc všichni cestující nedodržovali epidemická opatření. Hodně lidí nemělo po celou dobu letu nasazené roušky nebo respirátory.
"Tak takoví lidé mají jistě kontraindikaci na očkování proti Covid19."
Je to naopak: opakovane se objevuji doporuceni vakcinovat lidi s protrombotickymi stavy.
Ad 20:39 Dalibor Štys to někdě psal?
Ad 20:47 Opakovaně se objevují všelijaká doporučení.
Dalibor Štys
Ad 20:44 Z toho lze jasně dovodit jedině, že vakcinace proti slizniční infekci nechrání.
Ona je tam i spousta dalších neočkovaných, kteří to od doktora Voráčka nechytili. Třeba ti, kdo se domnívají, že by je potíže po očkování mohly vyřadit z tréninku.
Chytili to zatím jen očkovaní, takže logicky lze dovodit snad jedině, že vakcinovaní jsou ke slizniční ifekci náchylnější. Nebo se jen chovají PCR rizikověji, neboť jim někdo nakukal, že jsou chráněni. Nejsou :-)
Podmíněná pravděpodobnost je holt mrcha zrádná....
Dalibor Štys
Jedna část expertů tvrdí, že přirozená nákaza - byť má svá rizika a nikdo by se jí neměl cíleně vystavovat - má tu výhodu, že vyvolá nejúčinnější imunitní obranu a člověk je po ní před virem SARS-CoV-2 dlouhodobě chráněn. Očkování by se u těchto lidí mělo řešit přísně individuálně. Oponenti naopak tvrdí, že na tyto protilátky nelze spoléhat a lidé po covidu by neměli s očkováním otálet.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/spor-o-protilatky-prerusta-ve-valku-odborniku-40366816
The highly transmissible delta variant of COVID-19, now present in 124 countries, will become the dominant strain globally in the coming months as it is rapidly outcompeting other variants, the World Health Organization says.
The U.S. enters another wave of the COVID-19 pandemic, driven largely by the Delta coronavirus variant, which the Centers for Disease Control and Prevention say now accounts for more than 83 percent of cases. Eighty-eight percent of the hospitalizations in the U.S. due to COVID are unvaccinated people - twelve percent of them have been vaccinated and yet admitted to the hospital.
re: lékaře Vlastimila Voráčka, který nebyl očkován proti covidu-19 ...
Nyní se už jedná o pět případů, počínaje lékařem Vlastimilem Voráčkem. Premiér Andrej Babiš považuje za skandální, že na OH do Tokia letěl s českou výpravou doktor neočkovaný proti covidu-19. Markéta Nausch Sluková je pátá v Tokiu s pozitivním testem na koronavirus. Speciálem cestovalo 42 lidí včetně čtrnácti sportovců.
Zajímavý poměr - dva bafuňáři na jednoho sportovce.
Ad 11:27
Jeden nenaočkovaný nakazí očkované a může za všechno on a ne vakcíny, které mají chránit očkované. To nevymyslíš. :-)
Ad 22. července 2021 11:53
Ještě bych dodal - nebo za tu komedii můžou "příliš přesné" PCR testy? V každém případě je něco špatně. Buď vakcína, nebo test té strašlivé choroby.
Nebo je i možnost, že očkovaný nakazí nenaočkovaného, ale všichni mají jasno. Prostě komedie.
Máme tu skvělý právní stát! :-)
Ministerstvo nehodlá respektovat rozhodnutí soudu ohledně uznávání protilátek
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ministerstvo-nehodla-respektovat-rozhodnuti-soudu-ohledne-uznavani-protilatek-40366932
https://hanackenovinky.cz/2021/07/jak-to-bylo-s-platy-dekanu-aneb-komunikace-univerzity-palackeho-v-praxi
OK, prostě další věc pro soud, ať se rozhodne. Jak kdyby těch věcí ve vědě, výzkumu, školství, kovidu ... (no prostě všude) nebylo málo. :-)
Jako malé post scriptum dodám, že máme v redakci k dispozici pravomocný rozsudek Krajského soudu v Praze v podobné věci, který říká, že univerzity zveřejňovat musejí, a tečka. Jeho text a analýzu představíme čtenářům v následujících dnech.
https://hanackenovinky.cz/2021/07/jak-to-bylo-s-platy-dekanu-aneb-komunikace-univerzity-palackeho-v-praxi
Ad: jak-to-bylo-s-platy ...
V pátek 2. července 2021 nenadále skonal ve věku nedožitých 66 let úřadující předseda
Grantové agentury České republiky prof. RNDr. Jaroslav Koča.
Předsedoval tam jen půl roku, a chystal se zavést i nějaké razantnější zastropování úhrnného příjmu ze všech grantů pro jednotlivce. Takže to bude na jeho nástupci - pokud se toho odváží ...
ad Hanacke noviny: tohle je absolutni spodina zurnalismu. Misto, aby se pisalek dekanovi omluvil za nepravdive informace, tak se nestydi vypoustet s odkazem na svuj puvodni clanek takoveto perly: "i pokud by se ukázalo, že zdroje nehovoří pravdu a text je tudíž zavádějící – není to snad jedno?" Ne, pane Blataku, to neni jedno, pokud jste naletel a publikoval nepravdive informace, tak se omluvte!
9:49 a von tam někde napsal, že má Kubala plat přes tři mega? Pokud ne, tak za co by se měl omlouvat, ty spodino žurnalismu :o)
ad 9:59 Ano: "Redakce má z dobře informovaného zdroje k dispozici informaci, že oním děkanem, jehož roční odměna v roce 2020 činila přes tři miliony korun, by měl být právě děkan Přírodovědecké fakulty Martin Kubala"
Ale pokud chcete, muzete samozrejme argumentovat jako Humphrey Appleby v Yes, Minister:
“I didn’t say it was true. I said ‘I understood it to be true.’ I may have misunderstood.” To ale samozrejme nema se serioznim zurnalismem nic spolecneho, proto ta spodina.
Ad 10:12: Pro odlehčení.
Redakce má informaci z dobře informovaného zdroje, který začíná na "R" a končí "adek Zbořil". :-)
"by měl být" neznamená že je. Šach a mat.
Ostatně tuhle vykrucovací taktiku s oblibou požívají někteří autoři džurnálu, v čele s dezinformátorem Furstem. Dostali jen ochutnat vlastní medicínu, autor je naprosto v klidu a nic mu nehrozí.
Okomentovat