čtvrtek 3. září 2020

Roušky plné českých zmatků a nadějí americké chudiny

Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém. Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců. Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne. 


Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží. 
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky. Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši. 



A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže. 

Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic. 

P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.

Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...

4 964 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   4001 – 4200 z 4964   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

Ad: ukecat Hořejším ...

Pracovní metody Václava Hořejšího coby veřejného intelektuála ani po veřejné omluvě zjevně nikterak nezměnily. Ačkoliv se Hořejší bezesporu před 24. únorem co do posuzování
situace zmýlil naprosto ve všem, dál "jede" linii neinformovaného zaujímání postojů ....
https://blisty.cz/art/108091-valka-na-ukrajine-jako-smrt-expertizy-v-primem-prenosu.html

... Prezentace „svévolných, ničím nepodložených výmyslů“. Problém vidí v tom, že jakožto profesor imunologie nemohu rozumět složitým problémům, k nimž se vyjadřuji, a hlavně v tom,
že zneužívám svého „symbolického kapitálu“ (svých vědecko-pedagogických titulů) k
nepoctivému ovlivňování čtenářů, kteří se nechají těmito tituly oslnit a neprohlédnou
moji nulovou kompetenci formulovat správný názor.

Anonymní řekl(a)...

Ad 23:11 Nic nemodifikovali. Prostě učili protože dělat školní experimenty jim přišlo normální. I já je ve škole dělával... Nejspíš s tím začli už před válkou.

Ale oceňuji obrat v argumentaci. Očekával jsem argument ale já si to dělám doma každý týden a MNĚ to vychází. Ale neukážu vám to! Za trest že jste na Mendela oškliví! Argumentace podle Navaříka a Tučka.

Anonymní řekl(a)...

9:09 Argument se školními pokusy je divný. Pochybuju že by žáci analyzovali k tisícovce rostlin, které by k tomu byly potřeba, viz:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470775/pdf/15082533.pdf
Navařík, Tuček a hlavně Hobza, Otyepka a Zbořil jsou hochštapleři, o tom žádná.

Anonymní řekl(a)...

Ad 15:34 Ale Mendel určitě k tisícovce rostlin analyzoval. Takže souhlas s původní tezí, ne?

Pokud jde o ty děti, tak jedna skupina dětí nejspíš neanalyzivala tisíc rostlin, ale desítky tisíc dětí třeba 10 rostlin. A některým z nich to prostě muselo nevyjít. A to se po Skandinávii ví, protože jim to říkají i učitelé přírodopisu.

Anonymní řekl(a)...

16:34 jestli jsem tu práci dobře pochopil, tak mendel analyzoval tisíce rostlin a mohlo mu to vyjít bez vědomé úpravy dat, alespoň tedy ohledně toho výsledku, který autoři diskutují.

Anonymní řekl(a)...

Ad 17:00 A jiným to holt zas nevyšlo. A na menším počtu rostlin. A ani to nedali do PNAS, bylo to ve školní laboratoři. Howgh.

Anonymní řekl(a)...

17:29 to je samozřejmě dobře možné že to jiným nevyšlo, nicméně to nedokazuje původní tezi, že byl Mendel podvodník. Ostatně posuzovat ho dnešními měřítky je potroublé.

Anonymní řekl(a)...

19:33 přesně tak, navíc za to nedostává 600 tisíc měsíčně. Byl to v podstatě amatér.

Anonymní řekl(a)...

Ad 21:10 Otázka ovšem je, co jsou přesně ta dnešní měřítka. Například hodnocení metodou ERC zjevně ignoruje i rozpoznatelné podovody.

Též namalovat si píky nebo si píky vymazat také nezakládá vyloučení z komunity příjemců mezinárodních grantů.

Kdoví co to vypovídá o hodnotitelích, že.

Možná se od časů Mendela zas tak moc nezměnilo.

Anonymní řekl(a)...

Vědci kategoricky popřeli souvislost a celou věc označili za dezinformaci. Teď se jenom modlím, aby tato dezinformace nedopadla po půl roce jako spousta dalších koronavirových dezinformací.

Zmínka o šimpanzích u covidové vakcíny? S opičími neštovicemi to nesouvisí, odmítají experti

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/opici-nestovice-koronavirus-covid-cesko-cr-overovna-dezinformace_2206010500_ako

Anonymní řekl(a)...

re: Grubhoffer se stal předsedou učené společnosti. No, nic zvlášť dobrého nás nečeká ...

Je to ještě větší šibal, než ten před ním.
A už taky jede svou zviditelňovací masáž - ještě výživnější, než od Šaradinovců:
Rusové dělají s viry strašné věci
https://www.lidovky.cz/domov/rusko-rusove-viry-biologicke-riziko-opici-nestovice-zvirata-virolog-grubhoffer.A220528_204715_ln_domov_lros?zdroj=LN_otvirak

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:13 To přece říkala i Peková o Ukrajině a snesla se na ní vlna kritiky. Asi jsou z jednoho hnízda...

Anonymní řekl(a)...

Nerudová bude kandidovat na prezidentku. K tomu: https://petrkreuz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=782561

Anonymní řekl(a)...

https://www.msmt.cz/ministr-gazdik-predstavil-svuj-tym-poradcu

Konvalinka soutěží o titul Supergrubhoffer

Anonymní řekl(a)...

Kupředu pravá, kupředu levá, zpátky ni krok. A kdo nejde s námi, jde proti nám!

Výzkum českých vědců odhaluje příčiny odporu k očkování proti covidu

Výzkumníci se proto domnívají, že správné informování o názorové shodě mezi lékaři je základem úspěchu. Podle dalšího ze spoluautorů Michala Bauera je to způsob, jak „levně a dlouhodobě zvýšit zájem o očkování“.

„Tento problém, kdy zkreslené představy o nejednotnosti expertů oslabují schopnost řešit globální výzvy, se velmi pravděpodobně týká i řady dalších oblastí. Například debat o klimatických změnách,“ upozorňuje Bauer.


https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-vyzkum-ceskych-vedcu-odhaluje-priciny-odporu-k-ockovani-proti-covidu-204725

Anonymní řekl(a)...

https://smejiciseb.substack.com/p/aby-se-konvalinka-nazrala?s=r

Anonymní řekl(a)...

re: Nerudová bude ...
a Lid připsal:
Po ni zbyl jen čurbes az skola skoro prisla o akreditaci!
Kamarádka Venezuely Maláčové. Nebrat!
Pětikolka opustila generála Pavla a vygenerovala novou neziskovou,
genderovou, multukulturní favoritku. Kopie bruselské Čaputové.
https://www.lidovky.cz/domov/danuse-nerudova-ekonomka-kandidatura-na-prezidentku-2023.A220531_192433_ln_domov_kov/diskuse

Anonymní řekl(a)...

As 9:02 Po ni zbyl jen čurbes az skola skoro prisla o akreditaci!

To je přece ideální profil kandidáta. Drahošovi se také "ztratily" kádrové materiály a polehoučku na něj vykoukl dotační podvod. Bude říkat přesně to, co jí sluchátko napoví. Aby si do prezidentské kampaně nepořídila brýle bez čoček :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad: Zima se utrhl ...
Bývalý rektor UK a současný kandidát na prezidenta Tomáš Zima v knize rozhovorů tvrdí, že Martin Kovář není plagiátor. Odvolává se na Ševčíkem zadaný pseudoposudek Národohospodářské fakulty VŠE. Opravdu úžasná ukázka morální integrity a intelektuální úrovně pana doktora.
Jo a ta kniha se jmenuje Lékař zdravého rozumu, což je pro rozhovor s někým, kdo tak dlouho zpochybňoval covid, až na něj málem umřel, zcela výstižné.

https://www.facebook.com/VedaZije

Anonymní řekl(a)...

Sd 6:49 1) Kovář není plagiátor.

2) Což nic nemění na tom, že Zima se nikdy neměl stát rektorem UK a už vůbec ne prezidentem. V jeho případě rozhodně žádná tlustá čára za minulostí není na místě.

3) A už vůbec s tím nemá nic společného průběh onemocnění Covid19. Mnozí kdo se báli a byli 3x očkovaní dostali nemoc s těžkým průběhem a měli i těžké následky. Jiní se celou dobu smáli a jako neočkovaní nedostali nic detekovatelného nebo po lehkém průběhu omicronu užívají půl roku "uzdravenosti". Chtělo by to exaktní přístup ke všem těm případům, zjistit, proč to tak bylo a kdo je skutečně ten rizikový. Vstanou noví koronavirové... Tento racionální přístup ovšem nehrozí, protože je třeba kreativně prodat zbytek vakcín.

Z 1) až 3) vyplývá, že pokud chceme podpořit svůj názor, každá kombinace nesmyslů je dost dobrá. A vždycky se najde někdo, kdo je přepošle na tzv. vědeckou diskusní platformu.

Otázka doby je tedy jak zařídit, aby se konvalinka v zimě nažrala a věda zůstala celá :-)

Anonymní řekl(a)...

Šanghaj se po dlouhých dvou měsících opět otevřela světu. Na první pohled, jako kdyby z čista jasna covid neexistoval.........

...........Samozřejmě že jakmile to bylo možné, všichni vyšli do ulic a oslavovali. Většina s rouškami, někteří ale i bez nich. Některá sousedství se ale otevřela až později a někteří jsou stále ještě zavření doma. Předtím téměř nikdo nemohl vytáhnout paty z domu a nákaza se stejně šířila. Teď může většina lidí ven a už to nevadí? Hodně lidí se podivuje.....

......O Šanghaji se předtím mluvilo jako o snad jediném čínském městě, kde vládla svobodnější atmosféra, žila tam spousta cizinců, lidé teď otevřeně vyjadřovali své názory. Někteří Šanghaj nazývali posledním městem naděje. Jenže teď těžko říct....

.....Daleko “zajímavější” situace je teď ve městě Tianjin na severu Číny, necelé dvě hodiny autem od Pekingu. Když jsem se snažila na Googlu najít nějaké informace o tom, co se tam děje, moc jsem neuspěla. Jen pár článků, kde se zmiňuje, že v karanténě nebyla pouze Šanghai, ale i například Tianjin. O tom, že jsou tam nepokoje, lidé vychází do ulic, ani zmínka. Na čínských sociálních sítích samozřejmě není vůbec nic. V noci se občas objevily nějaké zprávy, které jsme zahlédli, ale hodně málo. Internet je tam pod přísným dohledem a někde nefunguje vůbec. Dokonce ani náš kamarád, který 1.6. přiletěl právě z onoho města, nic neví. Říkal, že na internetu nic neviděl, jen se s pár bývalými spolužáky nemůže spojit, asi jim zrušili účty. Našli jsme tohle video: https://youtu.be/UWc12SHGHNo....

Zdroj: https://krumpalova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=787959

Některé země holt využily covidové příležitosti mnohem lépe než jiné...

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: i šéf etické komise Akademie věd ...
Na tom VedaZije taky visí, že se už hledá nějaký ještě novější předseda EK
(aby tam teda zase nevrátili tu odbornici na lidové kroje):
Vědecká rada AV ČR rozhodla, že na zasedání dne 9. 6. 2022 proběhne tajná volba
předsedy/předsedkyně Komise pro etiku vědecké práce AV ČR ...
https://www.facebook.com/VedaZije

Anonymní řekl(a)...

Ad 7:06 Možná by předsedkyní etické komise na Akademii věd měla být Věda

https://smejiciseb.substack.com/p/veda-nastupuje-do-akademie-ved?s=r

Anonymní řekl(a)...

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ustavni-soud-stiznost-univerzita-palackeho-catrin-valka-prirodovedecka-fakulta_2206040500_pik

Tak Kubala platil ústavní stížnost fyzické osoby z veřejných zdrojů? Hezký, není to náhodou zpronevěra?

Anonymní řekl(a)...

6. června 2022 7:01

https://www.irozhlas.cz/sites/default/files/uploader_unmanaged/usneseni_ustavniho_s_220603-165942_pik.pdf

Anonymní řekl(a)...

- Není to náhodou zpronevěra?
Není. Máme jenom blbé zákony a soudy. Jak to jde k římské zásadě "Iura novit curia" (soud zná zákon), tj. "Soud je povolán k tomu, aby právo vykládal", ne aby nenacházel žádný způsob, jak problém uchopit. :-)

To sdělení je prostě takové, že soudy se odmítají otázkou zabývat nebo nenacházejí způsob, jak ji uchopit,“ doplňuje s tím, že jestli univerzita postupovala podle zákona, žádný soud ani neposuzoval.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ustavni-soud-stiznost-univerzita-palackeho-catrin-valka-prirodovedecka-fakulta_2206040500_pik

Anonymní řekl(a)...

re: stížnost fyzické osoby z veřejných zdrojů?
Tak něco podobného bylo na Akademii - když se (po zásluze) projel soud s Pancířem, tak
se poplatky taky zaplatily z těch veřejných zdrojů, ač šlo jasně o problém jednotlivce
(a Pancíře navrch vyhodili i z techniky):

https://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2007050601
Brettschneider let devadesátých
Již samotné slovo “udavač” budí u lidí smíšené pocity ......

Anonymní řekl(a)...

6. června 2022 9:38 ...To sdělení je prostě takové, že soudy se odmítají otázkou zabývat nebo nenacházejí způsob, jak ji uchopit,“ doplňuje

... Martin Kubala :-D

Anonymní řekl(a)...

Jo odmítají se zabývat, hahaha:

Ústavní soud uzavírá, že neshledal, že by napadená rozhodnutí vybočila z mezí ústavnosti a proto mimo ústní jednání a bez přítomnosti účastníků odmítl jejich ústavní stížnost podle § 43 odst. 2 písm. a) zákona o Ústavním soudu jako návrh zjevně neopodstatněný.

Usnesení Ústavního soudu je, že je návrh zjevně NEOPODSTATNĚNÝ a Kubala jen valí do médií výmluvy.

Anonymní řekl(a)...

6. června 2022 13:30
Návrh není zjevně NEOPODSTATNĚNÝ, jestli univerzita postupovala podle zákona, žádný soud včetně Ústavního ani neposuzoval. :-P

Anonymní řekl(a)...

6. června 2022 13:30

12. V projednávané věci Ústavní soud považuje obě napadená rozhodnutí za kvalitně zpracovaná, řádně a srozumitelně odůvodněná.

13. Ústavní soud uzavírá, že neshledal, že by napadená rozhodnutí vybočila z mezí ústavnosti a proto mimo ústní jednání a bez přítomnosti účastníků odmítl jejich ústavní stížnost podle § 43 odst. 2 písm. a) zákona o Ústavním soudu jako návrh zjevně neopodstatněný.

Anonymní řekl(a)...

re: Pancíře navrch vyhodili i z techniky ...
Což Hobzovi vlastně přihrálo těch jeho dnešních 6 mega. Hobza pomohl potopit Pancíře tím, že 
lhal u toho soudu. A od Gardenera pak za odměnu kontinuálně dostával výpalné, na co si 
ukázal, to měl - neb mu přece zachránil kariéru.
Pak přešel na UPOL a dělal podrazy i tady, Zbořil se od něj učil. A děkan Kubala byl první,
který se těm jejich podrazům postavil. A dobře udělal. 
Jenže tyhle souvislosti žádný soud uchopit nedokáže, prostě se jen chytne nějakého detailu, 
a jen na tom to bude točit.

Anonymní řekl(a)...

To je jako konkurs na příští bludný balvan?

Anonymní řekl(a)...

Ústavní soud posuzoval věc pouze z pohledu ústavnosti, ne logiky a správnosti.

Anonymní řekl(a)...

Takže bezvadný precedens. Pokud soud své rozhodnutí o nečinnosti řádně a kvalitně zpracuje plus řádně a srozumitelně odůvodní, tak nemusí řešit výklad zákona a vše je v pořádku. Prostě právní stát.

Anonymní řekl(a)...

Bééééééé bééééé bůůůůůů bůůůůů :o)

Anonymní řekl(a)...

Trochu na jiné téma, možná bližší tomuto webu, nedávno jsem otevřel knihu o Československu a v roce 1992 bylo jednou z událostí roku zpráva o objevu Olomoucinu, využitelného v budoucnu v onkologii. Je to téměř 30 let, kam se ten výzkum dostal? Letmý pohled do historie přes web vypovídá, že byly objevovány následovníci Olomoucin II, Rosokovitin , Bohemin. Jaké jsou po těch letech v praxi použitelné výsledky, kromě mediálních zpráv (a spousty patentů)?

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:47 Na youtube kanálu MPO o grantech OP TAK najdete vystoupení ředitele Poráka, který hlásí, že za všechny peníze, které se daly za všechna léta do aplikovaného výzkumu, jsme získali 200 komerčně uplatněných patentů.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: něco podobného bylo na Akademii
Když dva dělají totéž, není to totéž.
Gardenerovi šlo čistě o jeho osobní zájem - udržení koryta.
Kubalovi jde o napravení poměrů na UPOLu, které pokroutili ZbořilovciHobzovci. V tomto
případě je eticky v pořádku, když soudní poplatky zaplatí instituce. Kubala skutečně dělal 
a dělá správnou věc - že to nedošlo nějakému soudnímu asistentovi, co připravoval podklady,
je jiná záležitost.

Anonymní řekl(a)...

Morální flexibilita zdejších prispevovatelu je obdivuhodna, zpronevěra nevadí... :o)

Anonymní řekl(a)...

Myslíte tu Zbořilovu slavnou velkou zpronevěru peněz na vědu? Tak ta vadí a hodně. :-)

Anonymní řekl(a)...

https://bezfaulu.net/poslete-faul/vas-faul-je-falesna-stopa/

Uvedl/a jste irelevantní tvrzení, které do diskuze přineslo nesouvisející fakta za účelem odvedení pozornosti.

Anonymní řekl(a)...

Ad 7. června 2022 10:59
„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc, jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“ — Jan Werich

Anonymní řekl(a)...

Ad: přihrálo těch jeho dnešních 6 mega ...
Jel v tom tehdy podobně i Mareček z Hejráku - tomu to zase přihrálo místopředsedu Akademie.
Stačilo si "nevzpomenout" a už se jim oběma valilo výpalné.
Někdo to tady už dřív zmiňoval:
Zbořil, Hobza jsou prolhaní až na půdu, falešní jak pětník. Hobza pomoh potopit nejen Gregora,
ale i Pancíře s Haslingerovou, stačilo si jen jako "nevzpomenout":
https://app.box.com/s/yhgh7gio6e9xanf0sjf57txeenur0iwp

Anonymní řekl(a)...

7. června 2022 17:57

pametnici (duchodci?) vzpominaji, jak soud pred 30 lety rozhodoval o svedectvi ve veci stare let 45 ci 50 😳🤣

Anonymní řekl(a)...

„Velice ambiciózní člověk, čistě kariérista.“

Tak si ze studijních let vybavuje Tomáše Zimu – nyní jednoho z kandidátů na příštího prezidenta republiky – jeho bývalý spolužák z medicíny Václav Sinevič.

Má snahu posoudit bývalého spolužáka korektně. „Choval se jako takový typický svazácký šéfík a bolševik, i nás lákal do strany. Na druhou stranu nemohu říct, že bych od něj, na rozdíl od jiných funkcionářů, zažil nějakou křivárnu,“ říká Václav Sinevič. „Že by se po někom z titulu své funkce vozil,“ dodává.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-prezidentske-prokazal-pevny-politicky-postoj-kandidat-na-hrad-byl-od-19-let-v-ksc-205094

Anonymní řekl(a)...

Kandidát byl už od 17 "na ostaršení"

Anonymní řekl(a)...

Ad: rozhodoval o svedectvi ...
Viz: https://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2007050601
Brettschneider let devadesátých

Rozhodovala celostátně známá Vostřejšová - proslulá úsilím o zametení kauzy Justiční mafie,
a i se solidním soudcem Ceplem:
https://www.sinagl.cz/domaci-zpravodajstvi/5138-vs-praha-romana-vostrejsova-vraci-zalobu-agentury-mm-na-jana-sinagla-soudci-ks-praha-vojtechu-ceplovi.html
V té kauze se taky blýskl přítel Vesecké Kučera bonmotem: "Nezávislost justice musí jít stranou politickým zájmům".
Kdyby tu věc UPOLu soudil třeba Cepl, tak by našel čisté řešení, a ne ten alibistický
paskvil o ničem. Právě proto se ale lidé jako Cepl do ÚS nemohou dostat.

Anonymní řekl(a)...

Re: předsedkyní etické komise na Akademii věd měla být Věda
To ano, jenže šéf tamní vědecké rady:
P. Baran (stěžejní a jinak jediné dílo: K materialistickému založení hodnot a k hodnotovým
aspektům vědy)
prostě potřebuje, aby to byl někdo podobného kalibru, jako on sám.
Zase to bude někdo nemasný-neslaný ze společenských věd, nezpůsobilý posuzovat zbořilizace
v přírodovědě (což Zažímalka ocení).

Anonymní řekl(a)...

https://www.ustrcr.cz/zprava-nove-vedeni-ustr-zjistuje-zavazna-pochybeni-svych-predchudcu/

Zrejme to nekde jde:)
Zajimave je propojeni olomoucke mafie na byvale vedeni USTR. Kam nemuze cert, nastrci Lacha Jiriho.

https://www.ustrcr.cz/wp-content/uploads/2022/04/Prohlaseni-Vedecke-rady.pdf

Takto nejak dopadne UPOL za rok.

Anonymní řekl(a)...

Blahoslavení chudí duchem na AV... Naservírujme Číňanům všechny vojensky využitelné informace na stříbrném podnose, oni přece ve vědě dobře makají. :-)


Čínští špioni se vědeckým institucím snaží ukrást vyvíjené technologie, varuje BIS. Přesto ale Akademie věd ve svém laserovém centru zaměstnala badatele z Číny. Ten nyní podle zjištění Aktuálně.cz na vzdělávacím veletrhu napadl své kolegy z Orientálního ústavu. A stovkám dalších rozeslal mail obviňující je z nacismu. Kvůli tomu, že upozorňují na porušování lidských práv v Čínou okupovaném Tibetu.

Akademie původně čínského vědce přijala i přes varování ministerstva vnitra, BIS a Finančně analytického úřadu, že zpravodajci Číny cílí na česká akademická pracoviště a pokoušejí se ovlivnit veřejnou debatu o Číně.


https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cinsky-vyzkumnik-av-napadl-kolegy/r~b57ecf9ee64711eca3c0ac1f6b220ee8/

Anonymní řekl(a)...

Ad - zametení kauzy Justiční mafie
To byla skutečná fraška. Ta Vostrejšová (nebo Vostřejšová) totiž byla těžce vděčná Vesecké, že zametla kauzu manžela, advokáta Vostrejše (dříve prokurátor na protistátní činy), který chtěl uplatit soudce na Vrchním soudě. Naopak byla težce nevděčná Benešové, která mu před tím zpřísnila kvalifikaci za ten úplatek. A tak za to Benešovou sejmula, nařídila ji omluvu v tisku plus uhradit masivní soudní výlohy protistrany (tu platbu pak zrušil ještě vyšší soud).
A pak věřte rozsudkům.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1261930-podle-benesove-mohla-byt-soudkyne-v-kauze-tzv-justicni-mafie-podjata

Anonymní řekl(a)...

Re: nic o těch šmejdech z Latriny, oprava Catriny .....
Řežba kolem těch Catrin i Latrin pokračuje:

https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/06/02/nasledky-tematizace-tematiky-zachodu-na-up/

Anonymní řekl(a)...

jj, pan profesor trochu působí jako pablb. Ale zdá se, že je to základní přepdoklad pro publikaci na džurnálu.

Anonymní řekl(a)...

Pan profesor se hlavně diví, jakou záchodovou pablbárnu může řešit akademický senát univerzity. Náramně se pak baví reakcemi různých humanitně vzdělaných pablbů, co ani neumí psát správně česky.

Anonymní řekl(a)...

10. června 2022 13:13 ...Náramně se pak baví...

kdo nema nic jineho na praci, tak proc se nepobavit treba sledovanim a kritikou cizich prispevku na FB

https://cs.wikipedia.org/wiki/Grammar_Nazis

Anonymní řekl(a)...

Jsem také proti přísnému posuzování pravopisu na internetu, také někdy dělám chyby, ale nemám VŠ humanitní vzdělání. Řekl bych, že pokud neumí psát správně česky absolvent FF, tak je to podobné jako kdyby VŠ matematik nevěděl co je integrál. :-)

Anonymní řekl(a)...

pan profesor je možná taky pěkný šovinistický ho...

Anonymní řekl(a)...

Ona Akademie má dvě etické komise, nebo si to jen ten Laudát popletl:

Etická komise AV po nástupu předsedkyně Evy Zažímalové měla jasno a Hrubec se stal řadovým vědeckým pracovníkem. Jenže není komise jako komise. Akademie má ještě Komisi pro etiku 
vědecké práce, která rozhodla zcela opačně, než Komise etická.
No, když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. A ke starému přísloví lze ještě přidat pro
danou kauzu konstatování, že ruka ruku myje. V čele Komise pro etiku vědecké práce je i
mediáně známý historik Oldřich Tůma. A jen náhodou i on spolupracuje s Čínou. Celá kauza 
je ostudou Akademie věd ČR.

https://www.parlamentnilisty.cz/profily/Ing-Frantisek-Laudat-192/clanek/Spoluprace-s-Cinou-Cela-kauza-je-ostudou-Akademie-ved-CR-121259

Anonymní řekl(a)...

Kdo nesouhlasí s kovidovým šílenstvím nebo je proti manželství homosexuálů je zlý Putinův agent. Říká to i slavná Helena Langšádlová, ministryně pro vědu, výzkum a inovace! Progresivismus si tady rozvracet nedáme...


Spolek Aliance pro rodinu, který zastává konzervativní pohled na manželství jako na svazek muže a ženy, zaslal předžalobní výzvu ministryni Heleně Langšádlové (TOP 09). Stejná výzva čeká také na místopředsedkyni sněmovny Olgu Richterovou (Piráti). Od obou žen požaduje omluvu za tvrzení, že je spolek napojen na Putinův režim. Aliance je připravena se soudit. Richterová se hájí tím, že vycházela z „veřejně dostupných zdrojů“.


https://www.echo24.cz/a/SB3Ry/aliance-pro-rodinu-versus-richterova-a-langsadlova-omluvte-se-za-lzi

Covid už netáhne. Z dezinformátorů se stali „přátelé Ruska a míru“

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-covid-uz-netahne-z-dezinformatoru-se-stali-pratele-ruska-a-miru-189457

Anonymní řekl(a)...

Gandhi by rekl, ze pokud vas cenzuruji, tak se vas boji - i cenzura muze být formou uznani:

https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/06/09/cena-mesta-olomouce-a-cenzura/

Anonymní řekl(a)...

Ghandi by spíš řekl, že jste trouba :o)

Anonymní řekl(a)...

Ad 12. června 2022 15:51
Takže podle Gándhího (odpustím si narážku na správné psaní) jsme už díky vám ve fázi 2. Na vás ale platí víc Werichův citát. :-)

„Nejdříve Vás ignorují, pak se Vám smějí, pak s Vámi bojují a pak vyhrajete.“ — Mahátma Gándhí

Zdroj: https://citaty.net/citaty/276461-mahatma-gandhi-nejdrive-vas-ignoruji-pak-se-vam-smeji-pak-s-vam/

Anonymní řekl(a)...

Ignorování není to samé, jako cenzura, a taky tam není nic o tom, že by se měli bát.

Anonymní řekl(a)...

Z UP reflexe:

Poděkování předsedy ZO VOS PřF kolegům z výboru ZO VOS CATRIN
středa 8. červen 2022, 17:52 – Text: MILOŠ FŇUKAL
Vysokoškolský ústav RUP AS UP PřF Různé

Blíží se nám důležité zasedání AS UP, které bude (opět) řešit vyrovnání PřF – UPOL, přesto se ještě nevynořilo žádné podání/udání/podnět upozorňující ministra i s náměstky, prezidentské kandidáty, vybrané novináře a hlavně senátory na zvlčilost PřF nebo její hlavy z pera kolegů-odborářů z CATRIN. Děkuji, tento signál vnímám velmi pozitivně a s nadějí!

......
Milosi, nerad ti kazim radost, ale myslim, ze jsi pouze spatne informovan:) Dle mych informaci kolega Navarik nezahalel.


......
Děkuji za upozornění, už se to ke mně doneslo. Vidím, že jsem zase za naivního vola ... No nic, takže se zase okopíruje nějaký podnět, že Kubala tentokrát ale už určitě a naprosto nepochybně žere psy, i když audit už dvakrát řekl, že to není pravda. A také se jemně upozorní členové AS UP, že kdo nezvedne ruku pro vyvlastnění Přírodovědy, toho udají Kubišové, že s tím pojídáním čoklů souhlasí, pokud je Kubalovi přímo nechytá ... a senát to nebude riskovat. O to víc, že pejsci jsou roztomilí a Kubala má takový nějaký divný autistický kukuč a vůbec je nějakej drzej, protože nechce vyměnit Krym a Donbas za ... (co to melu, to jsem se nějak nechal unést) … protože nechce vyměnit zmrzačení chemických oborů na fakultě za klid na práci pro ostatní.

Ale vlastně: když tahle manipulativní technika tolikrát vyšla, proč ji nezopakovat zase, ne?

Kubala Martin 12. červen 2022, v 16:18
O podáních p. Navaříka se dozvídám zpravidla zprostředkovaně, neboť nebývám mezi adresáty. Nicméně z mě dostupných dokumentů plyne, že právní zástupce p.Navaříka na mě podal trestní oznámení kvůli proplácení dovolených zaměstnancům, kteří na PřF podali výpověď a odešli do CATRIN, ačkoliv tato záležitost už byla mnohokrát probírána s tím, že jsme postupovali v souladu se ZP.
Dále pak p. Navařík zpochybňuje, zda jsem se choval s péčí řádného hospodáře, když jsme platili advokátovi za podání ústavní stížnosti, zde RUP konstatuje, že vše bylo v pořádku.
Jen od počátku tohoto roku pak p. Navařík poslal dva mou osobu dehonestující dopisy na MŠMT (ten druhý ještě celé řadě dalších adresátů, navíc zveřejněn na serveru vedavyzkum.cz), p. Banáš dal podání na Etickou komisi a pravidelně vycházejí dehonestující články na bulvárním serveru Hanácké novinky. Pro pořádek pak dodám, že předloňské podání s 22 přílohami, které bylo důvodem pro svolání historicky prvního polistopadového mimořádného zasedání AS a vyneslo mi půlroční prošetřování interním auditem (se závěrem, že všechna obvinění jsou neopodstatněná), bylo podepsána p. Otyepkou. Kdo byl autorem podnětu na Inspektorát práce (opět šetření s výsledkem negativním), mi známo není.
K tomu ještě dodám, že zastupuji UP ve třech soudních sporech, které proti univerzitě vedou pracovníci CATRIN (1x Vančo, 2x Zbořil), všechny žaloby řadím, stejně jako výše zmíněná podání, do kategorie šikanózních.

Anonymní řekl(a)...

Chudák... všichni se proti němu spiknuli. Bude považovat zašikanu i to, až soud prohraje a Univerzita ze jeho kroky bude platit miliony?

Anonymní řekl(a)...

Chudák Zbořil... Všichni se proti němu spiknuli. Bude považovat za šikanu i to, až mu budou vyčítat, že za jeho podvody a blbý nápad s CATRIN univerzita zkrachuje?

Anonymní řekl(a)...

https://bezfaulu.net/poslete-faul/vas-faul-je-falesna-stopa/

Svého oponenta jste fauloval/a v diskuzi pomocí argumentačního faulu s názvem Falešná stopa.

Uvedl/a jste irelevantní tvrzení, které do diskuze přineslo nesouvisející fakta za účelem odvedení pozornosti.

Anonymní řekl(a)...

13. června 2022 10:04
Používáte "Ad hominem" - Mluvčí vynechá argumentaci a zaútočí místo toho na svého oponenta.

Může jít například o útok na jeho postoje, charakter nebo vlastnosti. Ve všech případech je tento útok irelevantní. Mluvčí si může od diskreditace oponenta slibovat právě i diskreditaci jeho argumentu.

Tento faul se v diskuzích objevuje velmi často. Možná je dokonce nejčastějším. Je nejen irelevantní, ale ani nepřináší žádné nové informace a narušuje diskuzi. Každý diskutující by měl být schopen vést diskuzi čestně, fakticky a bez osobních útoků. Jedná se o jeden z nejtěžších faulů, ne li o nejtěžší.

https://bezfaulu.net/argumentacni-fauly/utok/ad-hominem/

Anonymní řekl(a)...

hele, jak může Kubala mít k dispozici takové informace o probíhajícím přípravném řízení?

Anonymní řekl(a)...

Na Kubalu se zmůžete leda na argumenty "ad hominem". Prostě ta PR excelentní "Parta hic" kolem CATRIN je argumentačně dost ubohá. Připomíná leda Josepha Goebbelse a jeho "100x opakovaná lež se stává pravdou". Nestává.

Anonymní řekl(a)...

To se pletete 100x opakovanou lež používá právě parta psycho z fakulty. A celé univerzitě už došla trpělivost. Ještě chvíli a chudý zbytek univerzity se vrhne na jejich fondy. Nebyl dobrej nápad proti sobě postvat univerzitu, ale kdo chce kam...

Anonymní řekl(a)...

Ze zápisu akademického senátu UP

Informace o ústavní stížnosti PřF UP
M. Kubala, děkan PřF UP
Vítá tuto příležitost, aby uvedl různé šířící se informace na pravou míru. V této chvíli se jedná o ústavní stížnost (nikoliv o ústavní žalobu), stížnost není směrována vůči Univerzitě Palackého v Olomouci. Jde o stížnost na rozhodnutí správních soudů, jež je motivovaná usnesením AS PřF UP (cituje obsah usnesení). Jako děkan PřF UP byl pověřen, aby tento krok učinil.
Nejde jen o obavu akademické veřejnosti. Také nedávno publikovaná zpráva z interního
auditu konstatuje, že Akademický senát UP zasáhnul do práv Přírodovědecké fakulty UP, a to
ve smyslu § 24 odst. 1 písm. b) zákona o vysokých školách. Dle názoru mluvčího by se mělo
zasáhnout autoritativně a mělo by se vyjasnit a určit, který orgán na univerzitě má jaké
kompetence.
Usnesení správního soudu k původní žalobě vyznívá, že soud učinil jednoduše to, že přijal
právní názor univerzity, že totiž fakulta neměla právo vůbec žalobu podat. V polistopadové
právní praxi v ČR k podobné situaci nedošlo. Soud žalobu věcně neprojednal a bezodkladně
rozhodnul o jejím odmítnutí. Věc tedy byla odmítnuta, nikoliv zamítnuta.
Aspekty tohoto usnesení vedly fakultu k podání ústavní stížnosti. Důležité aspekty jsou va:
stěžovatelé (např. děkan) nemohou dle názoru soudu být účastníky soudního řízení, protože
nejsou nadáni právní osobností. Správní soudy dále nemají pravomoc se podanými
záležitostmi zabývat. Správní soud konstatoval, že práva fakult by měla být garantována
orgány univerzity. V tomto narážíme na ustanovení naší ústavy, kde je řečeno, že práva
garantují nezávislé soudy. Toto vše by měl Ústavní soud vyjasnit.
Děkan PřF UP se domnívá, že je subjektem práva, činí mnoho právních úkonů na základě
zákona, jinak by např. mohly být zpochybněny pracovní smlouvy, jež podepsal.
Stručně se dále zmiňuje, že mimo jiné zastupuje univerzitu v dalších sporech, jež s UP vedou zaměstnanci CATRIN. Okresní soud jednu žalobu zamítnul (bylo podáno odvolání ke
krajskému soudu), dvě další žaloby jsou v běhu. Čtvrtý spor byl pravomocně ukončen.

M. Stratilík, senátor
Konstatuje, že závěr vystoupení pana děkana PřF UP se již nevztahoval ke schválenému bodu
programu. Tato část již neměla být připuštěna. Vyslovuje dva dotazy: kdo v tomto případě platí vypracování žaloby a právní zastoupení, dále pak zda měl pan děkan k dispozici informaci, že fakulta nemůže podat správní žalobu?

M. Kubala, děkan PřF UP
Žaloba byla podána za fakultu, za děkana fakulty a za jednoho senátora. Právní zastoupení
v části týkající se fakulty a děkana hradí PřF UP ze svých prostředků, v části týkající se pana senátora, jsou náklady hrazeny tímto senátorem.

Anonymní řekl(a)...

pokračování

Pokud jde o druhý dotaz, pak je nutno konstatovat, že případ nemá precedens. Jak již bylo
uvedeno, žaloba byla podána za několik subjektů. V tomto aspektu je správní soudnictví
specifické, soud sám určí žalovanou stranu. Zde rozhodnul, že je to UP v Olomouci.

J. Navalžík, CATRIN
Žádá, aby děkan okomentoval výrok v médiích, že ústavní stížnost byla podána až po uplynutí
jakési zákonné lhůty a z tohoto důvodu byla odmítnuta. V odpovědi děkan Kubala uvádí, že
nemá tuto informaci.
M. Botur, senátor
Oním žalujícím senátorem je on. Vždy žádal advokáta, aby náklady, jež se týkají jeho,
kalkuloval zvlášť. Má pocit, že soudy mu odepřely právo na soudní ochranu zákonem
svěřených práv na správu univerzity, resp. PřF UP.
M. Stratilík, senátor
Právo na soudní ochranu samozřejmě má ústavou zaručeno každý. Pokud ovšem je jasné,
že žaloba ani neměla být podána, nebyly veřejné prostředky vynaloženy účelně a s péčí
řádného hospodáře.
M. Botur, senátor
Toto známo nebylo, jde o právní názor, vyčkejme rozhodnutí soudu. Připojuje se M. Kubala –
prostředky byly vynaloženy na základě přímé výzvy Akademického senátu PřF UP.
M. Stratilík, senátor
Fakulta nemá právní osobnost, nemůže tedy vstupovat do právních vztahů. Nemá smysl
hledat precedenty, vyplývá to přímo ze zákona.
K. Hamuľáková, senátorka
Ohrazuje se proti výroku ve smyslu, že „… se soudy zbavily odpovědnosti“ – v ČR máme
nezávislé a nestranné soudy, které postupují podle zákona a pokud dospěly k tomuto závěru,
pak opravdu meritorně rozhodnout nemohly.
M. Nguyen, místopředseda AS UP
Je zde příliš mnoho zvláštních otazníků. Osobně nemá důvod nevěřit nezávislým soudům.
Zasedání AS UP opustil senátor M. Stratilík, dostavil se senátor L. Janoušek. AS UP je nadále usnášeníschopen.
M. Kubala, děkan PřF UP
V reakci na příspěvek senátora Nguyena se vyjadřuje k pojetí právní subjektivity u kolektivních entit, jako jsou fakulty či senát – v tomto případě připouští jistou problematičnost. Ovšem pokud jde o individua, pak se domnívá, že nějaké právo a povinnosti mají, že jsou subjektem práva.
M. Botur, senátor
Není přítelem široké diskuze, nemedializuje věc, doporučuje, abychom vyčkali finálního
rozhodnutí.
M. Kubala, děkan PřF UP
Týká se to práv všech fakult, všech děkanů z celé ČR.

Tento bod byl uzavřen bez přijetí usnesení.

Anonymní řekl(a)...

Ze zápisu AS, Kubala:
"Také nedávno publikovaná zpráva z interního auditu konstatuje, že Akademický senát UP zasáhnul do práv Přírodovědecké fakulty UP, a to ve smyslu § 24 odst. 1 písm. b) zákona o vysokých školách."

Usnesení ÚS:
"Pracují-li stěžovatelé v mnoha pasážích s tezí, že statut CATRIN "zasahuje do jejich právní sféry" je Ústavní soud na pochybách zdali vůbec mohlo být vydáním statutu CATRIN zasaženo do "právní sféry" právě stěžovatelů."

= interní audit je zmanipulovaný, nebo nekompetentní. To hodně vysvětluje.

Anonymní řekl(a)...

re:  Celá kauza je ostudou Akademie věd ČR ...
... V čele Komise pro etiku vědecké práce je i mediáně známý historik Oldřich Tůma ...

A taky je z mediálně známého ústavu - a hned vyprodukovali další ostudu :
Právě na kulaté výročí lidického masakru vydali propagandisté z Ústavu soudobých dějin AVČR
český překlad svojí knihy, v níž popírají německou hrůzovládu. Proč je náš stát pořád platí?
https://blog.aktualne.cz/blogy/ivo-cerman.php?itemid=42849

Anonymní řekl(a)...

z UP reflexe:
Nejde jen o majetek, ale také o dobrá pravidla
pondělí 13. červen 2022, 12:54 – Text: ZDENĚK HRADIL
Vysokoškolský ústav RUP PřF

Teď už víme, jak se vyvíjí scénář Catrin 2022: rektor navrhuje převod majetku z PřF, je předjednán projekt výzvy JAK a bylo vypsáno výběrové řízení na ředitele VŠÚ. Nezodpovězená zůstává otázka, jaký prospěch z toho bude mít univerzita. Názory mohou být různé, fakta ale zůstávají.



-K žádné vnitřní integraci pracovišť RCPTM, CRH a UMTM nedošlo. Ta se dokonce nespojila ani do připravovaného projektu JAK.

-Hospodaření RCPTM a CRH nebylo v roce 2021 pod žádným dohledem, vedení univerzity nepodniklo žádné kroky pro vyjasnění finančního modelu a takové hospodaření bylo nutné dofinancovat částkou v desítkách milionů Kč.

-Vědecký výkon RCPTM je nakupován i mimo univerzitu. Na částečný úvazek jsou placeni zaměstnanci mimo univerzitu za to, že v publikacích uvádí univerzitní afiliaci, aniž na univerzitě působí. To je před akademickou veřejností deklarováno jako "vědecká spolupráce." O spolupráci by se ale jednalo pouze v případě, že by každá ze stran platila svůj tým a měla užitek ze společných výsledků.

-V roce 2021 představoval objem úvazků mimo univerzitu asi 20 FTE, tedy přinejmenším 20 mil Kč. Klíčoví pracovníci Catrin měli a stále mají recipročně sjednané úvazky na konkurenčních pracovištích. To vede k vyvádění prostředků a kapacit mimo univerzitu. Příklad z roku 2020: zahraniční pracovník zaměstnaný na úvazek 0,3 s mzdovými náklady cca 700 tis. Kč/rok vygeneroval "výkon", za který univerzita (tedy ostatní pracoviště) zaplatila 3,5 mil Kč. To vše podle metodiky navržené prorektorem, který následně vykonával funkci pověřeného ředitele Catrin. "Ghost-professorship" bude zřejmě hrát roli při vnitřním hodnocení projektů JAK a k žádné sebereflexi takového jednání nedošlo (podporovat? -tolerovat?- tajit?-penalizovat?-nepřipustit?).

- Diskuze týkající se připravovaných projektů JAK byla zahájena až v květnu 2022, dřívější návrh byl opomenut (viz" Zápis porady vedení 27.10.2021: Pror. Hradil navrhl zahájit s předstihem diskuzi týkající se tematického a organizačního zabezpečení chystaných projektů výzvy JAK. Jak vymezíme pravidla pro celouniverzitní projekty? Jak zabezpečíme udržitelnost? Jako možný finanční model navrhuje variantu, kdy projekty, které získají projektovou podporu se závazky udržitelnosti, nebudou čerpat celou částku rozpočtu DKRVO. Stanovená část rozpočtu projektu (každoročně 20 %?) bude zadržena a uvolněna až po úspěšném ukončení projektu." Výhody: povede to k hospodárnému využití prostředků, umožní překlenout období po ukončení projektu. Problémy: nízká míra důvěry, není vyjasněn ekonomický model, jak by univerzita mohla převádět meziročně prostředky.) Projekty JAK jsou předjednávány bez jakéhokoliv vyjasnění pravidel. V nedávné minulosti přitom existence velkých projektů a závazků pro univerzitu z nich plynoucích byly použity jak nátlak při vyjednávání.

- Vyhlášené výběrové řízení na ředitele VŠÚ nenaplňuje představu o obsazení na mezinárodní úrovni, nikdo se ale k původním plánům nehlásí.



Jsme na tom nyní lépe než před rokem? Vzhledem k tomu, že byl ztracen jeden rok, 50 + mil Kč prostředků a důvěra ve smysluplné řešení, si to nemyslím. Jak konstatoval vnitřní audit, vznik VŠÚ Catrin vedl k rozkolu univerzity, vedení univerzity se k tomu doposud nevyjádřilo. Naopak tato znepokojivá fakta přehlíží a Akademický senát odpovědi na žádnou z otázek viz výše ani nepožaduje. Spory o majetek se možná týkají zatím jen někoho, špatná pravidla a přehlížení problémů úplně všech.

Anonymní řekl(a)...

Líbilo se mi, co řekl senátor Nguyen na jednom z minulých jednání: "Jak je možné, že ty problémy všude vidí jen přirodověda a nikdo jiný ne?"

A zimní král Hradil byl z pozice prorektora fofrem odejit... to taky něco vypovídá o těchto jeho konstruktech :o)

Anonymní řekl(a)...

Ad Jak je možné, že ty problémy všude vidí jen přirodověda a nikdo jiný ne?

PřF je jediná fakulta, kde jsou trochu trénovaní v matematice a umí si vypočítat, že to ekonomicky nějak nevychází a tuneluje se rozpočet celé univerzity? :-))

Anonymní řekl(a)...

Jo, všichni jsou blázni, jen příroda je letadlo xD

Anonymní řekl(a)...

Ukažte mi, na které další fakultě UP kromě PřF umí počítat. ;-)

- Cyrilometodějská teologická fakulta
- Lékařská fakulta
- Filozofická fakulta
- Přírodovědecká fakulta
- Pedagogická fakulta
- Fakulta tělesné kultury
- Právnická fakulta
- Fakulta zdravotnických věd

Anonymní řekl(a)...

Na všech? Nabo myslíte že hospodaří na základě woodoo?

Anonymní řekl(a)...

Akademický senát je prostě složen ze samých ekonomicky a matematicky vzdělaných senátorů.

Anonymní řekl(a)...

To i na přírodě + plus jeden z těch matematicky vzdělaných je zlatý Bludný balvan za datovou magii.

Anonymní řekl(a)...

Když jsme u bludnýho balvana:

Vážení kolegové,

je těsně před letními dovolenými a -- jak se stalo za poslední léta zvykem -- rektorát se opět pokouší v tichosti ukrást majetek Přírodovědecké fakulty a odevzdat jej akademické mafii na Catrině. Rektor minulou středu poslal do Akademického senátu UP návrh, kterým připravuje naši fakultu o 4 budovy a asi třetinu majetku. Kdyby se návrh realizoval, tři katedry PřF by se najednou ocitli v cizích prostorách. Je to ještě větší nehoráznost, než si kdy v minulosti dovolil rektor Miller s bývalým děkanem Frébortem. Velký senát, který by měl tuhle loupež schválit, se má konat 22. června. Návrh je obsahově nehorázný, procesně zcela nefunkční a formálně nelegální, takové detaily ale velkému senátu nikdy nevadily. Lze se obávat, že pokud rektor návrh nestáhne, velký senát jej bez jakékoliv diskuse schválí.

Tuto středu 15. června se ve 13.00 v zasedací místnosti děkanátu koná zasedání našeho senátu, kam by měl rektor přijít spolu s kvestorkou a pokusit se nám vysvětlit, proč opět pokládá pod UP odjištěný granát. Bylo by skvělé, kdyby na tento senát dorazila podstatná část akademické obce, aby se kolega rektor trochu zapotil. Proto vás prosím, pokud tady jsem a máte aspoň trochu čas, přijďte svoji fakultu na senát podpořit. Když nás bude dost, možná se nám podaří rektora vyděsit natolik, že zlodějský návrh na místě stáhne. Naši katedru by sice plánovaná krádež majektu přímo nezasáhla, odrazila by se ale téměř okamžitě na zvýšení odvodů řádově o milion korun ročně, což by nás bolelo, a to velice. Je tedy i v našem zájmu vyvinout maximální úsilí, aby byl návrh co nejdříve stažen.

Děkuju a zdravím vás
váš unavený senátor
Tomáš.

Anonymní řekl(a)...

Dopis rektorovi k návrhu dělení majetku PřF vs. CATRIN
čtvrtek 9. červen 2022, 16:16 – Text: Libor KVÍTEK
Vysokoškolský ústav RUP AS UP CMTF LF FF PřF PdF FTK PF FZV

Tento dopis jsem dnes e-mailem zaslal panu rektorovi:



Vážený pane rektore, dostal se mi do rukou váš návrh na dělení majetku mezi PřF a CATRIN, který hodláte předložit akademickému senátu UPOL ke schválení. Musím vyjádřit zklamání mé i mých kolegů na katedře fyzikální chemie, že tento váš dokument vrací celý problém prakticky do září roku 2018, kdy velmi podobný dokument předložil tehdejší rektor UPOL. Od té doby se mnoho změnilo, ale bohužel jsou stále přehlíženy oprávněné zájmy pracovníků přírodovědecké fakulty i jejich studentů, kteří se na vybudování center RCPTM a Haná podíleli ať už přímo svou vědeckou prací, tak i nepřímo v omezení jejich rozvoje ve prospěch uvedených center. Vámi navržené dělení ignoruje tyto skutečnosti a privileguje jednu skupinu zaměstnanců UPOL proti ostatním. To je obsaženo nejen v systému užívání budov v areálu Holice, ale i v navrženém systému „open access“ k převáděným přístrojům do formální správy rektorátu UPOL, ale ve skutečnosti do správy CATRIN. My, kteří jsme se podíleli na vzniku tohoto majetku, si jej nyní budeme pronajímat za téměř komerční ceny (které ani neznáme). Vstřícný návrh, který vzešel z komise pro dělení majetku mezi oba subjekty na půdě PřF, byl zcela ignorován, aniž došlo k jakékoliv diskusi nad jeho parametry. Získávám tímto dojem, že se naše univerzita vrací do dob dávno minulých, kdy pár jedinců rozhodovalo o fungování celé univerzity a jejich jediným kritériem byl vlastní prospěch. Musím podotknout, že tím nemyslím vás, protože vás spíše považuji za oběť lidí, kterým na budoucnosti této univerzity vůbec nezáleží. Jsem zaměstnancem této univerzity od roku 1991, tedy více než 30 let. Vychoval jsem řadu dobrých vědců i pedagogů nastupující generace. A dnes jim jako vedoucí jedné z kateder, která nejvíce doplácí na nespravedlnosti způsobené snahou několika jednotlivců o „privatizaci“ této univerzity, musím říct toto: „Nemohu vám zaručit, že v blízké budoucnosti budete moci dále realizovat svůj úspěšný výzkum a vychovávat nové vědce a učitele, protože katedra nemá potřebné přístrojové vybavení ani peníze na platbu nesmyslně vysokých částek za realizaci nezbytných měření „spolupracujícímu“ pracovišti na univerzitě. Najděte si prosím spolupráci v této oblasti za lepších podmínek mimo UPOL.“ To bude výsledek vámi navrženého „spravedlivého“ dělení majetku ve prospěch jedné části UPOL na úkor druhé. Možná surové, ale bohužel pravdivé. Zdraví vás Libor Kvítek

Anonymní řekl(a)...

Mě tak napadá, jestli by teoreticky nepomohlo, kdyby všichni křiklouni místo aktivit na jinéchemii a podobných server začali psát vlastní články (ne jen statistické zpracování cizích dat) a návrhy grantů. Možná by se celá situace uklidnila.

Zatím většinou platí, čím hlasitější, tím méně vědeckých přístrojů na kartě daného zamestnace...

Sry

Anonymní řekl(a)...

21:47 ano, kdyby všichni svorně falšovali data podle pokynů Zbořila, bylo by všem hej.

Anonymní řekl(a)...

21:58
No to zase né, ale třeba i 1 Q3 za rok případně 1 Q2 co dva roky by v mnoha případech pomohla víc než dost a co si budeme povídat, na takové journaly člověk ani falšovat nemusí. A jako zálohu MDPI!

Sry

Anonymní řekl(a)...

Takže Kvítek neví, kolik to bude stát, ale ví, že na to nebudou mít. A taky je finančně na dně, když mu rozpočet vyletěl do astronomických výšek a na 12 zaměstnanců má 25 mega. Nevíte, co tě člověk fetuje?

Anonymní řekl(a)...

Nefetuje, ale chlastá (na pracovišti)

Anonymní řekl(a)...

Krása

Anonymní řekl(a)...

Při pohledu zpět by bylo třeba ma Jihočeské univerzitě pozlatit rektora Bůžka, který ze všech ústavů udělal fakulty, a děkana Linharta, který drsně zredukoval všechny paralelní úvazky na naší fakultě.

Už jen těch keců, co jsme si za posledních deset let ušetřili ve srovnání s tím, co jsem zažíval před rokem 2012. To vědě muselo prospět i kdyby nebylo naší schopnosti díky konsolidovanému profilu shánět slušné peníze z různách zdrojů mimo excelentní soutěže (ale i tam).

Ještě musíme dotáhnout pokrytí celé šíře vyučovaných oborů vlastními přednášejícími a budeme fungovat úplně tak, jak se na fakultu vysoké školy sluší.

Dalo se to udělat, zejména s podporou strukturálních fondů EU. Stačilo chtít.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: Zrejme to nekde jde:)
Škoda byla vyčíslena na 58 milionů Kč. Ústav se připojí k trestnímu oznámení.
OK.
A kdy Zažímalka konečně podá trestní oznámení na těch 252 melounů kolem Drahoša:
https://krusnohorec.webnode.cz/news/tajemny-pan-bas-aneb-patentovana-slusnost/

Anonymní řekl(a)...

Na UP bude hodně veselo, odbory na PřF prý už chystají stávku.

Anonymní řekl(a)...

https://echo24.cz/a/SzFSD/trest-za-rychlostudium-na-mendelove-univerzite-prisla-o-akreditaci-pro-doktoraty-z-ekonomie

Co na to skoroprezidentka Nerudová za níž ta rychlostudia běžela? Vodítko jí silně přiškrtili.

Anonymní řekl(a)...

https://www.youtube.com/watch?v=LndQqIBhvaA

Anonymní řekl(a)...

posledních 20 vteřin :o)

Anonymní řekl(a)...

AD:  Celá kauza je ostudou Akademie věd ČR ... V čele Komise pro etiku vědecké práce je i 
mediáně známý historik Oldřich Tůma ... Proč je náš stát pořád platí?
https://blog.aktualne.cz/blogy/ivo-cerman.php?itemid=42849

HLAS LIDU: F. Žůrek 13.6.2022 17:49
Vážený autore, zlobit se je zbytečné.
U nás vědci jsou často darebáci. Tečka.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/polemika-vkusny-darek-akademie-ved-k-vyroci-lidickeho-masakru.A220612_210512_p_spolecnost_nef/diskuse

Anonymní řekl(a)...

Re: M. Nguyen, místopředseda AS UP - Osobně nemá důvod nevěřit nezávislým soudům.
Zato Vaše krajanka naopak ano: Vietnamka, jíž soudce pražského vrchního soudu Ivan Elischer v 
březnu 2018 zvýšil trest o 15 měsíců na pět let. Elischer byl totiž den po zpřísnění trestu 
zatčen a obviněn, že za úplatky dával nižší tresty. Těm, kdo odmítli, trest naopak zvýšil.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hn-obet-soudce-elischera-se-obratila-na-evropsky-soud-do-str/r~d2354d88dc6d11eab1110cc47ab5f122/

Anonymní řekl(a)...

15. června 2022 17:51

debatni trik Klamna analogie

Anonymní řekl(a)...

Tady to máte přímo od soudkyně ÚS, vy "klamná analogie".

Přehnanou kritiku české justice však slyší Šimáčková nerada. "Samozřejmě, že některé případy by se daly vyřešit rychleji a lépe, některé procesy skončí prohrou spravedlnosti, obecně ale nejsme na chvostě Evropy - ani co se týče důvěry v soudnictví, ani co se týče jeho rychlosti a efektivity," uvedla. Instituce jsou podle Šimáčkové vždy tak dobré, jak dobří jsou lidé, kteří v nich působí.

https://www.pravniprostor.cz/aktuality/simackova-ceska-justice-ma-rezervy-prehnanou-kritiku-ale-nezaslouzi

Anonymní řekl(a)...

P.S. Osobně bych za úspěch "české justice mající rezervy" nepovažoval fakt, že je lepší než například bulharská, rumunská atp.z chvostu Evropy.

Anonymní řekl(a)...

16. června 2022 9:19

Na PriF UP utratili nekolik set tisic za pravniky v nesmyslnem soudnim sporu s vlastnim rektoratem, a ted si namlouvaji, ze za jejich predem prohrany spor muze CZ justice

Anonymní řekl(a)...

V nesmyslnem soudnim sporu s vlastnim rektoratem...

Vy jste právník? Proč se ten spor neprojednal a soud nerozhodl? Děkan je v jaké pozici? Připadá mi to jak z "Chytré horákyně". Když je potřeba, tak děkan právně existuje, když není tak neexistuje. A nemusí to být problém justice, jak tu už psal i Dalibor Štys, může to být problém i blbého zákonu, který se jenom justici nechce řešit a vykládat. :-)

Anonymní řekl(a)...

16. června 2022 9:31

Vy jste to (=usneseni soudu) necetl(a)?

Soucast univerzity nema pravni zpusobilost => nemuze Univerzitu (=svou pravnickou "matku") zalovat. Slovy klasika: Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat 😉

Zalovat Univerzitu ale muze clovek (=fyzicka osoba), v jednom pripade se tak stalo, a tento spor se jdle vseho este nejakou dobu potahne

Anonymní řekl(a)...

A fakultní senát s děkanem (bez právní způsobilosti) tedy rozhoduje o čem? Zrušte tedy konečně fakultní senáty, jsou k ničemu. O všem bude rozhodovat rektor a "velký senát" univerzity, děkana fakulty zvolí a pověří pouze jako vedoucího fakulty. Fakultní senát s děkanem jsou podle rozhodnutí soudu úplně k ničemu, nemají přece IČO a právní způsobilost něco měnit (hlavně je zajímavé "rozhoduje o zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakultních pracovišť"). A zákon je tímto tedy pěkně blbě udělaný. :-)

Akademický senát fakulty zejména:
- usnáší se na návrhu jmenování děkana, případně jeho odvolání z funkce
- schvaluje rozdělení finančních prostředků fakulty a kontroluje jejich využívání
- schvaluje vnitřní předpisy fakulty a postupuje je ke schválení akademickému senátu vysoké školy
- schvaluje podmínky pro přijetí ke studiu ve studijních programech uskutečňovaných na fakultě
- schvaluje výroční zprávu o činnosti a výroční zprávu o hospodaření fakulty předloženou
- schvaluje dlouhodobý záměr vysoké školy a jeho každoroční aktualizaci
- schvaluje návrh děkana na jmenování a odvolání členů disciplinární komise a členů vědecké rady dané fakulty
- vyjadřuje se k návrhům studijních programů uskutečňovaných na fakultě a k záměru děkana jmenovat proděkany
- rozhoduje o zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení nebo zrušení fakultních pracovišť

Zasedání fakultního akademického senátu jsou veřejně přístupná. Děkan má právo vystoupit na zasedání, kdykoliv o to požádá. Na žádost děkana je také předseda fakultního akademického senátu povinen svolat mimořádné zasedání AS.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Akademick%C3%BD_sen%C3%A1t

Anonymní řekl(a)...

Není na tom vůlbec nic divného: mají prostě za zákona svěřeny NĚKTERÉ pravomoci.

Anonymní řekl(a)...

Ano, "mají prostě za zákona svěřeny NĚKTERÉ pravomoci". A pokud se dostanou děkan s fakultou na jedné straně proti rektorovi a velkému senátu na straně druhé do kompetenčního sporu, má o něm rozhodnout (náš skvělý nezávislý) soud. A vyložit tím i zákon. A ne rozhodnout stylem "vyřešte si to sami, děkan stejně nemá právní způsobilost", prostě z pohledu práva neexistuje. Skvělé řešení stylu "Hlava XXII".

Anonymní řekl(a)...

Ne, to je správně řešení, tam žádný kompetenční spor nikdy nebyl. I Ústavní soud to jasně vyložil, že fakulta nemá vlastní právní osobnost, a proto nemohlo dojít k zásahu do jejích práv. Univerzita je jedna velká a nedělitelná právnická osoba, fakulty si sice rády hrají na suverenitu, ale ve skutečnosti, z pohledu práva, žádnou nemají. Navíc obvykle existuje vyšší právní princip a případné sporné záležitosti se řídí jím. A i naprostej tupec musel hned od začátku chápat, že pokud fakulta nemá právní osobnost, tak nemůže podat žalobu: respektive může ji podat fakticky jen jménem univerzity. A univerzita nemůže žalovat sebe samu. Kubala tak vysypal čtvrt milionu z kapes daňových poplatníků na to, aby si nechl napsat na papír to, co mu všichni říkali hned od začátku. Nakonec u ústavní stížnosti už to pochopil i on a podal ji jako fyzická osoba. Zodpovědné osoby by to měly do koruny zaplatit.

Anonymní řekl(a)...

A mezitím Bludný balvan Fürst vyzývá na UP Reflexi akademickou obec k použití násilí...

Anonymní řekl(a)...

Ad 16. června 2022 11:29
Znova. Zrušte fakultní senáty a děkana volte velkým senátem univerzity jako pověřeného vedoucího. Pak to bude logicky naprosto OK a žádný kompetenční spor o "NĚKTERÉ pravomoci" fakulty nemůže nastat.

Ad "mezitím Bludný balvan Fürst"
Útok "ad hominem" je ubohý argumentační faul.

Anonymní řekl(a)...

Útok "ad hominem" je ubohý argumentační faul.
Tak to tady fakt sedí xD

Anonymní řekl(a)...

16. června 2022 11:32

ne kazdy odtud se na UP Reflexi dostane...

Anonymní řekl(a)...

A z jiného soudku... Měl bych dvě otázky:
1) Jak vypadá odpočatý běžný vir?
2) Imunitní systém přenastavil covid nebo očkování proti němu?

Chřipka i další běžné viry se po covidu chovají divně, ukazují i zkušenosti z Česka

Faktorů je celá řada, jednak trochu přenastavený imunitní systém po covidu, ale hlavně odpočaté běžné viry,“


https://www.echo24.cz/a/SjTx7/chripka-viry-podivne-chovani-koronavirus-covid-19-cesko

Anonymní řekl(a)...

Ad "Imunitní systém přenastavil covid nebo očkování proti němu?"
Docela vypovídající je v tomto směru skutečnost, jak pečlivě se média této otázce vyhýbají.
Řekl bych ale, že problémů mezi očkovanými je tolik, že se z "konspirace" stalo spíše "veřejné tajemství"...

Anonymní řekl(a)...

Re: Oldřich Tůma jen náhodou spolupracuje ...

https://zpravy.aktualne.cz/s-cinskou-akademii-socialnich-ved-mely-dva-projekty-dva-bada/r~e7d16ef2c64911ecb13cac1f6b220ee8/r~43a69a4cc49011ec9136ac1f6b220ee8/

https://blog.aktualne.cz/blogy/olga-lomova.php?itemid=42626

Anonymní řekl(a)...

Očkování proti covidu evidentně funguje naprosto bezchybně:
https://www.sport.cz/clanek/cyklistika-zavod-kolem-svycarska-drti-covid-konci-dalsi-tri-staje-i-lidr-3439975

(Nikde sice není výslovně řečeno, že jsou závodníci očkovaní, nicméně vzhledem k tomu, jak fungoval profesionální sport "za covidu", to lze s jistotou předpokládat...)

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:41 Virus je přece známý zvrhlík oplývající vysokou inteligencí https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/07/14/pohadka-plukovnicka-o-zlotrilem-viru/

To je holt tak, když se na medicíně a různých biologických oborech učí humanitním způsobem pomocí antropomorfizovaných přímerů (bajek). A lékaři a všelijací profesoři to pak, se svou autoritou, předávají novinářům.

Kopíruji, co jsme napsal jinde:

Největší potíž vidím v tom, že pojmy jsou vágně definovány, a navíc si pod nimi laici něco představují, co vůbec nemusí být pravda.

Očkování vždycky dříve chránilo a nikdo si nepředstavil, že by to teď nemusela být pravda. Očkování = ochrana, bez ohledu na to, že jsem nemoc dostal a měl těžší průběh než neočkovaný soused. Snad někteří z těch, kteří si prožili sérii 2-3 dávky – těžký Covid – nález na plicích – rakovina, si připustí, že si možná to očkování (které jim samo o sobě neudělalo dobře) mohli odpustit a měli by větší šanci. I odborníci ale mají rovnici nárůst protilátek = zvýšená imunita. Jenže experiment ukazuje něco jiného. Počty nakažených po očkování jsou mnohem podobnější neočkovaným než počtům nakažených po prodělání. Pokud bych dělal biologický experiment, považoval bych ho za spíše neúspěšný a hledal bych jiné vysvětlení pro odlišnost. A že se jich najde, v rámci toho, že v kritických týdnech mezi 30-50% nadúmrtí nebylo vysvětlitelné zaznamenanými úmrtími na Covid19. (Srovnej údaje ČSÚ o nadúmrtí a MZ o úmrtí na Covid19.) Skutečná silná imunita proti Covid19 má asi jiný mechanismus, můj odhad je, že bez podílu slizniční imunity se neobejde. I odborníci se na to dívají špatně, otázka je, nakolik je to v důsledku společenského tlaku a nakolik v důsledku profesionální zaslepenosti.

Podobně lockdown, (i) na jaře 2020 znamenal vyprázdněné MHD, naředění lidí na venkově a pomalé lineární šíření viru, (ii) na podzim 2020 pak plné MHD, postupně stále větší zahušťování lidí ve městech a tři krásné vzorové oscilace šíření nemoci. Úplně to odpovídá jednoduchému prostorovému modelu šíření viru, je to tak přesné až to bolí. I tu podzimní vlnu model předpovídá, ani ji nemuseli zesilovat posíláním nemocných nakažených do práce. Jenže hádejte se s lidmi, kteří házejí pojmem lockdown. Jsi pro lockdown nebo proti, nic složitějšího se říct nesmí, nestihne, nejde. Máte na vstup 30 vteřin, pak běží lov velryb.
Podobně vakcína prošla 3. fází kliniky. Že byl špatný vzorek, že se některé skupiny (děti, těhotné) jen dopočítávaly a rizikových tam nebylo dost, že nuláci byli po půl roce vymazáni očkováním, to už je moc složitá úvaha. Navíc se osobnosti ukázaly a fakt, že konstrukci dvakrát zaslepených studií nerozumí ani rozumět nechce přiznal i Václav Hořejší, až do doby Ukrajiny největší autorita na vakcíny i etiku. Kdo z těch, kdo rozhodovali, byl schopen posoudit zda 3. klinika proběhla správně? Když to nevěděli, měli se přece zeptat na SÚKL, od toho ho mají, ne?

Problém je v tom, že když definujeme jev, musíme definovat i jak ho měříme, jakou metodou, jakým přístrojem a v jakém rozsahu hodnot ho považujeme za existující. Kdo to dnes ví? A i když ví, jak to chcete uplatnit ve veřejné debatě, mediálně, aby se to stalo součástí politiky (ve smyslu anglického policy)?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Co bude s Millerem, pokud by mu zavřeli kámoše Gazdíka:

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/gazdik-s-obvinenym-redlem-komunikoval-zcela-bezne-a-byli-i-na-dovolene-tvrdi-policiste-40400420

Anonymní řekl(a)...

https://smejiciseb.substack.com/p/uz-se-na-ni-pracuje

Jaké metody k tomu použijeme?

Nejde jen o nasírací obsah. Namíchnout vás musí celá kampaň. To znamená, aby stála nejmíň majlant a naprosto se minula účinkem.

Se zvoleným postupem souhlasí i hlava kampaně Dubová:

Pokud chceme nasrat maximálně co nejvíc lidí, soulad metody s cílem je zásadní.

Anonymní řekl(a)...

Dr. Anthony Fauci, 81, a senior adviser to the president on the pandemic, has tested positive for COVID-19. He's fully vaccinated and received two boosters.
On June 11, Fauci went to the College of the Holy Cross where the college renamed the science center the Anthony S. Fauci Integrated Science Complex. Fauci was seen with and without 
a mask in photos.

Anonymní řekl(a)...

Ad Co bude s Millerem, pokud by mu zavřeli kámoše Gazdíka:

Otázka je stále aktuální, teď ještě důležitější!

Gazdík končí jako ministr školství, nechce svými styky rozkolísat vládu

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/gazdik-ministr-skolstvi-demise-stan.A220619_100139_domaci_klf

Anonymní řekl(a)...

Miller je v pohodě. Ministrem školství bude Drahoš.

Anonymní řekl(a)...

Jisté to ještě není.

Nového ministra školství za Petra Gazdíka (STAN), který v neděli oznámil svou rezignaci, chce vybrat během příštího týdne. Zvažuje například senátory Jiřího Drahoše či Miroslava Plevného.

Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/465081-rakusan-rezignovat-nehodla-vybira-uz-noveho-ministra-skolstvi?campaignsrc=tn_clipboard

Anonymní řekl(a)...

JJ. Taky to může být Konvalinka.

Anonymní řekl(a)...

re: může být Konvalinka
Nebo Zima, nebo Nerudová.
Ovšem Drahoš bydlí v Lysolajích, jako ten Hlubuček.
Třeba proto vytanul Rakušanovi hned na mysli.

Anonymní řekl(a)...

re - v době Mendela byl hrách ještě nezkažený

... a došli k závěru, že muselo jít o určitý druh podvodu. Mendel, zdá se mi, nepodváděl: 
při jeho až chorobné úzkostlivosti je to nepředstavitelné. Snad jeho zahradník. To by ale 
byl další doklad Mendelovy geniality. Pokud by tomu tak bylo, Mendel již musel vědět, co 
by mu mělo vyjít.

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2022/cislo-6/slavny-vsude-jen-ne-nas.html

Aby Mendel nakonec nebyl prvním průkopníkem zbořilizací, no spíš se do toho ten
Vácha (teologie Olomouc) jen nějak zamotal.

Anonymní řekl(a)...

V Olomouci je uz dobojovano?

Anonymní řekl(a)...

Ad 17:42 Nebyl to spíš doklad zahradníkovy geniality? Gardener forever.

Anonymní řekl(a)...

AD - kauza je ostudou Akademie .....
To taky, ale tam si navrch vysloveně lžou do kapsy:
Krizová komunikace
Kauza, na kterou na začátku listopadu 2021 v článku poukázal server Aktuálně.cz, utichla.
..... dále kauza médii nepostupovala.
Posledním textem Aktuálně.cz, který přímo ohrožoval dobré jméno AV ČR .....
https://www.avcr.cz/export/sites/avcr.cz/.content/galerie-souboru/akademicky-snem/LIX/Zprava-o-cinnosti-Akademicke-rady-AV-CR-za-obdobi-od-LVIII.-zasedani-Akademickeho-snemu-AV-CR.pdf

Anonymní řekl(a)...

Re: Ministrem školství bude ...
Osobně mám s Jiřím Drahošem velmi špatné zkušenosti:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Jiri-Drahos-Toto-jmeno-jsme-rekli-A-zastupce-ucitelu-zacal-sypat-fakta-706203

Anonymní řekl(a)...

ad 19:38 rektor prý nesmyslný návrh stáhnul.

Anonymní řekl(a)...

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/prvni-prezidentka-s-maslem-na-hlave?fbclid=IwAR2stjFI4gENbur8_cUbMP_vxkFua572QVNp8dX1K2xMijRtKs2AOSVJh_8

Anonymní řekl(a)...

AD: s Jiřím Drahošem velmi špatné zkušenosti ...

"Poděkoval jsem a zdvořile jsem tu nabídku nepřijal," uvedl Drahoš. Nechce prý naskakovat
do rozjetého vlaku.
------
Ano, pane senátore - s koulí u nohy o objemu 252 mega by to hlavně bylo dost riskantní:
https://reportermagazin.cz/a/iytw6/tajemstvi-jiriho-drahose-patenty-vyplacene-dotace-a-sporne-vysledky

Anonymní řekl(a)...

Přijde to brzy znova. Protože Covid je sezónní choroba, zima skončila už v lednu a tak zákonitě podzim musí nastat u začátkem srpna, spíš v červenci. Pravil Prymula.

Jen jestli to není tím, že dodavatelé vakcín už jsou nervózní, že se dlouho nikdo neočkoval

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prymula-covid-koronavirus-ctvrta-davka.A220622_120446_domaci_tty

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 22. června 2022 17:24
Je to ještě horší, "Vlna covidu může být v srpnu, počítejme s návratem restrikcí, říká Prymula" (nadpis odkazovaného článku). Nejlepší jsou nadšené reakce veřejnosti:

- Bože, kde jste ho zase vyhrabali.
- Proč tenhle dobytek,který na Covidu vydělává, ještě dostává prostor v médiích?!
- Prymulova firma zřejmě už nakoupila dostatek vakcín a roušek.
- Proč má tenhle podvodník a lhář prostor v nemajitelově plátku? Protože je to stejnej gauner.
- Á máme tady marginální, sotva statisticky zachytitelný nárůst a už se aktivizuje tahle Covidová partička. Vy jste tu fakt chyběli :)
- Ani náhodou už nebudu ten slinták nosit, ať se Prymula klidně postaví na hlavu.


Tentokrát udržet strach u veřejnosti bude o dost těžší. :-)

Anonymní řekl(a)...

re: nemuze Univerzitu (=svou pravnickou "matku")
No dobře, ale zákon se zdá být nedokonalý.
Zažímalka je třetí období v akademické radě, porušuje se zákon. Totéž před ní Drahoš.
Ale nějaký ústav s tím nemůže k soudu (žaloval by svou matku).
Jednotlivec z akademie taky nemůže, protože by hned letěl pro 'přespočetnost'.
Někdo mimo akademii by zase asi narazil, že nemá důvod, protože se ho to netýká.

Anonymní řekl(a)...

Ad Ale nějaký ústav s tím nemůže k soudu (žaloval by svou matku)

Výklad zákona podpořeného soudem "ad absurdum":
Takže ústav právně neexistuje... Se všemi důsledky. Je to přece rozhodnutí soudu. Stejně právně neexistuje fakultní senát, děkan. VEŠKERÁ právní rozhodnutí tak musí dělat rektor, akademický senát univerzity a akademická rada v čele se Zažímalovou. Stačí jim ty potřebné dokumenty k rozhodování nahrnout. :-)

Anonymní řekl(a)...

18:07 Odbory.

Anonymní řekl(a)...

18:17 hloupost. akademické orgány mají některé pravomoci své "mateřské právnické osoby" propůjčeny, některé dokonce výhradně. Je to přehledně definované.

Anonymní řekl(a)...

Mají některé pravomoci své "mateřské právnické osoby" propůjčeny, některé dokonce výhradně.

Z právního pohledu neexistující entita má některé pravomoci své "mateřské právnické osoby" propůjčena. Ještě lepší logika! :-)

Anonymní řekl(a)...

22. června 2022 21:15

vas sef/reditel/rektor/jednatel nedeleguje nektere sve povinnosti treba na sefa BOZP odboru ? 😳

Anonymní řekl(a)...

22. června 2022 18:07

ustav AVCR (=v.v.i.) na rozdil od fakulty sve vlastni ICO ma = je to pravnicka osoba => zalobu podavat muze

Anonymní řekl(a)...

Ad vas sef/reditel/rektor/jednatel nedeleguje nektere sve povinnosti

Povinnosti ano, ale ne zodpovědnost. Pokud má nějaká entita pravomoci své "mateřské právnické osoby" propůjčené, tak má propůjčenou i zodpovědnost. Uděláme to stejně i v tom zlém komerčním světě - propůjčím některé pravomoci z právnického pohledu neexistující entitě a přestanu tak za rozhodnutí co ta entita udělá být zodpovědný. Skvělý nápad! Entita z pohledu práva neexistuje, tak nejde zažalovat. Navíc děkan/fakultní senát je v přímém vztahu podřízenosti/nadřízenosti senátu univerzity/rektora jako šéf a jeho podřízený?

Pokud má ústav AVCR IČO, tak je to úplně jiná situace, z pohledu práva musí existovat.

Anonymní řekl(a)...

22. června 2022 23:19

realna situace: spadly most ve Studence.

Byl obzalovany jednatel firmy, anebo pracovnici s jen delegovanou odpovednosti ?

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/nehoda-studenka-2008-soud-novy-jicin-zriceny-most.A210831_054358_ostrava-zpravy_jog

Anonymní řekl(a)...

Ad 18:17 - 23:29 Případy, kdy by ústav (v.v.i.) šel do střetu s Akademií (Akademie věd české republiky z řízená dle Zákona č. 283/1992 Sb.) se už diskutoval. Dle zákona č. 341/2005 Sb. o v.v.i:

§ 10

Zrušení veřejné výzkumné instituce
(1) Zániku veřejné výzkumné instituce předchází její zrušení bez likvidace nebo s likvidací.

(2) Veřejná výzkumná instituce se zrušuje

a) rozhodnutím zřizovatele o zrušení veřejné výzkumné instituce s likvidací,

b) rozhodnutím zřizovatele o sloučení, o splynutí11) nebo o rozdělení, popřípadě smlouvou o sloučení, o splynutí nebo o rozdělení uzavřenou mezi zřizovateli,

....

Zrušení veřejné výzkumné instituce s likvidací
§ 12

(1) O zrušení veřejné výzkumné instituce a o jejím vstupu do likvidace rozhoduje zřizovatel s předchozím souhlasem nebo na návrh rady instituce.

......

Jinými slovy v.v.i. není možné zrušit bez souhlasu rady v.v.i.

Řešil se případ zda je možné v.v.i. "vyhladovět" a poslat do soudní likvidace na základě insolvence (Orientální ústav). A jako nejjednodušší odpor se navrhovalo, že ústav zažaluje AVČR a tím napadne celý systém rozdělování prostředků na AV. To si nikdo netroufne.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: Zažímalka je třetí období ...
Je to samozřejmě arogance moci. Ty jenom 2 období jsou právě proto, aby se neakumulovaly chyby
(což je ovšem právě největší výhrada proti působení Ždímalky).
Ovšem něco podobného předvádějí i někteří soudci - a pak se suďte:
https://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=16513

Anonymní řekl(a)...

Re: Nebo Zima
Však si Zima už taky o toho ministra (servilně) říká:
Profesor Zima: Rakušan vyšetřování neovlivňoval
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Profesor-Zima-Rakusan-vysetrovani-neovlivnoval-706338

Anonymní řekl(a)...

Jo, taky Hosta potrebuje novy koryto, kdyz ho ze starym vytlacil Konva - jakoby to nemohli vymyslet podobně jako Zazimalka, a byl by tam i na potreti. Takhle z nej fakt muze byt socka:

Hostomský: Lockdowny selhaly, covid zřejmě opravdu unikl z čínské laboratoře

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozstrel-zdenek-hostomsky-covid-unik-z-laboratore-lockdown-kritika.A220623_143748_domaci_vov

Anonymní řekl(a)...

Opět se nám zvedají koronaviroví bojovníci!

Epidemie koronaviru zrychluje, za týden ČR eviduje 3300 nových případů
Komentáře:
- Epidemie při 31 nakažených, na 100 tisíc obyvatel :-( Děláte si z lidí srandu, nebo co?
- ve čtvrtek vyžadovalo nemocniční péči 120 nakažených
vyzadovalo nebo potrebovalo, vyzadovalo je takovy hezky dvojsmyslny vyraz
- TO by bylo, abyste holoto měli chvilku normálního života. Od Covidu k válce, od války zpátky ke Covidu a tak pořád dokola. Na normální život zapomeňte, budete platit jak mourovatí za trochu tepla a světla s náhubkem na xichtě, a zavření v lockdownu, jako poslušné stádečko. Blíží se ekonomická konečná, takže nakonec to možná všechno bude jinak.
- Pokud si letos omezíme ekonomiku, tak je to podle mě konečná. Jak budou lidé platit drahou elektřinu bez podnikání? Stát už nemá žádné peníze a pokud se zase podlehne medical lobby, tak jsme tady (už skoro) definitivně skončili.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/covid-cisla-epidemie-narust-varianta-ba-5-koronavirus.A220624_081038_domaci_lisv

Anonymní řekl(a)...

Studie: Opakovaný kontakt s malými náložemi koronaviru vedl k lehkému covidu

Data tak implikují, že promořenost populace byla výrazně vyšší, než uváděly statistiky ministerstva zdravotnictví. To je dáno i faktem, že až třetina účastníků studie prodělala nemoc bezpříznakově.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/studie-opakovany-kontakt-s-malymi-nalozemi-koronaviru-vedl-k-lehkemu-covidu-40401013

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:54 Ještě bude povoleno říkat, že imunita po prodělání chrání dlouhodobě a 15x více, než očkování a konečně se snad začneme dohadovat o tom, že vakcíny nepotřebujeme. Až začneme zjišťovat proč je tomu tak, budeme i připraveni na příští laboratorní virus.

Vzpomeňte co všechno byla před dvěma lety dezinformace.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Austria is dropping compulsory COVID-19 vaccination for adults saying it is unlikely that
the measure, suspended since March, would raise one of western Europe's lowest vaccination rates. The vaccine mandate won't lead anyone to get vaccinated. Surveys have shown that 13%
of people who live in Austria will not get vaccinated despite the vaccine mandate.

Anonymní řekl(a)...

The Lancet Infectious Diseases, online 23 June 2022:
Based on official reported COVID-19 deaths, we estimated that vaccinations prevented 
14·4 million deaths from COVID-19 in 185 countries and territories between Dec 8, 2020, 
and Dec 8, 2021. This estimate rose to 19·8 million deaths from COVID-19 averted when 
we used excess deaths as an estimate of the true extent of the pandemic.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1473309922003206?via%3Dihub

Anonymní řekl(a)...

Ad 17:45 Myslím, že jsem někde četl (před akcí Covid), že odpůrců očkování v ČR byly jednotky procent. Tahle šílená akce s nefunkční vakcínou vnucovanou každému, zvlášť až se kompletně provalí jak to vlastně bylo, povede určitě k větší obezřelosti.

A to ještě málokdo ví, jak kázal Šebo, že i "moderní" vakcína proti černému kašli je fakticky nefunkční.

Za všechno může přeměna biochemie z vědy o zajímavých artefaktech na rituální vědu. Zapomnělo se, že všechno se musí vždy porovnávat s intaktním organismem.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: jak kázal Šebo ...
To bych brala s rezervou - jako když něco káže Konvalinka, Zbořil, Hostomský, Hořejší, Prymula, Zima, atd. - ti všichni si jedou nějakou svoji vlastní (pochybnou) agendu.

https://domaci.hn.cz/-zdravotnictvi/c1-62036360-novy-patent-ceskych-vedcu-objevili-jak-vylepsit-vakcinu-proti-cernemu-kasli

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:06 https://www.nature.com/articles/d42859-020-00013-8 Psali to i v Nature

Anonymní řekl(a)...

Další ohavný koronavirový hoax, který by mohl být pravdivý?

Očkování nemůže způsobit neplodnost! Nebo může?

https://blog.echo24.cz/a/S8ZKe/ockovani-nemuze-zpusobit-neplodnost-nebo-muze

Anonymní řekl(a)...

AD: na začátku listopadu 2021 utichla ...
Ta "KRIZOVÁ KOMUNIKACE" (co to je?) se akademii nějak nevede:
2.5.2022: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/eticka-komise-akademie-ved-marek-hrubec-cina/r~43a69a4cc49011ec9136ac1f6b220ee8/
3.5.2022: https://www.parlamentnilisty.cz/profily/Ing-Frantisek-Laudat-192/clanek/Spoluprace-s-Cinou-Cela-kauza-je-ostudou-Akademie-ved-CR-121259
9.5.2022: https://denikreferendum.cz/clanek/33984-rozhodnuti-eticke-komise-akademie-ved-v-pripadu-hrubec-nemuze-obstat

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys:

Jiste, vakciny proste nepotrebujeme - zrusme ockovani proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli, invazivnímu onemocnění vyvolanému původcem Haemophilus influenzae b, přenosné dětské obrně a virové hepatitidě B, proti spalničkám, zarděnkám a příušnicím!
Pryc s vydridusskymi vyrobci vakcin!

Usetrime, a deti, ktere ta onemocneni preziji, budou mit skvelou imunitu! Jako nasi (pra)dedeckove!
Co te nezabije, to te posili!

Anonymní řekl(a)...

Ad 27. června 2022 11:57

Vakcíny potřebné jsou, řeč je zde hlavně o nových "imunitu proti koronaviru povzbuzujících látkách", kvůli kterým se musela upravit definice vakcíny, aby se tyto zmiňované látky mohly vakcínami vůbec nazývat.

Anonymní řekl(a)...

Akreditace Mendlovky vykazovala nedostatky i v minulosti a i na dalsich fakultach, napr. LDF Pruserova tam bylo nekolik habilitacnich rizeni.
Viz napr.
https://www.akreditacnikomise.cz/zapis-04-2015/

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:57 S blbečky nekomunikuji.

Ale jednu věc přece dodám:
Nefunkční vakcína proto Covid19 dále snížila důvěru lidí v očkování. Která byla už tak atakována na jedné straně různými esoteriky a na druhé straně tím, že se začaly šířit nemoci, které byly už dříve vakcinací téměř vyloučené. Zejména černý kašel a dále například spalničky. U černého kašle je na vině právě nejspíš petidová vakcína, která vyvolává nízkou imunitní odezvu. Pokud vůbec skutečnou imunitní odezvu = ochranu protí nemoci, vyvolává.

Přítomnost protilátek funkčním v ELISA testu není nezbytně známkou imunity proti dané chorobě. Protilátky proti HIV peptidům pacienti mají a proti viru chráněni nejsou. A Covid19 ukázal, že dokonce ani neutralizační test není známkou ochrany proti chorobě, protože lidé se nakazili opakovaně. Jen se ti opakovaně nakažení téměř s jistotou nedostali na JIP. Jak uměle stimulovat imunitu proti Covid19 zatím nevíme, stejně, jako to neumíme proti viru HIV, po 60 letech kdy se to snažíme naučit.

Naštěstí Covid19 se dá léčit a, jak ukazuje příklad třeba Finska, jeho epidemie přinést méně úmrtí než třeba chřipka. Úplně stačí šíření viru neakcelerovat "opatřeními" jak je přenos ze střední generace na seniory prostřednictvím hlídání dětí, zahušťování obyvatel ve městech zákazem pobytu na venkově nebo akcemi typu "Nakažení očkovaní do práce a do škol!"

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

27. června 2022 19:09 ...Covid19 se dá léčit...

neplakal tady v minulosti jeden z programove neockovanych debateru nad Covid19 umrtimi ve vlastni rodine ?

Anonymní řekl(a)...

No, tak toho tátu, jehož stav se dramaticky zhorsil po druhé dávce, pak Covid stejně dostal jako nemocniční infekci a byl léčen monoklonalni protilatkami, jsme včera pohřbili. Doufám, že podobně úspěšné nebude očkování proti Covid 19 u mladších členů rodiny.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: "KRIZOVÁ KOMUNIKACE" (co to je)

To bude zase dílo toho specialisty:
Ing. Jan Martinek
specialista pro krizovou komunikaci
http://www.kav.cas.cz/struktura/sekretariat-reditele

Anonymní řekl(a)...

V neděli jsme dosáhli finálního maxima, kdy přepočtený podíl očkovaných nově přijatých s Covid19 na JIP dosáhl 100% https://www.covdata.cz/cesko.php#intensive . Očkovaní na JIP převažovali už několikrát, teď je to období nejdelší. Jistě tam jdou s dobrým pocitem, že je očkování chrání.

Anonymní řekl(a)...

28. června 2022 9:22

Ministersky Excel uvadi pro cerven 2022 horentnich ;-) 31 "nově hospitalizovaných 16+ na JIP", z toho 7 neockovanych (22%), 4 ockovane bez boosteru (13%) a 20 ockovanych s boosterem (65%).

Prumerny vek 75 -> booster dostali nejspis loni na podzim, a excel proto uvadi
"Ochranný efekt dokončeného očkování 65+ S posilující dávkou kalkulovaný v daném čase v % (#)"=0


https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2022/06/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20220626.xlsx

Anonymní řekl(a)...

Děkana plzeňské fakulty dělal Balaš podle šéfa STAN Víta Rakušana před příchodem „partičky,
která dávala diplomy za prachy nejrůznějším lidem“. V roce 2003 tehdejší prezident Václav 
Klaus nominoval Balaše, tehdy šéfa jeho poradního týmu, na člena Ústavního soudu, senátoři
s tím ale nesouhlasili. Zazněly při tom například pochybnosti o jeho účasti v kauze 
Investiční a poštovní banky (IPB).

To vyhlizi jako jeden za osmnact a druhy za dvacet bez dvou.

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:25 Takže se na onemocnění na které nezemřel žádný Fin navíc budeme očkovat každé tři měsíce. Lovu zdar.

Anonymní řekl(a)...

28. června 2022 11:40:

Na covid zemrelo 4832 Finu (https://www.worldometers.info/coronavirus/country/finland/)

Anonymní řekl(a)...

28. června 2022 10:25:

Slysel jste nekdy o "Simpsonove paradoxu"?
Predstavte si, ze kdyby bylo ockovano 100% obcanu, tak bude i 100% lidi na JIP ockovanych, to je, co? Proste - cim vic ockovantych, tim je jejich procento vyssi - jasny dukaz neucinnosti, ze?;-)

Anonymní řekl(a)...

Predstavte si, ze kdyby bylo ockovano 100% obcanu, tak bude i 100% lidi na JIP ockovanych, to je, co?

A představte si, že ono "očkování" rozhodí imunitní systém tak, že má neadekvátní odpověď a chorobu zhoršuje místo zlepšuje, to je, co? Proste - cim vic ockovantych, tim je zbytečně víc lidí v nemocnicích - jasny dukaz neucinnosti, ze? ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 13:17 Z kazuistik dvou našich zemřelých seniorů mohu jen říci, že v jejich případech očkování zhoršilo jejich už tak ne úplně dobrý zdravotní stav. Navíc v jednom případě došlo k očkování po prokázaně prodělaném Covidu a uzdravení k PCR negativitě. V druhém případě pak očkování nezabránilo onemocnění Covidem s těžkým průběhem.

Zbývají dvě seniorky z nichž jedna též prokázaně prodělala a nechala se 3x naočkovat. Po očkování jí vždy bylo hůře než při vlastním onemocnění. Druhá má za sebou tři dávky aniž by měla vážnější problémy (ale teplotu měla) a aniž by dostala Covid přestože celou dobu jezdila MHD. Ta nejspíš přežije všechno.

Statistika zajisté slabá, ale jen trochu horší než měl Pfizer s dětmi a těhotnými. Tak si dovolím extrapolovat, že očkování proti Covid19 nikomu nic dobrého nepřineslo což bylo dále posíleno šíleným přístupem k výběru a sledování očkovaných.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

28. června 2022 13:17 ...tim je zbytečně víc lidí v nemocnicích...

prave ted (=v cervnu 2022) bylo na JIP prijato 19 lidi 65+ se 3 davkami ockovani, 3 se 2 davkami ockovani, a 5 bez ockovani.

Pocty clovekodni (="Průměrný denní počet osob v kategorii neočkovaných v daném intervalu") jsou 230k neockovani, 305k 2 davky a 1M6 3 davky.

Ergokladivko, na JIP je zbytecne ;-) skoro 2x vic neockovanych 65+ nez ockovanych 65+ se 3 davkami

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:21 Jenže tohle data neobsahují. Jedná se o podíl lidí nově přijatých na JIP na 100 000 očkovaných, respektive neočkovaných.

Nezapoměňte na data z VZP, která ukazovala, že i bez Covidu umíralo více lidí mezi neočkovanými než mezi očkovanými. Teď - opět více-méně bez Covidu - se poměr obrátil.

Můžeme ale na Vaše vysvětlení Simpsonovým paradoxem přistupit. Pak to logicky znamená, že mezi těmi velmi málo neočkovanými zdraví převažují.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 14:20 Z jakých dat vycházíte? https://www.covdata.cz/cesko.php#intensive ukazuje něco jiného.

Nejste vy z Olomouce nebo z Mendelovy univerzity?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:15 Ovšem Euromomo https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps ukazuje, že v té době nebyla ve Finsku žádná nadúmrtí. Neboli tito Finové by nejspíš zemřeli tak jako tak.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

28. června 2022 14:22 Z jakých dat vycházíte

Z oficialnich ;-) = EXCEL MSMT, radek cerven 2022, bunky JIP 65+



https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2022/06/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20220626.xlsx

Anonymní řekl(a)...

Dobře.

A co tím chcete říci ve světle toho, že v celkových počtech lidí s covidem na JIP je tam více očkovaných než neočkovaných na počet obyvatel v této kategorii. Hypotézou, která je nejvíc nasnadě, je, že očkovaní nad 65 let, kteří měli na Covid19 zemřít, už vymřeli a teď umírají mladší. Jako další hypotézu (z osobní zkušenosti) bych navrhl, že očkovaní po příchodu do nemocnice umírají tak rychle, že se nestihnou v nemocnici Covidem nakazit. Případně, že na JIP vůbec nedospějí a zemřou přímo na pokoji.

Každopádně Vaše vysvětlení, že by snad očkování chránilo pouze a exkluzívně lidi nad 65 let proti těžkému Covid19, zatímco u těch mladších spíše pravděpodobnost onemocnení zvyšuje, je skutečně až to poslední realistické (spíše surrealistické).

Vzpomeňte na vlnu říjen - prosinec 2021, kdy mezi neočkovanými umírali mladší. I to se teď obrátilo.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: specialista pro krizovou komunikaci
Pokud si nějaká instituce platí specialistu pro krizovou komunikaci,
tak to bude z podobných důvodů, z jakých oslík Gazdík měl ten šifrák.
V obou případech asi je co skrývat.

Anonymní řekl(a)...

Na jiné téma a popisující stejný efekt jako u Covidu:

https://echoprime.cz/a/SxwSy/prestanme-stou-zkazou?_ga=2.148467191.1985703532.1656351760-1252349698.1608967111

Jste sociální psycholog. Současnost vás zásobuje přepychovým materiálem. Jak si tedy vykládáte agresi, kterou jste zakusil?

Nejspíš je to projev hluboké nejistoty. Příběh, který žije v médiích, nesmí být ohrožen. Na disentní hlasy reagují všichni tak nepochopitelně, protože tuší, že se dopouštíme velké chyby. Jinak si tento afekt nedokážu vysvětlit. Je to jako v pohádce o císařových nových šatech. Jen jedno dítě najednou vykřikne: Vždyť je nahý! Ten afekt pocítilo všech dvacet osm signatářů. Ostatně i Jürgen Habermas po zveřejnění svého článku Válka a rozhořčení v Sueddeutsche Zeitung, zjevně taky putinovec…

Anonymní řekl(a)...

Ještě vybírám:

Ve svém výzkumu jste se intenzivně zabýval formami kolektivního násilí. Na toto téma jste napsal dvě knihy – jednu s názvem Pachatelé a druhou Vojáci / Protokoly o boji, zabíjení a umírání. Obě knihy jsem si přečetla na pozadí bojů na Ukrajině. Podtitul knihy Pachatelé zní Jak se z obyčejných lidí stávají masoví vrazi. Ukazujete, jak mylně přemýšlíme o masových vrazích. Zaprvé si myslíme, že to musejí být sadisté, zadruhé že morálka je pro ně cizí slovo, a konečně se domníváme, že musejí být velmi silně indoktrinovaní. Nic z toho podle vás není pravda. Jak se tedy z normálního člověka stane pachatel?

Většina z toho, co děláme, nevychází z myšlení, jednání vyvěrá ze situace. Situace, z nichž vycházíme, určují naši blízcí, strukturují je mocenské hierarchie, vyrůstají z dějinných podmínek. Pachatelem se člověk stává na pozadí sociálního tlaku, který na člověka vyvíjí jeho prostředí. Je to banální – člověk se stává masovým vrahem, pakliže se ve válečných podmínkách chová jako normální člověk. My všichni jsme po většinu času konformní, chceme plnit své úkoly, toužíme po uznání. Problém je, že ve válce to ústí v hrůzy. Neznáme jedinou válku, genocidu, jediné masové násilí, které by selhalo na nedostatku pachatelů. Henry Friedlander, americký historik, který přežil holocaust, říkával, že se v německých novinách třicátých let snažil dohledat inzeráty poptávající masové vrahy. Nic nenašel. Je to docela mrazivá historka, ale vypovídající. O pachatele není nikdy nouze. Bohužel je fakt, že lidi můžete přimět snadno a rychle k tomu, aby začali zabíjet.

Anonymní řekl(a)...

Když říkáte, že zlo je pouhá mystifikace, myslíte tím, že kategorie zla je vlastně příběh, který si vytváříme, abychom pochopili, proč někdo páchá zvěrstva?

Ano, Hitler zastával nějakou teorii, měl za to, že je povolán k tomu, aby ji uskutečnil. To platí pro všechny velké zločince v dějinách. Sami se přitom cítí podřízeni morálce. Říkají si: Je to těžké, nechci to udělat, ale co naplat, někdo to udělat musí a dějiny si vybraly mě.

Anonymní řekl(a)...

Šíření podvarianty omikronu BA.5 v extrémně horkém počasí je důkazem, že virus stále má čím překvapovat. Ochranný efekt očkování proti těžkému covidu však trvá, říká šéf zdravotnických statistiků.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-ceka-nas-rychly-vzestup-epidemie-pristi-dny-rozhodnou-rika-dusek-207624#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Nebyl on ten Covid původně sezónní virus? Myslíte, že někdo o tom Covidu vůbec něco ví?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Stys:

"očkování proti Covid19 nikomu nic dobrého nepřineslo"

Nemam slov...
Takze vsichni ti svetovi odbornici z nejprestiznejsich svetovych instituci a univerzit, kteri se shoduji, ze to globalne zachranilo cca 15 milionu zivotu, jsou proste idioti nebo podplaceni podvodnici?

Anonymní řekl(a)...

Idioti. A velcí vojevůdci.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ještě Ad 7:37 Víte kolik je lidí ba světě? K 8 miliardám. 15 milionů z toho jsou ani ne dvě promile.

Když si vezmu za příklad to výše citované Finsko, tak tam nebyla žádná nadúmrtí v době Covidu, ani před vakcinací, ani po ní. Jednoznačně úplně stačilo se při dobrém zdravotnictví chovat jakž takž racionálně.

Jako Češi na jaře 2020. Jenže to bychom nesměli mít velké vojevůdce.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: "KRIZOVÁ KOMUNIKACE" se akademii nějak nevede:
Petr Drulák píše o tom, že konformismus s mocí Akademii věd nesluší
a věda bez plurality ztrácí svoji společenskou relevanci.
http://casopisargument.cz/?p=39780

Anonymní řekl(a)...

28. června 2022 15:06 ...v celkových počtech lidí s covidem na JIP je tam více očkovaných než neočkovaných na počet obyvatel v této kategorii...

Prave ze ne.

Neockovanych 65+ je 230k = 8x mene nez 65+ ockovanych

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:40 Mluvíte o voze a jí o koze. Já mluvím o dlouhodobém trendu počtů očkovaných a neočkovaných nastupujících na JIP a vy pořád o těch 65+.

Prostě to neukecáte.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

29. června 2022 9:47 ...mluvím o dlouhodobém trendu ...

v prispevku 28. června 2022 15:06 pisete (doslova) "...v celkových počtech lidí s covidem na JIP je tam více očkovaných než neočkovaných na počet obyvatel v této kategorii..."

trendy (namisto celkovych) poctu vytahujete az ted, kdyz se Vase predchozi myslenka ukazala mylnou ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ale já pořád mluvím o CELKOVÝCH počtech v jednotlivých kategoriích a vy o 65+ v jednotlivých kategoriích.

Navrhuji se shodnout na tom, že ty počty jsou celkově tak malé, že z hlediska statistiky nemá smysl o tom diskutovat. Ti lidé jsou tam primárně z jiných příčin než Covid19.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

29. června 2022 10:03

prumerny vek 16+ pacientu na JIP v cervnu 2022 je 65/74/75, a mladsich nez 65 jsou 2 neockovani (ze 7) a po jednom z 2x a 3x ockovanych

IMHO jde proto prave ted mladsi nez 65 z uvah bud uplne vyloucit, anebo je povazovat za samostatnou kategorii (a BTW, kategorii ockovanim pred JIP docela dobre chranenou ;-) )

Anonymní řekl(a)...

jen to tady tak lehce odložím:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ncoz-evropsky-zalobce-dotacni-podvod-nanotechnologie.A220629_115147_domaci_indr

zajímalo by mě, jestli místní komunita neví, o kterého výtečníka se jedná

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:03 Souhlasím s tím, že mladší 65 let je třeba počítat zvlášť. To říkám už někdy od září 2021 kdy vyšly první statistiky rozdělení úmrtí podle věku. Psal jsem to i ve svém příspěvku výše. Je třeba se už konečně smířit s tím, že mezi očkovanými a neočkovanými jsou - velmi minoritně ale různě - zastoupeny různé sociální skupiny, které jsou náchylné na to, že oslabené jinou nemocí nebo životním stylem chytnou Covid19. To je konzistentní mezi všemi obdobími šíření nemoci.

Každopádně také platí, že se jedná o tak malé počty, že nemá smysl se o tom dlouze bavit. Možná mají nějaký smysl ty trendy o nichž jsem výše začal. A tam opakovaně nastávalo, že mezi zároveň na JIP a nakaženými Covidem19 a bylo očkovaných více než neočkovaných. O celkovém počtu zemřelých nenakažených Covidem19 očkovaných a neočkovaných se nikde nedočítáme (nebo se pletu?). A zajímavé by to bylo, s výjimkou ledna máme pořád nadúmrtí.

Hlavně platí, že Covid19 je méně smrtelný než život sám. Když Vás na smrt vyděsí chorobou, která je méně smrtelná než život sám, mají vás v hrsti navěky.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Výzva na podporu humanitních a sociálněvědních oborů:
https://www.petice.com/vyzva_na_podporu_humanitnich_a_socialnvdnich_obor

Anonymní řekl(a)...

Ad: konformismus s mocí Akademii věd nesluší ...
Což je ovšem právě styl jednání Zažímalky - odjakživa.
Aby ta loutka taky nakonec nechtěla kandidovat na prezidentku.

Anonymní řekl(a)...

Re: Hosta potrebuje novy ...
Uz se naslo:
Vznikající Národní institut virologie a bakteriologie je financován z prostředků EU
částkou 1,3 miliardy korun v rámci programu Exceles Ministerstva školství, mládeže a 
tělovýchovy. Hlavním koordinátorem vznikajícího centra je ÚOCHB.

«Nejstarší ‹Starší   4001 – 4200 z 4964   Novější› Nejnovější»