Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém.
Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců.
Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne.
Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží.
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky.
Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši.
A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže.
Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic.
P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.
Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...
4 964 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 3201 – 3400 z 4964 Novější› Nejnovější»Ad 19:08 To je přesně to, na co se přece ptám. Jak moc velké následky jsou po KAŽDÉM očkování? Protože očkovaným to naperete do svalu, zatímco nákaza běží přes sliznici a nemusí se do organismu vůbec významně dostat. Rozhodně ne do ramene.
Nezapomeňte čím ta diskuse začala - pozorováním, že očkovaní a neočkovaní mají stejnou šanci se nakazit přičemž u očkovaných 3 dávkou byla šance nižší - neboli u očkovaných jen 2 dávkami musela být šance se nakazit úměrně vyšší. Jak na tom budou 3x očkovaní za půl roku, co odhadujete?
Já vím, že to děsí, ale je to tak.
Neočkovaný přirozeně imunní zdraví očkované.
Dalibor Štys
Stys:
"V případě Covdi19 se jedná především o chorobu mysli, kdybychom ji neměli, mohli jsme mít nejméně o 25 000 občanů více"
Pane Boze... To je ale magor...
Ad 20:21 Tak srovnejte počet úmrtí s Rakouskem.
Kdo je tady magor? Ten, kdo rozporuje opakovaně ověřená oficiální čísla nebo já.
Dalibor Štys
Ad Zima: O prezidentské kandidatuře vážně uvažuji
Zima je bizár. Ale ještě větší bolševik býval Havlas, naprosto kožený, směšný.
Ale pak Gardener potřeboval ve vedení své loutky, a Havlase tam stejně jako Ždímačku natlačil.
Zima se nakonec může docela stát tváří kavárny - místo Drahoše. Bude mít PR image 'úspěšného' bojovníka proti covidu.
Re: bizár
María Elena Bottazzi together with Dr. Peter Hotez led the team from the Texas Children’s
Hospital Center for Vaccine Development that created the Corbevax vaccine for Covid-19,
a patent-free drug that last month already received emergency authorization for use in India.
Last week, Bottazzi received a call from Rep. Lizzie Fletcher, D-Texas. Fletcher informed
her that she had nominated Bottazzi and Hotez for the Nobel Peace Prize.
(hint: María Elena je Latino Americano, myslím z Hondurasu)
Dezinformátor Navalžík je zpět:
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/02/08/slameny-panak-prorektora-opatrneho/
Džurnál už není výsostné místo Kubalovců? To musí být smutek... :o)
10:19 Džurnál se asi snaží o vyváženost, i když...
"vyváženost neznamená: Pět minut Židé a pět minut Hitler" (Jean-Paul Sartre)
Z UP reflexe:
Z odborářského dění aneb Naše malá denunciační aféra
středa 9. únor 2022, 8:31 – Text: MILOŠ FŇUKAL
Jedním z charakteristických rysů naší univerzity je absolutní otevřenost: tedy ne že by se věci děly transparentně, ale tak nějak se nakonec vždycky všechno „rozkecá“. A tak zřejmě už většina přírodovědecké fakulty zaslechla, že se na konci prvního funkčního období děkana fakulty děly (opět) podivuhodné věci.
Dne 7. 1. 2022 vznikl „podnět k prošetření“ činnosti doc. Kubaly, pod kterým je podepsán výbor odborové organizace ZO VOS CATRIN – podnět je adresován Mgr. Gazdíkovi, šéfovi MŠMT (jeho politický náměstek – dřívější vrchní hybatel dění kolem CATRIN – uveden není), v pořadí druhým adresátem je pan rektor UP. Podnět konkrétně vyčítá děkanovi PřF:
1) porušování zákoníku práce v souvislosti s proplacením náhrad za nečerpané dovolené lidem odcházejícím na CATRIN, přičemž mělo podle autorů podání dojít k poškození zaměstnavatele (Nikoliv zaměstnanců! Eo ipso k neoprávněnému zvýhodnění zaměstnanců? Dostali snad zaměstnanci své odměny sice podle zákona, ale v důsledku jeho porušení? – poznámka M.Fň.),
2) porušení integrity vědecké práce,
3) dlouhodobou šikanu zaměstnanců,
4) snahu poškozovat prestižní granty a nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky přidělenými MŠMT (zde jen parafráze, 4. bod je poněkud nesourodý),
5) poškozování dobrého jména univerzity.
Celý podnět pak končí ve vztahu k MŠMT „zdvořilou žádostí“ o prošetření a „zvážení možnosti auditu ze strany MŠMT“, ve vztahu k rektorovi informací, že by děkan neměl být jmenován „dokud nebudou vyvrácena výše uvedená podezření“.
Formou a většinou obsahu dokument jen recykluje podání, které vedlo již před dvěma lety ke svolání mimořádného zasedání AS PřF UP (proto se např. bod o údajné šikaně zaměstnanců zabývá výhradně osobami, které už zaměstnanci PřF nejsou). Následně byly provedeny dva audity a kontroly různých univerzitních i státních kontrolních orgánů (např. inspektorátu práce). Šetření žádná pochybení doc. Kubaly nepotvrdila. Co je však více než pozoruhodné: autory stížnosti z 7. 1. nebyla tato šetření zohledněna a dokonce ani zmíněna.
Odeslání podnětu nebylo oznámeno ani doc. Kubalovi, kterého se primárně týká, ani orgánům PřF, ani základní odborové organizaci VOS na PřF.
pokračování
Podnět ZO VOS CATRIN je mimořádně nešťastný jak obsahem, tak formou i faktickým utajováním jeho podání. Osobně jsem přesvědčen, že vznesená obvinění jsou neoprávněná, ovšem i kdyby byla, bylo by oznámení ministrovi školství, že se u nás „nehospodárně nakládá s veřejnými prostředky přidělenými MŠMT“ a že si s tím nevíme rady, jednoznačně výstřelem do vlastní nohy – do nohy univerzity, nikoliv (pouze) fakulty.
ZO VOS na PřF zaujala k celé kauze toto stanovisko:
ZO Vysokoškolského odborového svazu na PřF UP se distancuje od jakýchkoliv aktivit ZO VOS CATRIN přesahujících obhajobu kolektivních sociálních zájmů zaměstnanců vysokoškolského ústavu. ZO VOS na PřF se ve své činnosti důsledně vyhýbá jakýmkoliv osobním útokům a zpochybňování odborné či morální integrity našich partnerů v jednání, mrzí nás proto, že ZO VOS CATRIN podobné útoky proti vybraným zaměstnancům naší fakulty dlouhodobě fakticky organizuje. Tyto útoky, které se navíc v minulosti opakovaně ukázaly jako nepodložené nebo založené na účelově desinterpretovaných argumentech, zpochybňují poslání odborů a zbytečně dále komplikují už tak napjaté vztahy mezi fakultou a ústavem. Proto bychom považovali za projev vstřícnosti a snahy o uvolnění, kdyby ZO VOS CATRIN zejména svoji poslední aktivitu přehodnotila a seriózně zvážila eventuální zpětvzetí podání k rukám ministra školství ze dne 7. ledna 2022.
Odpověď ZO VOS CATRIN jsme dosud neobdrželi, zdá se ale, že na zmírnění negativních důsledků ve vztahu k MŠMT námi navrženým způsobem je už v tuto chvíli pozdě.
Jako předseda ZO VOS PřF bych chtěl ujistit kolegy z výboru ZO VOS CATRIN, že přes naše zmíněné ostřejší stanovisko plně respektujeme jejich právo obhajovat zájmy svých členů a nechceme jim ani diktovat jiné – méně razantní – formy práce. Nezpochybňuji ani jejich právo zasílat podněty k prošetření i mimo univerzitu, pokud se s tím jejich členové ztotožňují. Už menší porozumění mám pro to, aby se tak dělo textem zjevně jednostranným a za zády kritizovaných osob i fakultních orgánů.
Zároveň také neskrývám, že je pro mě zcela nesrozumitelné, jak podání ze 7. 1. 2022 prospěje řadovým členům ZO VOS CATRIN, a to především členům, kteří jsou zaměstnáni na Přírodovědecké fakultě. Pokud by tito členové měli zájem o méně spektakulární, ale zásadně otevřený, nekonspirativní a – jak pevně věřím – efektivnější styl odborové práce, dveře naší organizace jsou jim otevřeny dokořán.
Na závěr bych se chtěl veřejně omluvit dr. Navaříkovi za to, že jsem v některých reakcích na poslední události použil v osobním kontaktu neadekvátní hrubé výrazy (konkrétně jsem mu vytkl, že „dělá sviňárny“). Vyplývaly z mnou vnímané naléhavosti problému, ne z osobního postoje k panu předsedovi.
Středulu na ně!!!
Na který?
Na všechny:-)
No to asi jo... von je docela úlet, že odbory na PřF tak bojovně ochraňují zaměstnavatele... :o)
10. února 2022 21:56
to Vam jen tak prijde. Ve skutecnosti ten odborar/senator chysta na zamestnavatele zalobu k Ustavnimu soudu
https://www.prf.upol.cz/o-fakulte/fakultni-organy/akademicky-senat/#c38206
No, senátoři o ústavní žalobě vůbec nevedeli, to je Kubalova sólovka.
Pro odbory na PřF je zaměstnavatel jejich děkan. A je s podivem, že tak bojují za to, aby náhodou nebyl prosetrovany pro porušení zákona. V těch odborech je něco špatně....
V oficiálních statistikách ministerstva zdravotnictví se objevilo další dítě, které zemřelo s covidem-19. V pátek přišel o život 12letý chlapec z Prahy. Ozvala se ale rodina, která tvrdí, že chlapeček by v souhrnu vůbec neměl být. Jeho smrt totiž s koronavirem podle příbuzných nijak nesouvisela.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/454556-pravda-o-smrti-chlapce-s-covidem-rodina-vysvetlila-co-se-mu-stalo-doopravdy
The message from his entire statement is:
Adam is an innocent martyr saint who took the sins of others upon himself and was crucified by those he though to be his peers.
[Here is Adam’s statement:
“Errors occurred and under these I was signed as a correspondent author. My goal was from the beginning to search for and to correct mistakes, even if it was a simple and in fact a legitimate way to point at the members of my team who were in charge of the given work segments. Still, I didn’t do it and I will never do it. I believe in a team, which is why I accept my share of responsibility for mistakes.”]
https://forbetterscience.com/2022/02/04/schneider-shorts-4-02-2022-infallibly-fragile-male-ego/#adam
Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09) ignoroval zamítavé stanovisko Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL), který nedoporučil očkování dětí od dvanácti let posilující dávkou vakcíny Comirnaty od Pfizer/BioNTech. Ta ještě není schválená ani Evropskou lékovou agenturou. Přesto ministr Válek vakcinaci dětí třetí dávkou 21. ledna povolil a za ministerstvo zdravotnictví ji doporučuje. Více než na státní ústav, který ze zákona dohlíží nad bezpečností léků a vakcín, dal na doporučení soukromoprávní České vakcinologické společnosti.
https://www.echo24.cz/a/iBh5u/ministr-valek-riskuje-zdravi-deti-sukl-pro-ne-treti-davku-vakciny-nedoporucuje
... neexistují indicie o pochybení z hlediska integrity a etiky vědecké práce u zaměstnanců CATRIN UP. Toto vyjádření jsem četl s velkým údivem ...
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/02/05/nedoslo-k-etickym-pochybenim/
18:03 to je taková Navalžíkovština. Tučka s Kmentem odložili v Pardubicích a Ostravě, naoko pak i Zbořila a kromě toho se ty podvody staly, ještě než Catrin vzniknul. Takže je vlastně vše cajk.
Re: Válek (TOP 09) ignoroval ...
Ten toho ignoruje - už měl místo karbanu dávno zajišťovat 4. dávku po 4 měsících:
Booster shots of the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines remained highly effective against moderate and severe covid-19 for about two months after a third dose. But their effectiveness declined substantially after four months, suggesting the need for additional
boosters, the study published Friday by the Centers for Disease Control and Prevention
said.
The vaccine was 91% effective in preventing a vaccinated person from being hospitalized during the two months after a booster shot, but after four months, protection fell to 78%.
After more than five months, vaccine effectiveness fell to roughly 31%.
“V oblasti našeho zájmu se jako zvláště nebezpečná dezinformační organizace jeví jejich pobočný spolek SMIS, protože jejich členové mají formální erudici v dané problematice. Z toho důvodu jsou schopni snad neúmyslně, ale dost možná i úmyslně produkovat sofistikované dezinformace. Precizní ověřování (fact-checking) takových textů je mimořádně náročné, proto je vhodnou strategií k odfiltrovávání dezinformací obsah vytvořený spolkem SMIS ignorovat.“
Přeložím vám to do češtiny: Dezinformace produkované SMIS jsou tak sofistikované, až jsou pravdivé, takže je nejde pomocí dat vyvrátit. Proto všechny na kolenou prosíme, ať je nečtou!
Ad 7:06 a pak 5. dávku po 2. měsících, 6. dávku po 0. měsících, 7. dávku po -2 měsících, 8. dávku po dalších -4 měsících a 9. dávku po dalčích -6 měsících atd. 12 dávku jste si měli dát dávno před tím, než ve Wuchanu virus vůbec uvařili.
AD: Pro odbory na PřF je zaměstnavatel jejich děkan. A je s podivem, že tak bojují za to, aby náhodou nebyl prosetrovany pro porušení zákona. V těch odborech je něco špatně....
Pro odbory na CATRIN je zaměstnavatel jejich ředitel. A je s podivem, že tak bojují za to, aby byl prosetrovany děkan jiného pracoviště. V těch odborech je něco špatně .... o:)
Ovšem odbory na CATRIN nejsou nic jiného, než továrna na udavačské dopisy, pod které se nechce z nějakých důvodů podepsat vedení ústavu přímo. A v tomto případě asi jen vyrábějí důkazy pro Zbořilovy soukomé soudy.
Pokud je pravda, co Psal Fnukal na upreflexi, tak odbory a Catrin dekana PřF řeší za věci, co delal když pro ně byl zaměstnavatel. Tož tak :o)
Čili se mstí? "V těch odborech je něco špatně ...." o:)
Jo, ono to porušování zákonů a šikana se totiž přes noc vyparili :o) tak na to zapomeneme a budeme dělat, jakoby nic :o)
SUKL nedoporučil očkování dětí proti Covid19, protože neexistuje žádná průkazná studie o jeho účinnosti. Ministerstvo zdravotnictví ho doporučilo. Ještě zbývá někdo komu na tom nepřipadá nic divného?
Další 3x plně očkovaná rodina z příbuzenstva komplet Covid19, já se testuji mnohdy každý den a pořád nic.
Zdravím všechny, co si nechali rozhodit imunitu očkováním, které ani v okamžiku zavedení nebylo proti aktuální mutaci viru. Zejména zdravím kolegu P.S,, který kdysi psal, že koronaviry zas tak moc nemutují.
Dalibor Štys
15:03 jasně, je pochopitelné, že když se řeší podvody, tak se podvodníci cítí šikanováni.
AD: Jo, ono to porušování zákonů a šikana se totiž přes noc vyparili :o) tak na to zapomeneme a budeme dělat, jakoby nic :o)
Přístup CATRINy k logice je stejný jako Vás k pravopisu:
Zbořil a jeho parta začne rozhlašovat, že Kubala žere psy - audit řekne, že se neprtokázalo, že žere psy + další kontroly neprokáží, že žere psy - napíšeme, že si odboráři z CATRINy myslí, že Kubala žere psy - kontroly opět dopadnou tak, že Kubala má normální stravovací návyky. Závěr? Kubala určitě žere psy, ale chyba byla v tom, kdo to až dosud posuzoval. Takže 3 kolo: ne už odboráži, ale celá odborová orgaizace si myslí, že Kubala žere psy ... atd.
Problém je, že výrok "Kubala žere psy" není pro lidi z CATRIN věta, ale axiom .... stejně jako "CATRIN je integrace vědeckých kapacit", "CATRIN je excelentní", "CATRIN je ekonomický zázrak" a "Zbořil je neomylný, amen!"
Ale, hezký večer pane Fňukal :o) a na tom pravopisu taky mákněte :o)
16:41 podvody už jsou vyřešené a nestaly se. Ale to je pro zástupce přírody strašný prů..., takže se za každou cenu musí jet další a další kolo pokusu nějaký podvod prokázat. A když se nedaří, tak se to používá jako axiom.
...se testuji mnohdy každý den...
to uz bude skoro OCD, ne ? 😉
13. února 2022 17:11
no, treba NSS rozhodl, ze soucast univerzity neni samostatna pravnicka osoba, a proto nemuze nikoho zalovat ( tedy ani svou "matku" = cely UPOL). A PriF dela, jako by nic ...
20:17 no, to je ale průser jak Brno - fakulty (a ani ústavy) se nemohou bránit případnému nedodržování pravidel vlastní univerzitou - ale kdyby rektor rozhodl, že zaměstnanci CATRIN pojedou kvůli hospodářským výsledkům na základním platu bez osobního, myslím, že byste rychle změnili názor o:)))
13. února 2022 20:48 ... fakulty (a ani ústavy) se nemohou bránit případnému nedodržování pravidel vlastní univerzitou...
kandidujte do parlamentu, zmente legislativu, a muze to byt jinak. Zatim ale PriF UP ICO nema, a musi poslouchat "vrchnost" = statutarniho zastupce. BTW, "inauguracni interview" noveho namestka ministra MSMT jsme asi slyseli oba, ne ?
Ad 20:09 Jako zamesnanec a jako pendler.
Dalibor Štys
https://www.osel.cz/12177-spike-protein-aktivuje-endogenni-retroviry.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=8YVXHJzuRqL-202202140508&dop_id=15412599
Spike protein aktivuje endogenní retroviry
Z článku cituji: "... Pokud někdo pochopil článek jako varování před vakcinací (ač v něm nic takového není), a jako podporu hnutí antivax, tak s tím nic nenadělám. Mohu jen litovat, že jsem to nenapsal nějak líp a nezdůraznil, že prodělání nemoci je větší problém, že jsem předpokládal, že zdejší čtenář sem chodí opakovaně a zaregistroval články jako třeba: „Očkovat nebo neočkovat“, „Očkovací lídr a limity vakcinace“, „Pilulka na COVID-19 umutuje virus k smrti,… "
Jinými slovy, pořád je nejlepší imunita po prodělání aniž byste měl nějaké následky a úplně nejlepší je, když jste mezi 30% lidí, kteří mají zkříženou imunitu a nenakazí se. Ale to radši zkoumat nebudeme, všichni se na naočkujte a očekávejte, že přes všechno očkování stejně nemoc Covid19 dostanete - ostatně budete očkováni proti jiné mutaci, než je momentálně v populaci. Takže budete riskovat následky po očkování i po onemocnění.
Sportu zdar.
Dalibor Štys
Rakouský kancléř nevyloučil konec povinného očkování proti covidu
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rakousky-kancler-nevyloucil-konec-povinneho-ockovani-proti-covidu-40387044#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=BBsatksTtP5-202202140505&dop_id=40387044&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
V rozhovoru pro list Krone Nehammer řekl, že pokud experti vládní komise pro boj s pandemií řeknou, že vakcinace je osvědčený prostředek, zůstane povinnost „samozřejmě zachována“. Jestli ale navrhnou vládě, aby navrhla zrušení zákona o povinném očkování, stane se tak, ujistil kancléř.
Dalibor Štys
20:48 to máte celé nějaké dopletené. Tam by "do hry" vstoupil zákoník práce a bránili by se sami zaměstnanci (ti právní subjektivitu mají). Co se týká právní nesubjektivity fakult, tak na tom mi nepřijde nic divného: jsou součástí celku a jakkoliv se děkani snaží vytvořit dojem svrchovanosti, tak to tak prostě není. Je to jenom jejich honění ega, ve skutečnosti jsou prostě podřízení rektora.
Ono by se asi mělo říkat průser jak Olomouc. V Brně si svého podvodníka vyřešili poměrně rychle a nakonec vcelku standardním způsobem, v Olomouci kolem svého podvodníka tancují už dva roky, dokonce mu zřídili rezervaci a tak jim vesele dál rozkládá univerzitu. A s novým panem náměstkem se mají nač těšit všechny vysoké školy, výsledky jeho působení v Olomouci jsou vskutku impozantní, z toho se tam nevzpamatují ani za celou dekádu.
13. února 2022 19:21: musím Vás zklamat, vy Kubo jeden, ale autorem nejsem - i když s první částí víceméně souhlasím a obrat "Kubala žere psy!" asi bude můj, rozhodně ho často používám. Tímto děkuji neznámému za citaci a prosím ho, aby si:
a) nedělal srandu z pravopisu (jsem dysgrafik, který si prošel komunistickou výukou pravopisu v 70. letech, proto je to podle mě velmi netaktní)
b) odpustil si blasfemie (jako konzervativní katolík se bojím, že by se za to mohl dostat do pekla - a to bych mu nepřál, když už mě citoval o:).
Miloš Fňukal
Ad 8:22 Právní subjektivitu má univerzita ale vysokoškolský zákon je tak pomotaný, že děkani taky kus té subjektivity mají. Ať rozhodne správní soud, případně ať se VŠ zákon už konečně změní a postavení fakult vyjasní. A s VŠ ústavy jděte do háje. Ty jsou ve VŠ zákoně společně se školními statky, mají existovat ve velmi mimořádných případech a ne si hrát na fakulty ale "bez těch otravných studentů".
Dalibor Štys
Hořejší neodolal a zas něco uvedl.
https://zivotvcesku.cz/omikron-si-nevybira-imunolog-vaclav-horejsi-zcela-jasne-uvedl-kde-se-v-soucasnosti-bez-opatreni-nejcasteji-lide-nakazi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=eHuBtlUDZ2u-202202140917&dop_id=15412155
Boušek z Libně se zas dožaduje vstupu k Exnerům pro fajfku
ad 14. února 2022 10:05
Pane Štys, já Vám nevím, rád bych učil i lidé na katedře by byli rádi kdybych učil, jen Kubala si to nepřeje. Tak co teď? Jak se říká, vnitřní akreditace snese všechno...
14. února 2022 10:05
NSS: Fakulta vysoké školy, její akademický senát ani děkan nemají způsobilost být účastníkem soudního řízení správního coby žalobci (§ 33 odst. 2 s. ř. s.), neboť nemají způsobilost mít práva a povinnosti (právní osobnost), a ani zákon jim způsobilost být účastníkem soudního řízení nepřiznává.
https://sbirka.nssoud.cz/cz/rizeni-pred-soudem-zpusobilost-byt-ucastnikem-soudniho-rizeni-spravniho-u-fakulty-vysoke-skoly-jejiho-akademickeho-senatu-a-dekana.p4276.html?q=Palack%C3%A9ho
AD 10:42 Neměla vzniknout Catrin.
Dalibor Štys
Ad 10:49 To je pravda. Ale děkan podpisuje pracovní smlouvy, fakulta má v zákoně mnoho samostatných pravomocí. Tohle se musí vyjasnit jedním nebo druhým směrem. Buď dostane fakulta IČO, jako tomu bývalo do roku 1996, nebo všechny pravomoci včetně odborných přejdou na rektora.
Dalibor Štys
PS: Jak by to dopadlo ukazuje vývoj návrhu nového VŠ zákona na Slovensku. V jedné téměř schválené verzi slovo děkan vůbec nebylo. Teď tam sice je, ale v postavení osoby pověřené rektorem řízením fakulty.
Sice nejsem právník, ale připadá mi to jako zajímavá fraška. Existující entita "fakulta vysoké školy", "akademický senát" (co určuje kdejaká pravidla fakulty) ani děkan (co podepisuje pracovní smlouvy) nemůžou zažalovat nikoho, protože asi z právního pohledu neexistují. :-)
Fakulta vysoké školy, její akademický senát ani děkan nemají způsobilost být účastníkem soudního řízení správního coby žalobci (§ 33 odst. 2 s. ř. s.), neboť nemají způsobilost mít práva a povinnosti (právní osobnost), a ani zákon jim způsobilost být účastníkem soudního řízení nepřiznává.
https://sbirka.nssoud.cz/cz/rizeni-pred-soudem-zpusobilost-byt-ucastnikem-soudniho-rizeni-spravniho-u-fakulty-vysoke-skoly-jejiho-akademickeho-senatu-a-dekana.p4276.html?q=Palack%C3%A9ho
Ad 11:53 Tak to je. Podle mne se tím NSS měl zabývat, ale jeho zvykem je říci do nejméně. V tom se liší od Ústavního soudu, který naopak zasahuje do politiky.
Dalibor Štys
re: Adam’s statement: “Errors occurred ...
A musela o nich už dost dřív vědět Nerudová, leč bezzásadově mlčela. Teprve když
ji došlo, že by to škodilo jejím prezidentským ambicím, tak náhle prohlédla.
Připomíná to Zažímalovou, která u podvodů v ÚEM původně nehodlala hnout ani prstem.
Teprve když Reportér a další popsali její naprostou lhostejnost spolu s výsměchem
Šarce Kubinové, tak se lekla o svou kariéru a nechala EK vypracovat opatrné stanovisko.
https://www.lidovky.cz/domov/danuse-nerudova-byvala-rektorka-kandidatura-hrad-prezidentka.A220211_113201_ln_domov_lros?zdroj=LN_otvirak
Ad 18:17 Vždyť to jde jedno s druhým - velký počet publikací přináší granty a peníze. Tak si každý ředitel a děkan tyhle lidi drží a radši zavírá oči. Ve výpočetní chemii se dá jakž-takž doufat, že ve výpočtu není nějaký "vnesený prvek", zvlášť u malých molekul, byla by blbost podvádět. Ale v experimentálních vědách se jedna publikace týdně tak, abych vědel, co se děje, udělat nedá.
Nemluvě o tom, co psal Petr Kreuz o "doktoratmühle".
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01281-1
Measuring OAS1 levels in 504 individuals, we found that higher plasma OAS1 levels in a non-infectious state were associated with reduced COVID-19 susceptibility and severity. Further analyses suggested that a Neanderthal isoform of OAS1 in individuals of European ancestry affords this protection.
ad 13. února 2022 15:42
Dalibore, opet Vam musim pripomenout, abyste tu mutacni frekvenci neprekrucoval a nedelal ze sebe debila, ktery to nepochopil.
S pozdravem.
P.S.
19:11 nejpikantnější na Mendelu aféře je, že se Adamovi vlastně nic nestalo. Přišel o funkci, než ji vlastně začal. Vedoucí ústavu chemie a biochemie je pořád...
Ad 20:28 Frekvence mutací je větší než rychlost vývoje nových vakcín. A byla větší než rychlost vývoje té první. Debilní je tvrzení, které to popírá.
Inu, zdravá sebekritika je taky dobrá vlastnost.
Dalibor Štys
PS: S databází sekvencí jsem pracoval už v roce 1988 ...
15. února 2022 6:03
nez rychlost SCHVALOVANI ;-) nových vakcín
Ad: vaccine effectiveness fell to roughly 31%
Charles, Prince of Wales tested positive for the virus on Thursday.
Prince Charles is triple vaccinated.
Ad 8:09 Schvalování je součást vývoje. Nekteré firmy ovšem mají stroj času a tak vědí, že vakcíny nemají dlouhodobé následky. Škoda, že stroj času nevyužily k předpovědi mutací.
Dalibor Štys
14. února 2022 9:17 Tož v tým Holomoco máte fakt dobré tyjatr. Předseda odboru na fakultě říká, že jeho zaměstnavatel žere psy...
15. února 2022 11:03
Znate nejakou vakcinu, ktera ma odlozene nezadouci ucinky? Ktere by se projevily az po roce, dvou, deseti?
23:10 předseda odborů na fakultě sice nic takového neříká, ale předsedova jiných odborů kvůli tomu cítí potřebu psát na ministerstvo.
Pandermix - očkování rok 2009, souvislost s narkolepsií rok 2011.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcina-pandemrix-muze-u-deti-vyvolat-horecku-ockuje-se-s-ni-i-v-cesku.A091204_195456_domaci_taj
https://www.vakciny.net/AKTUALITY/akt_2011_06.htm
https://www.denik.cz/z_domova/ockovani-proti-chripce-muze-zpusobit-narkolepsii-20170323.html
Vakcína se správně jmenuje Pandemrix - a byla to samozřejmě reakce na:
Znate nejakou vakcinu, ktera ma odlozene nezadouci ucinky? Ktere by se projevily az po roce, dvou, deseti?
Ad 1:59 Ano prosím, očkování proti planým neštovicím po prodělání může vést k chronickému pásovému oparu. A ten se často projeví až po několika letech.
Vím to z nulté ruky, neboť mému synovi se to stalo (diagnóza nemocnice Motol).
Každopádně se u nemocí s nízkou smrtností doporučovalo napřed testovat imunitu a teprve neimunní očkovat. Protože každý zbytečný zásah do imunity je zbytečný. (Pravda, v současnosti nekteré autority (často finančně zaintersované na očkování) soudí i jinak.)
Dalibor Štys
Podrobnosti o Landerově chování byly zveřejněny až s odstupem.
Ten samý den vydala prohlášení American Association for the Advancement of Science, ve kterém anulovala pozvání vědce, jenž před dvěma lety obdržel čestný doktorát Univerzity Karlovy,
na její výroční konferenci ve Filadelfii.
Na ponižující komunikaci s Landerem si údajně stěžovaly i jiné ženy.
A odejme mu teď staroslavná UK ten čestný doktorát? Dění bude poučné, možná i zábavné.
https://vedavyzkum.cz/ze-zahranici/ze-zahranici/vedecky-poradce-bidena-rezignoval-kvuli-obvineni-ze-sikany-na-pracovisti
Ad 16. února 2022 7:16
Předseda na fakultě: "...obrat "Kubala žere psy!" asi bude můj, rozhodně ho často používám..."
(14. února 2022 9:17)
Ad 16. února 2022 7:16
No, to jsem si zavařil ... když jsem tam nepopsal obvyklé okolnosti. Potvrzuji, že to často říkám, nejčastěji v kontextu: "Co, nějaké další lejstro od kolegů z vyvíteodkud? Něco nového, nebo jako obvykle, že Kubala žere psy?". Rozhodně jsem neměl v úmyslu se nějak neuctivě vyjádřit o Spectabilis panu děkanovi. Pokud to tak vyznělo, pak se omlouvám.
Miloš Fňukal
10:14 njn, autor z 23:10 je holt tak trochu autista, no...
A kdo tedy ty psy vlastně žere?
Ad 1:59
A jak se vam asi reaktivuje mRNA vakcina??? Kdybyste tohle napsal v souvislosti s coronavirem, davalo by to o neco vetsi smysl ... Spousta lidi, co mluvi o ucincich za 10 let nechape zakladni veci.
Pandermrix. Jsou prace, ktere ukazuji zvysenou narkolepsii po infekcich tim virem, proti kteremu Pandemrix cileny. Tak je otazka, jestli risknout spike nebo spike & vsechny dalsi exprimovane ORF viru.
Když se zástupce nezávislého orgánu fakulty vyjádří, že děkan žere psy, pak to musí být pravda. Je to stejné jako rozhodování "nezávislé" pseudoetické komise :-).
Ad 13:13 Každopádně je správné, a současná data o ochraně před těžkým průběhem Covidu19 to ukazují mimo veškerou pochybnost, zkoumat již existující imunitu. Po prodělání nebo, například, širší imunitu získanou proti jiným podobným virům.
Jinak dopadnete jako všichni ti očkovaní omikroňáci. Po vakcíně vám bude blbě jako nikdy (... Málem jsem chcípnul - ředitel Madeta Teplý ....), nebudete vědět, co to přinese dlouhodobě a ještě k tomu nebudete proti ničemu akutnímu chráněni.
Kdyby se ty miliardy na testování a očkování vydaly na výzkum mechanismů imunity proti Covidu19 a identifikaci rizikových, mohli jsme téměř vše už dnes vědět. Takhle jsme vydali biliony, ohrozili a nechali zemřít spoustu lidí a minimálně oficiálně nevíme nic. Až vypustí příštího "lepšího" Covida, který bude mít tu o trochu větší smrtnost po které všichní toužili u Covidu19, budem zas na začátku s holýma rukama.
No, míru zdar.
Dalibor Štys
14:17 nono, přestqaňte se už navážet do etických komisí. Když někdo uzná Zbořila za podvodníka, tak ještě nemusí být závislý a pseudoetický - a i odborník na ještěrky (nebo jak jste to psal na jiném fóru) může poznat, že tam něco nesedí - a zase na druhou stranu třeba jeden egyptolog může hlasitě potvrzovat, že vše je v pořádku ... takový je už svět. Divné je jen to, že když se ke grafům z Malování 3D vyjádří ještěrkář, že je to špatně, je nedůvěryhodný, ale když někdo mezi oprašováním mumií zmíní, že je to naprosto OK, je to jasný dlůkaz neviny ... takový je ale už svět.
Náhodou Etická komise odsoudila Fürsta. Za mě dobrý.
Zde je právé důležité to slovo "náhodou", zatímco u ostatních rozvracečů socialistického ráje na PřF to bylo čiré a nefalšované zadání, neboli "Rozkaz zněl jasně, můž s koženou brašnou nemůže projít..."
Dozvi se nekdy verejnost, co za data prof. Zboril a s jakou legendou predlozil casopisum, co ho "ocistily"? Ale pokud se spektra generovala, tak by se vygenerovaly verze, kde je sum uz je v poradku.
Perete se se Zbořilem a přicházíte o peníze. Vojtěch Adam stáhne 30 publikací a zůstane pěkně vedoucím ústavu. A za deset let mu cinkne ERC Advanced grant. A MendelU zůstane pěkně doktoratmühle pro německé země, nejen v ekonomice, ale i v chemii a biochemii a v zemědělství. Její prestiž poroste politicky vlivnými absolventy a počty publikací.
Byl to jen odhad, že excelentní pracoviště je třeba hodnotit podle úspěšnosti v soutěži podle excelentních pravidel. Národní program udržitelnosti II . Ale byl to odhad dobrý. Jen se musí akceptovat fakt, že excelentní pravidla nemají nic společného s pravdou.
Rozdělme to.
Kdo se přihlásí k excelenci, nechť je hodnocen podle toho, kolik má mezinárodních grantů. Ušetříme za hodnocení, jednoduše ke korunce vysoutežené přidáme korunku českou. Logika je v tom ta, že mezinárodními granty se dobudeme mezinárodní zkušenosti. V celé její šíři, od excelentní výroby publikací na straně konformních k úplnému znechucení pojmem věda na straně lidí uznávajících logiku.
České peníze využívejme tam, kde výzkum běží souběžně se vzděláváním ve studijních programech akreditovaných v češtině. Podpoříme český průmysl a vychováme lidi vzdělané v pokoře k experimentu a používání logiky.
Dalibor Štys
Re: A musela o nich už dost dřív vědět Nerudová
(tedy - nejen o nich):
Problémy Mendelovy univerzity jsou známy nejpozději již od ledna 2021. Vedení MendelU a NAÚ MŠMT o nich byly oficiálně informovány již v březnu 2021.
V lednu 2021 upozornil rakouský mediální analytik a renomovaný specialista na otázky akademické etiky a správné vědecké praxe Doz. Dr. Stefan Weber na to, že soukromá salcburská
vzdělávací agentura IfM „zprostředkuje“ za poplatek ve výši 25 000,- Euro doktorské studium na Provozně ekonomické fakultě MendelU. Takovéto „externí“ „zprostředkování“ doktorátů za úplatu je v Rakousku považováno za vysoce neetické jednání. V Německu je tato činnost v
posledních cca 10-11 letech prakticky zakázaná. To nejpřesvědčivěji dokládá kauza bývalého profesora hannoverské právnické fakulty Thomase Abeltshausera, jenž byl za přijímání
poplatků/úplatků od doktorandů prostřednictvím soukromé agentury odsouzen v roce 2008 příslušným zemským soudem ke třem letům odnětí svobody nepodmíněně.
https://petrkreuz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=782561
„Očkování mělo být od začátku zcela dobrovolné a nikdo se nemusel cítit podvedený, že není pozitivně diskriminován. Z nikoho nedělá blba to, jestli se očkoval nebo neočkoval, obě varianty jsou v pořádku. Pokud chtěl ovšem očkováním někdo jen dosáhnout výhody v rámci práva a dnes se zlobí, že není privilegován, pak je dobře, když se cítí jako blb,“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vondracek-Z-nikoho-nedela-blba-to-jestli-se-ockoval-nebo-ne-693155
Re: A musela o nich už dost dřív vědět Nerudová ...
Vedení MendelU a NAÚ byly v březnu 2021 oficiálně informovány, že renomovaná německá
antiplagiátorská platforma VroniPlag prověřuje od podzimu 2020 několik dizertací německých
absolventů PEF MendelU z předchozích let, které jsou buď plagiáty, nebo jsou jako plagiáty
podezřelé.
Nynější „obavy“ rektorky Nerudové nelze snad za tohoto stavu věcí brát vážně, neboť na
dálku zavánějí účelovostí a farizejstvím. Neméně farizejsky na mě působí také to, jak se
předsednictvo ČKR najednou „rozhodně a důrazně distancuje od jakéhokoli porušování
etických zásad na půdě vysokých škol ČR“. Na mysli mi totiž vytanulo několik případů
z posledních let, kdy jednotliví rektoři nebyli tak přísní a „nedistancovali se“
https://petrkreuz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=782561
O Zbořilově vymazaném peaku se také vědělo poměrně dlouho než se to začalo řešit, ne?
Spousta dalších podobných informací nejen lítá mezi lidmi ale je i na pubpeer. A nikdo to stejně neřeší. Protože by se tím zbořil (nomen-omen) celý systém hodnocení vědy a publikování.
Dalibor Štys
Za poplatek ve výši 25 000,- Euro doktorské studium na Provozně ekonomické ...
Jestli tomu dobře rozumím, tak v té ceně bylo turbostudium ala Standa Gross, plus dodání práce sepsané ghost-writery (kteří si to holt ulehčovali a dodávali částečné plagiáty).
Tohle by bylo na zavření i u nás - ale musela by se za to vzít média.
Kavárna spíš zajistí, aby se za to média nebrala.
9:34 myslíte Heřmánkův peak? Neni fér mu takhle upirat zásluhy. Víte, co s tím musel mít práce?
Jo, omlouvám se, Zbořil to jen zatloukal.
Dalibor Štys
10:32 Jde hlavně o Zbořilův pík. Obzvlášť jasné je to proto, že se nedávno objevila verze rukopisu před jeho umazáním. A hlavně o tom dobře věděl šmejd Otyepka a beztak i Hobza, když předstírali "vlnu nevole" při Gregorově obhajobě.
Když jsme u toho PubPeeru, není tohle náhodou novopečený profesor z přírodovědecké fakulty UP, osobnost roku a bojovník proti CATRIN? Spolu se senátorkou fakulty?
https://pubpeer.com/publications/7F301E58CFCDEF0D7C4E92A33412A2
ad 10:44
Tak jsem se na to podival a zjistil jsem, ze se ty dva review clanky tematicky CASTECNE (!) prekryvaji, a ze se NEJEDNA (!) o copy+paste, naopak ty podobne pasaze jsou evidentne preformulovane (aby se vyhnuli autoplagiarizaci). Podle mne tedy naprosto OK.
Nechce někdo založit hnutí za zákaz publikování v MDPI z veřejných prostředků?
11:22 "...podobne pasaze jsou evidentne preformulovane (aby se vyhnuli autoplagiarizaci)."
Tedy se jedná o promyšlený a záměrný podvod.
Jendodznačné autoplagiátorství (to není jen o copy + paste, přečtete si pravidla).
Jestli je to záměrný podovod se dá zjistit.
Stačí se podívat, jestli má takových prací víc.
Pak by to bylo systematické a hodně závažné.
11:54 Sekundární literatura - např. učebnice, monografie, encyklopedie a slovníky, příručky, sborníky dat, přehledné články a periodika. Jedná se o zdroje, které čerpají z primární literatury, tj. z místa, kde vědec poprvé sdělil v tištěné formě výsledky vědeckého výzkumu.
Ad MDPI - Třeba Entropy je časopis založený v roce 1999 pro publikování článků o entropii. Takových časopisů je v MDPI víc. Prvním šéfeditorem byl Peter Harremoës http://www.harremoes.dk/Peter/
Že to degenerovalo je pravda, jako všechno. I Nature group má dnes 130 časopisů. Je to prostě tím, že počet vědců roste rychleji než počet lidí.
Vybrat si MDPI jako objekt útoků a ignorovat třeba Frontiers, které dokonce měly aféru s evropským DG Research, které jim ušilo dotace na míru, není úplně fair.
Dalibor Štys
12:10 ale snad to nesmím tajit a musím to ozdrojovat!
Boušek z Libně opět na scéně https://www.lidovky.cz/nazory/horejsi-vyjizdime-uz-opravdu-z-tunelu-dulezite-je-poucit-se-z-osklivosti-ve-spolecnosti.A220217_153132_ln_nazory_rkj
".... Velký vliv mají bohužel (nejen u nás) i různé protivědecké nálady, které se projevují nejen negativním postojem k vakcinaci,...."
Václave, zajdi si za mým švagrem, který se nechal naočkovat v poslední očkovací kampani a od té doby má sérii respiračních chorob. Je to velkej chlap, dva metry, myslím, že Ti to řádně vysvětlí.
I on má všechna řádná očkování a jeho malá dcera také.
Dalibor Štys
PS: Má protilátky prokázané od února 2021.
Dalibor Štys
ad 11:54 Ale v tech reviews jsou vzdycky takove ucebnicove odstavce - jak se zde chcete vyhnout tomu, ze budete pouzivat velmi podobne vedecke terminy (coz pak nejaky software vyhodnoti jako naznak autoplagiarizace)? Anebo mel autor napsat: na tomto miste by mela byt kapitola o XXX, ale tu si ctenar tohoto review musi najit v jinem nase, review? Chapejte, ta dve review jsou evidentne odlisna a tematicky se prekryvaji jen castecne. A to, ze to preformulovali, je absolutne ok, i kdyz obsahove to je velmi podobne (to je proste dane tim, ze je to review, kde se komunikuji "ucebnicove" informace).
to stále není omluva pro nezdrojování, které je v rozporu s pravidly. Je to publikace téhož dvakrát. Kdyby tam byl zdroj, tak by to posoudil recenzent, takhle mu to bylo skryto. Dívám se, že je na etiku značný dvojí metr :o)
13:25 ano, měli tam tu citaci dát, ale podle mého názoru je to naprosto nesouměřitelné s mazáním píků, softvérovým generováním spekter a produkcí dat pomocí násobení. Tady je dvojí metr zcela namístě.
Je taky dost zajímavý, že použili stejný obrázek, opět bez reference.
Plagiarism is not acceptable in Antioxidants submissions.
Plagiarism includes copying text, ideas, images, or data from another source, even from your own publications, without giving any credit to the original source.
Reuse of text that is copied from another source must be between quotes and the original source must be cited. If a study's design or the manuscript's structure or language has been inspired by previous works, these works must be explicitly cited.
Tož tak kluci :o)
A co bylo prvni, kapitola v knize nebo clanek v Antioxidants?
ad 14:04: Nemáte pravdu, ty obrazky jsou podobné, ale ne stejné; rozdílů je tam hodně. Znovu - něco naprosto normálního u přehledových článků.
ad 14:10 - ale oni to nekopírovali (copying), oni to přepsali, vy to fakt nechápete?
Plagiarism includes copying text, ideas, images, or data from another source, even from your own publications, without giving any credit to the original source.
To že to přepsali bylo evidentně právě proto, aby jim to nepoznal robot a oni to mohli vesele vydat dvakrát. No... uvidíme, co na to UPOL a jeho armáda etických komisí.
Třeba Royal Society of Chemistry to vidí jinak:
You do not need to request permission to reuse your own figures, diagrams, etc, that were originally published in a Royal Society of Chemistry publication.
https://vtechworks.lib.vt.edu/bitstream/handle/10919/86141/Dong_Y_D_2017_support_1.pdf?sequence=3&isAllowed=y
Je to, jakobyste obviňovali Jiráska z 32 plagiarismů, když jeho Staré pověsti české vyjdou po třiatřicáte.
14:23 jo no, jeden je očividně rozšířenou verzí druhého. A bez citace! :o)
Etický kodex UPOL:
"Vědecký pracovník nedělí své výsledky, tj. nedělí je zbytečně do více publikací za účelem
zvyšování jejich počtu. Nezveřejňuje totéž nebo téměř totéž dílo ve více publikacích."
ad 14:36: vy jste jak zaseklá gramofonová deska; nic nekopírovali, prostě ve dvou přehledových (!) článcích potřebovali shrnout stejné téma, vypořádali se s tím podle mne naprosto poctivě (bez kopírování). Je skutečně možné jim vyčíst, že se ty dva texty vzájemně necitují, ale jak jsem psal - v přehledových článcích jsem takové striktní sebe-citování viděl zřídka.
https://pubpeer.com/publications/0C2D2DD982847B4A69CBF79C2029FD
https://pubpeer.com/publications/5E8F10828DD327F0FA62B3B528EDEA
Toto mi teda přijde jako o něco vážnější problémy...
A co je tam za problémy? V jednom případě publikované podobné úseky šumu (ne stejné), to není nijak vzácný jev. Dokonce si pamatuj, že nám jeden přístroj generoval naprosto pravidelný sum a nakonec se ukázalo, že to bylo EM rušení od jineho přístroje. A u toho druhého v publikaci vůbec žádný problém není.
Je třeba odvést pozornost?
14:46 a necitovani je porušení pravidel časopisu. To fakt nechápete? A že to porušují taky jiní je argument od kdy? Porušení pravidel je porušení pravidel. A je otázka, jestli to nedělali systematicky častěji.
14:56 je docela zajímavé, že ten obrázek v publikaci nemá takové rozlišení, aby šel takto zvětšit. Takové detaily tam vůbec nejsou.
18. února 2022 17:01
BTW, pristroj, na kterem se to XRD merilo (="Bruker AXS diffractometer using Cu Kα radiation") byl z UP, anebo z Indie?
ad 16:54 a 17:01: Nesmysl, rozlišení je naprosto dostatečné, asi máte špatný monitor. A ty úseky nejsou podobné, ale naprosto identické.
Není a nemám :o) a naprosto identicke taky nejsou, je to vidět na první pohled, že jsou z rozdíly. Nepotřebujete brejle?
18:58 jsou to stejné obrázky, nepatrné rozdíly vznikají při jpg kompresi.
To i nepatrné podobné vzory ;o)
A kde je to tam v takovém rozlišení?
To je ve stejném rozlišení, jen to na obrázku není zvětšené, ale roztáhnuté do výšky a smrsknuté do šířky.
20:00 Není. Obrázek nemá tolik pixelů. Spíš to vypadá, že buď je to zvětšené úplně vymyšlené, nebo zvětšené softwarově (a to pak vůbec nemá smysl se o tom ani bavit, porotože ty podobnosti pak mohly vzniknout snahou nějaké software o zoom a není to původní obrázek).
16:54, 18:58, 19:43, 20:43 - To jsou zase Navalžíkovštiny. Nějaký pixel nebo stupeň šedi může při obrazových kompresích nebo při roztahování obrázku uskočit, ale že by se s touto přesností několikrát zreprodukoval soubor cca 30 bodů v oblasti šumu, je naprosto vyloučené - takže to XRD spektrum je fake. Jestliže je někdo schopen používat termín "pravidelný šum" (16:54), tak je úplný pitomec. Správně se takovému jevu říká systematická chyba a kdyby tam byla, tak by se projevovala ve všech spektrech (a stejně by ještě byla překryta náhodným šumem).
WTF? Navarik je korespondencni autor, pote co byl na paper pripsan na posledni chvili?
Zajímavé, jak rychle se zakrylo plagiatorske duo petrivalsky & luhova :o) asi velký strach, co? :o)
Potíž je v tom, že biochemická měření jsou od počátku silně závislá na provedení. Je to práce se zajímavými artefakty.
A někdy před 45 lety se přešlo od individuálního posuzování souladu s pozorování v intaktním organismu k metodě kitové. Tenkrát to kity ještě nebyly, lidi si to míchali sami v laboratoři, ale fungovalo to stejně: Z těchto chemikálií mi to při tomhle postupu vyšlo takto. A udělalo se to stejně na jiném organismu a výsledný objekt se prohlásil za totéž: membránový raft, miochondrii, fotosystém atd. A co se naměřilo se naměřilo, opublikovalo a jede se dál.
Tak holt jsou standardy práce v biochemii trochu posunuté. Hodně je to i důsledek toho kdo "na biochemii šel" když se nabízela třeba fyzikání chemie nebo biofyzika. Všechno co je bio- je na jednu stranu "měkké" a na druhou stranu populární. A tak to má hodně hlasů a málo exaktní oponentury. (Na konci jsou desetitiscíce mrtvých navíc.)
Nano je taky strašně populární, nesmíte to ale strčit pod mikroskop, pak je z toho najednou 100 mikro. Nebo je to nano-, ale každý týden jiné. Naštěstí za předponou nano- nebývají mrtvoly.
Dalibor Štys
19. února 2022 0:09: ale houby, jen čekáme, co paní Šaradinová nadiktuje a pan Blaťák otiskne, protože po 14 dnech poté se pravidelně vynoří nějaké udání podepsané odboráři z CATRIN ... předposledně to bylo Etická komise, posledně MŠMT, takže na Petřivalského asi vyjde prezidentská kancelář, nebo nějaká vrátnice v Bruselu .... Doporučuju ale vyčkat na události na Dombasu a rovnou to přeložit i do ruštiny.
Je tu nějak mrtvo ... Že by Navařík nedostával příplatky za práci v sobotu a neděli?
Re: slameny-panak-
U některých čtenářů mohlo dojít k záměně osob: mým hlavním tématem nebyl slaměný panák [2],
ale ředitel CATRIN.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/02/14/slameny-panak-a-integrita-vedecke-prace/
Je docela vtipný, že timhle se vlastně priznal xD
WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus told attendees at the Munich Security Conference that vaccinations and the fact that Omicron has turned out to be a less severe variant are "driving a dangerous narrative that the pandemic is over."
"But it's not. Not when 70,000 people a week are dying from a preventable and treatable disease. In fact, the conditions are ideal for more transmissible, more dangerous variants to emerge," Ghebreyesus added.
Ad 21. února 2022 10:26 - In fact, the conditions are ideal for more transmissible, more dangerous variants to emerge," Ghebreyesus added.
Na tu nakažlivější variantu koronaviru jsme si už jednou počkali. Necelých 130 let. :-)
Na konci 19. století zasáhla svět pandemie, která zabila milion lidí. Vědci se dlouho domnívali, že ji způsobil jeden z kmenů chřipky. V poslední době se ale objevily studie poukazující na to, že pandemii takzvané ruské chřipky tehdy pravděpodobně způsobil koronavirus. "Lidé měli podobné příznaky - třeba ztrátu čichu. A to je něco, co u chřipky nebývá," vysvětluje molekulární genetik Jan Pačes.
Takzvaná ruská chřipka se po světě nejvíce rozšířila v letech 1889 až 1890. Na základě studie z loňského června v časopise Microbial Biotechnology ji z tehdejší 1,5 miliardy lidí na planetě podlehl přibližně jeden milion. Tím ji vědci řadí k největším pandemiím 19. století.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zivot-v-pandemii-jan-paces-o-pandemii-v-rusku-na-konci-19-st/r~7a8d54b48f1211ecb5bd0cc47ab5f122/
* nakažlivější variantu koronaviru
Samozřejmě nebezpečnější.
Ad 11:14 Hlavně si už ani největší vakcinátor nemyslí, že na omikron funguje vakcína proti variantě alfa (milý P.S.). Tak bychom se měli konečně začít chovat racionálně, jako k relativně nebezpečné chorobě proti níž nejsme schopni vyvinou účinnou vakcínu. A také o ní a o imunitě proti ní ví něco málo jen pár lidí na světě.
Jak by takové chování mělo vypadat chápou i relativní amatéři https://cabelka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=782082
Dalibor Štys
Dalibor Štys:
"Hlavně si už ani největší vakcinátor nemyslí, že na omikron funguje vakcína proti variantě alfa"
Omyl - viz napr.:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2119270
https://ukhsa.blog.gov.uk/2022/02/10/how-well-do-vaccines-protect-against-omicron-what-the-data-shows/
https://www.nih.gov/news-events/nih-research-matters/covid-19-vaccines-induce-immune-response-omicron
Ad 7:58 Až VZP dodá data o úmrtích v obodu skupinách za říjen-únor, můžeme si o tom popovídat. Do té doby nemáme data nezkreslená rozdílným měřením.
Dalibor Štys
re: Důsledky genderové ideologie jsou už pěkně vidět ...
Zpráva o činnosti Komise pro rovné příležitosti AV ČR v roce 2021
Akademická rada bere na vědomí požadavek na zvážení zavedení genderového hlediska v obsahu výzkumu jako jednoho z hodnoticích kritérií v metodice hodnocení výzkumných týmů a
pracovišť AV ČR.
22. února 2022 9:47 ...data o úmrtích v obodu skupinách...
Data z obou, anebo ze vsech 5 skupin? ;-)
Ze všech 5.
DS
Dovolím si upozornit na výměnu názorů Václava Hořejšího a Tomáše Fürsta
https://blog.echo24.cz/a/SebH4/vymena-zdvorilosti
Závěr:
"... Jeden druhého jsme nepřesvědčili. Václav Hořejší dělá všechno správně: Drží se názorů odborníků na danou problematiku a cituje ze stanovisek odborných společností. Já dělám taky všechno správně: Procházím původní data a dělám z nich závěry v souladu s Evidence Based Medicine. Přesto často dojdeme k opačným závěrům. Co s tím budeme dělat? ...."
Dodávám: Přesně tímto mechanismem doško k tomu, že se téměř celá excelentní fronta zvedla na podporu zjevných podvodů Radka Zbořila a spol.
Na škále pochybujících excelentů se techdy na jedné straně od nuly objevil osamělý Václav Hořejší, který je schopen občas pochybovat o své víře v pravdu svých kamarádů a dát přednost datům. Proto svolil i s publikací této výměny názorů. Přestože se tam objevuje i:
"..... TF: Nebo aspoň ke každému veřejnému vystoupení připojil tento disclaimer – že nemáte čas hledat a číst nějaké studie a že tomu vlastně nerozumíte?
VH: Ani takovému vašemu přání nehodlám vyhovět. Velmi dobře rozumím závěrům špičkových odborníků epidemiologů, vyjadřuji se v souhlasu s nimi a veřejně to často deklaruji...."
Václave, velmi oceňuji. Doufám, že se časem dostaneš zas na naší stranu od nuly. Možná při akci SARS Cov-3 zachráníme pár desítek tisíc lidí před smrtí.
Na druhé straně byla celá škála lidí, kteří z různých důvodů, počínaje publikační činností manželky až po zjevný strach aby se nezačaly zkoumat jejich vlastní články, hájili hrdinně články skupiny Radka Zbořila. To jsou také ti, kteří nejenže nezačali křičet, když bylo zjevné, že studie Preval je jasně špatně udělaná, ale nekřičeli by ani příště a přespříště. Za nimi jdou mrtví navíc.
Dalibor Štys
Já bych k těm "excelentním odborníkům" zase tak shovívavý nebyl.
Očkování je prostě zásah do "tělesné integrity". Jeho vynucování může dávat jistý morální smysl "v zájmu celku". Nicméně pak je potřeba být konzistentní, a neignorovat např. způsoby léčky, korelaci s BMI, nebo řádově nižší riziko po prodělání COVIDu.
Většina "excelentů" přitom o takových věcech dlouhodobě leda tak "hlasitě mlčí".
Ještě že máme pana Štyse, který všemu rozumí a všudě byl dvakrát :o)
Ad 8:28 Půvabný argument ad Konvalinkum et Hořejšum. Pozoruhodné je, že Vám vůbec stálo za to to psát. Že by zásah brokem?
Dalibor Štys
AD: ad Konvalinkum et Hořejšum
Imunolog Jiří Šinkora tentokrát byl velmi osobní a vyřídil si účty takřka s celou mediální covidovou scénou.
Nejhůře dopadli biochemik Jan Konvalinka a lékař Petr Smejkal:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sr-cka-Pfizer-Trestat-Cesky-doktor-se-urval-a-rekl-vse-693617
Původní text je zde: https://covid-sinkora.blogspot.com/2022/02/drzel-jsem-se-dlouho-ale-tohle-je-uz.html
8:38 Spíš tipuju fascinaci vaším nezměrným egem a přesvědčením o vlastní dokonalosti.
Ad 23. února 2022 11:10
Osobně bych spíš řekl, že se Dalibor Štys náramně baví nad rozbíjením "dokonalosti" excelentní vědy a hlavně jejích "věrozvěstů". :-)
To spíš snad platí na Hořejšího a Konvalinku, ne?
Já se v médiích neprezentuji a řídím se fakty. Kdyby nešlo o tolik lidských životů, v klidu bych seděl u mikroskopu a jezdil lyžovat.
Dalibor Štys
Ad 11:57 Moc se tedy nebavím. 30 000 mrtvých je 30 000 mrtvých.
Dalibor Štys
11:57 Ano, staví se do role jedinného pravého proroka. Slyšte jeho slova! :o)
Ad 12:47 Jiní radši nechají fakt, že u nás v každém píku nemoci umře 3x tolik lidí než v Rakousku, bez komentáře. A hájí vládní opatření.
Pokud člověk, který na to upozorňuje, je prorok, pak to jsem i já. Ovšem jaksi si toho všimla i majitelka místní cukrárny, jinak vysokoškolsky vzdělaná překladatelka z a do němčiny.
A pan Beneš, který celý život pracoval v lese, se každé ráno při nákupu housek ptá, co to zas ten Váš kamarád profesor v televici kecal.
Dalibor Štys
re: nezměrným egem
Tak nezměrným egem se vyznačují lidé jako Flegr, Konva, Hořák.
Dalibora bych tam ale fakt neřadil
Ad 19:13 On mi to Honza Konvalinka vlastně napsal, když mi naposled vzkázal, že si mne na facebooku vypíná. "Nemůžu za to, že už nejseš ministr." Akorát, že tu myšlenku úplně nedokončil, chtěl ještě říci "To já bych byl ministr, to bys koukal."
Koukal ... No, radši to nebudu specifikovat, vím, že jejich excelence jsou na příjmu.
Dalibor Štys
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Rakusanuv-kamarad-bral-miliony-z-kolinske-radnice-pritom-byl-usvedcenym-plagiatorem-693753
Doktorka Macháčková ve svém posudku přímo napsala, že „posuzovaná rigorózní práce nemá vypovídací schopnost po stránce obsahové, protože se nejedná o originální práci“, a že „myšlenky a názory profesora Macura autor (tedy Kasal, pozn. redakce) prezentuje jako vlastní názory“.
Ad: Nejhůře dopadli biochemik Jan Konvalinka ...
Ten přestal s prorektorstvím. A tak teď cílí na ředitele ÚOCHBu. Ale nevylučovala bych, že po vzoru Zimy zkusí i prezidenta. S těmi akademickými KORYTÁŘI není nikdy srandy dost.
https://metodikahodnoceni.blogspot.com/2022/02/postrehy-k-rozhovoru-nove-rektorky.html?view=sidebar
Současné problémy naší univerzity jsou způsobeny tím, že kolegové, kteří tyto prostředky díky podpoře univerzity a PřF získali, by s nimi rádi nakládali jako se svými vlastními. Nehodlají se dělit ani o prostředky ani o informace, přáli by si, aby to tak bylo i nadále. A vedeni UP tento názor akceptuje. To je podle mého názoru pravý důvod pro vznik VŠÚ.
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/02/11/otazniky-zustavaji/
Další Boušek z Libně
https://twitter.com/marian_hajduch/status/1497099747236233237
"....Myslím, že COVID a válka mají jednu věc společnou: kolektivní imunitu. Lidé, kteří si 2. světovou válku zažili na vlastní kůži pomalu odcházejí. Většina lidí zná válku jen zprostředkovaně. To ale nestačí, abychom v plném rozsahu pochopili její hrůzné dopady do celé společnosti...."
Koneckonců dobrá analogie. Nekteří vojevůdci dokázali svou jednotku provést válkou s minimálními ztrátami a velkými úspechy, jiní naopak měli ztráty vysoké a úspěchy malé. Mariáne, když se podíváte na čísla, kam se řadíte Vy?
Dalibor Štys
Ad: ... a pitomec Miller bude na ministerstvu ...
Rektor Univerzity Palackého prof. PhDr. Jaroslav Miller ..... měl v tomto ohledu jasno:
„Už jsem nechtěl marnit čas svého života s pitomci a manifestacemi české malosti.“ ¨
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/02/24/rektoratni-hladomorna-2/
Jan Macháček vám daruje tento článek z FF UK:
https://www.facebook.com/VedaZije
Co tento profesor z ČZU v Praze Suchdole a kauza znásilněné íránské studentky? Bylo to tu? Hájil se svou velikostí penisu, že k znásilnění dojít nemohlo. Nezávisle na této kauze se objevila další studnetka, která ho obvinila ze stejné věci. Jen drobný detail je jeho PhD student, kterému stáhly článek, jelikož ukradl data.
https://tv.idnes.cz/domaci/soud-obzaloba-znasilneni-profesor-univerzita-doktorandka.V211217_130833_idnestv_iri
Ad: ČZU v Praze Suchdole
Tam to zamlžili podobně, jako šíbrovská trojka Zbořil-Hobza-Otyepka zbořilizace na UPOLu:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/profesor-doktorandka-pohlavni-styk-sex-univerzita-eticka-komise.A211216_205829_praha-zpravy_iri
Inter arma silent Musae..a taky COVID-data z ÚZIS👇
Souhlasím s ředitelem Duškem, že nyní jsou důležitější věci. Navíc čísla klesají, nic moc se neděje.
https://twitter.com/dostalondrej
Takže nejenže jim ti mrtví projdou, ale ještě se vůbec nepoučíme a příští SARS-CoV3 nebo jiné svinstvo zas zabije víc lidí, než bude třeba.
Dalibor Štys
Vedení Filozofické fakulty se omluvilo studentkám za chování docenta:
https://denikn.cz/817756/litujeme-vasi-bolesti-vedeni-filozoficke-fakulty-se-omluvilo-studentkam-za-chovani-docenta/?ref=inc
Hmm - a kdy se omluví vedení akademie za to sprosté chování Zažímalky při perzekuci
Šárky Kubinové?
Researchers in Maine have detected the first cases of a new omicron variant that is being monitored around the world and appears to be more contagious.
Two cases of the omicron BA.2 variant were detected by Jackson Laboratory researchers who monitor for virus mutations in Maine. It is one of the 'sub-lineages' of the Omicron family
of COVID19 viruses. Early data suggest that BA.2 is more contagious than the current Omicron lineage in the US, BA.1.
Prorok Hořejší prohlédl a své omyly odvolává:
https://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=42076
Jde třeba o toto:
Nedávno mi Britské listy zveřejnily dva články, ve kterých jsem oponoval názorům (hlásaným opakovaně hlavně redaktorem Karlem Dolejším), že proti Rusku je potřeba postupovat tvrdě a nekompromisně, nejlépe snažit se o jeho vojenskou porážkou. Následně jsem chtěl v Britských listech publikovat další článek, ve kterém bych popsal svůj pohled na kořeny nynějšího konfliktu Ukrajiny (a potažno Západu) s Ruskem. Jan Čulík ale můj sarkasticky laděný text odmítl s tím, že je „hysterický, pod úroveň Britských listů a je tam celá řada nepřesností”. Text mi nakonec vzali jinde:
http://casopisargument.cz/?p=40939
http://casopisargument.cz/?p=40047
Pokud na Ukrajině vyhrají Rusové, tak Prorok Hořejší odvolá i to co jednou odvolal?
Re: odvolá i to co jednou odvolal?
https://blisty.cz/art/107148-zmylil-jsem-se-prominte.html
Hlas lidu v komentářích:
Doznání užitečného idiota, aneb vítejte v letech padesátých! ..... Nešťastný člověče,
snad Vás alespoň nevyhodí z práce.
A taky, aby mu Fiala neodebral ten metál od Klause a Českou hlavu, jak Putinovi ty černý
pásky v judu a v taekwondu.
Ad 17:52 Václave, ty jsi snad na cestě k poznání, že důležité není věřit nebo domnívat se, ale získávat informace a důkladně je analyzovat. Až po té cestě dojdeš, jsi vítán doma mezi vědci,
Dalibor Štys
re: Až po té cestě dojdeš .....
Aby ta cesta dezinformátora Hořejšího nevedla přes Bory nebo Mírov. Ten vrchní statní zástupce ptavil, že za oslavování ruských představitelů jsou tak tři roky. A když mu k tomu přičtou i dezinformace kolem covidu .....
Ad 9:15 Byla by škoda, aby tam byl tak osamělý. Prokurátor Stříž by si měl na Vrchním státním zastupitelství zřídit minimálně statistickou skupinu. To by mu šla práce od ruky....
re: S těmi akademickými KORYTÁŘI není nikdy srandy dost
Konva jakoby skutečně po vzoru Zimy pomýšlel na zteč Hradu a začal připravovat terén:
Václav Klaus, to je politická Soňa Peková, smál se Konvalinka
... A pak si uvědomil, že mají. „Například Václav Klaus je taková politická Soňa Peková,“ zmínil Konvalinka. Hovořil i o tom, jak vlastně dezinformace a bláboly zabíjejí.
Pěkně přehledný popis Adamovy kauzy:
New Mendel University Rector found guilty of misconduct (He is a top Czech researcher
in cancer and nanotechnology)
https://scienceintegritydigest.com/2022/01/25/new-mendel-university-rector-found-guilty-of-misconduct/
Prostě takový dost typický český příběh, který rozťala osoba mimo Čechy-Moravu-Slezsko.
Kdyby ho nerozťala ona, tak by Adam už třeba taky dělal vedle Millera dašího náměstka svýmu dobrýmu kámošovi Gazdíkovi - nakonec Miller je tam ze stejnýho důvodu.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vojtech-adam-mendelova-univerzita-rektor-rezignoval-vysvetleni-nekdo-si-ulehcil-praci.A220304_653788_brno-zpravy_mls
Podvodník Adam znovu na scéně - Já nic, já muzikant.
Někdo si ulehčil práci. :-) A vznikla prestižní publikace hodná udělení grantu ERC.
Dalibor Štys
..... Co byste tedy udělal jinak?
Rozhodně bych se věnoval nejen vědeckému pohledu, ale i tomu manažerskému.....
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vojtech-adam-mendelova-univerzita-rektor-rezignoval-vysvetleni-nekdo-si-ulehcil-praci.A220304_653788_brno-zpravy_mls
V tom spočívá jádro problému. Vědci by se měli zabývat vědou a ne "managementem". To by ovšem měli maximálně 4 publikace ročně a ne dvě týdně.
Dalibor Štys
Zajímavé na tom je, že na Mendelu podvodník Vojtěch Adam nevadí - pořád vede ústav chemie a biochemie, v podstatě se mu ty podvody vyplatily a vyplácejí.
Co asi mají dělat? Poskytovatelé svou politiku nezmění, akreditační komise má svá kritéria, metodika hodnocení se také nezmění. Oni ho nemůžou vyhodit.
Spíš se divím Adamovi, že pořád nekde vystupuje. Normálně bych se schoval a už by se na to zapomnělo.
Mně se to kecá z lesa. Když jsem si našel zdroje financování, které na počtu publikací nezávisí. Když jsem byl ředitelem ústavu, stokrát jsem se rozmýšlel proti něčemu vystoupit. (Což mi PS nechává sežrat a má pravdu.)
Dalibor Štys
Dokud ani na evidentní podvody nebudou razantně reagovat poskytovatelé dotací, popř. to nebude posuzováno jako trestný čin podvodu, tak se podvádět vyplatí. A doplatí na to ti, kteří se tu vědu snaží dělat slušně, z toho důvodu má svůj díl viny každý, kdo mlčí.
To je jistě krásná myšlenka. Ovšem na příkladu akce Covid, kde studie využita pro schválení očkování je jistě špatně, ukazuje, že ani pokud jde o zdraví většina vědecké obce není ochotna se zabývat podstatou problémů. A věří raději svým kamarádům.
Dalibor Štys
Re: podvody se vyplatily a vyplácejí ...
Olomoučtí šíbři Zbořil a Hobza to maj stejně - ty jejich podrazy se jim nakonec vyplatily a vyplácejí. Navíc ale maj pojištěný média, který jim dělaj hustý PR (za těžký peníze, to zprostředkovávají Šaradinovci) -- a jinak mlčí, ta média:
Na případy vědeckých podvodů (a jejich specifického řešení na UP) upozorňujeme už dva roky
– tak proč na nás celostátní média kašlou a hlavně: proč se u nás stejný problém nevyřešil
stejně radikálně?
https://www.dzurnal.cz/index.php/2022/02/01/poznate-pet-rozdilu/
Co vy Kefalín myslíte tím slovem "radikálně". To, že Adam zůstal vedoucím ústavu a adeptem na senior grant ERC?
Dalibor Štys
Ad: podvody nebudou razantně reagovat poskytovatelé dotací, popř. to nebude posuzováno jako trestný čin podvodu ...
Tak samozrejme, ze GACR melo hned podat trestni oznameni na Bezousku, nebo Zborila, nebo Adama, atd., pro zneuziti grantu k pachani podvodu (u evropskych penez by to asi mela udelat materska instituce). Jenze nedovedu si predstavit, ze by se treba soucasny predseda GACR Baldrian, nebo ta jeho predchudkyne Valkarova, neceho takoveho odvazili. Vybrani byli mj. proto, ze skytali zaruky, ze neco tak nebezpecneho neudelaji. Vzdyt by se tim zhroutil cely system udelovani grantu jako Potemkinova vesnice desetileti zalozena na lzich.
Ad 8:38 Celý systém po celém světě......
Ad 8:38 Ono by úplně stačilo, kdyby jmenovaným nebyly přidělovány granty další.
6. března 2022 11:08
https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/chemik-otyepka-ziskal-treti-prestizni-grant-erc-cili-na-rozvoj-lithiovych-baterii-se-sirou-1/
Ad 11:52 :-)
Ad 6. března 2022 11:52
Otyepka je krůček od využití fluorografenu v lithium-sirných bateriích. Bude určitě stejně úspěšný jako u revolučního neviditelného polovodiče. Prostě aplikované vynálezy jaké svět ještě neviděl! :-)
Díky tomu výzkumníci CATRIN připraví dostatečné množství nanomateriálu na bázi fluorografenu a ve spolupráci s komerčním partnerem ověří jeho využití v lithium-sirných bateriích.
https://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/clanek/chemik-otyepka-ziskal-treti-prestizni-grant-erc-cili-na-rozvoj-lithiovych-baterii-se-sirou-1/
Vědci z olomoucké Univerzity Palackého jsou jen krůček od významného objevu na poli nanotechnologií.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/chemici-z-olomouce-jsou-krucek-od-revolucniho-neviditelneho-polovodice.A101201_1491973_olomouc-zpravy_sot
6. března 2022 22:47
https://medium.com/swlh/the-science-behind-graphene-transistors-f07023a7a1bc
7. března 2022 7:39
Zajímal by mě hlavně článek - nanotechnologické patenty RCPTM (CATRIN) úspěšně použité v praxi.
Něco takového, ale Holý byl anomálie, které se v české vědě vyskytne maximálně jednou za 100 let.
Patenty profesora Holého vynesly už 20 miliard. Jeho léky pomáhají 37 milionům lidí po celém světě
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/patenty-profesora-holeho-vynesly-uz-20-miliard-jeho-leky-pomahaji-37-milionum_1707171004_dbr
Re: zprostředkovávají Šaradinovci
A školitelům uvolní ruce, aby se studujícími nemuseli řešit formality a mohli se věnovat odborné práci. Na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava vznikla vůbec první PhD Akademie v Česku, zatím běží pilotně od zimního semestru.
https://twitter.com/saradinm
https://www.universitas.cz/tema/8120-kukutschova-dobre-napsat-vedecky-clanek-je-remeslo-ktere-musime-doktorandy-naucit?utm_source=tw_universitas&utm_medium=link&utm_campaign=twitter
Taky je třeba zahrnout i photoshop dle Zbořila - bez této technologie se žádný excelent v blízké budoucnosti prostě neobejde a nebude dostávat další lži-granty.
Boušek z Libně opět v akci, http://casopisargument.cz/?p=41268
Já jsem expert na všechno, říkával náš čtyřletý syn. Už je mu pět a už to neříká.
Dalibor Štys
re: expert na všechno
Expert na všechno Hořejš se nějak zvrtnul v Rusofila. Nebyla náhodou příčinou té jeho manželské krize nějaká Ruska? To by to dost vysvětlovalo. Aby se nakonec ještě nedal na pravoslaví, jako (myslím dočasně) Jaromír Jágr.
To by mu teda jeho kamarád Halík nevodpustil.
GUMOVOST systému - to je to pravé slovo:
... některých spektakulárních, nedávno zveřejněných případů: plagiátorství tehdejšího prorektora Kováře, manipulacích s vědeckými daty ve skupinách multiředitele Zbořila a
skororektora Adama nebo rozsáhlé manipulace ve výběrových řízení na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. I když je každý z těchto problémů zodpovědností jednotlivce
nebo malé skupiny, gumovost místního akademického ekosystému byla živnou půdou potřebnou pro jejich bujnost.
https://vedavyzkum.cz/nazory-a-komentare/nazory-a-komentare/jan-hladky-mobilita-internacionalizace-a-strnulost
AD - Boušek z Libně opět v akci
Hořejší se zvrhl v seriálového grafomana - co den, to nové dílo:
https://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=42148
Jako zaťatý odborník na vše, a spasitel, začal vystupovat až po té jeho manželské krizi
(neměla ale tehdy za tím být Ruska, nýbrž snad nějaká studentka).
Copak Bousek z Libne, ale tohle je zajimave:
https://casopisargument.cz/?p=41307
https://casopisargument.cz/?p=41300
Podobnej megaloman s pocitem božského poslání je i ten Jungwirt:
https://learned.cz/cz/co-je-noveho/aktuality/udelte-ukrajine-cestne-clenstvi-vyzyva-rada-ucene-spolecnosti-vlady-clenskych-zemi-eu-a-evropskou-radu.html
Včera jsem mluvil s jednou paní vysoce postavenou v Horizonu Europe, Češkou. Ptala se mně proč Česká republika do různých komisí neposílá lidi z univerzit ale jenom ministerské úředníky.
Na to je tedy odpověď dost složitá ale důsledek je docela zřejmý - čeští akademici nemají přímou konfrontaci s lobbyismem za svou zemi. Naopak, mají trvalý pocit že jejich země je dostatečně neuctívá pro jejich - no Tomáš Fürst napsal .... TF: Nezlobte se na mě, ale podle mě je to naprosto skandální nedostatek intelektuální poctivosti. ...
Já bych si také dával pozor poslat někam do nějaké komise profesora Václava Hořejšího, o profesoru Romanovi Prymulovi nemluvě,
Nejsou lidi, Kdo je technicky jakž takž schopný, ten má mnohem lépe placené a intelektuálně zajímavější místo v průmyslu. S menší potřebou lhaní. Česká věda se pozdvihne pokud se Česko deindustarializuje. Snad se toho nedožiju.
Dalibor Štys
SARS-CoV-2 is associated with changes in brain structure
https://www.nature.com/articles/s41586-022-04569-5
Researchers from the University of Oxford selected 401 people who caught the virus while
taking part in the UK Biobank study and compared their brain scans before and after the
infection. They discovered that in olfactory-related regions - which govern smell - brain volume had decreased by an average of 0.7 per cent compared to a matched control group who
were not infected. The researchers also found that people who had tested positive took
longer to complete a battery of cognitive tests.
Okomentovat