čtvrtek 3. září 2020

Roušky plné českých zmatků a nadějí americké chudiny

Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém. Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců. Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne. 


Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží. 
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky. Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši. 



A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže. 

Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic. 

P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.

Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...

4 964 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   2601 – 2800 z 4964   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

Ad 11:35 A představte si společně se Štysem, že by na JIP byla 1/3 lidí.

A představte si společně se Štysem, že by se každý, kdo přijde na JIP, testoval sentinelovým testem na respirační choroby. To bychom věděli, kolik covid pozitivních mezi očkovanými i neočkovanými vlastne máme.

A konečně, představte si společně se Štysem, že bychom už v srpnu 2020 věděli, kdo (1) už nemoc prodělal a má přirozenou a silnou imunitu a (2) kdo má genotyp nebo jiné komplikace vedoucí k těžkému průběhu a tudíž se musí zvláště chránit.

To, že systémové selhání zahraňujeme tím, že lidem pícháme experimentální vakcínu s 10-12% okamžitou "tolerable responsiveness" a vůbec neznámými dlouhodobými účinky, mi nijak neimponuje. Nehledě na to, že ve skupině, která na JIP převažuje, je už naočkováno 83% populace. Ono je to holt tak, že když vakcína funguje na 70%, i při 100% proočkovanosti máme pořád ekvivalent 30% nakazitelných.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

8. prosince 2021 11:53 ...ž v srpnu 2020 věděli, kdo (1) už nemoc prodělal...

informaci o narustu procenta "prodelavsich" z podzimu/zimy 2020 mame od Thona/Proseca, a pokud si to pamatuji dobre, na zacatku (=rijen 2020 ?) jich bylo zanedbatelne malo

Anonymní řekl(a)...

Ad kdezto umrtnost - ZEJMENA DIKY OCKOVANI - je cca polovicni

Ještě že v tom Londýně populaci na španělskou chřipku v roce 1918 proočkovali, umrtnost - ZEJMENA DIKY OCKOVANI - byla v druhé vlně cca poloviční. Viz "Graf úmrtí na španělskou chřipku".

https://plus.rozhlas.cz/spanelska-chripka-prisla-pred-sto-lety-v-nekolika-vlnach-pripomina-historik-7676403

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:09 Na začátku září 2020 byla neformálně k dispozici studie nemocnice Motol, kde bylo 4%, na rozdíl od Jihočeské studie, kde byla 2%. Takže nárůst byl a stejně tak byl nárůst nadúmrtí . viz Straka a Komárek. .

V současnosti odpovídají nadúmrtí průměrnému počtu pozitivních v testech vloni, uvidíme, jak to bude dál. Nadúmrtí celkově snad nejsou způsobem provedení experimentu ovlivněna.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

8. prosince 2021 14:25

jj, pod 10% (=ve shode s Thonem) -> zanedbatelne malo

Anonymní řekl(a)...

Ad 14:33 ale bylo jich už dost na to, aby se vědělo, že imunita po prodělání existuje, trvá více než 6 měsíců a dobře chrání před reinfekcí.

Takže jsme mohli hledat ty imunní a nemuseli jsme je zatěžovat očkováním. A zbyly by nám vakcíny pro ty neimunní, alespoň na začátku očkování, když jich bylo málo. Možná by očkování i víc lidí bralo vážně a neptal by se každý truhlář "A proč se teda očkuju, když ne proto, abych mel protilátky?"

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:29 "IMHO je obsazenost na JIP/IUC +/- stejna, jaka byla pred rokem (=12/2020), kdezto umrtnost - ZEJMENA DIKY OCKOVANI - je cca polovicni:"
---
S tímhle tvrzením bych byl docela opatrný. Když se podívám na https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/vybrane-indikatory-stavu-a-sireni-epidemie-a-denni-souhrn-testu-na-covid-19-k-8-12-2021/ (Příloha 4), tak úmrtí bylo mezi očkovanými procentuálně více, než kolik bylo zastoupení na JIP. Konkrétně za prosinec podíl očkovaných na JIP 31.7 %, ale podíl na úmrtí 39 %.
---
Z toho mi vychází, že očkovaný má nižší šanci, že se na JIP dostane. Ale když už tam je, tak je riziko úmrtí spíše vyšší. Jinak řečeno, pokud je obsazenost JIP srovnatelná s minulým obdobím, ale úmrtí méně, tak není vůbec jasné, jestli je to způsobeno očkováním...

Anonymní řekl(a)...

Navíc pořád je tam ten strašný rozdíl ve vzorkování. Např. zde https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/vybrane-indikatory-stavu-a-sireni-epidemie-a-denni-souhrn-testu-na-covid-19-k-8-12-2021/ Diagnostická indikace = očkovaní i neočkovaní, 21 237 testů, Epidemiologická indikace + Preventivní a plošné testování = jen neočkovaní 44 280 + 47 904 = 92 185 testů. Jinými slovy, neočkovaných se testovalo odhadem 100 000, očkovaných odhadem 10 000. Tento rozdíl se promítá do všech úrovní od nemocnice přes JIP až do počtů zemřelých na Covid.

No, snad už zítra vydá Statistický úřad další týden úmrtí, abyhcm viděli jaký je trend.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re 18:49 - neockovani na JIP jsou v prumeru o 10 let mladsi nez ockovani na JIP - z cehoz bude vyplyvat ta vyssi smrtnost tech ockovanych a JIP (jsou to hlavne hodne stari a s komorbiditami)

Anonymní řekl(a)...

Ad 19:21 Ten rozdíl velmi silně ukazuje na to, že se jedná o kvalitativně jiný vzorek obyvatel. Myslím si, že mladší očkovaní zemřou neotestováni.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

8. prosince 2021 19:32 mladší očkovaní zemřou neotestováni. p

promluvte si prilezitostne s nejakym patologem (to jsou ti, co loni navysili sumarni pocet kovidovych mrtvych oproti prubeznym cislum o vic jak 5 tisic)

https://www.czso.cz/csu/czso/covid-19-byl-vloni-druhou-nejcastejsi-pricinou-smrti

Anonymní řekl(a)...

re 19:32 - to je opravdu velka blbost, ze by mladsi ockovani zemreli na covid aniz by byli otestovani - pokud budou mit zapal plic a pojedou do spitalu, tak je samozrejme otestuji i s ockovanim

vy uz abyste se drzel svych fantasmagorickych teorii, tak budete vymyslet uplne absurdni argumenty ;-)

Anonymní řekl(a)...

Bohapustý PR od předsedkyně @snemovna @market_a.

„Chci vás ujistit, že oblast vědy a výzkumu bere naše koalice velmi vážně.“

https://twitter.com/Akademie_ved_CR/status/1468513989432913920?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1468513989432913920%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.avcr.cz%2Fcs%2Fo-nas%2Faktuality%2FAkademicky-snem-rokoval-o-rozpoctu-na-vedu-i-hodnoceni-vyzkumnych-pracovist%2F

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:35 Pokud nebudou mít zápal plic, nebude je nikdo testovat. Pokud zemřou neotestováni doma, stejně tak. Snažte se udržet oficiální narativ jak chcete, hroutí se ovšem na všech stranách.

Ad 22:45 Nadúmrtí v posledním zveřejněném týdnu proti průměru bylo 154, vykázaných úmrtí na Covid19 79. Uvidíme, jestli se trend udrží i v dalších týdnech a můžeme se dohadovat, jestli máme nezaznamenaná úmrtí na Covid/s Covidem nebo jestli nám tu řádí nejaká další tajemná, podobně zhoubná, choroba.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

9. prosince 2021 10:33 ...Pokud zemřou neotestováni doma, stejně tak...

fact check: Soudní lékař o náhle zemřelých doma či v práci

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/patolog-o-nahle-zemrelych-doma-ci-v-praci-kazdy-ctvrty-mel-covid-128069

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:26 Pak jsou ti, kteří se nepitvali. No a mezi nimi, čistě z důvodů frekvence testování, může být daleko více těch, kteří byli očkování a měli Covid19.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:26 Relativní pozitivita testů dle indikace testu: Preventivní a plošné testování: 7denní průměr k 06. 12. 2021: 7,6% https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/vybrane-indikatory-stavu-a-sireni-epidemie-a-denni-souhrn-testu-na-covid-19-k-8-12-2021/

To je tedy sakra méně než 1/4 jako je výskyt mezi zemřelými.....

Anonymní řekl(a)...

9. prosince 2021 11:50 ...ti, kteří se nepitvali...

...Už na jaře můj předchůdce, přednosta ústavu profesor Hirt, zavedl testování na koronavirus a zjišťovali jsme, jestli zemřelý náhodou nebyl nakažený...

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:42 :-) Však o tom není spor. U těch, co se pitvali, to víme. A jsou započteni.

A víme, že u nich je pravděpodobnost, že byli nakaženi, 25% oproti běžným příchozím na testy, kde je pravděpodobnost pod 8%.

Představte si tu úžasnou možnost, že 25% všech, co zemřeli doma, mělo covid. Nebo všichni ti očkovaní, co zemřeli na JIP třeba na selhání srdce a netestovali se, jako strýc z manželčiny strany před třemi týdny....

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

9. prosince 2021 13:28 ...jsou započteni...

prave ze ne: "... 11 968 záznamů bylo průběžně hlášeno poskytovateli zdravotních služeb do centrálního systému pro řízení epidemie a 5 267 záznamů bylo doplněno následně (úmrtí mimo nemocnice, zpětné dohlášení dat, pitvané případy apod.)..."

https://www.czso.cz/csu/czso/covid-19-byl-vloni-druhou-nejcastejsi-pricinou-smrti

Anonymní řekl(a)...

No vidíte to. A kontrolní otázka: Ti zatím nezapočtení s Covidem19, budou spíše z neočkovaných nebo z očkovaných? Když neočkovaní se testují 10x více a je jich přitom méně. V rizikové skupině už jich je jen ubohých 13%.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

9. prosince 2021 13:59 ...V rizikové skupině už jich je jen ubohých 13%...

BTW, ve skupine "chranenych/nerizikovych" je v CR aktualne jen +/- 1.3 mil lidi (=tech, co dostali jiz i 3. davku).

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr

Anonymní řekl(a)...

Ad 14:33 Mutace Chi-Chi prorazí i třetí dávku.

Takže chcete říci, že vlastně celý národ je neočkovaný a dělit je v tabulkách a grafech nemá žádný smysl. To je ještě lepší obrana mého názoru než by mne kdy napadla. :-)


Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

9. prosince 2021 15:38

Manzelka (neakademicke skolstvi) mohla mit (a ma :-) ) 3. davku jiz nekolik tydnu

Lidem z VS bez rozliseni veku se ockovaci okno otevrelo prvni tyden v kvetnu -> ti uplne nejrychlejsi (z tech, co "nepredbihali ve fronte" ;-) ) dostali 2. davku v pulce cervna, a na treti mohou jit nejdriv pristi tyden.


A podobne to bylo/je i u jinych kategorii ockovanych, tam ale konec limitu 6 mesicu zpameti neznam.

Ergo kladivko, kdo z kategorie rizikovych (rekneme +65) chtel byt ockovan, ten uz 3. davkou naockovany je. Ale povinne to v CR (na rozdil od Rakouska ?) neni...

Anonymní řekl(a)...

Ad 16:14 Nějak se do té argumentace zaplétáte. Má třetí dávku a kdy byla naposled PCR pozitivní? Že já nemám žádnou dávku a už jsem zase - sakra - PCR negativní.

Předhodím Vám ještě jednu udičku, která navazuje na váš text. Že máme od prvního týdně v říjnu vlnu. Svádí se to na ztrátu účinnosti vakcíny po šesti měsících. Ovšem červen - 6. měsíc - je vzdálen v čase od října - 10. měsíc - jen tři celé kalendářní měsíce. Ono se očkovalo od ledna až do července, průběžně. Tak proč tu vlnu máme, proč nemáme nějaký pomalý, sotva znatelný, nárůst?

Nápověda: Protože virus si dělá co chce. (Pravili dokonce i Babiš a Vojtěch, to jsou odborníci, ti to musí vědět. )

Jak si to vysvětlujete? Slyšel jste někdy o modelu Lotka-Volterrově? Tak tohle je něco podobného. My o vakcíně víme, ale jestli se doslechl virus, je spíše sporné.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

10:28 trapný komentář...

Anonymní řekl(a)...

9. prosince 2021 16:49 Má třetí dávku a kdy byla naposled PCR pozitivní

debatni trik "Zavádějící otázka" ;-)

Unknown řekl(a)...

Ad 18:58 To mi trochu ujelo. Navrhují diskusi zjednodušit. Tvrdím, že 1) v zimě 2020/2021 jsme měli 3x více nadumrti než Rakousko a očkováním to nebylo. 2) Letošní podzimní vlna nemohla být způsobena poklesem účinnost vakcin, protože se očkovalo průběžně po dobu šesti měsíců. 3) Počet nadumrti podle ČSÚ je dvakrát vyšší než počet úmrtí vykazanych na cocid19. 4) Jelikož věkový profil zemřelých na Covid19 je rozdílný pro očkovane a neockovane, jedná se o kvalitativně odlišné pozorování a tuto odlišnost musíme vysvětlit předtím, než budeme vyslovovat jakékoliv závěry.
Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

I Rakušan náhle objevil užitečnost slova Covid:
Iniciativa Chcípl PES podala trestní oznámení na lídra STAN Rakušana
Iniciativa k trestnímu oznámení přiložila několik smluv o právním zastoupení, které město Kolín uzavřelo s advokáty a advokátními kancelářemi. Upozorňuje na to, že se jejich předměty
překrývají. S odkazem na rozhodovací praxi Ústavního soudu pak považuje využívání právních služeb ze strany Kolína v rozsahu přibližně dvou milionů korun bez DPH ročně za neúčelné a
nehospodárné.
Rakušan označil za absurdní, že ho udávají lidé, kteří plní náměstí bez dodržování platných opatření v době, kdy v Česku umírají jejich spoluobčané při covidové pandemii.

Anonymní řekl(a)...

Teorie relativity, pokud opublikována v MDPI journals, by byla sl./pí Katerinou Sam určena ku kanalizaci.
Dost inkvizitorské kádrování - akorát není jasné, kdo to rozjel a proč:
https://twitter.com/CzSam00/status/1468680236388790278?t=tB4odTJiwJg7o1TitFMV3g&s=19

Anonymní řekl(a)...

Šance pro Helenu Langšádlovou (?)

https://blog.aktualne.cz/blogy/jiri-chyla.php?itemid=41486

Anonymní řekl(a)...

https://www.lidovky.cz/domov/co-delat-aby-tecka-nezmenila-barvu-az-200-tisicum-lidi-vyprsi-v-lednu-certifikat-neprisli-pro-treti.A211209_184735_ln_domov_vag

Emeritní očkovaní, vítejte zpátky v řadách nás neočkovaných. Je dobře, že jste se vrátili, doufejme, že ve zdraví.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

11. prosince 2021 10:50

vs

9. prosince 2021 16:14 ;-)

...kdo z kategorie rizikovych (rekneme +65) chtel byt ockovan, ten uz 3. davkou naockovany je...

Aktualni tempo ockovani: +70k tretich davek/den, +1.5M celkem

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr

Anonymní řekl(a)...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10159657698074444&set=p.10159657698074444&type=3

A třetí dávka jo?

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:10 A někteří ovšem nechtěli. Třeba proto, že jim po první nebo druho dávce bylo fakt blbě. Nebo že prodělali nemoc s významným průběhem přes všecho očkování. A někteří si nechali změřit protilátky a mají vysoké.

Takže uvidíme, kolik je v národě lidí, kteří se řídí pozorováním a kolik těch, kteří dalí spíš na stále se proměňující názory excelentnich vědců.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

11. prosince 2021 12:03

uvidime:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-09-10..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Vaccine+booster+doses&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=CZE~DEU~PRT~AUT

Anonymní řekl(a)...

:-) Tak nějak... Ono to máte těžké, když už ani Hajdůch nedrží lajnu. Jestli vůbec má třetí dávku, šlo se mu na ní dost ztěžka, podle toho, co píše. Sice se stále drží narativu, že pokles účinnosti vakcín je způsoben mutacemi, ale tuší jeho neudržitelnost. O narativu že podzimní vlna byla způsobena synchronním poklesem účinnosti vakcín v populaci také může věřit jen čerstvě vylíhlý jedinec.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

12:18
Taktika vydavatelství jako marketingu byla dobrá, oslovili spoustu dobrých vědců, např. končících na západních univerzitách a institucích (Max Planck apod.) Některé časopisy získaly slušné umístění díky IF a a taky se některé prosadily do dobrách kvartilů, tolik dnes žádaných při místním hodnocení. Ale tradiční vydavatelství a tradiční časopisy na tom nejsou o moc lépe, stačí se podívat na původ publikovaných prací, na prvním místě Čína s cca 35%.

Anonymní řekl(a)...

Nature portfolio journals catalogue https://resource-cms.springernature.com/springer-cms/rest/v1/content/12063300/data/v14

Journals launching in 2022 https://www.springernature.com/gp/librarians/landing/2022-nature-portoflio-journals

Nepsali to náhodou v jedné knize "Není možné, aby nepřišla pohoršení, ale běda tomu, skrze kohož přicházejí." ?

Anonymní řekl(a)...

A 19:07 Entropy býval časopis, který mělo smysl si číst každý měsíc. Teď už to tak není. Ale to se týká prakticky všech vědeckých časopisů. Publikovat musíme, tak proč ne tam, kde to jde rychle a jsme ve vysokých kvantilech. Reviews z MDPI byly vždy věcné, žádné nesmysly typu "tento článek nemá potenciál oslovit širokou veřejnost".

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Jedním z nejčastějších cílů jsou známé osobnosti boje s covidem. Policie jim musí přidělovat 
ochranu a dění monitoruje. Jde například o členy Mezi­oborové skupiny pro epidemické situace 
MeSES, jako je epidemiolog Rastislav Maďar, ale i další odborníky: evolučního biologa 
Jaroslava Flegra, imunologa Václava Hořejšího, hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou či ministra 
zdravotnictví Adama Vojtěcha. Opakovaně se agresoři vrací i k domu prezidenta České 
lékařské komory Milana Kubka, kde na něj pokřikují věty jako „vydejte vraha!“.

Anonymní řekl(a)...

Špatná terminologie. Správně mají volat "Ať žije velký vojevůdce!" (Pozor vtip!)

Ale můžou si za to sami. V jejich vyjádřeních jsou rozpory které odhalí každý truhlář.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: ... imunologa Václava Hořejšího ... opakovaně se agresoři vrací i k domu ...
A kde se Hořejší před těmi dotěrnými agresory ukrývá?
U manželky, u milenky, nebo v podzemí ústavu?

Anonymní řekl(a)...

9:03 Si ho pletete s Hostomským. Ten svedl všechno očkování v rodině na ženu, nebylo ale úplně jasné kterou. Že prý chce aby děti mohly na kroužky. Inu, jasná medicínská indikace.

Anonymní řekl(a)...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-rada-cechu-prodelala-covid-i-ockovani-i-jim-ale-bez-3-davky-tecka-zcervena-183156
---
Prostě "s očkováním na věčné časy, a nikdy jinak". :)

Anonymní řekl(a)...

Spolu s plánovanou energetickou chudobou je to konec západní civilizace v přímém přenosu. Celé to stojí na systému gardedám. Co řekli naši západní kolegové, to uděláme i my, čeští excelentní vědci. A co řeklo excelentní vedení lékařské komory a odborných společností, to uděláme i my, běžní čeští lékaři. Ale představte si to dilema, když praktikův odborný názor je třeba neočkovat a celá rodina seniorky čeká, kdy už ji konečně naočkují. Pak jezdí sanitky tam ale zpátky už ne. Penzijní reforma.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Nereformovatelný Flegr:

Evoluční biolog Jaroslav Flegr: Každou mutaci lze zastavit během dnů. Je to jen v rukou politiků, vědecky jsme covid vyřešili. Nic na tom ale nemění fakt, že v nemocnicích jsou stále tisíce lidí a mnoho jich už zemřelo.

Prostě, tzv. collateral damage.

Anonymní řekl(a)...

praktik o tom vi kulovy...

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:23 JJ. Praktik ví jen, ke kolika jeho dědečkům a babičkám jela sanitka a kolik jich se už z očkování nevzpamatovalo.

Anonymní řekl(a)...

Díky excelentní triumfující vědě máme funkční vakcínu na koronavirus. A Dostálova zveřejňovaná čísla to kazí, nebál bych se říct i sabotují. Dají se totiž využít pro dezinformace, proto je lepší je informačně nezveřejnit. A tohle někteří nazývají vědeckou a informační společností. :-)

Část Pirátů už dříve Dostálovi vyčítala to, že zpochybňuje efekt očkování nebo že podle nich sporným způsobem interpretuje data o covidu.
...
Předseda strany Ivan Bartoš mluvil o tom, že některá jeho vyjádření vyvolávají obavy mezi značnou části pirátských voličů i odborníků a vedou ke zpochybňování vědeckých názorů, o které se opírá boj s covidem-19.
...
Dostál na sociálních sítích pravidelně zveřejňuje data týkající se epidemie, která podle Bartoše využívají dezinformační weby.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-pravnik-ondrej-dostal-odchazi-z-vladniho-tymu-piratu-183327

Anonymní řekl(a)...

re: Díky excelentní triumfující vědě máme ...

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention said that of the 43 cases attributed to Omicron variant, 34 people had been fully vaccinated. Fourteen of them had also received
a booster, although five of those cases occurred less than 14 days after the additional shot
before full protection kicks in.
Among the Omicron cases, 25 were in people aged 18 to 39 and 14 had traveled internationally. Six people had previously been infected with the coronavirus.

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:56 Kontrolní otázka: Jaký je rozdíl mezi vymazáním píku, který mi nevyhovuje, a nezveřejněním informace o vysoké efektivitě imunity po prodělání infekce?

Odpověď: 30 000 mrtvých, stovky miliard zbytečně utracených za plošné testování a plošné očkování, totální devastace hospodářství, nesplatitelný státní dluh...

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

14. prosince 2021 8:56 ...funkční vakcínu na koronavirus. A Dostálova zveřejňovaná čísla to kazí...

Fact Check: https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211213.xlsx , sloupce DF:DG (Hospitalizace na JIP 16+ po dokončeném očkování + posilující dávka) atp

Anonymní řekl(a)...

14. prosince 2021 9:23 ...informace o vysoké efektivitě imunity po prodělání infekce...

zajdete si nekdy mezi pedagogy ze ZS, a vyslechnete si jejich zkusenosti s "imunitou po prodelani" ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:28 A imunita po očkování snad je? Prodělání je prakticky jistota, že se nedostanete do nemocnice natož na JIP. Víc v současné době a asi ani v budoucnu nelze čekat.

Zachraňuje nás, že spousta lidí už má silnou slizniční imunitu a že si ji posiluje tím, že chodí bez roušek nebo, ještě lépe, s rouškami silně zaplivanými virem. :-)

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Data naznačují, že pokud byli pacienti nejprve očkovaní a teprve potom onemocněli COVID-19, imunita byla zřejmě menší než u těch, kteří nemoc prodělali a očkovaní nebyli. S ohledem na cíl, kterým je dlouhodobé získání kolektivní imunity, může očkování nerizikových jedinců přispět k poklesu dlouhodobé imunity populace proti onemocnění a dobu trvání epidemie tak může naopak prodlužovat nebo její udržení bude vyžadovat neustále další dávky vakcíny.

https://smis-lab.cz/2021/12/13/vyvanuti-imunity-u-osob-po-ockovani-a-po-prodelani-covid-19/

Anonymní řekl(a)...

Ad 14. prosince 2021 9:25 Dostál a jeho vyhazov.

Tam není potřeba žádný fact-check, tak to přece prezentují Piráti. Zpochybňování vědeckých názorů, data pak využívají dezinformační weby...

Anonymní řekl(a)...

Týden 44. Počet nadúmrtí podle ČSÚ 470, počet na Covid19 303.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Takže nejen z USA, ale i z Dánska... Většina nakažených omikronem je plně vakcinovaná.

Most reported U.S. Omicron cases have hit the fully vaccinated - CDC

https://www.reuters.com/world/us/most-reported-us-omicron-cases-have-hit-fully-vaccinated-cdc-2021-12-10/

Varování z Dánska: Omikron válcuje deltu, většina nakažených je očkovaná

Z 3 437 lidí nakažených omikronem jich je 2 577 po druhé dávce, což činí celých 75 %. U předešlých variant přitom očkovaní tvořili necelou polovinu všech pozitivních případů.

https://www.reuters.com/world/us/most-reported-us-omicron-cases-have-hit-fully-vaccinated-cdc-2021-12-10/

Anonymní řekl(a)...

Ad 17:27 A proto jim ke třetí dávce přidáme ještě čtvrtou

Anonymní řekl(a)...

Ad: A kde se Hořejší před těmi dotěrnými agresory ukrývá ...

Co Hořák řekne, to se pak ukáže, že neplatí:
Imunolog Hořejší: Třetí dávka očkování nehoří. Můj optimistický odhad je, že jsme z toho skoro venku.
Podle imunologa Václava Hořejšího z Ústavu Molekulární genetiky Akademie věd ale očkování
třetí dávkou takříkajíc nehoří a vyspělé státy by měly upřednostnit vývoz vakcín do zemí
třetího světa.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/treti-preockovani-ockovani-covid-19-koronavirus-izrael-pocet-nakazenych-vakcina_2108230010_ere

Anonymní řekl(a)...

Ad 14. prosince 2021 17:52
A máme pak z toho pěknou epidemii očkovaných...

Anonymní řekl(a)...

https://nazory.aktualne.cz/komentare/prirozena-imunita-zene-verici-antivaxery-proti-ockovanym/r~61cfbcd25cfe11eca824ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=671900&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=dpvihr7cQag-202112150706&dop_id=14565107

Tak nějak to vypadá, když se novinář postaví k faktům čelem.

Anonymní řekl(a)...

Ad Tak nějak to vypadá, když se novinář postaví k faktům čelem.

Fendrych a postavit se k faktům čelem? Věřící antivaxeři? Úplně stejně fanatičtí dokážou být i z druhé strany zastánci vakcinace. Přečtěte si jeho jiné komentáře, má velmi progresivistické levicové vidění světa. Takže i on patří z určitého pohledu k dalším věřícím fanatikům. :-)

https://nazory.aktualne.cz/komentare/nazor-v-cesku-je-denne-znasilneno-az-43-zen-feminismus-a-met/r~66c0bb8cf3e811e9b259ac1f6b220ee8/

Anonymní řekl(a)...

Zažímalce experti připravili noty, z kterých veřejně přečetla, že ta obvinění vznesená na https://pragueleaks500.com/
jsou opravněná - a tak se k tomu teda (nejspíš nechtě) postavila čelem:

Zákon o veřejných výzkumných institucích říká, že pokud instituce generuje nějaké peníze svojí vědeckou činností, například z licencí na patenty, musí ty peníze investovat zpátky
do výzkumu. To je v pořádku, má to však velké ale.
Pokud chcete založit spin-off nebo start-up a dělat výzkum typu, že někdo něco vymyslel a
vy chcete zkoušet jestli to může fungovat v průmyslové aplikaci, je to už svého druhu
rizikový kapitál. A to podle striktní interpretace zmíněného zákona nemůžeme dělat.

A fčíl mudrujte - i Evička říká, že ty šíbry maj zavřít, protože prolamovali zákon.

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:56 Bylo to míněno ironicky. Vždyť fake news že existuje imunita po prodělání byla už uznán za pravdu i Hajúchem :-)

Anonymní řekl(a)...

re 9,07 - ale prdlajs - cela pseudokauza pragueleaks uz davno skoncila - UOCHB ma uz i dobrozdani od UOHS, ze vsechno bylo podle zakona a v poradku

Anonymní řekl(a)...

Nevite jak dopadlo Kubalovo znovuzvoleni?

Anonymní řekl(a)...

14:05 Nepochybně dostal alespoň 22 z 21 možných hlasů :o)
Strana vyhraje! :o)

Anonymní řekl(a)...

AD - Zažímalce experti připravili noty ...
Tak příště by ji mohli třeba připravit noty, že její působení v Akademické radě už třetí období po sobě je protiprávní. A až by to veřejně dočetla, tak by mohla hned rezignovat. Byla by to i stylová tečka za kauzou Očí králičích, kterou s Havlesem vlastnoručně zametala pod koberec.

Anonymní řekl(a)...

Ad 15:03: haha, moc vtipný :-). Zde jsou fakta: jednání se zúčastnilo 19 senátorů z celkového počtu 21 (jeden omluven pro nemoc, druhý z pracovních důvodů), pro kandidáta hlasovalo 17 senátorů.

Anonymní řekl(a)...

Anticharta pokračuje [1]... Někteří váhaví zpátečničtí soudruzi z různých oborů brání našemu tak bohulibému cíli jako je proočkování celé populace na novou metlu lidstva, covid. Jsou mezi nimi lékaři (dokonce ti z první linie, obvodní), zdravotní sestry, epidemiologové a hlavně přírodovědci. Nepotřebujeme kvalitní vědce a informované lékaře co se sami rozhodují. Potřebujeme vakcinačně uvědomělé vědce, kteří budou bránit vakcinaci do roztrhání těla spolu s poslušnými lékaři. A problémy s očkováním? Žádné oficiálně nejsou, když se kácí les... To dobro vakcín prostě do všech občanů nacpeme, tak se občané nebraňte a nehledejte protivakcinační dezinformace. O svém těle přece rozhodovat nebudete, my ti správní vakcinační soudruzi víme co je pro vás nejlepší a těm dezinformacím rychle učiníme ráznou přítrž! Rychle zazní správný revoluční „jeden hlas“ s tím jediným správným názorem na kovidové vakcíny!

[1] ‚Válka‘ lékařů o očkování mate lidi. Nejistota je může odradit od posilující dávky proti covidu

Problematické názory lékařů z jiných oborů
Podle zastánce vakcinace Štěpána Svačiny, internisty, obezitologa a předsedy České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně (ČLS) je největším problémem, když se ke covidu vyjadřují lékaři z oborů, které s ním nemají co do činění, nebo nelékaři. „Co bych ale zdůraznil, současnou situaci nejvíce poškozují přírodovědci. Těm se dává v médiích velký prostor. Tragická situace je také s epidemiology,“ uvedl v rozhovoru pro Lidovky.cz Svačina.
...
Byť experti setrvale varují před dezinformacemi a samostudiem z internetu, před občany nicméně nepředstoupí „jako jeden hlas“ s jasným a nezpochybnitelným názorem. „U nás to jde celé ode zdi ke zdi. Problémem je, že nemáme žádný jeden institut, nějakou vědeckou organizaci, která by celou problematiku zaštiťovala,“ zdůraznila pro Lidovky.cz Zuzana Masopustová, psycholožka z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně a členka vědecké iniciativy Sníh.
...
S nejednotným názorem na očkování nebojují jen lékaři, v ještě horší situaci jsou zdravotní sestry. I mezi nimi se stále objevují odpůrkyně očkování či váhavci. Přitom na rozhodování pacientů či svých blízkých a známých mají značný vliv. To ostatně potvrdila i s covidem bojující Petra, kterou od očkování odradila zdravotní sestra u gynekologa.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/valka-lekaru-o-ockovani-mate-lidi-nejistota-je-muze-odradit-od-posilujici-davky.A211215_211357_ln_domov_tmr?zdroj=LN_otvirak

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:41 Ono úplně stačí se podívat na nadúmrtí v týdnech 42, 43 a 44 a porovnat je s vykazovanými počty zemřelých na Covid. Samozřejmě, že je možno spekulovat o tom, že paralelně s Covidem se vždy objeví ještě nejaká další zhůvěřilá pandémie, která nás záměrně mate. Ale daleko spíše je to tak, že chyba v zachycení Covid pozitivních je mezi 35 a 50%.

Pak je třeba se podívat na metodiku testování a výběru vzorků, zda nám někde systematicky neutíkají Covid pozitivní. A lze doložit, že v inkriminovaných týdnech téměř nebyli testováni očkovaní.

Dále je zde i pozoruhodný fakt, že ačkoliv se očkovalo průběžně 3/4 roku a mutace delta je s námi od března, v říjnu náhle došlo k synchronnímu poklesu účinnosti vakcín způsobenému touto mutací.....

Ve světle těchto faktů sotva někdo může být o oficiálním narativu důvodně přesvědčen. Může mu věřit, to ale není úplně vědecký přístup k poznávání světa. (Nebo je?)

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Marián Hajdúch
@marian_hajduch
Vzpomínáte si na efekt epidemické vlny tvaru “stolové hory” o kterém jsem psal v neděli? Myslím, že jsme se tam dostali.

https://twitter.com/marian_hajduch/status/1466309948372045825

16.12. 10:30
Počty nově potvrzených případů nákazy koronavirem od konce listopadu postupně klesají. Vrcholem stávající vlny epidemie se zdá být čtvrtek 25. listopadu, kdy testy odhalily 27 930 nakažených. Scénář pomalého ústupu nákazy a efekt „stolové hory“, na což upozorňoval ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO), se tak podle všeho nenaplňují.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/vojtechova-stolova-hora-se-nastesti-nekona-klesame-cim-dal-rychleji-40381337

Anonymní řekl(a)...

Ad 13:46
Skvělý příklad toho, když někdo propásne okamžik mlčet.

Anonymní řekl(a)...

Dezinformátor Fürst z Přírodovědecké fakulty UPOL, člen Zdravého fóra (https://www.zdraveforum.cz/)

Dezinformační charakter Zdravého fóra je natolik zásadní, že kontaminuje i pobočné spolky, které se snaží vystupovat jako odborné skupiny, například ProLibertate v oblasti právní nebo Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků (SMIS) v oblasti medicínské a epidemiologické.

https://manipulatori.cz/stanovisko-ceskeho-klubu-skeptiku-sisyfos-k-dlouhodobym-aktivitam-zdraveho-fora-a-jeho-odnozi/?fbclid=IwAR0iuNf-mCRNqVQAuLo19tBF9kGmFsp7GZIjHqTay_Z04TOjQKBCeCB_wJs

Anonymní řekl(a)...

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/cesko-slovensko-a-rakousko-klesaji-stejne-lockdown-nelockdown-40381409

Ve věci Covid19 je největším dezinformátorem příroda sama. Ignoruje samozřejmě funkční opatření vlád a ostentativně řídí PCR pozitivitu v testech jen úrovní slizniční imunity v populaci. Ani násobná navyšování počtu testů nepomáhají a to je co říct!

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ještě upozorňui na toto https://www.facebook.com/politikaspolecnost/videos/2730230223946918

Fascinuje mne. jak všichni zamluvili obrázek Zuzany Krátké (data oficiáln z ÚZIS), který ukazoval, že jediné, co opravdu chrání, je imunita po prodělání. A furt mleli o vacínách, zejména Hel.

Stanislav Komárek kdysi - myslím, že v románu Černý domeček, napsal "To je něco o čem se nemluví, něco jako uprdnutí v katedrále."

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 5:11 ... jediné, co opravdu chrání, je imunita po prodělání...

Fact check:

Zelená@smis-lab: ...V prvních 2 měsících po aplikaci booster dávky tato poskytuje úroveň ochrany před nákazou srovnatelnou s ochranou po prodělání infekce po 4-6 měsících . Délka a kvalita ochrany po booster dávce bude vyžadovat další sledování...

https://smis-lab.cz/2021/12/15/navrh-na-prodlouzeni-uznani-imunity-po-prodelanem-covid-19-na-jeden-rok-a-odlozeni-posilovaci-davky-vakciny-u-osob-ktere-krome-prodelani-nakazy-take-absolvovaly-ockovani/

Anonymní řekl(a)...

The UK has ordered 250,000 courses of the new Pfizer pill, known as Paxlovid.
This compares to 500,000 ordered by Australia, one million by Canada and 10 million by the US.
The Pfizer pill has also been shown to be effective against the omicron variant.
However, the expensive new antiviral drugs could be quickly sidestepped by Covid resistance
if distributed too widely among the general population.

No jo - ale dá se ještě Pfizerům věřit?

Anonymní řekl(a)...

Hana Zelená si asi kryje záda nebo se snaží udrřet v ve Válkově týmu aby prosadila alepoň něco. Já se řídím daty ÚZIS. https://twitter.com/dostalondrej?lang=en

Virus už je tu skoro dva roky a výsledků, které prokazují dlouhodobost imunity po prodělání, je dost.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 9:27 ...daty ÚZIS...

no PRAVE.

Vid sloupce s procenty pro populacni kohorty "po dokončeném očkování + posilující dávka" (velikost kohorty 1M8) treba tady

https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211216.xlsx

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 9:27

asi jsem "konzerva", ale twitter nesleduji. Preferuji originalni/originalnejsi zdroje info

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:27 V originalnejsich zdrojích dat scházejí některé podrobnosti, které jsou poskytovány jen vyvolenym osobám. Některé tyto osoby je posílají dál.

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 10:19

preposilanim se ta data duveryhodnymi/dyveryhodnejsimi nestanou

Anonymní řekl(a)...

Jsou prava. Dušek je taky uvádí. Ve své přednášce, která zde byla již skoro před měsícem diskutována. Budicek!!!

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 11:41

prava jsou i cisla pro kohortu "po dokončeném očkování + posilující dávka". Ta se ale Dostalovi nehodi do kramu, a tak je ve sve tabulce ignoruje. V relevanci zdejsich debat o datech, jen (chybejici) pik byl z RAW dat smazan ;-)


Anonymní řekl(a)...

Vy jste si zas mentálně vymazal ten svůj pík, imunita po prodělání. I když ho přidáte, pořád je imunita po prodělání nejlepší. S že by snad po třetí dávce nepřišla čtvrtá a další si může myslet jen nenapravitelný naivka. :-)

Anonymní řekl(a)...

7. prosince 2021 13:02 ...vymazal...

???

Pokud tedy "vymazanim" nemyslite tohle ... po aplikaci booster dávky tato poskytuje úroveň ochrany před nákazou srovnatelnou s ochranou po prodělání infekce po 4-6 měsících... ;-)


Anonymní řekl(a)...

Ad 13:40 JJ to jsou ti odborníci se strojem času. Ti se v oboru Covid19 nejak vykytují od počátku.

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr První významnější skupina lidí s boosterovací dávkou existuje od začátku listopadu a dnes máme teprve půlku prosince. Nikdo nemůže říci, zda jim imunita vydrží alespoň tři měsíce. Navíc je to velmi malá a výběrová skupina, více-méně lidé, jejichž slabší vrstevníci a osudoví souputníci v nemoci už většinou vymřeli. Tak se dá čekat, že přežijí i třetí dávku.

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 13:59 ...ti odborníci se strojem času...

samozrejme. Tentokrat tu citujeme SMIS-LAB ;-)

Zelená@smis-lab: ...V prvních 2 měsících po aplikaci booster dávky tato poskytuje úroveň ochrany před nákazou srovnatelnou s ochranou po prodělání infekce po 4-6 měsících . Délka a kvalita ochrany po booster dávce bude vyžadovat další sledování ...

Anonymní řekl(a)...

17. prosince 2021 14:38 ...skupina lidí s boosterovací dávkou existuje od začátku listopadu...

ve skupine je prave ted cca 1.8 mil lidi, a posledni data o jeji citlivosti na nakazu jsou tady:

https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211216.xlsx

Anonymní řekl(a)...

Ad 14:41 Takže když ti shrnu, začínají na protilátkách jako kdyby byli 6 měsíců po prodělání infekce a klesají. Takže za 3 měsíce další dávka. A tak pořád dál, v kratších intervalech, až budou chodit jedním vchodem z pčkovacího centra ven a druhám se zas vracet. Krásná představa....

To je tak, když se nepostupuje podle zákona 285/2000 Sb.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Musím říct, že mě ta představa skutečně fascinuje. Představuji si kruhovou frontu svých zubožených bližních, kteří ve zbědovaném stavu čekají na svoji dávku. A já, neočkovaný, ve skafandru abych je nenakazil, v barvách Armády spásy, jim vedle fronty rozdávám chudinskou polévku.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Co (ne)můžeme očekávat od nové vlády ve vědě a výzkumu

https://vedavyzkum.cz/blogy-a-komentare/jiri-chyla/co-ne-muzeme-ocekavat-od-nove-vlady-ve-vede-a-vyzkumu

Anonymní řekl(a)...

Ve věci jmenování profesorů s kolegou Chýlou rozhodně souhlasím.

Jinak si myslím, že některá vystoupení akademických funkcionářů ve věci Covid19, zejména jejich zasvěcené a jisté předpovědi, mnohé občany opět povedou k úvaze zda Akademii věd vůbec potřebujeme.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

"Experti tápou. Proč se omikron rychle šíří v zemích s vysokou imunitou?"
- Zřejmě se naštval že se proti němu očkuje.

Lukáš Pollert, Twitter

Experti tápou. Proč se omikron rychle šíří v zemích s vysokou imunitou?

Omikron se rychle šíří ve státech s vysokou úrovní imunity obyvatelstva, podle WHO ale není jasné, zda to způsobuje schopnost viru obejít imunitu, jeho vyšší přenosnost, nebo kombinace obojího

https://cnn.iprima.cz/omikron-se-rychle-siri-v-zemich-s-vysokou-imunitou-duvod-experti-netusi-53548

Anonymní řekl(a)...


Ondřej Dostál
@dostalondrej
·
5h
3/3 Hospitalizace očkovaných podrobněji, zdroj ÚZIS, IS COVID19:
- Celkem hospitalizace 5266
- Nevakcinovaní 2732
- Nedokončené očko 172
- Dokončené očko 1984
- Posilovací dávka 378

:-)

Anonymní řekl(a)...

K dnešnímu dni dostalo posilující dávku 30% z dvakrát očkovaných https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr. Pokud by účinnost očkování byla stejná jako bez posilující dávky, mělo by hospitalizovaných s posilující dávkou být 393.

Inu, kdo tomu věří, ať se dá bodnout!

Anonymní řekl(a)...

18. prosince 2021 17:30 ...Posilovací dávka 378...

tady neco nehraje ;-)

srovnejme s obsahem bunky CH25 = 343 (CH="Hospitalizace 16+ po dokončeném očkování + posilující dávka", 25="Celkem") v souboru https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211216.xlsx

Anonymní řekl(a)...

JJ. Na to jsem se už ptal. V té tabulce nejsou reinfekce. Proto je tam 321.

Ale spočítané to je taky blbě. Má to být 378 : (1984/0,7) = 13,3 % to jest, že posilovací dávka chrání něco víc než 2x. Proti tomu lze srovnat počet hospitalizovaných po prodělání neočko 28 a očko 45, to jest (28 + 45) : (1984/0,7) = 2,5%

Tolik asi o účinnosti třetí dávky. Hana Zelená je značná optimistka nebo spíše hladina protilátek jen málo reprezentuje skutečnou imunitu.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...


18. prosince 2021 19:09

no nevim.

Mame tu dva zdroje informaci. Zdroj primarni ( shodneme se na tom, ze je to tady MZCR ? ) a zdroj sekundarni (= twitter), a odchylka mezi nimi je vetsi nez 3 sigma (souhlas ?). Co s tim ?

Anonymní řekl(a)...

V tom sekundárním zdroji - ve skutečnosti také primárním, jen "neurčeném pro plebs, který by se mohl ptát" - je zmíněn i zdroj odchylky. Pokud si toto vše u Ondřeje Dostála dohledáte a neptáte se mne.

Pro kvalitativní závěr to není žádný rozdíl. Prodělání chrání a tzv. ochrana třetí dávkou je v rámci experimentální odchylky stanovení. Její dolní odhad vychází ze skutečného počtu nadúmrtí a vykázaného počtu nadúmrtí na Covid19, horní odhad pak z poměru mezi počtem testů s diagnostickou indikaci (očkovaní) a počtu všech testů (neočkovaní). Neboli 1:1,45 až 1:10 .

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

https://lepsija.cz/dlouhodobe-priznaky-covid-19-ktere-se-mohou-objevit-i-u-ockovanych-jedincu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=671900&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=e1QCCcwaxix-202112190619&dop_id=14603831

Další fakenews se stala pravdou: Očkovat jsme se měli abychom nedostali long covid, a ejhle "Dlouhodobé příznaky Covidu-19, které se mohou objevit i u očkovaných jedinců"

Anonymní řekl(a)...

Pfizer and BioNTech announced on Friday that the companies will modify a clinical trial for 
their coronavirus vaccine in young children, after a two-dose regimen did not produce a 
sufficient immune response in children ages 2, 3, and 4. The companies said that “no safety 
concerns were identified” in the trial, and that participants age 2-4 will be given a third 
vaccine dose two months after their second dose. Participants ages six months to 24 months 
saw a sufficient immune response from the vaccine.

Anonymní řekl(a)...

Ad 19. prosince 2021 8:18
Aby o nějaké očkování byl ještě zájem... [1] Sice ředitel institutu mikrobiologie Kekulé za vakcíny agituje, ale vrchol té očkovací klauniády by pak byl, kdyby očkovaní měli signifikantně horší průběh nemoci než neočkovaní.

[1] Nejhorší situace v Evropské unii podle počtu nakažených koronavirem je v Dánsku. Momentálně má 913 případů na 100 tisíc obyvatel. Navzdory vynikající proočkovanosti (81 procent) tam v nejbližších dnech převládne varianta omikron, varuje virolog Alexander S. Kekulé, ředitel institutu mikrobiologie při univerzitní klinice v Halle. Mezi nakaženými je 75 procent lidí, kteří mají dvě dávky vakcíny, napsal list The New York Times.
...
Podle aktuálních údajů se zdá, že omikron častěji způsobuje mírné průběhy než předchozí varianty. Není to způsobené samotnou variantou, ale tím, že ve velkém postihuje očkované a ty, co mají covidovou nákazu za sebou a imunitní systém byl již vycvičen, uvedl Kekulé.

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/omikronem-se-nakazi-vsichni-upozornuje-virolog-40381565

Anonymní řekl(a)...

19. prosince 2021 11:18 Aby o nějaké očkování byl ještě zájem

prubeh ockovani 3. davkou v CZE, DNK a AUT: https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-08-12..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Vaccine+booster+doses&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=CZE~DNK~AUT

Anonymní řekl(a)...

Ad 19. prosince 2021 11:58
Těm lidem to postupně dojde...

Zájem o očkování opět opadá

Bývalá vláda premiéra Andreje Babiše (ANO) na poslední chvíli urychlila avizovaný harmonogram podávání třetích dávek. Nově se k nim oproti očekávání dostanou už i lidé starší 45 let. Za tím může stát i to, že po značném zrychlení v posledních týdnech začal v tom posledním zájem o očkování opět opadat. A to zejména o očkování třetími dávkami, které tvoří delší dobu zcela dominantní část denně podaných dávek.

https://echo24.cz/a/SaJTd/zajem-o-ockovani-opet-opada-cesko-zaostava-v-tretich-davkach

Omikron se podle WHO rychle šíří i v zemích, kde obyvatelstvo má vysokou imunitu, ať už kvůli proočkovanosti, nebo faktu, že tam značná část populace onemocnění covid-19 prodělala. Zatím ale není jasné, zda je to způsobené schopností viru vyhýbat se imunitě, jeho přirozenou zvýšenou přenosností, nebo kombinací obojího, uvedla WHO v aktualizované zprávě.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-pocet-nakazenych-omikronem-se-nekde-zdvojnasobuje-behem-15-az-3-dnu-183844

Anonymní řekl(a)...

ad "rychle šíří se i v zemích, kde obyvatelstvo má vysokou imunitu":
Tohle je takový krásně absurdní výrok. Imunita znamená, že je člověk vůči viru imunní. Tj. v případě "vysoké imunity" by se asi Omikron nemohl šířit.
---
Chápu že je tím myšlena "imunita vůči předchozím variantám". Ale přesto. Zní to, jak kdyby napsali "Hladovějící člověk umřel hlady poté, co mu dali najíst." :D

Anonymní řekl(a)...

19. prosince 2021 12:17 Zájem o očkování opět opadá

vs subjekt jednoho z mych e-mailu "Newsletter pro zaměstnance: Máme naočkováno 74 procent studentů a 86 procent zaměstnanců, očkovat budeme i v lednu"

Anonymní řekl(a)...

Naprosto antagonistické rozpory ve všech tvrzeních všech autorit už může ignorovat jen ... věřící. Nejvlivnější lidé, pro které je jejich sebehodnocení to hlavní a dnes už jedíné, co jim zbývá, se nechali napálit. A nechtějí si to přiznat. Kdo jim to připomíná, toho kartiérně, nebo i fyzicky, zničí.

Je to úplně jednoduché a funguje to tak po celou historii lidstva. Takhle vznikla náboženství. A vedla miliony lidí k technickému úpadku a všeobecné chudobě.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Válek asi bude až dosud největší ignorant na postu ministra zdraví:
Nová vláda chce o případných dalších protiepidemických opatřeních rozhodnout 29. prosince
podle aktuálních dat o šíření varianty koronaviru omikron ve Velké Británii, řekl ministr zdravotnictví Vlastimil Válek.
Epidemiolog Rastislav Maďar varoval: Až se zjistí, že omikron je problémem, bude už dost
pozdě. Je tak infekční, že svou přítomnost zdvojnásobní každého 2,2 dne.

Anonymní řekl(a)...

Ad 20. prosince 2021 11:27
Vox populi z diskuze k "Část vědců apeluje na vládu, aby kvůli omikronu prodloužila nouzový stav"...

Boleslav Roubík
Já už neznám ve svým okolí téměř nikoho kdo by Covid neprodělal nebo nebyl očkován. Pokud ani toto Covid nezastavilo tak ho nezastaví vůbec nic. Za mě je to TEČKA a hotovo.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/omikron-koronavirus-vedci-nouzovy-stav.A211220_115327_domaci_dape

Anonymní řekl(a)...

Z jiné diskuse ".."vědci" jsou připosraní strachem, že se nestane vůbec nic..."

Anonymní řekl(a)...

Tenhle příspěvek je také pěkný (ze stejného článku Část vědců apeluje...):
Drtivá většina obyvatel apeluje na tuto "část vědců", aby šla někam... :-)
---
Plus došlo už i na Flégra. A je tajemný.

Flegr tají před veřejností analýzu k omikronu. Předám vládě, nabídl Novotný

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/covid-omikron-flegr-pavel-novotny-nouzovy-stav.A211220_125122_domaci_lisv

Anonymní řekl(a)...

A v Německu ta kovidová komedie dostoupila opravdového vrcholu:

„Proto se počínaje 28. prosincem 2021 povolují soukromá setkání očkovaných a uzdravených v počtu nejvýše deseti osob. Tento limit se týká soukromých setkání v interiérech i exteriérech,“ dodává návrh.

https://www.echo24.cz/a/S2PN3/vlada-chysta-opatreni-na-vanoce-a-silvestra-nemecko-omezi-i-setkavani-ockovanych

Anonymní řekl(a)...

Re: šíření varianty koronaviru omikron ve Velké Británii, řekl ministr zdravotnictví Válek.

Tady je pan ministr má, aby teda mohl konat:
A major incident has been declared in London and more than 10,000 new Omicron cases have been
confirmed in the UK, as the variant surges across the country.
A further 90,418 daily Covid cases have been reported across the UK on Saturday, after days of record highs. Scientific advisers have warned England's hospital admissions could reach 3,000
a day without new measures.

Anonymní řekl(a)...

Ad 21. prosince 2021 10:58
A co teprve taková ochrana čtvrtou až šestou dávkou... Ta překoná 100% a takto naočkovaný zodpovědný občan začne šířit proti koronaviru-omikronu uzdravující auru.

Tiskové agentury také upozorňují na to, že proti nákaze omikronem patrně nepomáhají protilátky získané nakažením a proděláním nemoci s nějakou předchozí variantou (ochrana je 19 procent). Nepomáhá ani dvojí očkování (ochrana 20 procent), ale ochranu získáte až třetí dávkou (blokuje z 55 až 80 procent). Nepomohou ani monoklonální protilátky dosud dostupné na trhu.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/omikron-otestuje-vladu-disciplina-verejnosti-polevuje-a-ani-vladni-kabinet-neni-dost-obezretny.A211221_103441_ln_nazory_tmr

Anonymní řekl(a)...

Aspoň takhle se mělo postupovat na UPOLu u trojice Zbořil, Hobza, Otyepka:
Etická komise fotbalové asociace ČR (FAČR) vyřkla první tresty pro osoby či subjekty zapletené do kauzy Romana Berbra. Slavoj Vyšehrad vyloučila ze třetí ligy, rozhodčí Zdeněk Koval, Jiří Musil a Miloš Vitner mají za ovlivnění zápasu zakázanou činnost ve fotbale na 8 let a pokutu 25 tisíc korun.

I když - není 8 let distanc za takové fatální selhání málo, nemělo by to být na doživotí?

Anonymní řekl(a)...

21. prosince 2021 16:14

proc Hobza ci Otyepka ?

Anonymní řekl(a)...

Německá Stálá očkovací komise (STIKO), hlavní poradní orgán pro vakcinaci, mezitím doporučila podávat třetí dávku vakcíny již po třech (místo dosavadních šesti) měsících od ukončeného očkování. „S okamžitou platností se doporučuje zkrátit odstup na nejméně tři měsíce,“ uvedla komise na webu RKI. Doposud bylo doporučením nechat se přeočkovat nejméně po šesti měsících.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-nemecko-kvuli-omikronu-zprisnuje-neni-vhodna-doba-na-oslavy-vzkazal-scholz-184067

Anonymní řekl(a)...

ad 16:14 - protože o všem věděli a potopili Gregora. Enkapsulovaný Otyepka je jen prodlouženou rukou Zbořila, Hobza je jejich učitel, který olomoucké excelenty naučil, jak likvidovat každého, kdo se excelentům neklaní nebo se jim nedejbože postaví na odpor.

Anonymní řekl(a)...

Ad 22:49 A není to nějak dlouho? Co támhle očkovat se každý měsíc? Očkovaní vítejte zpět doma mezi námi neockovanym .

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 5:49 ... vítejte zpět doma mezi námi neockovanym ...

Krátká@smis-lab:
- ...studie provedena u nás na klinice...
- ...4 lidé se naočkovali...
- ...kolegyně zemřela tři měsíce po covidu ...
- ...očkovaní dvakrát se musí rozhodnout, jestli pojedou na hory (s třetí tečkou) nebo vytrénují svou imunitu a místo třetího (čtvrtého…) boostu prodělají infekci...

https://smis-lab.cz/2021/12/20/smis-se-ptat-proc-si-clovek-po-nemoci-dokaze-poradit-s-ruznymi-variantami-koronaviru/

Anonymní řekl(a)...

BTW: ten material, ktery onehda dZurnal odmitl publikovat (pise o tom Botur tady https://www.dzurnal.cz/index.php/2021/12/01/eticke-kauzy-nasi-univerzity/) byla pry unikla puvodni verze toho Zborilem zfalsovanyho clanku s umazanym stavelanem. Pikantni na te verzi ovsem bylo, ze tehdy jeste byl Otyepka mezi spoluautory a tehdy jeste tam ty piky stavelanu byly:) Takze Otyepka celou dobu moc dobre vedel, o co slo. Zajimavy taky je, kdo z okruhu podvodniku to vynesl. Zacina to vypadat, ze ERC granty se u nas davaji jenom smejdum (Adam, Otyepka). To budou mit v Bruseli radost...

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 8:27

Vy si vazne predstavujete, ze potencialni +-30lety spoluautor publikaci detailne studuje i ty casti pripravovanych clanku, ktere primo nepatri do jeho oblasti specializace ?

Anonymní řekl(a)...

Ad - proc Hobza ci Otyepka ?
Protože v té likvidaci Čeňkové obhajoby jeli všichni tři, a Hobza z nich byl v likvidacích nejzkušenější. Hobzovo majstrštyk ale byl už podíl na potopení Pancíře a Haslingerové, kteří říkali nebezpečné pravdy o Gardenerovi. Vyděšený Gardener pak byl Hobzovi doživotně vděčný až na půdu, a sypal mu granty a pocty horem dolem.
Pokud se u nás někdo PR-ově oslavuje jako vědecká celebrita (a nejde zrovna o Holého), tak je za tím nějaký podraz či podvod.

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 9:46 ...Čeňkové ... Pancíře a Haslingerové...

a kdo jsou zase tihle ?

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:03 https://www.novinky.cz/domaci/clanek/sef-motola-ludvik-copak-se-deje-neco-jineho-nez-promorovani-lockdowny-jen-odsouvaji-problem-40381866

Tak už je to oficiální. Ale jen u nás, v německy mluvících zemích se mluví o potřebě urychlit rotaci osob v zákopech - pardon, v očkovacích centrech.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

https://www.sukl.cz/sukl/informacni-zpravodaj-nezadouci-ucinky-leciv-4-2021 str. 5 a další.

Anonymní řekl(a)...

re: kdo jsou zase tihle ?

To je jedna dřívější likvidace ještě v Praze:

https://app.box.com/file/610042754547?s=tr4ch87rjk972o6qas0dx08b3r5nqfek


Anonymní řekl(a)...

AD: ministr zdravotnictví Válek - by se mohl poučit i u Němců:

Germany's Robert Koch Institute for infectious diseases recommended on Tuesday imposing 
"maximum contact restrictions" at once, to fight a looming tide of infections caused 
by the Omicron variant of the coronavirus. The body also recommended restricting travel 
only to what was absolutely necessary.
Federal and state leaders were due to meet to decide on new measures. "It is only a matter
of weeks before Omicron is dominant here," Mr Scholz said. New measures to curb the spread of COVID-19 include limiting private gatherings among the vaccinated to a maximum of 10 people before New Year's Eve.

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 10:34

rok 1976 ? To jako VAZNE??

Anonymní řekl(a)...

Re: rok 1976
Tehdy bylo Zahradnikovi kolem padesatky a chtel na Hejraku delat zastupce reditele.

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:59 Pak je tu ještě Slaninova aféra, která je popsaná i v Římanových pamětech.

Pamatuji se na Hořejšího e-mail v jedné z diskusí koncem 90. let, kde psal něco jako "... on Zahradník skutečně tehdy něco někam donesl, všichni jsme se smáli, že ta svině Slanina má průšvih ..."

Anonymní řekl(a)...

Hořák to jako vždycky popletl - šlo o opravení nějakých Gardenerových odborných chyb, a ten psychicky neunesl, že se ho někdo odvažuje opravovat. Tak ta oprava pak vyšla v nějakém amerikánu až začátkem devadesátek.

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 11:59

a Hobzovi 30 -> asi toho tenkrat moc nezlikvidoval ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad: rozhodnout 29. prosince podle aktuálních dat o šíření varianty koronaviru omikron ve Velké Británii ...

Scientific advisors to Britain's government said it was "almost certain" that hundreds of thousands of people were being infected with the Omicron coronavirus variant every day.
Currently observed numbers of Omicron infections admitted to hospital in the UK are probably around one tenth of the true number because the data lags of hospital reporting.
Without further measures to slow the spread of COVID-19, modelling indicates at least 3,000 hospital admissions per day in England.

Anonymní řekl(a)...

Ad 22. prosince 2021 13:41

Tak přesně kolik, kolik je v nemocnicích... Kolik je teď obsazených % JIP lůžek ve Velké Británii. Nestyďte se, řekněte to už. Celý svět na ona katastrofická čísla čeká.

Zvrat v JAR. Omikron začal zpomalovat
Hospitalizace a úmrtí ještě se zpožděním porostou, přesto tamní nemocnice hlásí dobré zprávy. Péči lékařů nevyžaduje ani zdaleka tolik lidí, jako v předchozích vlnách, uvedlo ministerstvo zdravotnictví.

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/zvrat-v-jar-omikron-zacal-zpomalovat-40381695

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 15:04 kolik, kolik je v nemocnicích

Nestydim se:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-07-04..latest&uniformYAxis=0&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Vaccine+doses%2C+cases%2C+ICU+patients%2C+and+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=GBR~CZE

Anonymní řekl(a)...

Ad 15:28 Jen upozorňuji, že to jsou vykázaní mrtví NA COVID a lidé PCR pozitivní v nemocniích apod. Třeba můj táta šel do nemocnice na chirurgický zákrok a teprve tam se stalc PCR pozitivním, bez příznaků.

Jediná opravdová data jsou nadúmrtí a ta mají v současnosti 7 týdnů zpoždění. Pak se bavme.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Analýza profesora Flegra po sítích kolovala již včera. „Měli by proto mít přichystané zásoby 
svých léků a raději i základních potravin a peněz v hotovosti,“ doporučuje Flegr ve své 
analýze, kterou se snažil doručit vládním představitelům. Také předvídá, že by mohla být 
nakažená až třetina obyvatel ČR najednou a kvůli tomu se obyvatelé sami uzavřou doma. 
„Počty nakažených za den určitě přesáhnou 50 tisíc a nejspíš i 100 tisíc, jen se o tom kvůli
zahlcení kapacit testování dozvíme až zpětně,“ tvrdí s tím, že proti omikronu prý nebude 
chránit ani prodělání nemoci, ani dvě dávky očkování, pouze tři dávky budou skýtat částečnou 
ochranu.

Anonymní řekl(a)...

A co teprve čtyři nebo pět dávek, ty by teprve chránily...

Jak to ví ? Flégr vi fšecko.

Anonymní řekl(a)...

Germany's vaccine authority STIKO shortened the recommended period between a second 
coronavirus shot and a booster to three months from six, reflecting the increasing presence 
of the highly infectious Omicron variant. For the one-shot Johnson & Johnson vaccine, 
that period remains four weeks.
STIKO also recommended that anyone over age 12 who was infected with the coronavirus should 
receive a shot at least three months after they recovered.
German health minister said that he had not ruled out a full lockdown if cases spiked.

Anonymní řekl(a)...

https://dailysceptic.org/2021/12/22/triple-vaccinated-more-than-four-times-more-likely-to-test-positive-for-omicron-than-unvaccinated-data-shows/?fbclid=IwAR06QwaEcmMQX1B7du5UDqMLRtccFlyaPxK3LIpRjlxqVO_b-JFA7udVGdo

Triple-Vaccinated More Than FOUR Times As Likely to Test Positive For Omicron Than Unvaccinated, Data Shows

Možná tato fakta vysvětlují jistou nervozitu mezi propagátory vakcinace proti Covid19

Anonymní řekl(a)...

Ad Analýza profesora Flegra po sítích kolovala již včera.

§ 357 Šíření poplašné zprávy

(1) Kdo úmyslně způsobí nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa tím, že rozšiřuje poplašnou zprávu, která je nepravdivá, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

(2) Kdo zprávu uvedenou v odstavci 1 nebo jinou nepravdivou zprávu, která je způsobilá vyvolat opatření vedoucí k nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa anebo bezdůvodnou záchrannou práci integrovaného záchranného systému sdělí soudu, orgánu Policie České republiky, orgánu státní správy, územní samosprávy, nebo jinému orgánu veřejné moci, právnické osobě, fyzické osobě, která je podnikatelem, anebo hromadnému informačnímu prostředku, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo zákazem činnosti.

http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-10-dil-6-paragraf-357

Anonymní řekl(a)...

Ať se Flégr už radši preventivně chystá k nástupu... :-)

Potvrzuje to další studie: Omikron je vážně slabý

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/potvrzuje-to-dalsi-studie-omikron-je-vazne-slaby-40382001

Anonymní řekl(a)...

22. prosince 2021 17:19 ...táta šel do nemocnice na chirurgický zákrok a teprve tam se stalc PCR pozitivním...

voila! Nazorna demonstrace zahlceneho CZ zdravotnictvi od "popirace" 😉

Anonymní řekl(a)...

Hlásím se k tomu, že pochybují o jakékoliv účinnosti vakcíny na covid19. Táta byl samozřejmě po dvou dávkách a čekatel na třetí.

Ale díky za upozornění, už mi neúčinnost vakcíny přijde tak samozřejmá, že mi ani nedošlo, že kromě demonstrace toho, že Covid je všude a jde jen o to, jestli ho test zachytí, je tento případ také ukázka neúčinnosti vakcíny. :-)

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Příští rok pěknou paseku nadělá i Langsádlo, už se na to chystá:

Helena Langšádlová - poslankyně, ministryně pro vědu, výzkum a inovace:
Proč vznikla pozice ministryně pro vědu a výzkum? Protože tuto oblast považuje současný kabinet za jednu z priorit, ale i proto, že český systém vědy trápí roztříštěnost.
Vedle klíčových institucí, jako je Akademie věd a vysoké školy, se do vědy a výzkumu zapojují i soukromé subjekty a většina ministerstev, která mají vlastní programy.
To vše je nutné lépe koordinovat, aby věda a výzkum ještě více podporovaly hospodářskou politiku, stanovené strategické cíle i reagovaly na společenský vývoj České republiky.

Anonymní řekl(a)...

vakcinacni roztleskavace jiste potesi graf v tomto clanku dole
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v1.full.pdf
TF

Anonymní řekl(a)...

No, já bych to spíš viděl na přípravu na novou vlnu záchrany lidstva před kombinovanou hrozbou Omikronu a očkování. Ještě, že já se budu chránit jen před Omikronem a ne před kombinovanou hrozbou. Chránit se budu tím, že budu chodit do přírody bez roušky :-)

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ještě doporučuji, kdyby to někoho zajímalo, shlédnou následující film až k času -1:21:19

https://online.sktorrent.eu/video/16496/ukradena-vzducholod-1966-cz

Prosím, my za nic nemůžeme. My jako kluci za nic nemůžeme. Byla to, prosím, jen taková hra.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

23. prosince 2021 9:21

Dansko? Neni to ten stat, kde se jim epidemie (zatim) nepreklapi do nemocnic?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-06-22..latest&uniformYAxis=0&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Vaccine+doses%2C+cases%2C+ICU+patients%2C+and+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=GBR~CZE~DNK

Anonymní řekl(a)...

re: Omikron je vážně slabý ...
Jen aby to nebyla pouze taková Vánoční zbožná lež pro veřejnost:
Omicron will become the dominant coronavirus variant in Europe by the start of 2022 and three to four weeks is needed to determine the severity of the COVID-19 it causes, the World Health Organization's European head said on Wednesday. Hans Kluge has warned countries to brace for a "significant surge" in cases. Omicron, already dominant in Britain, Denmark and Portugal, was likely to be the main coronavirus strain in Europe "in a couple of weeks".
It was not clear how long immunity lasted after a third dose. Israel is set to become the first country to offer fourth vaccine doses to more vulnerable people.

Anonymní řekl(a)...

Před hodinou jsem se dozvěděl, že ten můj 2x očkovaný otec dostával na naemocniční infekci Covidem19 monoklonální protilátky.

Kde je ten ananonym, co se na mne vytahoval?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: zbožná lež pro veřejnost ...

Varianta omikron má tři charakteristiky, které nás netěší:
Rychle nakazí velké množství lidí.
Rychleji se v člověku množí.
Obchází imunitu jak po prodělané nemoci, tak po vakcinaci.
Víme, že pakliže je někdo naočkovaný, tak po třech měsících už klesá účinnost proti omikronu.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-omikron-inkubacni-doba-covid-prubeh-v-cr-aktualne-tachezy-rozhovor_2112230820_ako

Anonymní řekl(a)...

https://www.lidovky.cz/domov/obezita-covidaria-covid-kila-navic-pacienti-kyslik.A211221_103254_ln_domov_lros

Představte si tu nádheru, kdyby v intenzivní péči s Covidem bylo jen 15% lidí. To je hluboko pod současnou chybou stanovení úmrtí na Covid19. Vůbec bychom o té nemoci nevěděli. Nějaké očkování by nikoho ani nenapadlo...

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

France has cancelled its order for Merck & Co's COVID-19 antiviral drug molnupiravir
following disappointing trial data and hopes instead to receive Pfizer's competing drug 
before the end of January, the health minister said on Wednesday.
France is the first country to publicly say it has cancelled an order for the Merck
molnupiravir after the company released data in late November suggesting its drug was
markedly less effective than previously thought, reducing hospitalisations and deaths in its 
clinical trial of high-risk individuals by about 30%.

Anonymní řekl(a)...

As crowds hit the airports for the holidays, three major U.S. airlines have been forced to 
proactively cancel more than 300 Christmas Eve flights due to the fast-spreading omicron 
variant of COVID-19 and its impacts on crews.
Omicron variant now accounts for nearly three-quarters of U.S. cases and as many as 90% in 
such areas as the Eastern seaboard.

Anonymní řekl(a)...

re: France has cancelled molnupiravir
Ale SUKL jede dál - asi je zase v Karibiku. Ale spiš jde o provize té MaVe PR:
Do Česka bylo převezeno 14 400 balení léku molnupiravir. Každé balení je určené k léčbě jednoho pacienta. Distributor začne v pátek lék rozvážet do 110 nemocnic po celé republice,
kde si ho budou moci pacienti vyzvednout na základě doporučení od praktického lékaře.
Informovala o tom agentura MaVe PR, která zastupuje výrobce léku. V pátek okolo by měla
zásilka s přibližně 20 baleními dorazit také do Fakultní nemocnice v Motole.
Ministerstvo zdravotnictví povolilo použití molnupiravir začátkem prosince.

Anonymní řekl(a)...

https://smis-lab.cz/2021/12/25/umrti-dle-ockovaciho-statutu-v-roce-2021-data-zdravotnich-pojistoven/

Inu posuďte sami. Se zahájením očkování koreluje vlna nadúmrtí očkovaných a neočkovaní nadumírali v době, kdy žádný Covid - alespoň podle testů - nebyl. V době Covidové vlny se tedy - podle oficiálních Covid dat - situace nadúmrtí mezi skupinami spíše vyrovnala.

Ďábelská situace, není liž pravda.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

27. prosince 2021 17:55

nadumrti v Q1/2021 "koreluji" s epidemickou vlnou s pocatkem "korelujicim" 😉 s rozvolnenim Vanoce/2020

rychlejsi pokles nadumrti ve vyssich populacnich rocnicich v Q1-2/2021 "koreluje" s vyssim podilem plne ockovanych (= 2 davky, nebylo to predmetem dotazu dle z.106) v prislusnych populacnich kohortach

Anonymní řekl(a)...

Ad 20:09 Pozoruhodné ovšem epidemie řádila mnohen více mezi očkovanými. A ostatní rozpory mezi daty a oficiálním narativem také nejsou. :-)

Anonymní řekl(a)...

BTW: https://pubpeer.com/publications/0C2D2DD982847B4A69CBF79C2029FD

Anonymní řekl(a)...

Ad BTW: a? Ty úseky jsou odlišné, i když na první pohled vypadají hodně podobně. Pomsta za gely, nebo jen snaha o odvedení pozornosti od Kubalovych podvodů? xD A Kubalík už data dodal?

Anonymní řekl(a)...

Ad 28. prosince 2021 1:40

Navíc epidemie co řádí stále stejně mezi neočkovanými i v době, kdy oficiálně žádná epidemie není. On ten kovid je celý nějaký zvláštní. ;-)

Anonymní řekl(a)...

re: Hořejšího po manželské krizi popadla katolická víra ...
A tak stejně jako Flégr ví fšecko, navic vo fšem:

Je myslím celkem zřejmé, že oslava Kristových narozenin nemá žádnou oporu v Písmu. V křesťanství (především katolickém a pravoslavném) představuje jen jeden z mnoha „přílepků“
tzv. církevní tradice.

https://www.lidovky.cz/nazory/vanocni-pohadka-aneb-o-tmelu-nasi-civilizace.A211222_192337_ln_nazory_tmr

Anonymní řekl(a)...

28. prosince 2021 1:40 ...Pozoruhodné ovšem epidemie řádila mnohen více mezi očkovanými...

Fact check:

Fürst: "... v kohortě 70–79 vyskočila úmrtnost očkovaných vysoko nad baseline v lednu a únoru, ale potom se držela systematicky pod historickým průměrem ... v kohortě 70–79 je úmrtnost očkovaných v lednu a únoru vyšší než úmrtnost neočkovaných..." ;-)

Anonymní řekl(a)...

Data from a new study suggests that the coronavirus that causes COVID-19 can persist in different parts of the body for months after infection, including the heart and brain.
Scientists at the National Institutes of Health (NIH) found the virus can spread widely from the respiratory tract to almost every other organ in the body and linger for months.
They performed autopsies on 44 patients who died either from or with COVID-19 to map and quantify virus distribution across the body.
RNA from the virus was found in patients up to 230 days after symptom onset.

https://assets.researchsquare.com/files/rs-1139035/v1_covered.pdf?c=1640020576

Anonymní řekl(a)...

9:40 ty úseky jsou stejné a evidentně zakrývají podobné piky jako jsou na horních křivkách

Anonymní řekl(a)...

Je hezky vidět, že stejné nejsou (ač hodně podobné!) To chce lepší brejle :o)

Anonymní řekl(a)...

28. prosince 2021 10:11

28. prosince 2021 12:01

jeden by si rekl: proc vubec ta XRD data merili tak rychle (=s tak velkym sumem), a ne treba 10x pomaleji?

Anonymní řekl(a)...

12:01 Ani náhodou. Jsou to identické úseky. Sem tam pixel jinak je kvůli kompresi obrázku.
Stejně tak to bylo i u fejkových Mossbauerových spekter.

Anonymní řekl(a)...

28. prosince 2021 14:09

z pristroje "Bruker AXS diffractometer" (ten maji na UP, anebo v Indii?) ale nelezou grafy, resp. "pixely". XRD data jsou z principu ciselna.

Anonymní řekl(a)...

To je dost slabej spin hoši. Kubala už data dodal? :o)

Anonymní řekl(a)...

Ad 21:10 Nejspis je už nemá. Ať to zopakují. Pokud ten článek vůbec nějaké významné informace přinesl.

Spíš bych čekal, že se budou diskutovat data z VZP v článku Tomáše Fürsta, protože josu ve velkém rozporu s oficiálními hypotezami. A ono ticho o nových datech o Covidu, která ukazují že mnozí byli zabití. A místo toho halasna diskuse o gelech a XRD, kde zjevně data upravuje dnes každý.

Tak část práci soudruzi vědci. Dík za všechny ty mrtvé.

Anonymní řekl(a)...

https://smejiciseb.substack.com/p/prof-horejsi-tragickou-obeti-studentskeho?fbclid=IwAR3zr3TL8pFao4Hh81B3vLwQHKRs5S3XNcgrPkFlHBQdHkFrcKwaLJsYuTo

Na kameru ukázal svou starou učebnici imunologie:
V knize chybí celá kapitola. Čeho se týká?
“Nevím, nikdy jsem ji nečetl,” odpovídá zkrušený imunolog: “Možná obsahovala to, kvůli čemu jsem se tak zvysoka obul do profesora Thona. Nebo nějaké další věci!? Možná toho v mé české hlavě chybí celá hafa!”
Vysvětlení pro neobeznámené s fungováním české vědy: profesor Hořejší je nositelem titulu Česká hlava. Původním záměrem nebylo udělovat anticenu. Vývoj České hlavy směrem k anticeně se ale už nedá zadržet. Na vině bude nešťastně zvolený, komicky znějící název. Osud ceny zpečetil rok 2020, kdy jako Českou hlavu vybrali právě prof. Hořejšího.
Ale vraťme se k vandalskému útoku na jeho učebnici. Co se tehdy stalo?
“Byl to spolužák Dolejší!” říká Hořejší: “Vytrhl mi stránky z učebnice a já si to od té doby neumím celé nějak dát dohromady. Nikdy mi ty věci nenavazovaly. Mám to všechno v té své české hlavě zpřeházené, nejsem schopen nic domyslet,” končí česká hlava v dlaních.

Ještě před uzávěrkou Smějící se b obdržela zprávu, že město Olomouc ruší svůj plán oslavit druhý rok úspěšné pandemie přejmenováním Horního náměstí na Hořejší. Veřejnost tak má na Horní (dále beze změny) náměstí i nadále neomezený přístup; během veřejné akce by tam pochopitelně nikdo nesměl a náměstí by muselo zůstat prázdné.

Anonymní řekl(a)...

re: Helena Langšádlová - poslankyně, ministryně pro vědu, výzkum a inovace ...
Jejím význačným poradcem je:

Místopředseda RVVI Pavel Baran přítomné o pracovním setkání členů předsednictva s nově 
jmenovanou ministryní pro vědu, výzkum a inovace Helenou Langšádlovou. Diskutovány zde
byly stěžejní koncepční otázky týkající se české vědy a výzkumu, zejména v kontextu
přetrvávající světové pandemické krize.

Jinak i autor stěžejního díla:
Baran, Pavel: K materialistickému založení hodnot a k hodnotovým aspektům vědy,
Autoreferát kand. dis., Praha, 1985.

Bude hůř - stejně jako s covidem.

Anonymní řekl(a)...

Re: 29. prosince 2021 3:09
A kde vidíte ten velký rozpor mezi daty VZP a oficiálními hypotézami?
V tom, že po většinu doby je ve většině věkových skupin relativní počet úmrtí
v kategorii očkovaných nižší než v kategorii neočkovaných?
A pokud to tak v některé věkové skupině některý měsíc nebylo, tak to byl měsíc,
ve kterém se z dané věkové skupiny očkovali pouze poměrně malé počty lidi vyhodnocených jako nejrizikovější. Takže to zřetelně nebyl náhodný výběr.
Pokud se totiž podíváte, jak se očkovalo, např. https://covid.gov.cz/situace/registrace-na-ockovani/casova-osa-ockovani
tak kategorie 70-79 se mohla začít zcela volně registrovat a očkovat až od 1. 3.
a skupina 65-69 od 14. 4. a skupina 60-64 dokonce až od 23. 4.
A najednou počínaje měsícem otevření masové registrace pro daný věk jsou čísla pro očkované příznivější.

Anonymní řekl(a)...

Ad 13?52 Tvríte tedy, že:

Neočkovaní proti Covidu19 umirali na Covid19 i v době, kdy podle statistik nikdo na Covid 19 nikdo neumíral a počty nákaz byly minimální. Nejspíš tedy PCR pozitivita a systémová infekce vedoucí k úmrtí spolu nesouvisí. To je základ Vaší interpretace, rozumím tomu dobře?

Dále tvrdíte, že očkování vedlo k pozorovatelným úmrtím v nejrizikovajší skupině, významně ji mezi očkovanými vybilo. Nadále navíc umírají rizikoví jen mezi neočkovanými, tam ještě nějací zbyli.

Pozoruhodná hypotéza. Kde vidíte ten soulad s oficiálními interptretacemi dat?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Vláda chce od 17. ledna testovat ve firmách všechny. To budou, panečku, teprvě nárůsty pozitivity. https://www.novinky.cz/domaci/clanek/vlada-chce-od-17-ledna-testovat-vsechny-zamestnance-40382447#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=PUmbnm60K08-202112291516&dop_id=40382447&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Anonymní řekl(a)...

29. prosince 2021 15:39 ...tvrdíte, že očkování vedlo k pozorovatelným úmrtím v nejrizikovajší skupině, významně ji mezi očkovanými vybilo...

Tohle tvrdíte VY, nikoliv predrecnik ;-), a Furst pozoruje v datech z VZP vice mene opak tohoto tvrzeni

"... v kohortě 70–79 vyskočila úmrtnost očkovaných vysoko nad baseline v lednu a únoru, ale potom se držela systematicky pod historickým průměrem ..."

Anonymní řekl(a)...

Ale ale. Úmrtnost vyskočila. Proč? Nejspíš z radosti hophophop. A zrovna, nastojte, mezi těmi, kdo se zrovna v tom čase očkovali a ne mezi těmi, kteří se neočkovali.

Samozřejmě, že když se ti nejrizikovější očkovali a zemřeli, potom již podruhé nezemřeli. To zajisté nerozporuji.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

29. prosince 2021 17:05

koukneme se na cisla:

v obdobi 1.prosinec 2020 - 28. unor 2021 dostalo 1. davku necelych 30 tisic prislusniku kohort 70-74 + 74-79 (=skoro nikdo). V dalsim mesici jich už bylo 400 tisic. A dopad tohoto 20 nasobneho navyseni poctu vidite u Fursta

Anonymní řekl(a)...

Souhlasím. Těch přímo zabitých nebylo až tak mnoho. Třeba naše babička. Nebo ta paní u nás v domě s pečovatelskou službou. A těch pár, co to s nimi praštilo hned v ordinaci, co je pak odebírali lidé z Národního centra tkání a buněk. Ale byli a statisticky je to významné.

Mnohem rozpornější je to druhé tvrzení, to jest, že na Covid se umíralo průběžně i v době, kdy PCR pozitivit bylo minimum a úmrtí na Covid19 denně někdy i 0. To se těžko vysvětluje...

Mám například 1) umírněné vysvětlení, že mezi neočkovanými "zbyli" lidé se špatným zdravotním stavem a tudíž dočasnou nebo trvalou kontraindikací. A ti měli zanedbanou péči a umíralo jich víc. A 2) neumírněné vysvětlení je, že byl větší počet lékařů, kteří neočkované neléčili. To obojí vysvětluje to i různý věkový profil nadúmrtí v podzimní vlně.

Podzimní vlna je problém sám o sobě. Jak to, že se očkovalo průběžně tři čtvrtě roku a účinnost vakcín poklesla synchronně začátkem října? Jak v té době probíhala nadúmrtí v různých věkových skupinách se teprve dozvíme.

(Hlavně mi neříkejte, že PCR pozitivita není dobrým měřítkem šíření viru a všechny vlny nadúmrtí jsou způsobeny protismyslnými opatřeními. Nebo Vám to začnu věřit.)

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: Dalibor Štys 15:39
To jste tedy pochopil zcela jinak.
Já hlavně tvrdím, že relativně vyšší počet úmrtí ve věkové skupině 70-79 v lednu a únoru může být způsoben tím, že v tyto měsíce se z této věkové skupiny očkovali pouze ti vyhodnocení jako nejrizikovější.
Pravděpodobně mezi nimi bylo víc lidí ve špatném zdravotním stavu než ve zbytku jejich věkové skupiny a tím měli celkově vyšší riziko úmrtí (na covid i bez něj).

A když se podíváte na absolutní čísla, tak v této věkové skupině zemřelo v lednu 24 a v únoru 88 očkovaných lidí, těch očkovaných totiž bylo velmi málo.
Rozhodně to nemohlo způsobi to vaše "vybití" rizikových mezi očkovanými a tím způsobit pokles počtu zemřelých mezi očkovanými v dalších měsících.
Pro představu, třeba jen v září ve skupině 70-79 zemřelo 1155 lidí z cca 550 tisíc očkovaných a 543 lidí z cca 110 tisíc neočkovaných.

Takže když to shrnu, tak vyjma ledna a února, kde se ovšem jednalo jen o malá čísla navíc nikoliv z náhodného výběru, to vychází tak, že očkovaných umírá v dané věkové skupině významně méně než neočkovaných. Takže to vypadá, že očkování je zde přínosem.
Klidně připustím, že za částí toho rozdílu může být to, že se situace obrátila, víc se v této skupině očkovali aktivnější a zdravější lidé, takže neočkovaní jsou na tom nyní zdravotně hůře.
Nicméně ten rozdíl je mnohem větší než byl v lednu na opačnou stranu, takže to asi celý rozdíl nevysvětluje.
Možná tu také přes léto covid řádil (byť s mírným průběhem) více než se z testů zdálo (ostatně měření covidu v odpadních vodách to ukazovala). Ti, co se nechtějí očkovat, se asi nechtějí ani moc testovat. A pokud se nepletu, tak se uvádí, že i po mírném průběhu se i po čase mohou tvořit krevní sraženiny, které člověka mohou zabít.

Anonymní řekl(a)...

Není pravda, že v kohortě 70-79 umíralo v lednu více očkovaných lidí než neočkovaných. V grafech jde vidět, že se autor příspěvku na SMISu spletl - koukněte se na velikost směrodatných odchylek...

V únoru ten nárůst pozorovatelný je, ale to je způsobené dynamikou očkování. Začalo se očkovat od 15.1. a to pouze 80+, zdravotníci a pedagogové. Od 15.1. do 31.1. se naočkovalo 9 tisíc lidí v kohortě 70-79. Dále během února se naočkovalo dalších 8 tisíc lidí (celkem 17 tisíc). Autor příspěvku počítá s průměrným počtem 13 tisíc (9/2 + 17/2) naočkovaných za měsíc únor a tímto číslem je pak dělen počet úmrtí. Nicméně v tomto přepočtu úmrtí je jeden stěžejní předpoklad a to, že rychlost očkování této skupiny byla jiná v lednu a v únoru. Předpokládejme naopak, že rychlost očkování byla v této skupině stejná v lednu a i v únoru. Pak se těch zbylých 8 tisíc lidí v únoru naočkovalo přibližně v první polovině měsíce. Pak je ale průměrný počet očkovaných v únoru vyšší než 13 tisíc; tedy počet úmrtí se dělí vyšším číslem a tedy úmrtnost na 100 tisíc obyvatel je nižší.

Navíc se jedná pouze o 17 tisíc lidí. Pokud by se snad mělo umírat po očkování v tak zvýšené míře, proč by se takový efekt projevil pouze v jedné skupině v jediném měsíci a na velmi omezeném počtu lidí? Data naopak jasně prokazují, že po očkování není pozorována žádná zvýšená úmrtnost a to je skvělá zpráva.

Anonymní řekl(a)...

Pokud jde o vybití, čísla máte správně. Byly to jednotky lidí denně. Zdroj Národní centrum tkání a buněk.

Pokud tvrdíte, že PCR pozitivita neměří nebezpečí systémového onemocnení Covid 19 tak ano, souhlas, to tvrdím už od jara 2020. Měly se dělat protilátky a to kvalitními testy. Ovšem "opatření" se dělala na základě PCR pozitivity na sliznicích, která souvisí s cykly slizniční imunity a možná částečně s počasím.

Ti, co se nechtějí očkovat, se sice možná nechtějí moc testovat, ale testovat se museli, minimálně v práci všichni. Neočkovaní se třeba v září testovali asi 10x více než očkovaní. Ovšem je to asi jedno, pokud PCR pozitivita na sliznici neměří, jak říkáte, nic významného pro tuto diskusi. Každopádně opomíjite fakt "náhlého synchronního" selhání imunity z očkování v říjnu. Pravda, to je už mimo diskutovanou datovou řadu

Že existují lidé s kontraindikacemi proti očkování na Covid19 a že tyto kontraindikace jsou důsledkem nemoci, je fakt. A také je fakt, že je mnoho případů zanedbané péče. Případy, že neočkovaní nebyli včas ošetřeni, byly dokonce medializovány. Důvody, které vymýšlíte vy, jsou spekulace.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad A pokud se nepletu, tak se uvádí, že i po mírném průběhu se i po čase mohou tvořit krevní sraženiny, které člověka mohou zabít.

A projevují se pouze u starších seniorů, na rozdíl od sraženin z vakcíny AstraZeneca. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 20:33
To vysvětlení s dynamikou očkování zní rozumně.
Na druhé straně, pokud má očkování nějaké nežádoucí účinky, které se projeví až s odstupem (např. týden, nebo dva), tak to jde (časově) opačným směrem.
Tj. počet úmrtí by naopak byl potřeba dělit nižším číslem.

Anonymní řekl(a)...

Re: Dalibor Štys 20:35
O tom, zda PCR pozitivita měří nebezpečí systémového onemocnění jsem neříkal vůbec nic.
Domnívám se, že v datech od VZP o tom nic najít nelze.
Souhlasím, že PCR test u jedince ještě nemusí znamenat onemocnění se symptomy.
Ale jestli to značí, že s tím tělo jako s nemocí nebojuje, nevím.
A jak je to v takovém případ s infekčností také ne.
Ovšem počet pozitivních testu už s počtem onemocnění korelovat bude, byť se zdá, že s rostoucí promořeností a proočkovaností a možná i novými mutacemi aspoň počet vážných případů k počtu pozitivních testů klesá.
Vašim tezím o cyklech slizniční imunity nerozumím. Pokud by něco takového existovalo,
a vlny onemocnění resp. počtu pozitivních (jak tvrdíte) byly způsobeny klesáním a zvyšováním slizniční imunity, tak bych očekával daleko větší počty reinfekcí resp. opakovaně pozitivně testovaných osob. Sice takoví jsou ale tolik, aby to dělalo vlny rozhodně ne.


Pokud vím, tak v červenci se v práci přestalo testovat a začalo se až nedávno.
Takže vyhnout se testování při lehkém průběhu asi nebylo nijak komplikované.
A proč se zanedbaná péče projevuje víc u neočkovaných?
Medializované případy neošetření neočkovaných jsou spíše ojedinělé excesy
a zřejmě až v době poslední vlny.
V létě, kdy o covidu nebylo moc slyšet, to nikdo neřešil.
Jedině by ti, kteří nevěří očkování, méně věřili doktorům a sami k nim méně chodili.

Samozřejmě, bez detailnějších dat jsou mé důvody jen spekulace či hypotézy, ale ty vaše také.
A data od VZP podle mého soudu spíše odpovídají mým hypotézám, než těm vašim.


Re: 21:36
A tvrdíl zde snad někdo, že se to projevuje jen u starších seniorů?
Když se podíváte třeba na data VZP ze září, tak zjistíte, že větší úmrtnost je u neočkovaných ve všech věkových skupinách nad 30.
Ale samozřejmě ty krevní sraženiny jsou jen jedna z hypotéz, bez dat to ověřit nejde.

Anonymní řekl(a)...

29. prosince 2021 20:33. ...Předpokládejme naopak, že rychlost očkování byla v této skupině stejná v lednu a i v únoru...

o MINULOSTI nemusime nic predpokladat. Minulost (zde pocty ockovanych s rozpisem po vekovych kohortach, dnech, ockovacich mistech atd) jsou fakta, ktera jde (pokud si s tim dame praci) pomerne snadno dohledat.

Anonymní řekl(a)...

UZIS žádná taková data neposkytuje nebo snad ano? A VZP dodala data pouze po měsících. Pokud tato data lze snadno dohledat, tak mě, prosím, naveďte, kde mám hledat.

Anonymní řekl(a)...

Ad 1:54 Vše, co posktytla VZP, je zde https://www.vzp.cz/o-nas/informace/odpovedi-na-zadosti-o-informace/zadost-ze-dne-14-11-2021 . UZIS podrobnější data nechce poskytnout ani na žádost senátorky Demnerové https://twitter.com/dostalondrej?lang=en.

Ad 20:35 Na výmluvy ani divoké spekulace nereaguji. Smiřte se s tím, že současný narativ neobstojí, ostatně sám jste ho do téměř zcela už opustil. Současná představa neobstojí zejména v těchto bodech: 1) očkování minimálně 88 lidí zabilo, 2) PCR pozitivita buď není měřítkem nebezpečí systémového onemocnění a úmrtí na Covid19, (a/)nebo rozdíl v úmrtích mezi očkovanými a neočkovanými není možné vysvětlit imunitou získanou očkováním.

Dopustím se spekulace, ne až tak divoké. ÚZIS odmítá data vydat právě z toho důvodu, že při analýze alespoň trochu podrobnějších dat, je celá hypotéza na níž byla postavena politická rozhodnutí v minulých dvou letech neudržitelná. A že kvůli tomu zemřelo 40 000 lidí předčasně.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

30. prosince 2021 1:54

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr ,
sekce "Denní přehled vykázaných očkování v ČR",
a tam ramecek "soucet" s uzivatelsky nastavitelnymi parametry typu "poradi davky", "vekova kohorta", datum/casovy interval, atd, dava napr. pro kohorty 70-74 + 74-79 tyhle pocty naockovanych

leden 2021 - 15k
unor 2021 - 13k
brezen 2021 - 400k
duben 2021 - 290k
kveten 2021 - 90k

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:23 O počtech PCR pozitivních v "intenzivně testovaných" měsících květnu, červnu a září se pak dočtete na https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19 . Tam jsou též k nalezení počty zemřelých "na Covid".


Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

30. prosince 2021 10:24

eventualne v excel souboru https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211229.xlsx

Anonymní řekl(a)...

Re: 29. prosince 2021 20:33
Máte pravdu, že směrodatná odchylka za leden je u očkovaných tak velká, že na základě výpočtů z článku nelze s dastetečnou spolehlivostí říci, že by byla úmrtnost očkovaných ve skupině 70-79 větší než u očkovaných.
Ano i dynamika očkování hraje roli, ovšem bez podrobnějších dat je ošemetné o ní spekulovat.
Způsob výpočtu, který použil Tomáš Fürst ve svém článku je asi rozumný kompromis, ale v prvních 2-3 měsících roku, je to v případě očkovaných kvůli růstu z malých hodnot na způsob výpočtu dost citlivé.
Obzvlášť v lednu, např. pokud bychom jen vydělili počet úmrtí ve skupině 70-79 počtem očkovaných na konci měsíce dostaneme se na úmrtnost 264, pokud bereme jako v článku průměr počtu na začátku (0) a na konci měsíce máme úmrtnost 528 a pokud bychom vzali počet na konci měsíce s váhou 1/4 (pokud se začali očkovat až od půlky ledna, tak to také dává smysl), tak se dostaneme na hodnotu něco přes 1000.
Prostě v těch uvodních měsících ta data neposkytují dost informací na přesnější výpočet.
Podle toho, jaký způsob výpočtu si zvolím, podle toho budou čísla vypadat.
Později zhruba od dubna už to příliš citlivé není.

Re: 29. prosince 2021 23:45
Ovšem také příznivé účinky vakcín budou odložené.
Mluvilo se nejméně o 14 dnech po prvním očkování a plná účinnost až 14 dní po 2 očkování, tj. 5 týdnů po 1. očkování (cca v dubnu až červenci kdy byl odstup obou očkování 6 týdnů dokonce 8 týdnů).
To také asi nepůjde zohlednit bez podrobnějších dat.

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:44 Díky. Takže tedy uznáváte, že od dubna panuje velký nesoulad mezi oficiální hypotézou že Covid pozitivita měří infekci v populaci (a/)nebo s oficiální interpretací, že nižší úmrtí ve skupině očkovaných jsou důsledkem očkování?

Dalibor Štys

«Nejstarší ‹Starší   2601 – 2800 z 4964   Novější› Nejnovější»