čtvrtek 3. září 2020

Roušky plné českých zmatků a nadějí americké chudiny

Nákaza koronaviru prolétla Spojenými státy a v podstatě se dostal život do normálních kolejí. Z externího pohledu většina lidí hodnotí zmatečné a velkohubé výroky Trumpa, ale nutno říci že americká realita je o trochu o něčem jiném, než je uváděno v médiích. Předně federál nemá do opatření ve státech moc co povídat, vlastně může jenom povídat, činy dělají guvernéři. A pokud srovnám chování jednotlivých amerických států, myslím že po počátečních zmatcích většina států neměla vážnější problém. Co mě na celé akci upoutalo jsou dvě věci stojící mimo média: chování chudých Američanů během konoraviru a chování českých vědců. Málokdo z Evropy si uvědomil ten paradox, že velká část chudých Američanů, což zahrnuje od studentů, hastlerů, svobodných matek, mladých obecně až po klasickou lower class měla poprvé za život zaručený příjem díky pomoci americké vlády/vlád. Spousta z nich poprvé splatila své dluhy, zapsala se na školu, nemusela poslouchat své přiblbé šéfy, vykonávat levnou práci a především přehodnotila svůj život, protože měla čas myslet na sebe a svou „duši“. Jsem zvědavý, zda spotřeba psychofarmak za období (po) korovairu částečně neklesne. 


Podle toho, co čtu a viděl jsem kolem sebe bych si dovolil tvrdit, že hodně amíků bude na toto období vzpomínat nakonec v dobrém, i když částečně ještě víc zchudnou (spousta opatření a pomoci se bohužel neprodloužila do konce roku). Nevím, zda se o tom v CZ píše, ale nic moc jsem o tom jevu nenašel. Samozřejmě jiný pohled má střední a vyšší třída , který pomoc nepokryje původní standard, ale například spousta známých se v panice odstěhovala na své příměstská sídla a nechtějí se například do NY vlastně vracet a pracují na dálku i nyní. Tady se obávám, že jim to dlouho nevydrží. 
A teď k českým rouškám. Přiznám se, že jsem se té české rouškománii poněkud vysmíval, protože i když jsem chápal snahu něco dělat, v podstatě mě to připomnělo svoji koncentrovanou kolektivní hloupostí Vítězný únor roku 1948 anebo demonstrace po vstupu vojsk v roce 1968.
Předně jsem nikde v ČR nenašel oficiální důvod nošení roušek, tj. zda to má chránit okolí před nemocným nebo nemocného, aby nakazil okolí, tj. odpověď na otázku zda rouška pomáhá virus nevdechnout anebo nevydechnout. Nikde jsem také nenašel porovnání velikosti viru (cca 120 nm v jednom směru) a díry v roušce. Čekal bych, že někdo odpovědný mi je schopen vysvětlit, jak má taková filtrace fungovat, protože v tomto modelu, kde jsou díry větší než vir to fungovat nemůže, a to i kdyby musel být vir obalen vodou. Vzhledem k tomu, že jde o polární molekulu a (chemicky) polární vir, síla polární vazby asi těžko obstojí před mechanickým (nepevným) vláknem rouškou, navíc při pravidelném dýchání (dejme tomu 15/min) vydýcháme cca 40g vody (odhad z literatury) dojde k ustálenému stavu (tuším, že se tomu říkalo ustálená difuze) a to, co projde na povrch z úst vytlačí to, co zadržuje rouška. Musí, jinak by se člověk udusil. Maximálně z toho rouška udělá menší mikrokápenky. Chápu, že je těžké bojovat s laickou komediální a spektakulární vizí bezpečnosti ne nepodobnou podobě a účinnosti prostředků bolševika pod zkratkou IPCHO (zkráceně pláštěnka a plynová maska) před následky atomového výbuchu kombinovanou s všeobecným strachem a s pseudovědeckými rychločlíánky ohledně zabránění průletu chrchele textílií, ale myslím si, že by měla mít vědecká komunita trochu sebekritiky a držet si odstup, což se bohužel v ČR nestalo. Za koronavirus opravdu čeští vědci nemohou a možná je dobré veřejnosti naznačit, že ne všechno věda zvládne a umí vysvětlit a nesnažit se cpát do každé diskuse v médiích, která natsavuje již tak nastavovanou kaši. 



A k testům PCR a jejich chybovosti se raději vyjadřovat nebudu vůbec. Vzpomněl jsem si na hodiny u stroje a kouzlení mého jednoho kolegy. Vždycky mu to vyšlo a upřímně imunologická komunita byla celkem často schopná vygenerovat tuny mechanismů a představ, které ještě před publikováním působily dojmem pohádek předčítaných Karlem Hogerem spojujíce do sebe obskurní biochemické interpretace chemických reakcí, bezmyšlenkovité pokusy s ANOVou , víru v utajený fitting jakékoliv křivky výrobcem (např. ELISA), kouzelné hrátky s pipetou a grafickým editorem. Nemohlo to asi dopadnout jinak a veřejnost jim věří tak maximálně to, že Babiš za koronavir nemůže. 

Abych skončil nějak pozitivně. Švédsko si zachovalo chladnou hlavu, jak jinak, ani Gréta nedemonstrovala za izolaci obyvatelstva před globální zhoubou. UK začalo dobře, Boris vařil z vody jako vždy, pak sice začala zmatkovat, jako vždy, ale nakonec se zachovali rozumně i přes tlak medií a pokud pominu jejich nedávný neuvěřitelný průšvih s přijímáním na vysoké školy, ukázali, že etatistické státy typu Španělska, Belgie a Itálie mají k dokonalosti i přes všemožné deklarace daleko. Osobně podezírám Borise, že se nakazil záměrně kvůli PR. Brazílie měla víc rozumu než evropské státy. Nakonec se v EU povětšinou zmohly jen na zákazy a na lavírování dle mediálních záběru z několika mizerně personálně vybavených nemocnic. 

P.S.: k diskusi o vyhození Zbořila z učené společnosti. Sice nevím, zda jde o drb a zda kouzelníci s grafy z ní vypadnou nebo ne, ale opravdu si někdo myslí, že na vědecké úrovni něco dokázal rektor Zima, Cyril Hoschl , Kuklík nebo Havlas, kteří v té společnosti také jsou ? 😊 Místo přijímaní, vyhazovaní bude možná lepší si přestat psát komické dvoj a trojtituly před a za jménem a místo toho u fotky uvést, v čem je přínos těch členů a v čem jsou učené. Bohužel kromě akademického bafuňářství a schůzování, společnost nic nedělá. Omlouvám se, brání svobodu v Bělorusku prohlášením.

Podle stanov tato groteskní společnost pěstuje myšlení a jednání překračující hranice jednotlivých oborů a klade důraz na etiku vědeckého konání. . Předpokladem členství je výrazný a tvůrčí přínos vědě a mravní integrita. Takže Zbořil, Hobza, Otypeka, pardon prof. Zbořil ...

4 964 komentářů:

«Nejstarší   ‹Starší   1801 – 2000 z 4964   Novější›   Nejnovější»
Anonymní řekl(a)...

24. října 2021 12:36

pokles neni treba merit, snizeni ucinnosti s casem je pozorovatelne podstatne jednoduseji, napr. analyzou dat o ockovanych v nemocnicich ( https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/10/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211023.xlsx )

Anonymní řekl(a)...

Ad napr. analyzou dat o ockovanych v nemocnicich

Stejným způsobem z dat protilátek dobrovolníků (měřených v daném časovém intervalu) by se dal sledovat vliv hladiny protilátek na jejich hospitalizaci.

A ta správná časová hrana boostovací dávky od očkování se určí jak? Nakazil se za 6 nebo 8 měsíců jeden z N očkovaných, kde N určí orákulum?

Anonymní řekl(a)...

24. října 2021 14:30 ...by se dal sledovat vliv hladiny protilátek...

Bingo ! BY SE DAL :-) .

A protoze se to neudela "samo", ceka se na "vedeckou shodu" = az to nekde nekdo (Thon z RECETOXu ?) na relevantne velkem vzorku udela.

https://www.recetox.muni.cz/o-nas/novinky/odpoved-imunitniho-systemu-na-covid-19-bude-zkoumat-rozsahla-studie

Anonymní řekl(a)...

Zítra vyjde v Reflexu statistická analýza v jakých skupinách nejvíce narůstá nejvíce narůstají očkovaní, kteří ale nejsou nijak omezováni a jsou to přenašeči. Z toho pochází celé to dramatické šíření PCR pozitivity.

Je to z dat MZ, tak si to můžete reviewnout sami, pokud by vás pohoršovalo, že to není v Nature.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

24. října 2021 18:03

Pravda, anebo lež: Rakousko zvažuje případné omezení pohybu lidí neočkovaných proti covidu-19 ?

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rakousko-plan-opatreni-omezeni-pohybu-bez-ockovani_2110231540_btk

Anonymní řekl(a)...

Ad 19:21 Potvrzuji. Slyšel jsem to od učitelky mateřské školky.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

V tomto jsem se trefil, říkal jsem o vakcínách tady v diskuzi přesně stejnou věc.

„Neexistuje žádné snadné vysvětlení, proč mezi lidmi, kteří končí v nemocnici s koronavirem, je tak vysoký podíl plně naočkovaných osob (…) Vypadá to, že vakcíny nefungují tak dobře, jak se na začátku tvrdilo, a jejich pozitivní efekty zřejmě rychle vyprchávají,“ řekl minulý týden listu Irish Times Paul Reid, šéf irského Národního úřadu pro veřejné zdraví.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/rozvolnovani-versus-zprisnovani-opatreni-v-nekterych-evropskych-zemich-zacal-lockdown-jinde-jsou-kli.A211024_182646_ln_zahranici_rkj

Anonymní řekl(a)...

Vždyť je to tak jednoduché. Slizniční imunitu, kterou měříme, očkováním téměř vůbec neovlivňujeme. Očkování prokazatelně ztrácí účinnost, o tom už nikdo nepochybuje. Očkování ze známka podřízenosti. Jako bylo za II. SV hajlování. V porovnání s historií už jsme v době Heydrichiády.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: institut CEITEC-VUT, kde Adam stojí v čele výzkumné skupiny, je držitelem grantu Evropské výzkumné rady

Po zbořilizaci UPOLu a akademie/ÚEM, došlo i na zbořilizaci Mendela; dost infekční šíření

Petr Svoboda @SvobodaLab 20. 10.
Duplikace jednoho panelu se muze stat, kdyz je autor nepozorny, ale zrcadlove prohozeni se zmenou vyrezu na dvou panelech s ruznymi bunecnymi liniemi uz je vyssi liga. To se nestane neumyslne. Stejne jako kreativni prace s gely.
Minimalne tenhle paper je na okamzitou retrakci.

Marta Siborova @HangryHobbit 18. 10.
Dobry den, jake svetlo na uviverzitu vrha fakt, ze se o pozici rektora uchazi clovek jehoz publikace opakovane obsahuji potencialne upravena data?
https://pubpeer.com/search?q=vojtech+adam

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:26 Duplikace jednoho panelu se může stát. A ostatní spoluatoři si ničeho nemusí všimnout. No, vyjádření hodné excelentního vědce...


Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

re: došlo i na zbořilizaci Mendela
Tento šíbr zastíní i Zbořila:

Tenhle člověk je 14 let ve vědě, má 900 publikací. V průměru mu tak vychází asi 4 pracovní dny na jeden článek. Jak je možné, že to členům akademického senátu nepřišlo divné? Nikdo se nepodíval na pubpeer.com, kde visí dlouhý seznam komentářů ukazující na manipulace s daty?

911 results from Web of Science Core Collection for:
Adam V* (Author) and Brno (Address)

Anonymní řekl(a)...

25. října 2021 9:36 Dalibore, hodnotite cast vyroku, aniz byste znal kontext a celou story. Duplikace celeho obrazku je z pohledu research integrity druhorada vec, protoze se tam se blbe dokazuje umysl primo podvadet. Eticke komisi se to da prodat jako lemplovina, autori reknou: pardon, xy si nevsiml, ze to pri kopirovani nenatahl na clipboard a nakopiroval znova, co na nem mel. Je to trapne, prehledli jsme to, omlouvame se blablabla, tady je corrigendum se spravnym panelem a nazdar ... takze jsem se rovnou soustredil na obrazky zjevne manipulovane umyslne - aby se prave tyhle manipulace neztratily mezi rozebiranim banalnejsich duplicit. Kapisto? Ted muzete pokracovat v nejchytrejsich komentarich na internetu ;-)

Petr Svoboda

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:07 Volitelé se řídili kafemlejnkem. Možná se kandidáta ještě zeptali, zdali je očkovaný proto Covid19. A už se těšili, jak za jeho aurou budou mít konečně osm let klid.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Milý Petře,

děkuji za potvrzení, že mne stále berete vážně a sledujete. Možná by ale bylo lepší se dál neodkopávat, třeba i ve světle příspěvku těsně před vámi o článcích každé čtyři dny.

Co jste kdy řekl se ukázalo jako pochybné. Nemám čas ani chuť se ponořit do vašich článků, neprovokujte mne k tomu. Copak, taky tam máte zduplikované panely?

Zdraví

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dalibore, Vasemu nekoherentnimu prispevku nerozumim a vazne Vas neberu od te doby, co jste mi osobne popral spatne spani, protoze jsem prispel k poskozovani zdravi a rozvratu ekonomiky. I rest my case. Ted muzete pokracovat v dezinterpretacich covidovych cisel, v tom jste excelentni.

Petr Svoboda

Anonymní řekl(a)...

Tak co, máte ty zduplikované panely?

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Stys se casto vyjadruje nejasne a v naznacich, ale ve vztahu k hodnoceni prispevku P. Svobody je to jako by Stys byl po lobotomii. Se Svobodou naprosto souhlasim a jeho vysvetleni je naprosto adekvatni.
Anonymni vedec s dlouholetou praxi

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:30 No, vidím, že praxe pozorovaná v laboratořích prof. Zbořila je poměrně široce akceptovaná. Chce to zklidnit se, psát 1-3 články do roka v přehledně velkých týmech a dát si čas na revizi textů.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

https://twitter.com/SvobodaLab/status/1450588259306848256

... pro zajemce, tady zacina cely ten thread, ktery byl jednim ze spoustecu zajmu ceskych medii o kvalitu publikaci Vojtecha Adama. Proste se mi objevil v timeline odkaz na Adamuv pubpeer record, ten jsem si prohledl a reagoval na to. Vetsinu tech starsich nalezu na pubpeeru, ktere tam visely cca rok, nasla Elisabeth Bik pri jeji systematicke analyze paperu. Nektere nalezy jsem s ni konzultoval a po tom, co jsem nasel jeste jeden duplikovany+otoceny+roztazeny obrazek v Oncotarget paperu, se zjevne ona a dalsi lidi podivali i na Adamovy dalsi publikace. Proto se pocet Adamovych paperu na pubpeeru za tyden vic nez zdvojnasobil. A protoze s Elisabeth Bik spolupracuje i Leonid Schneider, ktery pise blog For Better Science a pokryva ruzne afery kolem research integrity, neni prekvapenim, ze Vojtech Adam dostal i vlastni clanek na For Better Science. Nicmene s For Better Science textem nemam nic spolecneho - ja jen minuly tyden komentoval na twitteru nejproblemovejsi nalezy z pubpeeru a zodpovedel nekolik otazek Deniku N, ktery me kontaktoval po tech tweetech. Cely clanek z Deniku N je odemceny pod timhle linkem

https://twitter.com/BiochemistTomas/status/1451302533591359509

Pro me je to uzavrene, at si to vyresi v Brne, ja se k tem problemum a Adamovu postoji vyjadril celkem jasne:

https://twitter.com/SvobodaLab/status/1451293854880129024

Petr Svoboda

Anonymní řekl(a)...

Ad 13:00 Inteligentní by bylo bývalo odpovědět Deníku N, že produkovat jeden biologický článek za 4 pracovní dny je nereálné. Takto se vystavujete podezření, že zloděj volá chyťte zloděje. A když na vás má někdo namířeno, tak si vystřelí, jako třeba Štys.

Anonymní řekl(a)...

Ty jizlive poznamky D. Styse na adresu Petra Svobody jsou naprosto mimo. P. Svoboda proste pouze upozornil na to, ze nektere (technicke) chyby se mohou stat neumyslne (=honest mistake) a zaroven jasne poukazal na to, ze v tomto pripade to ale spise vypada na umyslne manipulace (=scientific misconduct).
Radim Beránek

Anonymní řekl(a)...

Ad 14:43 Podívejte, "omylem zaměnit" panel v obrázku je přesně totéž jako vymazat pík a nahradit ho šumem z jiného obrázku. Nevykládejte mi, že ne. Nejaké řeči o omylech si nechte od cesty. To může napadnout jen toho, kdo si sám hledá cestičku jak případně "neodsoudit moc přísně" nějakého gardedámu. Pokud hodnotící sám nemá nějaký problém.

Jinak doufám, že si to "v Brně vyřeší" tak, že projedou výsledky všech těch příjemců ERC grantů a jiných významně publikujích vedoucích skupin na CEITEC. V rámci profylaxe, aby se vyhli příští ostudě.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

"Podívejte, "omylem zaměnit" panel v obrázku je přesně totéž jako vymazat pík a nahradit ho šumem z jiného obrázku."

Dalibore neni a je to Vas problem, ze to nechapete. Neni to to same z pohledu dokazovani umyslu. Pochopite to, az budete nekdy hodnotit potencialni fabrikaci dat, ktera kolegovi muze pohrbit karieru, a budete resit, jaky je nejsilnejsi dukaz o umyslne fabrikaci. Asi jste nikdy neresil kolegu, ktery fabrikoval data, ja ano. Ztrati originalni data a laboratorni deniky, rozbije se mu pocitac, psychicky se zhrouti ... dvojity copy-paste panelu pak skonci jako tvrzeni o omylu proti tvrzeni o umyslu a tim, ze ac fabrikator nespolupracoval, nepodarilo se mu prokazat nade vsi pochybnost (benefit of the doubt), ze umyslne fabrikoval data.

A taky uz jsem videl pripad, kdy kolega skladal dohromady panel s Western blotem a nevsiml si, ze nenakopiroval loading control a skopiroval ji do vedlejsiho experimentu jeste jednou. Protoze gel mel stejny pocet lajn a loading control vypadala velmi podobne, nevsiml si toho. Vsiml si toho ten, ktery podvadel a obvinil ho, ze take manipuloval daty - nicmene tady byly k dispozici originalni gely, notebook a vsechno sedelo, takze to spravilo erratum.

Nejsilnejsi dukazy jsou proto ty, kde jsou v publikovanem materialu zjevne umyslne upravovana data. Temi ma smysl se zabyvat jako prvnimi. Z tech dvaadvaceti Adamovych paperu na pubpeeru jich cca tretina obsahuje takove manipulace, ze k nim omylem nemohlo dojit a kdyz jim rika technicke problemy, pohrbiva si sam karieru. Jaky by tedy melo smysl navic resit nasobne copy-paste, ktere autori muzou prohlasit za omyl, slendrian, prehlednuti, vymenit to za jiny panel, vydat erratum a jet dal? Nemusite odpovidat, jde mi o jine ctenare, nez Vas. Ale jestli chcete, muzete sem napsat dalsi umanuty vykrik. Nebudu na nej odpovidat, uz jsem vysvetlil vsechno, co jsem chtel.

Petr Svoboda

Anonymní řekl(a)...

Ad 17:28 Jednoduše když má článek několik autorů, tak se na takovou chybu musí přijít. A když

Skupina, která bere vědu vážně a důsledně, má dobrého "dotahovače do konce". Nejlépe opravdu chytrou mámu od dětí, která úplne nemůže riskovat, že zkejsne večer v laborce. Ale v problematice se perfektně orientuje a všemi měřeními si prošla. U nás kontrolujeme články důkladně třeba měsíc i dva, než je pošleme. Samozřejmě, že pak nejsme excelentní ani nejsme dobře manažersky vedení.

Pokud jde o mou umanutost, tak ano, já předpokládám manipulace všude. A zatím jsem se nespletl. Takže kdo je nepředpokládá, je mi podezřelý.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 25. října 2021 17:28
Neodpustím si poznámku.

Ztrati originalni data a laboratorni deniky, rozbije se mu pocitac, psychicky se zhrouti ...

Připomíná to pohádky kolem doc. Jiřího Tučka z RCPTM od Zbořila... Těch podezřelých "náhod" je pak nějak moc. Ve vězení také sedí strašná spousta nevinných usvědčených kriminálníků (samozřejmě mluvím o jejich pohledu na své usvědčení).

Anonymní řekl(a)...

Pardon, kousek mi vypadl.

Ad 17:28 Jednoduše když má článek několik autorů, tak se na takovou chybu musí přijít. A když jsou v jiných článcích zjevné manipulace, je vysoce pravděpodobné, že jsou i toto manipulace.

Skupina, která bere vědu vážně a důsledně, má dobrého "dotahovače do konce". Nejlépe opravdu chytrou mámu od dětí, která úplne nemůže riskovat, že zkejsne večer v laborce. Ale v problematice se perfektně orientuje a všemi měřeními si prošla. U nás kontrolujeme články důkladně třeba měsíc i dva, než je pošleme. Samozřejmě, že pak nejsme excelentní ani nejsme dobře manažersky vedení.

Pokud jde o mou umanutost, tak ano, já předpokládám manipulace všude. A zatím jsem se nespletl. Takže kdo je nepředpokládá, je mi podezřelý.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

PS: Nebudu žádnému kolegovi hodnotit fabrikaci dat. To pro mne nemá žádný smysl. Většina dat v biochemii a molekulární biologii je tak jako tak metodicky špatně od počátku, tak proč bych se zabýval problémy na úrovni záměrných podvodů.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

no takze nam tu zbyl jediny opravdovy vedec Dalibor Stys, ktery to dela metodicky spravne ;-) a porad ho ten vybor ve Stockholmu nejak prehlizi - ale ono to prijde

Anonymní řekl(a)...

Re Petr Svoboda: U nas v Holomoco teda zatim pohrbiva karieru na podvody upozornit, nikoliv je provadet. Cenek Gregor byl vyhozen jak ze skoly tak ze zamestnani ve Farmaku. Falsifikatori maji svindlovaci ustav v Olomouci a jeste za odmenu angazma v Ostrave:)

Anonymní řekl(a)...

Jelikož letos udělili Nobelovu cenu za klima, tak považuji nás highligting u Elsevieru za odborně ocenění na rozdíl od politického. Skutečně o Nobelovu cenu nestojim. Kdybych ji dostal, musel bych se nad svou vědou vážně zamyslet.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Očkovaní soutežící se bojí očkované Terezy kostkové, že je nakazí virem, proti kterému jsou očkováni. A tito očkovaní nutí neočkované, kteří se nebojí viru, aby se nechali naočkovat, aby se mohli alespoň bát vedlejších následků očkování. Mimozemšťan na to hledí s úžasem neschopen slova.

https://www.novinky.cz/kultura/clanek/tereza-kostkova-ma-koronavirus-stardance-moderovat-nebude-40376012#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=WgTXNBwdDDK-202110260344&dop_id=40376012&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Re: Po zbořilizaci UPOLu a akademie/ÚEM, došlo i na zbořilizaci Mendela ...

Je zde ale jeden pozitivní rozdíl. Na UPOLu komando Zbořil/Hobza/Otyepka vypudilo whistleblowera Gregora, na akademii komando Zažímalová/Havlas/Anděrová vypudilo whistleblowerku Kubinovou. Ale na MendelU se věci dostaly věci do médií, dokonce do TV, tak rychle, že ten vědecký gangster žádného whistleblowera už vypudit nedokáže:

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3389520-budouci-rektor-adam-celi-podezreni-z-uprav-obrazovych-dat-u-clanku

Anonymní řekl(a)...

Ad 6:58 Vypadá to, že je šance, že se CEITEC skutečně zbaví potenciálních vědeckých podvodníků. Stačí začít od těch, kteří mají více než 1 publikaci týdně, pokračovat s těmi, které mají jednu publikaci měsíčně atd. Hurá, budeme mít solidní vědeckou instituci. Sice bez grantů ERC, zato se na její výsledky budeme moci spolehnout.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

6:58 V Olomouci stála média pevně na straně podvodníka Zbořila.

https://www.hanackyvecernik.cz/zpravy/dekan-celi-podezreni-z-bossingu-a-sabotaze-projektu-za-miliony

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/valku-profesoru-zazehla-tajna-nahravka-ostemploval-ji-znalec-86990

Adam evidentně nemá za zády analogii podplaceného (ex)rektora Millera, bude zajímavé sledovat, jestli se mu podaří podobné spojence najít.

Anonymní řekl(a)...

ad V Olomouci stála média pevně na straně podvodníka Zbořila.

Jasně, a proto jistá redaktorka iDnesu, údajně napojená na Kubalu na Zbořilovi nenchala nit suchou. I když vlastně ano, v tomto případě vlastně byla média na straně podvodníka.

Anonymní řekl(a)...

10:16 který článek v Idnes máte přesně na mysli? Idnes bylo jedno z mála médií, které se ve věci snažilo o objektivitu.

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-rozhovor-rektor-jaroslav-miller-valka-vedcu-catrin-superustav-prirodove.A200717_559834_olomouc-zpravy_stk

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-valka-vedcu-vedecky-superustav-supercentrum-prirodovedecka-fakulta-zalo.A200618_554053_olomouc-zpravy_stk

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/juraj-sevcik-univerzita-palackeho-valka-vedcu-crh-rcptm-rozhovor-prirodovedecka-fakulta-vedecka-cent.A190427_472841_olomouc-zpravy_mip

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-radek-zboril-rezignace-regionalniho-centra-pokrocilych-technologii-a-ma.A190622_485025_olomouc-zpravy_stk

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-univerzita-palackeho-radek-zboril-zmanipulovani-dat-vedecky-clanek-eticka-komise.A190615_482616_olomouc-zpravy_stk

Nikde tam nevidím, že by redaktorka na Zbořilovi nenechala nit suchou. Vidím jen podložené informace a popis situace z pohledu jak podvodníka Zbořila, tak děkana Kubaly a tehdejšího rektora Millera

Anonymní řekl(a)...

re: Po zbořilizaci UPOLu a akademie ...
Historicky vzato, k prvé známé zbořilizaci došlo vlastně v Praze, ne v Olomouci. Ale taky v tom jel Hobza. Kdysi to tady už zmiňoval někdo z Polska. Zase šlo o publikaci smyšlených dat, což bylo v Praze dosti dobře známé. A taky ty kiksy znal Pancíř s Haslingerovou. A když je Gardener potřeboval potopit, protože oprávněně kritizovali koupi vyšeptalého počítače pro ústav, tak mu píchnul Hobza - neb tím totiž taky mizeli lidé, co znali jeho vlastní kiksy.

Anonymní řekl(a)...

Ad: Stačí začít od těch, kteří mají více než 1 publikaci týdně ...

Pepa Strakova
https://cs-cz.facebook.com/VedaZije
Vy nikdo nedelate ve vede? Dyt je to uplne “normalni” ze se vedouci pracoviste pise na vsechno a clovek ktery ma pod sebou 50 lidi si ty veci proste necte. Ja bych ho tady verejne
neupalovala, deje se to vsude, kde ten clovek je opravdu na nejake vyssi urovni. Ja mam za to ze za odbornou stranku a za vysledky odpovida prvni autor, vzadu v autorech jsou psani ruzni
vedouci prace, vedouci projektu, vedouci oddeleni, panbuh. Whatever. Jdete do toho, zkuste se tento zajety styl zmenit, drzim vam palce. Vzdy tu dojdete s necim, jako byste objevili ameriku, ale to je proste standard. Adam neni rozhodne v tomhle sam.

Anonymní řekl(a)...

re 7:09 - a bude se pokracovat temi, co maji vic nez jednu publikaci rocne - a zbyde jen Stys ;-)

Musim rict, ze jste mimoradny bloud...

Anonymní řekl(a)...

Není - absolutně ne.
Připisování se na publikace, na které reálně bafůňář neudělal ani čárku, je ze strany toho bafuňáře porušení etických pravidel. Jenže - to by před etickou komisi musel třeba Zima, nebo Drahoš, Zažímalová, a řada dalších bafuňářů. A tím je to neprůchodné - bohužel.

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:49 A vy jste reinkarnace Ivety Bartošková. Protože ta měla našlápnuto být nejlepším českým vědcem, jen nestihli Blesku včas udělat impakt faktor.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Bartošové

Daibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dívám se, že s Adamem je spojeno pár lidí z Olomouce: profesor Kopel z anorganické chemie Přírodovědecké fakulty (8 podvodných článků) a taky v jednom případě člen vědecké rady stejné fakulty.

Anonymní řekl(a)...

Ad 13:13 Volání impakt faktorů se těžko odolává ....

Anonymní řekl(a)...

13:13 Kopela před lety vyhodil z UPOLu jeho "úhlavní přítel" Trávníček, pak dělal u několika firem a nakonec přesídlil na Mendelu, kde si udělal profesuru. Zabývá se hlavně anorganickou syntézou a syntézami nanomateriálů - pochybuju, že má něco společného s otočenými gely. V momentě, když se podařilo sesadit Trávníčka z vedení katedry anorganiky, Kopel se vrátil na UPOL.

Anonymní řekl(a)...

Je spoluautor? Je.
Měl by to okamžitě řešit? Měl.
Měla by se ho na to poptat Etická komise? Měla.

Anonymní řekl(a)...

26. října 2021 13:13

Ten se profesorem stal ještě před svým návratem na UP.

WOS: Kopel and (MENDELU or CEITEC) not Olomouc = 89

Anonymní řekl(a)...

13:35, samozřejmě. 13:36 však to tak v příspěvku 13:31 stojí. Každopádně je jasné, že se přidal ke špatné společnosti Kizka a Adama.

Anonymní řekl(a)...

26. října 2021 13:41 ...se přidal...

Šéfa si nevybíráš, šéf (např. René) si vybírá/přijímá Tebe

Anonymní řekl(a)...

14:54 tak vybíráš si, kam se přihlásíš, ne?

Anonymní řekl(a)...

26. října 2021 15:13

tenkrat (rok 2012 ?) asi nebyla jina volba

Anonymní řekl(a)...

Ad 13:13 a následné
Ale podvádět Koppela přece nikdo nenutil. A pokud byla relevance a kredibilita obsahu jeho článků pod jeho rozlišovací schopností, je vinen podvodem stejně jako kterýkoliv ze spoluautorů.
A jak hezky okomentoval LS (viz https://forbetterscience.com/2021/10/25/moravian-rhapsody/), podvodníkem Koppel zůstal, pouze zabral nově uvolněné místo tam, kde se zjevně podvody "plebsu" neřeší.

Anonymní řekl(a)...

15:56 chtěl jsem jen říct, že podle mě Kopel přímo nepodváděl, protože ty podvody se vesměs týkají spíš biochemie - fotek buněk, gelů apod a on se na těch studiích podílel syntézami vstupních materiálů. Ale samozřejmě je na těch pracích spoluautorem, tak je spoluzodpovědný.

Anonymní řekl(a)...

Stejně mi ale přijde, že jak zbořilovci na UPOL, tak i adamovci na MENDELU jeli na tvrdejch drogách :)

Anonymní řekl(a)...

Re: 16:56
To je přece blbost, za článek jsou odpovědni všichni spoluautoři. Každý z nich přece musel vidět ty primitivní úpravy ve Photoshopu. To je nejen na vrácení diplomu, ale možná i občanky.

Anonymní řekl(a)...

Zajímalo by mě, jestli džihádisti Furst a Botur už sepisují podnět k Etické komisi...

Anonymní řekl(a)...

26. října 2021 18:53

👍

Anonymní řekl(a)...

18:53 To asi nebude fungovat - možná by to ale bylo zajímavé. Pokračovat by se pak mohlo podnětem k etické komisi v Pardubicích stran Tučka a V Ostravě stran Zbořila.

Anonymní řekl(a)...

Taky myslím, že to nebude fungovat, protože jim nejde o etiku vědy, ale o likvidaci Zbořilovců. Tenhle je "jejich", toho budou krýt.

Anonymní řekl(a)...

Kopel je ukázkou úpadku českého vysokého školství. Jak se může král odstavců (někde zjevně ani toho) bez vlastního výzkumu (a bez pochopení výzkumu na kterém participuje) stát profesorem? Za zásluhy? Jaké? Který obor kdy pozvedl a posunul někam dál? To mi něco připomíná, ale "strana a vláda" dnes o těchto věcech nerozhodují.

Anonymní řekl(a)...

19:38 likvidace zbořilovců je nutná podmínka pro prosazení etiky vědy.

Anonymní řekl(a)...


26. října 2021 19:23 ...V Ostravě stran Zbořila...

Zboril spachal v Ostrave neco nove neeticke ?

Anonymní řekl(a)...

Petr Slavíček ve své přednášce poukazuje na to, že v případě Hendrika Schöna měly články mnoho spoluautorů a potrestán byl jen on. On prý dělal fyziku, ostatní jiné věci... To je takový pind hodný Petra Svobody: "Nechci poškodit nevinného." Za článek jsou zodpovědní všichni spoluautoři. Kdyby to všichni četli a snažili se pochopit, bylo by to ku prospěchu i Adamovi. Nejsou to žádné složité matematické teorie, které by nebyly k chápáni.

Pořád se vracím k tomu samému: Chce to malé týmy a malý počet článků. Jen by nebyly ty granty ERC.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

20:12 A co teda s tím budeme dělat? Zbořil se všem směje do ksichtu, Anděrová taky.

Anonymní řekl(a)...

19:55 a Kopel je teda Zborilovec? Ztrácím se v tom... Zborilovec je pojem označující kámoše Zbořila, nebo podvodníka obecně? Protože jeho kámoš to evidentně není, podvodné články ale má a ne málo, dokonce tím už zdatně Zbořilovi konkuruje, jeden má těch pochybných 9, druhej 8, to je slušná konkurence. Neni čas zavést pojem Kopelovec?

Anonymní řekl(a)...

21:14 Kopel má se Zbořilem společného jen to, že ho zbořilovec Trávníček vyhodil z UP.
Pojem Kopelovec je celkem k ničemu - je to jako koruny (Zbořil) a haléře (Kopel) - haléře už v peněžence pár let nemáme.

Anonymní řekl(a)...

26. října 2021 21:14. ...Zborilovec je pojem označující kámoše Zbořila...

byly tady doby (pred 20 lety = za Dvoraka ? ) , kdy vsichni chemici z UP chodili na spolecne parby ;-)

Anonymní řekl(a)...

Dzihadista Furst poslusne hlasi, ze napred napise neco na dZurnal (tam ho predbehl Leonid Taliban Schneider).
https://forbetterscience.com/2021/10/25/moravian-rhapsody/
Na poradny dzihad proti falsifikatorum vedy nema cas, musi totiz sirit fake news o koronaviru po cele vlasti. Ale na Mendela hledi v nemem uzasu a musi uznat, ze vedle mistra Adama vypada kolega Zboril skoro jako slusnak:)

TF

Anonymní řekl(a)...

21:14 No jo, to byl ještě Zbořil tákhle maličkej... On tehdy Kopel s Trávníčkem chlastali první ligu. Beztak se Kopela Trávníček zbavil proto, že nemohl potřebovat svědka.

Anonymní řekl(a)...

21:35 Fakt? Skoro jako slušňák? Ještě se uvidí, jestli mistr Adam bude mít svého Navalžíka, nahrávky, odborovou organizaci a bude sypat jednu žalobu na druhou. Taky by mě zajímalo, jestli Adam zlikvidoval nějakého svého studenta, jako Zbořil Gregora. Podle mě zatím Adam nesahá Zbořilovi ani po kotníky, resp. po výšku odpovídající poměru jejich platů.

Anonymní řekl(a)...

Pane Fürsr, doporučuju mrknout na PubPeer a dát vyhledat kolegovo jméno, hodně práce už udělali za vás, nevím jestli další článek není jen nošení dříví do lesa, měla by zasednout Etická komise. Pokud kolega nemá co skrývat, jistě bude ocisteň. Ale dejte si záležet, buďte fér a merte všem stejným metrem, jinak zradite sám sebe a ten boj, na který jste se vydal. Určitě se toho časem najde ještě víc...

Anonymní řekl(a)...

Taky by se ale nemělo zapomínat na to, že u jednoho z asi podvodnych článku pana Kopela je i nějaký pán Babula, člen vědecké rady Přírodovědecké fakulty UP. To je reklama...

Anonymní řekl(a)...

Dalibore, pokud jde o stejnou prednasku, tak nevim, jestli Vam neunikl satiricky podtext cele prednasky. A pokud jde o to dalsi, tak Vy jste ERC grant nikdy nepodal, ze? Nebo podal a odnesl si z toho nejake trauma? Pokud vim z Vaseho chlubeni, tak jste hlavne sbiral lacine prachy MSMT pro Vas byvaly ustav a pak vykazoval indikatory a pocital carky ostosest. Na ministerstvu jste s ERC zadny problem nemel. Naopak jste kritizoval nizkou uspesnost ceskych aplikaci. Pak jste se vratil k vyzkumu a zacal provozovat samotarskou low cost vedu a okazale se s ni predvadite na tomhle foru. Neleze Vam uz hermit science trochu na mozek? Mate nejaky pocit nedoceneni, ktery si kompenzujete tady? Ptam se pro kamarada ;-), kteremu neni jasne Vase nekoherentni jednani, kde tady prezentujete, jak jste nade vsemi a nade vsim, a pak sestoupite z Olympu a verejne prezentujete svuj vyzkum v souvislosti s lecbou rakoviny, nanotistenymi materialy, COVIDem a stereotypnimi sliby budoucich aplikaci, pricemz u sveho ceneneho paperu na fakultnich strankach hrde uvadite IF (Ultramicroscopy 179: 1-14. (IF 2015 = 2.874)), tak jako spousta ostatnich.

Ostatnim ctenarum se omlouvam za osobnejsi komentar, ale Dalibor ma rad, kdyz mu nekdo cas od casu naboura jeho peclive pestovany self-image a uz pred lety jsem mu slibil, ze mu s tim pomuzu. Mame takovou nepsanou dohodu - Dalibor si me vezme do ust a dostane terapeutickou intervenci, nad kterou nikdy moc nepremysli, ale zato se z toho rychle vypise. Sledujte :-)

Petr Svoboda

Anonymní řekl(a)...

22:17 podvodný článek pana Kopela? Korespondenční autor je Kizek, první Nejdl. Zajímavé je, že Trnková je na tom paperu afiliovaná na Mendelu.

Anonymní řekl(a)...

adam v and kizek r ... 619 results from Web of Science Core Collection
adam v and kopel p ... 165
adam v and hubalek j ... 152
adam v and trnkova l ... 134

Anonymní řekl(a)...

:-) Díky Petře.

Jojo, ten pobyt na ministerstvu byl velkým pohledem do zrcadla. Proto jsem se odtamtud snažil rychle utéct - místo toho jsem se stal ministrem. Ale díky i za to.

Zmínil by ještě dění ve vedení ERC v poslední době a ano, i praktický test podáním přihlášky. A například diskuse s Václavem Hořejším na blogu aktuálně, ty byly fakt děsivé z pohledu toho jak málo o svých experimentech přemýšlí. A výsledky, zejména Národního programu udržitelnosti 2, které nade vší pochybnost ukázaly závislost naší vědy na cizích gardedámách. A to ne závislost jako spolupracující pracoviště, ale tu starou, z roku 1990, kdy si všichni jeli na západ vydělat a udělat práci a doma v lepším případě psali články. Vedení Akademie věd člověkem, který byl od počátku 90. let nepřetržitě funkcionářem. Zbořilovy jasné podvody a jednotný postoj "excelentní fronty" na jeho obhajobu. Dalo by se pokračovat skutečně dlouho.

Nakonec přišel Covid a Green Deal, o obojí jsme si jako vědci těmi předchozími 40 lety koledovali a jde to za námi. Obojí je důsledkem úplného rozpadu kritické analýzy výsledků. Ekonom Jiří Rusnok mi před měsícem řekl "Nečekal jsem, že se dožiju doby, kdy se zřejmá fakta zas nebudou smět říkat veřejně." (Parafrázuji)

Jediné, co mne z toho všeho snad trochu vyviňuje, jsou letní školy pro středoškoláky a vysokoškoláky, které jsme delali od roku 2002. Ani ty už ale také v původní formě neprovozujeme. Ono se to dá provozovat jen ve spojení se středoškolskými učiteli jako to dělá Davidsonovo centrum na Weizmannu. Jinak spíš zoufale hledáte kdo by přijel, abyste naplnili indikátory.

Jen idiot nemění své názory, řekl jeden náš velký státník, jehož smutného odcházení jsme teď svědky...

Mám kliku, že nám teď věda dobře jde. Mám kliku na nějakých pět lidí kolem sebe z nichž jen tři jsou v akademické sféře, dvěma dávám zakázky. A naštěstí se ukázalo, že to, co jsme léta předtím dělali a zadálo se být neprosaditelná a nezajímavá věc, funguje. Nemuselo, podhyboval jsme o tom. Ten paper v Ultramicroscopy měl nevyšší impakt v mikroskopii (a byly za něj také na fakultě historicky vyplaceny nejvyšší odměny). A nikdo ho necituje, protože by si musel postavit funkční mikroskop, Renata to ověřila na EMBLu v roce 2015. Myslíte, že mne předtím napadlo, že Zeiss má na mikroskopu nefunkční mechaniku a ujetý software? To platí i pro ostatní naše výsledky z doby po návratu z ministerstva. Odtud moje kritika všeho - po důkladné analýze toho moc, na čem by se dalo stavět, nezbylo. Jo, děsí mne to. Ale na druhou stranu jsem poznal lidi z praxe, kteří normálně dělají tak dobrou práci, že se o ní vědcům ani nezdá.

Covid do toho jak funguje věda strčil nos všem lidem okolo. Uvidíme, jak se z toho věda vyhrabe, jestli jako služba režimu, zachránce sebe sama nebo úplně prohrajeme naší civilizaci.

Tak to můžete vzkázat tomu svému kamarádovi. A ještě jednou díky.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

22:53 za správnost článku nese zodpovědnost celý autorský tým. A všem by se teď mělo měřit stejným metrem jako Zborilovcům. Ale už teď se ukazuje, že svoje lidi budou chránit a závažnost těch podvodů se bagatelizuje. Tak už alespoň vidíme, že s tím Zbořilem to byla od lidí na přírodě v Olomouci opravdu účelová akce a své kamarády budou naopak chránit a problémy zametat.

Anonymní řekl(a)...

7:47 Za správnost sice nese díl zodpovědnosti každý z autorského týmu, ale hlavní a korespondenční autor ji mají jistě větší. On šéf týmu zpravidla bere větší plat mj. i proto, že za práci týmu zodpovídá. V RIVu je na to kolonka "garant". Jsou i případy, kdy spoluautor vinu rozhodně nenese, např. Gregor jistě není zodpovědný za Zbořilem nařízené vymazání píků z XRD spektra. U RCPTM (dnes Catrin) podvodů je společným jmenovatelem Zbořil a u Mendelu podvodů duo Kizek/Adam (po zaříznutí Kizka byl Adam šéf skupiny).

Koment 22:53 je reakce na koment 22:17, který označuje podvodnou práci za Kopelovu. Když teda nese zodpovědnost celý autorský tým, proč nebyli vyjmenováni všichni autoři?

Z Vašeho komentu vidíme akorát snahu bagatelizovat vinu Zbořila a z komentu 22:17 je vidět snaha o pomstu Kopelovi, patrně od někoho z RCPTM. Jeho příchod zpátky do Olomouce byl totiž zamezil Trávníčkovi vydírat katedru anorganiky stran akreditace oboru bioorganická chemie

Anonymní řekl(a)...

:-))) Díval jsem se na publikace Kopel jsem tam společné publikace Kopel, Trávníček, Zbořil. Tak té diskusi nějak nerozumím.... Nevím nejsem zdejší....

Anonymní řekl(a)...

8:31 a už jsme u toho bagatelizování a zametání. Ale souhlasím, že o Kopelovi tu určitě mluví lidí z UPOL, kteří čekají, že se ke všem bude přistupovat stejně. Jací naivové.

Anonymní řekl(a)...

8:40 Ono se to psalo výše v diskusi. Kopel s Trávníčkem byli velcí kamarádi, oba chlastali první ligu. Když dělal Kopel docenturu, v poděkování zmínil Trávníčka jako úhlavního přítele. Pak se ale stal Trávníček vedoucím katedry anorganiky a Kopela velmi rychle vyhodil. Všimněte si, kdy jejich společné publikování skončilo. Takže se Kopel pak protloukal všelijak a nakonec zakotvil u Kizka/Adama. No a když se na olomoucké anorganice konečně zbavili Trávníčka, tak se tam vrátil.
Takhle je to jednoduché...

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:31 aha! Takže on je ještě navíc garant studijního oboru? S osmi pravděpodobně zmanipulovanými články? Takový příklad pro studenty?

Anonymní řekl(a)...

8:49 a jak do toho zapadají manipulace v osmi článcích? To ho taky donutil Trávníček?

Anonymní řekl(a)...

8:50, 8:51 ale no tak soudruzi z RCPTM. Dejte mu čas se k tomu postavit - třeba si založí svou odborovou organizaci.

Anonymní řekl(a)...

Stefan Ratschan
https://www.facebook.com/VedaZije
Pokud to je někde normální, že se vedoucí pracoviště píše na všechno, pak je to o to větší problém. Cituji z kodexu Německé grantové agentury DFG: "Honorary authorship where no such contribution was made is not permissible. A leadership or supervisory function does not itself constitute co-authorship."

https://www.dfg.de/en/research_funding/principles_dfg_funding/good_scientific_practice/index.html

Anonymní řekl(a)...

No ale i my "soudruzi" z fakulty jsme nervózní. Myslelo se, že problém je Zbořil, ale teď se ukazuje, že problém je daleko větší, týká se daleko víc lidí a je nejspíš systémový. Takhle za chvíli zjistíme, že je česká věda naprosto nedůvěryhodná a můžeme jít všichni do pr... Bojim se, že jsme pořád ještě u špičky ledovce a že to brzo bude ještě víc kolegů. A navíc se k nim přistupuje různě... Pak už sám nevím, čemu mám věřit...

Anonymní řekl(a)...

Myslelo se, že problém je Zbořil, ale teď se ukazuje, že problém je daleko větší, týká se daleko víc lidí a je nejspíš systémový.

Vypůjčím si už zde použité zvolání - BINGO! Proč si myslíte, že tady ve zdejší diskuzi pejorativně nazývané "u frustrovaných" jako expracovník ve vědě píši své pobavené a ironické komentáře?

Anonymní řekl(a)...

13:12 Samozřejmě že nejde o ojedinělý problém. Rozsáhlé skupiny systematicky falšující data ale zatím byly rozpoznány jen dvě - skupina okolo Zbořila a skupina okolo Kizka/Adama. Bezouška či Čejkovi byli spíš osamělí vlci. Zbořilovi se z toho podařilo jakžtakž vybruslit, pořád je na webu ve vedení rcptm a navíc se částečně přesunul do Ostravy. Adamovi se to, myslím, nepovede, protože jeho falšování je mnohem primitivnější - stejný obrázek pro různé vzorky, jen pootočený je jasný každému.

Anonymní řekl(a)...

Kopel byl z UP vyhozen protože chodil ožralý do výuky. Teď se jim hodí místo Trávníčka, jinak by neměli profesora pro akreditace studia. Ale zase chlastá Kvítek a jeho kumpáni na fyzikální chemii. Se Zbořilem publikovali, teď chlastají v práci. No neměl on ten Zbořil nakonec pozitivní vliv?

Anonymní řekl(a)...

Kopel vždycky šukal nějakou rozložitější studentku a rád chodil na pivo - to jo, ale to s Liborem Kvítkem je hnusná pomluva.

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:46 Česká věda je dost nedůvěryhodná.

Světová ovšem také, ale nikdo do ní do té míry nereje. Protože ruka ruku myje, nájmy rostou a kdo je nekolegiální, ten nedostane tenure.

Ten rozdíl je způsoben tím, že o práci v české vědě je menší zájem, protože platy jsou v mí často naprosto nedůstojné. Takže jí má řada lidí jako vedlejšák, jiní, co jsou za vodou nebo i jen bydlí ve svém bez hypotéky, ji mají jako udržovací příjem a placené zdravotní a sociální pojištění. Kariéru funkcionáře dělají podivné existence.

Problém Zbořil a spol. spočíval v tom, že to přehnali se žraním a mlaskáním a zbytečně ohrožovali klídek ostatních. Excelenti měli pravdu, že jinak to byly standardní pracovní postupy.

Anonymní řekl(a)...

Máme se na co těšit:

Vojtěch Adam ve vyjádření pro Deník Rovnost jakoukoli úpravu odmítl. Za sebe i kolegy. „Vzniklá situace mě velice mrzí. Mohu čestně prohlásit, že k žádnému záměrnému falšování dat nedošlo. Pochybnosti se objevily k procesním krokům výzkumu, nikoliv k závěrům. V každém případě je mi to nesmírně líto a v tuto chvíli už aktivně dílčí části, včetně obrázků, opravujeme. Troufám si říci, že už jsme blízko k řešení všech oprav, které jsou nezbytné,“ reagoval.
Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/falsovani-dat-u-praci-novy-rektor-mendelovy-univerzity-ma-3-tydny-na-objasneni.html

Anonymní řekl(a)...

Jestli Adamovi toto projde, tak se Mendel a CEITEC naprosto zesmesni a zneverohodni v ocich kazdeho, kdo do vedy aspon trochu vidi.

Anonymní řekl(a)...

Včera na pubpeer přibyly další dva Adamovy články.

Anonymní řekl(a)...

A jeden z nich opět Kopel, takže Kopel na počet podezřelých článků právě dorovnává Zbořila. Překoná ho? Našlápnuto má dobře!

Anonymní řekl(a)...

Lukáš Frébort
https://www.facebook.com/VedaZije
Nechápu co se to s tou českou vědou děje. Tak zavšivená, neeticky se chovajícími jednotkami"samozvaných excelentních" vědců, kteří razí systém "připište mě na každou publikaci", anižby ji viděl, četl, participoval na ni. To není očividně problém jen jednoho pracoviště, ba se to týká více pracovišť - stačí aféry á la UPOL vs CATRIN v Olomouci. Pán prof. Zbořil
& spol., očividně stejný problém s připisováním na publikace, jak výše zmiňovaný "budoucí 
rektor Adam". Třeba inspirace, nebo stále častější trend ve vědě. Etická komise nemá 
trumfy jak toto vyřešit a ono tisíckrát opakované lži těch osob, že je vše v pořádku, se 
stanou "falešnou pravdou". Po vyšumění mohou být stále oněmi "supermani alias excelenti" v jejich, poněkud pokřivené, vědě. Photoshop, úpravy výsledků dat a pyramidový systém, kdy
ti nejníže makaj na publikaci, kde se připíše ten nejvýše postavený, jako nevyřčená  podmínka, ale žádoucí, je asi dnešním standardem.

Anonymní řekl(a)...

9:42 Jak nevyřčená, ale žádoucí podmínka? Oni to říkají zcela na rovinu - budu na všech publikacích, nebo dokonce budu na všech publikacích jako korespondenční autor. To se stalo i kolegyni, která od Zbořila zdrhla k Pumerovi. Oma jí jasně řekli, že budou na všech článcích.

Anonymní řekl(a)...

9:34 Na počet Kopel Zbořila jistě překoná, přece jen Zbořil ty články falšuje o hodně chytřeji a bez whistleblowerů by se na to nikdy nepřišlo (teda kromě Kmentovy fotoelektrochemie, tam to bylo na úrovni Adama). Ale nic se přece neděje, Kopel může přesídlit do CATRIN, tam je přece švindlování povoleno.

Anonymní řekl(a)...

9:59, Malá poznámka, ne na všech ale od určitého IF

Anonymní řekl(a)...

Milý pane Konvalinko, opravdu netoužím být zachraňovaný a ochraňovaný na základě zamlčování pravdivých vědeckých faktů. Kde to už sakra jsme. Ve vědecko-lékařské totalitě, kde hlavy pomazané budou určovat, co se ostatní smí dovědět a budou o nich rozhodovat?

Ano, pomůžeme lidem, kteří se nechtějí nechat testovat a očkovat. To je pravda a bude to celé férovější na základě současných poznatků, ale nikoho tím nezachráníme,“ dodává závěrem Jan Konvalinka a apeluje:

„Po prodělané chorobě očkování dramaticky zvýší vaši imunitní odpověď. Všem bych poradil, aby neřešili protilátky a nechali se naočkovat, i když nemocní byli.“


https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-ockovani-covid-19-vakcinace_2110281220_pat

Anonymní řekl(a)...

28. října 2021 15:40 ...hlavy pomazané budou určovat, co se ostatní smí dovědět...

Úplně na začátku musí nějaké "pomazané hlavy" rozhodnout, žě nějaký výzkum zaplatí. ;-) Třeba u nás do toho (=do studia protilátek, závislosti jejich hladiny na čase atd.) šla pojišťovna 211.

Špatná zpráva: studie ještě probíhá, a její výsledky se proto u NSS zatím použít nedají

...Ve třetí fázi vyšetření plánované na období od října 2021 do března 2022 se bude dále sledovat přetrvání či pokles paměťových IgG protilátek proti SARS-CoV-2 u jedinců, kteří prodělali infekci, a těch, kteří byli očkováni...


https://www.zpmvcr.cz/pojistenci/bonusy-na-prevenci/testovani-protilatek-studie-covid-19







Anonymní řekl(a)...

Ad 28. října 2021 18:36
Trochu pozdě, těch studií o protilátkách a délce imunity přece musí být po světě plno, kovid je dost populární téma. Co tedy vědci dělají? Sborově propagují očkování? ;-)

Anonymní řekl(a)...

10:04 tam asi vítány nebude, vzhledem k personálnímu obsazení. Ale asi Přírodovědecká fakulta chce CATRIN trumfnout ve všech ohledech, na počet pochybných článků mají slušně našlápnuto na vítězství :o)

Anonymní řekl(a)...

28. října 2021 19:41 ...studií o protilátkách a délce imunity přece musí být po světě plno...

nedá se nezacitovat klasika: Hledej, šmudlo! ;-)

Anonymní řekl(a)...

23:16 to dost těžko, jestli narážíte na Kopela, tak je v těch článcích afiliovaný na mendelu. To by pak Zbořil zanesl spoustu podvodných paperů do Ostravy (a Tuček do Pardubic)

Anonymní řekl(a)...

Ad Hledej, šmudlo! ;-)

Nebo také kdo si počká, ten se dočká. Věda už není má pracovní náplň, tak od čeho si vědce z daní platím - přece aby se pěkně kolem toho dohádali a odhalili pravdu. Ne aby umělecký tvořili excelentní grafiku ve Photoshopu. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Zatím si to čekání kolem protilátek zpříjemním čtením novin a časopisů. Stejně jako nadšený vědecký amatér nemám do databází vědeckých článků přístup... Dáte mi ho? Nejlépe i s nějakým excelentním částečným úvazkem pro pokrytí nákladů. ;-)

To podstatné je z hlediska zásahu do práv a svobod, jestli je díky přirozené imunitě člověk bezpečný z hlediska šíření covidu na třetí osoby, respektive pokud je alespoň srovnatelně nebezpečný jako očkovaní. Pokud tomu tak je, tak nemůže být staven do horšího postavení než osoby očkované, pokud tomu tak není, tak může.

https://www.echo24.cz/a/SpBRE/vojtech-se-opet-myli-debatu-o-protilatkach-soud-neukoncil-rika-expert-na-zdravotnicke-pravo-dostal

Anonymní řekl(a)...

The Delta coronavirus variant can transmit easily from vaccinated people to their household contacts, a British study found.
The study, which enrolled 621 participants, found that of 205 household contacts of people with Delta COVID-19 infection, 38% of household contacts who were unvaccinated went on to test positive, compared to 25% of vaccinated contacts.
Vaccinated contacts who tested positive for COVID-19 on average had received their shots longer ago than those who tested negative, which the authors said was evidence of waning immunity and supported the need for booster shots.

Anonymní řekl(a)...

Ad 29. října 2021 10:21
Už to mají na Seznamu i v češtině:

„Překvapivě jsme zjistili, že již tři měsíce po obdržení druhé dávky vakcíny bylo riziko nákazy vyšší ve srovnání s těmi, kteří byli očkováni nedávno. To naznačuje, že ochrana vyvolaná očkováním slábne již zhruba tři měsíce po druhé dávce,“ uvedl vedoucí katedry infekčních chorob na Imperial College London a autor studie Ajit Lalvani.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/s-ockovanim-i-bez-studie-odhalila-jaka-je-pravdepodobnost-nakazy-doma-179076

Anonymní řekl(a)...

29. října 2021 15:21 ...ochrana vyvolaná očkováním slábne již zhruba tři měsíce po druhé dávce...

stejný efekt je pozorovatelný i na této vizualizaci CZ dat: https://scontent.fprg5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/248915402_2980702775513921_2880080766309673880_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=EEih08_i48cAX-P5BlH&_nc_ht=scontent.fprg5-1.fna&oh=66c0276c20e2cdfcc05878eaeee2fbc2&oe=6181448A

Anonymní řekl(a)...

Re: BINGO!

Lee Rudolph
October 28, 2021
How could problems with the illustrations affect the conclusions?
In the Science 2.0, conclusions come first,
then illustrations are prepared to support them!

https://forbetterscience.com/2021/10/25/moravian-rhapsody/

Anonymní řekl(a)...

Ad 30. října 2021 7:14
To jsou konce... :-(

It’s like those papers were not supposed to be actually studied. Just numbers, score points, impact factors, hundreds of meaningless studies, to add to your h-index and your next grant/job application.

Anonymní řekl(a)...

Americans can get four doses of COVID-19 vaccine
Back in August, the FDA and the Centers for Disease Control and Prevention authorized and 
recommended an "additional" third shot for some immunocompromised patients who were 
vaccinated with two doses of Moderna or Pfizer. Now some of those people will be eligible to receive a fourth shot - a "booster" six monthsafter they received their third "additional" dose.
Adults who received the Pfizer or Moderna COVID-19 vaccines and are moderately or severely immunocompromised may get a fourth dose at least six months after getting their third shot, the guidance says.
Johnson & Johnson recipients, on the other hand, "should not receive more than two COVID-19 vaccine doses," according to the guidance.

Anonymní řekl(a)...

Ad 31. října 2021 6:27
Teď si vemte to právnické dilema. Člověk 9 měsíců od prodělání kovidu, 7 měsíců od očkování a s naměřenými protilátkami bude za chvíli z pohledu zákona považován za nebezpečného ohroženého přenašeče. :-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:36 To není otázka právní sl otázka vědecké integrity ba až duševního zdraví

Citace z předposledního pořadu J. Konvalinky s B. Tachecí na ČR Plus:
„Trochu mě to rozčiluje – protože tím, že začneme uznávat protilátky, tak nezachráním jediný lidský život. Vůbec nikomu tím nepomůžeme před hospitalizací. Ano, pomůžeme lidem, kteří se nechtějí nechat testovat a očkovat. To je pravda a bude to celé férovější na základě současných poznatků, ale nikoho tím nezachráníme,“ dodává závěrem Jan Konvalinka a apeluje:
„Po prodělané chorobě očkování dramaticky zvýší vaši imunitní odpověď. Všem bych poradil, aby neřešili protilátky a nechali se naočkovat, i když nemocní byli.“

Nechtěl bych být v jeho situaci abych ze sebe musel vypouštět takové bláboly.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys:

To nejsou zadne blaboly, ale pragmaticke a racionalni stanovisko.

Anonymní řekl(a)...

Ad pragmaticke a racionalni stanovisko.

Hlavně vědecky pravdivé... Aneb tupoun nemá co uvažovat nad protilátkami, nemůže se přece dovědět pravdu, je třeba ho chránit, naočkovat a zachránit. Takový pěkný socialistický kolektivistický přístup - my vás k té dobrovolné vakcinaci všechny donutíme! Vstup do JZD byl přece také dobrovolný. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:24 Asi tak. Dnes jsem se byl nechat antigenně proveřit v Horní Stropnici a byli tam dva venkovští senioři, obyčejní lidé z vesnice. Nechali si udělat protilátky a na očkování nepůjdou. "Já stejně chodím jen do krámu a na zahrádku a když vidím, co to udělalo Jarce, nebudu to zkoušet."

Je to spíš o tom, že já jsem se přes všechno vzdšlání zachioval jako k.... nepoučený a tak ať v tom je co nejvíc lidí se mnou....

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Tým z Vysoké školy chemicko-technologické již od léta loňského roku sleduje množství viru
SARS-CoV2 v odpadních vodách v Praze. Jak nedávno upozornili, naměřené hodnoty odpovídají větší
virové náloži v populaci, než o čem hovoří statistiky nakažených, které zveřejňuje ministerstvo
zdravotnictví. „Plynulý nárůst vidíme už od června,“ říká šéf týmu Jan Bartáček.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-odpadni-vody-rozhovor-jan-bartacek.A211027_103401_domaci_knn?zdroj=top

Anonymní řekl(a)...

Ondřej Dostál
@dostalondrej
·
14 h
Hospitalizace. Celkem 1417 (z toho 1 reinfekce), na JIP 221, z toho:
👉797 neočko, neprodělali (140 na JIP)
👉619 očko, neprodělali (81 na JIP)
👉1 neočko, prodělal (nula na JIP)
👉0 (nula) očko, prodělal (nula na JIP)

Už je to pomalu polovina

https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/vybrane-indikatory-stavu-a-sireni-epidemie-a-denni-souhrn-testu-na-covid-19-k-1-11-2021/ Ochranný efekt vakcíny za říjen 68,9%

Anonymní řekl(a)...

Zavřením škol jsme ty ubohé dětičky ochránili před bezpříznakovým zlým kovidem. Jako bonus teď mají imunitu na pendrek a můžou vesele umírat na zápaly plic a komplikace viróz.

Česko zasáhla mohutná vlna viróz a angín u dětí

Podle jejích zkušeností se letošní nemocnost dětí zcela vymyká standardní situaci, která panovala před pandemií. „Je to horší, přišlo to mnohem rychleji. Řekla bych, že je tak dvojnásobek nemocných dětí, než jaký bývá obvykle.
Zpočátku to byly lehčí virózy, nachlazení, postupně přibývalo i těžších stavů, zánětů průdušek, zápalů plic, těžších viróz. Děti mají zejména respirační infekty,“ řekla Novinkám Hülleová.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cesko-zasahla-mohutna-vlna-viroz-a-angin-u-deti-40376544

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2021 8:24:

"Po prodělané chorobě očkování dramaticky zvýší vaši imunitní odpověď"

To je ale prece jasne prokazane, ne? Takze - ano, vedecky pravdive...

Anonymní řekl(a)...

Ad 1. listopadu 2021 11:42

Zato tohle je blábol hodný dealera vakcín a ne vědce:

Všem bych poradil, aby neřešili protilátky a nechali se naočkovat, i když nemocní byli.“

Anonymní řekl(a)...

Reklama vakcinace, aneb uděláme za kovidem tečku.

V nemocnicích se plní lůžka lidmi s onemocněním covid-19 ve věku nad 65 let. Podle předběžných statistik ministerstva zdravotnictví za říjen spadl počet neočkovaných seniorů, kteří se nově dostávají na jednotky intenzivní péče, pod 50 procent. Dlouhodobě je také dvakrát více plně očkovaných než neočkovaných seniorů mezi nově nakaženými.

Průběžné výsledky za říjen ukazují, že na JIP se síly nově přijímaných očkovaných a neočkovaných seniorů vyrovnávají. Lidí nad 65 let bez očkování je 49,8 procenta (z 317 jich je 158) a s plným (dvoudávkovým) očkováním 47,3 procenta. Zbytek tvoří pacienti s nedokončeným očkováním. Před půl rokem se tato čísla výrazně lišila.

Jedním z vysvětlení je, že ochranný efekt vakcinace podle ministerstva zdravotnictví s časem klesá.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ockovani-covid-koronavirus-lide-nad-65-let-hospitalizace-nemocnice.A211101_094042_domaci_mkop

Anonymní řekl(a)...

14:16 očkovaných lidí nad 65 let je 84%. Pokud jsou v nemocnici půl na půl očkovaní a neočkovaní, tak má očkovaný mnohem nižší šanci, že si poleží - 16% očkovaní a 84% neočkovaní...

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2021 14:16 ...Průběžné výsledky za říjen...(z 317 jich je 158)

uz jsou i cisla za skoro cely rijen (radek 20 v souboru https://www.mzcr.cz/wp-content/uploads/2021/11/Priloha_04_souhrn_ockovani_nakazy_20211101.xlsx ), a pomer ocko/neocko na JIP tam maji 65:35 (332, prumerny vek 61 : 181, prumerny vek 72.

A BTW, zaklad ("Celkový počet nově hospitalizovaných 16+ na JIP" = sloupec CL v mesici rijen) neni 317 , ale vic jak 500.

---

„Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.“ ;-)

Anonymní řekl(a)...

„Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.“ ;-)

Základní statistické pravidlo-náhoda nemá trend. Pokud roste počet očkovaných na JIP v čase, tak to dokazuje že účinnost vakcinace s časem klesá a počet očkovaných seniorů poroste, protože se samozřejmě nestihnou proočkovat třetí dávkou. A demagogické proočkování zdravé mladé populace a kecy o tečkách a Konvalinkovo neřešení protilátek tomu nijak nezabrání. ;-)

Anonymní řekl(a)...

Oprava - Pokud roste podíl očkovaných na JIP v čase...

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2021 19:15

vseobecny trend poklesu efektivnosti ockovani je videt i na obrazku na FB odkazu 29. října 2021 18:37

a "falsovani" 😉 vidim v tom, kterych par sloupcu dat (z mnoha moznych) si autor vybere

Anonymní řekl(a)...

re: Starý chemik jednou napíše, jak viděl historii kontaktních čoček D. Lím ...
[Trochu to připomíná, jak se Drahoš dostal na ten PET patent -- prostě byl šéf]

Drahoslav Lím - muž, který vymyslel gel na kontaktní čočky

https://sever.rozhlas.cz/drahoslav-lim-muz-ktery-vymyslel-gel-na-kontaktni-cocky-6833753

Anonymní řekl(a)...

1. listopadu 2021 19:15:

"účinnost vakcinace s časem klesá"

No samozrejme - a co byste cekal - ze poroste??

I kdyby bylo potreba dat se jednou za rok preockovat (pokud mozno vylepsenou vakcinou), a snizit si tak riziko onemocneni resp. umrti 10x, tak je to bajecne, ne?

Anonymní řekl(a)...

No samozrejme - a co byste cekal - ze poroste??

1) Odpověděli už jiní.
Očkování proti spalničkám poskytuje ochranu na celý život, proti planým neštovicím na deset až dvacet let a proti tetanu na nejméně dekádu. U vakcín proti covidu-19 však američtí představitelé zvažují posilující třetí dávku už po šesti měsících po naočkování.

https://plus.rozhlas.cz/proc-ucinnost-ockovani-proti-covidu-v-case-klesa-vakcina-je-jina-nez-ta-proti-8578183

2) Nejsem v kovidem ohrožené skupině, nevím proč bych se měl očkovat. Má věková skupina nemocnice neucpe, navíc jsem kovid prodělal. Jenom jsem s tím instituce neobtěžoval, tím jsem i ušetřil státu PCR test. Proti chřipce se také neočkuji a nikdy mi nenutí "dobrovolné" očkování pomocí zákazu vstupu bez "chřipkapasu" v hospodách. Pokud přece nebudou všichni očkovaní proti chřipce, může snadno zmutovat v nebezpečnou druhou "Španělskou chřipku"! Bojte se!

3) Koronavirus je ve své podstatě věkově diskriminující. Nevím a nechápu, proč se DOBROVOLNÉ očkování nutí celopopulačně přes všechny věkové skupiny. Zvlášť očkování dětí proti koronaviru mi připadá až úchylné.

4) Zaměřte se prostě na ohroženou skupinu seniorů co ucpávají nemocnice a všem ostatním s tím dejte pokoj jak v Anglii.

Anonymní řekl(a)...

Ještě dodatek: Riziko nebezpečné mutace je u chřipky mnohem větší, kovid nemá počtem případů charakter epidemie ani náhodou. Chřipka tak může mutovat, musíme se ji zbavit dobrovolným očkováním a "chřipkapasy".

Vzhledem k tomu, že šíření COVID-19 v lidské populaci má podobné charakteristiky jako šíření chřipky, považujeme za nejvhodnější vycházet z pandemického plánu, který byl přijat pro zvládání chřipkových epidemií. V ČR je pro vyhlášení stavu epidemie chřipky stanovena hranice 1600-1800 nemocných na 100 000 obyvatel; významné jsou i další okolnosti, například trend, nakažlivost nebo úmrtnost [KHS Ostrava]. Analogicky by tedy posuzování epidemiologie COVID-19 mělo vycházet z počtu skutečně nemocných osob, nikoli z počtu pozitivně testovaných. Současně by mělo být přihlíženo k počtu vážně nemocných a hospitalizovaných. Navrhujeme stanovit epidemický práh pro COVID-19 poloviční, než je tomu u chřipky, s ohledem na vyšší závažnost COVID-19 ve srovnání s chřipkou.

https://smis-lab.cz/wp-content/uploads/2021/10/Teze-o-SARS-COV-2-a-COVID-19-a-doporucena-opatreni.pdf

Anonymní řekl(a)...

2. listopadu 2021 15:43 Nejsem v kovidem ohrožené skupině, nevím proč bych se měl očkovat

https://wiki.knihovna.cz/index.php/V%C4%9Bz%C5%88ovo_dilema

Anonymní řekl(a)...

Ad 16:32 „Dilema vězňů nám ukazuje, že pokud se strany nemohou domluvit, každá volí svou vlastní optimální strategii, která ovšem nakonec nemusí vést k pro ně optimálnímu výsledku“.

„Podstatou vězňova dilematu je to, že nekoordinované jednání několika subjektů vedených vlastním zájmem může díky nastaveným pravidlům uváznout v rovnováze, která je pro všechny nevýhodná“.

„Vězňovo dilema patří svým typem mezi nekooperativní hry se záporným součtem, v nichž individuální maximalizační chování nevede k maximálnímu kolektivnímu výsledku“.

Jedná se v podstatě o dilema, zda spolupracovat nebo zradit. Výsledek takového dilematu je paradoxní, protože zrada je výhodnější než spolupráce.

Vězňovo dilema tedy odráží, jak je obtížné spolupracovat na obou stranách, přestože je to v dané situaci zjevně výhodné.

Anonymní řekl(a)...

Ad 2. listopadu 2021 16:32 + 2. listopadu 2021 16:39

Ovšem věda je na mé straně... Kovid jsem prodělal s lehčími příznaky, ne bezpříznakově. Tím jsem na roveň očkovaných (jenom státo to tak nevidí). Jsem ve věkové skupině na pomezí středního věku, která nemocnice neucpává. Jsem zdravý, žádná obezita, cukrovka nebo problémy s imunitou.

Proč bych se tedy sakra měl očkovat "prchavou" vakcínou? A se mnou spousta stejných a mladších kategorií včetně dětí, když očkovaní dál vesele virus roznášejí (tím padá argument stylu ochrana ostatních)? Není spíš dilema hlavně v přiznání, že ty kovid vakcíny nám nefungují tak dobře, jak bychom si představovali a chtěli? A že jednoduché "celoplošné" řešení kovidu vakcinační tečkou neexistuje?

+ Apriori proti vakcínám na kovid nejsem, rodičům jsem očkování doporučoval.

Anonymní řekl(a)...

2. listopadu 2021 17:08 , 2. listopadu 2021 16:39

v Portugalsku stacila jedna vlna ke "spolupraci", v CR se "nespolupraci" chystame "vypnout Vanoce"


https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/covid-koronavirus-valek-vanoce-lockdown.A211102_101804_domaci_remy

Anonymní řekl(a)...

RE: 2. listopadu 2021 17:08

Vidim to uplne stejne jako vy: jsem na tom stejne (po mirnem kovidu, s protilatkami), vcetne ockovanych rodicu a neockovanych vlastnich deti, ockovani celkove uznavam (dostavam opakovane i nektere nepovinne, napr. proti encefalitide).
Sere me postoj statu v poslednich dnech, podnikajici nelogicke kroky (ockovani mohou vse, prestoze treba maji doma nemocneho, chodi do prace a do skoly a vesele mohou roznaset, protoze je nikdo netestuje).

Anonymní řekl(a)...

Už od přelomu srpna a září je už zas počet úmrtí nad dlouhodobým průměrem https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr . Jako byl v srpnu 2020. Tehdy jsme si mysleli, že Covid19 nemáme, protože jsme neudělali dobrou kontrolu testů. Teď pro jistotu netestujeme obrovskou skupinu obyvatel, která evidentně může onemocnět a to i těžce. Podle odpadních vod je v Praze nakažených stejně jako v dubnu https://www.vscht.cz/.../data-z-odpadnich-vod-nakazenych... . Kdo jsou ti nakažení navíc, když neočkovaní se pravidelně testují? Kdo jsou ti mrtví navíc? Nejsou to ti, kdo umřeli doma, protože Covid přece nemají? Takoví ani na JIP nedojedou.

Díky lidem, kteří věří údajům CDC o účinnosti vakcíny více než domácím datům, bude penzijní reforma dokončena. Moji rodiče se už na třetí dávku třesou. Až bude Novavax, budu mezi prvními, kdo si ho nechají píchnout. Ne proto, že bych se bál Covidu19, ale abych svou malou troškou podpořil ty, kdo ve farmacii pracují jakž takž poctivě.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Chlíbek zjistil, kde nechal tesař díru https://www.lidovky.cz/domov/roman-chlibek-cisla-z-niceho-nic-strme-vyletla-to-byl-trochu-sok-veril-jsem-v-delsi-ucinnost-vakciny.A211102_184140_ln_domov_vag?zdroj=LN_tophttps://www.lidovky.cz/.../roman-chlibek-cisla-z-niceho... .

Škoda, že o účinnosti vakcíny nepochyboval už v prosinci 2020 a nenechal pro jistotu před vakcinací všechny testovat na protilátky a očkovat jen neimunní ohrožené.

Škoda, že o realističnosti superzrychleného vývoje vakcíny nepochyboval už v květnu 2020 a nevolal po důsledné kontrole kvality testů a neumožnil cílené promořování. Vojevůdce s 30 000 mrtvými vlastními vojáky. Ne, není to legrace.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

3. listopadu 2021 5:41

Dalibor Štys vs Boris Cvek

https://blisty.cz/art/105687-lekce-o-boji-covidem-z-izraele-vlastne-i-danska-portugalska-a-jinych-vyspelych-zemi.html

Anonymní řekl(a)...

Ad Boris Cvek - jak si pěkně odporuje... Pokud něco s názvem vakcína nevydrží ani rok, tak to fakt nefunguje. :-) Navíc u nás se přidává legrace v tom, že ti naočkování jsou z pohledu zákona imunní věčně.

Byla půlka srpna a časopis Science, jeden ze dvou nejlepších vědeckých časopisů na světě, přinesl šokující data z Izraele.

Izrael měl v té době naočkováno 78% lidí nad 12 let dvěma dávkami vakcíny od firmy Pfizer. Nicméně právě v půlce srpna bylo v Izraeli 650 lidí na 100 tisíc lidí detekováno s covidem denně. Více než polovina z nich byli plně vakcinovaní lidé.

U nás přece značná část populace napjatě čeká, kdy dostane sebemenší záminku, aby prohlásila, že vakcíny nefungují.

Anonymní řekl(a)...

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rozhozena-Svetlana-Witowska-Nabizela-v-kavarne-Tecku-a-obsluha-nechapala-682245?fbclid=IwAR3kM_RH7I3eiPvLy_tHQ4WAXSUhVsZXk16jz5UMv2OzZtqZCMG0xb49Buo

Witovská nabízela, že ukáže tečku. Správné odpověď by byla tak si prosím odneste kávu ven, protože nemáme žádnou jistotu, že nás tady nenakazíte

Myslím, že Chlíbkovo přiznání, že naletěl, je první krok na správné cestě. Pokud ale vakcíny způsobují antibody-depent enhancement, tak stejně nic nepomůže. Prostě si nějaký magor myslel, že do lidí může píchat něco, co vyvinul za půl roku.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

3. listopadu 2021 8:43

Zvláštní. "Magorům" např. v Portugalsku to (zatím?) funguje

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Anonymní řekl(a)...

V Rakousku to také skvěle funguje, lépe než u nás. Víc proočkování a víc restrikcí v hospodách a v počtu nakažených nad námi vedou. :-) Poláci a Rusové už asi na měření rezignovali, tam bych ta čísla neviděl moc "směroplatná".

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/pocty-nakazenych-prudce-rostou-po-cele-evrope-nejvetsi-tragedii-resi-rusko-40376585#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.hp&dop_req_id=EjlVpphkQPN-202111030734&dop_id=40376585

Anonymní řekl(a)...

3. listopadu 2021 9:06 ...nejvetsi-tragedii-resi-rusko...

Rusko, nikoliv někdo ze skupiny Rumunsko, Bulharsko, Pobaltí ?

Anonymní řekl(a)...

Ad 9:06 O mně je známo, že srovnávám především s Rakouskem. Nicméně nevím, jak je to se zvaním na testy. Syn dnes ráno v lízátkovém testu prošel, takže nejspíš ani já nejsem nikomu životu nebezpečný. I když test mám "až z pondělka".

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Jinak ještě k Portugalsku. Pěkně je z grafu "New infections" vidět, že měli na rozdíl od nás prázdninovou vlnu a teď už jim jdou počty nahoru také.

https://graphics.reuters.com/world-coronavirus-tracker-and-maps/countries-and-territories/portugal/

Anonymní řekl(a)...

Stys si necha pichnout novavax? Do svalu?

Anonymní řekl(a)...

Ad 11:07 Hlásím, že jinak jsem plně očkován. Dokonce mám ve své blízkosti plně očkovaného člověka, který má na RNA/DNA vakcíny kontraindikaci. Tedy jestli chápete, že vidím určitý rozdíl.

Ovšem ne, že bych si myslel, že by to na mé imunitě neco změnilo. Což mohl být případ i některé z předchozích vakcín. Například u kalmetizace na TBC jsem měl při předběžném testu reakci....

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

12:15 stejně je to jedno - apokalypsa, konec světa. Ikea zdraží. https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/ikea-zdrazi-40376871#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=tvmbeA9Tc5z-202111031814&dop_id=40376871&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz.

Anonymní řekl(a)...

Diagnostických indikací na testy - to jsou příznakoví a tudíž očkovaní spadají jen sem - už začíná být stejně jako neočkovaných diagnostikovaných. Pomaličku se to projevuje i v nemocnicích, viz https://www.novinky.cz/.../ockovanych-v-nemocnicich... ačkoliv Hořejší říká, že "...to ale nelze chápat jako selhání vakcíny ..." . Až od něj někdo zjistíte, jak by vypadalo selhání vakcíny, dejte mi vědět.

Mezi neočkovanými jsou totiž také lidé s kontraindikacemi https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozstrel-rozhovor-fakultni-nemocnice-v-motole-miloslav-ludvik.A211021_103426_domaci_wass, to budou ti, kdo snižují věkový průměr hospitalizovaných neočkovaných. S tím nic neuděláme, díky nim bude vždy určití kvóta neočkovaných v nemocnicích. A mnoho z nich budou nemocniční infekce u velmi oslabených lidí. Zatím se dá tvrdit, že očkovaných je mnohem víc, ale to brzo doběhne, protože metodou Svrčinové, kdy se nakažení očkovaní posílají nasílu do práce, se superexponenciálně nakažují očkovaní.

Snad to ti Babišovci dělají té nové vládě schválně. Nebo cílem bylo zdiskreditovat neočkované a neočekávaným výsledkem se stalo hromadné nakažování očkovaných. Neočekávané výsledky bývají většinou větší než ty očekávané….

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Snad to ti Babišovci dělají té nové vládě schválně.
S timto tvrzenim nelze nesouhlasit.

Anonymní řekl(a)...

Tyhle statistiky ( https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky#deaths_graph ) jsou taky docela vtipné.
Procentuálně vychází podíl lidí na JIP mezi očkovanými cca 2x vyšší. Samozřejmě chápu, že je to způsobeno tím, že se očkovaní nemusí tak moc testovat. Nicméně to krásně ilustruje, jak "ohýbání" dat způsobuje další a další problémy, které nám pak vladní "odborníci" musí "zasazovat do kontextu". (A tím zase vytvářejí další podivnosti v datech.)

Anonymní řekl(a)...

Další vtipná věc - údaje o reinfekcích jsou důvěrné. Bezva věc, taková cenzura dat které ukazují, že u určité skupiny je vakcinace zbytečná.

Na oddělení jednotek intenzivní péče nebyl v úterý podle zmíněných statistik s covidem nikdo, kdo byl pozitivně testován už v předchozích vlnách.

Tyto údaje svědčící o zvýšené ochraně u lidí s přirozeně získanou imunitou shromáždil ÚZIS z hygienických stanic. Pro omezený počet uživatelů je denně publikuje Ministerstvo zdravotnictví. Ředitel ÚZIS Ladislav Dušek potvrdil, že tabulky, které mají Seznam zprávy k dispozici, odpovídají hlášením hygieniků.


https://www.seznamzpravy.cz/clanek/lide-kteri-uz-jednou-meli-covid-v-nemocnicich-temer-nejsou-179480

Anonymní řekl(a)...

Ad - Hořejší říká, že "...to ale nelze chápat jako selhání vakcíny ..."

A study published in the Centers for Disease Control and Prevention Weekly Report analyzed
the effectiveness of the mRNA Pfizer-BioNTech and Moderna COVID-19 vaccines in 20,101 people
across nine states with weakened immune systems, between January and September 2021.
The research found that the effectiveness of the mRNA vaccines against laboratory-confirmed cases of COVID-19 was 77% in immunocompromised patients, compared to 90% efficacy for those with typical immune systems.

Anonymní řekl(a)...

4. listopadu 2021 9:08

USA/CDC, October 29, 2021: Laboratory-Confirmed COVID-19 Among Adults Hospitalized with COVID-19–Like Illness with Infection-Induced or mRNA Vaccine-Induced SARS-CoV-2 Immunity

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7044e1.htm?s_cid=mm7044e1_w

Anonymní řekl(a)...

Ad ... protože metodou Svrčinové, kdy se nakažení očkovaní posílají nasílu do práce, se superexponenciálně nakažují očkovaní.

Příběh ze života (doufám, že není vymyšlený, ale nevypadá)

Vít Žíla: U nás ve školce pozitivní 2 kuchařky - očkované! Poznalo se to náhodou, protože jedné bylo fakt blbě tak šla na testy. Protože učitelky jsou všechny očkované, školka jede normálně dál bez omezení.

Předpokládáme, že za 5-10 dnů začnou lehat učitelky a děti pujdou do karantény.

Tou dobou už jistě pořádně zavirované děti půjdou na hlídaní k babičkám, protože rodiče už si nemůžou vzít volno (po tom co byli na OČR půl roku)

Za měsíc se budou odborníci strašně divit, co se to v našem krásném městečku stalo a řešit zpřísnění. Nejspíš zavedou povinné roušky i ve sprše a zákaz prodeje pastelek!

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-opatreni-covid-vojtech-svrcinova-vakcina-ockovani-vlada.A211104_060210_domaci_ihal/diskuse

Anonymní řekl(a)...

Ad 10:15 Mám podobný z UTAM AVČR v Telči. Tak to prostě funguje.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 8:48 Každopádně ale vakcína, která má z 95% chránit proti střední a těžké nákaze, by měla způsobit, že neočkovaných bude mezi zájmovými skupinami maximálně 10%. Ale ono jich bude dále narůstat, metoda promořování dle Svrčinové má jisté zpoždění mezi nákazou a dobou, kdy mají očkovaní příznaky, kterých se začnou bát a jdou k doktorovi.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Dalibor Štys

3. listopadu 2021 12:15:

Takze jste nebo nejste ockovany? Tady rikate, ze ano, v PL ze ne?

Anonymní řekl(a)...

Ad 12:58 Ano, jsem neočkovaný i nenakažený. Protilátkový test i test buněčné imunity 0, přestože jsem opakovaně prošel infekčním prostředím a měl příznaky (před zahájením očkování).

Ale jsem očkovaný proti všem běžným chorobám. Dokonce mi byla zjištěna přirozená protilátková imunita proti Yersinii pestis :-) . Takže nevidím důvod proč na sobě nechat testovat vakcínu nového typu jejíž nepříznivé vedlejší účinky jsem ve svém okolí sám pozoroval. A, jak se dozvídám, vakcína chrání tak na 50%.

Ještě mne jako zdravého možná budete potřebovat.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

4. listopadu 2021 13:23 ...vakcína chrání tak na 50%...

4. listopadu 2021 9:08 ...nikdo, kdo byl pozitivně testován už v předchozích vlnách...

vs

Očkování je proti covidu až pětkrát účinnější než prodělání nemoci ;-)

-------------------------------------------------------------------------

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/lide-kteri-uz-jednou-meli-covid-v-nemocnicich-temer-nejsou-179480


https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3394966-ockovani-je-proti-covidu-az-petkrat-ucinnejsi-nez-prodelani-nemoci-ukazuje-rozsahla

Anonymní řekl(a)...

Ad 4. listopadu 2021 15:02
Nějaká rozsáhlá americká "excelentní" studie, co pak neobstojí v konfrontaci s daty našeho ministerstva, která musí zůstat důvěrná? :-))

Anonymní řekl(a)...

clanek CDC o tom, ze ockovani je petkrat ucinnejsi je typicka Lysenkovska veda. Schvalne si to prectete:) Z toho, co je v clanku napsane, nijak neplyne ten zaver. Neni divu, ze to ceska televize okamzite rozsirila, ti skoci na kazdy hoax:)

Anonymní řekl(a)...

Nemělo by to hlavně být:

Nová studie porovnala pravděpodobnost nákazy virem SARS-CoV-2 u lidí, kteří už covid prodělali v době od devadesáti do 179 dní po prodělání, s těmi, kteří covid dostali v době od devadesáti do 179 dní po očkování.

Řada vědců byla těmito výsledky zaskočená, zejména proto, jak moc se liší od staršího izraelského výzkumu, který dospěl k prakticky opačným výsledkům.

=bezva, musí se ta realita znásilnit ve prospěch očkování!

Anonymní řekl(a)...

Dle Angeliky Bazalové, která oslovila pro časopis Reflex mnoho expertů, není mezi šířením od očkovaných a neočkovaných rozdíl. Podle imunologa Drbala se pak nikdy neměla slibovat jistota, že jsou vakcíny účinné a bezpečné. Veřejnost dle Bazalové stále žije v bludu, že očkovaní šířit covid nemohou. A tak se stane, že očkovaný učitel pošle do karantény celou třídu svých žáků.
Bylo jasné od začátku, že očkovaní virus budou šířit dál, upozorňovali na to imunologové Vojtěch Thon i Jiří Šinkora. A sklidili za to kritiku, za kterou se ti, kdo ji pronesli, dodnes neomluvili. Thon se bránil, že jen respektoval základní zjištěné zákonitosti slizniční imunologie. „Volal mi profesor Hořejší a křičel na mne, že jsem antivax,“ uvádí imunolog Šinkora. Dle Bazalové fáma, že vakcína bude bránit přenosu viru, našla v Česku úrodnou půdu, za skvělou zprávu ji označil například biochemik Jan Konvalinka.

Anonymní řekl(a)...

Ad 4. listopadu 2021 16:35
Víra naší hygieny v triumfující excelentní vědu, která dodala zázračné excelentní vakcíny s úžasnou účinností - kovid to prostě být v žádném případě nemůže a není se tak vůbec čeho bát.

Lukáš Pollert, lékař, sportovec
Od známé: Manželé: ON neočko pozitivní test, dle hygieny musí být v karanténě doma.
ONA očkovaná, ztratila čich a chuť. Sama volala na hygienu, kde jí sdělili, že do práce může, testy nemusí, je přece očkovaná. Sama šla na test, který vyšel pozitivní a tak raději do práce nešla

https://twitter.com/pollert11?lang=cs

Anonymní řekl(a)...

Ondřej Dostál
@dostalondrej

4. 11.

Hospitalizace. Celkem 2300, na JIP 328, z toho:
👉1268 neočko, neprodělali (218 na JIP)
👉1032 očko, neprodělali (110 na JIP)
‼️Dnes žádné reinfekce‼️ Prodělavších nula v nemocnicích, nula na JIP.

3. 11.
👉1130 neočko, neprodělali (193 JIP)
👉925 očko, neprodělali (103 JIP)
👉2 neočko, prodělali (nula JIP)
👉1 očko, prodělal (nula JIP)

Tohle je pro mě rozhodující. V těch neočkovaných jsou lidé s kontraindikacemi, očkované zas méně testují. Tak si z toho vyberte.


Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

http://www.vedazije.cz/clanek/clanek-fvz/kandidat-na-rektora-mendelovy-univerzity-jako-ztelesneni-pochybnych-publikacnich

Anonymní řekl(a)...

Ad 16:49 JJ. Lidé se nakonec začnou chovat rozumně sami, navzdory systému. V zájmu vlastního zdraví.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

18:02 tož za týden má Adam předložit podklady pro etickou komisi.
Každopádně je to pro partičku Adam, Kizek, Trnková, Kopel ostuda :)

Anonymní řekl(a)...

Nesliboval tady dzihadista Fürst před tydnem, že o Kopelovi napíše na Dzurnal? Mezitím pochybných děl přibývá, a nejen u Kopela ale i u dalších soudruhu z Olomoucké přírodovědy... Že by se Fürst rekvalifikoval na uklízečku a zběsile teď zametá co se dá?

Anonymní řekl(a)...

18:30 Kopel je z těch zmíněných profesorů nejmíň zajímavý.

Anonymní řekl(a)...

4. listopadu 2021 18:00

Kdo je to Ondřej Dostál, a proč vůbec ho sledovat/sdílet?

Anonymní řekl(a)...

Ondřej Dostál https://lide.pirati.cz/profil/2619/ je původně kandidát Pirátů na ministra zdravotnictví. Vykopli ho ještě před volbami když na sebe prozradil, že je neočkovaný a má protilátky. Zveřejňuje na svém twitteru údaje, které od ÚZIS dostávají jen poslanci.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

18:36 to má být jako důvod, aby mu to prošlo? To nemyslíte vážně, že ne?

Anonymní řekl(a)...

18:49 Ano, je to důvod, aby mu to prošlo. Když to prošlo Zbořilovi, Kmentovi a v podstatě i Tučkovi... Na RCPTM podvodných publikacích byla spousta spoluautorů, o kterých nepadlo ani slovo. S Kopelem je to stejné.

Anonymní řekl(a)...

Ad 20:47 To je přece hlavní důvod pro který excelentní obec hájila Zbořila, aby to na ně nepadlo.

Mnozí na těch publikacích - i na dalších, kde se na to nepřišlo - byli spoluautory, měli spoluautory z rodiny nebo z laboratoře atd. Nemluvě o tom, že sami jsou spoluautory na excelentních publikacích garantovaných gardedámou z ciziny kde o průběhu měření nemají ani ponětí (nebo i tuší, že tam něco není úplně košet). Ale jsou to jejich nejexcelentnější, protože nejvíc impaktované a nejcitovanější.

Anonymní řekl(a)...

Dzihadista Furst poslusne hlasi, ze dalsi clanek o podvodnicich napsal a tento ted lezi v redakci dZurnalu, ktera narozdil od redakci Nature Communications a Catalysis Yesterday dela svoji praci poradne a jeste si vyjasnuje nektera fakta. Mezitim se muzete kochat dalsimi zfalsovanymi perlami excelentni vedy. Treba tady
https://cf5e727d-d02d-4d71-89ff-9fe2d3ad957f.filesusr.com/ugd/adf864_2bd97450072f4364a65e5cf1d7384dd4.pdf
Nebo tady
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

Kolega Zboril je zrejme svetovym vedcum velkou inspiraci!
TF

Anonymní řekl(a)...

20:58 ano, přesně tak. Tady si ale evidentně podvodníci od Zbořila vybrali ne až tak důležitého spoluautora Kopela a snaží se z něj udělat hlavní tvář.

Anonymní řekl(a)...

Dzurnal jako prestižnější redakce než Nature xD takže pro začátek bude Botur novým děkanem příďový v Olomouci a časem ředitel vesmíru? xD nebo na děkana půjde spíš Ševčík, známý svou rolí jako zametač Gregorova případu? No máte z čeho vybírat xD

Anonymní řekl(a)...

22:38 Autorem příspěvku je Zbořil po lobotomii?

Anonymní řekl(a)...

Ano, přesně tak. Každou, kdo má jiný názor musí být jedině Zbořil. Ale nebojte, tohle se dá dnes už léčit.

Anonymní řekl(a)...

22:38 Kde se prosím píše, že D-žurnál je prestižnější redakce než Nature?

Anonymní řekl(a)...

re 18,00 stys

Ta data jsou ale velmi dobra reklama na vakcinu - v te kategorii >60, ze ktere resultuje drtiva vetsina hospitalizaci je proockovanost 85% - takze jen 1/6 je neockovanych - a v hospitalizacich stale prevazuji neockovani (asi o 20%) a z tech hospitalizovanych maji neocko skoro 2x vyssi sanci skoncit na JIP. Takze to presne odpovida 80% ucinnosti vakcin a je to vlastne naprosto ocekavany a docela pozitivni vysledek. Tak prestante lidem blbnout hlavu a snazme se proockovat co nejvice lidi a zvladneme to (jako treba ted v Portugalsku a Spanelsku, kde to vysoka proockovanost uz zrejme vyresila)

Anonymní řekl(a)...

4. listopadu 2021 21:13 ...si vyjasnuje nektera fakta...

v matematice/statistice se to možná dělá jinak, ale ve většině oborů přírodních věd je synonymem "vyjasňování fakt" v recenzním řízení jejich přeměření/přepočítání

Anonymní řekl(a)...

4. listopadu 2021 22:47

a to ještě nebereme v úvahu israelská data o třetí dávce (pravda, publikoval to excelentní Lancet ;-) )

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02249-2/fulltext

Anonymní řekl(a)...

Ad 22:47 OK.

Hlavně jsou ta data ale reklama na imunitu po prodělání, proto to Ondřej Dostál publikuje. Případně na superimunitu. Tak nechte lidi, kteří buď mají protilátky nebo buněčnou imunitu, nebo jsou si jisti, že nemocí prošli, už proboha být.

A imunitu po prodělání již po očkování nikdy nezískám, naopak, dostanu se do kolotoče očkování pořád dokola abych měl alespoň těch 80%.

Na JIP ani do nemocnice nikdo nejde z legrace, takže šance náhodného jedince z celé popuklace skončit nově na JIP při současné promořenosti populace a množství viru Covid19 kolem nás je 10^-5, možná i nižší. Jsou to VŠICHNI lidi, kteří se měli na JIP dostat. Myslíte si, že Vaše šance, že smrtelně onemocníte, je nižší? Žijete 80x365 = 29 200 dní a někdy během tohoto času smrtelne onemocnite a zemřete. To je pravděpodobnost 3,4 x 10-5. Chápete ten vtip?

Data z VŠCHT Praha ukazují, že virus je všude a jeho množství od června narůstá. Co tedy ukazují data o počtu PCR pozitivních - když odhlédneme od toho, že se očkovaní systematicky na očkování nezvou? No, že se zvýšila naše schopnost virus detekovat na sliznicích.

Život je nebezpečnější než Covid19. Děkuji anonymnímu autorovi, že mne donutil si to spočítat. Navodil v mé duši božský klid.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad 5:14 .... že se oškovaní systematicky na testování nezvou .... samozřejmě

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

PPS: Když vás smrtelně vyděsí chorobou, která je méně smrtelná než život sám, mají vás v hrsti navěky.

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

22:47 Ad "jako treba ted v Portugalsku a Spanelsku, kde to vysoka proockovanost uz zrejme vyresila":
Kde se vlastně bere ten hoax o tom, že stačí dostatečně proočkovat, a bude dobře? Vždyť je evidentní, že v Izraeli velmi vysokou proočkovanost mají, a stejně to nestačí.

Anonymní řekl(a)...

5. listopadu 2021 7:56 ... v Izraeli velmi vysokou proočkovanost mají, a stejně to nestačí...

vs

Israel, October 29, 2021, Lancet: 1 158 269 individuals were eligible to be included in the third dose group. Following matching, the third dose and control groups each included 728 321 individuals ...

Interpretation
Our findings suggest that a third dose of the BNT162b2 mRNA vaccine is effective in protecting individuals against severe COVID-19-related outcomes, compared with receiving only two doses at least 5 months ago.

Anonymní řekl(a)...

8:23 Ok, měl jsem se vyjádřit přesněji.
Takže znovu - Kde se vlastně bere ten hoax o tom, že stačí dostatečně proočkovat dvěma dávkami, a bude dobře?

Anonymní řekl(a)...

Hlavně už neotravujte ty, kdo Covid prodělali. Vážně neonemocní, nikomu lůžka zabírat nebudou a s pravděpodobností 10^6 nikoho nenakazí.

Větší problém je, že máme trvale nadúmrtí https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr. Poté, co zemřelo 30 000 oslabených lidí. PCR detekovatelným Covidem to být nemůže. Na jaře 2020 jsme si Covidem19 měli podúmrtí. Možná bychom se mohli vrátit do tehdejšího způsobu života....

Dalibor Štys

Anonymní řekl(a)...

Ad: Hořejšího po manželské krizi popadla katolická víra a on to fakt dělá pro božské dobro, že je sám hysterik, zmatkař a plašil je jiná ...

Ano - to je. Teď se mu ale rýsuje čerstvé pole pro chaos s božím požehnáním. Nové ministerstvo pro vědu, výzkum a inovace je zatím neobsazeno, mohlo by ale připadnout lidovcům - a ti by asi
brali katolíka s plackou Česká hlava.

Anonymní řekl(a)...

Konvalinka taky chodí k Salvatorovi. A Grubhoffer taky zvýšil mediální aktivitu. Kandidátů je víc.

Anonymní řekl(a)...

Se dívám, že Furst míří ke hvězdám a už se zařadil mezi takové elity dezinformační scény, jako je Soňa Peková, nebo Lubomír Volný. Aneb jak sami na Svědomí národa píšou, oni jsou ta SKUTEČNÁ ELITA - SKUTEČNÍ REVOLUCIONÁŘI které mnohdy vlastní vědecké řady brzdí, jelikož jdou proti hlavnímu proudu.

Anonymní řekl(a)...

Elity dezinformační scény, jako je Soňa Peková - myslíte jak šířila ten svůj slavný hoax, že vir je uměle vytvořený? Aby se nakonec ukázalo, že to asi bude pravda? :-))

Soňa Peková: Nový koronavirus považuju za uměle vytvořený

https://www.youtube.com/watch?v=3AfokVbej8I

Vědci z čínského Wu-chanu ve spolupráci s americkými výzkumníky zamýšleli upravit koronavirus tak, aby dokázal snáze nakazit člověka. Podle britského deníku The Daily Telegraph to vyplývá ze žádosti o grant ve výši 14 milionů dolarů (asi 300 milionů korun).

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/vedci-z-wu-chanu-chteli-puvodne-koronavirus-posilit-40373078

Anonymní řekl(a)...

Zoufalství obhájců excelence nabývá na síle. :-)))

«Nejstarší ‹Starší   1801 – 2000 z 4964   Novější› Nejnovější»